Татяна Дончева: Никой не ни е виновен, че направихме една мутра от „Витоша” министър-председател

Татяна Дончева: Никой не ни е виновен, че направихме една мутра от „Витоша” министър-председател
Тези извадки от „Уикилийкс” не са просто свободно плуване на информация. Те се пускат доста контролирано в полза и вреда на определени хора според случая. В сегашната ситуация смятам, че американската държава припомня чрез контролирани публикации в „Уикилийкс” за ангажименти, които Бойко Борисов е поел към нея да не подписва договора за „Белене”, каза пред ГЛАСОВЕ лидерът на „Движение 21” Татяна Дончева. И още: Щом Борисов може да се договаря така с американската и руската държава, обещавайки на всеки това, което иска да чуе, какъв му е проблемът в българския политически живот. Той смята, че може да се споразумее с всеки, че ще му пусне нещо. Накрая, ако не се съгласи този, с когото е тръгнал да се договаря, Борисов ще купи изборите и ще купи не ромските махали, ще купи избирателните комисии. Този човек е истинска заплаха за България, за демокрацията и демократичните ценности, за интелигентните и умни хора. Не може да се подхранват маргинали и психопати и това да се счита за добра държавна политика.
<strong>Г-жо Дончева, как ще коментирате фактите в грамата на бившия американски посланик Джон Байърли за настоящия ни премиер Бойко Борисов? </strong><br /><br />Мисля, че фактите не се нуждаят от коментар, защото те са общоизвестни и са известни дори на най-отявлените привърженици на ГЕРБ. Това са факти от 20 години и аз не видях в тях нищо ново. Те, разбира се, могат да бъдат съпоставени с изнесената информация в публикацията на &bdquo;Конгрешънъл Куотърли&rdquo; и може би ще бъде интересно да се припомнят със задна дата реакциите на някои основни фигури в българския политически живот, защото те днес са борци срещу Бойко Борисов.&nbsp; <br /><br /><strong>А някои тогава бяха борци, а после станаха партньори.</strong><br /><br />Ама моля ви се, те всичките са си партньори отдавна. Те са си партньори още в ранните години след 2000 г., а по&ndash;интересното е друго &ndash; защо това се появява сега. За мен тези извадки от &bdquo;Уикилийкс&rdquo; не са просто свободно плуване на информация. Мисля, че тази информация се пуска доста контролирано в полза и вреда на определени хора според случая. В сегашната ситуация смятам, че американската държава припомня чрез контролирани публикации в &bdquo;Уикилийкс&rdquo; за ангажименти, които Бойко Борисов е поел към нея да не подписва договора за &bdquo;Белене&rdquo;.<br /><br /><strong>Тоест смятате, че основната причина за публикуването на тази грама е проектът АЕЦ &bdquo;Белене&rdquo;?</strong><br /><br />Да. Това означава, че има действия, които са предприети по отношение на няколко енергийни проекта, които са приоритет на американската и на руската държава и съответно на двамата посланици в София.<br /><br /><strong>Всъщност тази грама представя Бойко Борисов като един доста разкрачен човек &ndash; от една страна, там се намеква за&nbsp; връзките му с руското посолство и, разбира се, с Валентин Златев и &bdquo;Лукойл&rdquo;, а от друга страна, е видимо,&nbsp; че той е направляван от американците, на които неведнъж се е вричал във вярност.</strong><br /><br />От това, което е публикувано, излиза, че той е направляван както от американската, така и от руската държава поне. А кой по-добре го е направлявал, може да решим, когато приключат преговорите за енергийните проекти. Той може да си е представял, че обещавайки на всяка от страните това, което тя иска да чуе, това ще му осигури политическа подкрепа и безпроблемно царуване. Очевидно това не е така. <br /><br /><strong>Как ще коментирате реакциите на политическите сили сега. Ето, вашите съпартийци от БСП заявиха, че ще сезират прокуратурата. </strong><br /><br />С какво и за какво ще сезират прокуратурата?<br /><br /><strong>За да провери миналото на премиера и сегашните му зависимости.&nbsp; </strong><br /><br />Така ли? Аз по този повод ще им кажа следното &ndash; не беше далеч денят, когато Бойко Борисов беше коалиционен партньор едва ли не в проект. Вие си спомняте през 2005 г. каква беше позицията на БСП по местните избори. Спомняте си през 2006&ndash;2008 г. колко двусмислена беше позицията при създаването на ГЕРБ. Като казвам двусмислена, имам предвид не само говоренето на първите ръководители на партията, а говоренето в определени влиятелни среди. Бойко Борисов винаги е бил свой човек за партийните клубове в &bdquo;Оборище&rdquo; и свой човек за партийните клубове в &bdquo;Белите брези&rdquo;. В същото време си спомняте, че през 2009 г., два-три дни преди изборите, президентът Първанов каза, че се очаква коалиция между ГЕРБ и БСП. Кирил Добрев до последно настояваше, че такава коалиция ще има. И сега има среди в БСП, които г&ograve;рко съжаляват защо не са взели нашето момче Бойко Борисов &ndash; с тази биография &ndash; за да бъде в нашите редици. Същевременно да не бъдем необективни &ndash; лидерите на сините, когато трябваше да се решава влизането на ГЕРБ в Европейската народна партия, бяха още по-безпринципни, защото поне левицата не го е приела в Социнтерна. Те бяха още по-безпринципни. Те стъпкаха всичко, в което вярва един консервативен десен човек. Някакви ценности &ndash; държавата, семейството, християнските принципи... Защо ще говори сега Светослав Малинов за християнски принципи? Да беше говорил, когато те приеха този човек, с тази биография, в ЕНП. Освен това се оказа, че кривините не са само в българската десница и в българската левица, ами дори в европейската. Спомняте ли си как тук кой ли не се извървя. Ами помните ли изключителната историческа подкрепа, която беше оказана на ГЕРБ и в частност на този човек, с тази биография, от баварската фондация &bdquo;Ханс Зайдел&rdquo;. Да не би да не си спомняте факта, че офисът на фондация &bdquo;Зайдел&rdquo; се намираше в една сграда с офиса на СИК на &bdquo;Джеймс Баучер&rdquo;, и то по времето, когато взривиха Стоил Славов в асансьора на сградата. Така че тук има много хора и много организации, които са постъпили, да кажем малко наивно &ndash; нечестно. НЕЧЕСТНО с главни букви, НЕЧЕСТНО към България и към българските граждани. Обаче нали никой не ни е крив. В крайна сметка ние българите сме потърпевши. Аз прочетох оня ден една публикация, в която&nbsp;известна журналистка разсъждаваше по темата кой е Бойко Борисов като исторически прототип. И тя твърди, че той не е Индже, който от тиранин се превръща в закрилник на бедните, а е Крали Марко, който като исторически прототип няма нищо общо с това, което е легендата. <br /><br /><strong>Споменахте АЕЦ &bdquo;Белене&rdquo;, в този контекст какви са договорките между Борисов и БСП за предстоящите президентски избори и доколко автентична е версията, че левите ще играят за Борисов на изборите, за да могат след това да поемат управлението, в частност и съдбата и на руските проекти?</strong><br /><br />Ами защо да няма договорка между Бойко Борисов и СДС? Защо да няма договорка между Бойко Борисов и Доган? Бойко Борисов е всеяден, той би направил всякакви договорки с всякакви хора. Щом може да се договаря така с американската и руската държава, обещавайки на всеки това, което иска да чуе, какъв му е проблемът в българския политически живот. Той не брои наличните партии за никакви. Той смята, че може да се споразумее с всеки, че ще му пусне нещо. Накрая, ако не се съгласи този, с когото той е тръгнал да се договаря, Борисов ще купи изборите и ще купи не ромските махали, ще купи избирателните комисии. В контекста кой с какво и защо има да се договоря с Борисов може много да се мисли във всички посоки. И в този смисъл всички партии извън ГЕРБ трябва да си отговорят на два въпроса. Първият е какъв им е Бойко Борисов, в смисъл какво виждат в него &ndash; бъдещ коалиционен партньор, политически противник, човек, от когото България трябва да се отграничи и с когото трябва да скъса, или нещо друго. Защото то е много лесно, когато някой е паднал и е в калта, да го стъпчат, а съвсем друго е, когато този човек има сила и подкрепа, да кажем, че е истинска заплаха за България, за демокрацията и демократичните ценности, за интелигентните и умни хора, които живеят тук и биха искали да работят и да се развиват тук. Той е страшилище за всички, които биха искали България да бъде развита страна. Не може да се подхранват маргинали и психопати и това да се счита за добра държавна политика, защото освен строителството, което е достойно за адмириране, има и духовни ценности. Вторият въпрос, който имат да решават партиите, е към какво се стремят, какво искат в края на тази или следващата година. Това, което виждам аз, е една странна игра &ndash; БСП и СДС продължават да се съизмерват. Ама едните имат 4%, а другите 10%! Къде се съизмервате, в какво се съизмервате, то просто е смешно. 60% от хората заявават, че не искат да подкрепят нито една от съществуващите политически партии. Това означава, че който и да вземе властта, той ще я вземе с много малка подкрепа и останалите просто ще го бойкотират. Дори да не го бойкотират активно, ще бъдат пасивни към това, което се случва, което не е било 15 години. Първите 15 години на българския преход минаха по друг начин. Там хората бяха ангажирани &ndash; и червени, и сини. Сега няма такова нещо, а те продължават да се съизмерват. Ама това е смешно!<br /><br /><strong>Е нормално е, нали са левица и десница.</strong><br /><br />Не, не е нормално, нито е било нормално в началото на прехода левицата да каже, че няма да се занимава с развитието на България, защото предстояли десни мерки, които не били според идентификацията на партията. Нито е нормално десницата да краде, като е взела властта през 1997 година. Нали не за това десните избиратели избраха Костов. Има нещо сбъркано в нас. Ние имаме да решаваме сериозни проблеми. Ако левицата и десницата имат решения, нека да ги дадат, но не можем да се отказваме от решенията, защото това не било според нашата идентичност. Ами че те проблемите нали са наши. Каква идентичност &ndash; едните имат 4%, а другите 10%. Говорят за идентичност! Ама вас ви няма в хилядата бе, вие не сте не просто в &bdquo;А&rdquo; група, вие не сте в &bdquo;Б&rdquo; група, а говорите за идентичност.<br /><br /><strong>Така ли мислите, преди няколко дни Мартин Димитров сподели пред нашия сайт, че ще се борят за двуцифрена&nbsp; подкрепа?</strong><br /><br />О, да, да, за 10%. Но това означава, че тези партии са маргинални и те самите трябва да разбират това &ndash; и Мартин Димитров, и Сергей Станишев. Те трябва да разберат, че тук е необходима и енергия, и сила, и привличане на онези 60% свободни валенции, които не искат да признаят за авторитет нито Станишев, нито Мартин Димитров, нито никой. <br /><br /><strong>Какъв ще бъде според вас ефектът след огласяването на тази грама. Спомняме си, че преди около 4 години се пошумя около онази статия в &bdquo;Конгрешънъл Куотърли&rdquo;. Тогава Борисов беше кмет, сега е премиер.</strong><br /><br />Ние българските граждани имаме ли интерес това да продължава? Той е станал премиер с българските гласове, с нашите глрасове, независимо дали точно ние с вас сме гласуваме за него. Една голяма част от българите например много се впечатляваха от тази американска подкрепа и Бойко Борисов смята и сега да я развее. Ето това е истината &ndash; той е говорил и е злоупотребявал с подкрепата, която му се оказва във всичките тези години. А същевременно не е тайна, че всички велики сили са използвали това, както и той е използвал тях. Ама извинявайте, това на&nbsp;нас с вас какво ни помага. Ние сме направили една мутра от &bdquo;Витоша&rdquo; министър-председател. Това е истината. И сме дали възможност светът да смята, че ние сме такива, и с право те ни смятат за такива, защото след като можем по този начин да се отнесем към собствената си държава и към собствената си съдба, какво искаме от хората. <br /><br /><em>С Татяна Дончева разговаря Димитрина Чернева.</em>

Коментари

  • АНАЛИЗАТОР

    30 Май 2011 19:48ч.

    ПРАВА СТЕ Г-ЖА ДОНЧЕВА,НО ВСЕ ОЩЕ В РБ ИМА МНОГО ЗАБЛУДЕНИ ОВЦИ !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Цар Тиква , Крал Картоф

    30 Май 2011 20:07ч.

    Татянче, виновен е този, който го е назначил, а не народа!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Name

    30 Май 2011 20:11ч.

    Татяно, Татянооооо...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хан Крум

    30 Май 2011 20:13ч.

    Подмолната тактика на Татяна Дончева е вопиющото разграничение, за която тя тръби, между &quot;леви&quot; &quot;десни&quot;, той и помпиер-питекът се кълне, че е антикомунист, а пък интересите на червената олигархия, заграбила милиардите, интересите на ДС-мафията си цъфтят все така безпроблемно. Татяна Дончева създава щит-мимикрия, тя имитира независимо мнение, а всъщност пази с кривите си зъби статуквото. Бойко идеално им служи, впрочем оперетните маневри на уж-главния конкурент на ДС-мафията - дс-мафиотът Алексей Петров, също са комични, постилани с тъпканата словесна плява в &quot;Гласове&quot;. В едно отношение Татяна Дончева преповтаря завоалирано коментара ми от миналата седмица тук за поддръжката на Борисов от Запада - да, така е, те имат интерес тук да управлява подбран питек, който няма да даде прогрес и шанс за напредване на страната, а ще я държи в по-лошо и от колония дередже, а от друга страна ще лавира между западните и руските интереси, за да пази договореното от Малта ( то си важи още де). Татяна ( какво хубаво руско име) си е до промивката на червата си червена порода. Кога пък взе да дава авторитетни преценки за американците. Ала витрината &quot;Гласове&quot; няма и 0,1 процента влияние в политиката...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уважаема г-це Дончева

    30 Май 2011 20:20ч.

    Туземните колониални администрации се назначават от метрополиите, уважаема г-це Дончева.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • добро утро, Макиавели!

    30 Май 2011 20:43ч.

    Мафията е напред с милиардите, така че съвсем нормално тя назначава управляващите. Когато някой друг ги задмине по богатство и влияние, тогава той ще назначава. Т.е., никога. А престъпните и напълно НЕДЕМОКРАТИЧНИ режими на САЩ и Русия биха се съюзили с всекиго, ако им клати феса.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чалгофобов

    30 Май 2011 20:50ч.

    Хан Круме, колко много си прав! Уви!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рени

    30 Май 2011 22:48ч.

    Права е Таня,но народа го е избрал -така че повече мисъл.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДСБ

    31 Май 2011 2:17ч.

    не подкрепи ББ за ЕНП. Дончева лъже. Дачков очевадно симпатизираше на Бойко във времето, когато последният беше секретар на МВР. След това се отметна и реши да симпатизира на Дончева. Преди това симпатизираше на Костов. Сега - на Алексей Петров. Да не пропусне гореинтервюиращата журналистка да го пита за това. След това нека се изреди с въпроса за &quot;легитимацията&quot; и пред Мартенс, и пред Уорлик, и пред Височеството Симеон, и пред Меркел, и пред Берлускони. А след това да подкара нашенские политици от всички бои. Има да си взема интервюта и да се прави на журналистка още много дълго време.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 111

    31 Май 2011 2:26ч.

    Смела жена,няма страх.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ВЕЧЕН ПРЕХОД!

    31 Май 2011 2:34ч.

    &quot;От това, което е публикувано, излиза, че той е направляван както от американската, така и от руската държава поне. А кой по-добре го е направлявал, може да решим, когато приключат преговорите за енергийните проекти. Той може да си е представял, че обещавайки на всяка от страните това, което тя иска да чуе, това ще му осигури политическа подкрепа и безпроблемно царуване. Очевидно това не е така.&quot; ==================== Склонен съм да вярвам, че това е така. Татяна Дончева и Явор Дачков няма да ги коментирам. В спорове с коментиращите няма да участвам. Засега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • аз

    31 Май 2011 2:37ч.

    и как така &quot; в началото на прехода левицата да каже, че няма да се занимава с развитието на БЪЛГАРИЯ....&quot; ти лява Танче? Сега кое те интересува падението й или си на 163 лв пенсийка/ Искаш ли помощи?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • аз

    31 Май 2011 2:41ч.

    kakwo? не ти ли хареса моят коментар? защо го изтри?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ипончо

    31 Май 2011 4:21ч.

    БРАВО ТАНЯ!!!Каква &quot;корупция&quot;? Мафията (ГЕРБ) си има &quot;държава&quot; (БЪЛГАРИЯ), как ще е възможно тогава, &quot;да има корупция&quot;!? &quot;КОРУМПИРАНА МАФИЯ&quot; - НЕ МОЖЕ ДА ИМА!!! ЕВАЛА на Българските граждани...ха сега си Го изберете и за Президент!!! ЧЕСТИТО!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • istina

    31 Май 2011 7:13ч.

    dali ni haresva gospoza Doncheva ili ne mnogo tochen analiz na situaziata v balgaria napraven. Za sazelenie horata ne iskat da chuiat i si unischtozavat badeschteto na dezata. Darzava se rakovodi s umni administratori koito mileiat za horata i gi smiatat za tiahno semeistvo. Varnete monarhiata budali! Bog da ni e na pomoscht!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пeнка Павлова

    31 Май 2011 16:59ч.

    Човекът на Мартин Димитров във Бургас - Коцето Марков окраде огромна сума пари под приятелският и благоразположен поглед на кметчето Николов от новоизграденото т.нар.ларго а после искат да гласуваме за да продължават да крадат.Крадене в комбина!Кой ще остави някой да краде сам! Искат да им гарантираме още четири години крадене! Докога бе хора ще ги оставим тия нещастници да ни лъжат и грабят в собствената ни страна!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Татяна Дончева похапва с Мултигруп

    31 Май 2011 21:48ч.

    Татяна Дончева похапва с Мултигруп http://novinar.bg/news/tatiana-doncheva-pohapva-s-multigrup-_MTcyOTs3Mw==.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васил Иванов

    31 Май 2011 22:41ч.

    Нека 90 процента от гласоподавателите да не гласуват пък да видим какво ще стане.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петя

    01 Юни 2011 1:04ч.

    Много сме елементарни това българите.С кой яде Татяна Дончева? Отворете си ушите и очите, осмислете ТОВА КОЕТО КАЗВА. Преценете истина ли е или не? Мислете.Заради такова пещерно поведение сме на това дередже.Избираме некомпетентни хора да ни управляват и резултата е хаос в цялата държава,но ние реагираме, като във вица&quot;бий ме, обичам те&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лилиян Симов

    01 Юни 2011 4:01ч.

    Права си Таня, че никой не ни е виновен, че направихме една мутра от &quot;Витоша&quot; министър-председател. Ние сме си виновни. Народът се е опростачил тотално. Омерзен съм като чувам, че все още има хора, които боготворят този боклук, известен като Боко тиквата и му вярват. Защо си траят образованите и качествени хора в България?...Нема такава държава

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи