Кузман Илиев: Либералният глобализъм е по-опасен от комунизма

Кузман Илиев: Либералният глобализъм е по-опасен от комунизма

Следвайте "Гласове" в Телеграм

"Днес е много срамно да се наречеш патриот в чист смисъл на думата, в хубавия смисъл, в смисъла на това да обичаш родината си, да обичаш историята, традицията на твоя народ, да си свързан с миналото, да знаеш откъде идваш и накъде вървиш. Това се превърна в нещо изключително срамно, нещо, което е демоде. Имайте предвид, че това е пътят към ада за всяка една нация, за всяка една общност, в някакъв смисъл - за всеки един човек поотделно.", казва пред БНР Кузман Илиев, икономист, политически анализатор и автор на книгата "България може сама".

- Разбира се, напълно е възможно аз да греша, но като наблюдавам обществото - вече сякаш е по-тематично, по-модерно е, да се изпитва неприязън, отколкото родолюбие, топло чувство към националното. Ние двамата с Вас сме млади родители. Очертава се нашите деца да растат във времена, в които да си патриот е срамно. Големият въпрос е, защо стигнахме дотук като общество.

- Защото го допуснахме. Защото зад това нещо стои голяма и мощна идеология, която има и много силна политическа мощ на глобално ниво. Това е либералният глобализъм. Това е идеята, че нациите нямат значение, че общността няма значение, че семейството е една клетка на обществото, която трябва да бъде разрушена, защото сама по себе си тя е олицетворение на принудата. Това е една идеология, която насъсква едни срещу други бели срещу черни, хомосексуалисти срещу хетеросексуални хора, жени срещу мъже, която вижда буквално във всички човешки групови отношения проблем и гледа да раздели хората. Когато се говори за някакво голямо такова обединение, в основата на което седи нацията и общата история, разбира се, тази идеология вижда голям проблем. Ние го допуснахме това нещо да навлезе много тук. Вие сте абсолютно прав, че за съжаление, днес е много срамно да се наречеш патриот в чист смисъл на думата, в хубавия смисъл, в смисъла на това да обичаш родината си, да обичаш историята, традицията на твоя народ, да си свързан с миналото, да знаеш откъде идваш и накъде вървиш. Това се превърна в нещо изключително срамно, нещо, което е демоде. Имайте предвид, че това е пътят към ада за всяка една нация, за всяка една общност, в някакъв смисъл - за всеки един човек поотделно. В крайна сметка - ние имаме няколко основни мисии на тази земя, първата от които е да развиваме себе си, да ставаме по-добри хора. Втората е да не изоставяме близките си. Третата е да направим нещо за народа си, нещичко, малко, във всекидневието си, това ни осмисля, това ни дава някакъв смисъл на тази земя, иначе бихме били просто биологични видове, които имат някакви процеси и нищо повече.

- Има едно верую, доста популярно, историческо е, напоследък се използва често от част от демократичните кръгове. Мен ме дразни тази приказка, че национализмът е последният пристран на всеки тоталитаризъм. Не говорим за тоталитаризъм, а за уважение към предците и вяра, че България може да се развива като общество, което да има еднакви ценности.

- Да, много често се използва този израз. Той понякога не се свързва само с тоталитаризма. Има и други интерпретации - на неудачника, на едва ли не некачествения човек, че едва ли не това е последният пристан на всеки непрокопсаник. Така много често се подхожда, но това е тактика. Това е тактика за заблуда, за това да не видим истината в очите. Именно, че глобалният либерализъм, този нов марксизъм на насъскване на хората едни и срещу други, на отричане на историята и на отричане на нацията, на отричане на семейството - това е тоталитаризмът. Това е кенсъл (от англ. cancel - отменям, отхвърлям - бел.ред.) културата. Това е онази идеологическа обосновка за унищожаване на хора, които не са съгласни с мнението на сегашните болшевики. Аз така бих ги определил. Те започват не да удрят конкретните аргументи на хората, които защитават нацията си, които защитават ценното за тях, а започват да им лепят клейма, да ги осмиват, да се опитват да ги стреснат, да ги унижат, да ги премахнат от социалните мрежи. Това е нова форма на тоталитаризъм в абсолютно пълния смисъл на думата. В него вече влиза и държавата с нейните репресивни структури. Държавата, която вече започва да се намесва в обществените отношения и да налага догми на този либерализъм, които по принцип нормалните хора имат право да избират да приемат или не. Например, трансджендър идеологията, това че полът няма значение. Вие не сте съгласен, смятате, че хомосексуалистите трябва да имат своите права и нямат никакъв проблем с това, но те ви казват, че вие сте хомофоб, защото не приемате това, че едно дете, което няма право да кара кола, да пие алкохол, въобще никакви права все още няма, защото е изключително невръстно, но трябва да има право да си смени пола, трябва да има правото държавата да поеме сметката за това, лекарствата, а родителят няма право да си каже мнението... Ето това вече е чист тоталитаризъм, изключително опасен и много добре обмислен, доста по-успешен от комунизма в класическия му вид, защото той е мек, той е хитър, влиза през институциите, влиза през културата, влиза през осмиването на онези, които са против това, завзема инструментите на властта, вкарва на власт партии, които изповядват тези идеи, вкарва Истанбулската конвенция, вкарва това нещо в училището и днес виждаме безумия в британски училища, виждаме безумия във френски училища, в които родителите са "едно и две" (във връзка с предложената във Франция поправка в закона понятията "майка" и "баща" да отпаднат и да се заменят с "родител 1" и "родител 2" - бел. ред.). Това вече се прилага като политики. Вижте колко опасно, подмолно и долно е, с много по-големи измерения, отколкото един комунизъм, който сблъсква собствениците на машините, предприемачите и капиталистите срещу работниците и ги насъсква едни срещу други. Това вече не е работеща стратегия. Има нещо много по-добро, което наистина е на едно много по-такова персидно и високо ниво на тоталитаризъм.

- Аз лично си мисля, че може би трябва да потърсим и огромната вина в българското образование, което през годините доста регресира. Факт е, че се инвестират пари, увеличават се заплати, но няма рамка, по която ние искаме да изградим нашата младеж. Това е най-притеснителното. Говорим си, че трябва да стигнем големите западни страни. В същото време имаме пример и със страни като Лихтенщайн и Сингапур - малки, но на перфектно ниво. Оправдаваме се, че сме малки.

- Прав сте напълно. Много сте прав да насочвате вниманието към образованието. Атаката на тези глобални елити, които си назначават политици, дори в България и в наднационалните европейски институции - тя е срещу образованието, срещу институциите, които могат да прихванат децата и да промият тяхното мислене. Това не е само в България. Тук наистина нашето образование е взривено отвътре. Възраждането на България, буквално, като феникс от пепелта, което започва в рамките на Османската империя, започва заради учителите. Ботев, Левски, Раковски, Тодор Александров - всички те са били учители. Гоце Делчев е бил учител. Дамян Груев е бил учител. Нашите революционери в огромната си част са били интелектуалци-учители, защото те са искали да посеят семето на българския дух в душите на онези, които идват. Ако погледнете каква приемственост има в революционните дела, които в крайна сметка са довели до нашето освобождение, тя е фрапираща. Всеки един е ученик на някой, който е бил преди това... Така се е предавала тази идея. Казвам това, за да е ясно колко е важно да не даваме контрола на училището на хора, които са с мръсни ръце през НПО-та, финансирани с неясни интереси от хора като Сорос, който буквално налива пари, абсолютно безумни пари, навсякъде, в цяла Европа, опитвайки се да удари идеите както за християнския произход на тази цивилизация, така и мигрантската линия, да бъде тотално променен генофондът тук, в Европа. Виждате изстъпленията във Франция. Това е огромен бич, който прави така, че нашите деца буквално, понеже както казахте - ние с вас сме родители... те са изложени на феноменална опасност, когато си вземат телефона, да им изскочи пред тях нещо, което те не могат да определят момче ли е, момиче ли е, което им говори за това, че е много хубаво ти да си дърво без корен, да нямаш никаква идея къде се намираш и от сутрин до вечер да си губиш времето и да не правиш нищо ценно за семейството си, за себе си. Тези ценности вече се прокарват по един много опасен начин чрез технологиите. Наистина се получава един много опасен социален експеримент, в който живеят нашите деца. Аз съм изключително притеснен за тях. Наш дълг е да ги опазим. Аз смятам, че спасението тук ще дойде за нас от това да потърсим в историята, която също е тотално отречена от съвременните либерални елити, да потърсим примерите, които да ни вдъхновяват и да ни показват светлината и пътя, по който трябва да вървим. Това за мен е единственото, така да се каже, спасение. Ние имаме феноменални примери на геройство, на чест, на доблест, на мъжество, нямаме нужда да си измисляме Капитан Планета или Спайдърмен, или буквално измислени герои. Можем да погледнем към Левски, който е увиснал на въжето, за да е свободна България, с гордо вдигната глава, можем да помислим за онези момчета от Македонската революционна организация, родени впрочем по-голяма част в стара България, се хвърляха групово цели отряди върху бомбите, за да не попаднат в плен, или пък да се върнем още по-назад - в Априлското въстание, да погледнем героите от Перущица, Кочо Честименски и Спас Гинев, които убиват цялото си семейство и след това посягат на себе си, за да не бъде поругано от врага... Това са феноменални герои, които ни показват, че има нещо над яденето, над ходенето до тоалетна и още няколко други неща, които може да направи едно биологично същество. Това нашите приятели, които се опитват да ни го наложат, нашите партньори от Западния свят, който е тотално овладян от левия марксизъм, за съжаление, и изоставя европейската цивилизация, най-великото достижение на човечеството, буквално на истински хунвейбини... Нямат право да ни го налагат, защото ние имаме какво да дадем като антидот и като противоотрова.

- Това го определям като разговор, не като интервю. Позволете ми да допълня нещо, тъй като вие споменахте учителите от Възраждането. Искам да спомена име, което Вие не споменахте. Сигурен съм, че не сте го забравили. Става въпрос за Добри Войников, дал на света "Криворазбраната цивилизация". Струва ми се, че днес ние си оставаме такава, сякаш живеем в тази сатирична пиеса. Толкова лековато приемаме тези чуждестранни модни вълни, вълнения, като еволюция в човешкия прогрес, но пък Америка никога досега не е била в толкова окаяно състояние. Виждате какво се случва във Франция. Абсурдно е да търсим някъде там онова, което ние си го имаме заложено тук, вкъщи.

- Абсолютно сте прав. Ние трябва да намерим сечението между това да сме отворени към европейската цивилизацията, на която, няма да се уморя да го повтарям, ние сме стожер и един от основателите, една от трите империи от Средновековието, пак няма да се уморя да го повтарям, между Източната и Западната империя... Ние имаме наистина голям принос и сме европейци. Ние обаче имаме и нещо самобитно, българско, автентично, нещо наше, което винаги трябва уважаваме и помним. На нас дори християнството ни е наложено като един акт на Борис-Михаил, който е геополитически акт с много важни последствия, изключително праведен за мен акт. Все пак, за да го приемем, ние трябва да приемем кодексите и идеите на Византия. Нашият политически елит и българското общество реагират негативно на това външно влияние, затова ние не можем на пълна степен да използваме християнската идея и идеология за позитивното и градивното на това, че Бог е във всеки един човек от нас и ние сме доста мнителни впоследствие към всички политически наши елити, камо ли иноверски или чуждо влияние. Затова, ако погледнете, българинът е нихилист. Той е скептик. Аз мисля, че трябва да се обърнем към себе си, да направим този самоанализ, да разберем, че сме оцеляли в най-трудните и най-тежките битки, а именно това други народи да те владеят с друга вяра, които искат да те смажат, да те унищожат, които дори да те оставят само за да си плащаш данъците, защото нямат интерес ти да развиваш култура... но въпреки това ние сме оцеляли. Въпреки това ние сме се запазили. Намерили сме сила в християнството. При нас винаги е имало и политически мотив, за да оцелеем политически и да извоюваме свободата си. Ние имаме много неща, от които можем чрез верен самоанализ да си извадим поуки, които да ни дават днес сила. Предизвикателствата, пред които сме изправени днес, са изключително тежки. Има културна война, от която ние сме част, без да осъзнаваме все още. Има истинска война, съвсем реална, геополитическа, която е буквално на нашите граници, която във всеки един момент, ако се увеличи, може да ни завлече като водовъртеж, имаме икономически предизвикателства, които са от епохален характер, защото със Зелената сделка ние правим един преход, който ще ни удари по начин, по който най-бедните ще страдат най-много, тоест ние... С вас този разговор - той не е само идеен, за да си начешаме езиците, да проследим някакви глобални тенденции, да се позиционираме консерватори или либерали, а е със съвсем практическо значение - за това какво оттука насетне българите ще изберат за себе си и за децата си, защото пак казвам - човек, особено с годините, осъзнава че животът по естествен път върви към своя край. Много е важно какъв пример си дал и как си вдъхновил тези, които са най-близките до тебе, какъв пример си дал на онези, които остават след тебе, какво си направил, за да е добре за тях. Това осмисля живота. Този разговор, аз благодаря, че го правите. Трябва да ви кажа, че съм впечатлен от БНР, независимо дали в София, Видин, Пловдив или Стара Загора, няма значение къде. Това остава наистина едно от малкото полета на свободна мисъл. Казвам го с тъга в някакъв смисъл, защото виждам, че днес времената на цензура, на подтискането на другото мнение, съвсем не са отминали, напротив - влизаме с пълна сила в тях.

- Тук има един исторически парадокс: прозападните ни политически формации, които са с изявено предпочитание към САЩ, в което, разбира се, няма нищо лошо, но там пред всяка къща е издигнат национален флаг. Това е страна, известна със своя патриотизъм. В същото време тук стана скандал покрай издигането на трибагреника на Рожен. Намирам го за абсурдно. Страната е в историческа криза, а се дращим дали е комплексарско да се развява родното знаме.

- САЩ са изключително разделени. Те не са били по-разделени от гражданската война през 60-те години на XIX век. Видяхме практически сблъсъци, които практически наподобяваха гражданска война. Този процес, за съжаление, ще продължава. Либералните сили, които отричат всичко, за което смятам, че човек трябва да се бори, са срещу консервативните, патриотично настроените американци, борещи се да спасят Америка и да я върнат в рамките на нейната сила, а именно цивилизацията, правата на хората, това американците да са добре, а не да се разхождат по света и да раздават шамари, което вече е станало гротескно дори за тях самите и абсолютно несериозно. В България тази мода много бързо влиза през телефоните. В България ние създаваме едно такова либерално поколение, което осмива абсолютно всичко патриотично, всичко, което е родолюбиво. Това трябва да получи отпор. Примерът с пилона - той е само симптом, той онагледява едно вътрешно разделение, което в България ще се засилва. Аз приветствам такъв тип инициативи. Смятам, че всички родолюбиви патриоти, космополити, които уважават нашите съседи и партньори, но знаят какво е България, трябва да защитават такива инициативи на всяка цена, защото идеята тук е този, който победи и надделее в един привидно смешен сблъсък, той ще покаже сили и възможност да оцелее в едни по-големи сблъсъци, които в крайна сметка опират до джоба, портфейла, здравето и бъдещето на нашите деца. Съвсем реално, тук не говорим метафорично! Залогът е изключително голям и в тази битка на идеите трябва наистина човек да е готов да се отдаде и да понесе удари. Какви биха били ударите? Най-различни, да загуби престиж, да загуби работата си, тази култура на изчегъртването, на канселирането на отделни личности, да бъде осмян и подиграван от хора, които нямат и една стотна от неговите успехи, да го коментират хора като че ли са последна инстанция... човек трябва да е готов да плати тази цена, за да защитава ценните неща.

- Вие, за съжаление, сте от много малкото хора, които твърдят, че България може да направи всичко сама. Така се казва и последната ви книга. Книга, която представихте в София, представяте сега и в страната. Срещате се с хора, контактувате със съмишленици. Как реагира публиката на такова твърдение, на което по-голяма част от хората, поради различни причини, гледат най-вероятно и с насмешка, защото сме си свикнали да сме си слугинаж, да изпълняваме каквото ни заръчат...

- Леко ще ви коригирам в името на разговора. Не случайно съм кръстил книгата "България може сама", а не че може всичко сама, но вижте колко интуитивно ви идва да го кажете. Повечето хора реагират така: "ама как България може сама, погледнете този глобален свят...". Аз не твърдя това. Аз осъзнавам, че ние трябва да влизаме във взаимодействия, че трябва да имаме партньорства, че трябва да търгуваме и да използваме идеите на другите. Напротив, аз не говоря за това. Аз говоря за онова, което както за една личност е важно и зависи само от тази личност и само от тази нация: това е да имаш солиден център, да знаеш собствения си интерес, да имаш достойнство, да не те подмятат в международните отношения, да не се държиш както Вие го казахте - слугински, да ставаш за смях, да не си знаеш собствения интерес и да застрашаваш здравето на децата си и да вкарваш собствената си нация в конфликт, който не е твой, буквално да не си знаеш икономическия интерес и да си удряш енергетиката с риск да унищожиш индустрията си, да правиш бюрокрация и администрация, която на глава от населението е по-голяма от Франция, която е пример за социализъм. Това си зависи от нас. Да имаш 260 държавни фирми, а да твърдиш, че си държавна икономика... Това също зависи от нас. Има неща, които България може сама да направи и трябва. Всеки един българин трябва да направи също дадени неща, за да бъде здрав, да има финансова стабилност, да расте духовно и да допринася с нещо. Вече въпрос на следващ разговор е, че сам реално ти нищо не можеш да направиш, ако нямаш съмишленици. Никой не може да събере съмишленици, ако сам той няма здрав център, ако сам той не е личност, на която можеш да имаш доверие, ако той не си знае интереса и не се отстоява - така нямаш приятели и съмишленици. Същото е и с една нация. Ако тя сама не извърши нещата, които трябва, за да бъде силна и богата, за да е престижна, абсолютно никой не я уважава, няма и истински приятели. Тя има играчи, които я използват, които буквално я застрашават, а понякога и изнасилват икономически. Това е смисълът на книгата.

Интервюто на Георги Жиков, ''Посоките на делника" с Кузман Илиев може да чуете тук.

Източник: БНР, радио Видин

 

 

 

Коментари

  • Михаил Михайлов Константинов

    13 Юли 2023 20:04ч.

    България над всичко!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • да ама не

    14 Юли 2023 11:49ч.

    Комунизма е прогресивен и човечен, а глобализма е унищожителен и античовечен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    14 Юли 2023 12:14ч.

    С очевидното изключение на Автора на всичко - там е работата, че нещата не се появяват от нищото, те произтичат винаги от източник, който се размножава, чрез делене, раждане или по някакъв друг начин и винаги носят неговите белези. Дори Авторът, който създава многообразието от форми на живот, различните родове и видове, е ограничен от Себе Си и Закона, който се съдържа в Неговото вечно и вездесъщо битие. Тази генетична заповед поддържа цялото творение и от нея се опитват да се откъснат ляволибералните бунтовни глупци, глупци, защото очевидно не можем да избягаме от онова, което сме, камо ли от закон, който поддържа цялото мироздание. Помнейки кои сме, какво е вложено в нашия род, ние си правим само и единствено услуга, защото изцелението винаги е свързано с връщането към едно изначално състояние на пълнота и цялост, където всичко се свързва помежду си и работи както е направено да работи. Т.е. връщането към единствената ни идентичност, която не е по избор, ще ни излекува от кризата на идентичност, която поболява човечеството. А в традицията има мъдростта на хилядолетен опит, който тези вечно млади по акъл, но загиващи като бъдеще, презират. Смъртта влиза в нас чрез унищожаване на вечната подредба, която съдържа и самата вечност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    13 Юли 2023 20:05ч.

    къде го видяхте този комунизъм в коя страна това е утопия на човечеството никъде няма такова чудо само в гмо мозъците

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Авторови Мотиви

    13 Юли 2023 20:23ч.

    Търсил е ярка, запомняща се, символична фраза, която да привлича вниманието. Посланието е - ПО-ЛОШО от ЛОШОТО! По-скоро е маркетингов ход (подход). Иначе, строго погледнато от научно-методологическа гледна точка, даването на примери и дори в някаква степен сравненията, не са аргумент, не са научен инструмент, не могат да бъдат мерило за верност и истинност, доказателство. А и в текста никъде не е дефинирано понятието комунизъм, нито пък се твърди това, което има в заглавието. Кой, чий? Че то дори между разбиранията на Маркс и Енгелс има различия! Не е необходимо дори да намесваме Ленин, Сталин, Мао, Чаушеску, Фидел или ... Пол Пот. Спокойно, няма повод да се подскача!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма хора за изграждане на коминизма

    13 Юли 2023 20:48ч.

    А и за да има такава система, трябва пълна самоотверженост и никакви лидери. Има ли лидери, забрави за какъвто и да е справедлив човешки живот. .................. Доброто на социализма беше, добра да кажем до 67% икономическата, индустриалната основа. България като Народна република България, беше народна корпорация, която на базата на труда на хората и спечеленото от този труд, поддържаше своя армия, образование на ниво, медицина безплатна, липса на всякакви здравни застраховки, да се плащат като побъркани хората и пак нищо насреща и още и още. Хората по време на социализма бяха освободени от грижи, те трябваше да работят. Не тичаха като луди да изпращат децата на училище и после пак с колите да ги прибират. .............. Всъщност либералите крадат идеята на комунизма, но само в тая част на контрола. То кое ли пък не е основано на контрол. ................................ Днес, вместо да имаме Българска Народна Корпорация, имаме външни корпорации, които ни управляват и грабят. Българската държава за да съществува трябва да има своя държавна собственост, всички стратегически пера да са в нейни ръце. А нашенци унищожиха всичко. Идиоти, сър!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • yabaroh372

    13 Юли 2023 23:54ч.

    . Но за съжаление една голяма част от наричащите себе си десни избиратели в България са застинали някъде о

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    14 Юли 2023 17:35ч.

    Комунизъм е, защото на запад продължиха да го развиват другарите на нашите другари, но след новините за лагерите и изтезанията не можеха да продължат да твърдят пред западните общества, че трябва да се направи подобна на нашата революция и през държавата да се управлява. Затова обмисляха подчинението на самата държава на един такъв ред, т.е. те успяха да скрият центъра на сила и управление. Докато у нас знаехме целия партиен апарат, на запад той ще остане скрит като отделни уж несвързани помежду си свръхбогати задкулисни играчи, но които ние можем безпогрешно да разпознаем като политбюро. Колективизмът е вече постигнат в „ценностите“, образователната система, културата... Но вие ще кажете, комунизъм значи всичко да ми дадат безплатно, ние така го знаем, ами те се стремят към това, в белите гета на запад хора живеят на топло в общински жилища и с храна в хладилника, без изобщо да работят, поколения наред, а се говори и за базов доход. Това „щастие“ винаги дава деградация в обществото и оскотяване, но комунистът е материалист, той може да живее като нечий питомец, ако има храна в паничката. Вие ще кажете, да, ама има свръхбогати, това е уловката, комунизмът ще го развиват като социална държава, за когото има нужда, за някои няма да се налага да има такава нужда. :) Но останалите ще се поощряват да нямат и собственост, да се доверят докрай на системата. Все пак нашите „другари“ също не бяха равни, може да не са били богати, но държаха всички лостове и животи, това пак е богатство, във всеки момент можеха да конвертират това влияние и в реални куфарчета. Всичко това е антихризъм, Христос учи на обратното, лична отговорност и доверие в Него, а не в системата, учи ни на добро ЛИЧНО управление на ресурсите ни, малки или големи. Организирани групи, но само до там, докъдето те сами си държат контрола над своето обединение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • плодовете на наглосаксонското колониално поробване

    13 Юли 2023 20:13ч.

    Тоталитаризмът при т.нар. комунизъм бе изцяло партийно-политически - еднопартиен режим и свързаната с него свръхидеологизация, ала в рамките на напълно традиционни и най-вече нормални обществени отношения. Днешният тоталитаризъм е не просто политически - той е свързан с къде-къде по-първични и всекидневно фундаментални граждански отношения, имащи само косвена връзка с партийно-политическия диктат - затова и в крайна сметка днешното тоталитарно е стотици пъти по-пагубно от това на класическия фашизъм и комунизъм от миналото. Днес най-безобразно сатанистки ни се натрапва узаконена морална уродливост, воинстващ инфантилизъм, диктат на материалното и низвергване на духовното, неконтролируем расизъм и култура на изключването спрямо наши кръвни братя по род, език, култура и религия (руснаците) и - което е най-опасното - сексуалната ненормалност и извратеност директивно се налага като норма. Официално традиционната общественост е обявена за идеологически враг на либерализма и, както правилно забелязва авторът, се използва без задръжки мощен държавен ресурс за цензуриране и други форми на потискане спрямо традиционното и консервативното, особено в лицето на национална идея (вкл. националната валута лев) и православна религия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • институциите са превзети от НПО-та на външна издръжка

    13 Юли 2023 20:56ч.

    Защо в малка България е допуснато да има десетки хиляди НПО-та на външна издръжка, та даже техни представители са депутати в бълг.НС и заемат длъжности в Правителството, които трябва да са с българско самосъзнание, а не да работят за външни интереси против държавата и българите, което правят упорито в последно време?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Платоне, защо не те четат?

    13 Юли 2023 20:57ч.

    "Демокрацията ВИНАГИ води до тирания!" Диалог "Държавата", Книга VІІІ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Габриел Жирафов

    13 Юли 2023 21:00ч.

    Кузмане, България може сама , но не и в средата на глобалистична икономика и капиталистическа основа . Узряваш Кузмане, но много бавно, с тия темпове няма да видиш колко си грешал. Трябва да наречеш виновника с имената му. Да ти кажа, това е Сметовната мафия в лицето на САЩ, чиито прясно напечатани долари вървят навсякъде, защото естествено вярваме в тях. Кузмане, Кузмане много леб има да ядеш още......

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отче Ваш

    13 Юли 2023 21:10ч.

    Единственото, което беше невъзможно да се изпълни от радетелите за комунизъм, беше немислимото : НА ВСЕКИ МУ СПОРЕД СПОСОБНОСТИТЕ, ДО НА ВСЕКИМУ СПОРЕД ПОТРЕБНОСТИТЕ !!! Това няма как да го постигнат и ИЗВЪНЗЕМНИТЕ !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • джони инглиш

    13 Юли 2023 21:12ч.

    Радой Ралин Простакът е кремък- корав и могъщ, Простакът е демон без лик, весдесъщ Акула на сухо, безкрил, а хвърчи. Удариш на кухо, простакът звучи. Простакът не чака, не знае предел и стига простакът до своята цел, Защото простаци край него вървят и дават му знаци и правят му път Надкласов, безкласов, без род и съюз, но винаги касов, но винаги в плюс Без ден да протакаш, дори да кърви война на простака до смърт обяви За срам на Европа, на всичките нас, когато докопа в ръцете си власт По страшен от спина, по-жилав от рака, сега за сега се оказа простака.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Че какво му беше на комунизма? Ако така изобщо можем да наречем обществено-политическия строй на НРБ

    13 Юли 2023 22:16ч.

    Аз забележки към комунизма до есента на 1989 г. Тоя келеш не знае за какво говори, но си плямпа, със храбростта, която дава невежеството.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Че какво му беше на комунизма?

    13 Юли 2023 23:33ч.

    Всичко му беше наред. Имаше сигурност, имаше равенство, имаше справедливост. Прекрасно, но то и полетът от осмия етаж е прекрасен, преди срещата със земята. "Комунизмът" просто бе един не много успешен експеримент за провеждащите го, затова те го прекратиха, с печалба за тях разбира се. Основна задача на експеримента бе лишаването на хората от собственост, най-вече върху средствата за производство, които създават независимост. За да живее, човек трябваше да се води на работа и получава заплата. Нали знаете докъде стигна "комунизмът" в Китай със т.н. "социални рейтинги". Либералният глобализъм, или Комунизъм 2.0 в Давос отново акцентира върху собствеността: „Няма да притежавате нищо и ще бъдете щастливи“.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Големи глупости си изръсил! Ако някой ти ги е набил в главата - лошо, ако ти си ги съчиняваш - още по-лошо

    14 Юли 2023 5:39ч.

    Щото от комунизъм абсолютно нищо не разбираш дори на елементарно ниво. Комунизъм никога и никъде не е имало, но пък е Торбалан за неграмотните кратуни. "Бягай идва Торбалан и като ти вземе собствеността ще пукнеш от глад...." :D Пропаганда за глупаци и пубери с жълти човки. Щото не при комунизма, при соца бяхме на 27 място в света по социално-икономическо развитие, а либерастите и прочее капиталистически бандити още не могат да преживеят факта, че 90% от българското население има собствени жилища. Собственост ли е това или да? И тя е на обикновените хора, а не на мошениците, лихварите и бандите. За Китай не се тръшкай, не се грижи! Комунистически Китай вече е първата икономика в света, толкова е напред в технологиите и икономическо развитие, че ти е бедна фантазията. Останалите глупости - за либералния глобализъм, Давос и пр. - не заслужават коментар - минават директно в рубриката "Свръх тъпанарщина".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Василева

    13 Юли 2023 22:54ч.

    Много сте точен г-н Илиев. Но за съжаление една голяма част от наричащите себе си десни избиратели в България са застинали някъде около 1989-та година! Особено тези избиратели на пп-дб - защото са слепи да провидят точно колко жалки раболепни и безгръбначни са тези клоуни под глобалистките контрол! Мрачно и брутално бъдеще чака БЪлгария ако тези продължат да са на власт!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Палавият пор

    14 Юли 2023 0:14ч.

    Какво му е лошото на комунизма? Та той никога не се е случвал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    14 Юли 2023 0:33ч.

    Да си го наречем с истинските имена "Болшевизъм" е руска дума, която е същата на английски "Глобализъм". Е момента болшевиките управляват ЕС и САЩ. По примера на СССР. И след няколко години ще последват съдбата на СССР.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Диси

    14 Юли 2023 1:12ч.

    Голяма каша ти е в главата .Не знам къде си расъл и къде си пасъл, но говориш пълни глупости. Болшевиките са много положителни хора да ги сравняваш с либералите. Болшевиките са се борили именно с либералите. Няма да ти доизчитам глупостите докрай

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Капитан Костя Копейкин (ТМ)

    14 Юли 2023 3:10ч.

    За комунизма не знам . Но ако има предвид "развитото социалистическо общество" , яко се е объркал. Ма нищо, младичък е, не му е сърбал попарата на развития социализъм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Капитан Костя Копейкин (ТМ)

    14 Юли 2023 3:23ч.

    Също така съм дълбоко учуден, че човек с очевидни претенции, не познава класическия цитат на др Самюел Джонсън "Патриотизмът е последното убежище на негодника.", така добре илюстриран днес на Рожен от Резидента Радев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Къде и кога господинът е живял във въпросния "комунизъм",

    14 Юли 2023 6:49ч.

    За да знае колко точно е бил лош? И с какви мерни единици му е измерил лошостта? В България или не са останали учени и анализатори, на които първата им длъжност е да са наясно с понятията, които ползват, или медиите подбират и ни предлагат "анализите" на недоспециалисти, които вместо термини ползват пропагандните западн/ал/и клишета. И в двата случая язък.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всички икстеншъни

    14 Юли 2023 18:12ч.

    Всички политически идеологии с изключение на консерватизма произхождат от либерализма,включително комунизмът и фашизмът. И Маркс,и Емтелс,и Ленин многакратно са подчертавали,че комунизмът ползва и използва всички прогресивни,разбирай прогресистки достижения на Просвещението,както и на всички видни предхождащи ги философи и политически идеолози - от утористите-социалисти да Джон Лок, Дейвид Рикардо, Русо, Волтер, Кант,Хегел,Джеферсън,Томас Пейн,Джон Стюарт Мил,Адам Смит...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи