Грас: Израелското правителство се държи авторитарно

Грас: Израелското правителство се държи авторитарно
Германският писател Гюнтер Грас разкритикува решението на Израел да го обяви за „персона нон грата” и го сравни със забраните, които са му били наложени от бившата ГДР и Бирма да влиза на тяхна територия.
<p><em>Три пъти ми е забранявано да влизам на територията на една страна</em>, пише Гюнтер Грас в кратка статия за германския всекидневник &bdquo;Зюддойче Цайтунг&rdquo;.</p> <p>Това вече му се е случвало с германската комунистическа държава и Бирма през 1986 г.</p> <p><em>В тези два случая беше приложена обичайната практика на диктатурите. А сега министърът на вътрешните работи на една демокрация, държавата Израел, ме наказва със забрана да влизам на нейна територия</em>, пише Грас.</p> <p><em>И начинът, по който той се аргументира, ми напомня за решението на Милке</em>, допълва писателят. Ерих Милке е бивш шеф на ЩАЗИ, всемогъщата политическа полиция на режима в Източна Германия.</p> <p><em>ГДР вече не съществува. Но правителството на Израел, като атомна сила с безконтролен мащаб, се държи авторитарно и засега не е възприемчиво на увещаване. Само Бирма буди някаква надежда</em>, пише Гюнтер Грас.</p> <p><em>Завинаги ще се чувствам свързан със страната Израел</em>, завършва писателят и подчертава, че наложената му забрана няма да изтрие спомените от посещенията в еврейската държава.</p>

Коментари

  • 18

    13 Апр 2012 1:36ч.

    Един фашист няма никога да се промени. Също като комунистите. То няма и разлика. Фашист, комунист, все тая. Само дето комунисти и социалисти не ги забраниха, както фашистите. И причината е само продължилото съществуване на СССР след войната, и на Русия сега. Докато има Русия, няма да забранят социализма и комунизма. Те не са нища по-различно от фашизма. Начинът по който говори Гюнтер, си е типично манипулативно-социалистически и безсрамно-интригантско-комунистически. Тази зараза е като чумата. Гюнтер си е фашист, социалист, комунист - все едно. Каквото и да се говори той си знае едно и също. Ще повтаря мантри, щампи, всякакви каламбури, само и само да не отговори на това, което го питат, това в което го обвиняват. Нагъл, безочлив, безсрамен...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • schultz

    13 Апр 2012 4:59ч.

    Stranno kak taka i vashisti i komunisti,carkvata,arabite s dve dumi vsicki osven cionistite sa na edno mnenie...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • schultz

    13 Апр 2012 5:05ч.

    Stranno kak taka i fashisti i komunisti,carkvata,arabite s dve dumi vsicki osven cionistite sa na edno mnenie...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Учител

    13 Апр 2012 5:52ч.

    Само така Грас! Всеки честен и достоен човек те подкрепя! Мръсната игра на ционистите лъсва всеки Божи ден!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18 до schultz и Учител

    13 Апр 2012 6:43ч.

    Вие сте си фашисти по душа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • справедливост за всички

    13 Апр 2012 19:46ч.

    Към всички анти -евреи:.....Ще го махаме ли Израел от картата или не??Ако -да,да въстановяваме лагерите на третия райх!Ако - не,да уважим правото на един народ да има държава,при това на бащината си земя,и в мир и разбирателство със другите й обитатели,ако последните не оспорват правото на съществуване на Израел!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • schultz

    13 Апр 2012 20:10ч.

    Nikoi ne osporva pravoto na darzava,a zelanieto da vladeiat vsicko na tozi sviat.Te darzavi vinagi sa si imali...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Справедливост

    13 Апр 2012 22:40ч.

    Откъде решаваме ,че искат да владеят "Всичко на този свят"?От "Протоколите" ли ,послужили за оправдание и на Хитлер?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за 18

    13 Апр 2012 22:43ч.

    аз съм за 18

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18, да питам:

    13 Апр 2012 23:40ч.

    Маркс комунист ли е? А Кауцки, Бернщайн, Троцки, Люксембург, Зиновиев, Каменев, Свердлов? А Луканов, Лев Главинчев, Бачи Зеев, Марко Фридман? А всички те евреи ли са?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Любопитен

    13 Апр 2012 23:42ч.

    Имам няколко въпроса - първо, подписал ли е Израел Договора за неразпространение на ядреното оръжие? Второ, като не го е подписал, с какво право си позволява да се дърли на страна, която го е подписала (Иран) и която допуска международни проверки в ядрените си инсталации? Трето, допуска ли Израел международни проверки в ядрените си инсталации? Като не допуска, защо зее? Четвърто, има ли Израел ядрено оръжие? Преди да излъжете, че няма, да ви припомня - Мордехай Вануну бе осъден за издаване на държавна тайна. Държавната тайна беше, че в Димона се произвеждат плутониеви бомби и бойни глави за ракети, публикувано в Сънди Таймс.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Справедливост,

    14 Апр 2012 0:01ч.

    Я ни разтълкувай Баба Батра и какво пише там за имуществото на гоя...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • schultz

    14 Апр 2012 0:50ч.

    Da no 1 im obarka planovete,po tochno gi zabavi za okolo 50 godini...do kraia na 82.\r\ninteresno kak e finansiral hitler svoite planove i kakvo praveshe edna \"bogopomazana\" grupa hora otvad okeana za da spasi svoite \"bratia\"?A ne biaha li vse te koito izbiha nenuzno stotici hiliadi japonci/starci ,zeni i deca/,prikrivaiki se zad USA samo za da kazat na Stalin-ne si pomisliai za Bosfora i Dardanelite?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18, до този, който пита

    14 Апр 2012 0:51ч.

    За тези, които си изредил, не знам отговора на твоя въпрос. Очевидно ти го знаеш. Тия въпроси сте ги разглеждали подробно и задълбочено на курсовете по политпросвета и усвояване тънкостите на словесната борба с капиталистическия противник. Но това с нищо не променя истинността на моите думи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18, до Любопитен

    14 Апр 2012 1:08ч.

    Любопитен, не знам какво е подписвал, или не, Израел. Но знам, че е достатъчно силен, да се държи достойно и да защитава своите интереси, своите граждани. Иран не би се държал достойно и доблестно. Това се видя още на 9.11. И много след това. Това е сигурно за всеки здравомислещ човек. А ти не си такъв. Ти си с изкривено, обработено, комунистическо мислене. Ти няма как да разбереш какво означава да запазиш достойнство и чест. Това при социалисти, фашисти, комунисти, е невъзможно. Това са най-безсрамните хора на този свят. И ти си също така безсрамен, и зомбиран комунист. Ти говориш по същия начин, по който пишеха във вестниците \"Работническо дело\", \"Отечествен фронт\"... Сигурен съм, че сега можеш да залееш с всякакви заучени в курсовете фрази, фалшиви \"факти\", и всякакви манипулации. На това сте способни комунистите, фашистите, социалистите... Също като тоя изрод Гюнтер. А той е изрод, защото няма как нормален човек, след всичко което се е случило, да говори така. Това го могат само съществата като теб, Любопитен, и като Гюнтер... Даже си мисля, че много време ти отделих. Ти не го заслужаваш. А тоя Гюнтер, вместо да го спират, нека го пуснат в Израел... Нека ходи и разглежда... Хората ще го поздравят подобаващо...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • s

    14 Апр 2012 1:58ч.

    speshno izvikaite lineika...ne se pravi,bolen e!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • s

    14 Апр 2012 2:09ч.

    stranno ce tocno dnes si tolkova aktiven.&#46;&#46;/razpeti petak/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до 18

    14 Апр 2012 2:21ч.

    По-заблудено човече от теб скоро не бях срещал. И добре, че те 'срещам' само виртуално...Като не знаеш нищо по темата по-добре си мълчи бе, палячо! Хващай самолета и право в насрания исраел!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18

    14 Апр 2012 4:15ч.

    Нещо много се разпенихте. Виждам как излизат балончета от разпенените ви джуки. Хе, май не ви е угодна истината?! А, фашистки мекерета. Аз нямам нищо общо с Евреите и с Израел, но тук виждам, че е пълно с антисемитчета... Само колко сте жалки. Отрепки. Фашистки отрепки. Дали Явор Дачков споделя вашите възгледи? Дали и той страда от същата болест? Твърде е културен за това. но щом не казва нищо, а вие, които мразите Америка и Израел, се ширите и плюете, значи има нещо гнило тук. Айде сега ходете да лижете задника на Гюнтер, и да стоите с часове с вдигната десница, опъната напред във фашистки поздрав. Стройте се в редици и пейте за фюрера. Изродчета мамини. Хе Хе...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18

    14 Апр 2012 4:27ч.

    Какво стана бе, изродчета, да не се задавихте нещо? А? То от много плюене чак сте се задъхали, и сега ръцете ви треперят, не можете да скалъпите две думи на кръст. То комунистчета като вас, какво ли могат и да измислят... Празни глави, надути с лозунги на Сталин и Хитлер... Сега сигурно с трепет чакате Иран да прати ракети по Израел... Е хе... Няма да го дочакате. Ще си пукнете от яд, посинели и почервенели... Вече виждам как сте готови да стреляте по всеки, който заговори срещу вашия Иран, срещу ислямистите, вашите любимци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18

    14 Апр 2012 15:00ч.

    Къде сте бе, Гюнтерчета? Седите си в кочинките и чакате кога Иран ще удари Израел. А? Кретени смотани! Фашист ли е, комунист ли е, ислямист ли е - само бой!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Справедливост

    14 Апр 2012 19:15ч.

    Драги 18,трябва да оставим хората да си имат своите пристрастия.За много от нас,родените преди 1970 година,това е начина на мислене,с което сме израснали,живяли и смятаме да живеем.Той се базира на \\\\\\\"класово-партийния\\\\\\\"подход-Разделение и Противопоставяне.Тези нагласи са използвани от Сталин и Хитлер за патологичните им злоупотреби.Младите хора обаче не са склонни да използват подобни \\\\\\\"източници на себеутвърждаване\\\\\\\".Неслучайно \\\\\\\"Атака\\\\\\\"загуби подкрепата си в последно време.Бъдещето принадлежи на друг тип култура.Можем да сме оптимисти,поне малко!Иначе Еврейския проблем за Човечеството е като Турския проблем за България.Докато има кой да се \\\\\\\"хваща\\\\\\\" на тази въдица - ще има и кой да я \\\\\\\"хвърля\\\\\\\"......с цел да \\\\\\\"Разделя -\\\\r\\\\nи Владее\\\\\\\".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шалом, 18!

    14 Апр 2012 20:42ч.

    Пиуе, май трябва да ти сменят хапчетата... Няколко факта: Марко Фридман, член на Военната комисия към ЦК на БКП и организатор на взривяването на църквата "Света Неделя" е чист, натурален евреин. Поръчител на взривяването от страна на Третия интернационал е Карло Луканов - чист, натурален евреин. Представям си какъв гевалт щеше да бъде, ако християни бяха взривили синагога. Дотук станаха двама евреи - комунисти и терористи. Списъкът им е дългичък - Менахо Папо, Виолета Якова и т.н., докъм 530 в Царство България. Разбира се, след 9 септември 1944 оцелелите стават началници в НМ и ДС. Като Емил Кало, например. Втори факт - Израел не е подписал Договора за неразпространение на ядреното оръжие. Трети факт - Израел не допуска проверки на МААЕ в ядрените си инсталации. Четвърти факт - "Те седят върху нашия нефт" - Кондолиза Райс. Тези факти са публично достояние и всеки може да ги провери в Библиотеката на Конгреса. Номерцата ти може и да минават пред чалга-поколението, само че те не четат Явор Дачков..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пак шалом, 18!

    14 Апр 2012 20:48ч.

    "Ти няма как да разбереш какво означава да запазиш достойнство и чест. Това при социалисти, фашисти, комунисти, е невъзможно." Искаш да кажеш, че евреинът Сергей Дмитриевич Станишев е недостоен и безчестен? Гевалт! Ти май се опитваш да насаждаш!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шалом, Справедливост!

    14 Апр 2012 21:07ч.

    Защо не казваш какво пише в Баба Батра за имуществото на гоя? Не се стеснявай, не те карам да цитираш Кол Нидре, я! За "подход-Разделение и Противопоставяне.Тези нагласи са използвани от Сталин и Хитлер за патологичните им злоупотреби." сигурно си прав. Всъщност, защо при подписването на Санстефанския мирен договор присъства барон де Ротшилд и в какво качество? Да не би руснаците да са се били с турците заради Батум, железницата Варна-Русе и нефта на Ротшилд?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18

    14 Апр 2012 21:13ч.

    А бе, Гюнтерчета, първо, какво е това шалом, не знам. Може би е поздрав. Аз нямам нищо общо с евреите. Източноправославен християнин съм. Тук става въпрос за принципи, за култура, за нормално мислене. Вие тук постоянно ми давате разни примери за терористи, комунисти, фашисти, които са евреи. Е, и какво от това?! Явно има всякакви евреи. Статията на Гюнтер е за израелското правителство. И аз напълно ги подкрепям. Подкрепям еврейското правителство, затова че има смелостта да говори и прави това, което е в полза на техния народ. Това е! Де и нашите маймуни във властта да бяха по-смели и да мислеха за българите. Ама не! Само си въртят задника според посоката на вятъра. За Сергей Дмитриевич, не знам дали е евреин, но мисля, че доста поразии направи с тройната коалиция.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пак шалом, 18!

    14 Апр 2012 21:43ч.

    "Източноправославен християнин съм." Такива няма, пиуе. Има православни християни, има схизматици. Разбира се, има атеисти, юдеи, хиндуисти, мюсюлмани, будисти, политеисти, анималисти и прочие, които делят християните на източноправославни, католици, протестанти и т.н. Така например, за някои юдеи Хабад е схизма, а за някои е източник на благосъстояние. А ако нещо се съмняваш в ползата от Сергей Дмитриевич, може да се усъмниш и в ползата от Андрей Луканов и Александър Божков. Което пак си е насаждане.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ПП - Пак шалом, 18!

    14 Апр 2012 21:52ч.

    "фашисти, които са евреи." Сещам се за семейство Кюн, дето снабдили капитан Йошикава с най-точни данни за американския тихоокеански флот. После се случил Пърл Харбър.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 18

    14 Апр 2012 23:30ч.

    Зверства са вършили разни изверги. Лошото е, че вие се фиксирате върху евреите, и това е вследствие на огромната ви омраза към тях. А такава преднамерена омраза към цял народ вече не може да изпитва нито един ЧОВЕК. Вие се отнасяте преднамерено, предумишлено, предрешено, към всеки евреин. Това за мен означава, че сте просто едни Гюнтерчета, и ако той сега дойде в България и развее знамето на фашизма, то вие с радост ще започнете да крещите с него "да прочистим държавата от евреите". В това съм сигурен, като чета с каква зверска омраза говорите за тях. Гледах едно предаване по телевизията, с участието на Фена на ЦСКА "Дучето". Та той си е едно истинско Дуче. Не е случайно прозвището му. Та, като ви чета, и защо ли ви чета де, пред мен стои неговият образ - едно прасе, прасе отвсякъде. Нямам нищо против ЦСКА.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи