Еманюел Тод: Не съм русофил, но ако Украйна загуби войната, Европа ще спечели

Еманюел Тод: Не съм русофил, но ако Украйна загуби войната, Европа ще спечели

Автор: Даниеле Лабанти, corrieredibologna.corriere.it

Аз съм историк. Искам да разбера защо ние, западняците, провокирахме тази война и я загубихме, а с това поражение загубихме и властта си над света. Не съм проруски настроен. Но чета текстовете на Путин и Лавров и мисля, че разбирам техните цели и тяхната логика. Ако нашите лидери бяха взели по-сериозно изследователи като мен, а и някои други, нямаше да ни доведат до такава катастрофа. Един интелигентен путинофоб може да използва книгата ми, за да се бори с Русия. Това казва в интервю пред "Корирере дела Сера" френският антрополог Еманюел Тод. 

Преди дин на  италианския книжен пазар излезе книгата му "Поражението на Запада", която отприщи лавина от критики към френския антрополог, обвиняван в продължение на десетилетие, че заема пропутински позиции. Тод бе гост на "Панаир на книгата" в елитна книжарница в Болоня.

 

- Професор Тод, във Франция много се писа, че искате да „представите мечтите си за реалност“ и че това, което казвате, няма научна основа. Как ще отговорите?

- Въпросът не е да знам какво пише френската преса за мен, а да знам фактите, които съвременната история разкрива. Факт е, че САЩ не успяха да произведат военната техника, от която се нуждаят украинците, защото е факт, че силата на тяхната индустрия е изтощена от финансизацията. Факт е, че украинската армия отстъпва и е факт, че много трудно набира войници. Факт е, че западните икономически санкции нанесоха повече щети на европейската икономика, отколкото на руската, и също така е факт, че политическата стабилност на Франция днес е по-застрашена от тази на Русия. Преструктурирането на руската икономика стана възможно благодарение на факта, че тази страна произвежда повече инженери от Съединените щати и на факта, че страни, които не са съюзници или поданици на Съединените щати, продължиха да търгуват с Русия. Коментарите на голяма част от френската преса за моите мечти — „Le Monde“, „Libération“, „L’Express“ и т.н. — предполагат, че те живеят в илюзия. Успехът на книгата ми във Франция също подсказва, че тази преса не винаги се приема сериозно от французите.

- Книгата Ви се основава на теориите за нихилизма и религиозния упадък в Европа. Можете ли да ни запознаете със значението им?

- Последните следи от социалната и морална система с религиозен произход са изчезнали. Достигнато е нулевото ниво на религията. Отсъствието на вяра, норми и навици от религиозен характер или произход обаче оставят мъката да си човек, смъртен, който не знае какво прави на земята. Най-баналната реакция на тази празнота е обожествяването на празнотата - нихилизъм, който води до импулса за унищожаване на нещата, хората и реалността. Централен симптом за това, според мен, е трансджендър идеологията, която кара нашата висока средна класа да иска да вярва, че мъжът може да стане жена, а жената - мъж. Това е невярно твърдение. Биологията на генетичния код ни казва, че това е невъзможно. Тук говоря като антрополог, като учен, а не като моралист. Що се отнася до ЛГБ частта от ЛГБТ идеологията (лесбийки, гейове и бисексуални), това са сексуални предпочитания, които имат моята благословия. Също така е изненадващо, но важно, че, приемайки негъвкавостта на генетичния код, днес науката и Църквата са на една и съща страна. Срещу нихилистичното утвърждаване на фалшивото.

- Твърдите, че Европа е делегирала представителството на Запада на Съединените щати и сега плаща последствията. Как, според Вас, може да се промени тази тенденция?

- В момента не можем да направим нищо. Започна война. Резултатът от тази война ще реши съдбата на Европа. Ако Русия бъде победена в Украйна, европейското подчинение на американците ще бъде удължено за един век. Ако, както аз вярвам, Съединените щати бъдат победени, НАТО ще се разпадне и Европа ще бъде оставена свободна. Дори по-важно от руска победа ще бъде руската армия да спре на р. Днепър, за да демонстрира нежеланието на режима на Путин да атакува Западна Европа с военни сили. Със 144 милиона жители, намаляващо население и 17 милиона квадратни километра, руската държава вече се бори да обитава собствената си територията. Русия няма нито средства, нито желание да се разширява, след като границите на предкомунистическа Русия бъдат възстановени. Западната русофобска истерия, която фантазира за желанието за руска експанзия в Европа, е просто смешна за сериозен историк. Психологическият шок, който очаква европейците, ще бъде, когато разберат, че НАТО не съществува, за да ни защитава, а за да ни контролира.

- Смятате ли, че Европа направи последната крачка към това подчинение по време на конфликтите на Балканите и особено с косовския въпрос?

- Не, всичко започна в Украйна. По време на войната в Ирак, след Косово, Путин, Шрьодер и Ширак дадоха съвместни пресконференции. Това ужаси Вашингтон. Изглеждаше, че САЩ могат да бъде изгонени от европейския континент. Следователно отделянето на Русия от Германия стана приоритет за американските стратези. За целта послужи влошаването на ситуацията в Украйна. Принуждаването на руснаците да започнат война, за да предотвратят фактическата интеграция на Украйна в НАТО, първоначално беше голям дипломатически успех за Вашингтон. Шокът от войната парализира Германия и позволи на американците, в общото объркване, да взривят "Северен поток", символ на икономическото споразумение между Германия и Русия. Очевидно във втората фаза, тази на американското поражение, американският контрол над Европа ще бъде пулверизиран. Германия и Русия ще се срещнат отново. Този конфликт е в известен смисъл изкуствен. Естественото нещо в Европа, с ниска раждаемост и застаряващо население, е взаимното допълване между германската индустрия и руските енергийни и минерални ресурси.

- Защо заемате проруска позиция по отношение на войната в Украйна и виждате този конфликт като пример за края на Запада?

- Аз съм историк. Искам да разбера защо ние, западняците, провокирахме тази война и я загубихме, а с това поражение загубихме и властта си над света. Не съм проруски настроен. Но чета текстовете на Путин и Лавров и мисля, че разбирам техните цели и тяхната логика. Ако нашите лидери бяха взели по-сериозно изследователи като мен, а и някои други, нямаше да ни доведат до такава катастрофа. Един интелигентен путинофоб може да използва книгата ми, за да се бори с Русия. От друга страна, когато вестник като „Le Monde“ крие икономическото и социално възстановяване на Русия от своите читатели – френските елити – както направи, той дезинформира нашите лидери за руската стабилност и сила и по същество обслужва Путин.

- Въвеждате понятията „либерална олигархия“ за много европейски държави и „авторитарна демокрация“ за Русия. В коя система бихте предпочели да живеете?

- Либералната олигархия не представлява практически проблем за мен. Не забравяйте, че съм роден във френския интелектуален естаблишмънт. Дядо ми публикуваше книги преди войната, Реймон Арон бе негов кум. Съпругата му, моята баба, беше братовчедка на Клод Леви-Строс. Баща ми беше страхотен журналист, който работеше за „Nouvel Observateur”. Всъщност аз съм просто дисидент, член на интелектуалната олигархия. Освен това страстно обичам моята страна, Франция, и ще живея там, докато режимът не е фашистки или расистки и не трябва да ставам политически бежанец. Ако стана политически бежанец, няма да отида в САЩ, каквато беше традицията в моето семейство, защото там затъват в нещо по-лошо от либералната олигархия - нихилизъм. Нямам вкус към варварството, твърде голям културен конформист съм, твърде учтив, както се казва на френски. Мисля, че бих дошъл в Италия, защото тук всичко е красиво, или в Швейцария, защото в част от страната се говори френски. Какво бих правил в Русия?

Източник: corrieredibologna.corriere.it

Превод за "Гласове": Владислав Наков

 

 

 

Коментари

  • "и че това, което казвате, няма научна основа"

    11 Окт 2024 10:50ч.

    Тоя журналист какво ни се прави на методолог на повикване?... И какво по-конкретно според него или според критиците на Тод би следвало да представлява научната основа?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Истината от първо лице

    11 Окт 2024 13:44ч.

    Истината от първо лице за войната - Татяна Монтян https://www.youtube.com/watch?v=9l3Shwy7I5w

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • >>>

    11 Окт 2024 11:01ч.

    За щастие и на Запад започва Пробуждането. Началото е Осъзнаването... Факт е, че Кравария и Наглосаксония силно желаеха, не само унищожението на Русия, но и на самата Европа. По отношение на Русия се провалиха, за пореден път, но все пак успяха да съсипят Европа - за пореден път! А англичаните продължават да живеят във вековната си заблуда, че на Острова са в безопасност и са недосегаеми за трусовете в Европа. Не случайно излязоха от ЕС. Предварително знаеха, какво се готви, защото самите те, бяха в основата на този мръсен пореден анти-европейски заговор. Фактите няма как да бъдат игнорирани вечно. Както мъдро е казал самият Ейбрахам Линкълн: "Можеш да лъжеш целия народ за известно време. Можеш да лъжеш част от народа през цялото време. Но не можеш да лъжеш целия народ през цялото време."... Проблемът на нагло-саксонската измет е наглостта и вярата в собственото си превъзходство, което ВИНАГИ им е изигравало лоша шега... Но така се случва, когато уроците на Историята се игнорират, а Властта се узурпира от неуки, екзалтирани и алчни дебили и идиоти. Хубавото е, че ВИНАГИ след Мрака идва Светлина, а принципът на цикличното развитие добре е илюстриран в мъдрата българска поговорка: "Всяко зло, за добро, но и много хубаво не е на добре"... Диалектика! ;-)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • логото

    11 Окт 2024 11:01ч.

    Накратко: трагедията на западните елити по отношение на неподготвеността за предизвикателствата и умишлено въздиганото на властови пиедестал невежество, докараха стара Европа до грандиозен провал. Така е, когато се поддадеш изцяло на запленеността по идеологическо съзнание и загубиш даже елементарния усет за геополитика и стратегическо целеполагане.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    11 Окт 2024 11:06ч.

    Прочетете поне книгата му - "Поражението на Запада" - която наскоро излезе,и тогава критикувайте човека.Иначе си оставате едни неграмотни плювачи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чудесно интервю ! И все пак…

    11 Окт 2024 11:10ч.

    Тод се държи като дете, което е получило награда за доброто си есе в училище… Да не навлизаме в конспирации и подозрения за финансови инжекции от изток .😉Тод е заможен , еврейски произход , ИМЕ. Може да си изкарва парите и без хонорари от Русия… Да видим какво казва в интервюто. Казва че “разбира мотивите на Лавров и Путин”. Не съм убеден че ги разбира. Той приема Кремъл като някаква независима геополитическа сила, която има пълна свобода на решенията си. Тод съхранява някакво преклонение пред мощта на Москва, все едно това е СССР ! Архаично виждане, ненужно да се обяснява че НЕ Е ТАКА. Днешните руски лидери с Путин са толкова дълбоко зависими от Глобалната Дълбока Държава, колкото и лидерите на Америка, Европа, Китай … Всички се подчиняват на ЦЕНТЪРА 😈, който им е дал РОЛИ. В ролите също има йерархия на държавите, Русия не е най-високо в йерархията… После , буди недоумение ПРОТИВОРЕЧИЕТО в изложението на Тод. Значи хем “Западът губи войната в Украйна” , хем “Европа ще спечели от руска победа във войната !” ? В крайна сметка Европа губи или печели ? Ако приемем че Европа печели от руска победа над Украйна (аз също мисля така) , то излиза че Европа жертва умишлено украинците (полезни идиоти), за да преформатира отношенията си с Русия ? Не е ли така логически, мосьо Тод ? И това също така корелира с баналната констатация за руската демографска слабост. Русия НЕИЗБЕЖНО ще бъде принудена да се върне към Европа, към естествената си европейска , християнска същност и корени. И за това , ако трябва, ще бъдат жертвани украинците, ще им се отнеме от територията …

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ./.

    11 Окт 2024 11:18ч.

    Честно казано, доста неща не си разбрал, но карай, важното е, че се опитваш да разсъждаваш, а това е похвално...;-)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хем... хем

    11 Окт 2024 11:20ч.

    Айде още един идеологизатор - за него идеологията не само е преди геополитиката (или ако щеш демографията), но и я отменя, защото няма нужда от парадигми или нетривиализирани епистеми, има само Министерство на истината към Дълбоката държава, която пък навярно е гарант за западащата демокрация и проамериканската ориентация на стара Западна Европа и до ден-днешен. И не знам доколко е архаично да предположиш, че Тод е чел Тютчев, т.е. синтетичните и вечни прозрения на един мъдър поет, преди да реши как да възприема позициите на Москва и какво да очаква от тях. И кога Русия е излизала от Европа и християнските си корени, че да се връща към тях? Идеологическото блато, с което си се уеднаквил, нагазвайки - от него за индивиди с "преобърнато съзнание" (по Маркс) като теб очевидно няма да има излизане.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • опа

    11 Окт 2024 11:29ч.

    Губи военно, но ще спечели по отношение на суверенитет и икономика в бъдеще при неизбежната руска победа(с цялото преформатиране на политическата карта, което ще причини тя). Освен това Запад и Европа не са напълно еквивалентни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде “умнико”

    11 Окт 2024 11:31ч.

    Дай твоето изложение по темата. А не междуметия и възклицания ? А?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Като прочетем аргументи

    11 Окт 2024 11:35ч.

    С Маркс (Мордехай) ! И до там.💩

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маркс нарича идеологическото съзнание "преобърнато" такова

    11 Окт 2024 11:45ч.

    Толкова го познаваш Маркс автентично, то не става само с четене на учебници по диамат и истмат, писани от разни полудилетанти, а от автентично ровене например в Икономическо-философските му ръкописи или дълбоки размишления върху Тезисите за Фойербах... тогава пред педантичния изследовател се открива един друг Маркс, ама отде акълец и воля за изследване у предубедени и умишлено поддържащи се до състояние на невежество...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Георги

    14 Окт 2024 9:46ч.

    Да, вие сте прав за зависимоста на Путин от дълбоката държава със самия факт че финансово Русия е подчинена на Федералния Резерв на САЩ чрез Набиулина и няма пълна финансова независимост но удължаването на агонията на Украйна е с цел по пълното ликвидиране на зомбираната част от нейното население която е невъзможно да се реинтегрира отново. Просто Русия няма този ресурс за да си позволи партизанска война на новоосвободените територии от тези облъчени със Западни клишета украинци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Препоръчвам

    11 Окт 2024 11:30ч.

    Еволюцията на мозъка и социалният подбор. Церебралният сортинг след края на естествения отбор“ Сергей Савелиев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво мосю Тод за прозрението: Путин работи за Европа на нациите и за защита на европейската цивилизация и култура

    11 Окт 2024 12:19ч.

    От обезличаване с масовото внасяне на мигранската паплач от други далечни култури и нрави - основа на НСР на Дълбоката държава. Ето потвърждението и от САЩ за унищожението на американската култура - https://pogled.info/svetoven/amerika/vaprosat-e-unishtozhenie-mashtabna-zaplaha-za-amerika-takar-karlsan-iznese-na-obshtestvenostta-problem-koito-obiknoveno-se-premalchava.174406

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Райхсгау Готенланд

    11 Окт 2024 12:27ч.

    Да, лангвайлихе хер Tod, всичко започна в Украина. Дойде ви и времето да платите Лихвата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Прочетох я Вече

    11 Окт 2024 13:04ч.

    - Sein Buch ist nicht langweilig, geschweige denn in irgendeiner Weise falsch.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всички живеещи на този голям полуостров ще спечелят, ако прокълнатата дума "Европа" не бъде произнесена или написана никога повече

    11 Окт 2024 13:52ч.

    Тюрмата на народите, отровителката с ваксините, побъркващата умовете лъжкиня, дъртата вещица Европа

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • РОСПОТРЕБНАДЗОР

    11 Окт 2024 15:22ч.

    Нещо май си позволявате да поставяте под съмнение Спутник 5, Епивак, Ковивак ? Нещо май говорите против доходите на другарката Анна Попова ? Таня Голикова ? Нещо поставяте под съмнение работата на другарите Миша Мурашко и Вячеслав Смоленский...?Ей ! За какво се мислите вие бе, още не сме ви ОСВОБОДИЛИ , а вече болтаете и мърморите. Тюрмата ! Ще видите вие една тюрма, не в Европа, в Норилск ще я видите, и на стройки в Анадир ще я видите, циган болгарский...!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 15:22 ч. - Умопомрачение безнадеждно

    11 Окт 2024 15:44ч.

    Отговаряш на мнение в което се говори за Европа бе, каква Голикова те е подгонила, каква Русия. Прочее ... Не можете да накарате българския народ да мрази руския народ, ако щете и г.зовете си съдерете. Мъчат поколенията деца на България след 1999 г. да мразят Русия, но всуе напразно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 13:52 ч. - Умопомрачение безнадеждно

    11 Окт 2024 15:47ч.

    Бяла Европа е една от родителките на световната култура - европейската култура на белите човеци, която искате да направите Черна Европа ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • никой не мрази руския народ бе, комунделско гувно

    11 Окт 2024 19:58ч.

    Хората мразят глобализма-сатанизма, а Путин е негов фронтмен ! Оди чети руснаците в Телеграм /щото всичко друго е цензура и слухтене/ - какво мислят за Путин и изтреблението на рускоезични, наречено СВО ! Да лижите на Путин е висша форма РУСОФОБИЯ ! Но това не е ново, вашите предци - болшевиките са първите велики русофоби, за времето на Гражданската загиват 12 милиона руснаци !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Георги

    14 Окт 2024 9:56ч.

    Оти не мислиш какво направиха болшевиките при Сталин и как започна упадъка бавен но гарантиран при Хрущов!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Благоизтезар

    11 Окт 2024 18:58ч.

    ПРАВИЛНО КАЗВА ЧОВЕКА ЗАПАДНА ЕВРОПА ЩЕ СПЕЧЕЛИ АКО РУСИЯ ПОБЕДИ ЩЕ СЕ ОТЪРВАТ ОТ ЯНКИТЕ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Емил

    15 Окт 2024 16:39ч.

    Болен психопат е този.Държава Русия няма,има Руска Федерация която се управлява от Московия.Тази Московия през последните повече от 200 години прави едно и също чрез армия и сила превзема и пробва съседните държави- в момента 22 републики.Сега ограбва и краде от Украйна.След Украйна ще воюва с други и други.Така е вече повече от 200 години-историята го е доказала.В Руската Федерация има много официални данни че част от населението е молило Хитлер да го спаси от Московието

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи