Дарина Григорова: С „Триморие“ ставаме съучастник в антируска структура. От раболепие

Дарина Григорова: С „Триморие“ ставаме съучастник в антируска структура. От раболепие
Триморието, или Междуморието, е полска външнополитическа доктрина с имперски корени, която през ХХ век се активизира закратко след разпадането на Русия (1917), по време на Първата Полска република (1918–1939), и се реанимира след колапса на СССР (1991). Целта е санитарен кордон между Полша и Русия – общата им граница е само Калининградска област. Балтийските държави, Беларус, и от черноморските Украйна, Румъния и България ще трябва да играят ролята на този антируски буфер. Триморието не разделя Европа, защото в него участва само Източна Европа, която поляците сега наричат “Централно-Източна Европа”, но не и Стара Европа – Западна. Триморието разделя ЕС от Русия и формира военно-политическа инфраструктура – антируска. Ако смисълът на Триморието за поляците исторически е обясняван със страха от “руския империализъм”, то сега врагът е “руската заплаха” (справка НАТО). Беларус осуетява затварянето на “триморския” обръч и полската активност срещу Лукашенко е без резултат. Защо България да участва в този одиозен проект със североатлантически фанфари и балканско фанфаронство? Вместо да изглаждаме противоречията между Брюксел и Москва, а София все още има капацитета да инициира руско-европейски диалог, ние ставаме съучастник без външен натиск – осъзнато, в антируска структура под идеологическото ръководство на Полша. Не втора, трета скорост, само от раболепие. Дали има бъдеще? След присъединяването на Крим към Русия (2014) Триморието няма бъдеще, но е деструктивно за отношенията ЕС-Русия. Но пък удължава живота и бюджета на НАТО. 

Проф. д-р Дарина Григорова е преподавател в Историческия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“. Главен редактор на списание ALMANACH VIA EVRASIA. Автор на книгите „Свобода и самодържавие. Руският либерализъм в края на ХІХ в. “, „Евразийството в Русия“, „Империя Феникс“. Снимка: Ваня Филипова.

 

- Проф. Григорова, светът от столетие не е бил в подобна пандемична криза, каквато преживя през 2020 година. Всички държави са засегнати, но не в еднаква степен. Кои се справят добре? Защо изпреварихме Китай по смъртност? Съгласна ли сте с твърдението на руския президент, че Русия се справи по-успешно от Европа и САЩ?



- Информационното цунами за коронаужасите все още ни залива и кризата не е преживяна, за да се види какви са пораженията. Успехите на Китай са за Китай, успехът на Русия – ваксината, е за всички – това е концептуална разлика. С жизнено важното уточнение ваксинирането от ковид да остане право на избор.
България и Китай са несъпоставими величини, за да бъдат сравнявани. Причината за една отделна човешка смърт може да я даде само патоанатомът, всичко друго е статистика с плаващи критерии. У нас има безсимптомна бедност, хронична социална недостатъчност, смъртността от локдауна тепърва ще се проявява и може да задмине тази от ковида. 



- Светът бърза да изпрати кошмарната 2020 година, но може би трябва да я помним? Като историк вярвате ли, че човечеството помни дълго, помъдрява и извлича поуки от случващото се?



- Паметта е избирателна и зависи от ценностната система, защото тя определя йерархията на важното и второстепенното, на това, което ние си напомняме, за да не забравим, а не го складираме в мемо-килер. Оттук и нашето отношение към тази сюрреалистична година ще зависи от начина, по който сме минали изпитанието. Много е индивидуално, но за всички 2020 ще се проточи и през 2021-а, хронологията е илюзорна преграда/маска.



- Промени ли ни вече коронакризата или трансформациите предстоят?



- Обрули ни. Оголиха се разделителни линии: на мохиканите от реалния живот – офлайн, срещу дигиталната имитация със задължителен характер, заветната цифровизация. Човекът или аватарът?

 

Разломът е и между традиционалисти – независимо дали леви или десни по убеждения, дали с атлантически или евразийски симпатии, но всички са държавници срещу джендър идеологията, от една страна, и пъстроцветни постмодернисти с плаваща/конструирана идентичност и с хронична недостатъчност от идеологическа тръпимост, от друга. Мъжът и жената или постчовекът?

 

Локдаунът прояви и лентата на досега теоретичното разслоение на бъдещите касти: “локални” срещу “планетарни” (вж. Андрей Фурсов). Засега по право на свободно придвижване с електронен достъп, следват и други “права” с електронен срок на годност. Но има и съпротива, породена от избързването с цифро-мерките, от подценяването на хората, масово не желаещи да живеят в “екосистеми” като в компютърна игра с надзирател от изкуствен интелект и с индивидуален рейтинг (“успех” на Китай).



- Усещате ли разместване на геополитическите баланси? Коронакризата или смяната на Белия дом ще оказват по-голямо влияние занапред върху отношенията на Запада с Русия? 



- Коронакризата е само нов инструмент за отношението към една отделна държава изобщо, не само към Русия, но това ще бъде част от нов протокол или “корона” рейтинг, ако щете. Разместват се геоиконимическите баланси, но още не знаем кои са победителите и какви са те – държави или корпорации? 



- Отново изгонихме руски дипломат с мотив за шпионаж. Оказват ли тези шпионски скандали влияние по оста София-Москва?



- Руската тръба току-що бе завършена в тишина – с дългосрочен успех, и руският “шпионин” тутакси бе изгонен шумно – с краткосрочен ефект, но за радост на атлантическите ни партньори, че вардим аскерите им, да са спокойни, don’t worry! Диверсификация по ганьовски.



- Според Вас очертава ли се вече геополитическата роля, която България следва да играе в следващото десетилетие? Военни кораби или платноходки ще плуват в Черно море?



- И едното, и другото, въпросът е чии кораби и в чии води? Но тъй като знаем чий вече е Крим, няма страшно.



- Проектът „Три морета“ набира скорост. През 2021 година ще бъдем и домакин на инициативата. Ще раздели ли Европа този проект? Има ли бъдеще проектът и каква очаквате да е реакцията на Москва?

- Триморието, или Междуморието, е полска външнополитическа доктрина с имперски корени, която през ХХ век се активизира закратко след разпадането на Русия (1917), по време на Първата Полска република (1918–1939), и се реанимира след колапса на СССР (1991). Целта е санитарен кордон между Полша и Русия – общата им граница е само Калининградска област. Балтийските държави, Беларус, и от черноморските Украйна, Румъния и България ще трябва да играят ролята на този антируски буфер.

 

Триморието не разделя Европа, защото в него участва само Източна Европа, която поляците сега наричат “Централно-Източна Европа”, но не и Стара Европа – Западна. Триморието разделя ЕС от Русия и формира военно-политическа инфраструктура – антируска.

 

Ако смисълът на Триморието за поляците исторически е обясняван със страха от “руския империализъм”, то сега врагът е “руската заплаха” (справка НАТО). Беларус осуетява затварянето на “триморския” обръч и полската активност срещу Лукашенко е без резултат.

 

Защо България да участва в този одиозен проект със североатлантически фанфари и балканско фанфаронство? Вместо да изглаждаме противоречията между Брюксел и Москва, а София все още има капацитета да инициира руско-европейски диалог, ние ставаме съучастник без външен натиск – осъзнато, в антируска структура под идеологическото ръководство на Полша. Не втора, трета скорост, само от раболепие.

 

Дали има бъдеще? След присъединяването на Крим към Русия (2014) Триморието няма бъдеще, но е деструктивно за отношенията ЕС-Русия. Но пък удължава живота и бюджета на НАТО. 

- Кое, според Вас, е събитието извън коронакризата, което „потъна“ в нея, но ще оказва структуриращо значение за световната политика?

- Не виждам дотам, но от коронакризата изплува СЗО като наднационална структура с паралелна власт в глобален обхват, нещо като ВАДА и Роспотребназдор взети заедно. Потребителският рай радикално бива заменян с медицински рай. Потребителят става потребяван/консумиран, пътят е постлан с грижовни намерения, напомняни с настойчивостта на рекламно заклинание: “новата нормалност”. 

- Няма как, правейки обобщение, да не Ви попитам и за разгорелите се спорове с Република Северна Македония, които доминираха в последните две месеца. Придоби ли България субектност в европейската политика, като изрази най-после ясно своите интересите и отстоява позицията си, въпреки натиска от влиятелни сили като Германия?

- България защити националните си интереси и право на история, която трябва да бъде напомняна на ЕС, ако се подменя българофобски, както е при северомакедонците. Озадачаващо обаче е, че ние направихме всичко, за да влезе РСМ в НАТО, с цената на историческа амнезия, а сега направихме пак всичко възможно, за да не влезе РСМ в ЕС. С риск да бъда скептична към дипломатическата смелост само като проява на вдъхновение, струва ми се, че въпросът е на коя външна сила е нужно ЕС да не поглъща постюгославските земи заедно с албанските? Ако постюгославия остане само в рамките на НАТО, това е равносилно на американски контрол, въпреки риториката на Олбрайт. Франция няма силни позиции, за да повлияе, макар че съществува такава версия покрай албанския въпрос. Активността на Турция в РСМ не би била същата, ако последната стане част от ЕС. Но в тази ситуация съвпадението на нашите интереси с тези на външен фактор е положително за България.

 

Има и негативен нюанс, НАТО не гарантира териториална цялост (справка Гърция), за разлика от ЕС.

 

Обвиненията в “национален егоизъм” са идеологическо клише за двоен стандарт. Когато става дума за малка държава, е “национален егоизъм”, когато е за голяма държава, същото се назовава “национален интерес”.

Правото на история е право на бъдеще – държавно, не колониално.

 

- Коя ще е думата, която ще определя 2021 година за България. Промяна?

 

- Завръщане. 


“Кат бреме хвърлил черната умора,
що безутешни дни ти завещаха…
Смирено влязъл в стаята позната,
последна твоя пристан и заслона,
да шъпнеш тихи думи в тишината,
впил морен поглед в старата икона…” 

Дебелянов

 

Източник: "Епицентър"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Николай Николов

    21 Дек 2020 19:15ч.

    Професионален и обективен анализ.Благодаря!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • благодаря Дари

    21 Дек 2020 20:42ч.

    Това не трябваше да го обяснява Дарина. Исках да го чуя от президента Радев. Как се вмества и на каква позиция това българско участие в т.н. “Стратегически документ” на президента? Най-малко заслужаваше да има някакво изявление по този повод. Този въпрос има пряко отношение към националната сигурност на държавата. Трябваше да се свика Съвета по национална сигурност и той да излезе със съответния документ. Въпросът трябваше да се дебатира и в Парламента. Такова едно действие обвързва България за редица години напред в бъдещето. Не ни питаха за членство в НАТО и в ЕС, очевидно няма да ни питат и за участие в “Три морета”. На какво прилича това? Всички се дърлят за дреболии: чалгар ли е Слави, отровното трио глупаци ли са или само наивници в напреднала възаст, Мая Манолова от Божков ли е взела пари или от друго място......Само простотии и Covid (с извинение). Президента продължава упорито да мълчи. Лично аз мисля, че е гузен и мълчи защо постфактум разбра, че са го изработили. Но ако това наистина е негова инициатива е много тежко. Преди да го заклеймя като предател, искам да го чуя от неговите уста. Нататък вече всичко е ясно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ala_Bala

    22 Дек 2020 0:10ч.

    Много добър анализ. Бойко Борисов подхлъзана Президента към "Триморието" и в следващите избори няма да има за него русофилски гласове. Гласовете на русофобите са малко. Така е като си натовски генерал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А от раболепие стояхме наведени на СССР.

    22 Дек 2020 0:31ч.

    Това обаче се харесва на рублофилите. От раболепие бай Тошо ЕДИНСТВЕН от лидерите на цяла Източна Европа предложе през 1968ма войските на Варшавския договор на влязат в Чехия. И от раболепие влязохме. За чий ....? И какво дирихме там, а не оставихме на наода на Чехия сам да реши съдбата си? После си се прибрахме, а момчетата, които участваха в това престъпление влязоха без изпити във ВУЗове. И не обичаха да си припомнят това срамно петно в живота си. Българската войска се прибра, но Червената армия остана. Да пази "мира и социализма". Точно както остана при подобни действия в ГДР през 54та, и в Унгария през 56та. И беше принудена да си тръгне 90та. Дали щеше да се намери достатъчно смел коментатор като Дарина Григорова ТОГАВА?? Че го направихме от раболепие. И на какво мнение са днес останалите бивши източноевропейски страни? Може би са доволни и смятат Три морета за гарант на независимостта си? Няма да научим, защото в Гласове се превежда основно руска преса. Интересува ни само дали Русия е доволна, но останалите ни съседи по съдба - не.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ---

    22 Дек 2020 1:25ч.

    Много тъжно завършва интервюто, което иначе е много интересно. Завръщане към какво? Към светът от вчера, по Цвайг? Едва ли, не можем да се потопим пак в същата река на Хераклит. Смъртта също е завръщане, но към небитието, това завръщане е гарантирано за всички. За съжаление, стихотворението на Дебелянов има такъв смисъл, смъртта приласкава бедни и нещастни, каквото сме според всички световни класации. Дано да е завръщане към България каквато искаме да бъде.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До: “А от раболепие стояхме наведени на СССР”

    22 Дек 2020 5:58ч.

    Проблемът ни е точно този, че ние винаги стоим наведени от раболепие и със събути гащи, първо на едната, после на другата страна. Така първо ни “оправят” едните, а после и другите. Сега повече ли ви харесва като ни “оправят” САЩ? На нищо ли не ви научи историята? В две световни войни сме били първо срещу Русия, а после с нея, срещу бившите си “съюзници”. Този гъз го въртим отдавна, като дърта курва. Когато се мъчиш винаги да си с “по-силния” се оказваш все на грешната страна и на края обираш всички пишки. Победителят се оказва друг. И сега ще е така. Пак избираме грешната страна и ще трябва отново да дъвчем други жаби. Сляпата омраза към СССР (при това напълно безпричинна) няма да ни доведе до никъде. Русия не е СССР и Путин не е комунист и партията му е дясна. Тази огромна държава винаги се е управлявала от диктатор и така ще си остане. Това не може да се промени и не е наша работа. Но простата истина е, че геостратегическият и военно-политически фактор в нашият регион е бил, е и ще бъде Русия, а не САЩ, които са на има няма 13 000 километра от нас, през цял един океан. Скоро видяхме, че не САЩ решиха проблема на Пашанян, а го стори Русия. Може и да не ви харесва, но това са реалностите. Русия първа не е нападала никога никого и не е започвала първа война, но нападнат ли я отвръща по ужасяващ начин и винаги завършва войните, в които участва като победител. Ние в каква война искаме да участваме? За трети път ли ще пробваме да “обявим” война на Русия?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не би било зле ако автора на горният

    22 Дек 2020 8:54ч.

    анализ очертае и деструктивната роля на президента наш който се очертава и като активен проамерикански индивид нашия политически живот!Радев да не си мълчи по въпроса и да ходи и срича на английски а да си каже как и с какво са го вербували докато учи в някакво военно школо в САЩ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Преди години

    22 Дек 2020 9:17ч.

    приятел казваше, че би било добре да имаме два задника - единият за Америка, другият за Русия. Не съм запозната с "трите морета" и не коментирам, но дейстгвително би трябвало населението да е запознато и с плюсовете, и с минусите на въпросната инициатива. Друг е въпросът, че политическата култура на българина е много ниска, той не се интересува от важните неща и никога няма да разбере, че всичко е политика - и "трите морета", и цената на хляба.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чл. кор.

    22 Дек 2020 10:32ч.

    Защо България да участва - защото сме съюзници! Защо се включваме без натиск - ми компроматите и протестите от лятото и епизода с Македония какво са? Спрях да чета нататък.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • РАЗУМЪТ

    22 Дек 2020 10:39ч.

    СССР побеждава благодарение на комунизмът идея, и социализмът държава. Източна Европа е взета и дадена по една и съща причина, СИГУРНОСТ. Буфер срещу танкове от към запад, а заради ядреният потенциал вече е излишен буфер. А когато слагат в Турция ракети със среден обсег, се споразумяват да дадат Източна Европа срещу договор за ракетите със среден обсег. Комунистическата идея е нужна и продължена за СИГУРНОСТ, до 1964 г., когато ядреният потенциал е достатъчен. Потенциалът в ядреното въоръжаване и технологии, Хрушчов го прави, но това го сваля от власт, свалят и соц. планът към комунизъм - всеки да е цар. Солженицин е изпириран от КГБ И КПСС. Унгарската и пражката революции, бяха започнати от комунисти неевреи срещу болшевици евреи. 10 ноември и другите преврати по него време, бяха пълна победа на евреите в ком партиите, в съглашение с евреите от атлантическата империя. Опиянени от парите и жадни за пари и сила власт. 'La Morale Dell'Immorale' НО КОГАТО ЕДНАТА ВЕЗНА ОЛЕКВА, ДРУГАТА НАТЕЖАВА - ФАШИЗМЪТ.Скоро Турция ще завладее Гърция, и Родопите. Тогава българите ще свалят БКП – живковата олигархия – червената буржоазия, напълно владееща България. Унгарската и пражката революции, бяха започнати от комунисти неевреи срещу болшевици евреи. 10 ноември и другите преврати по него време, бяха пълна победа на евреите в ком партиите, в съглашение с евреите от атлантическата империя. Опиянени от парите и жадни за пари и сила власт. ‘La Morale Dell’Immorale’ Да така е, алън-дълес-план и циониските планове работят. Евреите бяха спасени от Сталин, и държава им направи. Но това развенчаване и очерняне на лявото и комунизмът, от евреи и техни нпо и агенти, неминуемо ще доведе до изсветляване на хитлеризмът и евгениката. Израза маоизъм самият Мао никога не е използвал, тъй като той е смятал себе си за верен последовател на Маркс и Ленин. Основните различия на маоизма възникват след смъртта на Сталин. Мао осъжда десталинизацията, и я нарича ревизионизъм. Мао е съгласен с идеята на Сталин за увеличаването на класовата борба след събарянето на капитализма. Мао доразвива тази идея и стига до извода, според който в преходния период между събарянето на капитализма и окончателното въвеждане на комунистическото общество именно комунистическата партия и нейните кадри, функционери започват да играят ролята на буржоазия, която има интерес от възстановяване на капиталистическото общество. Целта на културната революция е именно това: сваляне от власт на комунистическата номенклатура, превърнала се в нова буржоазия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Констатация

    22 Дек 2020 10:42ч.

    Раболепие е втората природа на българина поне от сто години насам...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • КОВИД-2021

    22 Дек 2020 10:48ч.

    Капиталистическата частна икономика анихилира ако има нестабилност, война ,, Приватизираната икономика връзва ръцете на държавата и демокрацията, приватизирана държава, работеща само за олигархията и чуждите заеми.. пандемия, .. чЕСТНОТО ДЯСНО ИСКА РАЗДЕЛЕНИЕ И ЕГОИЗЪМ ЗА ВСИЧКИ, БЕЗ ОБЩИ ПРОЕКТИ КАТО БЕЛЕНЕ И КОЗЛОДУЙ, СТаДИОНИ ОБЩИНСКИ - ДА НЯМА, СПОРТНИ КЛУБОВЕ И ДРУГИ САМО ЧАСТНИ И ПАЗАРНИ, МАГИСТРАЛИ САМО ПАЗАРНИ ЧАСТНИ БЕЗ Д ГИ ПРАВИ ПЛАЩА ДЪРЖАВАТА. Но реалното частно-дясното, работи само за богатите, за чорбаджийството и олигархията, без оглед на методът, само да плащат бедните. Няма лява партия от 100 години. От 100 години не е имало ляво управление. НЯМА ДОРИ ЛЕВИ ПАРТИИ .. Четете "революция менте" - илия троянов, и "българия или мафията" - - георги андреев, и СССР побеждава благодарение на комунизмът идея, и социализмът държава. Източна Европа е взета и дадена по една и съща причина, СИГУРНОСТ. Буфер срещу танкове от към запад, а заради ядреният потенциал вече е излишен буфер. А когато слагат в Турция ракети със среден обсег, се споразумяват да дадат Източна Европа срещу договор за ракетите със среден обсег. Комунистическата идея е нужна и продължена за СИГУРНОСТ, до 1964 г., когато ядреният потенциал е достатъчен. Потенциалът в ядреното въоръжаване и технологии, Хрушчов го прави, но това го сваля от власт, свалят и соц. планът към комунизъм - всеки да е цар. Солженицин е изпириран от КГБ И КПСС. Унгарската и пражката революции, бяха започнати от комунисти неевреи срещу болшевици евреи. 10 ноември и другите преврати по него време, бяха пълна победа на евреите в ком партиите, в съглашение с евреите от атлантическата империя. Опиянени от парите и жадни за пари и сила власт. 'La Morale Dell'Immorale' НО КОГАТО ЕДНАТА ВЕЗНА ОЛЕКВА, ДРУГАТА НАТЕЖАВА - ФАШИЗМЪТ.Скоро Турция ще завладее Гърция, и Родопите. Тогава българите ще свалят БКП – живковата олигархия – червената буржоазия, напълно владееща България. Унгарската и пражката революции, бяха започнати от комунисти неевреи срещу болшевици евреи. 10 ноември и другите преврати по него време, бяха пълна победа на евреите в ком партиите, в съглашение с евреите от атлантическата империя. Опиянени от парите и жадни за пари и сила власт. ‘La Morale Dell’Immorale’ Да така е, алън-дълес-план и циониските планове работят. Евреите бяха спасени от Сталин, и държава им направи. Но това развенчаване и очерняне на лявото и комунизмът, от евреи и техни нпо и агенти, неминуемо ще доведе до изсветляване на хитлеризмът и евгениката. Израза маоизъм самият Мао никога не е използвал, тъй като той е смятал себе си за верен последовател на Маркс и Ленин. Основните различия на маоизма възникват след смъртта на Сталин. Мао осъжда десталинизацията, и я нарича ревизионизъм. Мао е съгласен с идеята на Сталин за увеличаването на класовата борба след събарянето на капитализма. Мао доразвива тази идея и стига до извода, според който в преходния период между събарянето на капитализма и окончателното въвеждане на комунистическото общество именно комунистическата партия и нейните кадри, функционери започват да играят ролята на буржоазия, която има интерес от възстановяване на капиталистическото общество. Целта на културната революция е именно това: сваляне от власт на комунистическата номенклатура, превърнала се в нова буржоазия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тома Неверни

    22 Дек 2020 11:27ч.

    С една дума всички срещу Русия са национални предатели. А толкова много думи за тази проста мисъл!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • либерална цензура

    22 Дек 2020 12:53ч.

    Гледам, отново нахлул тука лудият трол. Юдоинтернационалът не дреме - такива тролове са като капка катран в кацата с мед. Затова светът, в частност България, никога не върви на добре. Оригинално мислещата Григорова е светлина в мрака на съвременната българска масова посредственост. Затова и пускат такива фашизоидни тролове под подобни четива - целта е дискусията да се разводни, но най вече оригинално мислещият автор да бъде омаловажен или направо охулен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    23 Дек 2020 10:46ч.

    Триморие, Междуморие, дрън-дрън! А Варшавският договор какво беше? Нима държавите за които Победителите се договориха да попаднат в съветската зона на влияние не бяха ли буфер пред Великата Съветска Страна? При това Сталин го е казал в прав текст, ако един ден Германия... пак така де, нека да има буфер пред СССР. И съюзниците са се съгласили. Архивите са живи! Без обективност никаква художествена фотография няма да придаден истинската същност пред обектива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • РАЗУМЪТ

    23 Дек 2020 15:41ч.

    До ден днешен, въпреки четирите години изпълнени с доказателства за обратното, поддръжниците на Тръмп все още вярват, че техният президент слага край на войните, източва блатото и се бори с “дълбоката държава”. Те вярват, че той воюва с дълбоката държава дори след като организира затварянето на Асанж. Те вярват, че слага край на войните, дори след като той засили агресивната нова Студена война срещу Русия, изби десетки хиляди венецуелци чрез жестоки санкции, наложи вето на опитите Йемен да бъде спасен от подкрепяният от САЩ геноцид, и работи усилено за подклаждане на гражданска война в Иран, използвайки водещи до масов глад санкции и операции на ЦРУ с ясно заявена цел да предизвикат смяна на режима, след като окупира петролните полета на Сирия с цел да предотврати възстановяването на страната, увеличи значително броя на щатските военни в Близкия Изток и не само там, увеличи драстично спрямо предходната администрация броя бомби, хвърляни всеки ден от американските сили, избивайки рекорден брой цивилни, и ограничи отговорността, която военните носят за тези въздушни удари. Те вярват, че Тръмп пресушава блатото, дори след като той натъпка кабинета си с блатни чудовища от естаблишмента. https://baricada.org/2020/12/23/donald-trump-illusion/?fbclid=IwAR0MfxcO5PVUBoCXqJPYWsbhVh8CLmYDpiC0RDIVtaKKtdGOrHPRD5oYf6A

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А жената под Боян Петров ,какво каза ?

    23 Дек 2020 17:32ч.

    Е споко, нали простотията на българите е толкова силна, че успяха да се скарат с македонци и сърби; посяха такава омраза срещу себе си,че е неудобно да се обозначиш като бугарин. Това ше е за поне 50 години напред.Презрение и омраза. Така сложиха край на западните балкани а от там и на триморие. остава само да се ръкопляска на българите и особено на тяхното вмро. А простотията е сила и при това племе е много силна, за това са на този хал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, моля ти се

    23 Дек 2020 20:29ч.

    И ние бяхме буфер за Сталин. Но за разлика от германци, унгарци, чехи, поляци, югославяни и дори румънци и албанци, бяхме послушни и покорни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мен

    28 Дек 2020 10:18ч.

    НАШИЯ ПРЕЗИДЕНТ НАПРАВИ ГОЛЯМА ЛИЧНА ГРЕШКА. МАКАР ЧЕ ВСИЧКИ ПРЕДИ НЕГО СЪЩО ПРЕДСТАВЯХА НАЙ-БЛИЗКИТЕ НИ НАРОДИ ПОЧТИ КАТО ВРАГОВЕ. ТОВА СА МАКЕДОНЦИТЕ, СЪРБИТЕ И РАЗБИРА СЕ РУСИЯ. С ТЕЗИ ТРИ НАРОДА НЕ ТРЯБВА ДА СЕ КАРАМЕ. ПОЛША СИ ИМА СВОИТЕ БОЛНИ АМБИЦИИ. ПОЛЯЦИТЕ ПЪРВИ ЗАЕДНО С ХИТЛЕР ЗАПОЧНАХА ДА РАЗДЕЛЯТ ЧЕХИЯ, ПОСЛЕ САМИТЕ ТЕ БЯХА НАЛАПАНИ ОТ ПО-ГОЛЕМИТЕ. СЕГА ПАК МЪТЯТ ВОДАТА И ПАК ЩЕ ЯДАТ БОЙ. ТЪПО Е И НИЕ ДА СЕ НАТИСКАМЕ ДА ЯДЕМ БОЙ. ЧЪРЧИЛ Е НАРЕКЪЛ ПОЛЯЦИТЕ ХИЕНАТА НА ЕВРОПА. НИЕ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПРАВИМ НА СЪЩИТЕ МЪРШОЯДИ, ЩОТО РУСИЯ ИЗОБЩО НЕ Е ВЕЧЕ БОЛНА МЕЧКА. ПРЕЗИДЕНТА ИЗГЛЕЖДАШЕ МНОГО ПО-ДОБРЕ НА ФОНА НА ПАЛЯЧОТО ПРЕДИ НЕГО, НО СЕГА РАЗЛИКАТА БЪРЗО СЕ СТОПЯВА.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    30 Дек 2020 22:40ч.

    До Мен: Колега, Радев се изложи много повече от Плювналиев, защото всички го възприемат сериозно, за разлика от оня поплювковец Плювналиев, който будеше само смях, като го видиш и чуеш! Той дори не можеше да чете речите си, а сричаше, като първолак! Никой не гледаше на него сериозно. Дори неговия ментор Бойко Борисов го шляпаше зад врата публично!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи