Каракачанов: Няма да подкрепим Северна Македония за започване на преговори с ЕС

Каракачанов: Няма да подкрепим Северна Македония за започване на преговори с ЕС
Не стигнахме до никакво ново решение със Северна Македония и няма да дадем съгласие за започване на преговорите. Това каза вицепремиерът Красимир Каракачанов от парламентарната трибуна за разговорите с премиера на Република Северна Македония Зоран Заев, предаде репортер на Агенция "Фокус".



„Ние сме за членство на Македония в ЕС, но смятаме, че договорът от 1 август 2017 г. не се изпълнява, както са неговите разпоредби. Има забавяне както на работата на Историческата комисия, самите решения на историческата комисия са малко на брой, а според македонската страна са много наброй, въпреки това те не се обявени публично и не се провеждат като част от тяхната държавна политика. Не наблюдаваме никаква промяна по отношение на езика на омразата не само от страна на медии, защото аргументът, който се изтъква е, че медиите са частни и не могат да бъдат контролирани, няма да коментирам това доколко и в каква степен е вярно, но има и държавни медии, има и институции, които употребяват същия език на омразата и насаждат негативизъм и омраза към българския народ, България и всичко българско“, каза още Каракачанов.



Той отчете, че няма промяна на учебната система, чрез която се генерира омразата към българския народ, както и на всички онези знаци, паметници и плочи, които не отговарят на историческата истина и второ също с надписите и значението, което им се придава, навяват омраза към българския народ. 



По думите му без да се предолее говорът на омразата, без ясна ревизия на образователната система, която е изградена на база на неверни факти, без преодоляване на въпросите, които от страна на Скопие са въпрос на исторически спорове и отричане, няма как България да има друга позиция освен тази, която е заявила. А именно, че няма да даде съгласие за насрочване на първата междуправителствена конференция за започване на преговори с Република Македония“, каза още вицепремиерът. 



Той изтъкна, че България е направила много, откакто е признала Македония като суверенна и независима държава, както и в последните три години. 


„За съжаление може би управляващата коалиция в Скопие смята, че след като един път сме отворили вратата за НАТО, България може да бъде притисната или под разни други политически конюнктурни съображения да се съгласи да отмени своята рамкова позиция от миналата година и декларацията на парламента. От наша страна многократно е обяснявано, че българското правителство няма никакво намерение и не може да прескочи решение на българския парламент, тъй като България е парламентарна република. За нас въпросът остава открит. Последните разговори бяха във вторник. Те продължиха доста дълго време. Те продължиха доста дълго време до късния след обяд с малки прекъсвания. На следващия ден в сряда имаше онлайн конференция, на която присъствахме аз и г-жа Захариева като вицепремиери, на която ние не стигнахме до никакво ново решение. То основно поради нежеланието на колегите от Скопие да приемат много ясно заложените в българската рамкова позиция постановки“, каза още Каракачанов. 

 

Източник: "Фокус"

 

 

 


 

Коментари

  • Коментар /задължително/

    13 Ное 2020 11:39ч.

    А Началниците пита ли ги, щото, нали.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христо

    13 Ное 2020 11:41ч.

    Браво Каракачанов! Ние зор нямаме. Македонистите да му мислят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дай Боже, Каракачанов,

    13 Ное 2020 11:43ч.

    Дай Боже.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    13 Ное 2020 12:18ч.

    Дано не се преплюете, както обикновено става!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Германски медии

    13 Ное 2020 12:57ч.

    Български фашисти построили историятя си върху лъжи изнудват славявоезичното население в Македония да се пише българско По медии се пускат само историци и питици с мнение че няма Македонци и вдички са българи Германия и германскиту медии виждат дълвока пропаганда и манипулация Германия пише че ако не си на хранилка ва фашистите нямаш място в медиите Както стана с 40 бългярски учени които изпратиха писмо в защита на Македония но никой не отрази Защото се допускат само заклели се и платени от вмро фашисти Гермяния нарича тях не светли умове

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ъхъ

    13 Ное 2020 13:01ч.

    Косово преби българите на футбол в София Македонците биха косоварите в Косово Македония отива на еврорейско А българите ще гледат тв и ще слушят фашистки лъжи Само това им остана

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Трол тролува, нека си тролува

    13 Ное 2020 13:06ч.

    Интересно нашествие на демонстративно глупави "антифашистки" коментари. Някъде пак е започнал пореден проект за социално-медиен експеримент.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Германски медии

    13 Ное 2020 13:34ч.

    Германски медии Македония била измислена нация а България била раднала от небетои създадена от осмоза и бог . Македония пишат германските медии е под изнудването на едни крайни вационалисти пишели история за обслужване на нацшоналистически интереси В България няма свобода на мнението Допускат се по медиите само заклели се нацшоналисти които трябва да повтарят опорни точки написани от политици и дс сътрудници

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Германските медии

    13 Ное 2020 13:41ч.

    ..си изпълняват задачите свързани с германския интерес и могат да пишат, каквото си искат. Ние си гледаме нашите интереси и почитаме паметта на хилядите загинали българи за освобождението на Македония и присъединяването и към майка България. Срам и позор...за българомразците на стипендии на чужди фондации....дьонмета

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Трета национална катастрофа

    13 Ное 2020 13:52ч.

    Досега българите са имали две национални катастрофи и все заради Македония ... Сега идва Трета Национална Катастрофа Изхвърляне на България от Е С и обвинение във геноцид над славяните в Македония

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Северомакедонците,

    13 Ное 2020 13:58ч.

    които едно Илинденско въстание не можаха сами да си организират, та се наложи българи, начело с Гоце делчев да им го организират, и да им съберат от българските казарми оръжие, плачат че българите били фашисти. Колко македонеца са убили българите там и колко са избили сръбските команди пратени да ги правят "македонци"? колко са оставили костите си по сръбскит концлагери на Тито, който не бил "фашист"? Сърбия и до сега финансира антибългарската истерия в Македония. СКОРО В ЕС НЯМА ДА ВЛЕЗЕТЕ, докато просръбски комунистически отрепки още ви плащат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В като вендета

    13 Ное 2020 14:11ч.

    Ти тюрко племе с твойте опорки за Тито си жалък Македонците никога не са били българи ш още в 1878 г са воювали за Македония Хиляди десетки хиляди Илиндин е 1000 пъти по велик от едното тш окръгче в априлското Ке разбереш шо е да си маке Македонец българин не става Мокедонец от гръцки значи висок Висок по дух висок по морал човек висок по ръст

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христо

    13 Ное 2020 14:26ч.

    македонисчетата в българско май май ще вземат да настъпят мотиката...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Долу кара ..черния

    13 Ное 2020 14:27ч.

    Не се ловете на подобни червеи във вратовръзки Българина обича македонеца и сърбина Политиците са тези сеещи ветрове и омраза Ние сме православни с едни традиции Ние македонци сърби и българи сме си най близки

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • европедерастия

    13 Ное 2020 14:59ч.

    Македонците трябва да хвърлят шапка че ще им пречим за еврогейските ценности Не знаят какво печелят.Да ни питат нас

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    13 Ное 2020 15:26ч.

    на 13.11.2020 в 12:57 Глупости, сутринта прегледах новините за Македония не само в германската преса, но и изобщо в световната. Нещата се излагат съвсем общо и не се взема страна. По време на протестите също се твърдеше, че международната преса е на страната на протестърите, но това не беше вярно, тогава също германската преса сравнително обективно излагаше фактите, наблягайки на участието на бившата БКП и проруския президент. Тролът, който пуска тези новини, цели да всее страх, евроскептицизъм и примирение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кой, ти ли?

    13 Ное 2020 15:53ч.

    Ти ли, дето напазарува крайцери и изтребители, все едно, че са дъвки? Ти ли, дето докара военните разходи на БГ до ниво, над два пъти по-високо от немското? Ти ли? Ти си най-жалкото изчадие от всички! Историк бил, така ли? Да си изкарал един-единствен лев като историк? Или само размахваш тапия? Да си искарал един-единствен лев извън хранилка? Пфуй!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "В като венедета"

    13 Ное 2020 16:11ч.

    Мнооо си готин. Да ти е....... ОБАЧЕ, си имаш работа с българин от Македония. Та няма ти да ми казваш какви са маккедонците и какви не са. Когато дядо ми навремето отказваше да се пише "македониц" и го разкарваха по милиции и по затвори бил ли си роден или си ходил прав под масата? И колкото и да го разкарваха и колкото и бой да изяде накрая не се писа "македонац". Ти, шушмиго, седя 45 години наведен на сърболята и си продаде душата за една паница леща. Бегай сега у лево и не ни занимавай с жалкото си съществуване.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • русенец

    13 Ное 2020 16:22ч.

    Факт е, че на много места ГЕРБ са свързани с бизнесмени, близки до сикаджийската групировка. Все повече започва да се прояснява как като гъби след дъжд изникнаха навремето структурите на ГЕРБ. На базата на мрежата на СИК. Самият лидер на ГЕРБ Бойко Методиев Борисов има минало, свързано със сикаджийските групировки. Има снимки, на които се вижда, че той е в една компания с лидерите на въпросната организация. Ето защо толкова бързо ГЕРБ изникна навремето в страната... Атентат срещу приближени на СИК-31 март 1997 г. в. Капитал: „Адска машина направи на парчета джипа на столична бизнесдама, която е приятелка на висш служител от средите на СИК. Пострадалата Цветанка Карагьозова излиза с бодигарда от охранителна фирма „Ипон“ Бойко Борисов , който работи в тясно сътрудничество с акционерите на застрахователна компания СИК и Интергруп Румен Николов-Пашата и Младен Михалев-Маджо. Атентатът е направен, за да сплаши човека от „Ипон“...“

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    13 Ное 2020 16:44ч.

    на 13.11.2020 в 16:11 Решението на на България няма от кого другиго да се защити на политическо ниво, освен от политиците от управлението. Затова е безполезно, след като цяла България най-накрая има единно мнение за поне едно нещо, да има толкова хейт под една правилна за всички нас позиция. Кой да дойде, Гоце Делчев ли да се вдигне от гроба и да я представи? Важни са резултатите, (за историята) затова подкрепете хората, които се опитват да ги постигнат. Като има статия за самолетите, критикувайте самолетите, в политиката няма съвършени политици, има добри позиции по определени теми и лоши позиции, коментираме тях, а не самите личности, понеже няма ангели от небето да слязат и да ни управляват. (поне в опозицията виждам друго) Никой не ви кара да хвалите Каракачанов или кабинета Борисов, но и хейтът под път и над път на български демократично избрани политици е антибългарско поведение. Каракачанов самолетите не си ги е сложил в джоба, нали вечно има критика какви оръжия сме имали през соца и подигравки какво имаме днес, нали държавите, които най-много дрънкат оръжие имат най-голям авторитет (не би трябвало, но е факт). Значи това въоръжение върши работа. Но както казах, не е това темата. Каракачанов, Захариева, Борисов, който и да отстоява българския интерес, би трябвало да сме с него, а не против него. Против ще сме, ако се издънят, поне да знаем защо сме против!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    13 Ное 2020 16:49ч.

    Тази позиция трябваше да е залегнала още преди подписването на предателският в своето същество договор за приятелство. Освен общи формулировки и пожелания в него единственото ясно нещо е задължението на България безусловно да подкрепя БЮРМ. Но пък да очакваме от Борисов и Захариева далновидност, хеле пък патриотизъм е мисия невъзможна. Добре че Борисов и Пеевски имат финансови задължения към руски фирми та интересите ни относно Македония към днешна дата съвпадат. Руснаците не искат западно влияние в региона, ние пък по стечение на обстоятелствата най-после си потърсих ме справедливост след над 100 години мълчание и отстъпки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не не подкрепям

    13 Ное 2020 17:03ч.

    Не подкрепям тази позиция на България Аз не чета само българска история Аз подкрепям и съм на страната на 40 учени българи които изпратиха писмо че позицията на българия по македонския въпрос е невярна Македонците не са българи и заслужават и езика и страната си А македонците от Егея Вардар и Пирин имат един фолклор едни песни едни обичаи и са македонци Мои братя са ми тези близки а не габравци шопи и добреджанци Аз пея македонски песни както моите братя по кръв и съдба от Македония

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    13 Ное 2020 17:04ч.

    на 13.11.2020 в 16:49 Наистина е късмет, че духовните наследници на Георги Димитров имат този път интерес от тази позиция, а не предателската. Не, че са спрели да са предатели и по други поводи не се излагат и не вредят на националния интерес.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    13 Ное 2020 17:15ч.

    на 13.11.2020 в 17:03 България се пише с главна буква, а македонци се пише с малка. Всички тракийски племена имат сходни обичаи, но те от над хиляда и триста години са заживели заедно под името България, от която комунистите отцепиха Македония. Името Македония е в случая географско, а самите македонци СЕ ПОДПИСАХА, че нямат нищо общо с древните едони. (макар че имат) Те трябваше да протестират тогава, когато им поискаха това, понеже точно гърците ги лишиха от древния им корен. Те трябваше да протестират и против издевателствата на комунистическия режим, които ги откъснаха от прародината им и ги подлудиха от лъжи и измами. Но понеже точно гръцки, руски, сръбски интереси владеят Македония, (а те все са заедно и все против България, исторически) те ги настройват против родните им братя. Кажи ми, като се подписаха, че не са македонци, какви претенции имат към нас? Аз не им отричам древния корен, гърците им го отрекоха. Българите с какво сме им навредили, постоянно им прощаваме хейтърския манталитет, понеже знаем, че ги мамят и понеже са ни братя. А те градят самоличност на основата на ненавист против нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лично от македонец

    13 Ное 2020 17:37ч.

    От както започна тази шовинистична кампания срещу македонците аз се почувствах застрашен И все едно че някой забива нож в гърба на моя народ За това реших това което мога да направя е да съхраня езика който говореше прадядо Започнах да казвам ....керко Шо сине дека ке ми одиш Ке дойде Божик ... Когато пазарувам един като мен ме пита Кажи шо сакаш Сакам леб и после Ай со здраве и да ми се чуваш ...... ... Мисля че на подсъзнателно ниво българите знаят че не сме като тях На всякъде в България ми казват македонеца Македонците с респект и уважение Само да добавя че съм от Пиринска Македония и че много станаха каго мен от болка заради анти македонско говорене

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • trasporter

    13 Ное 2020 17:54ч.

    Има един съществен акцент в двустранния спор между нас и северомакедонците, който историците игнорират, а политиците неглижират. А той е оценката на комунистическия режим при нас и тях от 1945 до 1990 години. При нас той е престъпен и морално укорим, за което има и решение на Народното събрание. При тях това е златното време на македонизма, на признателността към ЮКП и лично към маршал Тито, чиито портрет, явно или не, има във всяка северомакедонска къща. Тава са две фундаментално противоположни тези, които трябва да намерят някякво решение. Може би спорът (диалогът) между нас и тях трябва да започне от тук, където има живи и здрави свидетеи от двете страни, а не от Възраждането и Илинден?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лично от македонец на 13.11.2020 в 17:37

    13 Ное 2020 18:22ч.

    На младини имах приятел от Кресна. Казваме му Македончето. Не се обиждаш но винаги подчертаване че е българин. Баща му е бил малтретиран от някогашните български власти защото отказал да се нарече македонец. В България е нещо нормално някой да бъде наречен на географската област от която произлиза. Тракиец, Северняк, Родопчанин, Доброжанец, Македонец и т.н. Така е по целият свят. Та не ми е ясно от какво се страхуваш. Всички изброени по-горе са чеда на един народ - българският. Ти също.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • към личния македонец

    13 Ное 2020 18:24ч.

    От Северозападна България съм. Помня че и моите деди също говореха като вас: "Че дойде Божич ... Що сакаш бре ... Сполай за тоа що рекох ... Чувай таа ябука и т.н. И нещо интересно "Дживгар клюца зрнца". Местоименията бяха - я, ти, он, ми, ви, они. Но всички се чувстваха и наричаха българи. В състава на 6-та пехотна Бдинска дивизия през ПСВ са стигнали до Охридското езоро. Сега техните наследници и през ум не им минава в магазин или на публично място да се излагат с диалектни форми на общуване, защото повечето и не ги знаят - възприема се като простотия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лично от македонец

    13 Ное 2020 18:55ч.

    Не е простотия Когато бях тййн си мислех че е така Сега на средна възраст знам че македонския е богатство Леее се като музика Гали ми ухото А най обичам кефалите от Петрич да слушам Децата ми твърдо започнаха македонски да говорят дори в училище и понеже са умни защитават тази позиция и я отстояват ... Но виж щто ти от севера с гъдулката не си ми брат Моите братя по кръв съдба и безкрайна доброта са ми братятя македонци от Егея Вардар Пирин И вие мразещи се като бесни кучета никога няма да разберете македонската кървава любов до гроб към Маседония Ние сека сутрин от цел свет македонци се поздравяваме Добро утро Македонийо каде и да си Ай стига тш толко бисерите на свинете не се дават

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лично ДО македонец от тракийски българин

    13 Ное 2020 19:14ч.

    ти и хората като теб сте поредните безродници "неразумни и юроди" дето ви е срам да се наречете българи..не ми е жал нито за теб, нито за малките ти "македончета"...ходи си при сърбоманите и не се връщай.. Майка България и раждала и ще ражда достойни българи...и в Тракия и в Мизия и в Македония.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лично от македонец

    13 Ное 2020 19:46ч.

    Божке прибери си версиите Не ме е срам бре Аз просто не съм българин Оплачи се на Свети Павел че македонците не сакат да са българи И той ке ви съди безбожни нацисти Яэ сум Македонец до гроб

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До писал на 13.11.2020 в 17:37

    13 Ное 2020 19:57ч.

    В България няма шовинистична кампания срещу никоя държава. Но в МК омразната реч срещу БГ не е спряла от 1992г. до ден днешен, както в учебниците, така и в медиите. Всеки ден гледам мк телевизии, всеки ден чета мк вестници, та знам от първа ръка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ке ви а.ба

    13 Ное 2020 20:10ч.

    Ке ви еба макятя тюркска нацистка Кой ви пита што мислите Един журнарист от Стара Загора македонец се изпика върху знамето фашистко

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До македонистчето

    13 Ное 2020 20:14ч.

    ама то това е естествена защитна реакция на предателите и безродниците..за да не те е срам просто отричаш фактите... вие утре и марсианци може да се пишете неграмотни македонисти...срам сте за майките и бащите си...пфуу

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до мъка македонеца

    13 Ное 2020 22:39ч.

    Това ,че говориш на диалектен български ,не означава че си с не български корени.АЗ съм добруджанец,значи не съм българин ,така ли искаш да ме обедиш с твойта неграмотна логика.ПУ да му е...будалата му, с будала...Прост народ лесно се управлява.1300ГОДИНИ БЪЛГАРИЯ,не можеш да ни събориш тъй лесно ,ние не сме хамерика на някакви си 200 г.Запомни го добре това,щото утре и това може да искате да промените,серсеми мръсни.Ви е сте част от югозападна България,каква северна македония какви 5 лева.ВСЕ едно да си кръстя единият крак кракландия и да не е част от мен.Това би било диагноза.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Олеандър Кавръкиров

    13 Ное 2020 23:34ч.

    Това плюене по брата си (и от двете страни) е необоримо доказателство, че и двата народа са чисто славянски. Досега го практикувахме само със сърбите, (балканска традиция, кво да праиш) сега правим вече една славянска тройка. Няма по-добър лакмус за славянския произход на кой да е народ! Дигне ли ръка на брата си-начи славянин е, няма съмнение! Чист и неподправен израз на великата българо-македонска комплексарщина. Като взеха макетата да дуднат как произлезли от Александър Велики и да строят разни капища, рекох си: тия им прескачат зъбчатките, ама ние поне се опазихме. Е, закратко беше! Като наизлязоха ония ми ти (и недотам мити) българи, че като взеха да ги редят за Тангра, за арийци, за Памир и за най-старата държава в Европа...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    16 Ное 2020 14:28ч.

    на 13.11.2020 в 23:34 Не са славянски, тракийски са. А траките са били известни с това, (ако прочетете хрониките), че като нападнеш единия и се вдига другия, (такъв код на честта и братската вярност може само да предизвика респект и гордост) така са възпитавани хиляди години. Точно спрямо тях е прилагана тактиката разделяй и владей, тактика на настройването един против друг. Основно провеждана от гърците, която не би била прилагана, ако ситуацията не е била точно обратната, че те са били единни (според завета на Кубарих). Затова вината е повече на онези, които разделят (за да владеят), отколкото на техните жертви, които са се поддали на откровени лъжи. Но нито те са изфабрикували лъжите, нито те са постъпили така с друг народ! Затова поуките от историята са съвсем други, първо, че имаме потенциала да сме обединен и достоен народ с висши ценности и второ, че има народи, които никога не са имали подобна култура и от които винаги трябва човек да се пази. И от троловете им, които и до ден днешен обичат да насаждат национален нихилизъм, понеже най-големият им ужас би бил българинът да влезе в стъпките на бащите си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи