Екатерина Михайлова: Актът на Киселова относно референдума за еврото не подлежи на обжалване пред КС

Екатерина Михайлова: Актът на Киселова относно референдума за еврото не подлежи на обжалване пред КС

Решението на Наталия Киселова да не допусне референдума за въвеждане на еврото на президента Радев не подлежи на обжалване пред Конституционния съд. Това заяви проф. Екатерина Михайлова в ефира на бТВ. 

"Това не е от тези актове, които подлежат на контрол пред КС. Конституцията изрично е казала, че актове на Народното събрание, акта на председателя на НС, не е акт на парламента, това е разпореждане, което е вътрешно-организационен акт. За неговото нарушение отговорността е политическа, не юридическа", обясни тя.

Пред КС могат да бъдат съотнесени актовете на Народното събрание – това са закони, решения, декларации и обръщения, уточни Михайлова. 

"Разсъждавайки какво има предвид президентът, едно от нещата е да иска тълкуване за правомощията на председателя на НС. Другото е – текстове от самия закон за прякото участие, където е казано, че не подлежат на референдум договорите, които са ратифицирани по международните. Така че ще трябва да изчакаме и да разберем какво има предвид президентът, когато казва, че ще отнесе въпроса пред КС", каза още Михайлова.

Коментари

  • Айдее, още една "стара чанта, лачена"!

    19 Май 2025 8:58ч.

    Атакува се недопускането на референдум от едно бездушно лице! Нищо друго! Анадънму, какао катя?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Решението на Наталия Киселова да не допусне референдума за въвеждане на еврото на президента Радев не подлежи на обжалване пред КС

    19 Май 2025 9:34ч.

    Тази подлога на Костов изпълзя по поръчка, за да ни укаже, че дори когато Киселина не спазва Конституцията и Правилника за работа на НС, всичко е наред и да си трием! Що ли ги е толкова страх от референдум?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мен

    19 Май 2025 10:08ч.

    Точно го каза "стара чанта". И тя в общия хор на ЕНИЧАРИТЕ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • >>>

    19 Май 2025 11:05ч.

    Според тази изтъркана лелка, излиза, че Киселата може да си прави, каквото поиска и НИКОЙ в тая скапана държава не може и "копче да ѝ каже", така ли?! Тя се оказа по-голяма и от Парламента и от Президента! Ехааа!... Тоест изпадаме в тезата на Параграф 22, т.е. - може и да може, но не може, ако може… Колко удобно. Колко потресаващо нагло. Колко идиотско. Колко модерно европейско, а! Какво става? Ами, просто е - стремително се движим към Оруеловата анти-утопия…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    19 Май 2025 11:33ч.

    Както виждате, ето толкова им е "експертизата" на тези сини "калинки"! Не се чудете на Боковите "калинки", те просто надградиха тези сините! Тази дърта брантия, шо не си гледа внуците и си взема огромната пенсия, ами седнал акъл да дава, когато на нея не и стига!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лачената чанта на незнайната...

    19 Май 2025 11:36ч.

    Лакът начупен, изпадал и изобщо изхабен като ремъка на Голф на 30 години и 500 кила километри.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мунчо

    19 Май 2025 13:08ч.

    Правилно - стара чанта ( впрочем като председателка на НС ), НЕсемейна, като председателка, БЕЗдетна, пак като председателка, за какво живее освен кариера и пари?!!! Съжалявам за гаднярските си писаници, ама прави ли Ви впечатление приятели к'ви гнусни, античовешки, сатанински дела сътворяват таквиз несемейни и бездетни типове и типеси? А ? М ? Справка: Макрон, Рюте, Меркел .......

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    19 Май 2025 8:59ч.

    Съгласен съм Михайлова. Същото сподели пред Карбовски и адв. Ченалова. Самоуправството на Киселова не е административен акт. То е престъпление по служба. Заради което трябва да се сезира Прокуратурата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дечо Пора

    19 Май 2025 9:38ч.

    Която прокуратура в момента, разследва конституционния съд.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • несимпатизант

    19 Май 2025 9:40ч.

    Леле, колко експерти по конституционализъм се навъдиха. То вярно и много факултети по право се навъдиха, сигурно половината ни вишисти са "юристи"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • логореята

    19 Май 2025 9:05ч.

    Самата презумпция, че правото трябва да надделява над политиката е вид политически акт на самоовластяване на юридическото пред политическото. Такива антиномии нямат решение, освен конюнктурно, силово. Обществото трябва да атакува принципа на абсолютистко самоовластяване на правото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    19 Май 2025 11:05ч.

    Точно така. Правилно. Създаде се каста на "неприкосновените" юристи, защото всичко се решава единствено и само от гилдията. Кой ще дръзне да наказва колега, когато утре всичко може да се обърне и срещу него? Съдебната власт е единствената, която може да спира актовете на всички други власти и органи, но никой копче не може да и каже, защото били "независими". Независими, друг път. Колко случаи на безогледна тъпащина има, без всякаква връзка с морал, логика, да не говорим, че в много случаи духът на закона е непонятен за магистратите, а само неговото количествено изражение. Затова наложителна е промян на Закона за съдебната власт, защото проблемът не са законите, а тези, които трябва да ги прилагат и тяхната недосегаемост и "несменяемост". Ако във ВСС имаше поне още толкова членове, които не са юристи, а избрани от народа негови представители, щяхме да знаем много повече за мръсотиите в тази система. И много от дивотиите нямаше да минат. Не че това е панацея, по принцип такава абсолютна няма, но е пречка пред много дивотии. И е много по-близка до реалната демокрация, работи срещу една самозатворена, самоизолирана и самоовластила се над обществото каста от некадърни и продажни хора. Разбира се, има и свестни хора сред тях, но те няма как да виреят и бързо биват изхвърлени, защото няма кой да противодейства на това...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • SU57

    19 Май 2025 13:21ч.

    Съгласен съм. Много точен коментар....и в други области е така....жалко че няма да има истинска промяна нито тук нито където и да е......жалко за България....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • машалла

    19 Май 2025 9:05ч.

    Босфор ТВ издухаха конкуренцията за приза "най-гнусна и воняща клоака" в състезанието с останалите две "големи" телевизии

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Партията на Слави, която ни проглуши ушите за някакъв друг референдум

    19 Май 2025 9:06ч.

    Сега защо Слави е срещу тоя референдум?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Калински

    19 Май 2025 10:15ч.

    Не е срещъ референдума, ясно си го казаха, но си го пропуснал покрай учите си. ИТН казаха, че са ЗА провеждане на референдум и ще агитират за въвеждане на еврото. Има голяма ралика.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • симпатизант

    19 Май 2025 9:08ч.

    Класната отново поведе десните "бесни". С годините се убедих, че нашите "демократи" са не само като коне с капаци, те са неспасяеми коне с капаци. Някой разбра ли на какво основание е твърдението й, че грубото погазване на закона от Киселова не подлежи на обжалване пред КС? Президентът е избран от хората, на преки избори, Киселова явявала ри се е някога на избори? Пък и да беше се явявала, кой щеше да избере подобна неадекватна "лелка". И тази лелка има наглостта да се поставя над Президента, избран от над 2 млн души и над поне 70 % от хората в България искащи референдум за датата на присъединяването ни към еврото. А " Класната" остана нищо по-вече от класна без клас, нешо като безгласна гласна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Съжалявам, че някога съм им вярвала

    19 Май 2025 9:19ч.

    Много съжалявам, че някога въобще съм подкрепяла подобни екземпляри, като Костов, Михайлова, тази и другата Михайлова. Никога по-вече подобни "демократи" не искам да чуя и видя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гого

    19 Май 2025 9:09ч.

    След Костов и Екатерина Мустака, очаквам и Йордан Соколов да поканят за мнение.. Все някой медиум ще се изнамери из циркаджиите в БТВ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зодия Прасе

    19 Май 2025 9:15ч.

    Еха, отвориха скрина с нафталина! Сутринта по "Хоризонт - Пърди всички" бяха докарали Иво Инджев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боряна Димитрова от ЛГБТ НПО "Алфа Рисърч"

    19 Май 2025 9:29ч.

    Я, класната била още жива?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Търсят се екстрасенси

    19 Май 2025 11:39ч.

    Ще викат адвокатски духове за докажат, че нищо конституционно няма, освен ако на нас ни трябва за нещо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Leto

    19 Май 2025 9:33ч.

    Тази куха бабичка създава още по-негативна реакция. Само малоумник може да реши да я изкопае от гробищата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    19 Май 2025 11:40ч.

    Тези идиоти дори не осъзнават, че изкарвайки на първа линия на дезинформацията такива, като тази куха брадата бабичка, предизвикват само отвращение в народа!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    19 Май 2025 9:41ч.

    Тук не става въпрос за административен акт. Става въпрос за акт на председателя на НС с който не се допуска за обсъдждане конституционното предложение на президента за референдум, следодаветелно този акт подлежи на общо основание на атакуване пред КС. Класна не е никакъв корифей и авторитет в конституционното право, да не кажа въобще в правото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зоя Деянова за Класната

    19 Май 2025 9:46ч.

    Вчера една от телевизиите извади от нафталина и Класната на СДС-то, сега професор някъде си по Конституционно право. Тя си изрецитира опорките и не можеше да ме впечатли. Обаче, опитвайки се да уязви президента Радев, че днес го харесват хората, но утре като слезе от поста, няма да е така, даде пример със себе си: "Мен на площадите стотици хиляди са ме носили на ръце." Брях, какви силни мъжаги са били по сините митинги, па и стотици хиляди, дето са я разнасяли на ръце момата Катя, тежко влюбена в Костов, но той предпочиташе Убавото Наде по достоверни свидетели! Доколкото знам, тя още оди мома - ни един от стотиците хиляди не се намери да пусне пръст под плоския й задник и да я огоспожи. А тя още си страда за несъстоялия й се среден пръст...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Калински

    19 Май 2025 10:18ч.

    Хахахахаха, това беше добро...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    19 Май 2025 9:49ч.

    Едноличният акт на Киселова не е никакъв вътрешно-организационен акт, тъй като има отношение към друга конституционно установена фигура - тази на президента, който е избран пряко от народа. С този акт на Киселова се препречва движението и разглеждането на акта на президента и в този смисъл не става въпрос за никакъв вътрешно-организационен акт на НС, а за неизпълнение на конституционно задължение и за самоволно засягане и ограничаване на правомощията на президента от страна на председателя на НС.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Манипулация,

    19 Май 2025 9:50ч.

    като гледаме кой се изказва!... А пред кого подлежи на обжалване волунтаризма на тази смешна "председателка", "специалистке", Михайлова?!... Безумни неща се случват в тази държава, АУТ за причинителите на безумията!...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • корекция:

    19 Май 2025 11:40ч.

    ...волунтаризма на тази НЕЛЕПА ВЪВ ВСЯКО ОТНОШЕНИЕ "ПРЕДСЕДАТЕЛКА"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тази седесарска чавка я реанимират,

    19 Май 2025 9:58ч.

    за да говори лъжливи небивалици. Право на президента е да сезира КС за нарушаване на конституционното му право да предлага на НС национални референдуми. Единствено КС може да се произнесе дали нарушаването на Конституцията от председателя на НС може да бъде обжалвано пред него или извършеният деликт трябва да бъде утвърден и да послужи като прецедент за фактическото отнемане на правото на президента да се обръща към НС с предложения за провеждането на национални референдуми. Екатерина Михайлова е г-жа Никоя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • такааааа, опалааа

    19 Май 2025 9:58ч.

    Цитат: "Конституцията изрично е казала, че актове на Народното събрание, акта на председателя на НС, не е акт на парламента, това е разпореждане, което е вътрешно-организационен акт. За неговото нарушение отговорността е политическа, не юридическа", обясни тя". - По същата логика, едно решение на т.нар. народни представители в парламента не е акт легитимиращ волята на българския народ, той е някакво разпореждащо решение, което е вътрешно-организационен акт само за персонала на парламента, не и юридически легитимен израз и изява на волята на целия български народ. Тоест излиза, че решенията на НС не са юридически легитимни, а само политически. Кой трябва да разреши този казус? Аз ви казах, че в правото всичко е еквилибристика, защото не се носи отговорност за думи. При истинското поемане на отговорност откъм личност, отговорността е всякога безосновна, а не възосновна, както си я представят юристите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Изкуфялата Катя никога не е блестяла с ум,

    19 Май 2025 11:18ч.

    дори когато беше млада прислужница на Иван Костов. Тази патка не се чува какви ги говори. Налице е непозволено увреждане на конституционното право на президента да предлага национални референдуми, извършено от председателя на НС, който/която не само представлява НС, но в случая изземва властта на цялото НС, което си е крещящо самоуправство в нарушение на Конституцията. Не може да се заобикаля Конституцията, както и всеки друг закон. Правна аксиома е, че заобикалянето на закона е нарушение на закона.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зодия Прасе

    19 Май 2025 10:36ч.

    Кого още не са изкарали да хараламби? Чакаме Едвин Сугарев да организира гладна стачка, докато не ни приемат в Еврозоната.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гладна стачка

    19 Май 2025 11:41ч.

    С шведска маса безкалорични манджи с високо съдържание на протеини.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    19 Май 2025 10:57ч.

    Кате, Катеее... Какво значи "отговорност"? Стига с това жонглиране с думи, на които си изпразнила съдържанието. Киселова носела "политическа отговорност". Какво значи това? Има ли задължения като председател на Народното събрание? Пред кого са тези задължения? Пред него тя носи и отговорността. Щом не си е изпълнила служебните задължения, малко нахално е да призоваваш тя да потъне в блатото на политическата безотговорност... Язък ви за професурите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • КвазиАкадемика Сапунджи Денков Сапунджиев

    19 Май 2025 11:06ч.

    Радвам се че всички са разбрали, че леля Катя не е коституционалист и не разбира от тази материя.едибствента и връзка с конституционното право е че е била депутат и председател на НС . Но и Венко Сабрутев и Божанков, и Сачева и Цвта и Цецка и Киро и Асенчо и и Марешки и ВАЛЕРИ Симеонов и Величие и Гела са същите нефелници. Да те са депутати, но не разбират от конституционно право.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • КвазиАкадемика Сапунджи Денков Сапунджиев

    19 Май 2025 11:10ч.

    Най- гнусното пе ния представят като професор, а тази буля Катерина ене професор , а "почетен професор" и това е проверимо. Също така има една дисертация за доктор във въкултета по политология на Дайнов , но не е коституционно право. Същата сметка е и преподаването на В. Методиев в правния депаратамент на НБУ . Той е историк а не юрист. Въобще и в НБУ това соросоидно котило са се навършили едни псевдоюристи

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Телефонният номер на съществото Вяра Тодева е 0888 87 23 23

    19 Май 2025 11:30ч.

    Шойгу. Предынфарктное состояние после первого же допроса? Новости дня Андрей Караулов*. Официальны https://www.youtube.com/watch?v=D3doqMrpiB4 https://www.youtube.com/watch?v=YCjCAo4PEt0

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • malart

    19 Май 2025 11:31ч.

    Тая откъде я изкопаха? От някоя фондация ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Oт кръга WINBET е,

    19 Май 2025 13:12ч.

    само без работна униформа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЮЗУ

    19 Май 2025 11:37ч.

    Ковачница на кадри за всеки пост.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валентин Илиев Ангелов

    19 Май 2025 11:52ч.

    Тази дърта курвентия , неженена идиотка , беше при циганина Иван Костов.Това човекоподобно , са го активирали ,,също като циганина Костов , да яде говна в българската политика .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • доц. Карачибук

    19 Май 2025 12:16ч.

    Право хортува г-жа проф. Екатерина, умна глава е тя. Вярна е нейната констатация, че Киселовият акт е чистопробен полов акт, които като такъв не подлежи на контрол пред КС. В конституцията ясно и категорично е посочено, че актове като този на Киселова спрямо Радевото искане са от тип вагинални актове. Като такъв той подлежи на контрол единствено от комисиията Камасутра, притежаваща правомощия да преценява дали даден полов акт, планиран, извършван в момента или вече извършен, не нарушава чрез своя конструкт авторски права на актове, регистрирани в утвърдените норманивни документи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    19 Май 2025 12:27ч.

    Доценте, не съм сигурен, че сте прав. Струва ми се, че акта на председателската на НС не е вагинален, а анален, и мисля, че и тълкуването му от "класната" също спада към аналните такива, и не знам дали при това положение е компетентна посочената от вас комисия - " Камасутра".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Управляващите клика яко ще се извъргаля ако го направи

    19 Май 2025 12:24ч.

    Влизаме сега в евро зоната без референдум, после излизаме от ЕС без референдум.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • lizard

    19 Май 2025 12:26ч.

    Виж ти, без да съм юрист ми изглежда недопустимо г-жа Киселова да преценява еднолично предложения от Президента, особено когато те са внесени за разглеждане от НС, а не от нея. То излиза че тази безпринципна г-жа стои по-високо от всички в държавата :(

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хайде и тая

    19 Май 2025 13:33ч.

    Мине не мине, изтъпанчи се някой и със сериозна физиономия изстреля окончатеплното, неподлежащото на дискусии тълкуване. След някоя друга минутка хоооп, следващият, дето изстреля нещо коренно противоположно, ама и то уж окончателно. Гаси юристите, гаси чудото!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи