Рейгън никога не би хвърлил празни заплахи заради Крим или Украйна

Рейгън никога не би хвърлил празни заплахи заради Крим или Украйна
На 25 март 1985 г. президентът Роналд Рейгън провеждаше среща в кабинета си, когато говорителят му Лари Спийкс дойде при мен с обезпокоителен въпрос (тогава аз заемах длъжността директор на президентската служба за връзки с обществеността). В онзи момент Белият дом се подготвяше да излезе със заявление заради убийството на майор Артър Никълсън, американски офицер, който служеше в Германия. Той бе хладнокръвно застрелян от руски войник.
<p>Спийкс смяташе, че фразата на президента &quot;Това насилие е неоправдано&quot; звучи твърде неубедително. Ние прекъснахме президента, който препрочиташе словото си, но той остави фразата без промени.</p> <p>Какво породи решението на Рейгън да не изрази собствения си гняв и възмущението на цялата нация заради това зверско убийство.</p> <p>От самото началото на встъпването си в длъжност президентът Рейгън се стараеше да привлече съветските лидери към преговори, но &quot;те продължават да ме пренебрегват&quot;, както ми каза веднъж.</p> <p>Две седмици преди това, на 10 март 1985 г., почина Константин Черненко, а за негов приемник бе посочен най-младият член на Политбюро Михаил Горбачов.</p> <p>Рейгън смяташе, че Горбачов няма никакво отношение към убийството на майор Никълсън, а и се надяваше на среща с новия съветски лидер, за да се отслаби напрежението от Студената война. Затова бе решил да не изразява това, което му бе на сърцето.</p> <p>В тази връзка възниква въпроса, който си задават много републиканци: какво би направил Рейгън в Сирия, Крим, Украйна?.</p> <p>Рейгън реши да възстанови мощта и бойния дух на американската армия и постигна отлични резултати.</p> <p>Военните му бюджети прекършиха Съветския съюз, който просто не можеше да се надпреварва с процъфтяваща Америка от епохата на Рейгън.</p> <p>Веднъж първият му съветник по въпросите на националната сигурност Дик Алън го попита каква е нашата стратегия. Рейгън отвърна: &quot;Ние побеждаваме, те губят&quot;. Рейгън ясно виждаше нравствената основа на идеологическата борба срещу комунизма и свободата. Той нарече съветския блок &quot;империя на злото&quot;</p> <p>В същото време той никога не бе заплашвал с военно нахлуване в Източна Европа, както днес правят някои войнствено настроени републиканци. Рейгън никога не би хвърлил празни заплахи заради Крим или Украйна.</p> <p>Когато режимът на генерал Ярузелски разгроми &quot;Солидарност&quot; по заповед на Москва, Рейгън отказа да поиска от Варшава дълговете й. Но наред с това той отказа на Москва достъпа до технологии, необходими за строителството на газопровода Ямал-Европа.</p> <p>С оглед на сегашната зависимост на Европа от руския газ това бе изключително мъдро решение. Когато Съветският съюз разположи в Източна Европа ракети със среден обсег СС-20, притежаващи по три бойни глави, Рейгън отвърна с разполагането в Западна Европа на ядрени балистични ракети &quot;Пършинг-2&quot; и крилати ракети. И чак когато Горбачов се съгласи да прибере всичките ракети СС-20 от Източна Европа, Рейгън се съгласи да махне американските ракети от Западна Европа.</p> <p>Когато Кадафи организира атентата в една берлинска дискотека, където имаше много американски войници, за да отмъсти за два либийски самолета, свалени от 6-ти американски флот, Рейгън нареди въздушен удар с бомбардировачи Ф-16 срещу Либия, при който за малко да загине самият Кадафи. Роналд Рейгън бе дълбоко убеден в необходимостта от съразмерна реакция.</p> <p>Той ненавиждаше ядреното оръжие, &quot;тези ужасни неща&quot;, както ги наричаше, и вярваше в идеята за ракетна отбрана. И макар да бе готов да се откаже от настъпателните ракети, когато Горбачов поиска от него в Рейкявик да преразгледа Инициативата за стратегическа отбрана (или космическо-ракетния щит), Рейгън стана и излезе.</p> <p>Щеше ли Рейгън да се намесва в Сирия? Почти съм убеден, че не. В последния ден на своето президентство той призна пред свои помощници, че най-ужасната му грешка бе разполагането на американски морски пехотинци в Ливан, където при атентат срещу бейрутски казарми загинаха 241 войници.</p> <p>Рейгън нямаше сериозни проблеми в общуването с проблематичните режими, ако те бяха на страната на САЩ по въпроси, засягащи бъдещето на човечеството.</p> <p>Главният приоритет на неговото президентство бе противопоставянето между Изтока и Запада и именно по тази причина той наложи вето върху санкциите срещу Южна Африка. Въпреки греховете си Претория бе на наша страна по най-важния въпрос.</p> <p>Но макар Рейгън да не отправяше военно предизвикателство срещу Москва в Централна Европа, той доставяше оръжие за антикомунистическите партизани и сили в Афганистан, Ангола и Никарагуа &ndash; целта бе постепенното разрушаване на съветската империя в нейната периферия, а и тя да бъде накарана да плати същата цена, която ние платихме във Виетнам.</p> <p>Рейгън бе антикомунист до мозъка на костите си, той се бореше срещу комунистите във филмовата гилдия през 40-те години.</p> <p>Но той никога не е изповядвал антируски виждания, защото винаги искаше да има отворени канали за общуване.</p> <p>Краят на президентството му се оказа точно такъв, какъвто той се надяваше да види &ndash; той бе радостно приветстван на Червения площад, по който крачеше заедно с Михаил Горбачов.</p> <p>Роналд Рейгън никога не искаше да бъде военен президент, затова по негово време нямаше войни. Нито една. Той не беше неоконсерватор.&nbsp;</p> <p><em><strong>Патрик Бюканън</strong></em> <em>(роден 1939) е известен американски консервативен политик, коментатор и автор. Бил е съветник на президентите Ричард Никсън, Джералд Форд и Роналд Рейгън. През 1992 и 1996 г. участваше в надпреварата за избора на кандидат-президент на Републиканската партия. </em></p> <p><em>Бюканън е автор на книгата &quot;Самоубийството на свръхсилата: ще оцелее ли Америка до 2025?&quot;&nbsp;</em></p>

Коментари

  • анти

    15 Апр 2014 19:37ч.

    Безпорно треторазрядният актьор Роналд Рейгън изигра най-добрата си роля като президент на САЩ.Той съумя да се обгради с умни хора,в които се вслушваше и които оставяше да работят,без да им пречи.Но рухването на СССР се дължи преди всичко на предателството или глупостта,а навярно и на двете,на съветския елит,най-вече в лицето Горби и на пияндето Елцин впоследствие...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Hunter Douglas

    15 Апр 2014 20:36ч.

    Рухването на СССР се дължи на същите фактори, на които се дължи и предстоящото сгромолясване на Русия: калпава политическа система, недооценяване на собствените сили, империалистическите амбиции на една кочина. Страна, която разчита в 80% от своя БВП на постъпления от колониални стоки - полезни изкопаеми, дървесина и пр. - НЕ МОЖЕ да бъде велика сила и да налага волята си на страни като САЩ и Германия. Само един американски град - Ню Йорк - има БВП колкото две Русии. Вярно, Русия има достатъчно ядрени ракети, за да унищожи света, но и тя ще изчезне заедно с него. С конвенционални сили тя не е в състояние да победи дори една Турция. Така че ... трайко си бачкай, кибик, да не ядеш ритник (по Швейк).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дрън-дрън, та пляс!

    15 Апр 2014 20:58ч.

    Куклата Рейгън успя срещу Русия, защото начело на Русия тогава бяха кукли. Някакъв успех на куклата Рейгън срещу Китай?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • С конвенционални сили?

    15 Апр 2014 21:12ч.

    Че защо? Нали Голямото Подрискване на уж всесилните САЩ и НАТО започна в момента, в който Рогозин недвусмислено заяви, че Русия ще употреби ядрено оръжие? Веднага забравиха колко са велики и как могат да бомбардират, когото си поискат. Впрочем, цитата от Швейк го прати на главнокомандващия, че София е в обсега на Х-10, а ПРО си нямаме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опити за разсъждения на Откачения таван ...

    15 Апр 2014 21:50ч.

    Рухването на СССР се дължи на същите фактори, на които се дължи и предстоящото сгромолясване на Русия: 1. калпава политическа система - Странно, че то и САЩ имат същата политическа система - и тях ли да ги чакаме да се сгромолясат. 2. Недооценяване на собствените сили - оценени-недооценени - Крим е вече руски, по-нататък ще видим как са се оценели, надценили ли са се или някой ги е подценил. 3. Империалистически амбиции - че, коя голяма държава няма такива, САЩ ли нямат, Англия и Франция ли нямат - макар за последните две да е спорно колко са големи. 4. Страна, която разчита в 80% от своя БВП на постъпления от полезни изкопаеми - значи икономиката на Австралия, Канада и Норвегия може да се развива на добива на минерални ресурси и те да са развити държави но за Русия това не е възможно. Само един американски град - Ню Йорк - има БВП колкото две Русии - и колко от този БВП се формира от финансовия сектор, от едни виртуални долари записани като единици и нули на едни сървъри? 5. С конвенционални сили тя не е в състояние да победи дори една Турция - нямам спомен в историята си Русия да е губила войни и територии от Турция, ама виж, че Турция е губила - сигурен съм. То май и Крим до преди Екатерина Велика е бил на султана, ама ... тогава и той май си е мислил, че Русия не може да победи Турция. Сгрешил човека, ама не е единствения сгрешил - Наполеончо се обърка и Хитлерчо ... Наакашвили май бе последния объркал се - след това обаче трябваше да яде вратовръзки. 5. Така че ... трайко си - тук вече съм съгласен - трай си и не се излагай, щото да приемаш желаното за действителност - това е болест ... и потърси все пак лекарска помощ ... съвет, нищо повече.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    15 Апр 2014 21:53ч.

    С кеф гледам как Путин ще матира САЩ в борбата им за Украйна...Най-хубавото предстои.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опсс

    15 Апр 2014 22:02ч.

    САЩ са една фалирала държава с външен дълг над техния БВП.Досега те оцеляват единствено заради нефтодолара,но мине ли се на разплащане в друга валута за петрола в света това ще е икономическа катастрафа за хамериканците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опсс

    15 Апр 2014 22:04ч.

    САЩ са една фалирала държава с външен дълг над техния БВП.Досега те оцеляват единствено заради нефтодолара,но мине ли се на разплащане в друга валута за петрола в света това ще е икономическа катастрафа за хамериканците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опсс

    15 Апр 2014 22:07ч.

    САЩ са една фалирала държава с външен дълг над техния БВП.Досега те оцеляват единствено заради нефтодолара,но мине ли се на разплащане в друга валута за петрола в света това ще е икономическа катастрафа за хамериканците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Hunter Douglas

    15 Апр 2014 23:01ч.

    Пентагон признал, что имитация атаки Су-24 на эсминец ВМС США произвела деморализующий эффект на экипаж корабля. 27 членов экипажа эсминца подали рапорт об отставке. Комментирую свои действия они сказали, что не намерены подвергать свои жизни опасности. Пентагон в понедельник выступил с заявлением, в котором утверждает, что российский бомбардировщик Су-24 в субботу несколько раз пролетел вблизи эсминца ВМС США Donald Cook в Черном море и при этом несколько раз имитировал боевую атаку. Как сообщил агентству Reuter представитель Пентагона полковник Стивен Уоррен, российский бомбардировщик двенадцать раз пролетел на небольшой высоте недалеко от американского эсминца. Он назвал эти маневры устрашающими и недопустимыми, так как это деморализует личный состав корабля и негативно влияет на общий психологический климат среди военнослужащих. Уоррен отметил, что эсминец патрулировал воды на западе Черного моря, когда произошел инцидент. По его словам, сейчас корабль находится в безопасности в румынскому порту, куда был срочно эвакуирован. Члены экипажа корабля проходят необходимые процедуры с психологом, чтобы восстановится после перенесенного стресса. \&quot;Дональд Кук\&quot; - третий, по счету, корабль ВМС США, который был направлен в Черное море за последнее время. Ранее США уже отправляли в акваторию моря ракетный фрегат Taylor, но корабль сел на мель у черноморских берегов Турции, из-за чего не смог продолжить выполнения своей миссии. По международным морским договорам американские корабли не могут находится в Черном море более 14 суток, и превышение этого срока дает легальное право России совершить ракетную атаку и уничтожить данные корабли, без объявления войны США. Зная о такой возможности, члены экипажа и командиры американский кораблей естественно переживают за свою жизнь. И хотя Пентагон пообещал повысить страховые суммы военнослужащих с 1 млн.дол. до 3 млн.дол., это все равно, мало кого успокаивает, так как выжить в открытом море и затем получить страховую выплату шансов мало, а мертвому деньги не нужны. В следствие этого экипаж \&quot;Дональда Кука\&quot; был вынужден выйти в плавание с некомплектом личного состава, и увольнение еще 27 членов экипажа, за которыми возможно последуют и другие, ставит под угрозу дальнейшее успешное выполнение поставленной задачи

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Hunter Douglas - the real one

    16 Апр 2014 0:27ч.

    Откъде ги вадиш тия измишльотини бе, комуне улаво? Я виж какво казва по въпроса истинска медия - английски четеш ли? http://www.cbsnews.com/news/russian-jet-makes-provocative-and-unprofessional-pass-at-uss-donald-cook/ Трябва рашките да са много благодарни, че американците са проявили сдържаност пред простотията им, иначе сега щяха да ги събират по морското дъно като изчезналия малайзийски лайнер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • автентичния Hunter Douglas

    16 Апр 2014 2:49ч.

    А защо USS Donald Cook e в Констанца, а не в Одеса? Една песничка за лека нощ: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&amp;v=DXube-xhYyE

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • амалия

    17 Апр 2014 1:04ч.

    Зейгън е антикомунист, но намери сили в себе си да води преговори. А днешните управници от Европа и САЩ направо започнаха с нападки и ултиматуми. И срещу кого? Това говори за политическо недалновение. А новото псевдоукраинско правителство демонстрира тъпоумие на квадрат. Те не мислят, а действат първосигнално. Да изпратиш войска срещу хората, миньорите от Донбас, които те хранят е свидетелство за това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 1:21ч.

    Наслаждавам се на геополитическата игра на Путин.Той е №1 в света в тази област. Взе една фалирала и пред разпад Русия,спря центробежните процеси и стабилизира държавността,справи си с чеченския сеператизъм и бандитизъм,укрепи икономиката,вдигна доходите и осигури регулярното им изплащане.Взе си Крим и сега с кеф се наслаждавам на играта му в Украйна...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    17 Апр 2014 16:40ч.

    Бях за първи път в Щатите точно след управлението на Рейгън. Беше пълно с просяци, подобно на катастрофиралата тогава България. Мизерия се виждаше, бедни хора се виждаха по улиците, таратайки, порутени жилища, останах с впечатление, че това е страна с такава социална пропаст между бедни и богати, каквато можеш да видиш в Латинска Америка. Рейгън беше успешен президент. Сега, след двата мандата на неуспешния президент Буш и финансовата криза, Щатите изглеждат като страна на всеобщото благоденствие, така, както би трябвало да бъде. Вече съм убеден напълно, че между пропагандните клишета и истината няма нищо общо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    17 Апр 2014 17:21ч.

    Та изводът ми е, че антикомунистите да хвалят Рейгън за победата му над комунизма е същото, като комунистите да хвалят урагана Катрина за победата му над Луизиана. Комунизмът се провали, защото се крепеше на насилие и лъжи. Достатъчно му беше едната Гласност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 18:16ч.

    Украйна е на път да изчезне или най-малкото да загуби югоизточните си части. Това само ще укрепи евразийския съюз на Путин.Няма такъв играч на международната арена в момента,който да му бъде противовест,досега е спечелил всички важни битки.Американските президенти и европейските лидери до него са като полуидиоти,на които не им остава друго,освен да се смеят на неговите смешки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 18:19ч.

    Украйна е на път да изчезне или най-малкото да загуби югоизточните си части. Това само ще укрепи евразийския съюз на Путин.Няма такъв играч на международната арена в момента,който да му бъде противовест,досега е спечелил всички важни битки.Американските президенти и европейските лидери до него са като полуидиоти,на които не им остава друго,освен да се смеят на неговите смешки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 19:02ч.

    www.youtube.com/watch?v=ZnuDVsHdsUE www.youtube.com/watch?v=vrm8ep9jdLY

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 19:07ч.

    www.youtube.com/watch?v=ZnuDVsHdsUE www.youtube.com/watch?v=vrm8ep9jdLY

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 20:12ч.

    www.youtube.com/watch?v=MsEXl0UmHps

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 20:19ч.

    http://www.youtube.com/watch?v=A8OKJyBRVlc

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 20:28ч.

    www.youtube.com/watch?v=qSOOCos6Es4

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рус

    17 Апр 2014 20:30ч.

    www.youtube.com/watch?v=qSOOCos6Es4

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи