Партията на Кунева: Галопът на куция кон*

Партията на Кунева: Галопът на куция кон*
"Движение България на гражданите" се провали поне по три основни причини – нямаше позиция в протестите от февруари, написа хаотичната програма от „31 точки“ и нямаше адекватен подход в реденето на листите. Това казва един от съучредителите на движението Роман Майевски в статия за „Гласове“, която публикуваме със съкращения.
<p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Катастрофа. Това е най-подходящата дума за тъжната съдба на ДБГ през изборната 2013 година. Политическият път на тази партия прилича на пътя на метеорита. Ярък блясък и стремглаво пропадане. Надеждите и услията на стотици хиляди, пропилени по начин, уникален за най-новата история на България. Никога досега не е имало партия, тръгваща от почти 15 процентен рейтинг, която в рамките на 8 месеца да го е стопила до 3,5 на сто със собстени усилия. Никога досега не е имало партия, която така ефективно да се прострелва в краката с всяка крачка, която прави. Като пряк и активен участник в тези събития, сметнах за мое задължение да представя причините, поради които се стигна до това положение с надеждата, че още не е късно за промяна.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>Преди началото</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Президентските избори от лятото на 2011 г. бяха едно подготвено представление. Но само до момента, в който се появи Меглена Кунева.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Нейната кандидатура промени &bdquo;сцената&ldquo; до такава степен, че всички политически сили вкупом се нахвърлиха върху нея с агресивност, невиждана от дълго време. Нейната образованост, опит и култура вдъхнаха надежда на много хора, нуждаещи се от символ на разумното, правилното и смисленото. Независимо, че Меглена Кунева не мина на втори тур, фактът, че един независим кандидат, с минимални средства, вложени в кампания, може да събере 500 000 гласа, беше прозрение. Беше като полъх на чист въздух и надежда, че нещата не са задължително загубени (това беше времето на гърчове на агонията в СДС и ухилената подкрепа на Костов за ГЕРБ).</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>Началото</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Някой помни ли Сдружение &bdquo;България на Гражданите&ldquo;? Защото всичко започна оттам.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Това беше неправителствена организация, обединяваща омерзените от съществуващите партии и натоварена със задачата да стане глас на разочарованите, но все още обществено активни граждани. Меглена Кунева и все по-големият й екип обикаляха България, срещайки се с всички, които искаха да чуят, че е възможна промяна към по-добро и по-достойно. На тези разговори г-жа Кунева се показа като много отворена към всякакви хора ( не всички участници в срещите бяха симпатизанти ), не бягаше дори и от най-трудните въпроси, част от които направо непристойни. Това, което най-силно привличаше, беше духът на сдружението и начинът по който той се формираше : &bdquo;гражданите по места с решаваща роля&ldquo;, &bdquo;строителство отдолу нагоре&ldquo;, &bdquo;автентичен носител на гражданския интерес&ldquo;... И други подобни намерения, досега &bdquo;висящи&ldquo; на сайта на Сдружението.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Обсъжданите идеи и решения опираха до законови или направо конституционни промени. Нещо,което подобно сдружение нямаше как да постигне.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>Партията</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Трябва да се п</span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span lang="en-US">o</span></span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">дчертае, че в момента на решението за създаване на партия знаехме, че предстоят парламентарни избори и че трябва да се работи в извънредни условия &ndash; с малко или с никакво финансиране, в авариен режим и със съответните компромиси, свързани с вътрешната уредба на партията.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Такъв беше, например, компромисът с учредяването на местните ръководства. Те не бяха избрани във вътрешни избори както е по устав, а бяха предложени от организациите и одобрени, впоследствие назначени от Националния съвет. Всички се съгласихме с това решение, поради техническата невъзможност да се градят нови структури и едновременно да се правят вътрешни избори сред хора, които не се познават достатъчно и не са имали възможност да се &bdquo;докажат&ldquo; пред членовете. Затова приехме тези ръководства да са временни и вътрешните избори да се проведат след парламентарните.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">От самото начало имахме доста успех, много ентусиазъм и силна вяра, че &bdquo;нещата се случват&ldquo;. Чувствахме, че отделяме от своето време и средства за нещо ценно и важно, за кауза, която може да промени България.</span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;"> Чувствахме се такива ,каквито искахме да бъдем &ndash; </span></span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><em><span style="font-weight: normal;">овластени граждани</span></em></span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;">.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>Политическото учреждение</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Всичко тръгна чудесно, но стигна до известния израз: &bdquo;искахме да го направим добре, но се получи както винаги&ldquo;.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Местните групи действаха активно и много скоро партията имаше организации в цялата страна с доста голяма членска маса, имайки предвид краткото време, за което ставаше всичко. Това, което не знаехме и онова, което предлагахме, беше обсъждано с така наречения &bdquo;регионален координатор&ldquo;. Хората с такава функция бяха избрани от Националния съвет със задачата да координират действията на регионалните структури с тези на &bdquo;централата&ldquo;, да подпомагат регионалните усилия и да предават информация в двете посоки. Един вид &bdquo;топла връзка&ldquo; между гражданите и ръководството на партията, което според политическата си програма трябваше да се вслушва и да взема предвид мненията и идеите, идващи от основните партийни звена.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Така трябваше да бъде, но не може да съществува такава &bdquo;топла връзка&ldquo; ако тя е веднъж месечно и то в изборна година, когато партията е на организационен етап. А точно това се случи. Много бързо</span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;"> &bdquo;координаторът&ldquo; се превърна в емисар на &bdquo;политбюро&ldquo;, очакващ само отчети и задължително добри резултати. Малко по малко строежът на политическа партия се превърна в създаване на политическо учреждение.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;">Тези тъмни облаци се виждаха на хоризонта още по времето, в което </span></span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">ДБГ имаше реалните претенции за трета (най-малко) политическа сила, а Д. Вълчев публично говореше, че няма причина да не се борим за победа на изборите.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">ДБГ беше на практика обречена, когато се оказа, че централното ръководство се остави да бъде информирано за състоянието на партията по региони от един единствен източник &ndash;</span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;"> регионалния координатор. Не си предствяте, преполагам, положение, в което един от тези координатори, докладва в София, че нещата са зле и той не се справя. Естествено в София се получаваха предимно добри и обнадеждаващи новини. Други канали за информация на практика нямаше. Аз лично съм полагал големи усилия да заобиколя този канал и да предупредя, че сме на грешен курс. Реакцията в София беше доста бърза и типична. Никакво приемане на информация, която не идва по &bdquo;официален&ldquo; ред. В едно учреждение не е възможно служител на ниско ниво да информира министъра. Има си ред !!</span></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;">Несъмнено, такъв процес, като партийно строителство не може да мине без грешки, но има неща, които са фундаментални и ако там се сгреши, то няма как да се построи нещо читаво. Такива, за една партия, са политическата платформа и партийната програма. Добрите намерения не са достатъчни да заместят идеология или политически убеждения. Местните структури започнаха все по настойчиво да се</span></span></span><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"> допитват за програмни и идейни документи, по които да работят. Централата отговаряше по един и същ начин: &bdquo;Чакайте. Най-добрите експерти работят по тези програми. Ще бъдат публикувани по календар, изчислен от специалисти по избори и това ще е най-добрата политическа програма на политическата сцена&ldquo;.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>Планината роди мишка</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Нататък започна да става все по-видимо неадекватното отношение на централата към <span style="font-weight: normal;">политическия процес.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Партията, която обещаваше промяна, се зае да лансира две, при това добре познати, политически фигури &ndash; Меглена Кунева и по-рядко Даниел Вълчев. Не може да претендираш, че си партията на гражданите и същевременно да ги държиш в девета глуха и да търсиш сред тях &bdquo;враг с партиен билет&ldquo; само защото ти казват в лицето, че грешиш.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Търсенето на &bdquo;вътрешния враг&ldquo; започна горе-долу с приемането на високи партийни постове на бегълците от ДСБ. Изглежда, че тези хора носят отровата със себе си. От този момент, отдалечаването на Партията от Гражданите стана все по-бърз и по-дълбок процес.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Придвижи го странното решение партията да заяви програми и намерения от трибуната на комедийно шоу със спорна репутация. Тъкмо се чудех на кого е дошло на ум, че това е добра идея, и дойде февруари...</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><strong><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Протестите и програмата от 31 точки</span></span></strong></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Сблъсъците с полицията, самозапалванията и силата на гнева на протестиращите уплашиха всички, но най-силно &ndash; ДБГ. Партията на Гражданите, насред най-големите граждански протести от десетилетие, зае позицията &bdquo;Подкрепяме, но не участваме&ldquo;. Нещо като &bdquo;пушим, но не гълтаме&ldquo;. Нещо като &bdquo;иска ни се, но не ни стиска&ldquo;. За целия период на вълнения, ДБГ не успя да излезе с каквато и да е позиция, по станалите вече, политически искания. Да не говорим за адекватна такава. За една политическа партия, това е непростима грешка.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">В този момент вече знаех,че ДБГ е &bdquo;куц кон&ldquo;, но все още беше възможно да се направи нещо в оставащите четири месеца. Но уви, Борисов подаде оставка, с което съкрати времето наполовина. Сега, куцият кон беше принуден да тръгне в галоп и счупването на врата стана неизбежно.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Тъкмо си мислех,че не може да стане по-зле и се появи дългоочакваната изборна платформа във вид на 31 точки, които ще променят България.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Добре е да ги запомните, защото рядко се случва, малка армия от наистина чудесни специалисти да сътвори подобен, посредствен буламач от добри намерения, популистки обещания и щипка рационализъм за вкус. Целият този документ крещеше: дясно-ляво, ляво-дясно. Някои може би смятат, че дясно-лявата ориентация може да се нарече центристка позиция, но ще сгреши. Дясно-лявата ориентация е разкрачена позиция и всеки знае, че разкраченият не е в позиция на победител. </span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Идеята, че е възможно да вземеш отделни експерти, да им възложиш конкретни задачи и после да събереш тези отделни парчета в уж единна политическа платформа, може да се роди само в главата на чиновник, но не и на политик. Политическата платформа не се прави като доклад, тя не може без идеология и политически възгледи. Няма как хора с различни мирогледи да създадат механично един кохерентен програмен документ, който да въздейства емоционално върху електората.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>Реденето на листи</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Последният акт в тази комедия от грешки, беше &bdquo;реденето на листи&ldquo;. Несъмнено, най-болезнената тема за една млада партия. </span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;">Аз имам достатъчно политически опит, за да знам, че в една прохождаща партия, &bdquo;болезнените&ldquo; проблеми трябва да се решават най-рано и предлагах от самото начало да бъдат изяснени правилата, а най-добре и лицата за депутатските листи. Личните амбиции и мотиви на членовете или кандидатите, трябваше да се &bdquo;канализират&ldquo; навреме в посока на &bdquo;общия интерес&ldquo;, а спорните въпроси да са изчистени преди навлизането в изборна кампания. Повдигнах този въпрос още в края на 2012, за да чуя, че още не било време.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Тук, може би, е мястото да подчертая, че аз никога не съм се кандидатствал за каквато и да е позиция или листа в партията.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Осем седмици преди изборите направих последен опит да поправя ситуацията. На разговори в София опитвах да убедя членове на НС, че листата в Бургас не може да бъде водена от &bdquo;парашутист&ldquo;. Трябва, предвид падащия рейтинг, да бъде водена от жена, местна, добре позната личност. Доказвах и убеждавах, че това е единственият шанс да получим някакви положителни резултати. Моите доводи бяха посрещнати с разбиране и нулева реакция. Беше ми заявено, че парламентарните избори са национални и са в компетенциите на &bdquo;Политбюро&ldquo;, а ние &bdquo;от провинцията&ldquo; ще бъдем оставени да се оправяме с местните избори. Естествено, никой не ми е говорил с подобни понятия, но смисълът и отношението бяха точно такива.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">... Първо избухна Сливен. Областният председател не се съгласи с наложената депутатска листа и беше обвинен в &bdquo;амбициозност&ldquo;. Оттук можем да си направим изводи, какви точно членове харесва &bdquo;централата&ldquo;....само послушковци!</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><span style="font-weight: normal;">После избухна Пловдив. Проблемът там беше значително по-сериозен, защото част от местната организация, оглавявана от Дани Каназирева, напусна партията в апогея на нейната популярност.</span></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">От този момент вече нямаше никакъв реален шанс за успех. Дани Канзирева беше, естествено, обявена по стари и известни традиции за &bdquo;вътрешен враг&ldquo; и не бяха предприети никави действия в посока анализ на положението и решения.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Тогава бургаската организация не напусна партията, но, както се казва, &bdquo;духът я напусна&ldquo;.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>Случаят &bdquo;Бургас&ldquo;</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Докато течеше ловът на &bdquo;врага с партиен билет&ldquo; в ДБГ, истинският враг си плетеше кошницата. В &bdquo;най-добрия град за живеене в България&ldquo; се разчу кой ще води листата на ГЕРБ &ndash; Ивелина Василева, с право смятана за &bdquo;тежка артилерия&ldquo;. Две години беше заместник-кмет по европейските въпроси в Бургас, беше автор на повечето големи проекти, променили града.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Когато тази новина се разчу, ние още нямахме готова депутатска листа. За кратко обсъждахме възможността листата в Бургас да бъде водена от самата Меглена Кунева, но се получи друго.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Въпреки предупрежденията за известното отношение на бургазлии към &bdquo;парашутисти&ldquo; от София, нашата листа бе водена именно от такъв. Много скоро и самият водещ на листата разбра, че нещата отиват към най-лошия вариант. Чак тогава, трескаво и без никаква рационална обосновка, беше добавен &bdquo;помощник&ldquo;. На второ място в листата се появи ...още един &bdquo;парашутист&ldquo; от София !!!</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm; font-weight: normal;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">През 2011 Меглена Кунева без партия, без средства и без &bdquo;покритие&ldquo; взе в Бургас 13 500 гласа. Две години по-късно, партийното учреждение ДБГ получи 4500 гласа. И напълно заслужено.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;"><strong>13 май, по-важната дата</strong></span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Месец преди изборите бях казал, че съществената дата за ДБГ няма да е 12 май, а 13 май. Това ще е денят в който ще започнем да мислим дали си струва да полагаме усилия да спасим тази партия или да я оставим да стигне сама там, накъдето е тръгнала, и където я очакват куп други такива партии. Политическото бунище на България е доста обширно.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">За да стигнем до решение какво да правим, първо трябва да бъдат изпълнени няколко условия. И те трябва да бъдат изпълнени от НС със цялата сериозност на хора, които са искали да постигнат нещо по-голямо от самите тях. Целият НС на ДБГ трябва да си направи публично политическо харакири. Само тогава може да има бъдеще за тази партия. Само такъв акт може да бъде сигнал за членовете на партията, симпатизантите и всички други български граждани, че пред тях стоят хора, поемащи сериозно отговорностите, с които сами се нагърбиха.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Това своеобразно ауто да фе е абсолютна необходимост за партията, защото не е възможно бъдеще без покаяние. А ако &bdquo;лидерите&ldquo; нямат силата за това, то какви лидери са тогава? Вероятно това ще разберем на предстоящата национална конференция, но съм сигурен в едно: съдбата на тази партия е в ръцете на тези нейни членове, които не се страхуват да кажат &bdquo;НЕ&ldquo;. Именно те могат да променят съдбата и надвисналата над ДБГ политическа смърт.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">Несъмнено, &bdquo;родителите&ldquo; на тази партия ще искат да запазят &bdquo;детето&ldquo; в техните прегръдки. Възможно е да се превърнат в тази майка,която от страх да пусне рожбата си, го задушава в ръцете. Ако това се случи, то ще знаем че ДБГ действително е била това, в което мнозина са я обвинявали. Един проект с ясна и неизпълнена цел.</span></span></p> <p style="margin-bottom: 0.35cm;"><span style="font-family: Times New Roman,serif;"><span style="font-size: small;">В нашите ръце е инициативата да не допуснем това. От нас зависи дали ДБГ ще започне самостоятелен политически живот и ще стане фактор на политическата сцена в България. Достатъчно е просто да се върнем там, откъдето започнахме и да не правим повече компромиси с никого и за нищо. Обратно към Овластения Гражданин.</span></span></p> <p><em>* Заглавията са на редакцията</em></p> <p style="margin-bottom: 0.35cm;">&nbsp;</p>

Коментари

  • Веселин

    05 Юни 2013 21:02ч.

    Сега аз пък да му кажа на писателя на статията. Меглена Кунева спечели гласове за президент защото тогава още хора я подкрепяха тя беше от НДСВ. След това когато изигра партията си която я направи известна беше ясно че няма да спечели. Колко гадно от ваша страна да печелите структурите на НДСВ по не достоен начин. Ето това ви изяде главата - вие сте събрани там едни предатели и недостойни хора. Съжалявам че ви го казвам. Това е истината и никога аз който съм гласувал за Кунева за президент няма да си дам гласа повече за нея никога да не говорим че зад нея е другия предател Даниел В ълчев. забогатял на гърба на царя както и Кунева впрочем. Тази партия е аут\\r\\n

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Симпатизирала

    05 Юни 2013 21:11ч.

    Брилянтен анализ! Валиден не само за партията на Кунева.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Учредител от БУРГАС

    05 Юни 2013 22:16ч.

    Браво, Браво, Браво !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Talula

    05 Юни 2013 22:27ч.

    И аз подкрепям статята. Съжалявам, че дадох гласа си за ДБГ и сега съм непредставен "маргинал".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • annoymous

    05 Юни 2013 22:32ч.

    Може ли група ренегати, които нямат обща кауза да създаде нещо трайно и успешно? Не мисля. Ако Кунева се беше включила в изборите 2 месеца преди да се състоят ... вероятно сега щеше да бъде 3-та сила в парламента. Българина обича новите спасители, дори да са доказано стари и обвързани с компартията. Но Кунева заложи на дългия спринт. Оказа се, че няма капацитет за него. Точка. Очакваме следващия спасител. Букмейкърите може да обявяват залози. Засега очакванията ми са за Кристалина Георгиева.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • yoss

    05 Юни 2013 22:33ч.

    Според мен причините за лошото представяне на партията са следните: 1) Партията започна и завърши като "партията на Кунева". 2) Къде основателно, къде не, бяха положени доста усилия да се внуши, че Кунева = Пръмова, и че каквото и да говорят, след изборите ще се коалират с БСП. 3) Не знам дали Кунева е съветвана от същия ПР "експерт" като Плевнелиев, но придоби същата изкуствена патетика на изказа - от няколко месеца е тотално неестествена, направо отблъскваща като кукла-латерна. И аз виждах някаква алтернатива в нея, най-малкото защото е културна и се държеше "нормално", но държането и последните месеци ме отблъсна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Даниела

    05 Юни 2013 22:43ч.

    Добър изказ, добър анализ! Все пак малко в повече критичен отколкото трябва. Следва да се има предвид, че партията беше на 70 % съставена от политически неопитни хора; а от опитните почти никой не знаеше как наистина се прави партия; всъщност идеята за овластения гражданин си е там и гражданинът беше натоварен с политическа задача, за която не беше подготвен. Харесва ми, че краят на статията е позитивен и с привкус на надежда, че все още нищо не е загинало! Ок, грешка, но след грешката има поука и успех! Мисля, че има бъдеще в тази партия, защото има качествени хора там!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Прошко Зеленогорски

    06 Юни 2013 0:35ч.

    Статията звучи изключително точно и достоверно. Макар и страничен наблюдател, изцяло споделям аргументите на автора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • член на ДБГ

    06 Юни 2013 0:36ч.

    Ще си позволя едно кратко коментарче в което искам да опресня паметта на г-н Майевски и да запозная читателите с \\\\\\\"цялата\\\\\\\" истина относно случките описани по-горе.Първо да осветлим, че автора е написал тази статия под въздействието на лични емоции, неговата съпруга г-жа Венета Майевска е зам. председател на ръководството и драпаше със зъби и нокти да води листата, наглостта й стигна до там, че плюеше други членове на партията, за да изпъкне тя и г-н Автора го загатва това \\\\\\\"Трябва, предвид падащия рейтинг, да бъде водена от жена, местна, добре позната личност. Доказвах и убеждавах, че това е единственият шанс да получим някакви положителни резултати.\\\\\\\", но съвсем случайно пропуска да отбележи, че става въпрос за съпругата му. Никой не може да ме убеди /познавайки и г-жа Майевска и г-н Биков/, че първата е по-достойния кандидат, та тя не може да направи една смислена обосновка, не е допринесла с нищо за разрастването на структурата - и тя ще води, на какво отгоре. Нима всеки мислещ човек не би желал да го представлява по-стойностния кандидат, колкото до \\\\\\\"втория парашутист\\\\\\\" г-н Керемедчиев - той е може би един от най-знаещите и можещи хора от партията и беше чест, че беше в нашата листа. Г-н Майевски нима мислите, че, ако водача беше вашата съпруга, резултатите щяха да бъдат други, нима под строй щеше да кара студенти да гласуват, защото всяка втора нейна реплика е \\\\\\\"мен всички ме познават\\\\\\\", кои всички, студенти минали през учебен отдел на ВХТИ, ако с това ви се изчерпва представата за всички, значи избора е бил правилен. Аз предпочитам отпред да е човек с впечатляваща визитка като г-н Керемедчиев, отколкото личност служеща си с интриги позната на своите колеги и една част от студентите. Като се има в предвид, че голяма част от тях въобще не е долюбват, пресметнете колко е популярна. За някои хора, включително и сем. Майевски в предстоящите избори и в ДБГ виждаха възможността да си оправят живота. Не еднократно г-жата е заявявала, че на нея й е \\\\\\\"обещано\\\\\\\" място в парламента - УЖАС! Мога да ви разказвам много за тях, но да се върнем към статията и нейния \\\\\\\"безпристрастен\\\\\\\" автор. Той споменава, че координаторите не си вършели работата \\\\\\\"Много бързо „координаторът“ се превърна в емисар на „политбюро“, очакващ само отчети и задължително добри резултати.\\\\\\\" Тук смело мога да заявя, че единственият човек, който си вършеше работата и работата на Общинското ръководство бе Областния координатор. Реално Общинското ръководство СПЕШЕ, абсолютно нищо не се правеше, нямаха никаква представа какво трябва да правят, но те и не искаха. Няколко пъти съм им задавал въпроса \\\\\\\"Защо до момента няма нито едно общинско събрание на членовете, за да се легитимирате, да запознаете хората с идеите и предстоящи събития\\\\\\\", срещах мълчание, пуфкане на цигари и празни погледи все едно им говорех за молекулярна генетика. Имаше малки изключения от някои членове, но болшинството се чудеха какво правят там. Събираха се веднъж месечно, клюкарствайки и пушейки цигари без въобще да имат идея да свършат нещо оперативно. В офиса пълен хаос, взеха една жена която да стои в офиса, като поеха ангажименти към нея, след това се покриха като мишки и се наложи други хора да изпълняват задълженията на \\\\\\\"брилянтните\\\\\\\" Общински ръководители и зам. ръководители. Авторът загатва, че нямало връзка със София и не се получавала информация \\\\\\\" ДБГ беше на практика обречена, когато се оказа, че централното ръководство се остави да бъде информирано за състоянието на партията по региони от един единствен източник – регионалния координатор.\\\\\\\", не така господине, който иска, намира начин, който не иска намира причини, лично аз, редови гражданин и член на партията ходих до София и бях приет от г-н Томов, без предварително уговорена среща, така, че не заблуждавайте хората, като им вменявате, че едва ли не в София е по-трудно да се влезе отколкото в Кремъл. Колкото до това, че казвате, че сте отдавна в политиката, отговорете ми как тогава правите аналог между президентските и парламентарните избори, при положение, че в едните се гласува за личност и са 5 на брой, а в другите се гласува за група хора и партиите са 45 на брой, повечето умишлено подкрепяни да размият гласовете. Доста от гласовете на президентските избори бяха от други партии, които не издигнаха свой кандидат. По вашата логика, ако на изборите сега бяха 5 партии сред които и ДГБ, аз съм сигурен, че те щяха да вземат доста над 13 500 гласа.Сам разбирате, че няма място за сравнение, но въпреки това го правите, може би от злоба или завист, защото и двете не са ви чужди. И на края, радвам се, че много като вас и вашата съпруга, като Каназирева или Балабанов се показахте що за хора сте и какво можете, за да могат хората сами да направят реална преценка, кой върши нещо реално и кой пуска платени публикации отразяващи само каквото е удобно за автора, продиктувани от накърненото семейно его.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Автор

    06 Юни 2013 2:03ч.

    Дали съм прав или не ,показаха изборните резултати и сегашното състояние на партията.Що се отнася до моята съпруга ,то тя беше избор за водещ листата, но само за кратко, като един от вариантите. Впоследствие въобще не се кандидатира. Затова смятам (освен всички останали причини), че личните нападки в комантара на "член на ДБГ" са безпредметни и избягващи същността на текста

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • безпристрастен

    06 Юни 2013 3:14ч.

    Като се махне частта с "жената водач на листа", която е ясна, коментарът е много близко до реалния необходим на партията. Друг е въпроса дали някой ще го вземе предвид и дали има въобщее шанс за "втори скок". До "член на ДБГ" - мисля, че авторът на статията не е визирал "областния координатор", а "регионалния координатор от НС" ,което са две различни позиции във вашата партия, доколкото знам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ivan K

    06 Юни 2013 6:20ч.

    Недоволен от съдбата на жена си се жалва. ДБГ трябва точно сега да се оттърве от подобни лешояди !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Димитър Стефанов

    06 Юни 2013 7:17ч.

    Жалко. Поредното гнусно предателство от поредния кариерист. Не съм привърженик на ДБГ, но написаното от Маевски (нямам желание да го нарека господин) ме накара да осъзная до каква омраза довежда неосъщественият стремеж към власт и към лична облага. Всеки, който прочете написаното на страницата на Маевски например на 25 март тази година, ще се увери, че той изобщо не е бил толкова пламенно критичен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куня Мегленова

    06 Юни 2013 11:20ч.

    Аз не искам да се коалирам с никого, не искам да се договарям с никого, няма да подкрепям никого и искам цялата власт, защото мога да управлявам, а другите не могат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иванка НЕкунева

    06 Юни 2013 15:40ч.

    Поздравления за задълбочения анализ. Само бих добавила следния факт: Кунева не се яви на изборите 2011г.сама и без партия, както тя самата непрекъснато внушаваше, а зад нея беше НДСВ. Тя беше номинирана от НДСВ, но като независим кандидат. Структурите на НДСВ събираха подписи за нейната регистрация, координаторите на НДСВ организираха цялата и предизборна кампания, НДСВ финансира всичките и мероприятия, НДСВ и осигури скъпите ПР консултанти, които движеха кампанията и. Явно самата тя си повярва, че е фактор в политиката, без да уважава труда на хората, които работят за нея. Тя е високомерно амбициозна, безскрупулно алчна и вулгарно самонадеяна. Ритна хората от НДСВ, които я направиха политическа фигура и я издигнаха за президент, след това ритна координаторите си от ДБГ, които работеха за нея всеотдайно, след това ритна доверието на гласоподавателите си. Нейната неблагодарност и болна амбициозност бяха възнаградени!!!!!!!!! Каквото повикало, такова отговорило........\r\n

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • звездоброец

    06 Юни 2013 16:01ч.

    Съгласна съм с г-жа НЕкунева. Освен това моето мнение е, че г-жа Кунева никога не е била политик и никога няма да стане държавник. Тя е един чиновник на висока позиция - с речник и излъчване на послушно момиче от добро семейство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Links 2 - 3 - 4

    06 Юни 2013 16:18ч.

    Ако някой е мислел ,че партията на Кунева има какъвто и да било шанс в политиката , значи не живее в България.Не е случайно, че умен човек като Явор Дачков, в началото подкрепящ я, още преди изборите започна да се отдръпва от нея.Кунева беше проект на Кънчо и Сънчо/Стойчев и Райчев/,които просто си надцениха възможностите на манипулатори и подцениха българите.То вярно ,че Аз съм прост и Вие сте прости, но чак толкова не сме прости.Да не говорим,Самата Кунева през цялото време изглеждаше куха,суха и надута лелка, едва прикриваща своето презрение към обикновения човек.Да не говорим ,че зад нея прозираха доста нечисти интереси, като тези на мистър Байърли,както и на един куп провалени кариеристи и клиентелисти от други партии.Пример за това е горното писание.През цялото време Кунева не отговори какво ще прави в парламента - БСП била неправилната партия,Герб били неприличната?!Е, ти при това положение кого ще представляваш?Гражданското общество в умряла от глад България?Това говори най - малко за сбъркани приоритети.Един Волен ,при всичките меко казано странности,напипа точно пулса - социална отговорност и взаимопомощ,а Кунева плещи за гражданско общество?!И като говориш за гражданско общество , защо не подкрепи референдума?Нали това е най - голямата проява на такова общество?Стигаме вече и до последният пирон в ковчега и - протестите - къде беше тя?Тогава лъсна що за стока е тя - кабинетна сухарка,не можеща да формулира с две прости изречения нуждите и проблемите на хората.Каква нова конституция бе, госпожо - хората се палят от глад и безизходица , ти си задуднала клишета!Това е общо взето с Кунева,бъдете здрави, както казва проф.Мишо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДсД

    06 Юни 2013 16:37ч.

    Така е, хората не са дорасли за идеите на ДБГ, \"прост народ-калпава държава\" - чалга+ББ и добавим Сидеров, картината е плачевна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • fffooo

    06 Юни 2013 16:39ч.

    Г-н Авторе, защо не споменете, че съпругата ви се отказа, защото не й предложиха първо или второ място. Обидена като ученичка врътна опашка и продължи с интригите по съпартийците си подкрепяна от вас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • svejarov

    06 Юни 2013 17:03ч.

    Все още смятам ,че Кунева и Вълчев са единствената алтернатива на сегашните и предишните шайки управници.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ведма

    06 Юни 2013 18:08ч.

    Няма безгрешни хора, но и според мен ДБГ имат най-ясна представа какво трябва да се направи, жалко, че не успяха да поднесат по подобаващ начин своите идеи, за да достигнат до повече хора, но хубавите неща стават бавно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Памет българска

    06 Юни 2013 20:11ч.

    Кунева и Вълчев не постъпиха честно спрямо НДСВ и това им изяде главата. НДСВ бе кауза и идея. НДСВ бе партията, която без да трепери за рейтинга си (като Борисов) се нагърби да реформира и модернизира България, както и да я насочи безвъзвратно по пътя към Европа. Нищо от това, което НДСВ изповядваше и пропагандираше от 2001 до 2011 г не се бе променило, но г-жа Кунева избра да дезертира, с което разочарова голяма част от тези които гласувахме за нея през 2011-та и зарадва тези от "партийния картел", които до тогава я атакуваха виждайки в нейно лице най-силната фигура на царя и НДСВ. За съжаление стана ясно, че Кунева и Вълчев много малко се различават от своя опонент Борисов. И тримата са възприемали НДСВ просто като ракета-носител и трамплин за властовите си амбиции. Жалко!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • grajdanin

    06 Юни 2013 21:06ч.

    Плевен загуби по сащите пре4ини,брат и сестра в листите на ДБГ и ГЕРБ .как да гласуваме като техните роднини не знаеха за кой да гласуват.Зеленогорски вярваше на стара слава но се видя 4е доброто което е правил барзо се забрабя!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Памет българска

    07 Юни 2013 18:32ч.

    2001. Дойде Негово Величество Мадридският Кретен Говно II Сакскобургготски, с образование на сержант и с размит мозък, добит от многовековни кръвосмешения. А простите образовани и необразовани българи му втикнаха Родината ни с радостта на идиотите. Ще има ли възмездие или поне обикновена справедливост и този кучи син Сакскобурггота да си поеме пътя в тъмното и завинаги? Този Кретен управляваше страната ни с онзи боклук Доган и „роди“ сегашния хубавец – мутрата Борисов. Майната ви гнусни анти-Български боклуци. Бъдете проклети.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Самуил

    07 Юни 2013 18:47ч.

    Имаме си Цар, приятели! В Него е надеждата, нали? С хората от Национално Движение Симеон Втори Сакскобургготски - Генерал Борисов и Прекрасната Кунева, ще успеем!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кунева измами своите избиратели в полза на Бандитко Б.!

    07 Юни 2013 20:21ч.

    избирателю, ГЕРБ нямат 97 законно избрани депутати в новия Парламент! Защото на изборите гласуваха само 50% от избирателите, а ГЕРБ с фалшификациите събра 30% от тези 50% гласували избиратели. Това означава, че за ГЕРБ са гласували реално само 15% от избирателите - т.е. на този процент гласували за ГЕРБ избиратели съответстват само 36 депутатски места! За останалите 61 депутатски места на ГЕРБ няма подаден нито един глас на нито един избирател! Как може в Парламента да се намърдат по списък на Борисов 61 депутата, за които няма подаден нито един глас на нито един избирател? А в същото време стотици хиляди избиратели с реално подадени гласове остават без свой представител в Парламента? Това ли пише в Конституцията? ТОВА Е НАЙ-ГОЛЯМОТО НАРУШЕНИЕ НА КОНСТИТУЦИЯТА! И мястото на измамниците от ГЕРБ е в затвора! А Костов е виновен, че тези 3% от всичките избиратели, които са гласували за ДСБ, нямат представител в Парламента! За разлика от Борисов, който само с 15% от гласовете на всичките избиратели, освен "законно" избраните 36 депутата, има в повече още цели 61 депутата, за които няма гласувал нито един избирател! И Кунева също е виновна, че десетките хиляди избиратели, които гласуваха за нея, нямат свой представител в Парламента! И НФСБ с валери симеонов, касабов и велизар енчев са виновни по тази причина!И останалите юди като тях - СДС, НДСВ,ВМРО,ГОРД,ЛИДЕР и прочие мошеници, които излъгаха избирателите да гласуват за тях, но оставиха същите тези избиратели без представител в Парламента! И Костов, и Кунева, и останалите политически юди обаче - даже и Светльо Витков Хиподилски, за това свое предателство към избирателите си ще получават стотици милиони левове партийна субсидия от залъка на същите тези измамени от тях избиратели, защото са ... измамили повече от 1% от избирателите ! По-нагла измама от тази може ли да има? По-нагъл грабеж от този може ли да има? Това ли пише в Конституцията? Това ли е Демокрацията, която ни наложиха? В КОНСТИТУЦИЯТА ПИШЕ, ЧЕ НАРОДНИТЕ ПРЕДСТАВИТЕЛИ СЕ ИЗБИРАТ ЧРЕЗ ГЛАСУВАНЕ - ЗА ДА БЪДЕ ИЗБРАН НЯКОЙ ЗА ДЕПУТАТ В БЪЛГАРСКИЯ ПАРЛАМЕНТ, ЗА НЕГО ТРЯБВА ДА СА ГЛАСУВАЛИ БЪЛГАРСКИ ИЗБИРАТЕЛИ! В Конституцията не пише, че някой може да стане народен представител без за него да са гласували български избиратели, както правят българските политици като Борисов и Цветанов! - ЗАЩО ЗА ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИНАТА ДЕПУТАТИ В ПАРЛАМЕНТА НЯМА ПОДАДЕН НИТО ЕДИН ГЛАС НА НИТО ЕДИН ГЛАСОПОДАВАТЕЛ, А СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ИЗБИРАТЕЛИ, КОИТО СА ГЛАСУВАЛИ НЯМАТ ПРЕДСТАВИТЕЛ В ПАРЛАМЕНТА - това трябва да ни обясняват непрекъснато всички медии, журналисти, социолози, политолози и политици, а магистратите трябва да защитят Конституцията и народа от измамниците и бандитите! ИЗБИРАТЕЛИТЕ ИСКАТ ОБЯСНЕНИЕ ИЛИ НОВИ ИЗБОРИ С РЕАЛНО ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО В ПАРЛАМЕНТА! Не искаме политици и медии да продължават да манипулират И ДА ГРАБЯТ българския народ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • негласуващ

    08 Юни 2013 0:31ч.

    Статията е добра, само че анализът е непълен. Links 2 - 3 - 4 е добавил доста съществени неща, с които съм съгласен, с една поправка - Кънчо и Сънчо не са дорасли за проектанти, те самите са проект. Кака Мегленка е от списъка на др. Луканов и е рано да я отписвате. За нея беше предвидена ролята на балансьор, дето сега се налага да я играе Сидеров. Е, политбюрото на партията малко на синагога прилича, но това е поправимо, все ще се намерят шабес-гои.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тодор Маринов

    09 Юни 2013 6:22ч.

    За резултата на Кунева в президентските избори освен структурите на НДСВ много сериозен принос имаше и цялата концепция за \"граждански кандидат\" и гражданската платформа, които изработи и наложи екипа на Борислав Цеков и \"Модерна БГ\". Кунева допусна огромна грешка, че се скара с тях, защото те показаха и тогава, и в последните избори, че са много свежи и креативни и правят видими политически кампании с минимални ресурси. Нещо, което на нас от ДБГ ни липсва от самото начало. В момента, в който те се разграничиха веднага след президентския вот, Меглена и Даниел затънаха в тривиалност и посредственост, отцепниците от СДС и ДСБ задълбочиха кризата на идеи и въпреки огромния пропаганден и финансов ресурс, резултатите са налице - изгоряхме без да сме светили.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валери Григоров.

    11 Юни 2013 20:56ч.

    Поздравления за автора, този анализ трябва да бъде осмислен от националното ръководство на ДБГ, ако те смятат да стоят на политическата сцена! Много вярно и точно отразява процесите и грешките при изграждането на партията и политичестия живот за периода.Наблюдавах отблизо същото в 25 МИР София.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Недоволна

    26 Юни 2013 3:04ч.

    Какъв политически опит имате г-н Маевски, че не разбрах? Вие колоко трудов стаж имате в живота си въобще та сте седнали да ми обяснявате? Нали уж бяхте преподавател в университет. Та вие нямате дори висше образование и сте седнали да учите другите на морал и политика. Отидете и попитайте в университет \"А.Златаров\" пък за жена му. Аман от такива въздухари и страдащи от комплекси

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи