Желязков: Няма смисъл да вкарваме дебат за еврото, който манипулира хората

Желязков: Няма смисъл да вкарваме дебат за еврото, който манипулира хората

Следвайте "Гласове" в Телеграм и Инстаграм

Няма смисъл, когато нацията трябва да бъде уверена, че въвеждането на еврото е само от полза за по-добрата конкурентоспособност на нашата икономика, ние да вкарваме дебат, който манипулира хората, ражда в тях страхове и управлява тези страхове в хората. Нямаме нужда като правителство от този мизансцен и от това либрето. Това заяви министър-председателят Росен Желязков по време на дискусията на тема "Финансовата грамотност като фактор за инвестиции, доходи и еврозона", организирано от Икономическия и социален съвет. 

Според премиера ако има нещо, което разколебава в момента и кара обществото да се дели на "проевро" и "еврофоби", или "проевропейци" и "евроскептици", това са междуинституционалните схватки, които не могат да доведат до нищо различно, освен да задълбочават разбирането, че политическият диалог не е на съответното ниво и да създават усещането, че отново може да се влезе в изборна спирала. 

Когато говорим за въвеждане на еврото, всички отговорни политици и институции са много наясно с това къде стои България в момента, какъв е нейният потенциал и стъпките, които България е предприела и какво предстои да се направи, каза Желязков. По думите му ако беше различно, нямаше да имаме Закон за въвеждане на еврото. Едни закон регулира обществени отношения, които подлежат на такава нормативна регулация. За нас би било необяснимо, когато беше приет Законът за въвеждане на еврото и той беше обнародван с указ на президента, как някой би казал, че не знае какво пише в член трети от този закон, каза премиерът и подчерта, че там пише коя е ефективната дата за въвеждане на еврото. Когато е приет законът от Народното събрание, което е еманация на представителната демокрация, и този закон е обнародван в "Държавен вестник" с указ на държавния глава, дебатът след това навява на усещането, че ние говорим за други теми, които са много далеч в настоящия момент от перспективата за президентската кампания за следващата година, коментира премиерът.

Той заяви, че опитите за спекулации ще бъдат ясно адресирани с цялата нетолерантност на държавата към подобни явления. България има огромно предимство заради фиксирания курс и ползите на валутния борд. Ясна е и координационната роля на Българската народна банка, каза Росен Желязков. Той отбеляза, че разчита на обратната връзка на гражданското общество и неправителствения сектор по въпроса. Когато се прави една макроикономическа прогноза, е много ясно какви са нивата на инфлацията и нарастването на доходите, посочи премиерът. 

Министър-председателят подчерта, че в последните години темата за присъединяване на България към еврозоната е част от съществения политически разговор, но не е тема за политически дебат. Може да е въпрос за по-добра информираност или въпрос за необходимостта от запознаване на обществото с ясни мерки за противодействие на целенасочени тенденции за спекулативни практики, които неминуемо някои недобросъвестни търговци ще се опитат да реализират, каза Желязков.

Той припомни, че политическият разговор започна още през 1997 г. и намери своя реален завършек през 2005 година. След това всичко беше въпрос на технология дали България е подготвена да отпадне дерогацията, която все още съществува и която ще е предмет на разглеждане от Съвета на ЕС и от парламента през следващите два месеца. Този дебат можеше да бъде провокиран от изкушение да се използва темата за нашата европейска идентичност и принадлежността ни към ЕС – така, както се случваше през годините, така, както можеше да се случи тогава, когато обществото върви след лидери, които предпочитат флага на популизма, каза още Росен Желязков.

Източник: БТА

 

 

Коментари

  • Валентин Христов

    27 Май 2025 16:14ч.

    Нацията е уверена,че вкарването на еврото е вредно за България. За еврото са единствено най големите мафиоти и най долните утайки,но това няма и десет процента от обществото

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • джо гладника

    27 Май 2025 16:22ч.

    горе-долу толкова са във всяка бананова република. на територията може и по-малко да са. преди години (по неясна причина, очевидно стана изпускане) т.н. национална телевизия информира популацията, че 4.7% от населението държи 67% от спестяванията в банките. можем и този процент да вземем за отправна точка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    27 Май 2025 17:56ч.

    Закъсняваме с дебата за шекела !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    27 Май 2025 16:19ч.

    Желязков е дървар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • дървар

    27 Май 2025 16:24ч.

    кюту(ю)к, по-скоро.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    27 Май 2025 16:21ч.

    Един закон(конституция) би трябвало да регулира съществуващи обществени отношения, но НС със закон създава нови.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 1984

    27 Май 2025 16:47ч.

    Липсата на дебат е най-добрият дебат. Липсата на референдум е най-добрият референдум. След влизането на България в Еврозоната българите ще обеднеят, но всъщност ще станат много по-богати.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • По-богати ще станат

    27 Май 2025 18:10ч.

    На още повече горчив опит. И ако имат смелостта да се обърнат назад и да видят кога те не попречиха това плачевно състояние да пропълзи през годините.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валя

    27 Май 2025 16:21ч.

    Най голямата вманипулация е правите вие .Не на еврото !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • MAGA

    27 Май 2025 16:23ч.

    Страх тресе мафията в България. Затова са командировали утайките си да квичат срещу протестите

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Галя от Посолството

    27 Май 2025 16:35ч.

    Всички на 31.05.2025г на площада пред БНБ , пък на ги видим. Инициативата за бързото приемане на България в Зоната не идва от България, а от фалиращата Зона. Къде се забързаха и защо? Много страни отказват да членуват в т.н. Клуб на фалиращите защото знаят че това е самоубийство. това са Чехия, Унгария, Полша, Дания, Швеция. Да не говорим за Швейцария чийто франк се доближи до стойността на еврото, поради обезценката на самото евро. Къде се опитват да ни набутат кретените и : Защо ни е на баир лозе. Сега сме хем с еврото, хем извън оковите му!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 1984 - невежеството е сила!

    27 Май 2025 16:36ч.

    Няма смисъл да мислим и да се информираме, нито има смисъл да вземаме самостоятелни и отговорни решения като граждани, всички като един трябва да сме уверени в светлото бъдеще на кому... пардон, европеизма, начело с еврото. И повече захарен памук, за да ни е сладък животът на фона на безоблачното еврогейско бъдеще.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    27 Май 2025 16:38ч.

    Какъвто и да е прословутият доклад бюджета трябва да се "актуализира", щото е рисуван, не смятан. Евро-през крив макарон.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • colibri

    27 Май 2025 16:42ч.

    Харесвам тази мисъл на Дж. Оруел : ''Народ, който избира корумпирани самозванци, крадци и предатели не е жертва! Съучастник е!''

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не само в България, в целия т.нар. "съюз" не се провеждат избори и то отдавна

    27 Май 2025 16:45ч.

    Стига с това тръшкане за тия избори вече.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щом този гербав отпадък

    27 Май 2025 16:45ч.

    Писка за евро значи всеки нормален българин трябва да е срещу приемането на евро шумата

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    27 Май 2025 16:46ч.

    Няма смисъл да очакваме нещо смислено от вас. Този е роден " сервитьор" , всъщност обер келнер . На 31 май трябва да им покажем!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    27 Май 2025 16:52ч.

    Защото не трябвало да се " раждат страхове в хората страхове" , хм..Само лек анализ- в "Тях" в , народните незбранници , непредставители има страх, винаги приписваш на противника си своите ... чувства. Айде, българи, на 31 май , всеки в родното си място ако не може в София! 12 ч.!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Глас

    27 Май 2025 16:53ч.

    Винаги има смисъл. Страх ли ви е, управниците? Нека народа решава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    27 Май 2025 16:54ч.

    Срещал съм Желязков лично. По-голяма шушумига трудно може да си представи човек.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    27 Май 2025 17:19ч.

    Ако го срещнеш пак, отвърти му два шамара, моля! Един от теб и един от мен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    27 Май 2025 17:41ч.

    Как може да продължаваш да пишеш с латински Ник?! Скоро беше празника на българската Аз Би Ка! Как не ти е неудобно! Аз работя в Германия и то с немски! Какво оправдание имаш за тази мерзост?! Как българин да те припознае като българин?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Родина

    27 Май 2025 17:06ч.

    Сарафов, прокуратурата седи без работа. Защо , този не е в затвора? Оправдайте си заплатите .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фингуру

    27 Май 2025 17:17ч.

    Ако е трябвало да има дебат, ъо е трябвало да бъде 1997ма? Е да, ама е нямало. И това е особено подозрително за целите на цялото мероприятие. Та това с времето става все по-очевидно. Но да оставим това. Редно ли е да насилваме младото поколение с решения, взети отпреди почти 30 г.? Морално ли е да ги лишаваме тенденциозно от този избор? Та нали в светска европа те получиха европейско образование? Защо се притесняваме да попитаме хората на референдум? Да препотвърдят цивилизационният избор. Или нещо май не е баш така както се представя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • домачине

    27 Май 2025 18:09ч.

    Разбира се, че не е така. Всичко се оказа фалшиво. И най-вече - думата "демокрация" от 35 г. се е спрягала напълно фалшиво. Демокрацията означава народовластие, а не отмяната му от очевидно назначени на мафията псевдоизбраници. Кого после ще агитират да им гласува тия хора, след като не му позволяват пряк, плебисцитен вот по толкова важен за независимостта на нацията и държавата проблем?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Един българин

    27 Май 2025 17:23ч.

    Конгениално! Значи дебатът в съдебната зала между защитата и обвинението може да въведе в заблуждение съдията?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кукуряк

    27 Май 2025 17:25ч.

    А бе , кога най - сетне Пеевски ще каже на това чучело да не се обажда без изрично разрешение ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    27 Май 2025 17:30ч.

    Тъй, Желязков, тъй, Росене. И къде в закона за еврото пише, че датата на въвеждане на еврото е 01.01.2026 година? Прочети го закона, нали си ужким "Юрис"... Член 3 пише, че датата е датата, определена в Решение на Съвета на ЕС... Тъй като очакваният доклад е чисто технически, който трябва да установи, налице ли са предпоставките за въвеждане на еврото у нас. Все още няма произнасяне по темата, дори не знам официално годни ли сме или не, ама вие - първи януари, та първи януари. Чакайте, бе хора. Нека първо видим доклада, после да преценим още веднъж нашата готовност и в разумен диалог с ЕС можем да определим дата, от която еврото ще е законно разплащателно средство. Това бързане като теле пред майка си е много подозрително. Но и ние си те знаем... И теб, и господарите ти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    27 Май 2025 17:42ч.

    Да помогна: Ето го текстът на чл.3: "Чл. 3. Дата на въвеждане на еврото в Република България е датата, определена в Решение на Съвета на Европейския съюз за приемането на еврото от Република България, прието в съответствие с чл. 140, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз, наричано по-нататък „Решение за приемане на еврото“, и Регламент на Съвета на Европейския съюз, приет в съответствие с чл. 140, параграф 3 от Договора за функционирането на Европейския съюз.". А ето го и споменатият по-горе чл. 140, параграф 3. Нищо определящо, категорично и окончателно не видях. Моля, юристите, спецове по не знам какво право, да се произнесат. Та - "Ако се реши, съгласно процедурата, предвидена в параграф 2, да се прекрати дерогация, Съветът с единодушие на държавите-членки, чиято парична единица е еврото и заинтересованата държава-членка, по предложение на Комисията и след консултация с Европейската централна банка, неотменимо фиксира курса, при който еврото заменя валутата на съответната държава-членка, и взема останалите мерки, необходими за въвеждане на еврото като единна валута в съответната държава-членка." https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX:12016E140. Впрочем, малко странен ми стои текстът: "след консултация с Европейската централна банка, неотменимо фиксира курса, при който еврото заменя валутата на съответната държава-членка".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    27 Май 2025 17:51ч.

    До тоя с латинския Ник нейм- защо Резидентът узакони погазването на искането на 630 000 граждани за референдум ? И как го реши , когато гилотината вечебе построена. Той го обнародва , Той!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мара канибала

    27 Май 2025 18:11ч.

    Най-важното им на тия мафиоти е да ни ограбят с фиксиран курс, принизяващ стойността на лева поне два пъти. Това им е фикс-идеята от 1997 г. насам. Но пасаран, идиоти! Или изравнявате курса и пак поставяте въпроса на референдум, или никакво влизане, а направо референдум за излизане от недоразумението ЕС, което ни граби.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • още веднъж относно абсурдизмите на финансовото овластяване в условията на неолиберален финансов капитализъм

    27 Май 2025 18:32ч.

    Пак да го кажем: формирането на курса на долар и евро е напълно мътна, конспиративна процедура, както признава и закона на ЕС, свързана с нашепвания откъм банките и корпоративни лица с неясна самоличност и методика, която само те си знаят, но си остава всякога съкровено заключена. Каквото и да ми говорят т.нар. икономисти-специалисти, това не може да бъде прозрачна процедура, а освен това не отговаря на закона за стойността, защото повече прилича на едновременно административна принуда и брачен договор до живот, особено в частта си за фиксирането на курса.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "след консултация с Европейската централна банка, неотменимо фиксира курса, при който еврото заменя валутата на съответната държава-членка"

    27 Май 2025 19:13ч.

    Още един път да го разнищим това положение от закона: първо, курсът се определя административно, с помощта на корпоративен фактор, който остава анонимен, чрез закон, принуждаващ стойността му да бъде приета от всички и без възражения. И второ, няма никакво значение стойността на която и да е отделна национална валута, която бива заменяна от еврото. Законът административно повелява, че каквато и да е била тази стойност, еврото се фиксира като по-скъпо от въпросната стойност! Наясно ли сте какъв антиикономически и антипазарен произвол е това? Валутата евро струва няколко пъти по-скъпо от националната, защото така натъкмяват курса му политическите чиновници, които го приемат. (Ето на какво са били обидени гордите британци! - че еврото ще струва по-скъпо от лирата му, именно заради фиксирания курс, който в даден момент ще изиска лирата да сдаде позиции завинаги и да изчезне.) Т.е. еврото няма своя стойност, а стойността му СЕ ФИКСИРА в интерес на това народите да платят цената, която не струва, а която се измисля само за да струва най-често два или повече пъти по-скъпо над която и да е национална валута, колкото и да е струвала реално преди фиксирането. Няма такъв произвол, няма такъв финансов фашизъм, пълен театър на абсурда е такъв тип уж законен финансов терор и издевателство над страни и народи, оказали се членки на този уродлив псевдоинтеграционен колхоз!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Топ

    27 Май 2025 17:50ч.

    няма нужда от дебат, няма нужда от избори, няма нужда от независими журналисти, няма нужда нужда да мислим

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антон Сираков

    27 Май 2025 17:51ч.

    О, Росен Бъчваров (той си знае защо го наричам така) е научил нови за него думи, като "мизансцен" и "либрето". Е, явно не му е ясно тяхното съдържание, но нали театърът и операта не са за слугите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Данни ЕК: Ръст 1.1% за ЕС и 0.9% за Еврозона, първо тримесечие

    27 Май 2025 17:52ч.

    Огромни загуби за ЕЦБ и Бундесбанк и др. Нациоални банки, които не могат да се покрият в условия на световна несигурност и нестабилност! .. ..... БЪЛГАРИ притеснени от натиска за еврото и поставяне на народа пред свършен факт - ПРЕХВЪРЛЯТ ПАРИТЕ СИ В БАНКИ В СЪСЕДНИ ДЪРЖАВИ. В не евро валута! Спрете мъчението и стреса над българите!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ludea

    27 Май 2025 18:07ч.

    ако приемем еврото в което не вярвам и за кражбите дето правиш, ще последва съдбата на баща си този, не се съмнявайте, комунистит пребоядисан

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вкарване

    27 Май 2025 18:08ч.

    Ами то през цялото време са опити за вкарване на манипулации от кого ли не, за вкарване на еврото. Изкарване няма.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • еврогейтак

    27 Май 2025 18:14ч.

    Като кукичката за рибоци е - важното е да те принудят да захапеш веднъж. Това не е интеграция, това е някаква абсолютна машинация по модерно заробване на балъците, увили едно кафяво и миризливо в целофан, представяйки го за луксозна стока.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Искам да припомня, че този

    27 Май 2025 18:25ч.

    жалък представител на политическия "елит", дори не посмя да отиде на Св. Никола тази година. Очевидно знае, че действията му не са популярни, остава да се разбере дали изпълнява команди или натурално глупав.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • френският за някои е чужд език

    27 Май 2025 18:40ч.

    Е съвсем задкулисно ли ще работите, хм, колега?! Без либрето? Къде го има това?! А за датата може да се тситира форсмажор, че сакън не щем да ходим при натсистите, които съвсем се осветиха като такива. Ние сме откъм руските империалисти, пък! Т.е., вие. Но както и да е!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    27 Май 2025 18:47ч.

    Един от основните въпроси за мен, е следният: "Защо толкова бързат?". По какви личи, че много бързат? По всичко - по масовостта им (всички медии, институции, почти всички партии, лидери, дейци), личи още по настървението им да стъпчат всяко съмнение, желание за дебат, за съдържателно обсъждане. Кое ще е различното и за ЕС, и за България, ако влезем в еврозоната не веднага, а след 5 години, примерно? Някой задал ли им е тази дата, 01.01.26, и с какви съображения? Самите те знаят ли ги тези съображение, или с лакейско усърдие просто са изкозирували: "Йес, мем!". Ако ги знаят, защо не ги споделят с избирателите, та нали за техните пари става дума?! И още: Защо си позволяват да се държат така нагло с избирателите си? Дали защото могат, защото не са зависими от тях, а от брюкселския планктон - кариерите им не зависят от българските избиратели, защото са безнаказани в наглостта си, или има нещо друго?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • системата им се провали напълно - и не само по буква, но и по дух

    27 Май 2025 18:58ч.

    Защото противоречието е вече въпрос на есхатология - то не е просто между добро и зло, а между истина и лъжа. Трябват им, разбира се, парите ни - да ги дадат на зеленото чучело, за да убива украинци и руснаци (това им внушава демонът от кокаина, който непрекъснато шмъркат, за да "виждат" алтернативно и успокоително). И им трябваме ние като парчета безропотно подчиняващо се месо, т.е. не като души, респ. личности.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    27 Май 2025 18:59ч.

    Бързат, щото всички сгрешиха и вкупом излишни станаха. Докато се вълнуваме to be, or not to be, за поредната "стратегическа цел" -ЕС, НАТО, Шенген....днес евро зона, на заден план остава че просто крадат. При това некадърно, алчно и урболешката. Докато милиони просто избягаха...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • VV12@@

    27 Май 2025 19:40ч.

    Вярно ,дебата е излишен,ние не искаме еврото за валута.Целия български народ е Против.Вие ни вкарвате еврото,ние ви изкарваме от България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Ф" като фалшив: Фалшиви избори, фалшиви депутати, фалшив парламент, фалшиво правителство, фалшив сламен премиер ...

    27 Май 2025 19:41ч.

    31 май, събота, 12 часа в ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ! ДА ИЗЛЕЗЕМ И ДА КАЖЕМ „НЕ“! Да им заявим в лицето, че не им вярваме и знаем, че ни лъжат!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи