Еми Барух: Българската интелигенция и журналисти предадоха своя народ

Еми Барух: Българската интелигенция и журналисти предадоха своя народ
През годините медиите не помогнаха за създаването на гражданско общество, за възпитаването на политическа култура, за налагането на демократичните ценности - респект към правовия ред, спазване на обществения договор, нетърпимост към ерозията на всекидневното шмекеруване. И сега са изненадани, че колективният протестиращ има претенции, иска да разваля договори, да заобикаля закони, да съди, да командва. Това коментира пред „Гласове” журналистката Еми Барух.
<p><br /><strong>- След години &bdquo;вярна служба&rdquo; ръководството на TV7, в лицето на Бареков, реши да уволни Люба Кулезич с мотива, че тя &bdquo;<em>отказа да спазва елементарните журналистически стандарти за правене на публицистика - показването на различните гледни точки".</em>&nbsp;Не е ли парадокс тъкмо Бареков, който правеше едни от най-непоносимите и слагачески предавания, да уволнява Кулезич с такъв аргумент? <br /></strong></p> <p>- Нищо парадоксално няма в поведението на изпълнителния директор на TV7 - неговата професионална биография е последователна. Тази фигура вилнее от екрана единствено в режим на акустичен синхрон с Властта. Това е неговото (тяхното) разбиране за журналистически стандарти.</p> <p>В момента Улицата е припозната като Власт. Улицата, с нейното летливо усещане за мощ, с цялото свое многолико отчаяние, трескаво търси микрофон, откъдето да звучи &ldquo;различната гледна точка&rdquo; - онзи пренебрегван от масовите медии разказ за бъркотията на хорската мизерия. И ефирът (за кратко) ще й бъде даван. Камерата (за кратко) ще трябва да премести своя фокус от лицето на Цветан Цветанов (да приемем това лице за събирателно) към лицата навън. Докато друг не седне на стола на Цветанов...</p> <p>Уволнението, което коментираме, е мимикрия: каква по-лесна жестикулация от това да се отблъснеш демонстративно от своето &ldquo;професионално копие&rdquo;. Да го направиш шумно, ритуално. Това се случва пред очите на телевизионната аудитория: фалшив поклон пред същите хора, които началникът на Кулезич нарече &ldquo;развилняла се пасмина&rdquo;, &ldquo;разюздани селяни&rdquo;. Има удивителен цинизъм в този развод на единомишленици. Но изненада няма: говорителят Бареков е верен на себе си.</p> <p><strong>- Медиите създадоха Борисов, четири години се надпреварваха да го обслужват и един понеделник се събудиха съпричастни с бедните и протестиращите? Защо и как се случи тази метаморфоза?</strong></p> <p>- Няма метаморфоза. Не забелязвам съпричастност с протестиращите. Това са имитации. Не е възможно години наред да си аплодирал властващата простащина, безнаказаното шествие на неграмотни и неподготвени гастрольори във властта, да си мълчал пред социалния разпад, който ставаше пред очите ни, и в понеделник да се събудиш съпричастен с бедните и протестиращите.</p> <p><strong>Тази &ldquo;журналистика&rdquo; не говори на един и същи език с хората, още по-лошо - не се интересува от тях.</strong> <br /><br />Ако говорим за поведението на тиражните медии в момента, бих казала, че в тяхната къща се наблюдава стъписване, от една страна, а от друга, нестабилно равновесие между различни подходи. В същото време във виртуалния свят се умножават текстовете, които се разменят между &ldquo;юзърите&rdquo; на най-голямата социална мрежа - в тези текстове има точни анализи, верен усет за случващото се, коректен разбор. Но забележете източниците - няколко вестника с неголям тираж, няколко сайта, няколко гневни блогъра. Може би все пак има известен обрат в поведението на влиятелни електронни медии, които сякаш изведнъж започнаха да забелязват тези автори, да ги цитират, да ги канят и да ги коментират.</p> <p><strong>- През последните две седмици медиите хаотично въртят микрофони към &bdquo;народа&rdquo;, към Станишев, към Цветанов, към Местан и обратно към гражданите на улицата. Но какво ни казват гражданите и какво ни съобщават медиите? Кой първи трябва да чуе? Кой на кого какво дължи? И имаме ли изход от този омагьосан кръг?</strong></p> <p>- Гражданите избухнаха срещу Бог и дявола едновременно, защото разбраха, че няма кой да &ldquo;плати фактурата на пропиления им живот&rdquo; (по Георги Господинов). Протестиращите на улицата говорят един през друг и истерията на този крясък е индикация първо за личния провал на всеки един, след това за провала на обществото като цяло и най-вече за провала на елитите. Така наречените</p> <p><strong>български интелигенти и на първо място журналистите предадоха своя народ.</strong></p> <p>Съставена от хора сръчни, информирани и адаптивни, съставена от известни политолози, социолози, коментатори, анализатори, писатели, икономисти, статистици, психолози, артисти... българската интелигенция преживя последните две десетилетия в опасна близост до Властта. Затова хората на улицата днес не искат да я слушат. През всичките тези години медиите не помогнаха за създаването на гражданско общество, за възпитаването на политическа култура, за налагането на демократичните ценности - респект към правовия ред, спазване на обществения договор, нетърпимост към ерозията на всекидневното шмекеруване, рефлекс за отстояване правата на човека... И сега са изненадани, че колективният протестиращ има претенции, иска да разваля договори, да заобикаля закони, да съди, да командва. Изненадата идва от същите медии, които не си позволяваха да критикуват "кабинета Борисов", а той вършеше именно това - разваляше договори, заобикаляше закони и превръщаше институциите във фасадни декори на безсмислена постановка. Ето това е, което медиите трябва да съобщят. И да обяснят на хората, че ако се примиряват с фасадните институции, значи приемат и фасадната демокрация. Че</p> <p><strong>преди да се разбунтуват срещу цената на тока и водата е трябвало да се разбунтуват срещу редица нематериални безобразия,</strong></p> <p>като настъпателната полицейщина и бруталните опити именно на "кабинета Борисов" да подчини съдебната власт. Възстановяването на усещането за справедливост е изходът от омагьосания кръг.</p> <p><strong>- В един свой коментар журналистката Татяна Ваксберг казва, че <em>много правителства през последните 23 г. бяха посрещани със сервилност, но това на Борисов беше изключение. То беше посрещнато не просто угоднически, а с демонстративен разпад на професията на журналиста.</em> Съгласна ли сте, че се наблюдава такъв разпад?</strong></p> <p>- Много точно казано. Борисов има персонална заслуга за инцеста между медии и власт. Тази перверзна любов сложи срамно петно върху цялата журналистическата гилдия в България.</p> <p><strong>- Как се става журналист в България? Какви качества са необходими, за да се озовеш в праймтайма?</strong></p> <p>- Дипломата от Факултета по журналистика не е достатъчна. Дори не съм убедена, че това образование е необходимо. Убедена съм обаче, че освен образование трябват такива качества като характер и почтеност. Дали обаче това те праща в праймтайма?</p> <p><strong>- "Медиите вървят след победителите": как трябва да се редактира този лозунг?</strong></p> <p>- Този лозунг трябва да се обясни, а не да се редактира: докато няма прозрачност на собствеността в медиите, купени от победителите, гигантската манипулация ще продължава и хората няма да знаят кой им говори.</p> <p><strong>- Приятел, добре запознат с медийния пазар, преди една седмица ми каза, че нещата отдавна са извън контрола на четвъртата власт, че преходът е свършил. Че всички трябва отново да препрочетем приказката &bdquo;Котаракът в чизми&rdquo;! Че &bdquo;селото ни&rdquo; отново си има нов господар и че всички знаят името му, но никой още не смее да го каже на глас. Едни от незнание, други от страх, трети, може би най-хитрите - изчакват. Това ли е приказката, в която живеем?</strong></p> <p>- Попитайте изпълнителния директор на TV7 - той сигурно вече е информиран.</p>

Коментари

  • nk

    27 Фев 2013 19:17ч.

    a ti ne go li predade????????????

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иван Иванов

    27 Фев 2013 19:51ч.

    Аз не позволявам на ТВ-7 да ме облъчва,а вестници отдавна не чета и сега научавам,че Люба Колезич е изволнена !?? Първата мисъл,която ми минава е: Кой от напазарените от Бареков зеленчуци ще седне на нейният стол! Кошлуков,или Карбовски,или някое величие от Борисовото правителството в оставка !???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • справедливата

    27 Фев 2013 20:05ч.

    Някой казвал ли ти е, че си вампир?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до nk

    27 Фев 2013 20:06ч.

    ne!!!!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • почитател

    27 Фев 2013 20:06ч.

    Безпощадна диагноза. И, за съжаление, напълно вярна. Чета редовно коментарите на Еми Барух, написани от ясни позиции и с разбиране на отговорността на журналиста през най-високите стандарти на професията. Настина липсата на нормална медийна среда и неефективната съдебна система, особено в частта за прилагане на НПК, са сред големите недъзи не от днес. Тези недъзи не са анонимни, те си имат своите имена, но няма знание и култура, а и желание, да бъдат разпознати и посочени. Докато това не стане, няма как да се очакват промени в живота на излезлите на улиците, а и тези, които по различни причини си остават в домовете.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Грамотен

    27 Фев 2013 20:35ч.

    Пише се УВОЛНЕНА,а не ИЗВОЛНЕНА!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алекс

    27 Фев 2013 21:33ч.

    Покрай протестите срещу другите монополи, не трябва да се забравя и медийния монопол! Със своята цензура, автоцензура и набор от „активни мероприятия” той е също така много виновен за подмолното ограбване на българския народ! Ето какво трябва да се направи в тази насока, и то по най-бързия начин: 1. Ефективно законодателство за избягване на концентрацията на собственост в медиите и рекламния сектор; 2. Гарантирана независимост на надзорните органи, които да са с балансирано политическо, културно и социално представителство; 3. Дефиниция за конфликт на интереси за собственост на медии; 4. Ефирни, печатни и онлайн медии трябва да бъдат накарани да предоставят на националните надзорни органи достатъчно информация която да позволи идентификацията на косвените и преки собственици на медиите; 5. Собственици на медии да не могат да притежават друг бизнес освен такъв в сферата на медиите и рекламата; Точки 1-4 са заложени и в инициативата European Initiative for Media Pluralism (ECI-2012-000013) и в момента се събират изискуемите 1 млн. подписа. Тази инициатива има такава силна подкрепа в ЕС че така или иначе тези мерки ще бъдат приложени. Ние вместо да чакаме да ни ги наложат от Брюксел до няколко години, по-добре ще е да се приложат сега понеже ситуацията с медийния монопол в България е трагична. Той има много вредно въздействие, особено в предизборна обстановка като постоянно се опитва да манипулира големи групи хора и да влияе върху избора им чрез платени социолози, негативен PR, „медийни димки” и т.н. похвати. Не трябва да оставяме същия медиен монопол да влияе и на следващите избори, това ще ги опорочи и ще отврати още повече честните и разумни хора в България!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • илияна

    27 Фев 2013 21:35ч.

    Почти всички интелектуалци обслужваха властта -независимо коя до сега .Бедата на България е че има непросветено и тънещо в мизерия население ,което мисле само как да оцелее а не за развитие на интелекта си .За съжаление \"белите\"държави се възползваха от незаинтересоваността на властващите от интелектуалният капацитет на милиони млади хора и ги изтетлиха да работят за тях .Сега сме в положението да бъдем 4 мил.пенсионери и тук -таме някои упорити ,умни млади хора.Дори и леко образованите цигани имигрираха ,да не говорим за турско говорящите българи ....Е какви позиции може да предложи улицата освен да скандира \"Гладни сме\"и да се самоубиват от отчаяние.Мисля че голяма вина за дережето на просветността на народа имат учителите първо ,след това всички ние що видим леко в бъдещето

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пепа

    27 Фев 2013 21:37ч.

    Усложливата журналистика я изпитах лично върху гърба си.Човекът до мен беше с купена диплома отКиев а те тръбяха,че завършил Киевски университет.Какво не правят ПАРИТЕ!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пепа

    27 Фев 2013 21:38ч.

    Усложливата журналистика я изпитах лично върху гърба си.Човекът до мен беше с купена диплома отКиев а те тръбяха,че завършил Киевски университет.Какво не правят ПАРИТЕ!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Temerut

    27 Фев 2013 21:56ч.

    Люба Козелич е една конфликтна кучка с огромно самочувствие. Незнам медия, от която да не е била изпъдена! Качествата на Бареки няма да ги коментирам - те са Ушебийни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Симеон

    27 Фев 2013 21:57ч.

    Не е ли странно такива вопли да има във вестника на Явор Дачков, иначе кадърен и умен човек, който пристана на ... Селскостопанска машина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Симеон

    27 Фев 2013 21:57ч.

    Не е ли странно такива вопли да има във вестника на Явор Дачков, иначе кадърен и умен човек, който пристана на ... Селскостопанска машина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Български неинтелигент

    27 Фев 2013 22:42ч.

    Тази е вечно права и е вечно \"в опозиция\". Още от времето когато баща й - прокурорът Барух - Пращаше невинни хорана смърт с решения на Народния съд. Тя също беше невинна като част от комунистическия елит, хойкаше с мъжа си - висше дипломатическо ченге по света, а сега обучава българската интелигенция да не стои толкова близко до Властта. Егати мръсотията!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • неинтелектуал

    27 Фев 2013 23:58ч.

    Проблемът на т. нар. интелигенция е, че тя припознава само управляващи, които отговарят на нейните имагинерни представи за такива. Би трябвало вместо това, да се гледа ефективността на управляващия, балансът вреди-ползи в неговата работа. Така на Борисов се отказват всякакви ползи и се хиперболизират всички вреди. Защото е прекалено прост като поведение и лексика за интелектуалната визия. Защото не е Ширак, Камерън, Тачър...А бе, защото не е британската кралица, която единствено, евентуално, би удовлетворила мегалопамнсике интелигентски щения.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • неинтелектуал

    28 Фев 2013 0:00ч.

    мегаломанските исках да кажа. Пардон.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вениамин Бозвелиев

    28 Фев 2013 0:59ч.

    За г-жа Еми Барух важи руската поговорка "Чиято крава и да мучи, моята е по-добре да си мълчи ".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Райна Петкова

    28 Фев 2013 1:37ч.

    Приказваме си оценъчни раздумки - кой добър и кой лош. Всичко е въпрос на работеща система, която не се прилага. Въпрос на тиражи и гледаемост, на базата на които да се получава реклама и да се издържат медиите. Докато това не се въведе като принцип, винаги ще има и подкупни журналисти, и подкупни и слугинстващи медии. В БГ медиен пазар няма, има тоталитарно лицемерие пред мафиотски структури.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тони Рачев

    28 Фев 2013 1:43ч.

    Учудвам се на излишъка от свободно време на написалите „оригиналните“ коментари. И от излишъка от информация, рееща се между двете им уши. За съжаление неосъзната, поради липсата на сиво вещество, което да я осъзнае! Клетници!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Избирател

    28 Фев 2013 2:09ч.

    МАГАРЕНЦЕТО НА ХИТЪР ПЕТЪР - 2 Протестите доведоха до различни мнения за необходимите промени у нас. Това е добре, защото в спора се ражда истината, но много от идеите приличат на сеното, което Хитър Петър завързал на една пръчка и провесил пред муцунката на своето магаренце. В стремежа си да стигне сеното, то припкало и хич не усещало, че носи хитрия си стопанин в посоката в която той пожелае. За да се достигне до реална и полезна промяна трябва да се изясни какво да се направи крачка по крачка. Всяка крачка трябва да създава необходимите и достатъчни условия за осъществяване на следващата крачка. За хората, които не са учили логика ще поясня казаното със следния елементарен пример. За да си купи един човек кола е необходимо: 1 – да има пари; 2 – да се продават коли; 3 – човекът да има нужда от кола. Едва когато има и трите условия можем да кажем, че въпросният човек НЕ може да НЕ си купи кола. По-долу ще се опитам да представя първите три крачки, които, според мен, не може да не доведат до наистина полезни промени. 1. Законово регламентиране на отношенията между партийните централи и редовите членове. Публична тайна е, че във всяка партия се правят какви ли не мръснишки номера за да може на избираемите места да се поставят онези кандидати, които са най-угодни на партийната върхушка. Обикновено това са най-некадърните, но и най-лицемерните подмазвачи от членската маса. Затова трябва да се регламентира, че кандидатските листи ще се редят от низовите партийни организации, т.е. от хората, които най-добре познават бъдещите кандидати. Самите партийни централи може да имат правото да изключват калпавите кандидати, но не и правото да налагат свои протежета. Естествено, колкото и да бъде детайлизиран този регламент, той няма да премахне напълно манипулациите, но значително ще ги намали. Ако някой се възпротиви, че това е вътрешнопартиен проблем, че се ограничава свободата на партиите, нека си направи следната аналогия. Собственикът на частното предприятие не получава държавни субсидии, а плаща данъци, осигуровки и редица други такси. Работниците са дошли в неговото предприятие не по принуда, а доброволно и въпреки това имаме трудово законодателство, което регламентира отношенията между работниците и работодателя. Тук става въпрос не за частно предприятие, а за държавно регистрирани и често, щедро субсидирани партии. Затова проблемът не е вътрешнопартиен, а държавен и трябва да се регламентира от законодателя. Искането за бързи избори води до пренебрегване на този проблем и до запазване на статуквото. 2. Държавните субсидии трябва да осигуряват равнопоставеност между кандидатите. Сега те се дават на калпак на по-големите партии и създават неравностойност между кандидатите. На практика, данъкоплатците плащат за да може гаулайтерите на „големите” партии да ги лъжат още по-безочливо и безцеремонно. По-добре е чрез тези пари държавата да осигури телевизионно време за дебати, които да разкрият разликите между отделните кандидати. Още древните гърци са знаели, че в спора се ражда истината, а нашите партийни „величия” бягат от него като дявол от тамян. Държавата може да заплати необходимите предизборни плакати на отделните кандидати, да създаде места, където да се поставят тези плакати и др. Въобще, тя трябва да поеме онези неща, чрез които ще се осигури равнопоставеност в предизборната кампания. Ако някоя партия желае да има модерен офис със секретарки или да направи митинг със силиконови чалгарки, нека да си събере парички от членския внос и от даренията. Не е справедливо да се съдира кожата на данъкоплатеца за да се задоволят екстравагантните прищевки на партийната върхушка. В едно радиопредаване беше изтъкнато, че равнопоставеността ще предизвика появата на хора като Кире Либерало. Забравиха да споменат за Йоло Денев, а това са две коренно противоположни, но знакови фигури. Затова ще се опитам да ги поясня. Кире Либерало се стремеше да се докопа до държавните парички. Партиите, които получават субсидии правят същото. Искането за равнопоставеност спира парите към партиите и ги насочва към онези мероприятия, които ще доведат до по-добра информираност на избирателите. Следователно, с по-малко пари ще се осигури по-добър краен резултат. Освен това, ще намалеят парите за купуване на гласове и други долнопробни мероприятия. Йоло Денев е добродушен човечец, който смята себе си за велик политик и затова се явява навсякъде. В Пловдив познавам няколко такива, дори много по-напористи от него. Тези хора неминуемо ще искат да се покажат на телевизионния екран за да изживеят своите 5 минути слава. Тук би могло да се предвиди, че ако на три парламентарни кампании те не успеят да получат поне един депутатски мандат, ще загубят правото си на по-нататъшно участие. По-добре е да заплатим и изтърпим участието на 10 йолоденевци, отколкото да осуетим равнопоставеното участие на един честен и свестен кандидат. Още повече, че честните и свестните хора са малко, а и малцина от тях ще тръгнат да се кандидатират. Затова е абсолютно необходимо да се създадат условия, които да позволят на честните и свестните да „излязат на светло”. 3. Отзоваване на депутатите. Само когато се осигури определена „критична маса” от що-годе свестни депутати ще има възможност да се създаде реален контрол от избирателите върху всеки отделен народен представител. Реалният контрол е „отзоваване”, защото дори най-честният човек може да бъде подкупен или принуден да извърши не особено морални действия. Както се казва, змията се лови с чаталче на гушата и докато не й сложиш чаталчето можеш само да фантазираш, че тя няма да те ухапе. Концепция за отзоваване е предложена от движението Модерна България. Тя предвижда след като изтече една година от мандата на депутата, 5% от гласоподавателите да могат да предизвикат частични избори, но при условие, че: а/ депутатът е напуснал групата на партията или коалициата с чиято листа е бил избран; б/ внесен е обвинителен акт в съда за умишлено престъпление от общ характер; в/ установен е по надлежен ред конфликт на интереси; г/ повече от 6 месеца не е участвал в работата на парламента. Тук възникват няколко елементарни въпросчета и възражения. 1. Тъй като е сравнително лесно да се направи подписка с 5% от гласоподавателите, следва, че постоянно ще има частични избори, а данъкоплатеца ще плаща за тях. Освен това, депутатът ще може да си развява байряка цала година, а ние ще трябва да го гледаме „влюбено”. 2. Ако не депутатът, а групата му си смени политиката, както направиха Атака, РЗС и Синята коалиция, трябва ли и той да се върти като пумпал? Ами ако това „въртене” е в съответствие с обществените интереси? 3. Какъв е „надлежният ред” за установяване на конфликт на интереси? Нека си припомним как Лъчо Мозъка ни убеждаваше, че хонорарът му от над 130 000 лв. е за „висококвалифицираните” му консултантски услуги. Нека си припомним как „многострадалната” Геновева Алексиева ни обясняваше, че е направила свидната си рожба доцент, защото така е повелявал законът. Има още много подобни примери. Движението Модерна България обяснява всички тези „завъртулки” с нашата недостатъчно зряла демократична политическа култура. Образно казано, ако не ми харесва туршийката на комшийката и предпочитам да си пия ракийката със собствената си съпруга ще трябва да доказвам своята сексуална потентност. Считам, че отзоваването трябва да се базира на моралността в действията на депутата, а тя не подлежи нито на срокове, нито на формализиране. За нея е необходимо само обстойно и обективно информиране. За да има правилна оценка, трябва да има компетентност и интерес (най-вече икономически). Без компетентност не можем да достигнем до най-правилната оценка, а без интерес почти винаги ще имаме неправилна оценка. Всеки от нас е достатъчно компетентен, при наличие на необходимата информация, да прецени до каква степен дадено действие е неморално. Правилността на крайния резултат ще се гарантира, когато тази преценка се обвърже с икономическия ни интерес. Предложената по-долу обобщена схема за отзоваване изхожда от тези положения. Тя може да се осъществи както при мажоритарна, така и при пропорционална избирателна система. За предпочитане е пропорционалната защото при нея избирателните райони са по-големи, което налага и по-голям икономически интерес. Да кажем, че от даден избирателен район се избират 5 депутата. Една от партиите, участвали в изборите е получила 20% от подадените гласове, т.е. тя „вкарва” един депутат. Ако той не оправдае доверието на избирателите, ТЕ СЪБИРАТ СРЕДСТВАТА, необходими за провеждането на частични избори, включително и парите, които депутатът е изразходил при своята предизборна кампания. Именно необходимостта да се бръкнем в джоба ограничава мераците ни за безразборни отзовавания. Това е напълно справедливо, защото ако аз като избирател съм проспал редовните избори с което съм допуснал да бъде избран калпав депутат, редно е сега сам да си платя за проспаното време. Ако не съм готов да си платя, значи провинението на депутата не е чак толкова голямо. Проблемът тук е да се детайлизира как ще се събират парите. Със събраните пари се провеждат частични избори и ако депутатът получи 20% (или малко под 20%) от подадените гласове (независимо че някой от неговите съперници може да е получил 30-40 или дори 80% от гласовете), той си остава депутат. По този начин: 1 – държавата няма да се натоварва с допълнителни разходи; 2 – ще се създадат условия за отчитане на реално изразходените пари в предизборните кампании, което ще намали купуването на гласове и другите шмекерии; 3 – отзоваването ще е възможно, но само при действително проявена некадърност от страна на кандидата. Ако той не е проявил некадърност, а само е допуснал някаква нелепа грешка, неговите 20% ще се запазят и няма да може да бъде елиминиран. Да кажем, че някой олигарх иска да премахне неудобен депутат. Той ще трябва не просто да плати частичните избори, но да проучи кои са онези 20% избиратели, които са гласували за депутата и да ги подкупи за да не гласуват пак за него. Едва ли някой олигарх ще си даде парите за такава невъзможна процедура. Когато стане възможно да се избират свестни депутати, когато стане възможно да се отзовава всеки реално провинил се депутат, ще може да се мисли за реформи в съдебната система, в здравеопазването, в образованието и т.н., защото едва тогава ще може да се създаде реално гражданско общество. Докато не получим реална възможност за отзоваване на депутатите ще припкаме като магаренцето на Хитър Петър след всяка поредна илюзия, представена ни като бляскава партийна програма за светлото ни бъдеще. Може би тук му е мястото да се спра и на един принцип. Често ние си създаваме идеали и глупаво припкаме подир тях. Такъв беше идеалът на комунизма. Такъв все още е идеалът на неолибералната пазарна икономика. А е необходимо просто да се огледаме около нас и да видим какви недостатъци съществуват днес и сега. Да помислим и да набележим мерки как и кога можем да отстраним тези недостатъци. Отстранявайки ги един по един, ние бавно, но сигурно се придвижваме напред, защото идеалът не е нищо друго, освен онова, което няма недостатъци. Не съм юрист, нито пък политолог и казаното вероятно има много недостатъци, но съм сигурен, че има много свестни хора, които ще могат да променят нашата калпава система. Трябва само да се създадат условия, които да позволят на тези хора да се проявят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Възмутен

    28 Фев 2013 2:32ч.

    Това е журналистика в най-чист вид! Еми Барух е,както винаги брилянтна!Не само в журналистиката, има тотална ерозия и подмяна на стойностната система на нацията!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Български неинтелигент

    28 Фев 2013 3:13ч.

    смешно е да има "защита от спам" ,след като ТАЯ, спаминозна по делфот , се "изказва", като момина сълза .......

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пак аз

    28 Фев 2013 3:17ч.

    добре , де -дефолт !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Главния манаф

    28 Фев 2013 3:23ч.

    Този помияр Бареков,заедно с баща му,които открадна пешеходния мост от Пловдивчани,са за затвора.Този ли крадец ще говори за коректност не ми е ясно,като от 4 години прави свирки на Светанов и Бойко,сутрин обед и вечер.Дайба и помияра,мръсно копеле,тъпак с претенции !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • от габрово

    28 Фев 2013 3:33ч.

    Без да чета коментарите по-горе,написаното е напълно в стилистиката на г-жа Кулезич

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Събудете се!

    28 Фев 2013 4:00ч.

    И прочетете това. Вижте илюстрацията, показваща ни другарката Барух:http://afera.bg/pozitsia/38308.html Едва след туй си позволявайте коментари. Сега звучите като евнуси мераклии.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кирил Човиков

    28 Фев 2013 4:44ч.

    "Метаморфози"! Четете Овидий в оригинал. Хрушчов описва, как Берия, убедил се, че Сталин окончателно е мъртав, започнал да подскача и радва:"Умря злодея". Така се получава и с Борисов, който съвсем не бе най- лошото, което изживяхме, през годините на прехода!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НПО (неототалитарни пропагндни организаци)

    28 Фев 2013 5:32ч.

    Г-жо Барух, каква е ролята на НПО-та за липсата на гражданско общество. А имате ли представа, какви пари въртят номенклатурните \"експерти\", \"анализатори\" и ... величия, на тези структури. Вижте само какви има са си сложили: Център за изследване на демокрацията, Институт за модерна политика, Институт за пазарна икономика, Прозрачност без граници, Либерлни стратегии... У нас такива неща няма. У нас има един безкраен ПРЕХОД. Преход от тоталитарен социализъм към неототалитарен феодализъм

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Просто читател ( и такива са нужни нали?)

    28 Фев 2013 12:52ч.

    Малко останаха хората с позиция, като Еми Барух, хора - пазете ги !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антон Димитров

    28 Фев 2013 13:54ч.

    Българските журналисти създадоха един Франкенщайн, с методите, с които се създава всеки продукт. Хубава опаковка, РЕКЛАМА, а за съдържанието да му мисли потребителя! Така в медийното пространство се въртят САМО ТРИ ИМЕНА, които на практика са ЕДИНСТВЕНАТА СТОКА, не защото няма друга, а защото "потребителя" не знае, че я има.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мишо Шамара

    01 Март 2013 2:34ч.

    http://offnews.bg/index.php/112442/misho-shamara-na-vojna-s-politsiyata-s-oshte-po-brutalna-pesen-video

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Интелигент-\\

    01 Март 2013 4:14ч.

    Само един коментар имам и не ща отговор (той е очеваден) - защо авторът не казва \\\"Ние, интелигенцията\\\" и \\\"Ние, журналистите\\\" .. предадохме своя народ? Тя от друг народ ли е, не е от тукашната интелигенция ли или не е журналистка от Прехода? Не може да се обобщава така, не е вярна толкова категорична и ненюансирана констатация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гражданин на БГ

    01 Март 2013 4:27ч.

    прост въпрос:моля ви аз съм млад човек, но по стечение на обстоятелствата се интересувам какво става в страната-та искам да ви попитам-коя медия не е купена?отговорете ми вие познавачите на истини и лъжи,защото аз си гледах Бтв,но всички инако мислещи млади хора казаха-не те са слагачи на властта;минах на Нова,но там не ми дават достатъчно актуални и наболели репортажи,а ме занимават с блудкава информация;тогава ,въртейки каналите стигнах до тв7-хареса ми,винаги задоволяват интереса ми,макар че не винаги харесвам гледната им точка-и ето сега вие ми казвате(човек авторитет),е и те са купени.....и аз какво да гледам бабешка тв Скат ли?кажете защо не може от продукцията на една тв или медия въобще, да се разбере кои са и къде са?благодаря за отговора предварително

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стинг

    01 Март 2013 4:34ч.

    ТАЯ ПЪК КУКУМЯВКА , КАКВА Е ???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хеми ВАРНАЛИС

    01 Март 2013 4:42ч.

    БЕЗУСЛОВНО - ВСЕКИ НЕПРОФЕСИОНАЛЕН ЖУРНАЛИСТ - ВОЮВА ЗА БЕЗЗЪБА ЖУРНАЛИСТИКА. ТАКАВА НЕ СЪЩЕСТВУВА. ПОЗДРАВИ И ДЪЛЪГ ТВОРЧЕСКИ ЖИВОТ И ЗДРАВЕ ЗА ОСТРОУМНАТА, НАХОДЧИВА И ЯРКА ТВ-ЖУРНАЛИСТ ГОСПОЖА ЛЮБА КУЛЕЗИЧ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мики Рурк

    01 Март 2013 5:20ч.

    Уважаема Барух отнася ли се всичко това което сте написали и за вестниците ГАЛЕРИЯ;ДУМА ;СЕГА:АТАКА:ЗЕМЯ за телевизиите БТВ АЛФА ЕВРОПА НОВА СКАТ същото ли бихте казали и за водещи като ТРИФОНОВ МИЛЕН ЦВЕТКОВ СОЛАКОВ ,ако не давате примери а се задоволявате с общи фрази значи и вие сте от същата пасмина.От писанията ви лъха една носталгия по отминалата младост и време когато ползвахте рентата на семейство БАРУХ. И ако днешното ежедневие ви се вижда скучно и сиво сърдете се на тия които уж доброволно решиха да строят пазарна икономика.Прочие забравих да ви попитам не сте изразили мнението си за социолози като КЪНЧОВЦИТЕ РАЙЧЕВ ЦВЕТОЗАР ТОМОВ идр.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СВОБОДЕН

    01 Март 2013 6:21ч.

    Госпожа Барух за всички ни ще си остане една загадка - хем фанатично мрази де що има българско и със все сили през всичките тези 23 години се опитва да докаже, че единственият лек за главоболието българско е изобретението на Гилотен (вж. вестник \"Култура\" и пр.), хем свръхенергично ни се представя за просветена и загрижена. Това, обаче, което и с просто око се вижда е, че е изтъкана от два основни характерологични нуклеотида - неблагодарност и лицемерие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Полуинтелигент

    01 Март 2013 16:54ч.

    Нашият прост, но не глупав народ е рекъл, че човек първо трябва да търси гредата в неговото си око и чак тогава да се взира за сламката в чуждото, уважаема, представителко на българската интелигенция, госпожо авторша.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СВОБОДНА

    01 Март 2013 23:24ч.

    БРАВО НА СВОБОДЕН! СЪГЛАСНА С НЕГО! "СВОБОДЕН 28.02.2013 / 23:21 Госпожа Барух за всички ни ще си остане една загадка - хем фанатично мрази де що има българско и със все сили през всичките тези 23 години се опитва да докаже, че единственият лек за главоболието българско е изобретението на Гилотен (вж. вестник "Култура" и пр.), хем свръхенергично ни се представя за просветена и загрижена. Това, обаче, което и с просто око се вижда е, че е изтъкана от два основни характерологични нуклеотида - неблагодарност и лицемерие. "

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гета

    02 Март 2013 18:40ч.

    Ако човек не е видял, проумял-осъзнал сам написаното от авторката или не е съгласен с него, си заслужава теглото и лишенията, а това стимулира управниците да продължават още да го товарят, тъй като те го оценяват като глупак, когото могат да стрижат, доят, впрягат и товарят, без да го зобят! По тази причина се стигна до настоящата всеобща криза на обществото ни, защото децата, на тези родители, които преди около четвърт век създадоха, с действията и гласовете си подкрепиха онези \"водачи\", слугуващи на чужди и мразещи българите сили и плетени от тях, най-осезателно усетиха на гърбовете и разбраха в битието си какво са сътворили бащите и майките им и сега го рушат, изкореняват и изгарят та и помен да не остане от него.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Че Гевара

    11 Март 2013 3:07ч.

    Останал съм с впечатлението е че по въпроса за българските евреи най компетентна е гос.Барух .Прочел съм почти всичко написано от нея.И ето днес научавам че от над 40 депутати подписали се за прекратяване на на транспортите с евреи към лагерите на смърта -23 /двадесет и трима/ са осъдени на смърт и екзекутирани от НАРОДНАТА ВЛАСТ. Нарочно пиша с големи букви та Бехар да го забележи. И в тая връзка искам да ви попитам госпожо Бехар вие знаехте ли за тези факти и ако отговора е да защо не ни отворихте очите.Другия вариант е да сте знаела фактите но те да са били в дисонанс с политическите ви пристрастия. Има и трети при който просто трябва да признаете че не сте никакъв корифей по проблема и че най вероятно статиите ви са платени.Пак във връзка с принадлежността ви към ДОЙЧЕ ВЕЛЕ си задавам въпроса дали това не някаква прикрита фирма на третия интернационал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Росица СТАНЕВА

    27 Sep 2015 5:29ч.

    Тази Еми Барух е едно дрънкало ,дето никой не го слуша...И понеже е от продажниците крещи срещу тях...Смята ,че не е нужно да се учи журналистика... Да кандидатства и да завърши Факултета ,белким научи нещо за журналистическата етика и как се прави вестник и новини...На мен са ми преподавали там честни хора-светила ,скромни и почтени.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи