Боряна Сечанова: Румен Радев и Илияна Йотова върнаха надеждата ми в добрата политика

Боряна Сечанова: Румен Радев и Илияна Йотова върнаха надеждата ми в добрата политика
"Винаги съм била горда с успеха на българските артисти, оперни певци, музиканти, танцьори и дълбоко притеснена от представянето и поведението на политиците през последните десет години. Румен Радев и Илияна Йотова с тяхната работа, с публичните им изяви и интелигентност, с принципното си отношение към своите задължения, успяха да върнат моето доверие и надежда в добрата политика." Това казва в интервю за "Гласове" големият български хореограф Боряна Сечанова, директор на балет "Арабеск" и член на инициативния комитет, който издигна Румен Радев и Илияна Йотова за президент и вицепрезидент.

 

- “Арабеск” и политиката не са ли различни светове, които нямат пресечна точка? Какво Ви мотивира да влезете в инициативния комитет в подкрепа на Румен Радев и Илияна Йотова?

 

- Балет „Арабеск“ е част от Държавния музикален и балетен център-София,  който осъществява своята дейност в културна среда, формирана от политиките на българските държавници. Създаден през 1967 г., вече повече от 50 години Балет „Арабеск“ реализира своите спектакли, преминавайки през различни етапи на обществения живот у нас. И невинаги е било лесно. Във времето трупата доказва своя професионализъм и творчески потенциал с над 200 заглавия, представени на много сцени в България, в Европа, Америка и Африка. Успехът се дължи на всеотдайната работа и професионализма на артистите.

 

Точно тези качества на Румен Радев и Илияна Йотова като професионализъм, всеотдайност, отговорност, смелост ме мотивираха да ги подкрепя.

 

- Какъв танц би изразил най-добре българската политика?

 

- В рамките на шегата, представям си българските политици като едно дълго криво хоро, хванати за ръце, едни го могат, други не, всеки дърпа в различна посока, но танцуват с ентусиазъм. Докато се научат да танцуват, музикантите са на предела на силите си.

 

- Какво постигна Радев за един мандат и защо трябва да получи втори?

 

- Винаги съм била горда с успеха на българските артисти, оперни певци, музиканти, танцьори и дълбоко притеснена от представянето и поведението на политиците през последните десет години.

 

Румен Радев и Илияна Йотова с тяхната работа, с публичните им изяви и интелигентност, с принципното си отношение към своите задължения, успяха да върнат моето доверие и надежда в добрата политика.

 

- Какъв трябва да бъде вторият му мандат? Трябва ли да има значителни промени в поведението и целите?

 

- Подкрепям г-н Радев именно заради идеята и визията, която има като държавник. Подкрепям неговата принципна и последователна позиция. За мен промени в поведението и целите на един политик означава неумение да определиш своите цели и как да ги постигнеш.

 

- Почти от самото начало президентът влезе в сблъсък с ГЕРБ и се превърна в техен политически опонент докато институцията му предполага различно и надпартийно присъствие. Сгреши ли според Вас?

 

- Президентът застана на позиция срещу беззаконието и политиците, които го допускат, независимо от коя партия са те.

 

- Основният упрек към него е, че е разединител, а не обединител. Какво мислите?

 

- Държавните институции трябва да регулират и подпомагат обществения живот и живота и дейността на гражданите. Всички ние имаме права, задължения и отговорности. На президента не е нужно да му се вменяват дейности, които ние, като граждани, можем да осъществяваме. Можем да се обединяваме около идеи, интереси, различни каузи, да участваме в различни групи на доброволен принцип и това е мое право, ако не нарушава обществения ред и законност, а държавният глава трябва да отстоява законността.

 

- Вие сте артист. Не е ли проф. Герджиков, като хуманитарист, по близо до Вас политически, отколкото един военен летец, какъвто е президентът Радев?

 

- Не виждам противоречие в подкрепата ми за Румен Радев. За да се изгради един танцьор или музикант, се изисква освен талант, дисциплина и работа дълги години. Възхищавам се на всички, постигнали своя успех с дисциплина, професионализъм и отдаденост.

 

- От половин година България се управлява от служебно правителство, назначено от Румен Радев. Справя ли се то според Вас?

 

- Служебното правителство се справя в рамките на пълномощията си.

 

- Чухте ли послания в областта на културата по време на двете предизборни кампании за парламент и президент? Какви бяха те?

 

- За съжаление, културата е на заден план в момента. Основни теми на кампаниите са здравната и икономическата кризи.

 

- Загуби ли България окончателно битката с чалгата? Всъщност имаше ли такава битка?

 

- Не знам за коя България говорите. В моята среда ни интересуват други неща.

 

- Вие сте завършили балетна режисура в Москва. Днешните български представи за Русия нямат нищо общо с днешната руска реалност. Как си го обяснявате и бихте ли казали няколко думи за разликата между Русия сега и тогава, когато завършихте преди 30 години.

 

- Не съм била в Русия през последните 20 години, но следя всичко, което се случва в областта на балетното изкуство и то е за адмирации и сега.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Антон Сираков

    11 Ное 2021 8:55ч.

    "Подкрепям това, което се случва в Русия и сега...", и издигам кандидатурата на "президент", който помага за обкръжението на Русия със застрашителен военен кордон. (Не че това би уплашило Русия, но би застрашило България). Оперетни мисли; Тодор Колев за такива невчесани мисли казваше: "Какви са тези педерастки номера" (Трий, Дачков, трий; нали и ти си ...)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нали сме запознати с факта, че от хората...

    11 Ное 2021 9:35ч.

    ...на изкуството един няма да е фокус и натрапването на мението им за политики е нелепо като самите тях, когато се забъркат с политиканстване?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И на мен ми върнаха

    11 Ное 2021 9:39ч.

    надеждата, че може да се прави добра политика и да се поведе реална борба с мафията. Моите уважения към г-жа Сечанова.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • - За съжаление, културата е на заден план в момента. Основни теми на кампаниите са здравната и икономическата кризи.

    11 Ное 2021 9:41ч.

    Вчера бе рожденият ден на възкръсналия български капитализъм, а знаем, че в условия на царството на капитала държавата е лош стопанин и всичко се ръководи от невидимата ръка на пазара, тъй че няма как в културата хем капитализъм - сиреч приватизация на печалбата, хем помощ от държавата - сиреч покриване на разходите, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Какво направиха реално, а не - какво исках да направят

    11 Ное 2021 10:56ч.

    Дамата има право на своето лично мнение да харесва когото си иска. ... Обаче Боряна Сечанова с какво ще запомните 5-те ГОДИНИ на вашите фаворити, защо не изборите ТОП 10 или ТОП 3 на добрините реално усетени от българите от 2016 до 2021 г. ?! ........ Кои са нещата, предложени от двойката Ви г-жа Сечанова, които реално са ПОДОБРИЛИ живота на българския народ?! .... Говорим за пет години 5 х 365 дни!!! .... Един референдум да бяха организирали, а? ... Един проект "под егидата на президента" да бяха започнали като една Детска болница например... какво да коментираме

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кара

    11 Ное 2021 11:13ч.

    Защо ли изказването на г-жа Сечанова ми напомня на "празните мисли на един празен човек"???? Може би защото са без факти, аргументи и доказателства. Г-жо Сечанова, моля посочете поне едно нещо направено от Радеви Йотова в полза на България и българите за периода от 5 години, в който двамата + хилядите съветници и помощен персонал са получавали заплати, бонуси, привилегии и други екстри от данъците на всички работещи българи. За сметка на това Радев успя да съсипе всички празници със траурните си слова, да всее омраза, злоба и разделение у българите, да наруши многократно Конституцията и Законите на България. Реално няма, нито едно нещо сторено от двамата в полза на България и българите, освен раздадените от Десислава Радева мартеници на бабите в Родипите...през есента и опита на същата не официална особа да променя системата на образованието, въпреки липсата на ценз, морал и елементарна култура.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • да се изтрие

    11 Ное 2021 17:22ч.

    от 2000 година , шеф на Арабеск. Оттогава имало ли е конкурс за нов директор?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Карл Маркс:

    12 Ное 2021 11:05ч.

    "Никога не може да се съди за една епоха и за една жена само от мнението й за себе си"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до да се изтрие!

    12 Ное 2021 11:30ч.

    Номенклатурата Сечанова, която изгони всичко кадърно от Арабеск и буквално си присвои постиженията на трупата за лична употреба /злоупотреба/, е просто поредното амбициозно, но посредствено, да не кажа некадърно лице, правещо се на ръководител, с мераци за пожизнен началник!...........P.S. В цивилизования свят подобна персона би била част от интелектуалният елит на държавата, а Сечанова дори не прави разлика между правомощия и пълномощия! Цветът на нацията, без никакво съмнение! Ние сме преживели Режим на пълномощията, при суспендирана конституция, ако не знае!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи