Горбачов: Ругаят ме за гласността, но без нея нищо нямаше да се промени

Горбачов: Ругаят ме за гласността, но без нея нищо нямаше да се промени
Първият и последен президент на Съветския съюз Михаил Горбачов навършва на 2 март 90 години. В интервю за ТАСС той разказва за най-важното дело в живота си: "Разбира се, перестройката и всичко свързано с нея. Дълбоко съм убеден, че перестройката беше необходима и че я водихме в правилната посока. Главното, което постигнахме в страната, е, че хората спечелиха свобода и сложиха край на тоталитарната система. И затова опитът да се върне страната в миналото - като пучът на ГКЧП - се провали. А на външната арена главното е прекратяването на Студената война и радикалното намаляване на ядрените оръжия", казва Михаил Горбачов пред ТАСС.

Снимка: ТАСС


"Взех кардинали решения и в живота си, и в политиката. Не бих ги променил. В политиката, разбира се, много неща се виждат по-ясно днес, имаше грешки. Знам, че ме критикуват за "доверчивостта". Но ако не вярвах на хората, перестройката изобщо нямаше да започне. Ругаят ме е за гласността. Но без гласността нищо в страната не би се променило", посочва Михаил Горбачов.

"Ако не беше политическата реформа, тогава всички опити за икономическа реформа щяха да затънат в бюрократично блато. Това се е случвало в нашата история и би се случило отново. Често ни дават за пример Китай. Но там бяха необходими години, за да се излезе с опция, която да се докаже. Страната ни се нуждаеше от поетапна пазарна реформа, а не от шокова терапия. Но през 90-те радикалите надделяха и това струваше скъпо на Русия и нейните граждани".


На въпроса нужна ли е на Русия нова перестройка, Горбачов отговаря: "Нужни са промени, разбира се. Няма значение как ще бъдат наречени. Реформите, перестройката са процесът на излизане на страната към нормален, достоен живот за всички хора. Те не са лесни. Нещо повече, сега всичко се усложнява от последиците от пандемията. Но мисля, че хората искат промяна".

Възможно ли е да СССР да бъде възстановен под една или друга форма? "Неведнъж съм казвал: Съюзът можеше да бъде запазен. Разбира се, обновен, реформиран, даващ на републиките широки права, реален суверенитет. А сега почти 30 години съществуват независими държави. Има Евразийски икономически съюз, Организация на Договора за колективна сигурност. Тези организации трябва да бъдат укрепени. И да направим всичко, за да възстановим отношенията с онези републики, с които сега сме в противоречие. Имаме нужда от такава програма", завършва 90-годишният Михаил Горбачов.

 

 

 

 

Коментари

  • ха ха ха

    02 Март 2021 8:41ч.

    Колко елементарен човечец! И какво се промени бе, вкара собствената си държава в тинята.. това се промени, точно като нашия бабаит БОКО, обикновени, глупави и алчни некадърници! ... седнал да се хвали с постиженията на Путин!?! :DDD

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    02 Март 2021 8:50ч.

    ЧРД на Горби. Верно, че е глуповат и "аграр", но все пак извърши главното. Подостри дървения кол и го заби право в сърцето на човеконенавистния АНТИРУСКИ съветски режим. Русия затова е велика защо може САМА да се отърсва от налудностите си. Примерно Германия не успя. Е, най-добре щеше да бъде Улянов да увисне на въжето на Спаската кула през април 1917г, но бацила тогава беше проникнал много надълбоко. Сигур щеше да го замести някой.... Макар, че "разсейките" на лудостта са още жилави. Ето 45 % от московчани гласуваха за връщане на паметника на дребната полска шляхта Дзерджински на Лубянския площад....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    02 Март 2021 9:01ч.

    То не е въпросът, че си го направил, а как си го направил. Има два начина: правилен /китайски/ и неправилен /руски/. Ти го направи по втория. Затова хората те мразят /или по-точно 99 % от руснаците/.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    02 Март 2021 9:12ч.

    Ся, нерде Поднебесна Империя на пет хиляди години история нейде Русия на 1000.... Китайците са тотално друга бира. Неслучайно председателя Мао твърдал, че са произлезли от друг вид маймуни..... :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Проблемът ЗИПе е...

    02 Март 2021 9:14ч.

    че не се сети сам да го направи, затова и Русия беше опоскана до безобразие ;)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не се карайте

    02 Март 2021 9:16ч.

    Съдбата на Русия и Китай е различна, защото и плановете за двете държави са били различни, но нищо от това е нямало да се случи както е планирано, ако не е било това НИЩОЖЕСТВО горе на снимката!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CMEXXX

    02 Март 2021 9:18ч.

    Колко милион струваше твоята "убеденост" ?!? Какво ще кажеш за автобиографията на тачър, в която пише , че си вербуван и отгледан с цел да съсипеш всичко ?!? Защо живееш в Лондон, а не в Москва - върни се, руснаците много те обичат!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не много..

    02 Март 2021 9:23ч.

    Около 100 000 долара е взел за да съсипе всичко, само за толкова се е оценил чилякът...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • един

    02 Март 2021 9:29ч.

    СССР е бил най-мощният икономически съюз в света, никой не е можел да се мери с него, ЕС е направен по-негов образец, само, че са прекалено глупави и нищо не са разбрали от цялата работа - единия е развивал членовете си, а другият ги цеди, затова и никога ЕС няма да стане това, което е било СССР!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пергел

    02 Март 2021 9:33ч.

    Предател, затова го мразят 95% от руснаците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    02 Март 2021 9:48ч.

    ЗИП на 02.03.2021 в 09:12 не става дума за друга бира, а за един или друг начин по който се извършва прехода. Китай вървеше с гигантски крачки нагоре, а Русия с гигантски крачки къч дъното. Само погледни бвп-то за перииода 1990 - 2000 г. и ще се убедиш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    02 Март 2021 10:08ч.

    Еми нали това казвам де. Няма как от руснаци да направиш китайци ! Всичко опира до манталитет и култура. Просто Китай е тотално самобитен и различен. Будизъм, Кунфуцианство, Даоизъм, самовглъбяване, хармония и так далее. Какво общо има тва с "белия човек"? Ми нищо общо. И най паче невероятна самодисциплина. Неслучайно източноазиатските народи са изключително силни в еквилибристиката и микроелектрониката..... :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • глупости

    02 Март 2021 10:11ч.

    Китай и ЮК са развити напълно умишлено с американски доларчета... и двете държави са колонии, колкото и сега да се преструват на нещо различно. :D

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Доверчивостта

    02 Март 2021 10:12ч.

    Горби, "упрекват" те не за доверчивостта ти към собствения народ, както, изглежда, си въобразяваш. Мразят те за глупавата ти доверчивост към Запада, която почти разруши най-голямата империя в историята. Управникът може да бъде всякакъв, но не и наивен, доверчив глупак. Ти не си предател, ти си просто глупав.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    02 Март 2021 10:15ч.

    това е предател които не заслужава да се коментира

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    02 Март 2021 10:28ч.

    Кфа е таз "най-голяма империя в историята" ? Най-голямата е Британската. И тя е бая по-голяма и влиятелна от Съветската. Колко страни говорят английски и какъв е броят на населението им. Над 70 държави с над 2 милиарда население във всички континенти без Антарктида ! Друг е въпросут че никоя "совка" дори не си прави най-малкото усилие да помисли защо се е стигнало до 1991г и само сочат Горбачов шот им е най-лесно. Шот ги е срам да си признат, че Съветския съюз внасяше жито от средата на 70-те години !!! Шот не можеше да прави нищо и никфи тръби с широк диаметър и се налагаше да сключва "аборигенски сделки" "газ в обмен на тръби". Защо Съветите постоянно взимаха заеми от западни банки от самото си зачеване ? И трябваше Рейгън да направи сделка със Сауд за петрола и цялата империя се сгромоляса, кат пясъчен замък. Значи всичко е било изгнило до корен... Нека се опита сега Байдън да направи сделка с МБС. Да се опита ама не става. Шот Русия не е Съветския съюз. Щот капитализма е невероятно жилава система. Не е крехък, кат чугун а е здрав, като стомана.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на 02.03.2021 в 08:41 Колко елементарен човечец!

    02 Март 2021 10:33ч.

    Комбайнер с амбициозна жена. Мир на праха й.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Помнещ

    02 Март 2021 10:54ч.

    Ругаят го, дори проклинат, милиони хора...не за гласността, която премина в лъжа... А за унищожаване на Световната социалистическа система и нейната основа... СССР...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • noo

    02 Март 2021 11:12ч.

    Иван Славков - Батето даде най-точно определение за Горбачов - "Пън от Ставропол". Точно и ясно. Още на изборите през 1996 г. руснаците показаха какво мислят за него - 0,51% . Дали умишлено или поради некадърност, но със своето управление разби живота на цели поколения.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко

    02 Март 2021 12:12ч.

    Резултата от Горбачовата политика е не просто разбит живот на милиони,а отнет живот на милиони.Тук се цитират различни оценки,но на мен най ми опонира оценката на Живков преди още да са ясни резултатите от перестройката ''Ще се снишим,ще видим,ще почакаме....'' т.е. Живков е знаел резултата.Проблема е,че никоя държава от СИВ не беше оставена да си върви по пътя.Тя веднага беше засмуквана от САЩ балцерована,костовизирана ,Ран ъпвана и т.н неолиберални технологии. Преписват на Енгелс разсъждението,че при слаб пролетарият имаме диктатура на партия на пролетарията която пък се изражда в диктатура на лидера.Е това се получи,а дали Енгелс го е написал и на какъв език не съм чел оригинала. Оцеляването на СИВ изискваше съпоставим пазар със Запада.За това трябваше експанзия или обединение с Китай.Когато 80те това е било ясно Китай вече е в западната орбита.Битката за СИВ е загубена още 70г. поради липса на далновидност. Твърде много заслони са направени на Горбачов за да се добере до власта.Не мисля,че е случайно.ЦРУ е работило здраво 50,60,70,80 те години.Ние видяхме за кратко върха на айсберга.ЦРУ се е целило и е пробивало ключови системи и фигури дълго преди да бъдат задействани кординирано. Сталин не се е заблуждавал какво предстои.Защо не е успял да остави далновиден наследник не знам.Всъщност логичен край на една система изродила се в свойта противоположност.Геният на Ленин изроди 7че но то не бе жизнено.Пролетарията за кратко имаше звезден час.Друг е на ход сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    02 Март 2021 12:26ч.

    Всъщност Улянов-Бланк сам разбра че това в което е вярвал е пълна химера и почна да строи НЕП.Дън Сяо Пин всъщност копира Ленин. Ленин и Сталин просто откраднаха революцията от ЕСЕРИТЕ, затриха 50 милиона човека ей така за нищо и кой откъде е.И кому беше нужна целата тая вакханалия?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    02 Март 2021 12:35ч.

    Без гласността и перестройката на Горби, днес нямаше да можете да го ругаете на воля, а щяхте да марширувате и ръкопляскате като поданиците на Ким Чен Ун.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    02 Март 2021 12:45ч.

    Просто дете на Деница! Най-вископоставеният агент за влияние на англосаксите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на 02.03.2021 в 12:26 Как кому?

    02 Март 2021 12:48ч.

    Не е ли ясно от събитията през последвалото столетие? На тези с огромните апетити за природни богатства и сътвореното от ръцете на хората в Източна Европа. ... Същите, които сега разиграват театрото "Ковид-19".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    02 Март 2021 12:57ч.

    Сега, и на децата е ясно, че основния проблем на СССР не беше гласносттта и свободата на словото, а икономиката. Откъдето и трябваше да се почне с малки стъпки - приватизация, създаване на малък и среден бизнес, на острови на пазарната икономика /както направи др. Дън/ и пр. Това на първо време, след това втора вълна на приватизация, която да обхване почти всички останалии все още държавни предприятия и пр. Какво направи Горби ? Зададе дневен ред в който основния въпрос е виновен ли е Сталин или не е виновен ? И цялата му измислена реформа затъна в пустословие. През това ККП правеше по 15 % годишен ръст. Не става така.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • noo

    02 Март 2021 12:57ч.

    Зип-е какво общо имат Ленин и Сталин с пъна от Ставропол? От появата на Горбачов до смъртта на Сталин са минали 30 години, а на Ленин 60.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • noo

    02 Март 2021 13:02ч.

    Мильо Лудия на 02.03.2021 в 12:57 Именно за това става въпрос. Непростимо е да променяш системата, а хората да ги оставиш на произвола на съдбата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Павел Идиотов

    02 Март 2021 13:12ч.

    Все пак Горбачов не е Дън Сяопин. Има разлика. Нали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    02 Март 2021 13:17ч.

    Какъв интересен въпрос .Какво общо имали Горбачов с Ленин и Сталин? Ти да видиш. Запознати твърдят че са членували и въглавлявали една и съща партия! Просто Горби малко излезе, кат Дарт Вейдър.Накрая тегли балтията на целата система.... :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дали щеше да има гласност или не,

    02 Март 2021 13:22ч.

    няма никакво значение. СССР си вървеше към пропастта и с гласност и без. Икономиката им се провали окончателно и това няма нищо общо с гласността. Просто Горбачов беше боксовата круша, на когото си изляха злобата, че им се провали управлението. Но СССР се управляваше мафиотски, тоталитарно, с декрети и насилие. Още от 1917та. Не може този народ, възпитаван да живее в насилие и терор изведнъж да му дадеш пълна собода да започне да прави самостоятелно нещо, което му е било забранявано 70 години. Това си личи и по източноевропейските държави, които тръгнаха отначало бавно и със спънки. Мога да кажа една добра дума и за Живков, който много преди СССР се усети и тогава бе приет указ ли беше не помня №59 , но даваше възможност да се започне дребен бизнес. ТОВА БЕШЕ ПЪТЯ. Но едно е да те тъпчат 45 години, друго е да те тъпчат и то много по-жестоко 70 години. И освен това Горбачов беше САМ, никой не го подкрепи, защото много добре знаеха, че идва края на господството им и на кражбите. Елцин, горкия се опита да демократизира нещата, но се провали, което трябваше да се очаква. А при другаря Путин вече съвсем се разпада всичко. Не знам как ще приключи всичко, но нещата там не вървят на добре.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    02 Март 2021 13:35ч.

    Все пак Горбачов не е Дън Сяопин. Има разлика. Нали. Че Горбачов не е др. Дън е очеизвадно, но че трябваше да се почне с икономиката е също толкова очеизвадно. Беше възможно, независимо от различията междду азиатците и руснаците за които говори Зипа. Затова др. Дън е върху банкнотите, а Горби - на клипа на пици Хът.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • noo

    02 Март 2021 13:39ч.

    Горбачов тегли балтията не само на системата, а на няколко поколения и на една държава. Вместо свобода, донесе хаос. Русия след него бе в състояние на гражданска война, глад и мизерия, на практика без армия, а по едно време спряха да си плащат дълговете. Ако западняците не бяха се стискали за пари, можеше до края на века да овладеят напълно Русия. Да се сравнява Горбачов, например със Сталин, меко казано е малоумие. Единият е укрепил държавата, спечелил е война, а другия е предал всичко каквото може.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    02 Март 2021 13:55ч.

    Не говорете за неща от които и хал хабе си немате. Не използвайте напразно думи, като "гражданска война" защото дори минимална представа си нямате какво е това и какви ОКЕАНИ от кръв са се проливали. Само ще подскажа, че първите абажури от човешка кожа не са дело на нацистите.... Апропо запознати твърдят, че Тамбов се родее с Ипер. Защо ли ? По времето на на глада в Поволжието и в Украйна има немалък документален материал дори за "човекоядство"... Ей тва ви е сатанинската революция - буквален КАНИБАЛИЗЪМ.... :((

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ами нормално е това, което се случи.

    02 Март 2021 13:57ч.

    Да вземеш властта с терор, при който да загинат милиони, да изгориш всичко и да опостушиш през Гражданската война, да обещаеш на селяните, които отидоха да умират, че ще получат земя, а после да им я отнемеш, като ги обявиш за кулаци, да ги "разкулачиш" и да ги изпратиш в Сибир. Точно тези, които износиха на плещите си Гражданската война.... Когато работниците в Петербург се вдигат на стачка поради мизерните заплати през 1920та година с указ на Ленин 200 000 са изпратени в Сибир. А предпиятията се опразват. А как бил"укрепил" държавата Сталин може да се гадае - по това, че изби 10 милиона по време на Голодомора, че дори не беше в състояние икономически да се противопостави на Хитлер, а трябваше САЩ да го подкрепи със 180 милиарда долара материална помощ. Сталин никога не призна, че ако не беше САЩ СССР нямаше икономиески да се справи с Хитлер. Защото не е само да си пращаш войниците да умират без да им правиш сметката, трябва оръжие, трябват танкове и самолети, които руснаците не бяха в сътояние да призведат в такива количества, които бяха нужни да се опълчат на Хитлер. Икономиката на СССР се ръководеше от малограмотни хора и точно заради това се провали. В едно икономическо списание от 1960та година е показана жилищната площ на човек от населението, която се оказва, по-малка отпреди Революцията. Как бяха пуснали този факт да бъде публикуван не знам - може редактора да е бил пиян. За цялата 70 годишна история на СССР не можаха една кола да измисли. Всичките им Москвичи и Лади бяха копирани от западни коли и то некадърно копирани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • noo

    02 Март 2021 14:02ч.

    Зип-е, като не си чувал за августовския пуч от 1991 г., я се скрий. Не може да направи разлика на направеното и наследството от Сталин от една страна и от Горбачов от друга, а почнал да поучава. :)))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    02 Март 2021 18:38ч.

    Толкова е просто, че човек ще се отчае, като ви чете. Гласността и перестройката бяха зачатък на демокрация. Един умен човек, не му помня името, писа в Литературная газета - за да работи нашата система, хората трябва да ги е страх, че ще ги изпратят в ГуЛаг. Това провали СССР. Или страх от наказание, или лична изгода. Трето няма. И това го разбра още Ленин. Опита с насилие и убийства, не стана, върна капитализма под друго наименование. А конкретно СССР го унищожи Елцин, който подписа с беларусина и украинеца и остави омразния си Горби без държава. Какво имаме в Китай? НЕП. Капитализъм под мъдрото ръководство на комунистическата партия. В която, естествено, нищо комунистическо няма. Но има на разположение китайци, които са готови да работят като роби, дори и без принуда. Руснаците това не го могат. Ние българите също. Дали в днешна Русия е по-зле от някога? Едва ли. Дори насилието на Росгвардия над демонстрантите миналия месец не може да се сравни с избитите работници в Новочеркаск по времето на уж демократичния Хрушчов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • София

    02 Март 2021 18:57ч.

    Ние изпитахме на гърба си що е "демокрация" и "гласност" ! Западните "ценности" опират единствено до парите и се опират на жалки продажници като тоя и като нашите отрепки !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • софиянец

    02 Март 2021 19:09ч.

    всичките хомо-лбгтм+десни демократи трябва най-накрая да разбрат един ФАКТ - единственият виновен за информационната завеса по време на Чернобил се казва.... горбачов, този боклук отказва последователно на военните, гражданска зашита (макар и в структурата на военните), висши медицински институти, дори на някои по-нормални партийни величия от кпсс, както и от низшите ешелони, на всичко казва НЕ, НЕ и НЕ, единствено и само си пази задника, естествено това изобщо не се връзва с Диверсия и вербуването му от рептилката, кучката тачър (очевидец съм на бирмингамските миньори кво си мислят за нея - уич е милото, блъди бич е ясното - май не помните как се радваха като боклука умря?), елепък с рейгън и ко, клоуна дето клинтъновата килъри го пусна по пързалката като малко дете според техните си легенди??? когато и да бъде линчуван ще бъде късно, гроба натоя боклук трябва да се покрие с тонове фекалии и жалките кости на всичките му жертви - освен в Съветскит лагер и по целият Свят, заради него още 500 000 000 поне загубиха хляб, надежда и Живот, мумията на това гнусно говно трябва да се обеси и да виси за назидание на тъпите хамерикански, да видят какво убиха, за да си докарат тяхната мумия след хиляди и милиони убити и уморени с обеднен уран, глад, демокрация и прочие методи на Сияещият Град на Хълма...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    02 Март 2021 19:41ч.

    Но има на разположение китайци, които са готови да работят като роби, дори и без принуда. Руснаците това не го могат. Ние българите също Това изобщо не е вярно. Указ 56 беше предназначен за България, но се говори, че китайците са ползвали нашия челен опит. А що се отнася до робите...ти как си обясняваш милионите жертви на прехода сред руснаци и българи. По-добре работещ роб, отколкото алкохолизиран безработен, ровещ по кофите за боклук.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ---

    02 Март 2021 19:50ч.

    Горбачев се изяви като глупак, който след провала си се сети че точно това е искал да стане. Не той бе проблема на соца обаче, той го изигра за публиката и то като слаб актьор. Истинският проблем бе класата на номенклатурата, само тя бе заинтересована от този закостенял вида на соца и от реставрирането на капитализма. Тя не искаше да се назовават проблемите на соца реалистично за да не се вземат мерки за корегирането им които биха подронили нейната скрита власт. Властта й бе истинската й цел, не развитието на страната, а и на други соц. страни като СССР. Затова за нея перестройката не бе разбирана като преустройство, а като преход към друг строй (пере-строй-ка). Сега принципно е същото, пак сме в задънена улица и пак според властта всичко цъфти и сме съюзници на вечно правите във всяко отношение. Тези нации които при соца бяха свободомислещи пак са такива. Ние пак сме най-верните във всяко отношение. Голямата разлика е, че геополитически тогава имаше нужда от силна славянска държава в центъра на Балкански полуостров, сега обаче обратно съюзниците ни имат нужда от колкото се може по-слаба и колкото се може по-неславянска държава. За целта и историята ни, и класиците ни отидоха в забвение, дори и празниците ни отпаднаха. Ако при соца трябваше да се откажем от частната инициатива, сега пък е нужно да се откажем от идентитета си. Номенклатурата никога не е имала проблеми с подобни искания, както и по времето на Ботев е била и сега е против народа си щом за властта й това е изгодно, власт икономическа и политическа. А менталността (манталитета) на масата хора е пасивна, размера на страната малък, активните хора отидоха в чужбина, няма ги нужните съпротивителни сили за да спре властта на номенклатурата. Затова тя стана и криминална, мафиотска и заграбва успешния бизнес. Западните колониалисти нямат нищо против, те имат богат исторически опит с доминионите. Така се получи "отрицание на отрицанието" на соца и нищо чудно че има носталгия към него. На този фон Горбачов е като подигравка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    02 Март 2021 20:26ч.

    Такива, като Зипа не разбират, че никога не е имало война срещу комунизма, войната винаги е била, да се завладее и ограби нова територия, нов народ. Никакъв комунизъм не е убивал Горбачов елита на КПСС, предадоха своя народ, срещу лукса да станат буржоа и да пазаруват на запад, с милионите долари, които получиха за предателството си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дуррррак ты Миша , дуррррррак !

    02 Март 2021 20:34ч.

    Да оставим настрана упоритете слухове и изтичане на информации , че Миша е вербуван за американските служби още през 70-те... Да приемем че всичко е правил от сърце и душа. Тогава е един уникален глупак , невероятен малоумник ! Тоя човек така и не разбра че икономическите реформи са едно нещо , политическите свободи са друго нещо - а ДЪРЖАВНОСТТА и запазване целостта и интересите на страната са съвършено различно , трето нещо ! В първото той , както сам признава се провали /тогава/ , във второто даде реален резултат , а третото се оказа най-голямата глобална , геополитическа катастрофа на 20-ти век. Последствията от тази катастрофа са до днес , и днешната одиозна сатанистка диктатура нямаше да е факт , ако Източният Блок се беше запазил като формация и военен пакт !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Събрани и отгледани

    02 Март 2021 21:06ч.

    Тук-там в коментарите виждам и верни попадения,но и много заблуди. Горби е продължител на делото и на Ленин,и на Троцки,и на Хрушча - интернационелис-глобалист. Всъщност Горби е върхът на копието на винаги съществувалата вътрешна,понякога по-открита,понякога скрита опозиция,алтернативна фракция в Болшевишката,по-късно Комунистическа партия на СССР. Сталин беше понаврял донякъде в кучи гъз волунтаристичните социални инженери, наследници и следовници на Ленин и Троцки и си строеше държава,а на интернационелистите-глобалисти беше набил чемберите. Сталин изкара СССР от дървеното рало до атомната бомба и по същество при него бяха разработени МБР,а шемети като Хрешча и по-късно Андропов му се сраха на усилията. Хрушча като откачен глобалист за една бройка не започна световна война. Точно Андропов събра ,издигна и лансира кохортата перестройчици и демонтажници. Горби е само един от многото рушители на държавата,т.наречените пиленца на Андропов: Елцин,Егор Лигачов,Чубайс, Авен, Кох, Глазев, Гайдар, Яковлев, Арбатов ,Козирев..... Не е по силите на един човек да разруши държава - това бяха системно и целенасочено събирани марокански скакалци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ах, и Миша ли е вербуван вече!?

    02 Март 2021 21:06ч.

    Ми то човек не остана невербуван. Май само Путьо не е. А НА ГОРБАЧОВ ЕДНО ГОЛЯМО БРАВО! Бог затова му даде дълъг живот, защото направи едно голямо добро на човечеството. Маргарет Тачър беше казала: Комунистическите режими съществуват докато има какво да се краде. Сега вече ПАК се краде така, че Путин си строи дворец за 1 милиард евро. А че ще вият всички, които си крадяха на воля, а сега са изхвърлени от копанята дяма съмнение. Както и троловети им, които си получават дела.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Горбачов: Ругаят ме за гласността...

    02 Март 2021 21:17ч.

    Не , Михаил Сергеич , не те ругаят за гласността... Ругаят те че за една нощ на кораба край Малта ти предаде страна с 22 мил. кв.км територия и 300 млн население, разпарчатоса Империя , която преди тебе царисти и комунисти са градили 300 години, изрита половин Европа в двора на американците ! И това всичко без да ти го искат безусловно ! Старият Буш е цъкал смаяно какви позиции им предаваш без бой , и за войските в Германия , и за оръжията , и за СИВ , глупак си ти Михаил Сергеич... Предател на родината си. Затова всички руснаци , и леви , и десни , и путинисти , и комунисти , и националисти - всички те презират !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ми той БОГ ви търпя, търпя

    02 Март 2021 21:34ч.

    70 години да се освестите и като видя, че не можете, ви изпрати Миша да ви закопа. Да не осмърдявате повече земята.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Парадоксалното

    02 Март 2021 21:44ч.

    Най-парадоксалното е,че Маргарет Тачър е била силно притеснена,да не кажем ужасена когато е разбрала,че Горби изтегля съветските войски от Източна Германия и по този начин отваря пътя за възраждене мощта на Германия. Френци,ингелизи и гринговци не направиха тая грешка и досега държат контингенти в Германия. Германия им го връща като въобще не я е еня за общата отбрана на НАТО - огромна част от самолетите и танковете и не са подържани в готовност за действие. Посред нощ Тачър се е обадила на тоя пуяк да не прави това изтегляне,нооо тоя шемет си мислеше,че твори световна история. Горби въобще не се интересуваше от съдбата на съветските народи ,както и от съдбата на руснаците. Западняците като го видяха какъв е перушан,бълзо са осефериха от безмерната му глупост и......,грабежът на хиените започна с пълна сила.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СМЕХХХ

    02 Март 2021 22:12ч.

    Прибери се в Москва, подлого! Не стой в Лондон! В Москва много те обичат - прибери се и почувствай народната любов! От Лондон те вербуваха да продадеш всичко,затова си там!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    03 Март 2021 0:05ч.

    ЗИП на 02.03.2021 в 08:50 "ЧРД на Горби. Верно, че е глуповат и "аграр", но все пак извърши главното. Подостри дървения кол и го заби право в сърцето на човеконенавистния АНТИРУСКИ съветски режим." *** Под тази статия всеки 3-ти пост е на ЗИП. И едва ли изненадва някого. Това че е графоман мен лично не ме касае. Затова пък натрапливите му дежурни заклинания са обида за всички тези, които опитават да водят аргументиран спор с него. Някои дори го величаят като дисидент изгонен от "Сега"?! Удивително е че малцина виждат маразматичната същност на въпросния всезнайко. За мен последното изречение изтъкващо за кой ли път неговото чувство на непогрешимост си е кощунство, каквото единствено "преуспяло" БГ диване на Запад може да композира. Разбира се, съдбите и волята на милионите нули, включително български на които единицата заби кола нямат значение...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    03 Март 2021 1:13ч.

    при толкова много разбирачи в БГ чак е чудно, че политиката на БГ куца...Горби направи най-важното-остави страните от соц лагера да се оправят сами, и този развод бе осъществен без кръв. Към края на 1980-те т.н. соц се пукаше по шевовете-никой от запад не искаше да финансира и си влага парите в каца без дъно, а брацкият савецки СССР нямаше възможност вече да носи на гърба си инфантилните соц държави, в които беше изчезнал стимула да се работи, да се инвестира, никакво предприемачество. Икономиката, умнико...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко-до робота

    03 Март 2021 2:15ч.

    Извърши главното.А какво е главното,защо е и как трябва да се действа ще намерите в речта на Сталин на 9.05.1945г, Намерете ,прочетете,Няма нужда от разбиране то е казано пределно ясно и образно та всеки да разбере,

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    03 Март 2021 6:36ч.

    Анонимния комплексар отново се е залепил за крачола ми , кат бодил. Явно между ушите му има само безвъздушно пространство и освен да цитира нема пипе за друго.... :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    03 Март 2021 7:36ч.

    RE : ЗИП на 03.03.2021 в 06:36 ; Добре " Боже"! - :)) Бодил, води асоциация за магаре. А то е надарено. И с ушите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Dimitrov

    03 Март 2021 7:50ч.

    ЗИП на пушка ли си,бре, малоумнико?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Парадоксалното на 02.03.2021 в 21:44

    03 Март 2021 8:15ч.

    Не е особено прецизен коментарът ви. След 1945 Германия е окупирана от почти всички страни Съюзнички. Освен 4-те победителки със собствени зони - СССР , САЩ , Великобритания и Франция , на територията на германия има също белгийски военни , норвежци , канадци , дори люксембургци. Британската зона е на северозапад /Хамбург/. Френската зона е в Саар и Баден. Французите верни на хедонизма си се разполагат в Баден Баден - с казината , минералните води и на 15 км. от собствената си територия. Те остават там до падането на стената , след което мързеливо се изтеглят у дома. И до ден днешен в Баден Баден /един силно повлиян културно град от французите/ има "френски квартал". Но военните вече ги няма. Британците са силно съкратени като присъствие , но все още присъстват. Американците от 1990 до сега са намалили около десет пъти присъствието си. Днес то е около 30 000 военни /колко точно не се знае поради непрекъснатите ротации/ . Германия ще остане окупирана до 2045 според тайните /и не толкова тайни вече/ клаузи на капитулацията от 1945. Това което ще представлява Германия през 2045 ще бъде толкова жалка и мизерна територия , толкова деиндустриализирана , обезлюдена, върната в Средновековието... че няма да има никаква нужда да бъде окупирана от някого. Бъдещето на Европа е мрачно. Бъдещето на Западна Европа е по-мрачно. А най-мрачно е бъдещето на Германия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    03 Март 2021 8:22ч.

    Мисля, че все още има френски войски на немска територия.Просто смениха името на частите....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сталин никога не призна, че ако не беше САЩ СССР нямаше икономиески да се справи с Хитлер.

    03 Март 2021 8:27ч.

    Това просто не е вярно. Не е необходимо да си сталинист за да не се съгласиш с това невярно твърдение. Икономическата и военна помощ /ленд-лизът/ на САЩ към СССР за цялото време на ВСВ осигурява около 4 % /четири процента/ от военните ресурсите на Съюза. Това е забелижима помощ, но не е решаваща за победата на Съветите. И БЕЗ НЕЯ СССР би победил защото превъзхожда в абсолютно всякакви ресурси Райха. Индустриалната база , създадена от Сталин , е съхранена и каквото трябва е евакуирано в Урал. Немските войски никога не достигат до индустриалното сърце на СССР на изток. От първия до последния ден на войната СССР превъзхожда Германия както в жива сила , така и в количество бойна техника и е въпрос на време , с добра организация и кадърни командващи , това превъзходство да се материализира в победи на бойното поле. Както и става в действителност. САЩ помагат до толкова , доколкото имат страх Съветите да не се срутят в началото на войната / Фразата на Хитлер че болшевишката държава е голяма дъсчена барака, която с един ритник ще се срути. Сталин го опровергава , като превръща войната от идеологическа в национално-патриотична, "Отечествена", и така мобилизира руския народ за защита на Родината/ Когато САЩ виждат че СССР печели и ще заграби Европа не само намалят помощта , но самите те се разбързват да нахлуят в Европа /Сицилия, Нормандия , Южна Франция.../ за да вземат "своето парче" преди СССР да излезе на Ла Манша.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до ЗИП

    03 Март 2021 8:28ч.

    Няма френски войски на територията на Германия. Недей да си мислиш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    03 Март 2021 8:34ч.

    Ти недей да съветваш това.ЗИП защото той по-добре знаe от теб! Първо разбери какво означава FFECSA и тогава се изказвай. Капиш?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП-е , бъди кротък и мъдър

    03 Март 2021 8:45ч.

    Поздрави от Баден Баден.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    03 Март 2021 8:54ч.

    По принцип съм "тиха вода".В компания не говоря много. Но когато е нужно най-неочаквано "избухвам". Баден Баден е готино местенце. Едно време Кадир Кадир уж ходеше в Баден Баден да слуша концерт на Дюран Дюран.... :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    03 Март 2021 9:22ч.

    Зипчик, графоманията води до по-лека в началото стен на олигофрения (дебилност), през кретинизъм, а накрая до идиотия. Познай, къде си в момента.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Е това казвам

    03 Март 2021 9:30ч.

    до Парадоксалното на 02.03.2021 в 21:44 Да ,прав си ,че всеки посран от немците Мурджо после се е натискал да е .....окупатор,но не това искам за кажа и подскажа. Победителите,САЩ,Британия,Франция и палетата около тях през 1990-91г. си ги беше страх от Германия ,нащо,че бяха съюзници. Британия не случайно избяга от ЕС - видя ,че вече не и преде вретеното в съюза и рече....гроздето е кисело. Вси си мисла,че немците си дават сметка КОЙ позволи отново донякъдае да се обединят и затова въпреки натиска гледат и да развиват търговия и сътрудничество с Русия. Картите с нацепената на 5-6 държави Русия ги създаваха зад Канала и зад Океана....,както и нашият пудел Соломончо Паси. А,че Немцойция върви към демографски провал съм напълно съгласен. Немците са вече безвъзврътно трапанирани откъм национално самочувствие и като чуят думите расист и нацист се разтреперват.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СЕВЕРОМАКЕДОНЕЦ

    03 Март 2021 9:33ч.

    Китайците 50 години инвестират чрез бюджета в основни фондове и кадри. Дребния бизнес е за вътрешно преразпределение и претичане на финансовите пари в налични. Имат огромен пазар. Договориха се през 70-тте. Докато в Европа има 40 часова седмица - в Китай - 40 часов работен ден...Който иска да е мравка или джендер - пътят е открит. Както сме я подкарали накрая ще получим и двете - робски заплати и условия на труд и сервилна джендер идеология с картинки и гаджети в главите като диваци. За Горби го е казал май Тайлеран -" Това не е престъпление , това е глупост". Ще му сърбаме попарата още две поколения на колхозната простотия. Социалистическият елит си пожела стандарта на западната аристокрация и си унищожи и прояде за едно поколение активите на държавите си и никога вече няма да направи нищо повече освен да деградира и прислужва на другите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    03 Март 2021 9:44ч.

    На анонимния олигомайфренд явно му харесва да е бодил. Проблема е, че седи ниско по крачолите а когато духа вятър.... :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вярно,

    03 Март 2021 12:04ч.

    сте болен, зип. От Его.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    03 Март 2021 12:10ч.

    Дачков, Дачков, И ти ли триеш всеки, който не пее каквото ти се иска? Но аз пак ще го напиша: Този по горния Идиот е съвременния Юда! Той затри за жълти центи не само най-великата държава, но унищожи мечтите на милиони за по-справедлив свят! Анатема на съвременния Юда!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    03 Март 2021 18:03ч.

    Най-ярната оценка за този предател никаквец я даде Солженицин в своето последно интервю(45 дни преди смърта си)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    03 Март 2021 20:41ч.

    Наблюдател на 03.03.2021 в 18:03 Най-ярната оценка за този предател никаквец я даде Солженицин в своето последно интервю(45 дни преди смърта си) *** То пък Солженицин какъв е? Историята отиде малко: присмял се хърбел на щърбел! А Солженицин е точно същата категория като Кончаловски (справка съседната стаия), въпреки че може и да му е дошъл акъла, но за съжаление твърде късно. Гив ме файв, Зипчик. Е сега ти дадох поле за размишления и тотална болтовня.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    03 Март 2021 22:02ч.

    Горбачов: Ругаят ме за гласността, но без нея нищо нямаше да се промени *** В заключение - с риск да бъда банален тъй като горното бе вече дискутирано достатъчно. Проблемът - е че не отиде по-далеч от гласността, а пък и гласността ти бе твърде едностранчива. Въпросът - е какво, за кого и как промени. Неизпълнената, но произнесена Присъда - никой не те упълномощи да създаваш олигарси от номенклатурчици, като теб самия... Наказанието - омерзението на хората... за сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Павел Идиотов

    10 Март 2021 18:47ч.

    Този действително не разбира какво е направил.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи