Северна Македония обмисля да премахне предмета история като отделен в училищата

 Северна Македония обмисля да премахне предмета история като отделен в училищата
Македонското правителство обмисля премахване на предмета история като отделен в основните училища. Министърът на образованието Мила Царовска представи новата концепция за обучението в училищата, част от която е обединяването на няколко предмета в един. Между тях е и предмета по история, съобщи „Фронтлайн.мк“, цитирана от БГНЕС.

 

Новината бе посрещната негативно от лидера на ВМРО-ДПМНЕ Християн Мицкоски, който вижда в това опити за „ретуширане историята на Македония и македонския народ“, цитира изявлението му МИА.

„Зоран Заев омаловажава антифашисткото движение на македонския народ и антифашистките основи, върху които Македония е изградена като държава. В неотдавнашното интервю (дадено от Зоран Заев пред агенция БГНЕС) той обяви, че Македония и България имат обща, а не споделена история и оспори съществуването на македонския език като отделен. Сега се опитва да обезцени предмета история, с цел македонската история да се сведе до минимално изучаване в рамките на измислените им обществени науки“.

Според Мицкоски, това е опасен опит на правителството да заличи македонската историческа наука и да повлияе на най-младите поколения при възприемането на македонската история, народ и език.

 

 

 

 

Коментари

  • Констатация

    18 Дек 2020 13:00ч.

    Много правилно, каква история могат да изучават македонските ученици, предвид факта, че държавицата им е изкуствено създадена само преди едно поколение, а през предишните поне 1200 години историята на тези земи е част от българската...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стига вече!

    18 Дек 2020 13:24ч.

    Северна македония да се закрие! Стига глупави измислици!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нема да стане

    18 Дек 2020 13:44ч.

    Иска ви се ама нема да стане Македонска история и език се изучават в университетите в Европа а български никъде не се изучава Чехия Словакия и Австрия са блокирали ветото на българите Ето това е новина Немски политик призовава злоупотребата с власт на българите в ес да намери отпор и да спре Е намери номера не мина

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Макарон - храно македонска !

    18 Дек 2020 13:49ч.

    Дека е мАкедонското членство в Европската униа ? КАде е кривиот макарон ! А ха ха ха...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пирински македонец

    18 Дек 2020 13:50ч.

    Вотът на България е блокиран Чехите са бесни за лъжите на българите за писмеността че била бългярска Чехия казва че тя е славянска идвяща от македовска земя и Велико Моравия е първия пристан на Кирил и Методи .... Славяните Чехия и Словакия блокираха вчера в Е С ветото на фашистите

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • без имена

    18 Дек 2020 13:52ч.

    Македонците се ежат само пред нас, пред гърците не смеят да щукнат. В туристическите им брошури под статуята на Ал. М. е написано „Воин на кон“, а под статуята на Ф.М.-„Воин“ и то още преди да стана Северна Македония

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • краят на историята

    18 Дек 2020 13:54ч.

    А по география ще учат, че България е неразделна част от Северна Македония, а българите говорят македонски диалект.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дачков имаш нещо кафяво отзад на гащите

    18 Дек 2020 14:09ч.

    Дачков кяфовото ли лайно много смърди Дачков как си със жените Дачков зако Люба Кулезич ти би шута Дачков много ли ти е вкусна помията на вмро

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щели да обединяват три предмета в един

    18 Дек 2020 14:12ч.

    Та в този един предмет какво ще пише. Съкратено пак същите измишльотини като когато беше самостоятелен предмет. Решили са да заметата проблема под чергата. За езика до сега никой нищо не им беше казал. Да, македонският език е славянски език. Кой го оспорва?Ама нали требе да се пищи. Да си оправят историята, за която нямат ни един легитимен документ. За разлика от нас. Те затова място не могат да си намерят заради тази историческа комисия. Да признаят не нашето виждане за историята, да признаят архивните документи, върху които се гради тази история. Върху такива документи с гради историята на всяка държава. КАК иначе ще бъде доказана автентичността на един исторически факт? Ако се бяха справили с това елементарно нещо до сега вече да са влезли в ЕС. Ама македонския инат е велико нещо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Даринка

    18 Дек 2020 14:13ч.

    Македонците са вече отделен народ с отделна държава и това трябва да се приеме. Но отделянето им от българите става едва от началото на века и предимно след войната . Езикът е дебългаризиран и наситен със сърбизми , интернационални думи , русизми и пр. които никой от македонските войводи никога нито не е знаел нито е писал нито е говорил. Така че въпросът е ОТКОГА сме отделни народи. Между другото това не интересува нито сегашното младо поколение, а следващите ще интересува още по-малко. Като приемат Македония в ЕС първо 300 000 души ще се издухат на запад , още 100 000 към България и останалите ще живеят на помощи. Това е стандартният сценарии . Междсу другото много македонци дойдоха в България и развиха бизнес - има лекари , фирмаджии и пр - и езика говорят и са си македонци и не се питат по 24 часа дали да българи , македонци , марсианци или тарамбуки. Като кажеш "Македонец" за българинът това значи наш човек . тези от Благоевградко и петричко също ги наричаме македонци , както силистренлиите са добруджанци .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пирински македонец на 18.12.2020 в 13:50

    18 Дек 2020 14:20ч.

    Какъв "вот на България" бе , ОМО-вец ! България няма "вот" , България наложи ВЕТО. Не България е блокирана, а Северна Македония е блокирана от България ! "Вето" - значи "НЕ" ! ,блокиране ! Докато не почнете да се държите като нормални хора, а не като комплексари и крадци на чужда история, ЕС няма да помиришете. Това е.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гтк

    18 Дек 2020 14:28ч.

    Да, и ний не сме българи , тракийци сме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абе българи да ви питам

    18 Дек 2020 14:37ч.

    1 милион македонци в Австралия Тито ли ги направи Македонци Три милиона Македонска диаспора в Света Канада С А Щ коминтерна и Тито ли ги направи Македонци ..... Хаха Ха ха .. Ха ха Ха ха Зобмита сте Жалки зомбита жертви на вербувани ченгенца промили мозъчетата ви Сега ще ви някярат след катястрофата с Македония че Великите сили са против майка България и искат да ви унищожат Вие сте болни хара ...болни болни зомбирани

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идве думи за този прословут фашизъм, че ни проглушиха ушите с него.

    18 Дек 2020 14:47ч.

    ДА, България беше в Тристранния пакт заедно с Германия и Италия. Колко и как сме поддържали Хитлер? Общо взето никак. Нито изпратихме войски на източния фронт като Унгария и Румъния, нито им дадохме евреите си. С такова нещо другите държави подкрепящи Хитлер могат ли да се похвалят? Борис, който беше държавен глава на тази "фашистка" държави загуби живота си заради горните факти. Румъния прати при Сталинград милион и половина войска. Унгарската войска не я знам колко е била, но не е била малко. И понеже основния спор е какво е направила българската "фашистка" войска в Македония нека наистина да отворим историческите факти. И да се разбере колко македонци са били избити от българските фашисти и да се посочи колко македонски българи са били избити от Титовите главорези. Ами само за датата 6ти януари 45та година избитите българи са 1500. ЗА ТОВА ПАК ИМА ДОКУМЕНТИ, КОИТО СЕ ПАЗЯТ- Да седнат историците и да проверят какви документисе пазят за фашистките посегателства и какви за комунистическите. ТА МАКЕДОНЦИТЕ С ПРОМИТИТЕ МОЗЪЦИ ако искат истината могат да докажат тезите си пак с документи. Иначе и те не знаят за какво се оплакват. Просто трябва да се покаже на света защо мразят българите и да това имат само едни приказки от 1001 нощ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Даринка

    18 Дек 2020 14:54ч.

    Македонците в САЩ , Канада и Австралия са издавали вестници , има стотици хиляди материали и навсякъде личи , че имат български идентитет. Те НЕ ГОВОРЯТ современниот македонски език , а онзи македонски , който е говорен до 1940-50 година. Този език говори и Вангя. Кйто се интересува да иде в ютюба , да напише Феномен филм за ванга и да я чуе как говори - тя е родена в Македония и до 20-тата си година е живяла там , мести се една тогаз в Петрич . толкоз по вопросот за македонскиот Язик.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Даринка

    18 Дек 2020 14:56ч.

    Вопрос за картинката горе - по статуята на Александер мокедонскиот тея що работат работничари ли са или историчари ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Впрочем, сетих се за Вангя

    18 Дек 2020 15:05ч.

    заради книгата на племенницата и. Та там племенницата и цитира Вангя, която разказва за баща си. Преди да умре бащата на Вангя казва на децата си, че иска да види Македония българска. И когато там отидат български войски да помолят първия български войник да отиде на гроба му и да забие щика си. Така той, бащата, щял да разбере, че най-после България и стигнала до родното му село.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • То излиза, че

    18 Дек 2020 15:51ч.

    България също няма своя История и няма какво да учат децата ни. Не се стрескайте от формулировката, а крещете за решението на "българския" Парламет (Народно събрание вече не е актуално и изпразнено от съдържание, защото приемат решения, които им диктуват разни посланици чуждоземци... С възникналото словоблудство за нашата обща История, показва кой накъде дърпа чергата и печелят всички други, но не и народите на България и днешна Северна Македония!. Странно как глутницата блогерски апаши грачат за всичко друго, но не смеят да се възмутят за парламентарното предателство с 24 май....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отдавна българската азбука

    18 Дек 2020 20:48ч.

    трябваше да се нарече българска. Няма народ по света да си мълчи, когато му крадат духовното наследство. Да са живи всички останали славянски държави. Ние азбуката не сме им я натрапвали. Но да не си позволяват да я наричат своя. А що се отнася до "македонизма", това си е чист фашизъм. Както "нацизма" пропагандира предимството на немската нация над други нации, така и "македонизма" пропагандира предимството на "македонската нация" над българската например.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Грък

    21 Дек 2020 0:59ч.

    Направо да почнат да учат нашата история.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    21 Дек 2020 11:52ч.

    Азбуката ни винаги се е наричала българска, много преди времето на Светите братя. Защото и езикът ни се е наричал български, много преди основаването на България. И няма как един език да е наричан български и азбуката му да не е българска. Само че в историята се среща под името бохарска. И винаги препоръчвам да се кликне в Гугъл, да се напише бохарска азбука и да се види, че това е така наречената кирилица, но надписите са от преди 2000 години. Оттам става ясно, че и мисията на Светите братя не е тази, която твърдят византийските източници, които от памтивека използват летописите и историята, като средство за масово поразяване. Светите братя са имали напълно собствена и богооткровена мисия (подобно апостол Павел, повикан насън от един македонец), да намерят народа, на който принадлежи богарската азбука, на която е написана библията на олтара в Александрия. Където Св. Кирил служи и всеки ден чете този език и тази азбука. Той започва да издирва богарския народ, носител на богарската азбука, защото му е явена неговата (на народа ни) просветителска историческа мисия, че народ, азбука и призвание, трябва да са едно цяло. Всичко това той е описал в Солунската легенда, на твърде кодиран език, абсолютно характерен за епохата, поради многото врагове на истината и губители по това време, облечени и в имперска власт. Македонците ще имат всичко това и повече, ако спрат да позорят бащите и отците си, като се отричат от тях и ги наричат окупатори и завоеватели. На света не е известна войната, през която България завладява Македония, не сме чули за такива сражения и велики битки, не сме чули и за наложени от българите над македонците кръвни или други данъци, потисническо отношение. Когато два народа имат различно етническо самосъзнание, единият не завладява другия, без това да остане в историята като позорна и злощанстна дата за поробения народ. Ние знаем кога римляните са завладели траките, кога византийци или турци са ни нападали. Македонците могат ли да обяснят, кога българите са им отнели езика (и как точно, защото езиците не изчезват по време на война), защо докато комунистите не решиха да ги делят, те нямаха свой език! И най-вече откога траките станаха славяни, щом като наричат българския славянски, а той е като техния, те пък се броят за отделен етнос, тракийски! Ако искат да си вземат от нашата история, подарявам им Георги Димитров и всички предатели, работили за отчуждаването на македонския край, мога да им подаря и Коритаров и редица други наследници на същата политическа линия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СофБелоМорМак

    22 Дек 2020 11:00ч.

    Насила, чрез измама и фалшификации - БКП-партийно-патриотарска хубост не става! Подобно третиране на историята по БКП-политико-партийно-идеологическа и ДС-бизнес-криминално-контрабандно-паспортна ЦЕЛЕСЪОБРАЗНОСТ само ще засили интересът към извън-класната алтернативна, но действителна, история! И ще засили отвращението и погнусата от българскта НАЦИ-КОМУНИСТИЧЕСКА ДОГМА на БКП, налагана чрез "европейски" пропагандно-насилнически ДС-"възродителен процес" по примера на този от 1980-те на правешкия влашки цигaн ТАТО (идол на днешната БКП+БЗНС+ДС-гарнитура), наместо ЮГО-КОМУНЯРСКАТА ДОГМА на хърватско-словенския ключар ТИТО!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 007

    22 Дек 2020 15:01ч.

    Тия измамници на дребно и титовистки отрепки някой наистина трябва да ги суровака яката, и да ги отпердаши по крадливите коминтерновски кунки. Отродниците сами по себе си са отвратително явление, но комуняшките сурбомански отрепки - дважде!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Знам го

    22 Дек 2020 22:28ч.

    "Пирински македонец на 18.12.2020 в 13:50 " Тоя "пирински македонец" е от ХОМО Илинден - изклесавец, куц влах.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ...

    23 Дек 2020 0:12ч.

    В Македония на ниво гимназия никога не е имало програма и учебник само с родна гимназия цяла година или две, както е у нас. При тях в гимназията се преподава обща световна история, започвайки от първобитния строй. Така се прикрива, че не може да се събере материал за една цяла година самостоятелна история от древността до 19 век например.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ....

    23 Дек 2020 0:13ч.

    само с родна гимназия - да се чете - само с родна история, в предния пост

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи