Украинската катастрофа добива глобални измерения

Украинската катастрофа добива глобални измерения
Не помня какво беше спокойно лято. Нямам нерви да следя богатия и често безплатен летен културен живот в Манхатън. Лани ни тровиха летните истерии на „протестуиращите“ по жълтите павета на София. Сега владее Донбаският кошмар. Заседнахме плътно във Вапцаровите „задръстени кафенета“, чакаме напрегнато „последните комюникета“ и се люшкаме в надеждите – „Донецк е наш“, „светът е наш“. От доста време първото, което проверявам сутрин на смартфона си, още в леглото, е дали Донецк е още наш.
<p><strong>Още преди средата на втория си мандат някогашната легенда Обама слиза в историята като най-слабия президент в историята на Америка. Каквото и да направи и да каже от сега нататък, ще се посреща с нещо в диапазона между безразличието, присмеха и презрението, и то и от двете страни. Никой не му честити рождения ден тази седмица въпреки усилията му да си го изпроси. Наоколо недоумяват на глас как е могъл този &bdquo;празен костюм&ldquo; (empty suit) да бъде някога избран за президент. Причините за това са различни, но поведението му по украинската криза е безспорно една от тях и значенето му само ще расте с постепенното научаване от широката публика на истината за конфликта. Обама без никаква нужда подкрепя в Украйна един престъпен режим на олигарси, изтребващи гражданите си, лъже в тяхна полза и рискува ядрена война, която може да затрие Америка и света.&nbsp;</strong> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Очертава се цялото прогресивно домашно наследство от досегашното управление на Обама да бъде поставено под въпрос след вероятната загуба на демократите на междинните (midterm) избори за Конгреса наесен, когато републиканците ще завладеят и Сената. Десните ще го съдят и импийчват. Напълно пропилян е ентусиазмът на левите, Обаманията от 2008 г. е мъртва и изстинала. Във времето, когато и американската демография, и настроенията на мнозинството предопределят завой наляво &ndash; и дори бастионите на консерватизма като Тексас се очаква скоро да &bdquo;посинеят&ldquo; (по български &ndash; да почервенеят) електорално, Обама попари всички надежди демократите да канализират и оглавят този процес.&nbsp;</p> <p>Във времето, когато младите американци са по-леви от всяко друго поколение след 60-те години на ХХ в., либертарианците печелят червени точки с антивоенната си пропаганда и покрай нея се опитват да пробутват и реакционните си утопии като &bdquo;минималния гарантиран доход&ldquo; (basic guaranteed income) &ndash; пари в брой (не много &ndash; примерно, 10 хиляди долара годишно), които да се раздават по равно от държавата на всеки гражданин без оглед на материалното му положение и с които да се заменят всички социални програми за бедните. Обама направи изключително трудно за следващия демократически кандидат за президент да победи, дори да се казва Елизабет Уорън. Спокойно, Хилари Клинтън няма абсолютно никакъв шанс, а и се провали като държавен секретар. Тежък удар ще понесат и амбициите на другите &bdquo;малцинствени&ldquo; политици и от двете страни на барикадата.&nbsp;</p> <p><strong>Падна жертва на реалността американската идеалистична доктрина за &bdquo;износ на демокрация&ldquo; и &bdquo;смяна на режима&ldquo;.&nbsp;</strong></p> <p>След провалите на Буш II и Обама в демократизацията на Афганистан, Ирак, Египет, Либия, Сирия и Украйна е очевидно, че тази доктрина е основният източник на нестабилност в света. Едностранният силов подход, срещу който Обама пламенно агитираше, идвайки на власт, претърпя крушение в Украйна, дето Обама каза &bdquo;А&ldquo;, без да има намерение да каже &bdquo;Б&ldquo;. Оказа се, че силовият подход се налага не от военните и дори не от &bdquo;службите&ldquo;, нито от големите корпорации (ExxonMobil си работи кротко с &bdquo;Роснефт&rdquo;), а от цивилните ястреби в дипломатическата служба.&nbsp;</p> <p>С ниското качество на американските дипломати съм служебно запознат. Има и изключения, но главно сред политическите назначенци и бившите военни. Рядко сред пришълците от академията. В САЩ дипломатите не са елитна каста, каквито са в почти всички други страни. В Англия сред основните изисквания към дипломатите е характерът им (определя се и от психолози в ситуативни игри). Във Франция най-важно е образованието в ЕNА, дето стигат само издънките на елита и най-блестящите студенти от &bdquo;простолюдието&ldquo;.&nbsp;</p> <p><strong>В САЩ обаче дипломатите са обикновени чиновници,&nbsp;</strong></p> <p>които с нищо не се отличават (и по заплащането) от пощенските или социалните чиновници. В службата отиват главно млади хора, завършили политически науки (смятани за най-лесното следване), но неуспели да влязат в law school (юридически факултет) или да си намерят по-добре платена работа в лобистката индустрия. В САЩ най-способните и амбициозни студенти отиват да учат право, медицина или финанси. Знанията на американските дипломати за Русия след разпадането на СССР са рудиментарни и това е една от причините за провала на американската политика към Москва.&nbsp;</p> <p>Дори когато политиката се чертае не от кариерни дипломати, а от университетски &bdquo;експерти&ldquo; &ndash; като проваления бивш американски посланик в руската столица Майкъл Макфол &ndash; посредствен русист от Станфордския университет, съветник на Обама по руските въпроси през първия му мандат. Америка така и не стана &bdquo;глобална&ldquo; страна като Англия преди Първата световна война &ndash; нито икономиката й е толкова глобализирана, нито още по-малко има такава широка международна &bdquo;експертиза&ldquo; (компетентност). Макфол е родом от Монтана и му личи.&nbsp;</p> <p><strong>Некадърността на тия хора е &bdquo;натурална&ldquo; &ndash; не е заучена,&nbsp;</strong></p> <p>както мислят някои руски журналисти, забавляващи се с Джен Псаки &ndash; уж с цел да се покаже, че на Америка въпроси не се задават. Още по-лошо, Обама не направи и опит да демонтира неоконсервативната бюрокрация в Държавния департамент, наследена от Дик Чейни. Виктория Нюланд е елитен кадър на Чейни, съпруга е на неоконсервативния идеолог, историка Робърт Кейган.&nbsp;</p> <p>Но украинският конфликт разкри и слабостта на американските военни, които не са готови и се страхуват от военна конфронтация с Русия, и на разузнаването, което бе унизено от Обама и поставено пред свършен факт с изявлението му за сваления самолет, което трябваше да &bdquo;апробира&ldquo; постфактум.&nbsp;</p> <p>В разузнаването, след срамния шпионски скандал в Германия и възможната поява на &bdquo;Сноудън 2&ldquo;, явно ще има големи сътресения &ndash; &nbsp;закриване и сливане на служби, съкращаване на сюрреалистичния бюджет от близо 60 млрд. долара. Оказа се, че при Обама и подслушванията, и убийствата на хора с дронове са се увеличили в пъти, а признанието му оня ден, че &bdquo;ние изтезавахме &bdquo;някои хора&ldquo; (some folks)&rdquo; бе много закъсняло за левите, а посрещнато зле от десните.&nbsp;</p> <p><strong>Разкри и трагичното положение на медиите,&nbsp;</strong></p> <p>което, както казах вече, неминуемо ще доведе до фалити на големи телевизии и вестници. Стана очевидна и слабостта на американското гражданско общество, за което от много време предупреждават левите критици на растящото икономическо неравенство, ерозията на средната класа и изкупуването на демокрацията от големите пари.&nbsp;</p> <p>Не само в България липсват улични протести срещу кадровите безобразия на служебния кабинет, и в Америка никой не протестира по улиците, че Обама лъже по телевизията за малайзийския самолет и че не осъжда избиването на хиляди мирни хора в Донбас от неговите хора. За Газа протестират арабите и приятелите им, за Донбас никой не протестира.&nbsp;</p> <p>До тази пролет се надявах, че не само е възможно демократите да оглавят политически олевяването на Америка, но и че Вашингтон ще започне да изнася прогресивните си политики в Европа &ndash; като във времето на Ню Дийл-а. Например &ndash; да убеди ЕЦБ да разхлаби бюджетните си изисквания, както предлага и председателстващият ЕС италиански премиер Ренци. Но нищо подобно.&nbsp;</p> <p><strong>Украинският конфликт показа вредността на днешното американско влияние в Европа&nbsp;</strong></p> <p>и че е време то да бъде намалено, а САЩ да се насочи на дело към азиатския си &bdquo;стожер&ldquo; (pivot). Доминираната от САЩ НАТО, за която доскоро искрено се надявах, че ще стане общ военнополитически формат на &bdquo;европейското човечество&ldquo; за ефективно сътрудничество в защита сигурността на голяма Европа, а и на света от глобалните заплахи, сама се оказа&nbsp;</p> <p><strong>заплаха за сигурността на Европа.&nbsp;</strong></p> <p>Да, както някога ни плашеше БСП и ние не вярвахме. Напълно неадекватният Расмусен с клоунско излъчване, подобно на Плевнелиевото, ще е очевидно последният лидер на тази провалена организация &ndash; поне в този й вид. Ако НАТО бе създадена &bdquo;да държи американците вътре, руснаците &ndash; вън, и немците &ndash; под чехъл&rdquo; (to keep the Americans in, the Russians out, and the Germans down), новият му формат ще трябва да държи американците под контрол (in check) и руснаците &ndash; най-тясно ангажирани.&nbsp;</p> <p><strong>Checks and balances, ограничения и противотежести,&nbsp;</strong></p> <p>са нужни на Америка, за да може да изпълнява &bdquo;лидерската&ldquo; си роля, без да предизвиква смъртоносни опасности за света и да прави скъпоструващи на другите и на себе си грешки. Всеки адепт на свободния пазар и на либералната демокрация, всеки критик на монополите ще се съгласи с това! Монополите са зло, тирания, несвобода.&nbsp;</p> <p>Една Русия, която не е СССР, която е капиталистическа, не търси световна революция с одържавяване на нивичките, кравичките, лавките, рикшите и такситата, не измъчва опозиционерите в мазетата на Лубянка и не ги праща в лагери (е, поне не повече, отколкото САЩ го прави), има медии, в момента по-свободни и демократични от американските, придържа се към реалистична и умерена външна политика; Русия, която е &bdquo;европейска&ldquo; сила (за разлика от Китай), основен участник в европейския концерт от над 250 години, има военната мощ, дързостта и самочувствието на СССР (но без неговите свръхразходи за поддържане на влияние по света), страна със спартанска култура и в същото време &ndash; със забележителна общочовешка култура и духовност... такава&nbsp;</p> <p><strong>Русия е естественият и толкова необходим за доброто на самите САЩ и на света военнополитически балансьор.&nbsp;</strong></p> <p>Не &bdquo;втори полюс&ldquo;, какъвто беше СССР, а именно балансьор, сдържащ фактор, предпазващ лидера на САЩ от монополистки ексцесии и поддържащ честната конкуренция. Дори и &bdquo;регионална&ldquo; сила, Русия присъства географски в много региони. Във всички тях, а и на други места, тя може да поддържа една нова, а всъщност добре забравена стара система &ndash; на баланса на суверенни велики сили. Системата, която съществуваше до Втората световна война.&nbsp;</p> <p>Русия ще даде пример и на други потенциални суверенни велики сили &ndash; на първо място ЕС, Китай и Индия. Истеричната реакция на САЩ на твърдостта на Русия да отстоява интереса си в украинската криза е израз на нежеланието на старата американска външнополитическа върхушка да приеме факта на съществуването на суверенни велики сили извън Америка. Обама третира Путин като непокорен васал, дигнал глава срещу сюзерена. Това е несериозно. След Втората световна война САЩ имаше над 50% от световния БВП, но към средата на века ще има сигурно под 10%.&nbsp; А както Англия знае още от Кримската война и Германия от времето на стария Бисмарк &ndash; с Русия не се закачай. &nbsp;</p> <p><strong>За да изпълни такава нова глобална роля, на Русия обаче ще е нужна нова идеология &ndash;&nbsp;</strong></p> <p>&bdquo;православно-славянската идея&ldquo; не е достатъчна дори у дома. Сергей Глазев пише много пространно и увлекателно за новия &bdquo;консервативно-социален&ldquo; консенсус, но и тази теория е обвита с твърде много метафизическа мъгла от старата съветска и имперска руска мисловност. Русия, разбира се, не е &bdquo;цивилизационно&ldquo; различна от Европа и Америка, противоречията им са нормални&nbsp; противоречия на модерните национализми, но мистифицирани.&nbsp;</p> <p>Русия трябва да се обяви против есксцесиите на пазарния фундаментализъм &ndash; господството на световната олигархия &ndash; глобалните корпорации, прекаленото икономическо неравенство, липсата на развитие, неоправданото принизяване на държавата и публичния сектор, изкупуването на демокрацията от капитала, манипулирането на масите от медиите, унищожаването на природата... Срещу това никой сериозно не може да възрази &ndash; освен самите глобални елити и техните пиари &ndash; в него няма нищо &bdquo;комунистическо&ldquo; и нищо &bdquo;православно-славянско&ldquo;, неприемливо за другите общества и култури или за различните неолигархични класи в тях. Идеологията на 99-те процента срещу най-горния един процент, която се появи в развитите страни, най-вече сред американските икономисти, е естествената глобална идеология на балансьора на САЩ, която Русия ще усвои, развие творчески и пропагандира.</p> <p>В този процес ръководството на&nbsp;</p> <p><strong>Русия ще черпи енергия от народното антиолигархично движение, зародило се в бунтовна Новорусия&nbsp;</strong></p> <p>и вече плъзнало по цялата виртуална руска шир. Украинската криза не само категорично очерта границите на &bdquo;виртуалната Русия&ldquo; (&bdquo;руския свят&ldquo;) &ndash; границата й в Украйна, изглежда, ще мине доста на запад, съдейки по прокрадващите се известия оттам, и създаде руската (постсъветска) политическа нация, но и роди по безвъпросен начин и руското гражданско общество. По напълно оригинална руска рецепта, с вълшебния ключ на митични образи &ndash; на доблестния руски белогвардейски офицер (Стрелков &ndash; персонаж, изваден право от романите на Акунин &ndash; от компанията на Олег Лвович Никитин и Платон Платонович Иноземцов) и приказния народен богатир (Бабай).&nbsp;</p> <p>Надявам се този процес на гражданска &bdquo;кристализация&ldquo; да е заразен и да се пренесе скоро и у нас. Засега с гражданското общество сме още зле &ndash; хич го няма. Тогава първа жертва на събуденото гражданско общество ще паднат мутрите, кукловодите и медийните им лакеи и театърът на абсурда, в който живеем, ще свърши. &nbsp;</p> <p>Известно внимание тук заслужава и&nbsp;</p> <p><strong>&bdquo;антигей&ldquo; темата в &bdquo;руската пролет&ldquo;.&nbsp;</strong></p> <p>Както антисемитската, така и тя няма място в новата глобална прогресивна идеология на 99-те процента. Малцинствата, които страдат от дискриминация, са естествен съюзник на прогресивните сили &ndash; женското движение и LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) също. Прекаленото експониране на LGBT и &bdquo;политиката на идентичността&ldquo; (identity politics) у западните прогресисти след 70-те години е просто стремеж да се избягва и заменя класовата, &bdquo;марксистка&ldquo; проблематика във времето на доминиране на пазарния фундаментализъм. Най-добрият аргумент срещу антигей истерията чух наскоро не другаде, а по Russia Today от американски методистки пастор със син хомосексуалист. &bdquo;В Библията, каза той, няма осъждане на любовта (loving relationship) между лица от същия пол. Има осъждане на изнасилването и разврата.&ldquo; В бъдеще ще коментирам по-подробно този въпрос, който се радва на почти пълно неразбиране у руската и българската левица. &nbsp;&nbsp;</p> <p>Освен &bdquo;новия световен безпорядък&ldquo; (the new world disorder), настъпил след разпада на СССР и на свой ред разпадащ се сега, освен едностранният американски диктат и вече вредното за Европа НАТО, украинската криза показа ясно и&nbsp;</p> <p><strong>абсурда, който в момента представлява ЕС.&nbsp;</strong></p> <p>Не случайно изборът на нова еврокомисия е блокиран &ndash; никой дори не си спомня за него, както не си спомня и за черните кутии на МН17, космическите снимки на ЦРУ и записите на авоидиспечерите на Коломойски &ndash; а уж срокът за номинациите беше 31 юли. Ренци, който сега председателства ЕС, и Драги, за щастие, разбират за какво става дума, но засега май са сами.&nbsp;</p> <p>Към &bdquo;заслугата&ldquo;, че без никаква нужда предизвика кървава гражданска война в Украйна, чиито жертви са вече над десет хиляди, ЕС наскоро добави и напълно изкуствено предизвиканата икономическа криза със санкциите си срещу Русия и нейните ответни мерки. Това със сигурност ще доведе до нова рецесия, дефлация и милиони нови безработни. ЕС, с една дума, се превърна в основен фактор за политическа и икономическа нестабилност на Стария континент. Идиотизмът на борещите се срещу &bdquo;Южен поток&ldquo; евробюрократи &ndash; и когато Киев заплашва да спре транзита през своя територия &ndash; е пословичен. Също като идиотизма на европейските гласоподаватели, дали през май отново властта на катастрофално провалилата се ЕНП. И като идиотизма на българските избиратели, допуснали превратаджиите от жълтите павета все пак да се наложат и да свалят Орешарски и да ни готвят отново мутрите на власт с фалшифицирани избори &ndash; до следващия, надявам се, последен &ndash; февруари на гнева. Когато гражданите вече няма да палят себе си.&nbsp;</p> <p><strong>Особено позорен за ЕС е показният му дефицит на суверенитет,&nbsp;</strong></p> <p>с който Брюксел абдикира от претенциите си за суверенна велика сила. Кой ще го приема сериозно от сега нататък? Той очевидно няма политически механизъм за взимане на суверенни решения, няма дори умствен капацитет да схване политическите тънкости, които стара Европа отлично разбираше. Бюрократичната паралелна вселена на ЕС няма връзка с геополитическата реалност и с икономическото дередже на европейските народи. ЕС е сляп за престъпленията на киевския режим &ndash; в Европа, в прародината на индоевропейците. За какво ни е такъв европейски съюз? И тук е очевидна ролята на Русия като европейска страна &ndash; активен участник в европейските дела от векове, да наложи нужните корективи &ndash; Европа да се еманципира и да направи ляв завой като Америка у дома си.&nbsp;</p> <p><strong>Русия сега просто няма друг избор, освен да се наложи&nbsp;</strong></p> <p>по казания начин &ndash; &bdquo;партньорите&ldquo; не й оставиха друг избор. Тя не може да остави Донбас да бъде обезлюден и смазан, защото тогава Киев ще тръгне и към Крим, а има претенции и за Приднестровието, Кубан и руската Слобожанщина. Не може да отстъпи пред санкциите, защото те няма да бъдат вдигнати до изтеглянето й от Крим, а и след това ще бъдат използвани за шантаж за други цели. Който веднъж се поддаде на шантаж, няма отърване.&nbsp;</p> <p>Не може да остави Крим, защото той е ключът към Черно море, към цяла Южна Русия и към позицията й на велика сила в Европа и Близкия изток. Руският Крим прави невъзможно членството на Украйна в НАТО. Севастопол в НАТО означава границата на Русия да се премести до Тула. Борбата с Крим и за Крим е доминанта на руската история от XIV до ХХ в. Ако не се броят генуезките колонии и &bdquo;капитанство Готия&ldquo;, през последното хилядолетие в Крим не е имало цивилизоващ фактор освен Русия. Кримското ханство е разбойнически &bdquo;пакс&ldquo; (по О. Прицак) за търговия с роби (предимно славяни) по османските пазари. Кримските татари, останали под руска власт и разселени и у нас през турско, са мирен земеделски народ &ndash; потомци на куманите, но чест инструмент на османската и неоосманската експанзионистична политика.&nbsp;</p> <p><strong>Сега организацията на кримските татари е тамошното ДПС,&nbsp;</strong></p> <p>угоено и обнагляло от сътрудничеството си с мафиотския Киев. За България руската власт в Крим, както показах на друго място, е възможност за сътрудничество и развитие, каквото не бе мислимо под киевска власт &ndash; под Киев Крим се провинциализира и пауперизира. Нищо не било построено дори по морето, освен че киевските олигарси си парцелирали брега &ndash; но сега теловете навсякъде са махнати. Знаем също, че в Крим не се е намерил българин, гласувал за Украйна на референдума през март.&nbsp;</p> <p>Севастопол бил планиран като третата столица на Русия &ndash; той е и &bdquo;най-руският&ldquo;, и &bdquo;най-съветският&ldquo; град изобщо. Винаги е бил на &bdquo;централно&ldquo; подчинение на Кремъл, дори и под украинската власт, когато Лужков го превърнал в нещо като район на Москва. И сега е третият руски град с федерално значение. Той не е бил част от Кримската област на РСФСР по времето на Хрушчов и следователно предаването на Крим на Украйна е нямало правен ефект за Севастопол. Акунин, който в последните години написа няколко интересни романа за Севастопол (&bdquo;Беллона&ldquo;, &bdquo;Мария&ldquo;, Мария&ldquo;, &bdquo;Аристономия&ldquo;, а донякъде и &bdquo;Герой ненашего времени&ldquo;) от времето преди Кримската война до края на Гражданската война, може би най-добре разбира исторически мотивите на Путин, добре ще е да ги каже. Дано и Обама ги прочете.&nbsp;</p> <p>На фона на Севастопол, който ще има голямо бъдеще, толкова по-зрелищна е разрухата на Киев. Някогашният (в ХIХ в.) толерантен и процъфтяващ европейски град, средище на руската, но и на украинската, полската и еврейската култура, майката на руските градове, домът на най-голямата руска православна светиня &ndash; Киево-Печерската лавра, родното място на новоруския книжовен език &ndash; Киево-Могилянската академия, дори и без гледката на разрушения и опожарен Майдан, преживява най-жалките си дни под лунатичната власт на престъпници олигарси (Порошенко, Коломойски) и пребоядисани националисти &ndash; бивши комсомолски натегачи (като Тягнибок от Лвов).&nbsp;</p> <p>Както македонистката омраза към българското, както седесарската омраза към БСП &ndash; независимо кой й е начело, ако ще да не е Станишев или Миков, ами и сам Иисус Христос &ndash; и седесарската русофобия, тъй и&nbsp;</p> <p><strong>украинистката омраза към руското има две майки &ndash; ренегатството и медийната отрова.&nbsp;</strong></p> <p>И ако за ренегатството няма лек &ndash; е, освен като за гърбавия, срещу медийната отрова лек има и той ще бъде приложен и в Киев при бъдещата денацификация на остатъчна Украйна след самоопределението на Новорусия, и в България след победата на народа над мутрите. Всички медийни собственици, продуценти, редактори, автори, водещи, репортери, уличени в системно и умишлено лъгане и манипулиране, ще бъдат лишени завинаги от правото да работят в медиите и порицани публично. Извършилите и престъпления, като участие в опит за преврат или пропагандиране на омраза на етническа и друга основа, ще бъдат и съдени с цялата строгост на закона. Медиите, в които не останат читави собственици и журналисти, ще бъдат ликвидирани. Коренни промени са нужни и в образованието. &nbsp;</p> <p>В Украйна видяхме и провала на проекта за седесарска нация. Имало е проекти за &bdquo;мюсюлмански&ldquo; нации &ndash; в Босна и Пакистан, имаше и за &bdquo;многонационален съветски народ&ldquo; и &bdquo;социалистическа немска нация&ldquo;. В Украйна за пръв път бе направен неуспешен опит за формиране на седесарска нация. Неуспешен не в смисъл, че не е създадена, а че създаденото не е устойчиво &ndash; ще се разпадне под напора на реалността. В една нация не може да има само седесари. СССР не можеше да завладее всички капиталистически страни &ndash; поне една трябваше да остави, за да внася от нея пшеница. В една нация също трябва да има и добри, нормални, съзидателни&nbsp; хора, от които нацията &bdquo;да внася пшеница&ldquo;.&nbsp;</p> <p>Сякаш всички световни противоречия са сбрани в това малко, но велико, индустриализирано, но бедно, урбанизирано, но съставено главно от миньорски паланки и села, гъсто населено, но обезлюдяващо се, архаично, но авангардно до фантасмагоричност работническо място на степи и терикони с трафаретното съветско име &sbquo;Донбас&ldquo;.&nbsp;</p> <p>И ние &ndash; 80% от българите &ndash; &bdquo;участваме неотлъчно в борбата му за свобода&ldquo;.</p>

Коментари

  • Михайлова

    12 Авг 2014 17:53ч.

    Когато някой пише за Америка, добре да каже и за Русия истина. Надявам се че знаете руски. Ни Казахстан, ни Белоруссия не откажутся от импорта из ЕС Читайте далее: http://www.vedomosti.ru/politics/news/32013971/soyuz-lomitsya-ot-edy#ixzz3AA2Ol2cr В России рецессия После технической рецессии в первом полугодии во втором полугодии вероятна рецессия реальная Читайте далее: http://www.vedomosti.ru/finance/news/32013921/v-rossii-recessiya#ixzz3AA6Xkxvd От редакции: Россия на грани офсайда Внешняя политика Путина спорит с экономикой мегапроектов Путина Читайте далее: http://www.vedomosti.ru/opinion/news/32013261/na-grani-ofsajda#ixzz3AA4mCTBW

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • другарю Хаджийски,чакаме ви по-скоро в Донбас - с Калашников в ръце!!

    12 Авг 2014 17:53ч.

    .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • tgant

    12 Авг 2014 18:30ч.

    Силно съм изненадан от политическите познания и доброто перо на г-н Хаджийски. \&quot;Изненадан\&quot;, защото почти не съм срещал журналисти и/или политически анализатори, които не само да имат аналитичен ум, но да са и просветени хуманисти (както и да се разбира). Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До \&quot;tgant\&quot;,

    12 Авг 2014 18:51ч.

    Не си изненадан от нищо!Този почти всяка седмица пише едни и същи неща с които открито хули ЕС,САЩ и всеки който по някакъв начин се противопостави на имперските действия на Русия в Украйна,вътре в собствената си страна,а и на много други места по света.А ако действително си изненадан,много,много жалко!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    12 Авг 2014 19:03ч.

    Може би Дензъл Уошингтън шеше да изиграе ролята на чернокож президент по-добре от Барак Обама. Дензъл Уошингтън създаде един вълнуващ филм за чернокожите и правото им да бъдат равни с другите - Великите дебатьори (The Great Debaters). Постави си задача да бръкне в раната и я постигна. Обама не успя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Forbes

    12 Авг 2014 19:06ч.

    Щом в поредното си словоотделяне пациентът намеси и *проекта за седесарска нация* (в Украйна), прогнозата е твърде безрадостна. От друга страна е похвално, че в Карлуково им зачисляват компютри, за да си го изкарват на търпящия всичко цветен екран, вместо да си трошат един на друг костите, да се хапят и мажат с лайна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    12 Авг 2014 19:26ч.

    Анализът на Хаджийски за ситуацията в Щатите е прекрасен, но ми се струва, че картината на Русия е силно идеализирана. И не заради традиционните и слабости и асоциирането и с болшевишкия СССР от онези, които изначално я мразят. С общество силно стратифицирано, но все още без адекватно политическо представителство, Русия повече напомня на империята преди появата на болшевиките. Трудно ще се зародят демократични тенденции в такова общество извън тесните кръгове на руската интелигенция. Дори опозицията която се формира при новия мандат на Путин, днес е на негова страна. Съединените щати не са в състояние да помогнат на демократичните процеси, ако това изобщо е целта им. Единственото, което правят в момента е да тласкат Русия към все по-всеобхватен консерватизъм, превръщайки я в свой враг. Ползи от това ще калкулират единствено производителите на оръжия, останалият свят ще плаща цената, включително и гласувалите за Обама.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • WTF

    12 Авг 2014 19:27ч.

    Този е много тежък случай - не можел да спи заради Донбас?!??!! Наш бил... тоя руснак ли е, какъв е? Сигурно щеше да е много щастлив ако след т.н. \&quot;освобождение от турско робство\&quot; си бяхме останали под руски протекторат и руска губерния. Да ходи да се гръмне!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Менелай

    12 Авг 2014 19:37ч.

    Впечатлен съм от прочетеното. Мисля, че автора доказва с разсъжденията си, особено в прогностичната им част, онази естествена предстояща последица от днешния упадъчен регрес!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ха-ха

    12 Авг 2014 19:40ч.

    Освобождение от турско робство в кавички, а руска губерния не. Липсват само крилатите думи на медвенския овчар - По-добре още сто години под турско, отколкото казашки ботуш и т.н. Низостта не е от днес.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ::)))

    12 Авг 2014 19:40ч.

    Критикарите на статията да бяха си премълчали и да седнат да се образоват, само с придобитите познания от една прочетена книга за Винету и героическо минало от криминалния преход в РБ нямат бъдеще.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на Вниманието на Явор Дачков

    12 Авг 2014 20:00ч.

    г-н Дачков, уж се пишеш срещу цензурата и приемаш и по-различно мнение, но в момент който не ти изназя, , махат се коментариите коите не ти изнасят / в случая на \&quot;Господ\&quot;/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • анти Путлер

    12 Авг 2014 20:03ч.

    Уж се пише за разбирач, а поддържа един класически олигархо-фашистки режим на Путлер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рубладжия

    12 Авг 2014 20:03ч.

    Всъщност, Forbes, определението \&quot;седесарска нация\&quot; е много точно. Нека си спомним как се развиха събитията при нас след промените. Първо беше един голям устрем да скъсаме със всичко, което е било преди. Хората ходеха по митинги, пяха \&quot;45 години стигат! Времето е наше!\&quot;. След това бързо започнахме да усвояваме всичко важно от западната култура - мис мокра фланелка, стриптийз(спомням си, бях на десетина години, когато видях това чудо рано сутринта в събота по БНТ), порнография на всеки ъгъл, свободни икономически отношения: всеки келнер - банкер, всеки таксидижия - собственик на чейндж бюро. Викахме (а и продължаваме да викаме) \&quot;мръсни комунисти\&quot;, \&quot;червени боклуци\&quot;. И хубаво, от туй викане и кряскане по-добре ли стана? Хората, които трябваше, тихомълком си взеха каквото трябваше. Същото сега се случва в Украйна - в Киев крещят \&quot;Слава Украине! Героям - слава!\&quot;. Вече няма как, ще променят живота си за по-добро. При оранжевата революция не стана, но сега вече ще стане. Москалите няма повече да им се месят. А да и всякакви пастори и секти се вихрят, пак както беше при нас. А олигарсите пак са там. Изгониха само един от тях - Янукович. Не е ли ясно, че омразата към Русия има само една цел - да се отвлече вниманието от безобразията на олигарсите? Издига се едно чучело, което всички да хулят, да замерят с камъни, а зад гърбовете им, необозпокоявани от никого, крадците да си вършат своята работа. Това вече сме го виждали при нас. Украинците проявиха една всенародна глупост (същата, която и ние проявихме). От февруари досега имаше много начини да се противопоставят на \&quot;пъкления план\&quot; на Путин, най-напред не трябваше да забраняват руския език като държавен. Това дилетантство им струва твърде скъпо. Вярно, че впоследствие се отказаха, но нещата просто станаха необратими. Нека припомня, че в източна Украйна и Крим също не обичаха Янукович. Но когато по телевизията виждаш опиянени от еуфорията и омразата си към всичко руско радикали, които обещават да приключат с москалите, е много трудно да останеш безразличен. Тия радикали може и да не са толкова много, но бяха достатъчно. И хайде да не се заблуждаваме, нито на САЩ, нито на ЕС им е толкова необходима Украйна. Просто те знаят, че тя е необходима на Русия. Ние също не им бяхме нужни. Просто трябваше да ни отдалечат от СССР/ОНД/Русия. Изобщо казано, сега сме им един досаден сърбеж. Ограничават се само дотолкова, колкото да пишат тревожни доклади колко сме корумпирани, колко сме бедни, как нищо не се променя, как все изоставаме с реформите. Ама какво да ги правиш, българи. Пак ще повторя Украйна преминава през седесарсия си период. Историята се повтаря. И още нещо, ако Путин наистина искаше да затрие украинския народ, отдавна да е вече в Киев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • За рубльовката

    12 Авг 2014 20:09ч.

    Путин освен да язди Кабаева и да си прави пластични операции друго не прави. А да, забравих, и да си помпи КГБ- шната мания за величие като насъсква брат срещу брат, чакайки да му се клани целия свят и да го моли да престане.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за сведение на WTF

    12 Авг 2014 20:13ч.

    Валентин Хаджийски е българоамериканец от Ню Йорк, философ, историк и икономист, бивш дипломат, зам.-председател на Комитета на ООН по неправителствените организации. Прецизен познавач на геополитическите процеси, които текат в момента на хвърлей място от Бг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рубладжия

    12 Авг 2014 20:19ч.

    Нека, освен това, да споделя и една своя теория. Според мен, тези, които прокарват руските интереси, имат най-голям интерес да насърчават омразата срещу Русия. Може и да ви се струва абсурдно, но всъщност има солидна логика в това - така цената за услугите им става по-голяма, а усилията не се променят. Дали ще я мразим повече или по-малко, няма значение, правилните хора пак ще свършат необходимата работа. А засилването на омразата, прави услугите им по-нужни. Нека си спомним кой продаде бургаската рафинерия на Лукойл. Дали същото не се случва и в Украйна? Нека не сме наивни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • lu

    12 Авг 2014 20:36ч.

    Добър анализ за САЩ и изключително слаб за Русия, граничещ със смехотворна пропаганда.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рубладжия

    12 Авг 2014 20:39ч.

    Силно се съмнявам, че Путин освен да язди Кабаева и да си прави пластични операции друго не прави. Това е просто глупаво изказване. И хайде, не си мислете, че считам Путин за най-демократичния човек, а Русия за земен рай. Просто това, което се случи за една година(някой изобщо представял ли си е тогава, каква каша ще стане) определи сегашния ми възглед. Даже нека уточня, че по време на грузинската война за Южна Осетия, цялата тази проруска мания ме дразнеше. Но тая манипулативна антируска кампания, която се води в \&quot;обективните\&quot; медии, ме дразни не по-малко. Путин направи единственото правилно нещо за Русия - показа зъби и даде ясно да се разбере, че с това театро повече не може да се продължава. Нека уточним, че Крим не може да е натовски. Тук няма международни правила в тая работа. Всяка друга нация би направила същото. Нека също уточним, че Украйна сега ще загуби много повече от присъединяването си към ЕС. Колкото и да е корумпиран, Янукович имаше проблясък на национална отговорност. Хайде да поразсъждаваме, наистина ли Янукович е чак толкова зависим от Русия. Човек, който има солидни сметки зад граница и може във всеки момент да си вземе шапката, и да си живее добре. И ако беше подписал споразумението с ЕС, щеше да избегне един куп проблеми, а все някак щеше да се договори с Европа да поостане още малко на власт. Явно той тогава осъзна каква наистина е ситуацията. Пак ще повторя, украинците бяха завладени от \&quot;седесарска\&quot; глупост.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рубладжия

    12 Авг 2014 21:12ч.

    Колкото до олигархията в Русия, нека напомня, че не Путин я създаде. Той елиминира част от нея, а другата, която му беше полезна, я запази. Сигурно ще се съгласите, че нещо такова не може да се премахне напълно. Ние сме много по-малка страна, а не се справяме по-добре. Още нещо, умници. Хайде замислете се, сега, когато Русия е изолирана, когато национализмът в нея ще се зароди отново в отговор на тази изолация, кое е по-добре, човек като Путин да е начело на такава суперсила или някой друг, който не е толкова склонен на компромиси. Наистина, нека се радваме, че ракетите все още не са полетели. Русия беше започнала процес на отваряне към света и за една година всичко се обърна. Наречете ме конспиратор, но кой има интерес от тази работа? Кой иска да изолира Русия, за да реши собствените си проблеми? А кой има способността да направи цялата тая бъркотия? И нека напомня също, че международната политика много рядко досега се е водила от всеобщия интерес. Цинизмът продължава да присъства. Нямаме причина да вярваме, че нещата са се променили и това се прави в името на мира, свободата и демокрацията по целия свят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рубладжия

    12 Авг 2014 21:41ч.

    Мда, много дълги коментари почнах да пиша, хората не успяват да ми ги прочетат, камо ли да им отговорят. Графоманията ме хвана.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • олигархията в Русия не Путин я създаде

    12 Авг 2014 21:49ч.

    Тъкмо обратното - олигархията създаде Путин, който преди 15 години беше перфектен за целта: безличен службаш, лишен от харизмата на Елцин, невзрачен като плъх, оставен да доизслужва в глуха линия, в Дрезден, далеч от истинския шпионаж, който е в Берлин и в големите западни столици. И сега олигархията е на път да го унищожи, защото с безумните си авантюри й бърка пряко в джоба и вреди на интересите й. Интересна есен се задава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Don

    12 Авг 2014 22:03ч.

    Отново блестящ Хаджийски. Няма да се уморя да твърдя, че той е явление без аналог в съвременната българска журналистика. Що се отнася до нужната на Русия и останалия свят идеология добри податки могат да се намерят у Панарин А.И.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рубладжия

    12 Авг 2014 22:09ч.

    Така е олигархията създаде Путин, а това, че е бил безличен службаш, лишен от харизмата (и алкохолизма) на Елцин, невзрачен като плъх, оставен да доизслужва в глуха линия, е вече история. Уви, в историята има неочаквани обрати. И Сталин беше безличен бандит, занимаващ се с обири, за да се финансира партията и всички го подценяваха. Но след това си изпатиха. А историята трудно може да го оцени еднозначно. От една страна е параноичен изверг, унищожил милиони, а от друга знаем каква е заслугата му за обрата във Втората световна война. Ще поживеем, ще видим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ,рубладжия,изпускаш едно нещо в иначе доста безпристрастните си разсъждения!!

    12 Авг 2014 22:15ч.

    Всички НЕ-Демократични явления в БГ и бившия Соц-лагер са НАСЛЕДСТВО от времето и нравите на Социализма,НЕ са СЪЗДАДЕНИ по времето на Постс-оциализма(неправилно наричан Демокрация)- само се проявяват през него и ...с времето ще бъдат изместени от Нови,несъмнено-по-демократични,но-след смяна на поколенията

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • явление без аналог в съвременната българска журналистика

    12 Авг 2014 22:21ч.

    Безаналогово средство за прочистване на стомаха чрез спонтанна регургитация, още на петия ред от поредния опус.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ххх

    12 Авг 2014 22:32ч.

    Действително Хаджийски е блестчщ за пореден път! Наистина той е находка, ценна находка измежду клоаката от журналисти, който бих определил като такиша само за това, че са завъряили тази специланост. За съжаление такива коментари, изложени мисли и впечатления не би трябвало да четем само тук, в този сайт. Но нищо ново под слънцето. Нима четем /тези които искат и ценят различното и стойностното/ на други места, в други сайтове и медии това, което споделят, казват и коментират Волгин, Л.Русева, Андролова, Иво Христов?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • tgant

    12 Авг 2014 22:34ч.

    Прави впечатление силната поляризация (политизиране)на коментарите. Разбирам brainwashing-a в Чалгария и наблягането върху \&quot;еуро-гейско-американски\&quot; империалистичен морал (т.е. \&quot;атлантическите ценности\&quot; в черноморска БГ, ха-ха). \&quot;Нерди Ямбол - нерди Стамбул (Атлантика)\&quot;. Така си беше и при соц-а, но тогава калпаците/каскетите, дето удряха глави о пода сочеха изток, а потурите им - на запад. Днес, у новия \&quot;елит\&quot; е пак така, само дето компаса се завъртял на 180о (дирникът сега е вдигнат на изток). Точно от това никак и не съм \&quot;изненадан\&quot; (за инфо на един товарищ-глобален демократ - пост #4). Пак да си кажа: като човек прекарал близо 25 г. отвъд Атлантика, подкрепям анализите на г-н Хаджийски. Е -Voila.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рубладжия

    12 Авг 2014 23:12ч.

    Така е, разпадът на нравите започна още по времето на социализма, но за това сме си виновни ние. Руснаците не са ни виновни, че сме се отнасяли по този начин към държавата си. Само си спомнете как се разсъждаваше тогава, мисля си, че ми плащат, те пък си мислят, че им работя. Така общество не може да се гради. Разпадането на нравите не се дължи по същество на социализма, а на това, че бяхме откъм губещата страна и лишенията, които търпяхме от това. В Германия след загубата на Първата световна война има подобни процеси. Когато 89-та година нещата бяха опуснати, хората си помислиха, че всичко е позволено, защото вече е демокрация. Ако някой си позволеше да отправи забележка, че така не бива, веднага му наскачаха няколко \&quot;демократа\&quot; да го нарекат мръсен комунист. Вярно е, че една маса народ трудно може да прояви колективна мъдрост, но седесарите бяха хората, които да насочат движението. Те обаче се присъединиха към общата вакханалия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво на Хаджийски!

    12 Авг 2014 23:18ч.

    Браво и на Рубладжията, ама кажи и кой има интерес според теб. Безбожниците и ционистите оттатък океана. Рогатия само потрива гнусни ръчички и ги ръчка кога точно ще пуснат и ракетите. Бог да ни е помощ на всички нас! ..И не само Донбас ами цялата Киевска Рус е наша - създадена от нашите велики Български Канове! Но историята, особено днес се чете както споменатия горе Евангелието..А и никой не иска да знае Истината..добре му е да живее под крилото на ..\&quot;кво\&#039;т си ял, кво\&#039;т си пил - това е важно\&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво на Хаджийски!

    12 Авг 2014 23:27ч.

    Браво и на Рубладжията, ама кажи и кой има интерес според теб. Безбожниците и ционистите оттатък океана. Рогатия само потрива гнусни ръчички и ги ръчка кога точно ще пуснат и ракетите. Бог да ни е помощ на всички нас! ..И не само Донбас ами цялата Киевска Рус е наша - създадена от нашите велики Български Канове! Но историята, особено днес се чете както споменатия горе Евангелието..А и никой не иска да знае Истината..добре му е да живее под крилото на ..\&quot;кво\&#039;т си ял, кво\&#039;т си пил - това е важно\&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан Димитров

    12 Авг 2014 23:38ч.

    Преди да говорите за империализъм ,дайте поне един факт за имперските амбиции на Русия-към г-жа Михайлова и коментар 3 https://www.youtube.com/watch?v=YZxSEuo6yEM Ограмотете се малко и тогава коментийрайте,без да си чешите езиците

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • .

    12 Авг 2014 23:43ч.

    В началото на САЩ военната интервенция в Ирак Садам каза на американците, че не знаят в какво блато затъват. Набързо го обесиха, но се оказа прав и действителността го доказа. На американците никой не може да даде акъл, но от него патят другите народи, далеч от техните граници. Нещо подобно май се случва и в Украйна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НМ

    13 Авг 2014 0:10ч.

    Много добра статия. Г-н Хаджийски е в незавидна позиция - идеите му не се вписват в готовите рамки на мислене (те са основно две в нашето поляризирано общество) и затова изискват напрежение на ума, за да се обмислят. Специално благодаря на автора за използването на \&quot;вътрешни\&quot; американски и руски гледни точки едновременно, вкл. културни и светогледни позиции. Това също е трудно и се прави от единици интелектуалци в България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НМ

    13 Авг 2014 0:12ч.

    Много добра статия. Г-н Хаджийски е в незавидна позиция - идеите му не се вписват в готовите рамки на мислене (те са основно две в нашето поляризирано общество) и затова изискват напрежение на ума, за да се обмислят. Специално благодаря на автора за използването на \&quot;вътрешни\&quot; американски и руски гледни точки едновременно, вкл. културни и светогледни позиции. Това също е трудно и се прави от единици интелектуалци в България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer,

    13 Авг 2014 0:24ч.

    С несвързаните си коментари показваш че си много тъп.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ИНАТА

    13 Авг 2014 0:40ч.

    ОТЛИЧНО ЗАМЯТАНЕ ! ХАДЖИЙСКИ ,КАМАКЪТ ТИ ЦОПНА В БЛАТОТО ! А ПРОГНОЗАТА ТИ Е ДЪГОСРОЧНА И ТОЧНА .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • MM

    13 Авг 2014 0:47ч.

    Изтривайте коментарите които не ви харесват,оставяйте тези които са ви удобни,но знайте,че все по-малко хора ще излъжете.Младите хора не са с обременени мозъци и няма да ви търпят.Ще напуснат тази страна пълна с лъжци като автора на статията,сайта \&quot;Гласове\&quot; и за съжаление доста други.А те знаят каде да отидат.Няма да ги излъжете лесно.А тия които вярват на хитрите ви лъжи,много има да се чудят защо е тая сиромашия в България...Ако ми изтриете пак коментара ще го копи-пейсвам всяко свободно време и навсякаде!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Просто човек

    13 Авг 2014 0:49ч.

    Много добро четиво .Много прав по темата.Много грамотен и с гражданска позиция.Само така Искаме истината ,а тя е тази която описвате Браво на овтора!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Напомнящ

    13 Авг 2014 1:07ч.

    Пишете: \&quot;Най-добрият аргумент срещу антигей истерията чух наскоро не другаде, а по Russia Today от американски методистки пастор със син хомосексуалист. „В Библията, каза той, няма осъждане на любовта (loving relationship) между лица от същия пол. Има осъждане на изнасилването и разврата.“ В бъдеще ще коментирам по-подробно този въпрос...\&quot; Това хубаво, че сте оставили да коментирате този въпрос \&quot;в бъдеще\&quot; Така ще имате възможност да проверите вярно ли така пише в Библията.Кой знае дали американският пастор не се е объркал нещо...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бат Радко

    13 Авг 2014 2:11ч.

    Евроатлантическия \&quot;Титаник\&quot; (всъщност катамаран от сдвоени круизен кораб(Европа) със военен) лети към ледника с висока скорост.Доста хора вече виждат неминуемата катастрофа .Някои искат ляв завой за избягване на ледника,други десен а вече и доста хора в Европа настояват за спускане на спасителните лодки и всеки да се спасява както може(бума на националистическите партии на евроизборите).За съжаление оркестъра (корпоративните медии от цял свят) продължава да свири и много малко хора чуват предупрежденията на виждащите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бат Радко

    13 Авг 2014 2:33ч.

    Евроатлантическия \&quot;Титаник\&quot; (всъщност катамаран от сдвоени круизен кораб(Европа) със военен) лети към ледника с висока скорост.Доста хора вече виждат неминуемата катастрофа .Някои искат ляв завой за избягване на ледника,други десен а вече и доста хора в Европа настояват за спускане на спасителните лодки и всеки да се спасява както може(бума на националистическите партии на евроизборите).За съжаление оркестъра (корпоративните медии от цял свят) продължава да свири и много малко хора чуват предупрежденията на виждащите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кто не мерзнет тот москаль

    13 Авг 2014 2:38ч.

    Украйна реши да спре транзита на газ за ЕС. Украинският парламент прие днес на първо четене законопроект за санкции срещу Русия, предаде ИТАР-ТАСС. Документът, внесен миналата седмица от правителството в Киев, предвижда общо 29 мерки срещу физически и юридически лица, финансиращи тероризма и подкрепящи окупацията на Крим. Законопроектът включва забрана за транзитно преминаване на самолети на руски авиокомпании през Украйна и дори транзита на газ. Според премиера Арсений Яценюк в Киев се подготвя черен списък със 172-ма руски граждани, на които ще бъде забранено да стъпват на територията на страната. Законът бе подкрепен от 243-ма от общо 308 присъствали на сесията украински депутати. Ако бъде забранен транзитът на газ през Украйна, това означава и спиране на доставките за България. Нашата страна ще бъде най-засегната сред 15-те европейски страни, които получават между 30 и 100 процента руско синьо гориво.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Forbes

    13 Авг 2014 2:44ч.

    Докато червените фуражки оплакват евроатлантическия Титаник (тяхно любимо занимание от 50 години насам), бленуваният *евразийски* съюз са взриви на площадката за изстрелване досущ като ракета Протон ІІ: Беларус и Казахстан отказаха да подкрепят идиотските санкции на джуджето Путчо срещу собствения му народ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хто не скаче той москаль

    13 Авг 2014 2:45ч.

    Рада проголосовала за создание свободной экономической зоны в Крыму. 12.08.2014 Верховная Рада Украины поддержала во втором чтении законопроект № 4032а «О налоговом и таможенном контроле в свободной экономической зоне Крыма и особенностях осуществления экономической деятельности на временно оккупированной территории Украины». За данную законодательную инициативу проголосовали 227 парламентарием. Законопроект предлагает внесение дополнений в положения Налогового кодекса Украины, согласно которым «на временно оккупированной территории Украины отношения, возникающие в сфере взимания налогов и сборов, регулируются законом Украины „О налоговом и таможенном контроле в свободной экономической зоне Крыма“». Также документ предлагает создать специальную свободную экономическую зону в пределах Крыма сроком на 10 лет, определить правила ведения экономической деятельности на временно оккупированной части страны и урегулировать отдельные отношения между физическими и юридическими лицами, пребывающими в этой зоне и за ее пределами. Отмечается, что этот закон вступает в силу на следующий день после его опубликования.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    13 Авг 2014 2:49ч.

    Forbes, Виждам, че след Украйна си заобичал също така Беларус и Казахстан. Интересно...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До observer

    13 Авг 2014 3:12ч.

    На златната рибка всичко й е интересно, понеже помни 7 секунди, а обикаля аквариума за 8...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Forbes

    13 Авг 2014 3:27ч.

    Руското ембарго е чудесна възможност за Беларус. Просто ще репакетират крушите, прасковите и лимоните и ще ги продават на Руснаците с 20% надценка. Путин е решил да прави неща, които можеха да работят само до известна степен по времето на затворената система на СССР. Въобще не са му ясни нещата. Не можеш да забраниш неща да се купуват! Може да забраниш неща да се изнасят (до известна степен). Но какво ще забрани за износ? Газ? Петрол? Явно не. Така че Западът ще си купува суровините по пазарни цени, но няма да му продава части и технологии, освен това го отрязаха от кредитния пазар. Българските каскети не разбират, че това всъщност е най-страшното. Все си мислят, че Русия има много пари, а не си дават сметка, че в съвременната икономика в кредита е живата кръв. Никой не използва готови пари. А и готовите пари взеха да се стопяват. От $500 милиарда можиците вече над 200 похарчиха, за да подържат стойността на рублата. Но винаги така става, когато тъп фатмак се опитва да надхитри финансист. А полюциите на Ханджийски по-горе са ... полюции, мокри сънища на стар ерген.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • hamel

    13 Авг 2014 3:33ч.

    \\\\\\\&quot;Въобще не са му ясни нещата.\\\\\\\&quot; :d Има си хас да са му ясни. Както винаги, Фичо е блестящ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Forbes

    13 Авг 2014 3:58ч.

    На ПУТИН, мурзилке, на ПУТИН не са му ясни нещата! Никой не обсъжда някакво рядко червено лайно, с него приключихме отдавна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    13 Авг 2014 4:26ч.

    Атаката срещу Русия започна още преди трагичните събития в Украйна. И повече от очевидно Украйна беше само необходимият претекст, приемлив за западните общества. Възмутителната със своята мащабност олимпиада в Сочи, авангардните съоръжения, дело на световни архитектурни звезди, налятите огромни средства, нескритите амбиции на Путин. Крайно обезпокоително - Русия отново проявява амбиции. И се започна, съобщенията кой няма да удостои с присъствието си олимпиадата поради руските рестрикции върху хомосексуалната пропаганда изместиха спортните коментари. Олимпиадата означавала мир? Може би в някои други времена. Снимки на недовършени клозети, клипче снимано в Канада с разхождащ се руски вълк, купчина избити украински кучета, илюстрираща руската жестокост, гастролът на Пуситата, спортните коментари преливащи от политика. Русия направи опит да се отвори към света, показвайки най-доброто на което е способна, безполезно. Показаха и - мястото ви не е сред нас, единственото от което се нуждаем, са ресурсите ви. Но дали Русия е готова да се примири с такава унизителна роля? И правела ли го е някога, когато и да било в своята история?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • налятите огромни средства

    13 Авг 2014 4:29ч.

    От които, съдейки по крайно неубедителния краен резултат, около 4/5 са били откраднати...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer,

    13 Авг 2014 5:56ч.

    постоянно показваш тъпотията си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • hamel

    13 Авг 2014 6:24ч.

    \&quot;На ПУТИН, мурзилке\&quot; :d И кво? Не са му ясни нещата, викаш :d Льольо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • hamel

    13 Авг 2014 6:34ч.

    \&quot;Атаката срещу Русия започна още преди трагичните събития в Украйна\&quot; Атаката срещу Русия не е преставала в последните 200-300 години. В момента е в остра фаза и се съпровожда с остра персонална атака - срещу Путин. Която пък започна още в 2003-2004 та, когато Путин отмени действието на Закона за споделяне на природните богатства, премина в следващи фази в 2007-ма, след речта му в Мюнхен, разбира се в 2008-ма - Грузия и т.н. За да стигнем до днешното сатанизиране. Разбира се, на лъжльовците това няма да им се размине. Друго е времето, хората не се осведомяват по Гьобелсовите кинопрегледи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • hamel

    13 Авг 2014 6:43ч.

    \&quot;Атаката срещу Русия започна още преди трагичните събития в Украйна\&quot; Атаката срещу Русия не е преставала в последните 200-300 години. В момента е в остра фаза и се съпровожда с остра персонална атака - срещу Путин. Която пък започна още в 2003-2004 та, когато Путин отмени действието на Закона за споделяне на природните богатства, премина в следващи фази в 2007-ма, след речта му в Мюнхен, разбира се в 2008-ма - Грузия и т.н. За да стигнем до днешното сатанизиране. Разбира се, на лъжльовците това няма да им се размине. Друго е времето, хората не се осведомяват по Гьобелсовите кинопрегледи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иван

    13 Авг 2014 6:50ч.

    Мисля, че са използвани прекалено много думи (някои, незнайно защо - чужди). А смисълът на цялото писание може да се изрази съвсем кратичко: \\\&quot;Аз съм глупав, необразован и страдам от логорея\\\&quot;. Кратко и ясно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МинавашТ

    13 Авг 2014 8:58ч.

    Чич Фичо, защо продължаваш да стоиш още в новата \&quot;империя на злото\&quot;, а не заминеш да воюваш за правдата си в Донецк?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да не би да имаш

    13 Авг 2014 9:33ч.

    връзка със Стрелков, минаваШт?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чедомир

    13 Авг 2014 14:48ч.

    Интересни хора са туй нашенските демократи.Плюят Путин,че бил авторитарен и същевременно радостно ни съобщават,че в рамките на Евразийския съюз Белпрус и Казахстан могат да провежсат самостоятелна политика,защитавайки националния си интерес.А сега нека обърнем поглед на Запад- към ЕС и Обама и какво се случва там въпроса със санкциите спрямо Русия.Успяват ли носителите на европейските демократични ценности да провеждат самостоятелна политика,отговаряща на националния им интерес и как се наказват непослушните.Справка-наша милост през последната година и половина и сагите с Уестингхауз и Южен поток.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    13 Авг 2014 15:25ч.

    Хубаво нещо е световната мрежа. Така можем да прочетем новата статия на Хаджийски, както и да го познаваме отпреди с ника му Чичо Фичо. Не се налага да разчитаме на новините на Нова и бТВ. Можем също да срещнем хора, които иначе бихме избягвали отдалеч с погнуса, а също така и съмишленици, с които дори спорът е удоволствие. И можем да избираме източниците си на информация. Някои предпочитат блоговете и сайтовете на демократи с агентурно минало, други пък места, където се вихри бой като след мач на софийските грандове. Тук, както и на много малко други места, можеш да прочетеш смислени неща. За страна като България това не е малко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Forbes

    13 Авг 2014 15:48ч.

    Лошо няма, събирайте се тук и си четете един на друг глупостите за неудържимия възход на Русия и за неизбежния упадък и гибел на Запада. Щом си вярвате, пък и - както гледам - рядко минават що-годе нормални хора да ви се подиграват, не е като в по-оживените блогове...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Слави

    13 Авг 2014 16:14ч.

    Трогателен е начина на г-н Хаджийски да представи безпринципното правителство на Орешарски като нещо едва ли не желано от българите. Да събереш под една шапка ДПС, Атака и БСП е \&quot;връх на демокрацията\&quot;. Правителство създадено да дообере каквото е останало, да подпише заробващи договори ден преди да подаде оставка, да подмени стотици държавни чиновници с тайната надежда да се саботира работата на всяко ниво на следващото управление е наистина много желано но не от българите а от хора като Вас. Говорите за мутрите но не ги поставяте от правилната страна, защото мутрите бяха създадени от комунистите като ударен отряд за експроприиране на парите които не успяха да откраднат при пребоядисването си през 89 година. Когато говорите за мутри погледнете първо в собствените си редици. Погледнете тези доказани 128 кредитни милионери недосегаеми за \&quot;съдебната власт\&quot; на кого се отчитат и в чии редици са. Разбирам, че сте по-интелигентен и сигурно скъпо платен ТРОЛ но доводите Ви са много ефимерни за по-интелигентната част от населението. Разбирам, че много ви е страх от граждански протести които не са контролирани от Вас, защото търсят истината и издърпват черджето под краката на икономическата ви власт, но те са факт и хората ще ви задават все повече въпроси на които нямате отговор. Страхувайте се още повече от времето когато ще ви потърсят и равносметка. Не се успокоявайте с това че съдебната власт все още е купена от вас/за това панически се съпротивлявате на каквито и да са промени в съдебната власт/. Идва и нейния ред и то с референдум. Тогава освен емиграция в страните по които плюете нищо друго не ви остава. Не можете да ми дадете и отговор защо пишете репортажите си от кафенетата на Манхатън, а не от сладкарниците на Севатопол който според вашите думи е като втора столица на Русия. Може би ви е страх, че няма да ви отпуснат достатъчно купони за кафе? Не се безпокойте, за вас ще има винаги достатъчно. Очаквам следващите ви анализи именно от Севастопол и Донецк и ви пожелавам да пишете истината (ако хората там не ви бият с камъни).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Forbes

    13 Авг 2014 16:37ч.

    Абе, момче, не виждаш ли какви глупости твори прехваления ти запад? Тази отчайваща и безпомощна простотия, наречена Европейски съюз, не може да бъде резултат на великата европейска цивилизация. Жалки са. А са жалки, защото забравиха, че Европа е преди всичко традиция, култура и духовност. Само пристрастния и безпросветен глупак може да вярва във всевластието на политиката. Русия не прави нищо повече или по малко в сравнение с това, което е правила и прави всяка една световна империя. Стига с прехваления ви запад, който отдавна забрави ценностите си, дошли от историята му. Това не е моя запад, не е моята европейска цивилизация. Те дори забравиха какво им говориха Чърчил и Дьо Гол. А американците мога вече да ги наричам по всякакъв начин, освен \&quot;почтени\&quot;. Вгледайте се малко, прочетете повече и научете някой друг западен език, освен английски и непременно - руски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    13 Авг 2014 16:53ч.

    Трябва ли да се обяснява, че моралните принципи и богатството не трябва да се бъркат? Що за аргумент, че ако не харесваш нечия политика, нямаш право да избереш да живееш в страната, която я провежда? Ако човек е на страната на изтребваните сирийски християни например, трябва ли да го пращате в Сирия? Рецидив на тоталитарно мислене от хора, които уж са го отрекли - да нямаш право да критикуваш страната си, рецидив на мизерно битие, в което богатството е единствената ценност?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • tgant

    13 Авг 2014 17:13ч.

    Нека още веднъж кажа, какво особено харесвам в чудесното обзорното есе на В.Х. Това е нещо, което съвпада с моите наблюдения: образованието в Америка и на тамошната \&quot;номенклатура\&quot; (В.Х. засяга главно \&quot;дипломатическата\&quot;). Имам наблюдения от първа ръка: наистина, този който не става за финанси и банкинг - минава в политикал науки. Имам близък, който извървя тоя път: ученето на финанси му се видя трудно (главно зарди мат и статистика) и след 2 г. се прехвърли в полит-науки, където стана един от първенците на курса(хаха). Младежите отиват в политически науки, защото се надяват да постъпят на държавна работа (\&quot;пей сърце\&quot; - до пенсия: здравни и пенсионни осигуровки и др. привелегии). Основното задължение е да си \&quot;послушник\&quot; на шефовете (дори ако си само полицай). В това поприще (държавна служба) има един проблем: много напористи имигранти (от Азия, Африка)се насочват натам, а има квота за видими малцинства. Както казват: \&quot;Ако си бял и мъж (не хомо) - почти нямаш шанс за назначение на служба без ходатайство\&quot; ..хаха. Иначе, когато преди 25 г. се заселих на континнента, бях потресен от неграмотността на обикновените граждани (не елита), по-късно, работейки в университет престанах да забелязвам. Сега, когато съм в БГ съм пак съм стреснат от необразоваността на българите... такива ми ти работи, хаха... и в унисон с есето на В.Х. правя извод, че това е целенасочено, създаването на лесно-управляемо полуграмотно население, което има нужда само хляб, ракия и зрелище (чалга)!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • tgant

    13 Авг 2014 17:36ч.

    Да споделя, още нещо: Гледам някои хора бъркат СССР с Русия. На около 26-28 г., аз от \&quot;русофил\&quot; станах \&quot;русофоб\&quot; (по-точният термин е \&quot;антиболшевик\&quot;), това по време и след учение в Москва. По-късно осъзнах и друго, по-просто нещо:... то той, \&quot;БолшивизЪмъ\&quot; де, не е създаден от руските мужици (ония с валенките и ушанките), а от едни \&quot;богоизбрани\&quot; хора, които умело са използували ситуацията около ПСВ и обслужвали чужди интереси, напр. кайзера на Германия (имам впредвид, парите получени от Бланк-Ленин) и т.н. Самите руснаци са изстрадали комунизЪмъ 100х повече от нас (да речем). И не разбирам, например, защо някои хора пишещи тук не използуват същия аршин срещу Германия? Не обвиняват германците за това, че германецът Мердохуй Леви (К. Маркс), живял на гърба на немските работници (с парите на Ф. Енгелс)и създал последователи в Германия (Р. Люксембург, К. Либхнет ...) пък и не само там, и не критикуват \&quot;братския немски народ\&quot; за нещастията, сполетели Европа през първата половина на миналия век??

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мм

    13 Авг 2014 19:30ч.

    Колко много приказки, за да се оправдае окупацията на украинска земя от руския башибозук. Колко и да не му се иска на автора то руснаците в Украйна са подложени на изтребление и това е добре за нас. Колкото повече Украйна се отдалечава от Русия, толкова повече намалява вероятността и България някога да се върне в руска орбита.Русия без Украйна е джудже въпреки територията си.И Путин това го разбира.Обама просто сви сърмите на всички, които го подценяваха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Nora

    13 Авг 2014 19:31ч.

    Прекрасен, задълбочен анализ! Браво на автора! Благодаря и на сайта \&quot;Гласове\&quot;, който ме измъква от усещането за все по-натрапчива, всеобща пропаганда, с каквато ни промиваха мозъците във времето на социализЪма. Мразя двойните аршини! Ненавиждам пропагандната машина на днешното време и истински желая да бъда оставена на спокойствие да преценявам и съпоставям фактите сама! Но, фактите, а не полуистините, с които ни заливат от всякъде! И все по-вече се чудя, как е възможно, при днешното изобилие на информация, толкова много хора да повтарят втръснали ни до болка клишета и заклинания! Това е примитивизъм в чист вид и говори за ниската степен на развитие на нашето общество! А, бе какво общество, пък аз, щом сме склонни да приемем, че връщането ни към нормалността ще се осъществи под ръководството на милиционерски примитиви, свързани с бума на мутренските ни времена?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Беларус МТЗ-50

    13 Авг 2014 19:42ч.

    И цялото това умотворение, което не можах да прочета докрая...е написано в ......МАНХАТЪН......уникално...класиката е пълна...поздравления ...АВТОРА, АВТОРА... Дачков - поздрав: https://www.youtube.com/watch?v=gOL_5rqe6yU

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ха-ха

    13 Авг 2014 20:50ч.

    Най-добре за вас, ММ е, че сайтът Гласове не се модерира, както правят в цивилизования западен свят. Там такива фашизоиди се трият веднага.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мислете!

    13 Авг 2014 21:46ч.

    Въпрос: Защо авторът на този псевдонаучен пасквил Валентин Хаджийски (Val Hadjiyski) е избрал да живее в Манхатън, Ню Йорк, а не в Москва? Какво кара хора, които неистово мразят Америка, да се възползват от свободата на либералната американска демокрация и в същото време да превъзнасят олигархичния режим на Путин... Ако ненавиждаш Америка, не е ли по-достоен избор да се върнеш в България или да емигрираш в Москва? Като си бил български дипломат, консул в Ню Йорк, защо си изоставил страната, която те е изпратила там, и сега критикуваш американската дипломатическа служба? Ето как се представя Вал Хаджийски в Америка, бранейки като един Матросов коалицията БСП-ДПС пред американската публика: http://www.criticatac.ro/lefteast/author/val-hadjiyski/ About Val Hadjiyski Val Hadjiyski is a New York-based author, translator and educator. He graduated in philosophy an history from Sofia University and holds a PhD in history philosophy from the Bulgarian Academy of Science (BAS) and an MBA from CalState. He formerly worked as BAS research associate, NGO expert, UN human rights diplomat and consul for Bulgaria in New York.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мара

    13 Авг 2014 22:24ч.

    На псевдомислещия над мен: по какви правила на логиката всеки, който не е съгласен с политиката на САЩ трябва да живее извън САЩ? И по каква логика, ако говориш истината за конфликта между Русия и Украйна трябва да живеел в Москва? Не е ли нормално мислещите и честни хора да живеят по целия свят?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мара

    13 Авг 2014 22:29ч.

    И още: защо рационалното говорене за проблемите на САЩ се приема за омраза ? Напротив, написаното от автора за САЩ звучи изключително искрено и с болка. Предполагам, той изразява чувствата на много мислещи демократи в тази страна

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Мислете

    13 Авг 2014 22:49ч.

    Т.нар. Вал Хаджийски е един малариен комар, размазан върху предното стъкло на американския Форд Мустанг. Той е поредното доказателство за силата и самочувствието на Америка, която търпи снизходително подобни нищожества да я оплюват, на принципа: като плюнеш нагоре, ще падне върху теб. Ако накой (вкл. той) си въобразява, че веговите логореични пристъпи могат да впечатлят когото и да било извън стотина ветерани на класовата борба в номенклатурните комплекси Ленин и Изток, по чудо снабдили се с коварното творение на ЦРУ - компютъра - то той има нужда от reality check.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мара

    13 Авг 2014 22:55ч.

    Но втори поглед, мисленето на псевдо мислителя отгоре е уникално авангардно. Предлагам всички жители на Африка и Азия - с всякави раси, религии и култури, които харесват и защитават България веднага да бъдат преселени у нас. Така набързо ще се сдобием с 2-3 милиона расово разнообразие, още толкова от кликата на мюсюлмански братя, 4-5 милиона китайци и прочия. Надявам се мислещият да е съгласен с такова практическо приложение на теорията му, че всеки трябва да бъде заселен там дето му харесвало.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • честен

    13 Авг 2014 23:08ч.

    До тъпия \&quot;Мислете\&quot;. Авторът на горния сериозен анализ е избрал ДА ЖИВЕЕ в САД поради простата причина, че стандартът там е значително по-висок от този в Русия. Причната за разликата се корени в историята на двете държави. Ако помислиш и ти, при положение че го можеш, логично ще стигнеш до същия извод. В същото време Хаджийски не си затваря очите пред истината, справедливостта и човешките ценности. Това естествено дразни тези, които смятат агресивната политика на атлантическия сатрап за връх на демократичната изява.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    14 Авг 2014 0:08ч.

    Фичо вече надскочи самият себе си - този от недалечното минало и (да се надяваме) се самоопределил окончателно. Във време на остър конфликт на морални и етични ценности в Света не може да има неутрални. Или си градящ Човек или си Паразит или прислуга на паразитите. Не малко от горепишещите са именно паразити в същността и дазайна си. Менталните и умствените им недостатъчности лъсват с всяко едно изречение. Което не е даже жалко..... Макар и с известна условност, бих казал - въпреки известен сектански ентусиазъм у Фичо, той се е представил добре и по същество не казва нищо различно от голата истина. Това се вижда ясно от нас, бившите негови опонети (Дон напр.) и не е срамно да го поздравим за загубеното перде пред очите. Стига то да е наистина загубено и оставено в миналото. В разрез и противовес на този нов пиедестал, си остава поведението на непоправимата кондукторка кръжаща около новият ни герой. Което също не е беда. Така, че като цяло - дерзай Хаджийски!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хан Крум

    14 Авг 2014 0:15ч.

    *От доста време първото, което проверявам сутрин на смартфона си, още в леглото, е дали Донецк е още наш*, никой не знае какви са неведомите пътища, така охотно отварящи се към противния Запад пред откровени слуги на КГБ и ДС, пратени там с една едничка цел да слухтят и крадат. Но в дадения случай виждаме втората им породиста същност - да водят истинска Трета световна журналистическа война като наемници на руските рубли. Особено в България, особено няколко, напълно превъртели в рубло-продажността си, руски мъченици-журналисти се надпреварват да хвалят Русия и ежедневно да се мъчат да отровят с антиевропейски и антинатовски пропагандни лъжи готовите да се хванат на въдицата наивници. И ЖИВЕЯТ ИНАК ДОСТА ОХОРНО И БЕЗСРАМНО БОГАТО тези платени нищожества...Плаща им се. Нищо не струва на Русия да плати тази медийна война тук чрез безродни наемници. Никакво друго обяснение не може да се даде. Този префърцунен чичо на бърза ръка поднесе всички събития, обхващащи мериканската външна политика през последните тридесетина години, като пълен провал, очевидно глух към причините за военната намеса, разрешена винаги с резолюции на ООН и цивилизования свят. Зер, ушите на чичката от Манхатън са натъпкани много здраво с руски интереси, но поне да имаше и очи, за да дрънка глупостите си... Очевидно е изревал от радост при анексията на Крымнаш, изревал е от радост при сепаратизма , отцепил огромни територии на Украена, под водачеството на вежливите руски зелени човечета и адското им свръхвъоръжение. Никак не се тормози чичо Фичо от избора между Украина и Русия, що да го мъчи някаква си славянщина, що да се притеснява от зловещата игра на Путин, важното е, че американците са виновни, а също и Гейропа. Чичо Фичо не следи изказванията на Дугин, тъй охотно пропагандирани тъдява, не следи заплахите на Жириновски, този путински рупор, да изпепели другата седмица Полша и прибалтийските републики. Фичо води война с военни скредства - истински кагебистки дезинформатор, очевидно го държат с нещо братушките, такъв амбразуршчик, да го разцелуваш. Но защо така криво ни става, кой възпита такива тимуровци и морозовци, кое пионерско сърце е трептяло у младия Фичо, та го е пратило да се бори с омразните американци директно в ленивия Манхатън с безплатните забавления?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хан Крум

    14 Авг 2014 0:27ч.

    Че на самите руснаци не им харесва в Москва е над всякакви съмнения, плъпнали са из целия свят едни такива руски туристи на средна възраст, подстригани над ушите, със спортни стойки, с атлетични крака и свити устни, все по двама се движат. Днес под едно кафе в Сопот двамина рускоговорящи, без да подозират, че ги наблюдавам, извадиха някаква малка джаджа, приличаща на миниатюрен спътник с оптика и са заогледаха, а после се шмугнаха тихо в забутаното вътрешно кьоше и се умълчаха, седяха на празната маса и нито дума не казваха. Войната на Жириновски/Путин е в ход, дорохие друзья, чичо ви Фичо дърдори , но вежливите туристи си вършат работата, инсталирайки по света своите малки интересни играчки за насочване...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гравицапа

    14 Авг 2014 0:34ч.

    Статията на Валентин Хаджийски е отлична, макар и традиционно прекалено дълга. Анализът му за САЩ и ЕС е безпогрешен (в този аспект обаче искам да му припомня неумерените му хвалби доскоро към Обонго). Единственото му черно петно е непеошкият му възглед за хомосексуалистите и останалите \&quot;деца на дъгата\&quot;. Когато обаче става въпрос за Русия, анализът на Хаджийски доста издиша. Защото е подчинен на идеята, че в цял свят трябва да има демокрация от западен тип. Е, няма да има. Нито в Китай, където бе възстановена мандаринската система в модерен вариант, нито в Индия, където кастовото деление няма перспектива да бъде променено, нито в Русия, където върви завръщане към осъвременен вариант на руската империя, ръководена де факто от тайните служби, както и да се наричат те. Просто за сведения на г-н Хаджийски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гравицапа

    14 Авг 2014 0:41ч.

    Статията на Валентин Хаджийски е отлична, макар и традиционно прекалено дълга. Анализът му за САЩ и ЕС е безпогрешен (в този аспект обаче искам да му припомня неумерените му хвалби доскоро към Обонго). Единственото му черно петно е непеошкият му възглед за хомосексуалистите и останалите \&quot;деца на дъгата\&quot;. Когато обаче става въпрос за Русия, анализът на Хаджийски доста издиша. Защото е подчинен на идеята, че в цял свят трябва да има демокрация от западен тип. Е, няма да има. Нито в Китай, където бе възстановена мандаринската система в модерен вариант, нито в Индия, където кастовото деление няма перспектива да бъде променено, нито в Русия, където върви завръщане към осъвременен вариант на руската империя, ръководена де факто от тайните служби, както и да се наричат те. Просто за сведения на г-н Хаджийски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гравицапа

    14 Авг 2014 0:55ч.

    Статията на Валентин Хаджийски е отлична, макар и традиционно прекалено дълга. Анализът му за САЩ и ЕС е безпогрешен (в този аспект обаче искам да му припомня неумерените му хвалби доскоро към Обонго). Единственото му черно петно е непеошкият му възглед за хомосексуалистите и останалите \&quot;деца на дъгата\&quot;. Когато обаче става въпрос за Русия, анализът на Хаджийски доста издиша. Защото е подчинен на идеята, че в цял свят трябва да има демокрация от западен тип. Е, няма да има. Нито в Китай, където бе възстановена мандаринската система в модерен вариант, нито в Индия, където кастовото деление няма перспектива да бъде променено, нито в Русия, където върви завръщане към осъвременен вариант на руската империя, ръководена де факто от тайните служби, както и да се наричат те. Просто за сведения на г-н Хаджийски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ронi Рейганот iзяви:

    14 Авг 2014 1:49ч.

    В.Хаджийски обясни на седесарията с примери споделеното в ОлтърНет от Н. Чомски по темата: \&quot;Агресията (с добавката му - на САЩ и техните слуги навсякъде по света) е най-голямото международно престъпление, различаващо се от останалите военни престъпления само по това, че тя носи в себе си цялото съществуващо зло\&quot; и посочи неговите носители и деятели у нас: \&quot;Както македонистката омраза към българското, както седесарската омраза към БСП – независимо кой й е начело, ако ще да не е Станишев или Миков, ами и сам Иисус Христос – и седесарската русофобия, тъй и украинистката омраза към руското има две майки – ренегатството и медийната отрова. И ако за ренегатството няма лек – е, освен като за гърбавия, срещу медийната отрова лек има и той ще бъде приложен и в Киев при бъдещата денацификация на остатъчна Украйна след самоопределението на Новорусия, и в България след победата на народа над мутрите. Всички медийни собственици, продуценти, редактори, автори, водещи, репортери, уличени в системно и умишлено лъгане и манипулиране, ще бъдат лишени завинаги от правото да работят в медиите и порицани публично. Извършилите и престъпления, като участие в опит за преврат или пропагандиране на омраза на етническа и друга основа, ще бъдат и съдени с цялата строгост на закона. Медиите, в които не останат читави собственици и журналисти, ще бъдат ликвидирани. Коренни промени са нужни и в образованието.\&quot; Повече няма какво да се каже!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • М-м-м... да

    14 Авг 2014 2:29ч.

    Хан Круме, руснаците се познават по ушанките, както демократите по глупостта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    14 Авг 2014 2:33ч.

    гравицапа, напълно подкрепям мнението ти, вероятно, защото съвпада с моето. Изразявам единствено недоумение, защо е публикувано 3 пъти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хан Крум

    14 Авг 2014 2:59ч.

    Точно го рече, М-м-м... да, само си пропуснал да сложиш след ушанката и едно ъ в многоточието на името си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • jhb

    14 Авг 2014 7:53ч.

    Много добър анализ.Благодаря Ви.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДО ФОРБЕ ТЪПУНГЕРА

    14 Авг 2014 9:04ч.

    ЕЙ , ЗАДНИК -ПИШЕШ ПО 3-4 РЕДА ,ТОВА ЛИ ТИ Е НОРМАТА ЗА СТОТИНКИТЕ ?? ДА ТЕ ШИБАМ В МУЦУНАТА ,НАГЛОСАКСОНСКА !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чугун

    14 Авг 2014 12:21ч.

    Браво на недолюбвания от мен г-н Хаджийски. Като изключим платената дан на хипертрофираната политкоректност по отношение на гейовете LGBT ( не всяка цивилизация е длъжна да ги приема и толерира, но това е друг въпрос), има логика, структура, аргументи и знания. Има и отлични попадения - като \&quot;седесарската нация\&quot;. Предполагам, чел е Панарин (починалия, лека му пръст), интересно ми е какво мисли за Дугин и Проханов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ми сега к\&#039;во ще правим ,като Гиркин-Стрелков го \&quot;уволниха\&quot;??С кого да се \&quot;го

    15 Авг 2014 5:06ч.

    .нали е Народна Република-\&quot;народа\&quot;го е уволнил,.....почти!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Енергетичен

    15 Авг 2014 6:49ч.

    Татари казаха, че са българи. Така че, ако тръгнем да мерим гени... Докъде ще стигнем с двете си нишки. :( По същество. Браво на Хаджийски! С някои скромни предложения. Можеше да разкаже малко за БРИКС - от камбанариите на щатите - и властовата и другите. Велислава Дърева преразказва изчерпателно интервюто на Пол Кристи в материала си от днес: http://duma.bg/node/83426 (нищо, че е в Дума, косноезично и заядливо си пише, ама не спестява факти...) Четенето на двата материала допълва картината. Банката на БРИКС през следващата година с нейните скромни 5 стартови лева (100 млрд долара, засега) е правилната стъпка към двуполюсен модел. Следващата трудна стъпка е справянето с монополите. Най-вече енергийните. И тук вече става дума за \&quot;пълното пространство\&quot; (етера), за енергията, преобразувана от него. За трите основни известни засега направления - резонансния трансформатор на Тесла, студения ядрен синтез, брауновия газ на Илия Вълков. Тесла е казал, че за внедряването на откритите от него технологии на човечеството ще са потребни 100 години. А те почти минаха. Въпросът е в това, че монополът е балзам за самочувствието на притежаващия го. Което ме кара да се замисля, дали Русия като държава инвестира в науката за етера. Не е стратегически перспективно да се лежи на кълката на нефта и газа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • българин от Б

    15 Авг 2014 7:46ч.

    най-напред \&quot;донбасецът\&quot; Бородай го уволниха и той си отиде в Москва да си се занимава с бизнесите. Така де, човеко се бори \&#039;за живота си\&#039; най-напред в Приднестровието, след това пак се бори \&#039;за живота си\&#039; в Чечня, сега много му дойде да се бори пак \&#039;за живота си\&#039; в Донецк...лошото е, че след него пое Стрелков и сега Стрелков го уволниха(той казва, че бил ранен, ама Бородай твърди, че не е бил ранен, и аз му вярвам, уволнения са си и в двата случая). А най-лошото е, че руската \&#039;демокрация\&#039; е една такава особена, и нищо не може да се научи от това какво става в кухнята на демократите на Капутин, там всичко е строго секретно, защото си било национална сигурност. АФторът няма да може да спи от вълнение к\&#039;во става с неговите хора в тази \&quot;руска територия\&quot; и защо ги уволняват като те се борят \&#039;за живота си\&#039;.Или може би не се борят за живота си, а за купата на Съветската Армия?Интересно дали аФторът е имал такива преживявания през време на чеченските войни,защото те продължиха доста години-събужда се всеки божи ден и проверява дали аджеба Чечня е тяхна или не е...ми мъка си е...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • salamander

    15 Авг 2014 14:51ч.

    досадно слабословие, посредствено мислене и инстинкти заразени от политически конюнктивит. русия щяла била да се наложи, понеже нямала друг избор. кажи го на украинците това, бате. още един полезен идиот на запад, точно каквито ги обичат руснаците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До salamander

    15 Авг 2014 16:12ч.

    Точно такива влъхви като логореята Хаджийски вървят особено много на Изток, където си падат по вистика, заклинания, Ванги и Кашпировски. Веднъж, след като цяла вечер се бях разправял с някакъв русофил и му преведох десетки аргументи за слабостта на Русия - икономически, исторически, политически, народопсихологически, всякакви - той дълбокомислено заключи: СИГУРЕН СЪМ, ЧЕ ПУТИН ЩЕ НАМЕРИ ЕДИНСТВЕНО ПРАВИЛНОТО РЕШЕНИЕ. От този момент нямаше какво повече да му кажа, но си извадих поука: никога да не споря с русофили. Те не са рационални хора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до salamander

    15 Авг 2014 16:13ч.

    мистика

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • няма Украинска Катастрофа.........има обаче задаваща се РУСКА КАТАСТРОФА!!

    15 Авг 2014 20:03ч.

    .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • българин от Б

    15 Авг 2014 20:42ч.

    най-напред \&quot;донбасецът\&quot; Бородай го уволниха и той си отиде в Москва да си се занимава с бизнесите. Така де, човеко се бори \&#039;за живота си\&#039; най-напред в Приднестровието, след това пак се бори \&#039;за живота си\&#039; в Чечня, сега много му дойде да се бори пак \&#039;за живота си\&#039; в Донецк...лошото е, че след него пое Стрелков и сега Стрелков го уволниха(той казва, че бил ранен, ама Бородай твърди, че не е бил ранен, и аз му вярвам, уволнения са си и в двата случая). А най-лошото е, че руската \&#039;демокрация\&#039; е една такава особена, и нищо не може да се научи от това какво става в кухнята на демократите на Капутин, там всичко е строго секретно, защото си било национална сигурност. АФторът няма да може да спи от вълнение к\&#039;во става с неговите хора в тази \&quot;руска територия\&quot; и защо ги уволняват като те се борят \&#039;за живота си\&#039;.Или може би не се борят за живота си, а за купата на Съветската Армия?Интересно дали аФторът е имал такива преживявания през време на чеченските войни,защото те продължиха доста години-събужда се всеки божи ден и проверява дали аджеба Чечня е тяхна или не е...ми мъка си е...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    15 Авг 2014 23:51ч.

    Безсмислените заклинания тук под статията не доказват нищо на никого. Какво е това, някаква самотерапия ли? Анонимността все пак спестява неудобството на публично демонстрираната глупост и по-лошото, фашизоидните нагласи. А нещата са елементарни. И да пишете, и да ви няма изобщо, дори да не съществувате, там избиват хора, които нямат никаква вина, а само нещастието да се родят в размирните покрайнини на разпадналата се империя. С написаното тук от вас няма да умре и един руснак повече, а ако изчезнете, поне няма да досаждате.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer,

    16 Авг 2014 3:22ч.

    Да,там се избиват хора които нямат вина,хора които са имали нещастието да се родят в една разпадаща се комунистическа империя.И желанието на част от тези хора да се приобщят към цивилизования свят...Никой от ЕС,САЩ или някоя друга държава няма войска или оръжие там.С изключение на Русия.Всички световни организации вкл. ООН се чудят какви действия да предприемат за да спрат руската инвазия.Мирни деиствия.Включително и икиномическо ембарго.След като дипломатиката нямаше успех...Observer,показваш наченки на поумняване!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Снежана

    16 Авг 2014 5:58ч.

    Отличная статья. И про Крым автор все верно доносит. Я - болгарка, живущая в Крыму. Мои предки ушли около 200лет назад из-под Сливена. К сожалению, грамотно на болгарском не пишу, поэтому прошу прощения. Но свозив старшую дочь в октябре 2013 на 2 недели познакомиться с Исторической Родиной, могу лишь поделиться своими и ее впечатлениями : лучше вы жить НЕ стали. Проехав Болгарию авто транспортом из Варны в Софию созерцали убитые сельскохозяйственные районы, В Софии, во многих местах, впечатление, что война идет не первый год((И еще вспоминается визит в 1996 году, облитый памятник Царю-Освободителю( Неблагодарность и отрицание истории - дело нехорошее. Дети растут и смотрят на это. Из Путина мы Бога не делаем, и все-таки - ЗАВИДУЙТЕ!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • salamander

    16 Авг 2014 16:47ч.

    никой не ви завижда за путин, снежана. ние му се смеем. никой не ви е завиждал и за сталин и за брежнев. в българия, след като тя стана член на европейския съюз, вече няма много пустеещи земи. има сериозни субсидии. ако има необработени площи, това са площи на хора, които са в чужбина. 1 милион българи работят в европа и веротно само няколко в русия. европа е сега общ дом за европейците. българия е член на европейския съюз, на нато. невероятно, нали? който си обича русия, да си ходи там и да се радва на мистичния путин, както му се радва авторът на горната статия, който направо си изпусна себевеществото от умиление и възхита. просто не мога да спра да се смея. такава политическа слепота рядко се среща. в москва ленин още лежи непокътнат на червения площад и русия е осеяна с хиляди негои паметници. ленин? по-далеко от такава страна, казвам аз.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    16 Авг 2014 17:54ч.

    salamander, не се говори така със сънародници, които нищо не са ти направили. А и фактите са други и нямам предвид мумията на злодея. Извън магистралата София - Бургас цари разруха и запустение. Мъртви села и разрушени заводи. Права си, Снежана, в това се превърнахме и никой не ни е виновен. Не ни е виновна демокрацията и Европа, виж Чехия и Словакия само. Но и ти не ни карай да ви завиждаме. Не само защото няма основания. От завист нищо хубаво не се е родило.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Завидуем тебе Снежана,за то что под Путина чувствуеш себя хорошо!

    16 Авг 2014 18:41ч.

    Рано е още да правим генерални изводи....При нас Постсоциализма е към края си,а при вас-края му НЕ се вижда!................впрочем знаеш ли какво ви принудило да напуснете България в 1827....не турските ятагани,а Руските Оръдия на ген. Дибич Забалкански, насочени към Сливен ...с ултиматума,че трябва поне 15000 българи да го напуснат и да дойдат в Русия!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Снежана

    17 Авг 2014 1:23ч.

    Согласна с OBSERVER. Зависть дело не хорошее. Это - эмоциональное. Не могу знать и про истинные причины исхода из Болгарии моих предков, впрочем, как и вы. нас там не было) А вот в украинском Крыму 23 года я жила, посему мне здесь понятней и виднее. Два года назад встретила я двух Болгар в Ливадии - просто речь услышала, спросила не по-болгарски ли говорят. Ответили, напустив страшную важность \&quot;Нет, нет мы туристы из Германии, мы немцы\&quot; Потом один стушевался и признался, что да, дескать, болгары, работаем и живем давно в Германии((((((((((Можно не любить правительство, мне тоже может что-то не нравится и в России, но нельзя обливать грязью свою страну. Есть книга хорошая Бориса Васильева \&quot;Любить Россию в непогоду\&quot;. Название емкое, думаю, что свою страну надо любить в любую непогоду. Крымчане не потеряли духовной связи с Родиной и это факт. Референдум был настоящий. Не могут все быть \&quot;политическими слепцами\&quot;. Можно обманывать весь народ часть времени, можно часть народа обманывать все время, но нельзя весь народ обманывать все время - А.Линкольн сказал. И еще, честно сказать, в душе вызывает горечь умаление роли русской армии в освобождении Болгарии. Я это не впервые встречаю, и в музеях у вас так преподносят. Многого можно не знать, но до помощи русской не освободились болгары за 500-то лет(Простите, если кого-то обидела - не хотела.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Снежана,ние НЕ сме молили Русия да ни освобождава в 1877

    18 Авг 2014 4:08ч.

    смятали сме че всеки народ трябва сам да извърши освобождението си и да плати цената.....иначе губи достойнството си........Освен това Русия Освобождава само една трета(1/3)част от България....а после ,когато Ние сами присъединяваме още една трета-Русия става най-злия противник на това!!Тогава Англия се намесва в наша полза и спасява днешната Южна България!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • komentar

    20 Авг 2014 16:48ч.

    ТИ не си молил. И може би нямаше да си се родил, ако други не го бяха направили. И аз също, та да споря с теб сега. Припомни си арменския геноцид!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • komentar

    20 Авг 2014 16:57ч.

    Специално приносът на Англия се изчерпва с няколко речи на Уилям Гладстоун в парламента. А иначе Англия организира турски партизански групи в Източните Родопи по време на войната. Ти драги, прото показваш обичайната нашенска сервилност към богатите нации. Нищо повече. Следващият път поне спомени САЩ вместо Англия. Те поне не са действали в интерес на Турция.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи