Д-р Николай Михайлов: 12-годишният режим на Борисов подготви този разпад

Д-р Николай Михайлов: 12-годишният режим на Борисов подготви този разпад
„Мисля, че 12-годишният режим на Борисов подготви този своеобразен финал на разпада на публичната реч и на едно поведение, което не може да бъде прието по никакъв начин", отбеляза д-р Михайлов.

 

Парадокс е, че не само лъжата, но и истината застрашава парламентарното равновесие, тя е опасно присъствие в парламента. Това коментира в студиото на „Тази сутрин“ психиатърът д-р Николай Михайлов във връзка със словесните сблъсъци в Народното събрание.

 

Според него „тези хора, наречени провокатори или сценаристи, по-правилно“ са отменили нормативната реч, „за да могат да извличат истина, която импонира на техния електорат, по начина, по който той разбира тази истина“. По думите му поведението в ръководството на парламента е „негодно от ден първи“, като кулминацията е било изказването на зам.-председателя (Татяна Дончева), че председателят (Ива Митева) е „булонка на сценарист“.

 

 

„Разкри се една словесна волност, която изненадва – не че сме си представяли да е невъзможна, но вътре в политическия човек има един режим на автоцензура, на знание какво е допустимо, какво е груба грешка и какво е опасно за самия него (…) Думите могат да бъдат груби и остри и да не бъдат бездарни, само че тези бяха много бездарни – отиваха най-много на сценаристите, защото това е тяхното амплоа, но не отиват на хора с претенции, които желаеха и настояваха да се разграничават от тях“, подчерта той.

 

„Мисля, че 12-годишният режим на Борисов подготви този своеобразен финал на разпада на публичната реч и на едно поведение, което не може да бъде прието по никакъв начин (…) своеобразно дъно“, отбеляза д-р Михайлов.

 

Според него безобразието в случая даже не е в грозното поведение, а в грозната безотговорност да не се прави и опит да се управлява държавата в етап на криза.

 

„Накрая може да се случи немислимото – този парламент може да бъде обкръжен отново, от друго нетърпение, от друго осъзнаване:  за това, че тези 30 г. са увенчани с един политически елит, който трябва да бъде преместен на мястото на своето просторечие, някъде на улицата, някъде навън, но в парламента, като свещена сграда на българската политика, трябва да бъдат настанени хора с всичкия си“, подчерта психиатърът.

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Мечо Кух

    13 Авг 2021 10:43ч.

    "Мисля, че 12-годишният режим на Борисов подготви този своеобразен финал на разпада на публичната реч и на едно поведение, което не може да бъде прието по никакъв начин" Разпад е на държавността е по-коректно определение за случващото се понастоящем. Необратим, за съжаление.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко-а не

    13 Авг 2021 11:02ч.

    То почти се случи,но се намесиха трио и президент.И защо да е немислимо.Напротив всички мислимо в някой момент му предстои да е реалност.Ракети,луна,марс се немислими неща преди време.Не и за Сенека например.Пиша за този абзац:„''Накрая може да се случи немислимото – този парламент може да бъде обкръжен отново, от друго нетърпение, от друго осъзнаване: за това, че тези 30 г. са увенчани с един политически елит, който трябва да бъде преместен на мястото на своето просторечие, някъде на улицата, някъде навън, но в парламента, като свещена сграда на българската политика, трябва да бъдат настанени хора с всичкия си“, подчерта психиатърът.'' Езика им издава тежки психически проблеми.Не Борисов е виновен,че има същите отклонения.П.п.За Сенека не ме разбирайте погрешно.Ракетите не ги е мислил,но е виждал 2 000г напред.Днешна Европа до голяма степен я дължим на ученика му Нерон.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вашите имена /задължително/

    13 Авг 2021 11:43ч.

    ей, винаги има дежурни обяснения защо не свършихме работата, почвам да си мисля че царя е прав, да ни сменят чипа вече, или да минаваме в хибернация

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Затова

    13 Авг 2021 12:20ч.

    от нас зависи да избираме хора със "всичкия" си, хора, доказали се с труда и образованието си, доказани професионалисти, а не такива, прочели една книга или разни обещаващи лъжци, фокусници или шоумени...Хора, по-умни от нас, а не по-глупави, на които можем да вярваме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 12.45

    13 Авг 2021 13:18ч.

    Какво имате против доктора, защото казва истината ли? И като я казва, значи че "има мания за величие"? Та работата на психиатрите е такава - да казват на пациентите си истината. А ние май сме вече за психиатри, щом продължаваме да си избираме лъжци и некадърници.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на 13.08.2021 в 13:18 Та работата на психиатрите е такава - да казват на пациентите си истината.

    13 Авг 2021 14:19ч.

    Дали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до всички засегнати от Никола Тесларов

    13 Авг 2021 14:32ч.

    Много грешите и дано не сте пациенти, които чакате истината на кушетката /диването/! Обратното е - целта на психиатъра е да накара пациента да каже истината, за да може да го лекува! Това с е-то накрая, предполагам, че е за друг текст, не за моя, понеже не мекам! Никога!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До д-р Михайлов, с уважение!

    13 Авг 2021 15:11ч.

    Аз разбирам какво говорите, но огромна част не ви разбират, господине. На българи, голяма част от които през последните 20 години гласуват по неразбираем за нормален човек начин, не се говори така! Нямам предвид само образование, а най-вече природна интелигентност и бистър ум, също и отношение към обществото, независимо дали е на село или в БАН! Заклевам се, че селяни от Родопите са хиляди пъти по-умни и човечни от т.нар. порфесори и т.н титладжии от 52-та "университета" у нас на 2000-ното място в света.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пенсионер

    13 Авг 2021 18:19ч.

    Струва ми се,че всичко се бави пак по неясни за сега причини.най важните неща не се решават и се бавят.и всички са спокойни...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    13 Авг 2021 19:03ч.

    „Мисля, че 12-годишният режим на Борисов подготви този своеобразен финал“ По времето на всички режими има политически затворници, уволнени хора, забранени партии и липса на плурализъм. Това, обаче, го имаме днес, ние нямахме това вчера, докато Борисов беше на власт. Борисов никога не е призовавал да не се гласува за конкурентна политическа сила. Никога не е призовавал да не се дават никакви постове и да не се дебатира с хора от други политически сили, понеже са „токсични“. Не е посягал и на медии, които по време на протестите, бяха до една протестърски. Да, никой не е влязъл още в затвора днес само и единствено заради политически убеждения, но се прави всичко възможно да се доближим до този ефект и дори това все пак да се случи, макар и тайно и под друг претекст. Протестърските партии не крият, че искат да опандизят хора конкретно от ГЕРБ. Разбира се, само и единствено по политически причини, защото за всичко друго щеше да имат и доказателства. Отстраняването на първата политическа сила от власт с клевети и компромати е максимално близкото до издевателствата от народния съд. Не крият и че искат да посегнат на независимостта на съдебната система. Вероятно, защото повечето протестърски парти са буквално служители на разни групировки. Колко слепи трябва да са розовите десни, колко неумни и некрасиви, че да не разпознават белезите на диктатурата, която налагат самите те? Всичко това, което правят и което изброявам, са го правили болшевиките, а и фашистите, те са се писали за единствена алтернатива и спасители от нищетата и беззаконието. Хитлер е този, който обичал да повишава глас и по този начин да изглежда като голям борец за справедливост, той обичал да изкарва на преден план разрухата и корупцията, а днес това го практикуват неолиберали! Понеже са ПСЕВДОлиберали. Ама по техните собствени думи сега излиза, че все пак ГЕРБ не е бил най-голямото зло в тази държава. А в низините се е мътило онова, което изпълзя като алтернатива и на което физиономията е далеч по-грозна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • професоре

    13 Авг 2021 22:17ч.

    правилния израз би бил, че 12 годишния режим на Борисов НЕ "подготви". а ни НАСАДИ разпада на публичната реч и дъното на публичното поведение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чугун

    13 Авг 2021 22:56ч.

    Моето уважение, д -р Михайлов. Ще си позволя да ви допълня - Борисов не дойде на гола поляна, целият преход обективно го създаде. Този разпад , не само на речта, а и на ценностите, на мисленето, на етиката - всякакво понятие за добро и зло, какво може, какво не бива и какво трябва - този разпад почна от късния соц и разцъфтя след 89 та година. Вижте какъв е типажът на успешния сега - агресивен, безогледен, алчен и прост до неграмотност тарикат и измамник. Борисов се случи да е висша еманация на този типаж, много горд с едната си книга и простотията си, кефещ се да ги размаже тия учените...Не Борисов създаде това общество, това ново наше общество създаде Борисов и подобните му.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нахални

    14 Авг 2021 0:30ч.

    Не играчите са виновни, а моделът. Това констатира и чистата по сърце председателка. Моделът беше построен без осъществен реален избор. Украинизацията на парламента тече, няма да се спре до тук, но има Господ и Той е силно наш човек.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ;-)

    14 Авг 2021 10:06ч.

    Да,сега берем плодовете от Оправлението на един прост човек и дълго време градината ни ще дава гнили плодове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дончева описа това което вижда, тя има това право защото беше обидно не само за парламента

    14 Авг 2021 10:19ч.

    но и въобще за всички българи защото председателят на парламента следва партийната си дисциплина, макар да е ясно на всички че това са детинщини. Някой си невеж партиен вожд, седнал неглиже на диван някъде си, ще диктува и групичката му ще влиза и излиза от парламента като кученца на повод. И каква е причината? Герб го ядосал че не искал да подписва каквото обещал предишния ден. Той какво очаква от Герб, да му помага да го изчегъртва ли? Естествено че те ще създават проблеми в парламента при всеки възможен повод, това е в реда на нещата за всеки който не е инфантилен и не е свикнал все да бъде на неговото. Жалкото в България не е че има прости хора, такива има навсякъде, жалкото е че образованите хора са съгласни да са слуги на простаци сдобили се с власт и пари, до степента да нямат елементарно достойнство което ранга им на официални лица налага. Така те не излагат толкова себе си, излагат на присмех всички нас защото постът на председател на НС е след президента. Какво уважение можем да имаме към подобни хора, че да не ги нарича Дончева булонки?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Права беше Дончева

    14 Авг 2021 13:39ч.

    със сравнението си. Точно така се държа председателката, въпреки по-високия и статут спрямо шефа си в момента. Липса на достойнство въпреки високия пост и нерешителност да изпълнява задълженията си в случая.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Dgovani

    14 Авг 2021 17:20ч.

    Едната ПКП, другата булонка. Такъв е материала.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Блондинка

    14 Авг 2021 22:47ч.

    Да, в действията и на така избраното Народно събрание личи болшевишка страст да се саморазправи с хора, които са им "отнели" властта. Защото, да не се лъжем, червената партокрация е бясна, че за 12 години загуби управлението на България. Загуби възможността да стриже и дои собствения си народ. Представяте ли си колко ни мрази и презира? Парадоксалното е, че Нинова на този фон изглежда демократ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи