Истеричните реакции на убийството в Русе не помагат на истината

Истеричните реакции на убийството в Русе не помагат на истината
"България уби дете" (През 2001 г. луда жена уби детето си, но убийството бе приписано на Иван Костов и правителството му и въпреки че бе детайлно разкрито, никой от противниците на Костов не повярва на истината) периодично се повтаря с поразително същатата интонационна истеричност слепота за истината и предварително нежелание да се установят фактите. Каквато и да е истината за убийството в Русе, няма значение, защото излезе във Фейсбук и световните медии - бедата става глобална, защото внушенията са направени преди да е изяснена тя.

 

 

До този момент няма никакви основания да се мисли, че това убийство е нещо различно от криминално-битов сюжет и от него да се правят обобщенията, изведени по установени български канали и копипейстнати в ББС и по всички западни издания, които не работят по-различно от нас.

 

Между зверското убийство в Русе и убийството на словашкия журналист или взривената журналистка в Малта засега има очевидни разлики и нито един сериозен факт, който да ги приравнява. Освен това думата "разследващ журналист" запона да се употребява под път и над път - последният, за който се сещам, е един измамник от "Господари на Ефира". Не е лошо да бъдем по-прецизни, независимо дали става дума за ужасна трагедия или не.

 

Психопатологичните свръхреакции няма да променят нещата, нито ще стигнат до истината. Обратното, ще я скрият от очите ни. Истеричавостта, с която на властта се приписват измислени престъпления, но оставаш сляп за истинските й, не върши никаква работа. Затова и циклично се повтаря.

 

Чувството, че не може повече така, че това е краят, че България умира и прочие автосугестии ги наблюдавам от 35 години. Още от времето на късния соц. Самият аз съм се поддавал на тях, но вече ми е в повече. Това е обикновена глупост и вътрешна незрялост. И нещо, което дъблоко ме потиска - фенската психология. Реагираме така, защото нашите не са на власт и се възмущаваме от същите реакции на враговете, когато техните не са на власт. Непоносимо е всичко това.

 

 

Коментари

  • ТАЛАСЪМ

    08 Окт 2018 11:44ч.

    Не всичко е политика, г-н Дачков. Отнетият човешки живот е необратима персонална трагедия и съчувствието, скръбта и негодуванието при такова нвщастие, нямат нищо общо с партиите. Защо си (ни) внушавате небивалици!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Роман

    08 Окт 2018 11:51ч.

    Яворе, едва ли някой би оспорил, че истерията е напълно ненужна. Но също така е безспорно, че обществена реакция трябва да има. Будната гражданска съвест - доколкото е налице! - както и обществените реакции на нетърпимост към отнемането на човешки живот, са изпитан регулатор на нравите в едно общество. Вашият коментарът обаче остава впечатлението, че едва ли не призовавате за обществено равнодушие по случая.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Слави

    08 Окт 2018 11:51ч.

    Г-н Дачков, ще си позволя да не се съглася напълно с доводите за истерията, която обхваща този, а и всеки подобен случай. Да, съгласен съм, че това по-скоро прилича на битово-криминално престъпление и твърде е възможно да не е свързано с професиалната работа на жертвата. Но, дори и да се окажете прав, това не ме успокоява, а и мисля повечето, не бихме могли да въздъхнем с облекчение, че видите ли, не е поръчкаво убийството! Извинявайте, но се случва посред бял ден, на място, където и други бягат или се разхождат по тази алея! Чувството за безнаказаност и несправедливост са в основата на тези реакции господин Дачков, независимо от подбудите на извършителя. Чуството за несигурност, че някой може да ти посегне докато се разхождаш или бягаш за здраве! А това е задачата на всяко управление на държавата. Да създава условия за нормален живот на всички, като се започне от сигурността, здравеопазването, образованието и т.н. Ще цитирам откъс от песен на Вилли Токарев, изпята преди може би 30 години ... "Перепутали на свете все большие города, не гуляют в них по паркам люди ночью никогда! То гляди тебя ограбят, то гляди тебя убьют, похоронят как собаку и молитвы не споют!" Това ли искаме? Да се затворим в къщи, да не излизаме, защото може да пострадаме? Защото никой не се трогва да положи усилия, да има сигурност и ред, а когато някой го наруши, да получи съответното наказание!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    08 Окт 2018 12:07ч.

    Напълно съм съгласен с тезата на Явор Дачков. Случилото се е трагично и шокиращо и някак изкушава да проектираме върху него политическите си позиции. Което не помага да открием истината. Ще повторя това, което вече бях написал - “В интернет пространството всякакви тези близки до ума не вървят. Това е място на световни заговори, планирани с години операции, затова и прескачаме бруталните подробности от трагедията, говорещи за примитивизма на извършителя и се опитваме да сглобим сюжет за политически трилър. А когато, надявам се, извратения убиец е разкрит, веднага ще се появят мнения, че властта прикрива собственото си участие. “България уби дете”, имаше такъв случай с една луда майка и спонтанните протести пред НС срещу управлението на Костов. И държа да подчертая, че това не е пледоария в защита на властта, просто мисля, че тук случаят е друг.”

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Атанасов

    08 Окт 2018 12:44ч.

    Тънка манипулация на автора (вода от девет дерета). Благодаря! Когато нещо се случва въпросите са два: Кой печели? Кому е изгодно? И между многото възможни извършители се търси именно този, спечелил от смъртта на Виктория Маринова.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • София

    08 Окт 2018 12:46ч.

    Ние не можем да разчитаме на защита от държавата и това е причина за реакцията на хората. Имаме най-много полицаи на глава от населението ,на които плащаме високи заплати от нашите данъци , но нямаме никаква сигурност за живота си . След като държавата е абдикирала от функцията да защитава своите граждани и да гарантира върховенство на закона естествено , че сме недоволни от шайката узурпирала държавната власт , която не се интересува от нашите проблеми , а само краде !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дачков,

    08 Окт 2018 12:52ч.

    ако предлагате размишленията си на вниманието на публиката, за да внушите някакви "фенски пристрастия", то според мен преценявате твърде елементарно реакциите на хората на тази трагедия. Престъпниците си остават престъпници независимо от каквито и да е партии. А държавата, която вече не е в състояние да защити своите граждани, наистина едва ли е била довеждана до подобна разруха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Роман относно "фенските пристрастия"

    08 Окт 2018 13:13ч.

    Отричането на корпоративно-политически мотиви е също толкова прибързана реакция, колкото и подозрението, че такива мотиви са налице. И едната, и другата позиция засега са еднакво пристрастни, доколкото първоначалните данни от огледа на местопрестъплението все още не осветляват мотива на убийството.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • без имена

    08 Окт 2018 13:29ч.

    Истерия, породена от огромното недоверие в институциите и от безнаказаността. Впрочем какво стана със случая на пребитата и в следствие на това починала баба на журналистката? Случаят също е в Русе.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • АРОГАНТ

    08 Окт 2018 13:38ч.

    Това не е убийство!!! Това е ЕКЗЕКУЦИЯ!!! По поръчка. По най-брутален и жесток начин. За сплашване на неудобните. Колко много това прилича на ония 150 случая от близкото минало когато главен секретар беше една долнопробна второстепенна мутра, а сега вече министър председател.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ивайло

    08 Окт 2018 13:44ч.

    Напълно споделям мнението на Явор Дачков за пресиленото, даже истерично поведение на медиите в случая с убийството на русенската журналистка... И не знам защо колегите и акцентират на това, че е убит ЖУРНАЛИСТ, след като нищо не говори, че престъплението е извършено заради журналистическата и работа. Явно много от хората в тая професия се имат за нещо повече от останалите , ама се вижда , че и те са смъртни ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дими

    08 Окт 2018 14:57ч.

    Луда жена извън лудница пък и толкова луда че убива си е резултат от "здравна реформа" така че кой виновен кой невинен е друг въпрос

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Lupo

    08 Окт 2018 14:59ч.

    Първо, най-вероятно това ще е последният ми коментар в сайта на г-н Дачков, т.к. предния ми беше изтрит без обективна причина, т.е. тук се налага един вид цензура. Подкрепям повечето публикувани коментари по-горе и несъгласието с позицията на г-н Дачков в този случай. Хората просто вече са уморени от ширещата се безнаказаност и несправедливост из територията и много малко трябва, за да се запали искрата. В конкретния случай с убитата журналистка е абсурдно да се правим на разследващи пред мониторите относно естеството на инцидента, но има сурови факти и заравянето на главата в земята вече не е решение. Струва ми се, че г-н Дачков проявява един типично български профил, от който иначе се дистанцира...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фриц Клингенберг

    08 Окт 2018 14:59ч.

    Помагат, помагат! Сега Цв.Цв. ще изкара "земеделските производители" /дето порциите им ги определят онези с изгореното счетоводство/, барабар със свинете, "за да защитават демократичните евроатлантически ценности" пред Парламента. Понеже става "напечено" От народната любов, която вече е повсеместна и затова сега може да излезе, че случката е дори "ритуално самоубийство". Политическо де ... ХА ХА ХА ХА ХА ХА.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гор(с)кият човек / с малко "ч"/

    08 Окт 2018 15:02ч.

    Един труп повече, всъщност ... на #КОЙ или $КОЙ му пука ... за Сирия. На война, като на война!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не си прав ... Бабачкоff!

    08 Окт 2018 15:12ч.

    Помага, помага! Без кръвопускане и жертвоприношение, нито една животоспасяваща операция не е успяла! На обществоТо говорим. Питай баба си Люба!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 699

    08 Окт 2018 15:52ч.

    Българска простотия. Засега поне не са намесили Истамбулската конвенция, тъй като набедиха жената за разследващ журналист.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    08 Окт 2018 16:01ч.

    Мисля, че е много по-неприемливо хората да спрат да реагират на публикациите за всякакви убийства. Това вече ще е безразличие и ще бъде първи признак, че мафията ни е победила.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васил Георгиев

    08 Окт 2018 16:03ч.

    Ако това убийство (на Вероника) е дело на психопат или е следствие на ревност и несподелени чувства,,е достатъчно една-две седмици интригата да се разплете.Ако обаче е свързано с криминалните разкрития и подозрения на журналистката,такъв бърз развой не следва да се очаква.Втози случай престъпната страна би трябвало да действа отдалече,със сериозна подготовка,извършителят да е спец.завербуван (дали е психопат или нормален-стратегията за прикриване ще е различна. В този случай енапълно възможно убиецът да е вече избягал далече (границата е на две крачки) или вече да е ликвидиран и да плава някъде в реката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зиновиев

    08 Окт 2018 16:06ч.

    Свиквай! Викат му демокрация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дачков,

    08 Окт 2018 16:14ч.

    хайде да сме коректни, а? Не визирам конкретния печален /и за съжаление все по- често срещащ се/ казус. Във времето на т. нар. от тебе "късен соц", терминология, която ненавиждам, особено от хора, родени, живели и възпитавани в някакви все пак ценности по това време /какъвто претендираш и да си ти, нали?/, не си спомням да е имало песимизъм и примиренчество, "сугестиии", че България загива, напротив! Да ти припомня ли колко наброявахме като население през 1989? Оттогава не са изминали 35 години, драги! Но ние се стопихме почти наполовина и това е чиста статистика! И ако за тебе статистиката е "глупост", това звучи почти като откровение. П.П. Спомняш ли си за един герой на Илф и Петров- шлосера- интелигент Виктор Михайлович Полесов? Той бил, цитирам:"...толкова десен, че сам не знаел към коя партия принадлежи!". Впрочем, няма да се учудя, ако изтриеш този коментар, няма да ти е първица, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    08 Окт 2018 16:41ч.

    Когато властта лъже, когато действащ премиер бива осъден за лъжа, каква реакция трябва да се очаква от хората, а г-н Дачков? Всички знаем кой и защо фалира КТБ но властта гони Михаля в сръбско. Гешефтите на Пеевски са обществено достояние но властта ни убеждава че такива няма! Да, "лудата" майка призна "вината" след като беше изолирана и подложена на тежка медикаментозна терапия. След такова "лечение", човек може да признае всичко!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    08 Окт 2018 16:53ч.

    Аз и досега не вярвам, че една майка може да убие детето си, колкото и да е луда! И не вярвах на полицаите на Костов, чиито действия впоследствие утвърдиха съмненията ми за детеубийство, и то от майка!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    08 Окт 2018 17:16ч.

    Маги, докато синът учеше за виШото случайно видях резултатите от една анкета, проведена в неговия университет. Според нея момичетата/жените, учещи в този университет, са по-агресивни от момчетата/мъжете.Дръгвайки по тази диря намерих друга статистика относно деца на разведени родители, според нея в щатите броя на децата, убити от майките, е около 25 пъти по-голям от тези, убити от бащата. Но като се вземе предвид, че от 6 семейства, които са се разпаднали, в 5 от тях майката получава правото и задължението да се грижи за децата и само в едно бащата, оказва се, че вероятността дете да бъде убито от разведената си майка е "само" 5 пъти по-голяма от вероятността са бъде убито от раазведения си баща.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    08 Окт 2018 17:31ч.

    Емоциите изглежда са големи и от двете страни и на тези, които бързат да обвиняват без доказателства и на онези, които бързат да оправдават обвинените, също без доказателства. На прима виста случаят е класика на поведение на обикновен, при това неинтелигентен психопат. Дали зад това се крие и друго, лично аз се съмнявам, но все пак полицията трябва да реши случая. Съмнявам се не защото няма хора, които биха премахнали всеки, който им се изпречи на пътя, а защото има и много по-съвременни методи за обработка на опоненти. Така че те не само да бъдат държани изкъсо, но и дори да преминат на другия бряг. Практиката показва, че това е масовият случай, купуване, сплашване, изнудване... Освен това един наемен убиец трудно би могъл да стигне толкова „непрофесионално“ ниво на изпълнение. Лично аз очаквам полицията да се добере до някой прикрит изверг. Според мен реакцията на обществото несъзнателно е пресилена поради това, че много хора се припознават в жертвата. Когато убият някой едър бизнесмен или мутра, наркодилър, хората обикновено се чувстват в безопасност, защото това не е техния профил. Докато младо момиче, което тича за здраве по оживена и посещаема алея е съвсем друго, хората се плашат, че е можело да са на нейното място. Единственият ми коментар, който считам за адекватен на този етап е, че престъпленията от сексуален характер се увеличават изключително бързо навсякъде, където набира скорост порнографията. Образите и наблюдаваното от човека имат силно въздействие върху изграждането на човека и понякога трансформирането му от човек в социопат. Така нареченото забавление за възрастни, ще доведе до много затрити човешки животи, като се тръгне от беззащитни деца.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    08 Окт 2018 17:48ч.

    В САЩ може и така да е, ако е вярно изследването, разбира се, но ние,слава Богу, не сме стигнали това сащско ниво все още! Дай боже и да не го стигаме! Не смятам, че САЩ са мерило за процесите в други държави. Никой не може да твърди поне у нас, че една майка би убила детето си, а мисля, че и един нормален баща не би сторил това! Такъв човек би бил супер ненормален, минал през психически заведения, а не само временно вземащ успокояващи, както беше случаят тогава. Много други хора са вземали такива, даже, доколкото си спомням, се даваха и без рецепта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    08 Окт 2018 18:02ч.

    не, щатите не са мерило за процесите в света, но все пак 5 пъти...си е 5 пъти. Ако някой ми го беше казал на улицата, макар и за щатите, нямаше да му повярвам. Това, че такива статистики няма навсякъде, не решава проблема, току виж се окаже, че в БГ не е 5 пъти разлика, а "само" 2 пъти:-) А то няма статистики-няма проблеми.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • убийство на жена

    08 Окт 2018 18:29ч.

    Става въпрос за убийство на жена по особено жесток начин, става въпрос за престъпления срещу жена по подбуди и начин, насочени срещу жена. Това е престъпление срещу жена и защото е жена. Толкоз. Централите на Дачков и сие, както и много други физически и юридически лица, носят отговорност за омаловажаване и охулване на тази тема за престъпните посегателства срещу жените. Че всъщност на практика създават насърчителна среда за подобни тежки, античовешки деяния. И това без капчица съвест останала.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде айдето се доказа като трол манипулатор

    08 Окт 2018 19:09ч.

    Какво извърташ, бе, ако жената е млада и хубава, това, че е журналистка, ще я спаси ли от извратеняци? За извратените убийци между нас не ти пука, нали? Пробутваш си политическите теории, за което са те наели. Ай сиктир!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Горните коментари доказват,

    08 Окт 2018 20:48ч.

    че истерията продължава с всичка сила. И е нормално да продължава. Даже ако нямаше истерия щях да помисля, че съвсем сме се предали като народ. Защото ако пред очите ти се случват чудовищни неща е нормално да се реагира емоционално. Още продължават да умират хора след инцидента в Своге. Ще кажа една сентенция известна отдавна - рибата се вмирисва от главата. А нашата риба вече така се е вмирисала , че е нормална реакция на обществото ако е здраво да реагира крайно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Роман до Helleborus

    08 Окт 2018 20:58ч.

    Съгласен съм, че "наемен убиец трудно би могъл да стигне толкова „непрофесионално“ ниво на изпълнение." Но нека засега не изключваме хипотезата, че "непрофесионалното" изпълнение може да е умишлено с цел да насочи следователите в грешната посока :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кръвопускане и жертвоприношение

    08 Окт 2018 22:08ч.

    Цветан Цветанов е идеален за олтара. Баце само ще сложи съчките. Радев ще палне клечката. А Курнела ще (по)бутне пожарникаря - право в огъня! И ще има - Алилуя, народе! АМИН Какво тук значи някаква си "личност"?! Важното е олтара да е червен и с правилната кръв, за да е МИР!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Evgeni Todorov

    08 Окт 2018 22:16ч.

    Явор Дачков е прав . В България за обикновените хора никой не плаче , няма бдения , няма административен ентусиазъм по "социалните" мрежи да покажеш "съпричастие" . Оня ден един нещастен човечец във Видин умря в мъки , а друг е в кома , защото няма хемодиализа в болницата . Не чух да има протести , бдения , искания за оставки на Борисов ..Макар че тъкмо заради нещастието и безхаберието във Видин би трябвало сам да си подаде оставката ! Един вид когато се случи непоправимото с някой по-известен , сме на първа линия . А за несретниците ? Не , те не са от глобално-регионално значение ....Това , че са минали само 48 часа от престъплението , че най-добрите криминалисти от София и Русе работят денонощно по случая , няма никакво значение . Ами ако се окаже , че престъплението (хипотетично) е извършено oт румънски циганин - джебчия ? Или от бивш любовник ? Досега не съм чувал разследващи журналисти да ги изнасилват . Тях ги взривяват (Малта ) или ги разстрелват ( Словакия). Да му е лека пръст на момичето !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • а каква е истината?

    08 Окт 2018 22:24ч.

    Под мутренското управление на Бойко Борисов държавата се превърна в една джунгла!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Като гледам

    08 Окт 2018 22:52ч.

    снимката на шефа на русенската полиция - без коментар за фейса и масивния златен ланец, каквито носеха мутрите през деветдесетте години...мога ли да повярвам, че подобни хора ще разкрият истината? Хората масово не вярват на тази власт. За нищо!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дядо Кольо

    08 Окт 2018 22:59ч.

    Снимката е много, много изразителна , много повече от текста.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    09 Окт 2018 0:43ч.

    Как нЕкои помагат на Истината"Нападение с нож срещу полицаи в Париж"; " Един убит и шестима ранени полицаи в Южна Каролина"; "Три бебета бяха ранени при нападение с нож в детски ясли в Ню Йорк": "Второ кърваво нападение в Париж за денонощие": "Седем ранени при нападение с нож в Париж" Това са заглавия в газетата от послените 30 дни и са признак на Истерия. А статистиката е следната; НА 100 000 ЖИТЕЛИ ЗА ЕДНА ГОДИНА % НА УБИЙСТВАТА в Русия е 8(осем) пъти по-голям от този в страни като Франция, Германия, Англия, Италия: 16 пъти по-висок от този в страни като Австрия, Испания, Португалия и 20(двадесет) пъти по-висок от този в страни като Норвегия, Холандия и Швейцария. И да ме триете, и да не ме триете, все тая: 20 пъти по-висок % на убийствата в Русия от този в страни като Норвегия, Холандия и Швейцария.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин

    09 Окт 2018 3:58ч.

    Г-н Дачков, имам чувството, че минахте от другата страна на барикадата. Това си е ваша работа, но убийството има за цел да затвори устата на критикуващите журналисти, като ги сплаши . За това аз мисля че то е поръчково. А поръчителя, може да се досетите кой може да бъде. Убиеца е напуснал страната отдавна и нищо няма да хванат.Сега ми се иска да направя предположение накратко как е извършено. Убиецът преоблечен като полицай пресреща жената спира я, тя е спокойна, заговаря я след като вижда че терена е чист удря с шоковата палка след което я доубива в храстите чрез удушаване.Другото е известно.Въпросът е как може човек да се снабди с униформа, ако не му се съдейства.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Симчо

    09 Окт 2018 9:23ч.

    Дачков в случая е застанал на правилната позиция.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Истерия ли?

    09 Окт 2018 9:36ч.

    Та истерията е признак и за страх! Страхът е хванал хората за гърлото. Какво разнообразие , може да си идете като ви блъсне кола, да ви убият и даже имате избора да се самоубиете. В коя държава имате такъв уникален избор? И защо!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Читател

    09 Окт 2018 9:47ч.

    Русенски журналисти: Абсурд е да се говори за поръчково убийство. Информация на БНР: Всъщност в неделните дни Вики водеше своето предаване "Подиум", а извън работата си организираше благотворителни акции за подпомагане на социално слаби деца. Защото тя наистина беше чувствителен човек. За разследвания и разкрития нито тя е имала претенции, нито телевизията я е ангажирала. Стана така обаче, че към името й бе пришито определението "разследващ журналист". Колегите ѝ от Русе обаче са на мнение, че не става дума за прекъсване на разследване: Журналистът Жанета Йорданова е на мнение, че убийството се използва с цел манипулация "Тя не е имала заплахи поне до предния ден". Татяна Савова е на мнение, че "някой се опита да яхне гребена на вълната и от едно криминално деяние, да го превърне в нещо, което засяга професията журналист, като цяло. Не бива да се правят такива кардинални изводи без да се знаят фактите и без да има резултат от разследването. Представете си, че на мястото на Вики беше някоя обикновена жена, случайно попаднала. Тогава за какво щяхме да говорим". Ахмед Алиев каза: "Международните медии, които без да си проверят информацията и каналите по които проверяват информацията, също много допринесоха за ситуацията в интернет пространството в момента. Може би трябва да имаме малко повече доверие в институциите, да изчакаме да си свършат работата и да кажат какво се е случило"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • sling

    09 Окт 2018 11:34ч.

    Точно в това е проблемът. В силния дефицит на обществено доверие. В оторизираните органи, институции, власти. В спазването на демократичните принципи, между които невинност до доказване на противното, но и свободата на словото. Затова има и такива силно емоционални реакции в обществото, но... "само за три дни и после забрава". Обществената памет е краткотрайна. Обществото ни вместо да инициира и упражни правата си с активни действия към качествени промени в обществения ред, организация на живот, справедливи обществени взаимоотношения и т.н., се отдава на безполезните си и болезнени реакции. И става лесно манипулирана тълпа от популистки и конспиративни теории. Като следствие, обществото ни е използвано от политици за частните им интереси вместо организирано за каузи в обществена полза. И излъчваме такива политици на избори, които са част от тълпата. С характеристика на (из)кукуригал петел, чиито безпаметни кокошки му снасят безплодни златни яйца. При това положение не стигаме до уроците на живота и не си правим поуките, които да ни помагат да си поправим грешките и да не ги повтаряме. Вместо да творим живота ни да бъде щастие, ние оплакваме нещастие след нещастие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за "Може би трябва да имаме малко повече доверие в институциите, да изчакаме да си свършат работата и да кажат какво се е случило"

    09 Окт 2018 15:04ч.

    Ако има институции, т.е. държава, няма да има такива трагедии! Кого да чакаме?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петров

    09 Окт 2018 18:30ч.

    Чудно, а ако беше продавачка? А ако беше 50-годишна, грозна и дебела? Дали щеше да има такъв отзвук? А?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • whit

    09 Окт 2018 20:11ч.

    Надявам се извергът-извършител да бъде хванат най-скоро и поне да си понесе заслуженото. А вие ми посочете една единствена държава, дори да е социалистическа, в която няма минимален процент криминални изверги.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Петров на 09.10.2018 в 18:30

    09 Окт 2018 20:47ч.

    Какво ТУК значи някаква си "личност"?! Все пак?! Важното е да има кръвопускане и жертвоприношение. А най-важното или това е единственото правилно - на олтара /за Родината/ да се правилните персони - Цв.Цв. и всички които МУ прегласяха при управлението на Баце 1,2,3. И после ще е МИР. Гаранция, че е така.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    10 Окт 2018 12:24ч.

    До Роман - има ли цена, срещу която наемен убиец ще остави ДНК на местопрестъплението, само за да изглежда непрофесионално? И има ли властимащ, който ще се довери на подобна отрепка, дори за такава мръсна работа? Продължавам да считам, че престъплението е извършено от някой обсебен примитив. Но това не пречи обществото да продължи да се вълнува за свободата на словото. Не е задължително да се извърши физическо убийство, за да се извърши интелектуално убийство. За съжаление има много други начини да се извършват посегателства над свободата на личността. Но обществото не реагира, ако не се стигне до кръв и вероятно за това тези други начини процъфтяват.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Люси 100 %

    10 Окт 2018 13:14ч.

    На тъп народ управлението все му пречи. То не бяха виновни предишните , сегашните , бъдещите. все някой виновен на тъпоъгълните олиго*рени че не стават и за чеп за зеле. И с такива ще ми правите държава ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ирена Антонова

    12 Окт 2018 8:55ч.

    Прецизен текст. Без втръсналите ни брътвежи, мистификации и бичувания. Истинско удоволствие, на което господин Дачков ни е навикнал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи