Румен Радев: Ниската избирателна активност е шамар за политиците

Румен Радев: Ниската избирателна активност е шамар за политиците
"Първо искам да благодаря на всички българи, които гласуваха, да поздравя победителите - ГЕРБ, успехът за ВМРО, и, разбира се, – най-големият успех, според мен – за Демократична България". Това заяви президентът Румен Радев в коментар на резултатите от изборите, съобщава БНТ.

 

 

 

Изборите са политически акт и не могат да заместят прокуратурата и съда. Моите критики към управлението не са обвързани към никоя партия. Те са систематични, както е систематична и корупцията, каза президентът Румен Радев, предаде Канал 3.

 

Изразих мнение, че има въпроси, по които БСП трябва да се върне в парламента, но това ще го реши партията, добави президентът, цитиран от Агенция „Фокус“.

 

Попитан как ще коментира резултатите на БСП на изборите за Европейски парламент, той отговори, че всяка партия предстои да си направи сериозен анализ. „Аз мисля, че БСП, и не само те, трябва да обърнат внимание на това как техните послания достигат до хората. Но, това не е проблем само на БСП. Имаме отлив и от победителите от ГЕРБ, и от ВМРО, и от всички. Да, в едни избори все пак има победители“, посочи държавният глава.

 

На въпрос дали трябва БСП да се върнат в парламента след изборите, той каза: „Аз мисля, че няколко пъти отправих послание за връщане в парламента. Това ще си го реши партията, аз няколко пъти изразих мнение, че има въпроси, по които БСП трябва да се върне в парламента“.

 

„Ако сте били на моя годишен отчет, през февруари казах, че партиите трябва сами да се чистят от корумпирани, некомпетентни хора с амбиции за власт, те са най-вредни“, заяви той.

 

Попитан дали има и други политически амбиции освен тези да бъде държавен глава, президентът отговори: „Аз имам много ясни амбиции. Искам България да бъде правова, просперираща, европейска държава с върховенство на закона, с уважения на Конституцията, със силно образование, не само на хартия, с качествена инфраструктура, която да не бъде ремонт след ремонта, безкрайни ремонти и пропадания“, заяви той. „Аз ви казах, че така им е най-удобно да ме пакетират. Някои хора са свикнали да пакетират“, поясни той.

 

Относно отношенията между коалиционните партньори „Обединени патриоти“ и дали те не биха разклатили правителството, президентът отбеляза, че не може да ги коментира.

 

Държавният глава присъства при представянето на българското издание на книгата „Избрани решения на германския Федерален конституционен съд“

 

"Всяка партия предстои да си прави анализи. Мисля, че БСП и не само те трябва да обърнат много сериозно внимание на себе си", каза президентът.

 

"Конституционният ни съд е сравнително млад, но той се превърна в стожер на правовия ред", добави президентът, цитиран от Агенция „Фокус“.

"Искам да благодаря за поканата за днешната дискусия. Върховенството на конституцията и контролът са в основата на правовия ред. Това е основна задача на българския Конституционен съд - да брани нейното върховенство. Въпреки, че нашият Конституционен съд е сравнително млад, той се превърна в стожер на конституционния ред“, поясни държавният глава.

„Неговата дейност да притича в едни турбуленции в политиката, но аз мисля, че Конституционният съд успешно спазва своята мисия – да разпознава и защитава разделението на властите“, добави той. Нашият Конституционен съд беше изправен пред големи предизвикателства от членството ни в ЕС“, добави президентът.


„Мога да кажа, че без излишен патос и шум, нашият Конституционен съд успешно се справя с тези предизвикателства", коментира той.

Според него ключът към успеха е достъпността. „Да могат гражданите да усещат упора от Конституционния съд. Виждаме колко е важно това. Нашият Конституционен съд има разширена дейност. Имаме възможността той да бъде сезиран от нетрадиционните инициатори – от главния прокурор и омбудсманът. България има готовност да разглежда преки конституционни жалби“, посочи той.

 

Свикнах да ме "пакетират", ако не в партия, то в идеология, но това няма как да се получи. Това каза пред журналисти президентът Румен Радев относно изказването на водача на листата на ГЕРБ и СДС Мария Габриел, че държавният глава е бил невидим участник в изборите за Европейския парламент.

 

„Аз вече свикнах да ме "пакетират", ако не в партия, то в идеология, ако не в идеология, то е нещо друго. Няма как да се получи, защото вие много добре знаете, че моите критики към управлението не са от вчера, не са обвързани с никаква партия, нито с никаква предизборна кампания. Моите критики са систематични, така както са систематични корупцията и беззаконието, които пораждат точно такъв стил на управление“, добави той.

 

Ниската избирателна активност на европейските избори не е само шамар за политическата класа, но и повод да се замислим защо в демократична Европа тя е два пъти по-голяма, каза държавният глава във връзка с резултатите на изборите за Европейския парламент 2019. 

 

„Искам да поздравя победителите. Успехът за ВМРО и най-големият успех според мен за „Демократична България. Две неща искам да подчертая в тези избори – рекордно ниската избирателна активност. Тя според мен не е шамар за политическата класа от огромното мнозинство, тя е повод много сериозно да се замислим, защото демократична Европа има почти два пъти по-голяма активност. Това показва, че ние продължаваме да се отдалечаваме от Европа, не само като качество на живот и управление, но и като динамика и пълноценност на протичащите в останалите европейски държави процеси“, посочи той.

 

„Аз призовавам всички партии да направят един много добър анализ не само за своите програми, платформи и послания, но и какво реално се случва в България и как наистина ние ще догонваме Европа. Не само като някакви темпове, ние трябва да се обърнем най-сетне, векторът да съвпада с държавите на Европа“, добави държавният глава.

 

„Все по-отчетливо го забелязвам политици, анализатори и коментатори да казват, виждате ли тези избори могат да бъдат индулгенция за корупционните скандали. Това е погазване на правовата държава, изборите са политически акт. Те не могат да заместят прокуратурата и съда. Не могат да опростят грабителство и престъпление“, коментира Румен Радев.

 

Източник: "Епицентър"

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Румен Радев: Ниската избирателна активност е шамар за политическата класа

    27 Май 2019 13:20ч.

    Ако са верни данните за получените в БГ-то еврофондове, които Карбовски снощи изнесе в следизборното студио на една от телевизиите, при толкова пари на кого му пука за ниската избирателна активност?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БСП е пас

    27 Май 2019 13:37ч.

    Когато ББ тръгне да те сваля, ще ти помогне "Демократична България", те са с най-големия електорат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • шишков

    27 Май 2019 13:50ч.

    векторът на държавите на Европа е болшевизация и фашизъм. а шамарът на българите е по ессср. още нямаме политик който да ни изведе от там.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Харалампи

    27 Май 2019 16:12ч.

    От кого е ял бой Радев? От леля Цецка на президентските избори? :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нвв

    27 Май 2019 17:12ч.

    Партиите и събранието да се разпунат и да почват мажоритарни избори, пряка демокрация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вот тебя...

    27 Май 2019 17:48ч.

    България- барабар с тези-не подкрепям никого......ами защо ходите!? са гласували под 30%, другото е шменти-капели ами кво стна с машинките, да не им се повредил софтуеар. Поне 250х. плюс семйствата им са държавни!чиновници и служители- страх работа пази- са гласували за герб, сигурен български електорат от около 10%, значи по-малко отБСП без тях.В Европата навсякъде гласували над 50%, явно нямат и -не подкрепям.... Германия- около 150-200х. бълг? електорат гласували 5хил! барабар с български турци и ромейчета. Сигурно и в Белгия-холандия е същото.Хубава работа ама българска, сигурно са ходили пак за охлюви,гъби и на гости в къщите за гости. Май няма още инфо за т.н. префхеренциален вот, най-добре да попълваме името на някой независимо дали е в списъка- чиста демокрация!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българският геноцид през 21 век

    28 Май 2019 9:19ч.

    Tрябва да се актуализират избирателните списъци и да се премахне двойното гражданство. Тези автобуси напред-назад през границата ... който иска да участва в живота в България - да се премести да живее и работи в България. Щом работи и плаща данъци в чужбина - нека да определя с гласа си какво и как да се случва там, в чужбина. Не трябва да се притесняваме, че населението на страната ни ще се окаже много по-малко без хората с двойно гражданство или че българските емигранти ще престанат да изпращат пари на близките си; те са направили своя избор. А активността на българите е ниска навсякъде - и в рамките на ЕС и в България, защото хората са скептични, че техният глас реално може да промени нещо. Кучетата си върват, керванът си лае... много години вече.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи