Радев: Борисов гради образ на спасител върху страха от трупове. Народът не е публика, за да му ръкопляска

Радев: Борисов гради образ на спасител върху страха от трупове. Народът не е публика, за да му ръкопляска
Когато армията от безработни се множи всеки ден не е време за емоции, за избухвания и сърдити пози. Няма да участвам в този спектакъл. Премиерът трябва да знае, че президентът и народа не са публика, която ще му ръкопляскат всеки ден. Това заяви президентът Румен Радев по време на интервю пред bTV, съобщава "Труд". Не мисля, че между премиера и мен има проблем. Проблем трябва да търсим където се сблъскват различни идеи. Държавният глава призна, че правителството е взело ясни и навременни мерки за социална дистанция и изолация. „Кабинетът успя да се включи навреме и да активира родната ни промишленост да тъче платове. Това са положителни стъпки. Както и разгърната хиперактивна информационна кампания, каза Радев. Никога не съм казвал да падат ограниченията, време е да мислим за това как да излизаме поетапно и безопасно от това състояние. За здравните мерки има консенсус – българите се научиха и влязоха в тази роля, спазват социална дистанция. Драстично изоставаме с въвеждането на реални ефективни социално-икономически мерки. Това създава напрежение“, предупреди президентът.

 

 

 

Когато армията от безработни се множи всеки ден не е време за емоции, за избухвания и сърдити пози. Няма да участвам в този спектакъл. Премиерът трябва да знае, че президентът и народа не са публика, която ще му ръкопляскат всеки ден. Това заяви президентът Румен Радев по време на интервю пред bTV.

 

Никога не съм казвал да падат ограниченията, този спор е в главата на премиера, заяви още Радев. 


„След изявлението ми премиерът говори за спор, който е в неговата глава, него го няма. Той каза: „Вие какво искате? Радев, който казва веднага да паднат ограниченията и да уморим народа или аз, който казвам ще държа ограниченията, за да ви спася?" Няма такъв спор. Никога не съм казвал да падат ограниченията. Казах много ясно, че е време да мислим за ясна национална цел, как по-бързо управляемо и безопасно ние да започнем поетапно да излизаме от това състояние. Мисля, че сме показали единни действия, имахме среща и с кабинета, и с представителите на Националния оперативен щаб. Има взаимодействие по редица важни въпроси. Не мисля, че има проблем. Вярвате ли, че тази криза трябва да е управлявана единствено чрез паника страх и потоци от трупове, които се леят от екрана непрекъснато?“, запита държавният глава.

 

"Не е време за емоция, за избухвания, за сърдити пози, а и аз в този спектакъл няма да участвам. Премиерът трябва да е наясно, че нито президентът, нито българският народ са публика, от която се очаква по всяко време аплодисменти", каза Радев. 


На въпрос дали е мината границата на отношенията им с премиера Борисов, Радев заяви: "Не мисля, че сме минавали с границата. Трябва да има и някакъв баланс. Всяка власт се нуждае от някакъв коректив, особено когато тя е взела решение и то самостоятелно да въведе извънредно положение посред нощ, когато имаме на практика блокиран парламент и съдебна власт, когато нямаме реален парламентарен контрол и когато критичността на масовата психики а исъзнание са драстично намалени от масовия страх." 

 

Само чрез паника и страх ли трябва да управляваме тази криза?, попита президентът. Защо беше тази реакция на моето вето? Защо трябваше да има избухване?

 

Аз нямам нужда от личен говорител, който да обяви смъртта на моя баща. Брисов се самоназначи за такъв. Благодаря му, посочи Радев. 

 

"Аз говорих с него и му казах, че ще наложа вето. Така постъпих и с председателите на всички парламентарни партии. Всички бяха уведомени. Преди този случай се чувахме по-често, но след него почти не се чуваме", разкри Радев.

 

"Кабинетът успя да се включи и да активира нашата родна промишленост и разгърна активна, дори хиперактивна информационна кампания. Но не забравяйте - безплатни, масови тестове трябва да бъдат осигурени за хората. Не звучи добре, когато се казва - няма да тестваме, защото са скъпи. Когато миналата година кабинетът даваше големи суми за самолети, за газопроводи, не бяха ли скъпи?", попита държавният глава.



Приоритетът на правителството бяха инфраструктурните проекти, а трябва инвестиции в хората, в човешкия капитал, заяви президентът.

 

Депутатите допуснаха Борисов да ги командва. Народните представители работят по команда на премиера многократно. Този стил не ми е присъщ. Някои дори мечтаят за военно положение. Парламентът е придатък на изпълнителната власт, подчерта Радев.

 

Борисов гради образ на спасител върху страха от трупове, каза президентът.

 

Никога не съм казвал, че ограниченията трябва да паднат, както твърди Бойко Борисов. Предложил съм мерки, които според мен ще помогнат в този тежък момент. Когато се цитира СЗО, трябва да се казва всичко. Да, от СЗО казаха, че излоционните мерки са добри, но също така казаха, че трябва да има безплатно масово тестване на всички граждани. Според мен ние изпуснахме този момент. Не искам да влизам в работата на експертите, но наистина изпуснахме момента. Ние не бяхме подготвени и нямахме тестове. С тестването щяхме да проследим болестта и да сме наясно кой е изградил антитела. Кабинетът безспорно взе точни и навременни мерки за социална изолация. Това е похвално. Другите положителни стъпки са, че кабинетът разгърна много активна информационна кампания за коронавируса и успя да пренастрои производството на редица български заводи. Но липсата на тестване е грешка. Нима е нормално да се казва - няма да тестваме, защото е скъпо. Винаги съм казвал, че е много по-важно да се дават средства за хората и за здравеопазване.

 

Радев заяви, че подкрепя извънредното положение. Драстично обаче изоставаме със социални и икономически мерки. Това създава напрежение, добави той.  Ще покажа реакцията на работодателите и на работниците. В първия вариант, интересът беше много слаб. Сега има индикация, че повече работодатели ще се включат.  "Задължително трябва да има помощ за бедните. Мерките трябва да са навременни, безвъзмездни и достъпни. Закъсняхме. Другите държави масово въведоха веднага масови социални мерки, за да не остава никой зад борда. 

 

Трябва ли гладният човек да излезе на улицата и да помете всичко?"- попита президентът.  Трябва да има ваучери за храна, да бъдат актуализирани социалните плащания, добави той. Има резерв в бюджета и никой не говори за него, подчерта Радев. Много е важно е в тази криза доверието между институциите и хората, те да усеят, че има държава. Защото това влияе и на психическия климат вътре в семействата, който е разклатен. Специалистите казват, че когато си под психическо напрежение, имунитетът се срива, коментира Радев.

 

Той разказа, че му се обаждат родители на деца с увреждания, за които е важно те да излизат. Не трябва да допускаме в България да се случва това, което стана в Англия - хората масово хукнаха по парковете като стане времето топло. Затова е по-добре  управляемо, с ясни правила, зададени от правителството, да се пуснат хората в парковете и на Пуснете Витоша, полицията да следи, предложи президентът. Защото се опасявам да не стане така, че хората в един момент да умаловажат мерките, допълни той. И разказа, че на Витоша е виждал как семействата са на разстояние едно от друго. Ние, българите, доказахме, че можем да сме отговорни, трябва да се разчита на съзнанието на хората, коментира още държавният глава.

 

Премиерът е обигран политик и не хвърля думи на вятъра, но не приемам да си гради образа на спасител върху страха, който сам раздухва, върху трупове. И все пак ще има виновен, знаем, че ще е Радев, каза той.

 

Не критикувам карантината, а апелирам за това да има достатъчно мерки - социални, икономически, да се управляват ограниченията разумно, каза още президентът. И даде пример, че по улиците има същия трафик, както преди.

 

Хаосът при излизането на тези мерки може да бъде много по-опасен от хаоса, който се създаде при въвеждането на извънредното положение, смята Радев. Не можем да кажем дата за излизането.

Като президент не искам и не трябва да деля смъртта на българите само на починали от коронавирус, а всички останали да ги забравим, заяви президентът.


"Стана модерно и непрекъснато се говори за смърт. Хората са затворени и гледат от екрана. Смърт се лее отвсякъде", коментира държавният глава.


"Искате ли да си поговорим малко за смъртността в България. Хората претръпнаха. Аз като президент не искам и не трябва да деля живота и смъртта на българите само на българи починали от коронавирус, а всички останали да ги забравим", посочи още Радев.


Той отчете, че годишно средно в България умират хора около 2000 човека от усложнения от грип.



"Това е в зимния период на месец грубо колко са това - близо 300 човека. От какво умират тези хора. Нека се замислим и за това. Няма ли да направим брифинг: Вчера умряха в България 300 човека, от тях 60 от онкологични, сърдечно-съдови заболявания, от глад, от студ, от липса на медикаменти, от липса на достъп до здравеопазване. Защо ги забравяме тези хора? Само сега ли се сетихме за възрастните хора в България? Преди кризата не бяха много в нашия фокус. Ще мине и тази криза и ние пак ще забравим, че има възрастни хора", каза още Радев.

 

"Разчитам много на българския парламент и той трябва да спре да изпълнява командите на Борисов. Вече чухме гласове за въвеждането на военно положение. Аз подписах удължаването на извънредното положение и пак ще кажа, че мерките за социална изолация са добри. Но съм казал и други неща, които не виждам се случват. Да, моята заплата ми дава възможност да си позволя неща, които много българи не могат да си позволят. Дарил съм заплатата си за март. В парламента тази свещенна тема за дарителството се опорочи и принизи, като това отново стана по команда. За мен дарението е личен акт и споровете в парламента принизиха този акт. Съпругата ми има фондация и оттам са десете хиляди лева, които е дарила", обяви президентът.

 

"Интересът на работодателите към схемата 60/40 ще покаже дали тя ще е успешна. За мен трябва да има безвъзмездни отпускания на средства за социално слабите хора. Вече казах, че гладът може да отнесе всякакви бариери и норми. Това ли трябва да се случи? Тези безвъзмездни средства могат да се вземат от бюджетния резерв и лимита на държавата. Как го направиха другите държави?

 

Пак ще повторя, че карантината трябва да се спазва, но мерките трябва да се управляват. Трябва да си поставим ясна национална цел, защото излизането от тези мерки може да предизвика много по-голям хаос, отколкото обявяването на извънредното положение.

 

Въпросът е, че трябва да се вземат решения, за да не се забавяме с излизането от кризата. Това ще доведе до намаляване на конкурентноспособността ни, ще доведе до бедност и безработица. Всичко това ще доведе до най-лошото - масово напускане на държавата и демографски срив. Не трябва да оставяме гладен човек. Ясно е, че безработицата носи със себе си престъпност, насилие, безпътица. Не трябва да допсукаме това", каза още Радев.

 

Източници: "Епицентър", бТВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Обзе ме бяс, когато Борисов говореше за Испания и за хладилните камиони пълни с трупове!

    09 Апр 2020 19:03ч.

    Първо, не е вярно, второ такъв паникьор да стои начело на една държава, горко и на държавата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    09 Апр 2020 19:09ч.

    аз не разбрах нашите служби имаха ли информация за този вирус информираха ли някого да се вземат по отрано мерки

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    09 Апр 2020 19:26ч.

    Написах го и в друг коментар, но не се притеснявам да се повторя. Всички партии и политици са деца на един и същи народ и в някакъв смисъл те са братя. На дете не е позволено да говори от името на родителя си, обаче. Така че Радев (нито Борисов, но той не го и прави) не може да говори от името на народа, както за пореден път е направил. Най-малкото дете, с най-малко опит, най-малко има правото да представлява родителите си, обществото, което им възлагаме задачите. Народът и само народът може да пошляпва и наказва непослушните деца, а те са най-непослушни, когато стават като Каин и оскърбяват родителите си. Каква задача сме поставили на Радев, тя не е свързана с избор на политика. Той очевидно е комунист, обаче неговата партия не е спечелила избори. В момента е на власт дясно правителство и то е упълномощено от народа да провежда определена политика. И задачката на изпратения в политиката Радев не е да хули правителството, понеже не е ляво. Неговата задачка е да бъде ЛИЦЕ на тази политика, без значение дали я харесва или не. Това му е отредено, да бъде лице (не глава, както го наричат почитателите му). Конституцията не е предвидила двувластие, нито сме президентска република. Всичките му напъни не съответстват нито на това, за което е пратен, нито на морала в политиката, който изисква всички пратеници на един народ да се зачитат един друг, защото всички са отишли там по един и същи начин и отговарят само за това, за което са пратени. И от уважение към народа, който ги е поставил всичките там, да уважават другите избраници, които са пратени да вършат други неща.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    09 Апр 2020 19:33ч.

    Между другото влязъл е в реториката на Цветанов, който навремето правеше психологически характеристики на левите и редовно обясняваше какво те вътрешно мислели, как завиждали и други подобни. Смятах, че сме се отървали от този подход, нагъл политик да си позволи да обяснява ВЪТРЕШНИЯ живот на останалите. Борисов не гради "ролята" на спасител, не знам как стана, но България имаше една от най-адекватните позиции в света, по отношение на пандемията. Ние не отидохме в нито една крайност, нито на най-крутите мерки, нито на подценяването.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кукуряче, Радев говори от името

    09 Апр 2020 19:39ч.

    на два милиона българи, гласували за него. Борисов говори от името на 1,1 милиона, гласували за ГЕРБ. А изразът "държавен глава" е записан в Конституцията, което за юридически илитерат като теб е гулем сърпрайз, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пхр

    09 Апр 2020 19:43ч.

    Конкуренцията между генералите да излъчат помежду си бъдещия диткатор се задълбочава. Радев изглежда най безскрупулен, другите двама нямат нужната решимост да поемат диктатурата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин

    09 Апр 2020 19:48ч.

    Слушах го много внимателно.Типичен офицер комунист-с наколенки пред вишестоящите и гонка към подчинените-На този децата му са виновни,че не са при него,а не неговата похотливост.Призовава ни да излезем от домовете си,но бил за карантината.Типичен съветски агент провокатор.Важното е да се счупи държавата.Много харесвам богати хора да милеят за бедните и да се интересуват, защо някой друг не ги е нахранил или приютил,а жена му да разхожда рокли за по 10 000лв. платени от всички нас.Коя точно е фондацията на жена му.Официална ли е или е нелегална.Бих му заповядал–Кръгом марш.Бегом на село.България няма нужда от съветски лекета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кукуряче, Борисов гради точно ролята на спасител

    09 Апр 2020 19:51ч.

    - "жертвам се, рискувам, вземам решения"; "категорично няма да бъда този, който ще превърне държавата в морга"; "изобщо не съм съгласен с това, което демобилизира хората"; "Кажи колко ще умрат, поеми ангажимент с титлата си, с името си, ей тия ги посочи, кажи колко ще умрат" - може и още, но взе да ми се гади.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • висок

    09 Апр 2020 19:51ч.

    Гледах, слушах и не вярвах.... Това не е същия човек! Има някаква промяна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    09 Апр 2020 19:59ч.

    Никой не може да говори от мое име. Нито Радев, за когото съм гласувал, нито Борисов, за когото не съм. От мое име мога да говоря само аз. Когато друг говори от твое име, значи са ти отнели свободата, да говориш сам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин на 09.04.2020 в 19:48

    09 Апр 2020 20:00ч.

    Друго си е да те управлява офицер-комунист второ поколение, подбран за тая роля от комунист трето поколение, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нвц

    09 Апр 2020 20:06ч.

    Гледаш го тоя радев като изпаднал от социализма е. Ако в тоя момент му се появи бай тошо пред него сигурно ще скочи да му целуне псевдошумкарския задник и ще се нацелуват после по устата по стар съветски обичяй, а после се чудят що са толкова много гейовете.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Леле, observer, що си лют!

    09 Апр 2020 20:06ч.

    От твое име говорят и ще говорят кметът, народните представители, правителството и президентът, без значение за кого си гласувал и дали си гласувал. Нарича се представителна демокрация. Да не би да си се отказал от нея?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нвц, а дали Радев

    09 Апр 2020 20:08ч.

    няма да разтрие ушите на бай Тошо, как мислиш?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    09 Апр 2020 20:13ч.

    Винаги когато говорите за Радев имайте предвид, че не говорите за лицето Радев, а за 2 млн. избиратели, които стоят зад Радев, каквито няма нито един политик в момента /Тиквата има само 1 милион/.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 2 млн. избиратели, които стоят зад Радев

    09 Апр 2020 20:18ч.

    България не е само избиратели, така че избраните представляват само малцинството.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • няма да разтрие ушите на бай Тошо, как мислиш?

    09 Апр 2020 20:19ч.

    Той бай тошо може и да му е биологичен баща, много си приличат, и така малко по селски лукави са и двамцата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Kubis

    09 Апр 2020 20:24ч.

    Още преди повече от 20 години забелязах, че Румен Радев има изключителен ум. Но днес той направо бе брилянтен! Няма нито един въпрос по който да не може да отговори вярно, точно и премерено. Доскоро мислех, че той е много добър преди всичко по военни въпроси. Не той е подготвен да говори и действа по всякакви въпроси. Не съм срещал друг толкова умен човек, въпреки, че съм преподавал на много умни хора! А който не вижда и не разбира това си слага няколко големи гряха, независимо дали му плащат за да троли или по точно да трови с писанията си. .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • България не е само избиратели

    09 Апр 2020 20:25ч.

    Мнението на непълнолетните и поставените под запрещение не се отчита, за велико тяхно съжаление. Ти от кои си?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • и. Не съм срещал друг толкова умен човек, въпреки, че съм преподавал на много умни хора

    09 Апр 2020 20:29ч.

    Абе ти в кокошкарник ли живееш или някъде в ссср?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ти от кои си?

    09 Апр 2020 20:32ч.

    От негласуващото мнозинство, което реално трябва да управлява , а не разните гомнювци избирани от малцинството. Ти си от малцинствата нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И яз мислим, оти дека

    09 Апр 2020 20:37ч.

    си приличат - https://cache2.24chasa.bg/Images/Cache/736/Image_5338736_500_0.jpg, хеле пък откак Боко оплешивя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фейк ли е смъртността С корона у нас?

    09 Апр 2020 20:41ч.

    Може ли да се вярва на данните за смъртността от коронавирус у нас, след като вчера щабът съобщи за починал "със съпъстващо заболяване черепно-мозъчна травма"? Дори само твърдението, че болните умират ОТ Ковид19 не е вярно, защото италианската статистика, а тя е най-пълната до момента говори, че само 0,8% от леталните изходи се дължат на вируса, докато 99,2% почиват от усложняване на вече налични патологии, като над половината от тях имат повече от 3. Най-често това са нелечими форми вна рак, на диабет, на хипертония, които са довели до нулев имунитет. Поради което от началото на инфодемията специалистите в Италия настояват и повтарят: смърт С корона, не ОТ корона. Най-популярният от нашите случаи, който се води "смърт от коронавирус" според нашия щаб е на мъж "със съпътстващо заболяване черепно - мозъчна травма" в болницата Св. Анна в София. Това е истинска подигравка с нацията и с медицината. Подозрителен от гледна точка на бг статистиката случай имаше и във Варна, където смърт бе приписана на Коронавирус, а аутопсията показа, че тя е от пребиване, както съобщи прокуратурата, но щабът си я води "смърт ОТ коронавирус". Добавяме още 3 случая: В УМБАЛСМ Н. И. Пирогов е починала 90-годишна жена. Пациентката е страдала от диабет, сърдечна недостатъчност, хронична обструктивна белодробна болест и други придружаващи заболявания, но се води починала "от" коронавирус. Човекът, починал в Шумен, също е умрял от рак на белите дробове. Бил е с две отрицателни проби, но на скенера видели рака. Вероятно е спомогнал вирусът, но е бил излекуван от него. И в Александровската болница една от починалите беше с тежък инсулт - придружаващо заболяване. На този фон напомняме и първата "жертва на вируса", обявена от щаба, за която писахме своевременно ТУК. Изкараната тежка бронхопневмония, която вместо да лекува, тя е отишла в Италия, знаейки какво се случва там по време на епидемията, последващото пътуване до Пловдив на тържество с повече от 100 души, което бе позиционирано "в махалата" от вицепремиера Красимир Каракачанов, за да разберем за какво всъщност иде реч, е достатъчно показателна за стъкмяването на статистиката. Тя не е прогапаганда, както я разбират партията и правителството, което ясно личи по първите изброени от нас случаи, защото става дума за 36-годишен мъж и 42-годишна жена, които ще свалят средната възраст на жертвите и ще можем да се чувстваме по-изплашени. Без статистика, която отговаря на истината няма как да се познава проблемът, който действително имаме, а без да го познаваме, няма как да го решим. И така във всички области. От 3-кратното стъкмяване на ръста преди кризата - оказа се, че е 0,9%, а не над 3% до коронавируса. https://19min.bg/news/8/131881.html#131881

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Слави Трифонов

    09 Апр 2020 20:42ч.

    Процентът вирусоносители, спрямо цялото население на България, е 0,00872852 На цифрите не им пука от емоциите. Те не разбират от страх, от радост, от любов – те са си просто цифри. Затова аз, сега, ще ви сервирам малко цифри, а емоциите оставям за вас. Според данните на НСИ през 2018 година сме били 7 000 039 човека. Значи, сега сме, предполагам, по-малко, може и да сме повече, дано, но да караме по точните цифри. Значи – 7 000 039 човека. Толкова сме. Толкова живеем в България. Вирусоносителите по днешни данни на кризисния щаб са 611 човека. Ще ви помогна и ще сметна вместо вас. Процентът вирусоносители, спрямо цялото население на България, е 0,00872852. Само искам да отбележа, че от тези 611 човека, голямата част дори не са болни, а са вирусоносители. По законите на България за епидемия се смята, когато на 10 хиляди души население има 200 болни. Това означава, че на 7 милиона население трябва да има 140 000 болни. А те са 611. Значи цялата държава е затворена, не работи, не функционира, хората губят работата си и са затворени по къщите си, не могат да ходят в парковете и са принудени всеки ден да гледат по телевизията страшните констатации и заплахи на двама генерали заради….нищо! Извинете ме, не заради нищо, а заради 0,00872852 процента. Това казват цифрите, а емоциите оставям на вас. https://svobodnoslovo.eu/%d0%bf%d1%80%d0%be%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%8a%d1%82-%d0%b2%d0%b8%d1%80%d1%83%d1%81%d0%be%d0%bd%d0%be%d1%81%d0%b8%d1%82%d0%b5%d0%bb%d0%b8-%d1%81%d0%bf%d1%80%d1%8f%d0%bc%d0%be-%d1%86%d1%8f%d0%bb/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • негласуващото мнозинство

    09 Апр 2020 20:49ч.

    влиза в числото на избирателите. Надявам се това да ти е известно. Като не гласуваш, даваш мълчаливо съгласие да те управляват избраните от тези, които са гласували. Две и две прави четири.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 555

    09 Апр 2020 20:54ч.

    Удивен съм от културата и възпитанието на тези гербаджии, които си позволяват да хулят президента?! Впрочем какъвто е "вождът от Банкя", такъв е и манталитета им. Това за "дебилите", наистина се потвърждава с пълна сила. Жалко, че страната ни е залята с толкова простотия!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Като не гласуваш, даваш мълчаливо съгласие д

    09 Апр 2020 20:54ч.

    Това е в извратената моментна система, а не значи че трябва да е така. Като спрете да гласувате и излезете на улицата с искания ще е друго.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • позволяват да хулят президента

    09 Апр 2020 20:56ч.

    Всеки може да хули всекиго. Като стане президента диктатор живот и здраве никой няма да смее повече. Може и за гений на карпатите да го признаят като чаушеску, стига да не свърши като него.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ----

    09 Апр 2020 21:00ч.

    Президентът както винаги е на висота. Изясни ситуацията и постави следващите задачи. Наистина е президент на всички, включително бедните и безработните. Конституцията не му дава права за да управлява задачите, но все пак той е коректив на грешките на управляващите. В демокрациите е така, това е нормално. Странно е че сегашните управляващи се вбесяват от това, явно имат ганювски манталитет и не са за тези постове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нашият единствен шанс

    09 Апр 2020 21:02ч.

    е да преустроим бързо икономиката ни и през следващите месеци / години да се държим за единственото наше богатство - безценната българска земя, завещана ни от нашите предци! Ако за това е нужно да се премахне правото на собственост на чужди граждани на българска земя - то нека бъде така! Ако трябва да бойкотираме домогванията на чуждестранните вериги за хранителни стоки да продължават да ни хранят с долнопробни храни в лъскави опаковки, дори без да плащат достатъчно данъци, в полза на продукти произведени в България - то нека да бъде така! Всички мерки са оправдани през екстремни ситуации, и в момента живеем точно в такова време! Така и така ГЕРБ си гласуваха и взимат този огромен заем от 10 милиарда лева, поне да свършат нещо полезно с парите, а не сляпо закупуване на политически избрани медикаменти и ваксини, запълване на дупки в лъже-отчетите си и облагодетелстване на близкостоящите до влстимащите новобогаташи, още познати като "олигарси"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В демокрациите

    09 Апр 2020 21:04ч.

    е така, достатъчни са само двама кретена да гласуват за себеподобен и да надгласуват един гений.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нужно ни е ЕКСПЕРТНО правителство!

    09 Апр 2020 21:05ч.

    с участието на всички политически сили и активното участие на целия народ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Политическа зима

    09 Апр 2020 21:19ч.

    Няма починали от COVID-19 у нас за днес. 252 са починалите в България до този час . 252 срещу 0. Кой е виновен за всекидневните близо 300 души на ден, които умират? Президентът? Или политиката на правителството? За тези близо 300 души на ден няма НОЩ. Няма мерки. Те просто не се съобщават. Не е удобно да се съобщава колко е висока обичайната смъртност в България. А другите, отишли си с ковид, не от ковид, са в новините, защото вършат работа. Работата е да се всява страх и ужас. Между другото, очаквайте унгарския сценарий. Там продължават националната карантина за неопределено време. Сега ще преброим кои са диктатурите в Европа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 252 срещу 0?

    09 Апр 2020 21:35ч.

    Все пак, да бъдем коректни. В условия на карантина сме, ако не бяхме, можеше съотношението да е друго - примерно 252:252. Извънредното положение не всякога е диктатура. А и от определени гледни точки диктатурата не е само състояние на политическата система - може да е диктатура на глобалната валута и нейните емитенти, диктатура на похотта, или най-вече на свещената глупост човешка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    09 Апр 2020 21:38ч.

    Евала ! Сдържано, без условности и ясно. Сам по себе си факта, че изпълзяха всички капии и тролове да се разпишат идва да покаже, че малоумника дето "не искал да решава кой да умре и кой да живее" го боли. Много го боли, а и се амортизира тежко. Всички тези апокалиптични споделяния на банланости отдавна изясниха колко са бепомощни. Не че не искат да направят нещо, просто не им стига акъл. Управлява ги страх и им личи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ..................

    09 Апр 2020 21:52ч.

    Искам само едно да кажа - махленска журналистика махленски въпроси Дори детото ми ме пита защо го нападат по толкова мръсен начин и предположи че герберската сган се е активирала по препоръка на мутрата . Нека си блеят Това е моя президент и той мисли по далеч от носа си

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Свещената глупост човешка....

    09 Апр 2020 22:08ч.

    Мдааа, особено тази по нашите земи, където властта е дадена на един изключително прост човек, явен глупак с логорея и нагъл лъжец и манипулатор. Някак не върви да се говори за коректност, точно когато официално фактите не са представяни коректно и да се обижда инакомислещия, ако не е съгласен да рецитира възхвална ода за карантината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • crocodile

    09 Апр 2020 22:10ч.

    Не мога да разбера как изобщо може да се сравнява настоящия президент на България с г-н Генерал Падишах-Премиера! Имам чувството че тези, които харесват Борисов, са скрити садо-мазохисти, обичащи да бъдат подлагани на насилие и да играят роли на роби измъчвани от строга Господарка!! Това за жалост си е диагноза от медицинска гледна точка и е нужно лечение! Дори и за колеги да става дума! Днес у дома получихме писмо от Борис Джонсън, написано човешки, със загриженост и придружено с подробна брошура как да се пазим и какво да правим в условия на карантина! Може би отстрани и далеч от България нормалното се различава по- лесно от ненормалното или може би защото пък изобщо не зависим от г-н Генерал Падишах-Премиера, знaм ли!?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • whit

    09 Апр 2020 22:39ч.

    И в това интервю от заглавието до края - обидни изрази към българския премиер, изречени с високомерен тон. Чак неудобно му става на човек от толкова нескривана омраза, все едно към кого.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До crococole

    10 Апр 2020 0:04ч.

    Не, не са садо-мазо - повечето са тарикати, любители на далаверата винаги с печалби за сметка на другите. Има и друга група любители на чалгата, миските, плеймейтките, лафчетата, кифли или лелки с несбъднати сънища, спортни деятели с различен ранг, но с хъс да се включат в надпреварата. Уви, но е така.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мерник

    10 Апр 2020 0:16ч.

    Абе защо всички,които венцехвалите вожда си не отидете да Банкя,че се наредете на опашка на портата му,пък се наведете в чупка и целувайте,целувайте задните му части,докато си задоволите жаждата за коленопреклонност.Вие всички сте за там.Пък оставете хората ,които разсъждават да решат какво им харесва ,какво не,кой им харесва,кой не !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желязко Желев

    10 Апр 2020 6:28ч.

    В повечето бели държави не е прието да се обсъжда не присъстващ човек.Ако го направиш ще ти обърнат гръб.И това е норма. Радев минава всякакви граници.Много неприятно ,нито време,нито място. Претоварването 10G уврежда мозъка и не само.Жалко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • майска

    10 Апр 2020 7:38ч.

    Президентът е единственият ни шанс, той говори за това, което мислят стотици хиляди хора, призовавам всичките си приятели не гледайте трите продажни телевизии, не слушайте глупостите на мутрата б.б. маршал майтапчийски е дъно...Преди дни почина мой близък, той в коя група е споменат, в тази на труповете от короната ли? Нищо подобно отиде си от рак...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • обидни изрази към българския премиер

    10 Апр 2020 8:34ч.

    "свекърва, от злобните"?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Г-жа Helleborus е написала една истина на 9 април в 19:26: "Той очевидно е комунист..."

    10 Апр 2020 9:13ч.

    КОМУНИСТЪТ МЕТОДИЕВ - министър председател: – крадец на автомобили в будапеща, заловен от унгарските власти и спасен от унгарското правосъдие с ходатайство и молби на няколко видни български комунистически фамилии, включително тодор живковата; – лъжец и подлец - напуснал системата на мвр, като написал в заявлението си за напускане, че желае да напусне мвр, защото не желае да се деполитизира, защото изповядва и са му много по-скъпи и важни за него идеите, политиката и дейността на комунизма и социализма и пролетарския интернационализъм; – основател и шеф на най-свирепата и жестока мафиотска, рекетьорска и терористична организация – СИК, който лично, многократно е рекетирал със заплахи и с бухалка, чупел е кости и е заплашвал с палежи и взривове и най-дребните и беззащитни продавачи по сергиите (в перник хората още го помнят какви гнусни и зловещи заплахи е отправял, как е въртял бухалката, какви жестоки побоища е извършвал); – началник на охраната и личен бодигард на комунистическия диктатор другаря Т.Живков и на фамилията му; – началник на охраната и личен бодигард на Симеон Две Сакскобургготски; – главен организатор на доставките на оръжия и метаамфетамини от България за ислямските терористи на ислямска държава – идил, ал кайда, ан нусра в Сирия и Ирак; – главен идеолог и командир на герберския феодализъм в България; – командир на група главорези, който през "възродителния процес", изпълнявайки спецпоръчки на ЦК на БКП и ДС, е извършвал етническо прочистване в Делиормана, чрез масов терор, побоища, заплахи и изнудвания; – използвач на държавни самолети и хеликоптери, за да си прави кефа с полети с чалгаджии и чалгаджийки, мутри и мутреси, и футболисти; – предател на националните интереси, който лично е спрял стратегически проекти, от което сега българия ежегодно губи милиарди евра; – главен разпоредител и разпределител на „порциите“ на обществените поръчки - само за фирми на ПП ГЕРБ; – главен усвоител и присвоител на еврофондовете – само за фирми на ПП ГЕРБ; – същество, което е прочело само половин книга в живота си и не знае нито един чужд език; – убиец на човек с гранатомет, заради което България беше осъдена и българския народ плати сметката – 50 000 евра; – главен рекетьор на всички български фирми и бизнеси...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Прокуденият от БЛИЦ герберски смотаняк Желязко Желев е прав : "Радев минава всякакви граници"

    10 Апр 2020 9:21ч.

    Имайте милост към това нещастно дете Бойко Методиев Борисов, той е бил жертва на комунистическия режим и това се отразило на неговата психика, превърнали са го в болен шизофреник, отявлен нарцистичен простак и ревностен радетел за човешки добрини. Тяхната партия ме караше да ходя с червена връзка. Тяхната партия насила ме караше, те ми опорочиха детството. Това са думи на българския премиер Бойко Борисов. Опороченото детство на българския премиер, разбира се, не е единствената травма, която му е била нанесена от комунистите. По-късно, като юноша, той е станал комсомолски секретар. Отново насила. А младостта му е била опорочена от насилствено членство в БКП и насилствено учене в милиционерската школа в Симеоново. Мъките на Бойко Борисов обаче не са свършили с падането на комунизма. Както знаем, след промените той е бил принуден да напусне МВР, защото не е искал да напусне БКП. По този начин се оказва, че тяхната партия така здраво е опорочила детството, юношеството и младостта на Борисов, че той дори не е искал да я напуска. Мръсните номера на комунистите спрямо Бойко Борисов обаче не свършили с падането на комунизма. По време на прехода тяхната партия принуждава нашия премиер лично да охранява сваления комунистически диктатор Тодор Живков и да му разтрива ушите сутрин, обед и вечер. Така, опорочаването на живота на българския премиер продължава с пълна сила. Стига се дотам, че Бойко Борисов присъства лично на откриването на паметника на Живков в Правец, което вероятно е било кулминацията на унижението и принудата за една истинска жертва на комунизма...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Така е!

    10 Апр 2020 9:23ч.

    Така е! Народът не е публика, а усилено се превръща в стадо, така че и реакциите му ще са стадни... Така че битката е, кой да е пастирят на стадото...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Казах много ясно, че е време да мислим за ясна национална цел, как по-бързо управляемо и безопасно ние да започнем поетапно да излизаме от това състояние."

    10 Апр 2020 9:28ч.

    Кратко и ясно, ама де акъл в калинките да го осмислят и разберат? Риба най-добре се лови в мътна вода - древна калинска поговорка!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин на 09.04.2020 в 19:48

    10 Апр 2020 9:30ч.

    Тодоров, споко бе, от напъване ще се изсипеш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кккккккс

    10 Апр 2020 9:37ч.

    Много слаб човек.време е ршетников да го разкара.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • обидни изрази към българския премиер на 10.04.2020 в 08:34

    10 Апр 2020 10:42ч.

    първо, обидите винаги ги започва Радев. сигурно така трябва да се държат президентите, трябва да погледнем към по-развитите страни. отговорите на Борисов са несравнимо по-малко на брой и далеч не така високомерно-обидни, като например, "Борисов гради образ на спасител върху страха от трупове. Народът не е публика, за да му ръкопляска" и други подобни "прозрения". Не е много умно да се вижда суета там, където един човек просто се опитва да бъде по силите си конструктивен, защото при провал ще бъде безмилостно осъден.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Даниел

    10 Апр 2020 10:49ч.

    Две вселени като интелект. Все едно да сравняваш различни биологични видове. Единият точен, последователен, богата обща култура, перфектен изказ. Другият ограничен, свадлив,беден речников запас, много нисък интелект. Искам дебат между двамата :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Порадвайте Му се:

    10 Апр 2020 10:57ч.

    http://afera.bg/wp-content/uploads/2020/04/MUS.jpg Вижте как умилно гледа към генерал-губернаторката на бантустана Му; забележете колко е отслабнал от грижа за народа - шкембето Му е като на бременна с близнаци в осмия месец, но Той суджук не яде; погледнете моделчето на Ф-16 на бюрото, което трябва да Му напомня за доставката през 2027 година; обърнете внимание на книгите в библиотеката Му, натрупани по големина; да не забравите правилно сложената маска. Да се просълзи човек!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    10 Апр 2020 10:57ч.

    на 09.04.2020 в 19:39 "Радев говори от името на гласувалите за него?" Не се искат много усилия, за да се ориентираш в конституционните взаимоотношения между институциите. Всяка държава има единовластие, т.е. народът не може да бъде шизофреник. И винаги има един орган, който е поставен на върха и ОПРЕДЕЛЯ политиката. Това е парламента у нас. Функциите на останалите не може да ги правят противници на официалната политика, понеже те ще се явят врагове на държавата и на законният орган, който определя тази политика. Глава означава ти да измисляш политиката, предполагам, ще се съгласиш. Затова, дори титлата "държавен глава" да е дадена от уважение, на практика президентът е ЛИЦЕ на съществуващата политика. В крайна сметка многото елементи не означават много глави, тялото има два крака, две ръце, уши, уста и т.н., то те са подчинени на една ВОЛЯ. Така е и в държавата. Волята е на НАРОДА, народът се ПРЕДСТАВЛЯВА от народните си представители и така той управлява. Президентът или може да помага или да пречи, в случая той пречи. И това ще му бъде напомнено при следващите президентски избори. Колкото до гласоподавателите, те са гласували, да си изпълнява конституционните функции и да бъде опозиционен само до толкова, доколкото да служи за корекция, както и се случва (което е добре) . Но той не просто коригира, той надига глава като втори властови център, саботира правителството, явно подстрекава към неподчинение, което заслужава и наказание. При следващите избори той сам ще се убеди колко малко от гласувалите за него, ще го подкрепят отново.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • първо, обидите винаги ги започва Радев

    10 Апр 2020 11:05ч.

    Детенце, цитирай една обидна дума, произнесена от Радев по адрес на Борисов или кабинета. Обидна в общоприетия смисъл, а не според Нарцис Борисов. После можеш да измислиш и оправдание за каруцарския език на Борисов, който два пъти е осъден за лъжа и клевета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кукуряче, невежеството ти по правни въпроси е въпиющо,

    10 Апр 2020 11:08ч.

    което не може да се скрие от логореята ти. Плавай.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Този

    10 Апр 2020 11:09ч.

    браво на президента. много точно и правилно говори. само не знам защо го плюят някои. боко с този начин на управление и всяване на психоза доникъде няма да ни докара, ще затъваме все повече в неговите простотии.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Подозрително

    10 Апр 2020 11:52ч.

    Забавянето на масовите тестове започва да смърди много подозрително. Само преболедувалите ли от корона вируса имат антитела? Ами ако и тези с БЦЖ са устойчиви на вируса? Не би ли трябвало това да се установи по емпиричен път чрез масово тестване? Все повече започва да мирише,че карантината е начин да се усвоят едни нови милиарди и да се прикрие прахосването на предишни милиарди.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Луна Мария

    10 Апр 2020 12:21ч.

    България я очаква глад.а гладът не е приоритет на антисоциалистите. Тогава когато няма да има какво да дадеш на децата си,защото гладно дете,не е социалист,какво ще мислят умниците,които критикуват Радев. Аз гласувах за него,не за Борисов,защото се страхувам от такава демокрация,проповядвана от него Президент от типа на Плевнелиев,беше удобен за Борисов,който е насочил избора си към Мутафчийски,за сервилен и послушен президент.Не сме се освободили от авторитарния живковски социализъм,затова Борисов се къпе в народна любов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • детенце,

    10 Апр 2020 12:24ч.

    вече посочих пример, ето още от последното изказване "Не е време за емоция, за избухвания, за сърдити пози, а и аз в този спектакъл няма да участвам Народните представители работят по команда на премиера многократно Борисов гради образ на спасител върху страха от трупове Премиерът е обигран политик и не хвърля думи на вятъра, но не приемам да си гради образа на спасител върху страха, който сам раздухва, върху трупове Разчитам много на българския парламент и той трябва да спре да изпълнява командите на Борисов" доколкото знам, на това му викат пасивно-агресивно говорене, добре познато на всяко детенце Но признавам, че за първи път президентът признава правилността на отделни действия на правителството и считам, че по този начин признава също, че президентите не може само да критикува

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • детенце, на 10.04.2020 в 12:24

    10 Апр 2020 13:00ч.

    Можеш да цитираш цялото изказване на Радев - в него обидни думи няма. Всеизвестно е, че Борисов много се обижда, когато му посочат грешката - "Не сте ме чули! 300 литра в секунда казах! Чувайте добре! Не чуват!", което било психично заболяване, както разправят. Детенце, нещо да кажеш в защита на каруцарския език на Борисов?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Затова

    10 Апр 2020 13:56ч.

    Боко е простак-парвеню и затова тонът му импонира на една значителна част от функционално неграмотния електорат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Твърде интелигентно интервю,

    10 Апр 2020 14:23ч.

    г- н Президент! Отново няма да Ви разберат тъпите гробарски мозъци. Възхищавам се и на самообладанието Ви пред т.н. водещ (срам за журналистиката!). Поставихте въпроси, на които управляващите няма да отговорят. Ако го направят - очаквайте арогантни обиди, лъжи и манипулации. Елементарни. Те толкова могат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • детенце, на 10.04.2020 в 12:24

    10 Апр 2020 14:24ч.

    Ти защо смяташ, че след като не приемам отношението на Радев, трябва да защищавам каруцарски език? А това, че според теб той не обижда, не означава, че не е така. С психическото заболяване също си се изхвърлил. Ама сигурно не обиждаш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    10 Апр 2020 18:09ч.

    Кукуряка е е гербески трол.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Bulgaro

    11 Апр 2020 10:04ч.

    Моля Ви господин президент, просто на тях се случи да управляват при пандемия. В Испания управляват социалистите но и тях ги критикуват. Всички сега се учим. Ако продължавате в същия дух, наистина може да не видите втори мандат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    11 Апр 2020 10:33ч.

    на 10.04.2020 в 18:09 Повтори го сто пъти и пак няма да стане истина. Само че достатъчно добре познавам историята и цикличните опити на комшиите да ни владеят физически или културно, църковно... И не смятам, че при тази информация, която имаме днес, българският народ трябва пак да се спъне в същото. Нашият народ е отивал от робство в робство, все по комшийска линия. Преживели сме неща, които не са се случвали в повечето държави от Западна Европа, които са били по-малко ожесточени към съседите си (може би защото и църквата им е била разделена от политическата власт и е укротявала (донякъде) страстите). Бидейки част от Европа, може би ще предотвратим поредното си подчинение на някой от традиционните ни врагове. Не ви ли омръзна турци, руснаци, а сега и американци, гърци, постоянно да имат тук своите мрежи и служби, да издигат политици, да плащат за тролове, включително елитни, да посягат на територии? В тази среда, нищо друго освен проевропейска партия не може да гарантира крачка напред. Откакто левите официално се идентифицираха с руско-американската линия, няма как да им съдействам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Троловете са най-голямата руска инвестиция у нас напоследък.

    12 Апр 2020 10:14ч.

    И не само троловете, но вече и доста сайтове. Американците явно са подценили този пазарен сектор, ограничавайки се до продажбата на старовремски самолети, нещо като училищните им автобуси и муцунестите им камиони.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи