Първосигнална русофобия

Първосигнална русофобия
В “Манджурският кандидат”, шедьовър на американския режисьор Джон Франкенхаймер от 1962 г., съветски експерти разработват хитра машинация, за да дестабилизират Съединените щати и да доведат до триумфа на комунистическата идеология. Те вземат за заложник Реймънд Шоу, американски войник, който се бие в Корея, и използват хипноза и наркотици, за да го накарат да убие американския президент. Този филм е много показателен за антируската параноя, която върлува по онова време в Америка, след края на лова на вещици от сенатор МакКарти. Това пише Жоаким Имад, президент на асоциацията “Критика на европейския разум”, в свой коментар във “Фигаро”.

 

 

Въпреки историческия обрат след края на Студената война, тревогите, свързани с Русия продължават и днес, пише авторът. В господстващия дискурс Русия често е представяна като подобна на октопод сила, която винаги е готова да прави

 

конспирации срещу крехките и уязвими западни демокрации. 

 

Обвиненията срещу Москва са безчет: подкрепа за Доналд Тръмп, принос за победата на Брекзит и възхода на сепаратистите в Каталуния, намеса във френската президентска кампания, в полза на Еманюел Макрон и т.н. Дори вълнението около аферата “Бенала” бе приписано на Русия и на “русофилската сфера на влияние”, която иска изкуствено за раздуе скандала. Така всички глупости, които поразяват западния елит и неолибералния ред, се оказват резултат на подмолните руски маневри, изтъква Жоаким Имад. 

 

Очевидно не сме наивни, за да отречем съществуването на мрежи за руско влияние в Европа или САЩ. Проблемът не е в това, изтъква авторът и посочва, че всички велики сили разчитат на своята soft power ("мека сила" - б.ред.), за да защитят жизнените си интереси в чужбина и прибягват до различни методи. Проблемът е на първо място във факта, че

 

първосигналните обвинения срещу Русия често са нечестни. 

 

Способността за влияние на Русия и, в по-широк смисъл нейната власт, постоянно са надценявани от западните елити. Те пренебрегват всички ограничения на Русия: военен бюджет, близо десет пъти по-малък от този на НАТО, демографски спад, недостатъчно диверсифицирана икономика, която е прекалено зависима от горивата и т.н. Русия няма нито империалистическите амбиции, които твърде често й приписват, нито средствата за тези амбиции, изтъква авторът. Според него Русия по-скоро практикува политика на защита на своите интереси в съседство и иска да бъде балансираща сила в днешния международен ред. 

 

Други държави отиват много по-далеч от Русия в намесата си в чужбина, в момента, в който решат, че едно или друго правителство поема в посока, която противоречи на техните интереси, и не се спират пред нищо, дори пред международното право. Примерите с нахлуването в Ирак или свалянето на Кадафи в Либия ясно показаха това. Но двойният стандарт е такъв, че западните елити са по-склонни да си затварят очите за други страни, отколкото за Русия.

 

Ако се спрем например на

 

последната американска президентска кампания,

 

има основание да се мисли, че Русия е имала интерес от победата на Доналд Тръмп. Неговият проект да задълбочи и умиротвори руско-американските отношения драстично контрастираше с враждебността към Москва, демонстрирана от Хилари Клинтън. Някои руски мрежи със сигурност са работели за победата на републиканския кандидат, но това е оказало слабо влияние върху крайния резултат. Във всеки случай, нищо, което да оправдае политическо-медийното значение около този случай, подчертава авторът. Той цитира изследователя Франсоа-Бернар Юиг, според когото единственият резултат от предполагаемото разпространение на фалшиви новини срещу Клинтън, е консолидирането на вота на избирателите, които така или иначе вече са скъсали с американския естаблишмънт и кандидатката на демократите.

 

В такива объркани ситуации стратегията да се обвинява Кремъл за всички злини, които подриват “либералните демокрации”, е изключително опасна. Тази склонност често

 

цели да оправдае елитите за техните грешки

 

и да предотврати повдигането на въпроси за последствията от политическите им решения през последните години.  

 

Брекзит например произтича от много дълбоки и присъщи на британското общество проблеми, както и на структурата на Европейския съюз: обедняване на средната класа и недоволство от неравенството, културна несигурност и объркване на фона на имиграцията, желание за възстановяване на политическата независимост и т.н. Да се обяснява всичко това през призмата на руските маневри е много нечестно. 

 

Тази първична русофобия поставя един голям проблем,

 

от мига, в който започне да атакува свободата на словото. Проектозаконът за фалшивите новини във Франция например предвижда санкции за чуждите медии, които “дезинформират”. Очевидно тази мярка не е насочена срещу “Ал Джазира”, а именно към РТ и Радио “Спутник”, т.е. субсидираните от Кремъл медии, с които Еманюел Макрон има личен спор. Френският президент ги обвинява, че са заговорничели, за да попречат на идването му на власт. Така, заради антируската параноя и в името на понятието fake news, което е твърде неясно, се атакува упражняването на основните свободи. Политиката е сведена до борба между лагера на истината и тълпите, манипулирани от Москва и, в по-широк смисъл, популистите, които са виновни, защото са гласували неправилно.

 

Тази последна точка е фундаментална, защото почти систематичната русофобия, която се проявява днес на Запад, ни разказва в какво се е превърнала политиката:

 

манихейска конфронтация между човечеството и неговите врагове,

 

подчертава Жоаким Имад. Според него приписването на Русия на атрибутите на злото, означава да се отрече самата същност на политиката и на факта, че напрежението между доброто и злото се проявява по универсален начин. Може би руският мислител Александър Солженицин, улавя най-добре това: "Постепенно открих, че разделителната линия между доброто и злото не разделя нито държави, нито класи, нито партии, а пресича сърцето на всеки човек и на цялото човечество" (“Архипелагът Гулаг”).

 

Така че тези, които отричат сложността на света, от искрена загриженост за бъдещето на либерализма в своите общества или поради неспособността си да понесат факта, че Русия се възстанови след разпадането на СССР, не помагат на демократичния дебат, който твърдят, че обичат. Те му пречат и правят реалността още по-неясна.

 

През 1991 г. дипломатическият съветник на Горбачов Георгий Арбатов отправи следното предупреждение към Запада: “Ще ви направим най-лошата услуга, ще ви лишим от враг!”. Арбатов сгреши. Руският враг все още е тук. Както и конспирацията, но невинаги там, където я очакваме.

 

Превод от френски: Галя Дачкова

 

 

 

 

 

Коментари

  • На снимката Путин и Шойгу гледат нещо

    13 Авг 2018 21:24ч.

    Дали не е щурма на шпертплатовия Райхстаг?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • stein

    13 Авг 2018 22:30ч.

    Въпросният автор първосигнално пренебрегва фактите: - Русия си хареса Приднестровието и го отцепи от Молдова; - Русия водеше първата и втората чеченски войни; - Русия нападна Грузия и създаде измислените републики Южна Осетия и Абхазия; - Русия анексира Крим; - Русия нападна Източна Украйна и създаде бандитските анклави ДНР и ЛНР; - руските военни от Курската бригада на ПВО свалиха малайзийския Боинг; - Русия поде пропагандистка кампания и хибридна война срещу Запада.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В Воскресенье 23.04 2017 Шойгу взял Рейхстаг. Победище!!!

    14 Авг 2018 0:06ч.

    https://www.youtube.com/watch?v=rWGgP_FUpsA

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ADIDAS - ГАЗ

    14 Авг 2018 0:22ч.

    https://www.youtube.com/watch?v=lEbl1KN_hyM

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    14 Авг 2018 1:42ч.

    др. Жоаким Имад така гладко щеше да говори руски след ВСВ ако зависеше само от др.Сталин...но понеже е щастлив да не знае руски, получава от мен преведен припева на тази детска(???) песен ",,,а ако главнокомандващият ни призове за последен(!!!!) бой, Чичо Вова ние сме с теб!" https://www.youtube.com/watch?v=7kpd74vcmUo

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    14 Авг 2018 1:50ч.

    ,,,в родината ще върнем Аляска(!!!!!!), ще разгромим самураите....." и так далее, мосю Имад, наслаждавай се на песента.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нищо не сте разбрали

    14 Авг 2018 5:09ч.

    Песента е чудесна!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Първосигналната е и тук

    14 Авг 2018 5:14ч.

    Коментарите под материала демонстрират нагледно първосигналната русофобия. На Запада разкъсван от вътрешни проблеми му е нужен външен враг, чрез който да оправдава и прикрива грешките си и да опитва да консолидира гражданите си. Без външен враг и активна правителствена дезинформация гражданите ще прогледнат и ще поискат сметка от управниците си. А това е опасно за властта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Re: stein на 13.08.2018 в 22:30

    14 Авг 2018 6:07ч.

    Ако някой първосигнално пренебрегва фактите, това сте вие! Какви са фактите: Чеченските войни отдавна са приключили, Южна Осетия и Абхазия искат да проведат референдум и да се присъединят към Руската федерация (засега Русия им отказва), Крим е в състава на РФ по своя воля, след законно проведен референдум, ДНР и ЛНР също искат присъединяване към Русия, но засега Русия се въздържа, Русия няма никакво отношение към свалянето на малайзийският Боинг (липсват всякакви доказателства за това). Няма нито един руски войник и бойна техника по границите на САЩ, нито един руски кораб по Източното крайбрежие на САЩ, в същото време войски, авиация, ПРО и тежка бойна техника на САЩ са разположени по всички граници на Руската федерация. САЩ поддържат 800 военни бази по цял свят, ангажирани са пряко чрез ЦРУ в сваляне на неудобни правителства по цял свят чрез икономически санкции, търговски войни, политически и медиен натиск, фалшиви новини, манипулация и дезинформация на общественото мнение, намеса във вътрешните работи на суверенни държави, организиране на държавни преврати, политически убийства на президенти на други държави, военна интервенция, "цветни революции", "нежни революции", "арабска пролет", "украински Майдан" и всякакви други глупости. Ако трябва да се изброяват базите, войните на САЩ, превратите, убийствата няма да ни стигне мястото на тази страница. Такива са фактите драги. Извади си главата от задника и се поогледай малко!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • майдан

    14 Авг 2018 6:19ч.

    Страхът оправдава средствата. Средствата няма да те освободят от страховете ти дкато си жив.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Калоян

    14 Авг 2018 9:02ч.

    Колко малоумен трябва за си, за да твърдиш, че Русия е нападнала Грузия, въпреки всички ФАКТИ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тогда Путин произнес ключевую фразу: "Россия готова к сотрудничеству с НАТО". А теперь добавил: вплоть до вступления в альянс.

    14 Авг 2018 10:05ч.

    ...спомняте ли си, другари, не беше чак толкова отдавна? Тогава Путин нямаше нищо против политиката на США. Но какво стана после, защо сега тавариш ПУ се готви за последний бой? Някой има ли отговор?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде! до stein

    14 Авг 2018 10:36ч.

    Когато твърдиш нещо не е зле да си поне малко подготвен по темата. Често пъти знанията придобити през школските години са достатъчни. Молдова, Приднестровието ....,ако беше учил навремето щеше да знаеш че този възел е завързан още през 19 век. И то не от Русия. Ако Великите сили не бяха се намесили в руско-турската война от 1877-1878 г., днес Молдова и Приднестровието щяха да са в Румъния а Констанца (Кюстенджа) и делтата на Дунав в България. Републики Абхазия и Осетия са бивши княжества доброволно присъединили се към Русия. Алтернативата е била Турция. Крим - Крим още в СССР е бил автономна република. Русия не го присъедини, кримските жители проведоха законен референдум съгласно тогавашната украинска конституция. Другото е за тъпънарите. ДНР и ЛНР като територия винаги са били руски. Те никога не са влизали в Киевская губерния в която са живеели и хахли. ДНР и ЛНР последваха Крим. Боинг, хибридна война, американски избори и тям глупости са за серсемите които вярват и на най-голямата глупост само защото звучи сериозно! Няма съмнение, има и доказателства!, че украинците са свалили самолета. Украйна е виновна дори само за това че е дала въздушен коридор над зона в която се водят бойни действия и там вече има свалени украински самолети и хеликоптери!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    14 Авг 2018 11:07ч.

    Русия има периоди до Путин и след Путин. До Путин на Русия се гледаше положително от страна на Запада. По времето на този период имаше сътрудничество на западни фирми с руски специалисти. Запада се опита постепенно да превърне Русия в свой суровинен придатък и държава откъдето да се снабдява със специалисти. Опита се да превърне Русия в това което в момента е България. Но се появи Путин и плановете им се провалиха. Затова Запада говори повече за Путин отколкото за Русия като държава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нека погледнем обективно, доколкото може

    14 Авг 2018 11:18ч.

    Оправдания за всичко могат да се намерят. Както за откъсването на Крим, Приднестровието, Южна Осетия, Абхазия, Донбас, така и за откъсването на Косово от Сърбия и присъединяването му към Албания. Със същото основание и ние можем да присъединим Западните покрайнини, а пък Турция Кърджалийска област и части от Хасковска и Бургаска. Въпрос на политическа воля и военна сила. Тук моралът отсъства, има само интереси. Същото е и с двете Чеченски войни, но с обратен знак. С други думи Русия поради военната си мощ може да си присъединява доброволно каквото си поиска, но пък никой не може да се отдели от нея. Това обяснява и факта, че колкото повече руският народ, включително децата, се сплотява около дядя Вова, толкова по-голям страх изпитват съседите му от бившите братски републики. Та русофобията сред тях никак не е първосигнална.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател, не си прав

    14 Авг 2018 11:44ч.

    Русия и днес не се отказва да привлича западни капитали и западни специалисти. Обратното, Западът чрез санкциите си се опитва да ограничи това по политически причини. В областите с двойно приложение в гражданската и военната област, в нефтодобива например. Същото се отнася и до т.н. суровинен придатък. Русия всячески защитава правото си да изнася суровини. Пример - проваления от Запада Южен поток и опитите да бъде спрян Северен поток 2. Също американските санкции върху износа на алуминий. Китай пък добива дървесина в Сибир в огромни количества. Самата Русия си избра такъв път. Можеше да постъпи като Китай, но не го направи. Явно и липсва китайската далновидност и дисциплина. Къде по-лесно се оказа за руските олигарси да търсят бързи печалби и да инвестират в английски отбори, замъци във Франция, вили във Флорида и яхти. И като почнем с Горби, та стигнем до солиста на патриотичната група Любе и децата на министрите, все ги влече да живеят на запад

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    14 Авг 2018 13:03ч.

    За съжаление, не си запознат с нещата. Русия не привлича западни специалисти, защото си има в изобилие. Що се отнася до нефтодобива, аз съм специалист в тази област и дълги години работих в голяма американска фирма, която фалира. Във всяка нефтена компания на Запад работят руснаци. НАСА е на държавна издръжка и затова всичко е общодостъпно. Отиди на сайта им и виж колко са руснаците от работещите в НАСА. Същото е и в областта на електрониката в САЩ. Пълно е с руснаци. Самолета на Lockheed Martin F-35на базата на X-35, който пък е базиран на Як-141. Няколко години Lockheed Martin и бюрото на Яковлев си сътрудничиха. НЕ Е ВЯРНО, че Русия се е ориентирала към износ на суровини. Произвежда и изнася много неща. Но пък е правило, да се занимаваш с това от което имаш най-голяма печалба. Затова и добива на нефт и злато. Говорят, че Русия не сади домати. Попитай някой фермер в България, какво предпочита: Да копае домати или да копае за злато. Със златото което Русия добива годишно, може да купи ВСИЧКИ домати които се произвеждат в Света.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зиновиев

    14 Авг 2018 14:01ч.

    Русия е велика страна, която произвежда нефт, злато и макарони. А Путин е най-великия ръководител, който никога не греши. Неговото най-силно оръжие е така наречената "грамотная многоходовочка". Чез "грамотная многоходовочка" Путин ги переиграва всичките и накрая винаги излиза победител. На пукнете се от яд соросоиди нещастни!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до stein - тука бъка

    14 Авг 2018 14:29ч.

    от тролчета, любители на атлантическите (педо)ценности...Ама той Калоян е прав - трябва да си много малоумен...Ами който се прегръща с тия западни ценности, до там стига.........

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да, да

    14 Авг 2018 14:37ч.

    "Самата Русия си избра такъв път. Можеше да постъпи като Китай, но не го направи. Явно и липсва китайската далновидност и дисциплина." ................... Китайската далновидност се нарича ККП. Тия от ККП-то може и да са "неправилни" от гледна точка на "световната общност" и "целия цивилизован свят", но сериозно "съветват" китайските бизнесмени да избягват "да инвестират в английски отбори, замъци във Франция, вили във Флорида и яхти". Та, така... :-)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да, да - не е ли по-добре

    14 Авг 2018 15:47ч.

    да не ревем на чужд гроб, щото не се знае от коя страна се реве - от към главата или от към .... И какво всички сте зяпнали по Русия, а не СЕ вгледате БЕЗ да се гледа през червени, сини и други кольори партийни очила на къде отива държавата ни? И всички всезнайковци тук, вместо да реват като вдовици за..., когато тръгнат към избирателните урни да си понапънат малко сивото вещество, доколкото има нещо налице, и да избират не мутри и престъпници, а хора, които работят не за себе си, а за народа! Някой ще каже, няма такива? Има, но тях трябва да ги създадем и изберем!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    14 Авг 2018 19:10ч.

    първосигналната русофобия е да облечеш деца като войници и да ги накараш да пеят за това как ще участват в последния(=смъртен) бой, ще си вземат обратно Аляска(че тя е продадена бре товарищи), ще громят самураите и так далее. Между другото ръководителката им е депутат от Руската Дума, така, че това е положението с пропагандата в брацкия савецки съюз...а афффторът, понеже не чете руски, не знае какво пишат по руските газети(остъкляване на неправилните държави, могат да превърнат щатите в пепел...все лозунги призоваващи насилие и ксенофобия. Аман от любители на жужкофилите, които любят не от руската глубинка, а се "мъчат" на запад.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    14 Авг 2018 21:32ч.

    Доколкото разбирам, тук не става дума за това коя велика сила е направила повече престъпления и е била с по-агресивна външна политика. Самите сили не проявяват никаква стеснителност по въпроса и не се крият особено. А става дума за предубежденията, винаги да се оправдава САЩ и винаги руснаците да са враг. Защото човек не бива да мери с двоен аршин. На мен все ми се струва, че разговорите за американците и руснаците обезличават европейците, които сме изкуствено разделени от тази пропаганда и от двете страни. Не сме длъжни само с тях да се занимаваме, да се оправят помежду си, не бива да вземаме страна, трябва да си защитаваме нашите народи еднакво от всяка една агресия. Единствено наличието на някакъв стабилен център, може да смекчи остротата на техния конфликт, който се раздухва още повече, когато европейците участват в него. Колкото повече се занимаваме с техните проблеми, по-слаби ставаме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • авитохол

    14 Авг 2018 23:04ч.

    Щом като прочетох, че автора, смята, че Русия няма имперски амбиции, престанах да чета. Човекът, който твърди това или е много глупав или платен (ипак глупав).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    15 Авг 2018 1:28ч.

    Helleborus, нямаш представа как тези проблеми изглеждат от американска гледна точка: 1. за чий к-ур трябваше да участваме във Великата Война(така наричат тук ПСВ) и да загиваме за европейските проблеми и техния див национализъм, тези хора няма ли да поумнеят???? 2. за чий к-ур трябваше да участваме във военните действия в Европа през ВСВ и да загиваме за тези европейци с тяхния див национализъм, не поумняват, трябва да направим нещо за да не се случи за трети път... 3. не виждат ли в Европа къде пак са тръгнали, не виждат пак гората, защото са се втренчели всеки в своето дърво, няма поумняване там... Но пропагандата (познай чия пропаганда)набива в канчетата, че това е проблем на руснаци и хамериканци, та те да се оправят там, в Европа с 1-2% разходи за отбрана скоро ще са една голяма, неподвижна мишена за амбициите на всеки, който пожелае да командва накъде да отива Европа. Така, че парите са важни, но не е само въпрос на пари, покрай тях има и други неща, ама всеки да си гледа дървото, докато му го отрежат...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Авг 2018 10:36ч.

    Има доста конспирации относно това, кой стои зад световните войни и кой е държал да раздели Германия и Русия, чрез предложените им две противоборстващи си доктрини, на фашизма и комунизма и че самите Хитлер и Сталин може също да са били марионетки, а не велики диктатори. Макар да не им отричам вродената жестокост. Когато едно положение не ти харесва, трябва да имаш визия как искаш да го промениш. В Европа, както и навсякъде по света има голям брой продажници, в които се целят всякакви сили, които искат да манипулират континента. Такива продажници, предатели и майкопродавци има и в България и в Германия и във Великобритания, чрез чиито ръце са извършвани всякакви мерзки деяния, за които плащат обикновените хора. Но нашите народи имат, говоря за самите народи, потенциал да разбират и познават истината и остават по-малко засегнати в дълбочина. Като автентична картина, върху която манипулаторите напластяват и дорисуват скверни образи, но ако картината се почисти, отдолу стои автентичния образ. Ако Европа е обединена и откаже да бъде разделяна по оста САЩ Русия, а възвърне своя интегритет, ако събере сили за самостоятелен живот, тя ще бъде също толкова значим фактор и светът няма да бъде оставен на милостта на Путин и Тръмп. Пак ще напомня, ние сме кръвно, родствено свързани с много от родовете в Европа. Кубрат е имал петима синове. Един е останал във Велика България, един е бил определен да опази богарския език в България, а останалите трима са основали големи царства в Западна Европа. Цялата тракийска кръв е вляна в този континент. Европа трябва да се излекува от фалшивите идеологии, а не да се презира, ние сме част от този организъм и ще съдействаме за неговото излекуване.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Авг 2018 10:43ч.

    Само да добавя, че от България много пъти са тръгвали към Европа очистителни движения, такива като богомилите. Те са били приемани и са намирали почва не другаде по света, а в Далмация, Италия, Германия, Фландрия, Англия, Франция, Лангедок и Арагон (обхващащ и днешна Каталония). Това е нашето автентично семейство, където сме имали влияние и сме искали да имаме влияние, по силата и на кръвни и родствени връзки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател, не съм съгласен

    15 Авг 2018 12:18ч.

    Примерите ти за руски специалисти в западни фирми доказват единствено, че в Русия има умни и способни хора, което никой не отрича. Но това не означава, че Русия може да се развива сама и в изолация. Всички идеи за самостоятелно развитие, измислиците как руснаците са изобретили всичко, от парната машина до радиото, самолета и ракетите са предназначени само за народа, да не си помисли случайно, че в живота му може да има алтернатива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    15 Авг 2018 14:55ч.

    До горният коментар. Пак си в заблуждение. Нито една страна не живее в ИЗОЛЮЦИЯ. Може да се изолира, само ако сама го желае, както бе случаят с Албания. Науката е ОБЩОДОСТЪПНА. Нужно е само да се образова човек и да чете. Много хора коментират, че Китай краде технологии и се развива на базата на западни технологии. Технологиите са резултат от наука, а тя, както казах е достъпна ЗА ВСЕКИ. Китайците се учат и то МНОГО. Китайските университети не смогват и затова учат и в чужбина. Само в Англия в момента има над 80 хиляди студенти от Китай. Същото е и с Русия. Когато има наука в даден отрасъл има и технологии и НИТО една от тези технологии не зависи от Запада.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Kubis

    16 Авг 2018 17:33ч.

    Забелязах, че второсигнално stein пренебрегва фактите. Не мога да си представя, че му липсва всякаква възможност за мислене /може би е на заплащане/. Нека прочете написаното от Айде, айде! и може би малко ще се ограмоти. Няма какво повече да добавя, освен, че песничката”Дядя Вова мы с табой” е наистина добра, приятна и много необходима за патриотичното възпитание на подрастващите! Кой разбрал, разбрал!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    17 Авг 2018 4:45ч.

    горките деца, и тях ги вкараха в бездарната си агресия https://www.youtube.com/watch?v=U1z1bBFhLJQ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи