Проф. Аргирова пред "Факти": Епидемията затихва, няма да има втора вълна през есента

Проф. Аргирова пред "Факти": Епидемията затихва, няма да има втора вълна през есента
Проф. Радка Аргирова, председател на Българското дружество по медицинска вирусология: ''Смятам, че вирусът премина вече през милиони хора. Преминавайки през толкова много хора, през толкова много имунни системи, вирусът отслабва. Това отслабване може да бъде до степен напълно да изчезне и да сме свидетели на едно затихване със завършване на епидемията, така като беше случаят със SARS, предишният вирус. И както въобще широката общественост не разбра за другата епидемия в 2009 година - MERS, близкоизточният респираторен синдром. Това е също коронавирус. Тогава се разви тази епидемия, много страшна, 35% смъртност, обаче изведнъж затихна. Това е единият сценарий. Другият сценарий, който на мен ми се струва по-вероятен, е, че той ще остане като една тлееща инфекция. Примерно, има заразен, който не спазва, или той не знае може би, тези мерки на социална дистанция, заразява хората, които са около него, няколко души се разболяват, това преминава и нещата се успокояват. Тоест, в отделни райони, на отделни места, би могло да има такова нещо, спорадично ще го нарека, защото все пак не е епидемия, а заразяване. И мисля обаче, че до края на годината ще имаме такива огнища, без обаче да се налага, това съвсем сериозно го мисля, спиране на живота." По повод на скорошната медийна изява на ген. Мутафчийски, в която той си изпусна нервите, не пожела да коментира в конкретика, но отбеляза, че ако нея я поканят да коментира нещо свързано с хирургията, ще откаже, защото това не е нейната специалност. В края на участието си в студиото на ФАКТИ тя припомни за печалния край на някои професори и лекари в българската история, които са се захващали с политика.

 

 

 

''Разбира се, мечтая тази епидемия да я няма, но никак не мечтая да не се занимавам с вируси и с епидемии, все пак това ми е професията. Огромно е натоварването, отговорността също е огромна. Освен това очакванията бяха много големи, специално за себе си аз мога да кажа, че много често ми бяха задавани въпроси, на които отговорът е много труден. Примерно: как мисля, че ще се развие (коронавирусът), какво следва оттук нататък'', това заяви пред Лили Маринкова в студиото на ФАКТИ проф. Радка Аргирова, която е председател на Българското дружество по медицинска вирусология.

 

''Според мен сме във фаза на затихване, вече това се чувства ясно. Аз самата трябва да ви кажа, че, известно е, извършвам от 80 до 100 PCR на ден (тестове за установяване дали даденият човек е заразен с коронавирус) в болницата и вече цяла седмица, даже 10 дни, не съм видяла положителен резултат. Това е сериозен признак на затихване'', изрази мнение специалистката по вирусология.

 

За мнението на колегата ѝ проф. Коста Костов, с който бяха заедно в Медицинския експертен съвет към Министерски съвет, че ако се тества в социални домове, сиропиталища или ромски махали, бройката на установените заразени с COVID-19 в България ще е по-голяма, проф. Аргирова заяви: ''Аз също мисля, че е така, защото обхващането на тези хора, които са изследвани, общо взето, няма някаква определена представителност. Например по възраст, или по професия, или по местоживеене, особено по местоживеене - голям град, по-малък град, село. Етническо представяне също, защото виждаме заразени хора от всякакъв вид. Виждаме и роми, виждаме и български граждани, мъже, жени, деца, така че много трудно е да направим някакво обобщение. Въпреки всичко обаче затихва епидемията.''

 

За работата на Медицинския експертен съвет, която прекрати дейността преждевременно, проф. Аргирова: ''Основната ни задача беше, преди всичко, широко разяснителна работа сред хората, да се обясни що за епидемия е това, що за вирус е това, какво можем да очакваме от него, какви последствия, какви усложнения, има ли лечение и какво е то. Второто нещо, което трябваше да направим и проф. Костов много държеше на това, а и с право, беше да се направят алгоритми по всички медицински специалности за времето на епидемията, затова защото от страна на Националния оперативен щаб изобщо не бяха дадени никакви указания, или каквито и да е било дори намеци за поведение по специалности, а това се оказа изключително важно. Ето например моята работа е диагностика. Как да се сложи, как да се постави изобщо въпросът за диагностиката, какво да се търси, с какви тестове да се работи, това беше много важно. Същото се отнася и за другите.''

 

За потайността на Щаба що се касае до данните, проф. Аргирова предположи, че това може да се дължи на военната им същност, визирайки вероятно шефа на ВМА ген. Мутафчийски, който е и началник на Националния оперативен щаб за борба с коронавируса в нашата страна.''От друга страна аз съм свидетел и на нещо друго. От начало беше така - нямаше, нямаше почти две седмици открити хора, които да са заразени с вируса. След това започна постепенно да се наблюдава едно увеличаване на броя на новооткритите заразени лица, започнаха да се увеличават и т.н. И когато вече стана сериозна в края на април, например, преди 1-и май, някъде там, бройката на откритите новозаразени лица, изведнъж се появи една умора от получаването на тези данни, едно такова чувство, че едва ли не това е заплаха. Аз тогава си помислих, че преди години искахме да ни казват истината, визирам ''Чернобил'', например, ето сега ни казват истината, казват ни цифрите, но ние дали сме готови да ги приемем и какви изводи можем да си направим за тях? Има и такъв момент'', изрази мнение тя.

 

В разговора стана дума и за изследване в голяма търговска верига, по желание на ръководството й: ''Това е едно много голямо изследване, което вече е обхванало до този момент 2800 души, всички работещи в тази верига. Има още няколко предприятия, които ще бъдат последните, като завършителен етап на това изследване. Работи се по този метод, за който преди около месец аз говорих, мисля, че беше в bTV, с пулове. Пуловете са по 20. Специално, преди да разкажа за този метод, лично аз съм проверила до каква степен тестовете, които използваме, могат да определят, ако там има дори и най-малкото количество вирус. Това е проверено, така че напълно сме сигурни в получените резултати. Свидетели сме на много добра организация от страна както на лабораторията и болница ''Токуда'', които са организатори откъм медицинската страна на изследванията, така и от страната на самата верига, на работодателите'', каза проф. Радка Аргирова. Попитана от водещата за резултата от тестването на тези 2800 човека от търговската верига, на която умишлено не се споменава името, проф. Аргирова отговори така: ''До този момент не сме открили нито един положителен''.

 

''Може би трябва да се преразгледа добре как точно се изработват и формулират смъртните актове, как се декларира смъртта. Защо го казвам? Защото има смърт от COVID и смърт с COVID. Значи, ако един човек, е примерно с тежка сърдечна недостатъчност, или бъбречна, и прихваща вируса, така да се каже, заразява се с него и умира благодарение на него, този човек не умира от COVID, а с COVID. Той и без това е бил с една тежка сърдечна недостатъчност. Докато съвсем друго положение е, когато здрав и прав човек върви, заразява се, изкарва пневмонията, тежката белодробна, дихателна недостатъчност и в края на краищата умира. Това са две различни причини за смъртта. Впрочем, Италия прави в момента това. Италия преразглежда данните си за смъртта и счита, наскоро четох от един техен професор епидемиолог, че всъщност смъртността е по-ниска от това, на което бяхме свидетели, на цифрите, които вървяха по време на най-големия пик на тяхната епидемия'', обясни опитната вирусоложка.

 

Тя заяви още, че е получила поздравления от ген. Мутафчийски, проф. Кантарджиев и премиера Борисов. Последният я поздравил заради идеята ѝ за изследването на пулове, защото по този начин може да се обхванат по-голям брой хора с по-малко тестове. Проф. Аргирова отбеляза, че не го е измислила тя, то е измислено отдавна и просто е трябвало да си приложи, но преди да се приложи е трябвало да се изпита и тя е направила именно това.

 

За недостига на хората в българското здравеопазване и в частност в областта на вирусологията: ''В областта на вирусологията проблемът е огромен. И той има защо да бъде огромен. Няколко са факторите. Но на първо място слагам и упреквам изключително ръководството на Националния център по заразни и паразитни болести. И до ден днешен проф. Кантарджиев, който е микробиолог, казва: ''Няма такова нещо вирусология. Всичко е микробиология.''. А виждате, че трябват вирусолози, то се вижда навсякъде.''

 

''Ще изчезне или отново ще се появи COVID: ''Смятам, че вирусът премина вече през милиони хора. Преминавайки през толкова много хора, през толкова много имунни системи, вирусът отслабва. Това отслабване може да бъде до степен напълно да изчезне и да сме свидетели на едно затихване със завършване на епидемията, така като беше случаят със SARS, предишният вирус. И както въобще широката общественост не разбра за другата епидемия в 2009 година - MERS, близкоизточният респираторен синдром. Това е също коронавирус. Тогава се разви тази епидемия, много страшна, 35% смъртност, обаче изведнъж затихна. Това е единият сценарий. Другият сценарий, който на мен ми се струва по-вероятен, е, че той ще остане като една тлееща инфекция. Примерно, има заразен, който не спазва, или той не знае може би, тези мерки на социална дистанция, заразява хората, които са около него, няколко души се разболяват, това преминава и нещата се успокояват. Тоест, в отделни райони, на отделни места, би могло да има такова нещо, спорадично ще го нарека, защото все пак не е епидемия, а заразяване. И мисля обаче, че до края на годината ще имаме такива огнища, без обаче да се налага, това съвсем сериозно го мисля, спиране на живота. Това беше повече от карантина'', изрази експертното си мнение проф. Аргирова.

 

Председателката на Българското дружество по медицинска вирусология е на мнение, че втора вълна през есента няма да има. ''Би трябвало да има втора вълна, ако вирусът толкова силно е мутирал, че вече се е превърнал в нов. Засега нямаме такива сведения.''

 

Тя бе категорична, че не вярва на конспиративните теории за вируса и допълни, че периодите, в които настъпват такива епидемии, са най-благоприятни за развиването на конспиративни теории.

 

''Свинският грип, птичият грип, всичко това тръгна от Китай, всичко тръгна от тези пазари. Вече е крайно време тези пазари да бъдат закрити. Мисля, че ако СЗО иска да направи нещо полезно, трябва да накара и да направи така, че китайците да закрият или по някакъв начин да хигиенизират тези пазари. Разбирам, че това са хилядолетни традиции, но в края на краищата цялото човечество страда'', категорична бе проф. Аргирова в мнението си.

 

Според нея забраната за разходки в парковете, която имаше в България в доста голяма част от периода на извънредно положение, граничи с антиздравно послание, защото всички знаем, че разходките сред природата са полезни.

 

По повод на скорошната медийна изява на ген. Мутафчийски, в която той си изпусна нервите, проф. Радка Аргирова не пожела да коментира в конкретика, но отбеляза, че ако нея я поканят да коментира нещо свързано с хирургията, ще откаже, защото това не е нейната специалност.

 

В края на участието си в студиото на ФАКТИ тя припомни за печалния край на някои професори и лекари в българската история, които са се захващали с политика.

 

Източник: fakti.bg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Според възрастната ми майка

    20 Май 2020 9:42ч.

    и първа не е имало!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 1

    20 Май 2020 10:03ч.

    И аз така мисля, но се дразня, че толкова хора вярват и така позволяват да ни третират като идиоти....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Rattrack

    20 Май 2020 11:14ч.

    Явно театралният генерал не е запознал проф. Аргирова с нотата от НАТО и датите за втора, трета и четвърта вълна. Може би в интерес на националната сигурност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    20 Май 2020 12:33ч.

    „По повод на скорошната медийна изява на ген. Мутафчийски, в която той си изпусна нервите“ ... Аз изгледах интервюто с Мутафчийски, но после се оказа, че масово е пуснато едно орязано интервю, съкратено и с подбрани моменти. В последствие изгледах пълния вариант, беше изкючително дълго интервю. През цялото време се задаваше един въпрос, какво объркахте, какво сгрешихте, къде са пробивите, общата идея беше, защо не ви се получи. Т.е. от интервюто човек би останал с впечатлението, че в България има десетки и стотици загинали и болни, че системата се е сринала. Същевременно интервюто е направено от член на тази креслива агитка, която поначало изобщо не искаше да има мерки и в интервюто имаше и въпроси за това дали щабът не е завишавал случаи, за да затяга мерките. Вечното, защо си с шапка, защо си без шапка... Хем защо си затегнал мерките изобщо, хем защо не си ги затегнал още по-плътно (типично противоречие за трол). Но мисълта ми е, че изобщо не е имало никакво изпускане на нерви, генерал Мутафчийски цял час даваше компетентно и смирено всички тези отговори, обясняваше и обясняваше. Дефакто интервюто започна да се повтаря, потретва, имах чувството, че целта е да продължи цял ден, не знам колко още Бенатова щеше да го върти на шиш, за да изтръгне от него самопризнания за пробиви и грешки. В крайна сметка той арестуван ли беше от нея, не знам, щеше ли да свърши интервюто изобщо, ако генералът не си беше тръгнал? Това не е журналистика, ни най-малко, това са наченки на комунизъм, които тръгнаха от определени задкулисия, които отдавна убиха плурализма на мнения и уважението към опонента и различната гледна точка. Тези хора водят война с нас и докато не я спечелят, докато не наложат своята визия, няма да ни оставят на спокойствие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • vessi

    20 Май 2020 12:41ч.

    Не знаех ,че в България има толкова много професори и доценти,което си е хубаво и признание за техните знания,качества и умения.Лошото е ,че има различни и протеворечиви теории за пандемията . Дано се дължи на факта,че е ново и непознато заболяване , а не на болни амбиции.Моля се ,уважаваната от всички госпожа излезе права

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    20 Май 2020 12:47ч.

    А тъй като става дума за специалисти, една от задачите на щаба е да следи ставащото по света. Ако в България се допуска грешка, понеже не сме слушали Мангъров, то по света и те ли трябваше да слушат него? На прословутото интервю Бенатова се пазеше като от огън да не се правят сравнения с по света (сякаш пак останахме зад желязната завеса!!!), тя само повтаряше "ние сме в България", "ние сме в България". Проблемът на десните в България е, че те изобщо не разбраха, че също са станали член на комунистически интернационал, на другото му крило, но със същата стара цел, отрязване на обществото възможностите да живее извън техния контрол. По целият свят, в по-демократични или в по-тоталитарни държави, живият живот наложи своите правила, никой не може да се бори с живия живот. И нека не забравят, че ако този живот поиска отново да има втора вълна, ще има. Ако не с този вирус, може и с по-зъл, ако не си научим урока.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пътят е дълъг

    20 Май 2020 12:51ч.

    Клипът на д-р Майкъл Райън от Световната здравна организация, в който той изрази сериозен скептицизъм по отношение на надеждите, че имунитетът на стадото може да ни помогне да контролираме коронавируса. "Хората не са стада. Мисля, че трябва да бъдем много внимателни, когато използваме термини по този начин около естествената инфекция при хората, защото това може да доведе до много брутална аритметика, а хората, живота и страданието трябва да се поставят в центъра на това уравнение. " От Обединеното кралство до Швеция се изговори много за имунитета на стадото, тъй като правителствата се борят с коронавируса д-р Райън също обяви „може никога да не си отиде“. Имунитетът на стадото е понятие в епидемиологията, което описва как хората могат колективно да се справят с инфекциите, ако някакъв процент от населението има имунитет към заболяване. И макар че терминът може да не ни хареса, това е един от двата начина за постигане на високи нива на имунитет. Другото е ваксина. Но ако се опитваме да разберем дали сме близо до стадния имунитет, има два ключови въпроса, на които все още нямаме точни отговори. Колко голяма част от населението е заразено? И ако сте се заразили, колко дълго имате имунитет? Въпреки че все още не сме сигурни в последното, започваме да получаваме първоначални данни за това колко хора вече са заразени и честно казано, не изглежда добре. И това е лошо, защото означава, че болестта е толкова смъртоносна, колкото се страхуваха специалистите и ние наистина сме едва в началото на пандемията. В сряда беше публикувано проучване на 60 000 души от испанското правителство. То предполага, че досега само пет процента от населението на страната е било заразено. Резултатите се различават значително в цялата страна: Мадрид има честота на разпространение от 11,3 на сто; но в провинциите на юг, изток и северозапад на страната процентът е много по-нисък. В Севиля, например, 2,3 на сто от хората са се срещали с COVID-19. Проучване на 11 000 домакинства в Англия предположи, че едно на четиристотин в момента е заразено с вируса - това е само 0,27 на сто от населението. А във Франция, проучване, ръководено от Института Пастьор, казва, че 4,4 на сто от Франция (2,8 милиона души) са заразени. Според изследователите процентът дори в най-тежко засегнатите части на страната - в източната част и в и около Париж - все още е средно между девет и десет процента. Същите тези изследователи продължават да обясняват, че „около 65 на сто от населението трябва да бъде имунизирано, ако искаме да контролираме пандемията само с имунитет“. Ясно е, че ние сме много далеч от това, с изключение на Швеция, където Йохан Гисекке, епидемиолог, съветващ властите там, казва, че Стокхолм би могъл да достигне СТАДЕН имунен до юни. Швеция, обаче, вече има смъртност три пъти по-висока от тази на съседката си Дания и седем пъти по-висока от тази на Финландия. Пътят обратно към нормалното остава дълъг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Rault

    20 Май 2020 13:01ч.

    Специалистката говори разумно , обяснява това , което вижда. Но оптимизмът е напразен. Тия които започнаха Апокалипсиса съвсем нямат намерение да се спират за три месеца действия. Да , вирусът на ковид 19 се провали. Изкуственото творение на тези сатанисти се оказа нефелно пред законите на Природата. Спонтанно се спихна , мутира в безвредни форми , връща се към първообраза си - един непатогенен за хората коронавирус ! Ашладисаните му гени (около 1000 нуклеобази) окапаха. Контагиозността му падна. ПРОВАЛ за сатанистите. Повече с медийни лъжи за "заразени" и "умрели" няма да стене , защото всички виждат , че такива НЯМА. Но уродите са приготвили "втора серия" , после трета ... Не случайно Плазмодият Мурафчийски плаши от "втора вълна" тази есен ! И тя няма да е вълна от ковид 19 , защото този вирус е капут. Не ! Ще пуснат нещо много по-опасно и наистина смъртоносно ! Вероятно Ебола , или друга истинска ООИ (Особено Опасна Инфекция) ! И тогава наистина "яко ще се мре" ! Сатанистите ще ни изтребват с милиарди.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Политиката е едно, науката - друго! Пандемията от нов вид коронавирус беше прогнозирана от Пенг Джоу март 2019 г.

    20 Май 2020 13:44ч.

    Проф. Паул Фогт: "... Откъде идва този вирус? На земното кълбо има около 6400 вида бозайници. Прилепите (летящите мишки) са 20% от популацията на бозайниците. Има 1000 различни вида прилепи. Това са единствените бозайници, които могат да летят, което обяснява възможността за придвижване на дълги разстояния. Те са естествен резервоар за много вируси. Вероятно в процеса на еволюция прилепите и прилепите са били входна порта за вируси в родословното дърво на бозайниците. Има много опасни вируси, които са били предадени от прилепи на хора и са причинили много заболявания: морбили, паротит, бяс, марбургска треска, ебола и други, по-рядко срещани, но не по-малко опасни. Вирусите от прилепи многократно са довели до масовата смърт на прасета, пилета или птици. Тези еволюционни биологични процеси са протичали в продължение на милиони години. ДНК на здрави хора определя останките на вирусни генни последователности, които са били „вградени” от хилядолетия. SARS и MERS засилиха изследванията върху коронавирусите именно защото се очакваше нова епидемия или пандемия на коронавируса. Китайски учени подробно проучиха 22 от 38 добре познати и все още некласифицирани коронавируси, включително публикациите на Пенг Джоу за епидемиологията на коронавирусите на прилепите в Китай и други публикации на американски автори, споменати по-рано. Пен Чжоу прогнозира предстоящата нова епидемия от коронавирус през март 2019 г. по следните причини: 1) високо биоразнообразие в Китай; 2) голям брой прилепи в Китай; 3) високата гъстота на населението в Китай и в резултат на това близкото съжителство на животни и хора; 4) високата генетична променливост на прилепите, тоест голямата вероятност геномът на някои видове коронавируси да може да се промени спонтанно в резултат на случайни мутации; 5) висока активна генетична рекомбинация на коронавирусите, а именно: различни видове коронавируси обменят последователности на геномите помежду си, което след това може да ги направи по-агресивни за хората; 6) много от тези вируси – коронавирусите, както и вирусите Ебола или Марбург – съжителстват заедно в тези прилепи и могат случайно да обменят генетичен материал. Пен Чжоу също анализира хранителните традиции на китайците, които увеличават вероятността от предаване на вируси от животни на хора (въпреки че това не е доказано). През март 2019 г. той предупреди за пандемията на коронавирус в своята статия, като написа, че не може да каже точно кога и къде ще се случи това, но Китай вероятно ще се превърне в „гореща точка“. Това е много смело предсказание за учен! Пен Чжоу и неговата група от Ухан продължиха своите изследвания и, идентифицирайки гена COVID-19 на 7 януари, го споделиха със света. Има 4 теории за това как този вирус се предава на хората: Директно от прилепите. Въпреки това, вирусът, който е натоварен с вината че всичко е започнало с него (генетично съответства на 96% от сегашния COVID-19), не може да се прикачи към рецепторите на ангиотензин-конвертиращия ензим (АСЕ) 2 в белите дробове. Той се нуждае от този ензим, за да проникне в клетките на белите дробове (както и в клетките на сърцето, бъбреците и червата), за да ги унищожи; От панголините, люспест бозайник, който контрабандиран в Китай от Малайзия. Първоначално той не причинявал болести, но в резултат на последователни прехвърляния от човек на човек, той се адаптира към общите условия на човека поради мутация или адаптация и накрая успя да се укрепи върху АСЕ2 рецепторите и да проникне в клетки, които „започнаха“ пандемия; Има родителски щам и на двата вируса COVID-19, който, за съжаление, все още не е открит; Това е синтетичен лабораторен вирус. Той представлява точно това, което беше обект на научни изследвания, а биологичният му механизъм на въвеждане в клетките вече беше подробно описан през 2016 г. Разбира се, вирусолозите отричат ​​тази възможност, но не могат да я изключат. Подробности в наскоро публикувана работа Nature Nature, озаглавена „Проксималният произход на SARS-CoV-2 от Кристиан Андерсен. В същото време коронавирусите могат да съществуват съвместно с вируса Ебола в един и същ прилеп, без да предизвикват развитието на болестта в нея. От една страна, това е интересно от научна гледна точка: имунните механизми срещу коронавирусите и вируса Ебола на прилепите ще ни помогнат да обясним защо прилепите не се разболяват и ще открием нещо, което е важно за Homo Sapiens. От друга страна, тези факти са тревожни, защото поради високата активна генетична рекомбинация може да се образува „супервирус“, който ще има по-дълъг инкубационен период от сегашния COVID-19 и висок процент на смъртност като вируса Ебола. При SARS има 10% смъртност, смъртността от MERS е 36%. Фактът, че SARS и MERS не се разпространиха толкова бързо, колкото COVID-19, сега не е заслуга на Homo sapiens. Това е просто късмет. Твърдението, че вирусът с висока смъртност не може да се разпространи, защото убива собственика си твърде бързо, беше вярно по времето, когато „заразеният“ караван на камили се движеше от Сиан по пътя на коприната и поради високата смъртност, до следващия каравансерай никой просто не е стигнал там. Днес всичко се случва с едно щракване. Хората са в тесни връзки. Вирус, който убива за 3 дни, без значение какво, успява да се разпространи по целия свят. Много хора познават Пекин и Шанхай, но малко от моите колеги и познати са чували за Ухан. Но ще видите колко чужденци са били в Ухан! В град, който „никой не знае“, и колко бързо те са се разпръснали по света! ..." ----------------------> https://www.lexmedicanews.com/index.php/2020/04/22/prof-paul-frogt-zashto-reshih-da-izkaja-poziciata-si-za-covid-19/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    20 Май 2020 14:10ч.

    на 20.05.2020 в 13:01 Май-се правиш на по-добре осведомен, отколкото си. Най-могъщото задкулисие в света е това, което затъмнява реалната картина и нехае пред смъртта на хората, стига бизнесите им да продължат. Да си преговорим ли отново кои бизнеси закъсаха най-много - проституция, наркотици, трафик на хора, развлекателен бизнес, нощни клубове, миграция - всичко от което се пълнят разните черни каси, онези лесни пари, които и лесно се харчат за революции и тролове. Пострадаха хората, които вземат горницата от заплатите, след като човек си е платил сметките, пазарувал храна и облекло и си е оправил жилището. Всичко, което се дава за кеф и за гевезелък стана забранено. Всъщност е обратното на това, което казваш, конспирацията е тази, която отрича действителността и се опитва да направи затъмнение, в отчаян опит да си върне статуквото, без значение колко хора ще умрат. В момента крещи една добре организирана мрежа, която винаги е била добре организирана, защото тя от край време си съществува, за да оформя нагласите на хората и сега просто се включи на режим отричане.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Един българин.

    20 Май 2020 14:45ч.

    Може ли някой да ме светне по въпроса - след 15 юни пада карантината за пътуване в/от Гърция, Сърбия и евентуално Румъния. Вътре в страната карантината остава ли, или и тя ще бъде свалена?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Смятм, че с генерал Мутафчийски -

    20 Май 2020 14:59ч.

    и продължавам твърдо да съм на същото мнение - постъпиха много зле. Толкова много им се искаше на определени среди да го орезилят, че използваха това интервю. Ако за такъв парцал може да се каже, че е интервю. Твърде елементарно и зле скалъпено. И беше пуснато именно с цел да го окепазят, та да го изхвърлят веднъж завинаги от политиката. Знае се, че популярността му отначало беше голяма и като не можаха по друг начин, измислиха това окарикаторяване. Както смятам, че на Бенатова не и прави чест да участва в този театър. Малко и беше участието в тази долна сделка, но тя продължи и след това да дава интервюта и много добре да играе ролята на потресена от чудовището Мутафчийски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До тролът хелеборус

    20 Май 2020 15:31ч.

    Трябва да си много нагъл тип за да твърдиш точно обратното на фактите днес ! От както пуснаха фашкията с коронавирус в целия свят процъфтяват --- ИЗБРОЯВАМ --- Продажбата на алкохол и цигари ! БУМ ! Продажбата на наркотици ! БУМ ! Интернет измамите ! БУМ ! ... Безос вече е ТРИЛИОНЕР /не милиардер/ Стотици милиони хора изперкаха , хиляди са самоубийствата , домашното насилие е повсеместно ! Бърнаути ! Онкологични заболявания , БУМ ! Инфаркти и инсулти , БУМ ! Това е статуквото в момента , а вие сте един гнусен гербав трол на това статукво. Платена сатанистка радиоточка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Благодаря

    20 Май 2020 15:40ч.

    за интервюто с проф. Аргирова. Жалко, че не чувахме по-често мнението на компетентни и независими специалисти. Беше заглушено от политизиране на позициите на НОЩ, т. е. властта консумира политически НОЩ, не знам защо лекарите в щаба позволиха това. Но то не е проблем само у нас, както се вижда.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "До тролът Х....." от 15:31

    20 Май 2020 15:45ч.

    Не съм Хелеборус и нямам намерение да защитавам никого. Ама айде посмали малко с тия удивителни, че ни се кръстоса погледа. И когато се пишат всички тия небивалици не е зле да се защитават с факти и документи. Иначе са миришат яко на лъжи каквито са си. НЯМА ДА ВИ СЕ ПОЛУЧИ ПРОПАГАНДАТА. Това си го запиши някъде и си го чети. Че такива като тебе са късопаметни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    20 Май 2020 16:36ч.

    Ценно интервю, благодаря. Предполагам същите тези специалисти в един момент ще направят и една пълна равносметка на безумието, което ни споходи. Естествено патологичните случаи, любимци на тролчето Хелеборус, ще продължат да говорят глупости и лъжат, защото този път много, ама много преиграха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Quest

    20 Май 2020 20:21ч.

    "Как да отида на лекар като се знам аз какъв инженер съм". Тея само плямпат докато колегите им в нормалните държави правят наука. Тея дори не знаят чужди езици, лъхат повече от Кънчовците. Пунти Мари като Тиквата но с титли. Ама и той нали беше доктор на науките. Само им вижте аграрните физиономии на тези светила, особено на Мангъров. Как пък нямат капка интелектуално излъчване. Самовлюбени ръбове. Мутафчийски и той капар ренде. И всичките многознайковци. И всеки опровергава другите. И знае най-много. И накрая - нищо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Следователно е очевидно, че трябва да се отделят от бюджетите средства за вирусологична наука, имунология и то не само в световно научно, но и в политическо съгласие

    20 Май 2020 23:01ч.

    Светът откри, че не е подготвен за пандемия. И проблемите са подобни навсякъде. Решението е да се работи за разрешаване на проблемите, организация и подготовка за бъдеща среща с короновируси и поставянето им под контрол. Ето какво мисли началникът на катедрата по микробиология, вирусология и имунология на университета Сеченовский, доктор по биологични науки, академик на Руската академия на науките Виталий Зверев. "... Вирусът, който в момента циркулира, е малко вероятно да мутира толкова много, че ваксината, създадена срещу него, да загуби своята ефективност. Във всеки случай стотици публикувани в научната литература последователности на нуклеинови киселини на вируса COVID -19 от различни региони не показват висока мутационна способност. Открити са единадесет мутации – това е двадесет пъти по-малко от броя мутации на грипния вирус за един сезон. Но е възможно да се появи нов вирус, така както се появиха SARS и MERS преди време. Следователно е очевидно, че трябва да се отделят средства за вирусологична наука, за изследване на вируси в популацията на прилепите и за контрол на други животни, които могат да станат източник на коронавирус. Възможни са различни неблагоприятни ефекти, но ако следваме това, те няма да се случат. Освен това вирусът ще „отслаби“. Неговата вирулентност е незначителна в сравнение с много други вируси, патогенни за хората. След епидемията всичко ще зависи от това как нашето правителство и съответните министерства реагират на епидемията. Всичко можеше да бъде много по-добре, ако бяха отделени достатъчно средства за наука. Възможно беше да се мисли за тези ваксини и лекарства по-рано, но не са отпуснати средства за това. Преди пандемията на коронавируса живеехме в свят, в който нямаше съгласие. И сега особено. Западната общност беше разделена на части: американците обвиняват СЗО, британците и шведите тръгнаха по своя път, най-съобразителните – австрийци и норвежци – взеха необходимите мерки по-рано и сега спокойно излизат от карантината. Европа е разделена: никой не помага на никого. Всеки е оставен сам на себе си. Европейският съюз изостави Италия на произвола на съдбата. Няма общи препоръки, няма общо разбиране на проблема. И само учени от всички страни, които преди това са се уважавали и разбирали, подкрепят тези напълно крехки контакти, обменяйки научни данни, предположения, хипотези и предположения. Не можете да спрете напредъка. Науката ще се развива. Единственият въпрос е какво място ще заемат вирусолозите на страната ни в това развитие. Напоследък тези, които се борят с инфекциозни заболявания, стават заложници на успеха си. Ако по-рано, в средата на миналия век, инфекциите бяха на първо място по смъртност, сега благодарение на ваксините и антибиотиците се справихме с тях и те се преместиха на 4-то - 5-то място. Оттук, хората по някаква причина решиха, че това не е основният проблем на здравеопазването и науката. Всъщност това е най-важният клон на медицината: по-специално вирусологията, имунологията, които особено бързо се развиват в целия свят. Сега има все повече доказателства, че микроорганизмите са първопричината не само за инфекциозни, но и за много соматични заболявания. Става очевидно, че почти всички заболявания по някакъв начин са свързани с нарушения на имунната система. Вероятно е необходимо да се направят промени в университетското медицинско образование, да се превърне имунологията в задължителна дисциплина за лекари от всички специалности и да се преподава в напреднали курсове. Другият ни проблем е, че за да създадем съвременни имунобиологични и лекарствени продукти и да проведем научни изследвания на модерно ниво, се нуждаем от модерно научно и лабораторно оборудване, съвременни материали, които да не купуваме повечето от всичко необходимо за научни изследвания от чужбина. И това е сериозен проблем, който държавата ни трябва да реши. Страна като нашата трябва да има свои ваксини, лекарства, антибиотици и средства за създаването им и не трябва да зависи от други държави..." ----> https://www.lexmedicanews.com/index.php/2020/04/13/200-sedmici-sneobhodimi-na-karantinata-za-da-spre-virusa/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Учен

    21 Май 2020 10:25ч.

    В момента науката навсякъде по света е затисната от ИДЕОЛОГИЯТА на ковидизма. В Европа наука не се прави. В Китай науката се прави от ККП. Остават САЩ , където е истинското противоборство на двете групировки. Чистите сатанисти /дийп стейт , демократичска партия , байдънисти , клинтанисти , Гейтс ,СЗО, някои от Фамилиите/ и от другата страна класическите консерватори - Тръмп,индустриалният капитал , оръжейното лоби, част от бигфарма. Борбата между двете групировки е жестока. Това е гражданска война , изнесена и проектирана в целия свят. Но в САЩ гражданската война позволява и правенето на истинска наука , която търси протекции и често намира такива /например от Тръмп/. Ако искате да научите наистина нещо ново и стойностно като научно откритие , следете американските източници , нищо друго.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Груев

    22 Май 2020 16:33ч.

    Две прасета си говорят: знаеш ли, че ни угояват, за да ни заколят за Коледа? Другото: Глупости! Това са конспиративни истории!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ваксини

    23 Май 2020 18:49ч.

    През 1960те години с прави ваксина против респираторен синцитиален вирус, в САЩ (този факт може да се провери). Когато ваксинираните се срещнат със същия вирус по естестевен път, настъпва „парадоксална Имунна реакция", която утежнява болестта или убива човека. 2 деца са умрели и програмата за тази ваксинация е спряна. Напоследък подета отново - чети финансирана - от фондацията на Гейтс ... Тази „парадоксална Имунна реакция" напомня за крайни резултати от Ковид-19, беше установено от Китай до Италия и Евопа и САЩ, че Имунна система се нахвърля върху белия дроб и не знае кога да спре, така дробовете се пълнят с течности - имунната система го прави - човек се дави отвътре.... Имунната система реагира не-адекватно и може да убие човека. Още в Китай ползваха средства за потискане на имунната система, но се оказа, че става по-зле.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Подкрепям Учен

    23 Май 2020 19:03ч.

    Подкрепям Учен. Само не съм сигурен, че в Европа наука не се прави. Защо?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отделят се много средства за вирусологична наука, имунология и то не само в световно научно, но и в политическо съгласие

    23 Май 2020 22:36ч.

    Виж Китай и Сащ колко скъпи лаборатории по вирусология поддуржат, вкл. в Ухан

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • видео с проф Люк Монтание в ютуб - да видите колко средства се хвърлят за опити с вируси

    23 Май 2020 22:37ч.

    https://www.youtube.com/watch?v=-a7nld57f2M

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Франкенщайн

    23 Май 2020 22:40ч.

    Франкенщайн е съшито тяло от няколко различни тела, напълно биологично - а чудвище. Така и този вирус, вече се разбра, и от Франция, и от Индия: корона вирус със секвенции/последователности на спин. Индийското изследване дадено в научно списание, и после оттеглено. Сигурно са ги принудили са го оттгелят, каза проф Люк Монтание, който има нобелова награда за изолиране на спин вируса. Неговата лаборатория е намерила същите секвенции/последователности в генома на ковид-19 ... Т. нар. химера вирус, по името на митологично чудовище, което имало части от различни животни. Има Проф Люк Монтание е категоричен, че много лесно е да се видят тези секвенции в генома, и че това не може да има натурален произход, а е прецизна работа на професионалисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи