НПО превземат държавата или защо Норвегия е толкова корумпирана

НПО превземат държавата или защо Норвегия е толкова корумпирана
Всичко започва с най-добри намерения. Държавата става посредник между детето и собственото му семейството. И като такъв държавата, представена от Барневернет, има право да реши къде за детето е най-добре - при собствените му родители, при приемно семейство или в институция. Въвежда се разтегливото понятие “дете в риск”, което дава универсално основание на държавата да се намесва в семейството от името на детето, без то да е станало обект на престъпление. И, както знаем, където има пари, всичко става бизнес. Ако някой още не е разбрал - става дума за много власт и много пари.

 

 

 

“quousque tandem abutere patientia nostra?” [1]

Marcus Tullius Cicero



На 25 септември 2008 г. в Норвегия Странд Лоббен [2] ражда първото си дете. Поради финансови затруднения тя се съгласява да започне отглеждането му в “семеен център”, вид норвежко защитено жилище. Заради минимална загуба на тегло на детето й, на 14 октомври медицинския персонал се обръща към Барневернет (норвежката Държавната агенция за закрила на детето). Три дни по-късно г-жа Лоббен решава да напусне “семейния център”. В същия ден бебето е отнето от майката и след десет дни е класифицирано като “дете в риск”. Отчаяната майка започва борба за детето си, но губи и детето е дадено на приемно семейство.

 

Драмата на майката не спира дотук. На 18 юли 2011 г. Барневернет започва процедура за отнемане на родителските права на детето с цел неговото осиновяване. В основанието се казва следното: “в докладите от срещите между Странд Лоббен и нейния син става ясно, че тя все още не може да се фокусира върху най-добрия интерес на детето, но е силно повлияна от негативното си отношение към приемната майка и Барневернет.” И така, вместо майката Барневернет решава, че най-доброто за детето е то да бъде дадено за осиновяване. След като губи на всички инстанции, Странд Лоббен се обръща към ЕСПЧ в Страсбург, който на 10 септември 2019 [3][4] постановява, че детето е неправомерно отнето от майката. С това действие Норвегия е нарушила чл. 8 от ЕКПЧ [5].

 

Въпреки това Норвегия отказва да върне незаконно отнетото дете на майка му. Тези случаи, за съжаление, не са единични. В ЕСПЧ са заведени десетки дела срещу очевидно полудялата система за защита на децата в Норвегия.

 

Как се стига дотук? Всичко започва с най-добри намерения през 1992 г., когато е основана Барневернет.

 

Корените на днешните проблеми могат да бъдат обобщени така:

 

1. Въвежда се “детецентричен” подход в законодателството за защита на детето. Това е концепцията, че интересите на детето трябва да бъдат разглеждани отделно от интересите на семейството/родителите. Тази концепция води до неимоверно овластяване на държавния апарат. До този момент държавата само следи за извършени престъпления срещу деца, наказва виновниците и се грижи за жертвите. От приемането на това законодателството държавата става посредник между детето и собственото му семейството. И като такъв държавата, представена от Барневернет, има право да реши къде за детето е най-добре - при собствените му родители, при приемно семейство или в институция.

 

2. Въвежда се разтегливото понятие “дете в риск”, което дава универсално основание на държавата да се намесва в семейството от името на детето, без то да е станало обект на престъпление.

 

3. Насочват се големи финансови потоци в областта на закрила на децата и социалната система се отваря за частни доставчици на услуги. И, както знаем, където има пари, всичко става бизнес [6].

 

Ако някой още не е разбрал - става дума за много власт и много пари.



Какво се случва в България?

 

От близо две десетилетия чужди дипломати, лобисти и НПО-та тласкат България по пътя на Норвегия. Неусетно за обществото са променяни закони, създавани структури и е предоставяна все повече власт на НПО-та. Този процес се е развивал встрани от общественото внимание, докато в началото на 2019 г. огромната част от българското общество застана срещу Стратегията за детето 2019 - 2030 г. и последните законови промени.

 

Основните насоки на промененото през последните десет години законодателство са:

 

1. Разширяване на понятието “дете в риск” [7], което е различно от “жертва на насилие или експлоатация” [8].

2. Разширяване на дефиницията на насилие над дете.

3. Възможността за подаване на анонимен сигнал [9] за “дете в риск”.

 

Последната брънка от тази дългогодишна стратегия са поправките, които ще влязат в сила на 1.1.2020. С тях широко се отварят вратите за частни доставчици на социални услуги [10]. Тук очевидно има бизнес компонент с потенциал да осигури стотици милиони приходи на родни и международни НПО-та.

 

Но има и още нещо. В новия Закон за закрила на детето е заложено създаване на мултидисциплинарен екип, който взема решение как да бъде защитено дадено “дете в риск”. В този екип законът предвижда участие и на “представител на доставчик на социална услуга” (разбирай НПО).

 

Това е очевиден конфликт на интереси. Представител на доставчик на социална услуга ще участва в комисия, която да реши дали едно дете има нужда от такава услуга или не.

 

С този текст работата по приватизацията на грижата за деца, проточила се вече близо две десетилетия показва истинското си лице. Истинското лице на една грозна хидра, която официално и по законен път превръща грижата за “деца в риск” в бизнес. Веднъж овластен, този чудовищен октопод би разполагал със средства да корумпира всяко народно събрание и всеки политик!

 

Кой тогава би дръзнал да се изправи срещу него?

 

И така, пак в 12 без 5 - както в битката ни срещу Истанбулската конвенция! - инстинктът ни сработи безотказно! Българи, роми и турци; християни и мюсюлмани усетиха тоталитарната опасност и веейки трибагреника, запяха в един глас “Горда Стара планина”! И се опълчиха на това поредно идеологическо безумие!

 

Какво да правим сега? Първа стъпка - да информираме хората.

 

Крайно време е управляващите и националните телевизии да разберат, че когато нервен чиновник, обигран водещ или лукав НПО-джия излязат по телевизията да кажат, че няма проблем, всички червени лампи на българина светват. Той веднага разбира, че става дума за милиони. А когато тези  пиар кампании продължат повече от пет дни българинът вече е твърдо убеден, че става дума за стотици милиони или дори милиарди.

 

В така създалата се ситуация единственото, което може да даде усещането на хората, че разбират за какво става дума, е автентичният дебат. Докато българинът се измъчва от мисълта, че “още не им е разбрал играта”, любопитството му няма да секне. Само неподправената, чиста и публична полемика между родители и НПО/бюрокрация може да задоволи създадената потребност от информация.

 

На 13 октомври Сдружение “РОД”, представящо ФБ група с над 200 хил. члена, отправи покана към парламентарно представените партии да започнат дискусии по темата, вълнуваща стотици хиляди родители. Остава да видим кой ще приеме подадената ръка и кой ще реши да я игнорира. Едно обаче е сигурно - всеки, който иска проблеми като психозата в ромските махали да не се повтарят, трябва да съдейства за започването на задълбочен диалог в националните медии и в политическото пространство.



И така, защо Норвегия е толкова корумпирана?

 

През 50-те, 60-те и 70-те години на миналия век са правени редица проучвания на ефекта на насилствено разделяне на майки и деца маймуни. Най-прочути са изследванията на Хари Харлоу от Станфордския университет. Инструментът, който използва за разделяне на майките от децата, се е наричал Pit of despair [11]. Описанията на страданието на маймуните майки и малките маймунчета било толкова драматично, че му е забранено да прави повече такива експерименти. Резултатите, които обаче той и други учени са публикували, еднозначно показват, че разделянето на майка и дете (maternal deprivation) нанася непоправими психологически щети както на майката, така и на детето [12]. И въпреки това, въпреки потресаващите видеа, които се виждат в интернет,

 

Норвегия продължава с тежките нарушения на ЕКПЧ като извежда деца от функциониращи семейства. Защо?

 

Корупцията [13] в една държава има много лица. Тя започва от бакшиша на гишето в общината, но завършва в пълното дерайлиране на държавната администрация водещо до геноцид и други престъпления срещу човечеството. В Норвегия не се дават двадесетолевки на катаджиите. Там нещата са на друго ниво. Това, което наблюдаваме в Норвегия, е фамилицид. Това е форма на корупция, водеща до целенасочено унищожаване на семейството в името на една утопия. Извършители са излязлата извън контрол държавна машина и побеснелите за печалба доставчици на социални услуги (в България им казваме НПО). И всичко е законно. Законно, но болно. И аморално. И нечовешко.



Крайно време е ние да отхвърлим социалните експерименти на разядени от корупция страни като Норвегия. Рано или късно викингите ще трябва да се изправят пред истината - с много пари създадоха едно чудовище, което ги унищожава. България може и трябва да им осигури необходимата помощ да достигнат до този апокалипсис [14].

 

Не ни разбирайте погрешно. България има нужда от най-добрата законова защита за своите деца. Наказанията за посегателство и търговия с деца трябва да са най-тежките възможни в рамките на НК. Пострадалите трябва да получат адекватни грижи. За съжаление, настоящето ни законодателство няма да постигне това.

 

А политиците и медиите, които са вътре в кюпа с НПО-тата ще ги познаем по липсата на желание за публичен дебат. Вече месеци наред стотици хиляди български родители го търсят.

 

Няма да мине. Не и в България.

 

________________

[1] “До кога ще злоупотребявате с нашето търпение?” Марк Тулий Цицерон за Каталина

[2] https://hudoc.echr.coe.int/eng#{%22tabview%22:[%22document%22],%22itemid%22:[%22001-178877%22]}

[3] Любопитен факт - България също се явява страна по делото

[4] https://hudoc.echr.coe.int/eng#{%22tabview%22:[%22document%22],%22itemid%22:[%22001-195909%22]}

[5] чл. 8 от Европейската Конвенция за правата на човека:

Право на зачитане на личния и семейния живот 1. Βсеки има право на неприкосновеност на личния и семейния си живот, на жилището и на тайната на кореспонденцията. 2. Намесата на държавните власти в упражняването на това право е недопустима, освен в случаите, предвидени в закона и необходими в едно демократично общество в интерес на националната и обществената сигурност или на икономическото благосъстояние на страната, за предотвратяване на безредици или престъпления, за защита на здравето и морала или на правата и свободите на другите.

 

[6] Само за 2017 г. Норвегия плаща 65 мил. евро. на частни фирми да държат понякога с месеци деца в изолация (физическото наказание е забранено, затова има явно други методи за въздействие), като разходите на дете в изолация на ден достигат 1800 евро (хиляда и осемстотин на ден).

https://www.vg.no/spesial/2019/enetiltak-millionene/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&fbclid=IwAR0N3DKzTNkZ_P1Wb71ONp976ahyqYM3r6ZyQ5TY_VKz_cCfi9IR-RFA6bA

 

[7] “Дете в риск” съгласно § 1.т.11 от Допълнителните разпоредби към ЗЗД е дете което:

“.. е жертва на … насилие, … в или извън семейството му …. “;

 

В същото време “насилие” е дефинирано в Правилника за прилагане на ЗЗД

 

“§ 1. По смисъла на правилника:

1. "Насилие" над дете е всеки акт на физическо, психическо или сексуално насилие, пренебрегване ... водеща до действителна или вероятна вреда върху здравето, живота, развитието или достойнството на детето, което може да се осъществява в семейна, училищна и социална среда.

2. "Физическо насилие" е …. причиняване на болка или страдание без разстройство на здравето.

3. "Психическо насилие" са всички действия, …  като подценяване, подигравателно отношение, заплаха, дискриминация, отхвърляне или други форми на отрицателно отношение, както и неспособността на родителя, настойника и попечителя или на лицето, което полага грижи за детето, да осигури подходяща подкрепяща среда. …”

 

С други думи ВСЯКО ДЕТЕ е ДЕТЕ В РИСК

 

[8] Чл. 36г. и д. от Закон за закрила на детето

[9] Чл. 10. От Правилника за прилагане на закона за закрила на детето

(5) Анонимни сигнали не се разглеждат, освен в случаите, отнасящи се до насилие над дете, или по преценка на директора на дирекция "Социално подпомагане".

 

[10] Чл. 29, 30 и чл. 31 от Закон за социалните услуги

[11] Ямата на отчаянието англ.

[12] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK217852/

[13] Корупция произхожда от латинската дума corrumpo, която означава покварявам, развращавам, развалям.

[14] Апокалипсис (гръцки Αποκάλυψις - откровение, разбулване)

 

 

 

Коментари

  • Петър Георгиев

    15 Окт 2019 8:27ч.

    За жалост са прави. Това е наистина това, което се случва. Не знам откъде да започна да изброявам примери. Милиони за съдии, прокурори, учители! А ги плащаме ние, но те ги разпределят!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чукча читател

    15 Окт 2019 8:38ч.

    Определено съм съгласен че нпотата имат прекалено голямо влияние в българското общество. Не мога да разбера защо те управляват телефона за деца в риск, защо те участват в развитието на образователните програми, защо те форсират ранното сексуално образование на децата и още много други неща. Хората от нпота са една шепа, не се избират демократично, но са забъркани във всички най-важни области на нашия живот. Съдебна система, образование и какво ли още не. Това трябва да спре.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    15 Окт 2019 8:41ч.

    Парите и НПО са само смазката за този зловещ механизъм, истинската цел е друга, знае се отдавна, че деца расли откъснато от истинските си родители, като пораснат са много лесни за манипулиране, тоест перфектните роботи - потребители и гласоподаватели за корпоративния елит - истинския донор на големите пари в този антиутопичен сценарий.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • майка

    15 Окт 2019 8:43ч.

    ако каквото е написано е вярно - отвратена съм

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    15 Окт 2019 8:43ч.

    Уж интелигентни хора, архитект и лекар или каквито там бяха, а и българи, да подчертаем, а не знаят какво означава корупция. Норвегия не е корумпирана. Тяхното си е чист северняшки рационализъм. Няма чувства, чувствата не са рационални. Детето ти не наддава според стандартите, дават го на друг, който ще го храни повече. Не харесваш социалисти, избиваш 85 от тях. Без да влагаш чувства, рационално. Понеже правилата са такива, осъждаш го на толкова години, колкото австралиеца у нас, а после му осигуряваш телевизия, интернет и фитнес, за да му е добре в затвора. Да сте гледали норвежка комедия например?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Барневерн на Норвегия

    15 Окт 2019 8:48ч.

    е също толкова корумпиран колкото и Третия Райх

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • do observer

    15 Окт 2019 8:59ч.

    Какво ти е определението за корупция? По принцип означава нещо развалено / счупено.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Въпрос

    15 Окт 2019 9:22ч.

    Абе нали Норвегия беше номер едно в класациите? Будалкали са ни....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мунчо

    15 Окт 2019 9:42ч.

    Мафията, корупцията в съдебната система са най-големите проблеми на България и ако държавата не може да предостави социални услуги трябва да намери някой друг който може. Искате напълно да унищожите неправителствения сектор, но кой друг ще доведе до промяна в нашето разядено от корупция общество? А на авторите искам да кажа оправете си препинателните знаци!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма да мине. Не и в България.

    15 Окт 2019 9:47ч.

    Те мислят, че сме лъжица за тяхната уста, но не са познали! Трябва да се натирят всички НПО от страната!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • do observer

    15 Окт 2019 9:48ч.

    "Корупцията [13] в една държава има много лица.". Очевидно четенето с разбиране не ти се удава...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 30 г. бе хора

    15 Окт 2019 9:53ч.

    30 г. ни държат в АДА, абсолютно умишлено, ако беше някой друг, а не богоизбран народ, вече щеше да е предал Богу дух, а ние подобно на Феникс, в момента в който решат, че вече са ни унищожили, се издигаме от пепелта! Ние сме началото на бялата раса, докато нас ни има и бяла раса ще има - не случайно турците са бели и красиви, а когато са дошли са били черни, техният ген е напълно променен, докато нашият си е останал непокътнат! Истинската битка е срещу бялата раса!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    15 Окт 2019 9:55ч.

    Като ти се счупи колата, обясни на майстора, че била корумпирана. Толкова за буквалните значения. А що се отнася до Норвегия, авторите показват единствено умение да жонглират с думи и значения. Проблемът с Норвегия не е в корупцията, а в нещо, което на юг бихме определили като безчовечност, а за тях си е в реда на нещата. Ако не бяха реакциите на родители преселили се там от други държави, нямаше и да чуем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • вън НПОтата от България

    15 Окт 2019 9:55ч.

    Орбан ги изгони. Сега и ние!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Rattrack

    15 Окт 2019 10:04ч.

    И така, защо Норвегия е толкова корумпирана? Що за глупости са това? Взимаме един частен пример, от който дори не става много ясно къде е корупцията и задаваме генералния въпрос - защо Норвегия е корумпираната. И въобще тази мантра "навсякъде има корупция" е много удобна за нашия крадлив политически елит.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    15 Окт 2019 10:04ч.

    Сега ясно ли ви е защо Орбан загуби местните избори в 10 града.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Orban

    15 Окт 2019 10:08ч.

    Нищо не съм загубил. Просто точа друга секира

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Въпрос

    15 Окт 2019 10:10ч.

    А защо Брайвик е норвежец?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • поли

    15 Окт 2019 10:12ч.

    защото са безчовечи. Една приятелка ми казваше, че норвеюци и шведи са най-безчувствените нации в света.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eisblock

    15 Окт 2019 10:33ч.

    observer, корупция не е само взимане под масата на някакви суми заради услуги и "услуги". Корупция е да подсигуриш хряанителната среда - т.е. корупционна среда. Самите скандинавците много отдавна бяха нормални хора. Сега превърнаха страните си/им в сумариум на всякакви от всякъде - така, че и населението им, коренното, взе да изперква напълно. Победата на либерастията никъде не е довела до нещо добро и няма да доведе. Защото сега вече се подкарва от свински тръс в галоп, именно защото зверската 'и муцуна взе все повече да лъсва и е видима вече дори всред най-наивните и простодушни слоеве на социума. Хеле пък тукашният плебс, все още мърдащ и избегнал десетилетията тотален контрол и обезличаване както при западните бюргери, е трудно да бъде вързан към каруцата им ... Статията е много силна и бие точно в целта. Извод: - На всяка цена трябва да се спре тази "стратегия" за да не влезе в сила тя и всичко свързано с нея: НПО-тата, със свързаните други правила и закони, за да бъде подложена спокойно на тотална проверка и произтичащи изменения. Така, че не само конкретните, видими проблеми и застрашителното развитие по линията Семейство - Деца да се обследват и ПРОМЕНЯТ, а и другият основен вектор - ОБРАЗОВАНИЕТО на децата ни ТРЯБВА ДА СЕ РЕВИЗИРА И ОСНОВНО ПРОМЕНИ основно!!! *Защото: - Образованието е другата гьостерица с която се раздробява същността на човека, още от детска и юношеска възрасти. И се осакатява за цял един живот! ** Ето защо, първа грижа на "демокряките" бе да подменят историята, да подменят образователната политика и самата същност и съдържание на учебниците. Така затвориха Института към м-во на Просветата - който в същност бе центъра за учебните програми и самите учебници. Въведоха за всеки предмет и всеки клас по няколко различни учебника (различни авторски колективи и издателства), с което търгашеството превзе и Учебното дело!!! Запитайте се: - Защо и Кои имат полза от това?! *** Така, че: - Ако се води борба за децата и семействата ни, то ТЯ трябва обезателно да обхване целият обем свързан и с БЪДЕЩЕТО на тези деца! Има ли някакво съмнение, че не малка част излизат ФУНКЦИОНАЛНО неграмотни и неразбиращи смисъла на написаното, стига да е малко по-сложно от текстове в комиксите?! **** Въпросът "Дачков и Гласове" и даването трибуна на откровени соросоидни и либерастки писания... - Ако не са тези пред нас, а трябва да има и още по-отблъскващи с по-цинична пропаганда, то читателите няма да мога да видят в силен контраст къде, как и защо се налагат всички тези неща насочени срещу същността на човека, хуманността, морала, етиката - нагло поставяни под въпрос от настъпващата хидра на либерастията, антихристиянството и анти-източното православие, с развалата и извратеностите им пр. и пр. - все съставки пробутвани с т.нар. ЕАТЦ на запада и на паразитите върлуващи там.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До observer

    15 Окт 2019 10:37ч.

    Епа ти накарай някой политолог да каже "държавата е развален"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    15 Окт 2019 10:39ч.

    Не сте прави за корупцията, корупция в Норвегия и Швеция наистина има, служителите на барневернен са парично мотивирани да отнемат деца, взимат големи бонуси за всяко дете, а приемните "родители" живеят добре с парите които им дават за децата, по-горе ви беше казано, приемните "родители" участват в решението за отнемане на детето, значи са парично заинтересовани. Че скандинавците имат странно разбиране за морал и хуманност е вярно, там педофилията е традиция, през 70те г. в Дания порно индустрията е продавала легално педофилски филми. Корупция значи разваленост и поквареност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Барневернет e фашистка организация !

    15 Окт 2019 10:39ч.

    Барневернет e фашистка организация, упражняваща геноцид ! Норвегия е територия на болни мозъци, управлявани от фашисти !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Rattrack

    15 Окт 2019 10:41ч.

    100 пъти предпочитам да бутам на катаджии вместо държавата СИСТЕМНО да извежда деца от ФУНКЦИОНИРАЩИ семейства

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • антифашист

    15 Окт 2019 10:42ч.

    Русия да атакува от изток през финландия и швеция а САЩ през фиордите от запад. Англичаните да помагат, германците да си траят а французите да се правят на окупирани. После да правят филми за резистанса....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "А защо Брайвик е норвежец?"

    15 Окт 2019 10:58ч.

    Защото е минал през няколко приемни семейства!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Mars

    15 Окт 2019 11:13ч.

    Глупости. Норвегия е корумпирана. Не по-малко от България. Корупцията има други измерения. Държавата дава луди пари на примемите семейства с определена цел. Частните кампуси също са печеливш бизнес.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • do Mars

    15 Окт 2019 11:39ч.

    сигурно, но хората там печелят повече. И пенсионерите не живеят с 200лв

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • do do Mars

    15 Окт 2019 11:45ч.

    Чудесно - отивай там

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • без имена

    15 Окт 2019 11:47ч.

    Действали рационално-дрън, дрън. Детето ти не наддавало и ти го вземат. Тези, които вземат такива решения или имат скрити мотиви, или нямат деца, или имат не повече от едно дете, или нищо не разбират. Дори две деца на едни и същи родители не се развиват еднакво. Две деца имам-едното от бебе живо, буйно, едвам го теглиха при консултациите, не ядеше, не спеше, не наддаваше по норми. Другото -спокойно, хранеше се добре, наддаваше. И какво-по техните критерии трябва да ми отнемат първото??!! И не знам защо тяхната рационалност (лудост?) да дойде и при нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Окт 2019 11:49ч.

    „Няма да мине. Не и в България.“ Ще допълня, че ако мине в България, ще мине навсякъде по света. Обаче трябва да се спрем и на това, което сме пропуснали да мине, когато сме се задействали в дванайсет без пет. Пропуснали сме това, че цялата грижа за деца е държавна, което е същия проблем (зад държавната грижа стоят същите лобита). Грижата за деца трябва да бъде преобладаващо частна, НО НЕ фиктивно частна, където държавата обхваната от лобизъм да спонсорира НПО, които споделят нейните доктрини, а СЪЗДАДЕНА ОТ САМИТЕ РОДИТЕЛИ. Само тогава и при никакви други условия родителят не може да упражни своите родителски права, защото няма как родителят да въздейства върху процес, на който той не е автор или когато няма избор. Отново искам да изтъкна, че в целия демократичен свят и в много не толкова демократични държави, образованието е либерализирано, т.е. доставчиците на тези образователни услуги са различни, държавата е само един от тези доставчици. Правната логика е тази, че щом родителят е настойник на детето си, той не е длъжен да търси одобрение от държавата относно неговото възпитание и образование и избора на среда. Точно обратното, държавата и всеки доставчик на услуги трябва да търси одобрението на родителя. Така, както и производителят на ризи трябва да търси одобрението на купувача, това е свободната конкуренция, която е особено нужна в духовната сфера, където е най-важно да има свобода. От монопола над културата и ценностите тръгват всички комунизми, болшевизми и фашизми. Ако у нас не се разбие монопола на държавата, обществото няма да си върне контрола и ще спира само частично плановете на кукловодите, ще живее в тоталитарен режим. Родителите у нас са все още индоктринирани от идеята за всесилна държава, която е винаги права и винаги помага. Държавата не е субект, ако ние продължим да считаме, че тя има право на независима от нашата воля и продължим да се подчиняваме безропотно, ние просто ще последваме волята на кукловодите, като добитък воден на заколение. Българинът трябва да спре да търси безплатното, като става дума за децата му, нищо друго не си струва толкова да инвестираш в него, както детето. Държавата внушава обратното, че тя има пълен ангажимент към децата и на хората им харесва, това е контрол. Не може да си едновременно свободен и едновременно мързелив и привързан към безплатни услуги, няма безплатен обяд.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • do Mars

    15 Окт 2019 11:57ч.

    кой си ти да ми казваш къде да ходя?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • do do Mars

    15 Окт 2019 11:59ч.

    нали ти харесват там пенсиите :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До До Марс

    15 Окт 2019 12:03ч.

    сега да оправим децата, че да се залавяме с пенсионерите, че това поколение от бейби-бума не ще да мре рано.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антонов

    15 Окт 2019 12:31ч.

    Сигурно затова младите в България се въздърржат да имат деца.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    15 Окт 2019 13:00ч.

    Helleborus на 15.10.2019 в 11:49 : Хайде да не преливаме от пусто в празно. Тия заклинания за честния частник ги гледаме от маса години. Има само една грижа за децата и тя е родителската ! Всичко друго са девиации и сурогати. А всяко действие, което насърчава девиациите следва да бъде рязано, горено, гърмяно и после поливано с раундъп. Да отбележа само, че действията по коригиране и наказване на частни случаи удивително лесно се разпростират върху цялото, върху нормалното. И под нормално разбирам, ако прецениш да не пуснеш детето си на дискотека, да забраниш носене на пола до пъпа и, в случай на неотложна нужда, да отвъртиш един два шамара. Хиляди поколения са отгледани така. Майките и бащите ви са отглеждани така. Ние сме отгледани така. Да не би сме стадо уроди, нефелни кръволоци ?!! Не, напротив, бачкаме като побъркани, за да платим данъци и от тук заплатите на тия дето планират да закрилят децата ни от нас самите. Перверзно!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Втори Трактат за Правителството?

    15 Окт 2019 13:44ч.

    Коруптивният парадокс е много странен в случая и той е на по-изначалното ниво на объркване във функциите на публично и частно. Неяснотата на границите и намесите на едното в другото създава омагьосания кръг. Значи: семейството е клетка на гражданското общество, макар държавата да го закриля законодателно и упражнявайки социални функции на насърчаване и защита. Държавата, ако е налице еманципирано ГО, само в извънредни и строго регламентирани от закона случаи има право да иззмева родителски права в своя полза. НПО по дефиниция не са публични, а частни по свойството си и само частично изпълняват публични функции, вкл. в подкрепа на овластения държавен чиновник. Следователно НПО като институции на ГО би следвало да защитават семейството и едва тогава да се конвергират безпринципно и в последствията си коруптивно с държавно-публичния интерес, който най-добре умее да манипулира политики и потоците на парите. В случая с Норвегия, както добре е описала статията, се е получило тъкмо обратното - НПО не изпълняват присъщото им свойство за публичен и политически коректив, а напротив - превърнали са се в инструмент-маша за взаимни облаги между държавни чиновници и грантаджии на принципа "Ти на мене, аз на тебе", "На ти, дай ми" и "Иди ми, дойди ми", като подсиления ефект на опасната корупция има далечни психологични, нравствени и демографски последици за нацията и обществото. Кой въведе бацила за взаимно обгрижване и корумпиране на типичните институции на публичното и частното, а именно - странната симбиоза между политическа/публична власт и неправителствен сектор? Колкото и да е абсурдно - самата западна протестантска концепция за еманципация на гражданско общество от държава, и на частно от публично. Следователно алата и омегата на корупцията е отново в либерализма и всякаквите реформистки прокламации за безпринципна конвергенция на класика и модерност, която по силата на вътрешни закономерности е склонна да жертва класическия сакрален потенциал заради бизнес-тарикатщините на модерните робовладелци, иначе казано - капиталисти, чиито лица са представени не само от бизнесмени, но и от президенти, премиери, сенатори, обикновени законодатели, лобисти, пиарчици, журналисти и, разбира се - непеошници. Когато политиката се припознае като бизнес, това подрива иначе много благородните основи за генералното либерално социологично разграничение между публичното и частното. Тоест, оказва се, че критиката на Хегел и особено Маркс спрямо буржоазно-либералната концепция за гражданско общество е вярна. Защото всъщност не само скандинавците, а цялото модерно човечество, бе отдалеч (още ХІХ век) предупредено от голямата социална теория и критика за тоя опустошаващ коруптивен и по същество антисоциален и античовешки ефект.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до обзървър - за генеалогията на коруптивното пропадане

    15 Окт 2019 14:07ч.

    Популистко е схващането Ви за корупция, а не абстрактно-теоретично, т.е. напипващо същността на проблема. Коруптивно пропадане (по Хайдегер, Ясперс, Сартр) имаме вече всякога, когато имаме отъждествяване в аспекта на собствеността, едно отъждествяване, което е всякога мнимо и онтологично незадължително, но бива инвестирано на социалното поле и се превръща в реално като вторична последица и социално действие. Т.е. корупция е другото име на пропадащо (само)разрушаване чрез ГРЯХ тогава, когато просто моето (светът като цяло) вече е равнозначно на "собствено моето" (вещта, посредническото отношение, стоката, парите - вече все частни репрезентативни статуси, а не чисти, цялостни, идейни), съответно (както правилно сте забелязал) формално-рационалното в постфактума започва да съвпада със студено-пресметливото, "взаимозаменяемото" и статистически (законо-) нормираното.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Втори Трактат за Правителството

    15 Окт 2019 15:01ч.

    дай по-кратко че се уморих да те чета

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • това не ти е жълта преса

    15 Окт 2019 15:16ч.

    Ами резюмирай си сам, научи се да извличаш екстракта от прочетеното, какво чакаш като типичен либерален консуматор друг да ти извлече най-смилаемото. Първо правило за отдалечаване от коруптивното пропадане: да започна да мисля сложно и проблемно, а не само да се забавлявам, четейки емоционално пригодни позиции.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • и северняшкия рационализъм

    15 Окт 2019 16:35ч.

    Като добър глобалист, observer се мъчи да отплесне дискусията и от същественото - отнемането на деца и разбиването на семейства - да я насочи към второстепенното - доколко Норвегия е корумпирана. То е ясно, че не Норвегия е корумпирана, а шепа норвежки политици - нали си спомняте отчета на "Отворено общество" със списъка на евродепутатите, на които може да разчита чичко Сорос? Авторите са прави, че това е бизнес, и то многомилиарден - за снабдяване на ЛГБТ, за отглеждане на зомбита, които да попълват трудовите армии на Леон Троцки, грешка, персонала на Амазон - затова в него се наливат много милиони за прокарване на "правилното" законодателство. Само един пример - допреди едно поколение онанизмът се смяташе за полово извращение, макар и най-безобидното. Сега в "цивилизованите страни" учат децата да онанират още в детската градина. А от онанисти родители трудно се получават. Профит.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коренът на злото е де-християнизацията

    15 Окт 2019 16:53ч.

    Коренът на злото е в де-хрисиянизацията на християнска Европа. Наскоро един безсрамен български академик от БАН, занимаващ се с роботика, обясняваше по една от казионните телевизии колко безпроблемно и достъпно и за небогати хора ще бъде да си препрограмират мозъка... Така ни промиват мозъците с "ползите" от всякакви съмнителни технологии, античовешки по същество. А в Норвегия, като една от най-богатите държави в света, промивката на мозъците на хората там е вече завършен процес. Затова, всяко зло - за добро! Излиза, че по-бедните държави и общества, като Българското, са по-малко склонни на безчовечност. Норвежците са отвърнали лице от Спасителя Исус Христос и са станали деца на лъжата, роби на дявола. Истината ще ви направи свободни, проповядваше Исус Христос на юдеите, които искаха да го убият и останаха роби на греховете си, защото твърдяха, че са свободни като деца на Аврам. Но не бяха деца на Аврам, а на дявола, защото ако бяха деца на Аврам нямаше да са роби на греховете си и нямаше да станат поръчкови убийци на Сина Божи, единосъщ със своя Отец.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Окт 2019 17:41ч.

    15.10.2019 в 13:00 И аз това казвам, същото като теб, вероятно си прочел само по диагонал. Но родителят и той се води частник, на фона на държавния образователен монопол, как иначе да наречем родителя с неговите начинания, с каква дума? Всяко свободно и индивидуално начинание Е частно и когато държавата монополизира и одържавява, национализира и унифицира образованието, когато родителят няма право на избор, противодействието е в частния подход на семействата. Не ти говоря за прехвърляне на функции на държавата към фирми, но които работят пак по схемите на държавата, нищо подобно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стъписан

    15 Окт 2019 18:18ч.

    При всички прочетени коментари, мога само да се надявам, че този път няма да оставим ”...и това да мине...” . Ние не сме тези. Дори децата ни няма да бъдат тях. Лошо е, че се работи в много по-дълбока перспектива - две, три поколения... Но е важно това, което зависи от нас сега, да го направим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До НПОтата

    15 Окт 2019 18:27ч.

    аре у лево, че ми писнА от вас. Просто ми писнА. Савам сядам се сте ми пред очите. Махайте се от тука.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мислим

    15 Окт 2019 18:53ч.

    бръкнахте в отворена рана ....мислим аз

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всяко свободно и индивидуално начинание Е частно и когато...

    15 Окт 2019 19:43ч.

    Пак си изтипосал световната си глупост. Частното е свобода само когато се овластява разумно, т.е. като "самоосъзнаваща се всеобщност" (Хегел). А това означава преди всичко рефлексивно покаяние със самото пристъпване към действие. На свой ред, самоосъзнаването не е поддържано от изначален частен статус, нито (като крайна цел) цели постигането на такъв. Категорията за частно е, първо, доста съвременна (в миналото изобщо не е била употребявана, защото е нямало ясен антропологичен, респ. идеологически критерий за разграничаването на публично от частно), и второ, е социологическа и в смисъла, в който я употребявате, е свързана със свободата само в идеологическата плоскост на либерализма.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пенсионер

    15 Окт 2019 20:41ч.

    частници и няма как да контролират социалната система. Просто не е редно и ако ме питате направо е скандал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    15 Окт 2019 21:33ч.

    Спорещите не са ме разбрали. Става дума наистина за рационализъм, лишен от нормалната за южните земи емоционалност, но и за още нещо. Обратно на южняшкия индивидуализъм и семейственост, там има наследена традицията на племенното оцеляване, пречупена през днешните законови норми и социални механизми. Животът на север е бил труден и това е бил начинът, да оцеляваш като част от племето, подчинен на правилата. Липсата на емоционалност и силните племенни връзки пораждат и някои интересни резултати. Без развита държавност, богата култура, писменост, те успяват да завладеят множество земи в Европа и стигат до Исландия, Гренландия и Северна Америка. Никой не е в състояние да ги спре, не проявяват нито милост, нито страх. Много интересен документ са исландските саги, описващи реални събития. Това, което няма да откриете в тях са каквито и да било чувства. Християнството ги пречупва донякъде, но не съвсем. С тях ние нямаме абсолютно нищо общо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer на 15.10.2019 в 21:33

    15 Окт 2019 22:04ч.

    Добре, приемам обяснението ти, те донякъде изследователски трябва да бъдат емпатирани и даже херменевтирани, но от това не следва, че трябва да им подражаваме и да си деформираме законодателството заради културните им стереотипи и коруптивни обсесии. Това, че са се модернизирали много преди нас, това, че са икономически презадоволени, не ги прави изначално нищо повече от нас. Нито предполага безпринципни светогледни интеграции с тях, приемани по конюнктурни подбуди "даже с отвращение". Още повече сега, днес, когато либералната демокрация навсякъде се проваля, а евроинтеграцията е все по-очевидно най-карикатурното възможно бъдеще. Ами майната им, баста! Ние трябва да припознаем своето - веднъж завинаги, и напук на всякакви дебилни прозападни концепции за "догонваща модернизация". Време ни е!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • стефан цанефф

    15 Окт 2019 22:43ч.

    Колкото повече деца възпитани извън луди семейства, толкова по богата уредена и щастлива държава. СТИГА НЕВРОТИЦИ! В Русия 9 убийства на 100 000, в Норвегия 0,5 на 100хил.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • битието съзнанието

    15 Окт 2019 22:48ч.

    Колкото повече деца възпитани извън луди семейства, толкова по богата уредена и щастлива държава. СТИГА НЕВРОТИЦИ! В Русия 9 убийства на 100 000, в Норвегия 0,5 на 100хил. В религиозна Латинска Америка 25 убийска на 100 хил. души. Като в религиозна Сицилия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бананова република

    15 Окт 2019 23:14ч.

    https://www.theglobaleconomy.com/rankings/christians/ Норвегия е трета по щастие, четвърта по протестанти - 81% от населението, 82% са християни. Хондурас има 100% християни, и 82 пъти повече убити на глава в сравнение с Норвегия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не четете официциалните, т.е. конюктюрни и удобни за властимащите "статистики" и като следствие да си правите и присъединявате към удобните за властта наукоподобни, т.е. фалшиви статистики

    15 Окт 2019 23:52ч.

    Ще видим кой крив, кой прав... в бъдещето, ако го доживеем. Норвегия не е наш пример, особено за духовно развитие, но е финансов донор за порочни практики, както всички разбираме. Искрено пожелавам на всеки здраве , но и здрав разум и човечност преди всичко, без излишни манипулирани от инфо интернет медиите емоции. Във всеки случай нашите наследници ще го доживеят и ако имаме добри намерения за тях е редно да направим всичко възможно да бъдем отговорни за нашите действия, в случая да бъдем опозиция/отпор на такива извратени практики, до които са достигнали тези така напреднали финансово нации, но деградирали морално. Всички с житейски опит и/или интелект знаят, че парите/финансовото благополучие не гарантира щастие за Човека. Пожелавам на всички, направили си труда да прочетат това, да бъдат здрави!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    16 Окт 2019 0:47ч.

    observer на 15.10.2019 в 21:33 : Само норвежците и шведите ли са северняци, трудно живеещи ?! А финландците, а сибиряците в недолюбвана Русия ? В интерес на истината тибетците наистина живеят сурово. Средна надморска височина около 3500м и нито един от симптомите на "рационалност" които описваш (довери ми се, знам). Дори у нас, често казват, че неща като описаните в "Земя" (сети се кой е автора) е невъзможно да се случат по планините ни. Там където се живее трудно индивидуализъм като описвания от теб няма! Казано накратко, антропологията ти куца. Частно (!) ориентирана е и идеологически мотивирана. За капак - нямаше да е толкова известно уикенд пиянството на норвежци и шведи (известни са фериботите), ако са съумяли да рационализират по описаният начин живота си. И ако са съгласни да го живеят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Разбира се, че е корупция

    16 Окт 2019 9:27ч.

    Наистина нашите мозъци не могат да го приемат, но не ставаме ли свидетели, как за пари, както е писано и в статията, за разни услуги, т.е. за бизнес, се отнемат деца. Така от Русия за Германия и Америка са "изнесени" хиляди деца, хиляди. И това се прави чрез НПО-та, които търсят стоката и плащат едни суми, за да вземат много по-големи. От друга страна, ако не си осиновител, а си опека, тогава пък парите са още повече. Има доста руски предавания, как там са се отнемали деца само по нечия прещевка. А Украйна колко деца изнесе в Америка, не е за вярване. И децата в по-големия си процент не са щастливи в новата си родина, инстинктът не им позволява това. Затова и Путин забрани това безумие! Ние кога?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тоя дето дава пример за убийствата в Норвегия

    16 Окт 2019 9:32ч.

    Всяко отнемане на дете е убийство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Румяна

    16 Окт 2019 11:03ч.

    Наистина не е редно НПО да предлагат социални услуги. Вси1ко ще стане по-скъпо. Те ще се храят на наш гръб и ще нанесат огромни щети на населението. Това безумие трябва да спре!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бананова република

    16 Окт 2019 12:03ч.

    Всяко не отнемане на дете е убийство. Кога българите се загрижиха за децата? Погледнете си храните, подсладители и палмова мазнина, лошо здравеопазване, и училищата какво обядват? Тези оплюващи норвежката система оплюват Маркс като неолиберал, Сорос като марксист, а Кънев от правата на човека, нарича противниците на законът "сталинисти" - комунизмът бил виновен за такива "патриоти". Кънев:"не фашизмът-крайно дясното, комунисти са те, онази система ги развали. ... СТАЛИН И МАРКС виновни, използват темата да плюят системата на бащите си, нали са стожери на антикомунизмът, всички, всички медии, политици и нпо-деца на живковите функционери. А кога Сорос направи работнически синдикат? Главният икономист на Сорос в бг твърдеше, че работниците в българия имат високи заплати, а работят 20 пъти по-малко от Германия. САКАТИ СА?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Димитър

    16 Окт 2019 13:02ч.

    Възвръщане на робството в 21 век ! Борба срещу природата, традиционните ценности , семейството, Православието , превръщане на хората в бройлери , манипулация и експлоатация с една единствена цел парите и един единствен бог златния телец !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СТЕЛЯМ БЪРЗО......СТРЕЛЯМ ТОЧНО.......ИЗБУХЛИВ И ОТМЪСТИТЕЛЕН СЪМ И ИМАМ МНОГО ПАТРОНИ

    16 Окт 2019 13:30ч.

    Едно не могада разбера......ЩО НИ ПРАВИТЕ НА МАЙМУНИ ??? Закони ли няма в тази държава? Съд ли няма? Няма полиция ли? Няма социални работници ли? Всичко си има.....ако законите се спазват......ако всеки си върше работата съвестно......НЯМА НУЖДА ОТ ВСИЧКИ ТЕЗИ ПРОМЕНИ КОИТО УЖ СА ЗАМРАЗЕНИ.......А СА НА ПРАКТИКА ПРИЕТИ ПОД ЕДНА ИЛИ ДРУГА ФОРМА НО ПОД ДРУГО ИМЕ. Или НЯКОЙ ИМА НУЖДА от това БЕЗЗАКОНИЕ ........ А ЗАЩО.....ЗА ПАРИ И ВЛАСТ ЛИ СТАВА ДУМА? Нима една частна и едва ли не АНОНИМНА организация ще защити ДЕЦАТА на БЪЛГАРИЯ.......НАШИТЕ ДЕЦА ...... по добре от нас и държавата....?..... Нееее НЯМА ! ! ! Иииии ако едно НПО е по надеждно от една държава.........ЩО НЕ ВЗЕМЕМ ДА Я ЛИКВИДИРАМЕ ТАЗИ ДЪРЖАВНА ВЛАСТ и да управаме КЛЕТАТА СИ РОДИНА чрез чрез НеПеОта.......

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дотегнаха ми

    16 Окт 2019 14:57ч.

    Ама наистина. НПОта и техните политически слуги.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Минаващ

    16 Окт 2019 15:39ч.

    Честно казано не ги разбирам тези норвежци… Как пък до сега не се намери някой братовчед или по-скоро чичо на Брайвик,, който да се окаже пенсиониран военен от планинските специални части, и който , след като Барневарнен му прибере внуците ей тъй на за разнообразие, да не вземе да им спретне една кървава баня, я на целия екип, я на цялата им кантора… При това баня назидателна – с размазани черепи на служителите на Сатаната, а след това да си тегли куршума… В животинската ценностна система, веднага след посегателството над живота на индивида по сериозност на опасност се нарежда посегателството върху поколението му. Не напразно първата работа на новия алфа-самец в стадото е да убие (дори и ритуално) потомството на предшественика си. Това което прави Барневарнен (и се готвят да правят и в България) е тривиално интелектуално и сантиментално убийство на потомството на нароченото семейство, и може да се очаква също толкова драстична реакция срещу тези „убийци“. Алтернативата – да нямаме деца, които да ни вземат, но тогава кого ще прибират???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НГДЕК си личи

    16 Окт 2019 18:29ч.

    Абе поприхванали са нещо в гимназията

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    16 Окт 2019 19:42ч.

    Не съм съгласен с паралела между норвежци, северни руснаци или разните чукчи, евенки, якути и тибетци. Околната температура явно не е единствения фактор. Викингите са в Норвегия, а във Финландия ги няма. впрочем якутите напоследък се проявиха като зверове спрямо пришълците от южните региони. Просто никой не им обръща внимание, дори в Русия. Очевидно нямат нищо общо с норвежците. Споменах един фактор, вероятно има и много други. Акцентът ми беше, че сме различни до такава степен с тях, че никакво прилагане на техните правила тук не е възможно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Много ми е далечно

    16 Окт 2019 21:35ч.

    Министър убива детето си, никой не го търси. При катастрофа по калпав път загиват деца, никой не търси отговорност. Деца просят по улиците, а те НОрвегия, та Норвегия. Ако беше толкова зле, нямаше И там да бягат нашите цигани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Симчо

    16 Окт 2019 23:40ч.

    Написаното в статията е вярно, в Гласове има още много подобни на тази тема, което е похвално. Непеошките са тадни продажни формации, главно на злодея Сорос , които много вредят на България. Всичката им сила е извън страната, в САЩ, при Сорос и подобни глобалисти вредители. НПО-тата с този произход следва да бъдат забранени, а политиците, които са им съдействали и продължават да го правят - да бъдат заклеймявани публично и така изхвърлени от обществения живот като предатели..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Много ми е далечно на 16.10.2019 в 21:35

    17 Окт 2019 8:54ч.

    Понеже там бягат нашите цигани, значи е добре. Логика на типичен демокраД, с кандидатура за дегенерат!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 1234

    17 Окт 2019 9:50ч.

    Такива национални предателства са се решавали винаги по един и същ начин! Ядосан родител тихомълком без много шум и емоции влиза с маска в офиса на едно такова нпо изпразва пълнителя и си тръгва. Свидетели няма! В такива офиси са 5 човека. Ако няма реакция, същото за всеки чиито подпис стои под този закон наредба или проект. Само така еничарите рязко ще им се дръпне лайното и за 6 м ще св изнесат от страната. Има и други начини, но всички се въртят около брутална саморазправа намясто!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Още по-далечно

    17 Окт 2019 9:51ч.

    Една статистическа справка на отнетите от родители деца спрямо емигриралите в Норвегия с децата си, ще покаже какъв ужас е НПОто

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до още по-далеко

    17 Окт 2019 10:20ч.

    за пари много неща правят хората. имаше една майка, която пращаше децата си на почивка с един педофил ... Който му харесва да си ходи в Норвегия. Тук ние пишем правилата а не те.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гневен

    17 Окт 2019 11:08ч.

    НПО-тата наистина прекаляват. Сега приватизация на социалния сектор. Знаем много добре какво става когато болниците станат търговски дружества 50 хил. лв. заплата и стотици ненужни стентове!!!! Ами то сега ще стане 50 хил. лв. заплата и стотици ненужно отвлечени деца.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лазар Кузев

    18 Окт 2019 1:28ч.

    Напълно съм съгласен с "Отговорен" .Няма нужда от идеологически увъртания. Има родители и деца. родителите възпитават - децата слуша и изпълняват. Съвременното малоумие да се издига в култ детето, не взема пред вид най - важното, именно, че новороденото дете е само още проекто - човек.Задължение преди всичко на родителите е да го направят човек.Не следва същество, което е с неразвита разсъдъчна способност да има права. Права може да има само и единствено хомосапиенс, който може сам да се оправя в живота, и то - съответно на степента на това можене. Липсата на права на детето обаче, е обратно пропорционална на задълженията на родителите - с нарастване на моженето на детето, респективно на правата му /и на съответстващите им отговорности!/ намаляват задълженията на родителите.Не случайно има понятия пълнолетие, зрелост, способност да се издържа само и т.н. и т.н.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЪХ-000

    18 Окт 2019 12:02ч.

    За съжаление, описваният от авторите проблем е твърде политизиран и от двете противостоящи си страни. Обикновено така става с всяка значима обществена тема - употребява се по всевъзможни начини от всякакви заинтересовани страни. Не мисля, че е особено полезно и продуктивно заиграването със страховете на хората, защото това води до риск от недобросъвестни внушения и манипулации, които само отдалечават от истината за нещата. Ще ми се да вярвам, че авторите не са имали такова намерение, водени са от идеални и ценностни съображения и не са част от тази политическа динамика. Не знам дали Норвегия е по-корумпирана страна от България, но ако все пак се опитаме да се абстрахираме от политическите "опорки", които валят като из ведро от всяка "про" или "контра" статия по темата за новия закон, става въпрос за нещо далеч по-дълбоко. Според мен, в основата на описвания в статията проблем стоят непреодолими културални различия по въпроса за отглеждането и възпитанието на децата. Различни разбирания за това какво е допустимо, полезно и благотворно и какво - не в трудния процес на родителстване. Това, съответно, опира до дълбоко вкоренени, трудно променими социални нагласи, с които всяка етно-културна общност (българска, норвежка, бутанска, кокосово-островна, и т.н.) се идентифицира. Ще ми се да вярвам, че в основата на новия Закон за закрила на детето наистина лежи идеята за защита на неговия най-добър интерес, на базата на някои добри чуждестранни (не непременно норвежки!) практики в тази област. Доколко това е било ефективно реализирано на практика е отворен въпрос, който със сигурност изисква своя адекватен и изчерпателен отговор. Проблемът е, че всяко ново нещо, бидейки непознато и далечно, по-лесно извиква съпротиви и естествения импулс за бъде отхвърлено. В тази връзка съм съгласен с авторите, че управляващите изобщо не стимулират активен обществен дебат по темата, за разяснителна работа, която да внесе достатъчно прозрачност и разсее всяко съмнение - да не говорим. Така се стимулират всевъзможни конспиративни обяснения с параноидна окраска. А хората имат свещеното право да знаят и да са информирани за инициативите на властта. Тук, обаче, мисля, че освен свещено право да си информиран "отвън" има и свещено задължение да си активен "отвътре" и да ръчкаш непрестанно властите да обясняват и осветляват инициативите си, да си активен в упражняването на контрол над действията им. Нещо повече - да претендираш активно за това да участваш наравно с тях в реализирането на подобни проекти. За съжаление, българите сме научени да чакаме наготово да ни спускат отвсякъде "опорки" с неизяснен политически подтекст. А когато това стане, вместо да търсим обективни отговори или да сме част от намирането им, седим, псуваме и обясняваме наляво-надясно колко сме прецакани и какви жертви на обстоятелствата сме. Ето защо, аз не вярвам на нито една от двете противостоящи си страни по описвания в статията проблем - имам сериозни съмнения в политическата им добросъвестност и добронамереност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До ЪХ-000: Не защитавай психолози престъпници и господарите им.

    18 Окт 2019 15:06ч.

    Не е твърде политизран: НПО-тата извършват приватизация в своя позла на държавен сектор с държавни пари. Гнисно е, гледат и лъжат. Анимус е една обикновена административна измислица. Няма нищо професионално в 95% от дейността им. Това е не по-малко скандално от КТБ. Мащабът е огромен, като се има предвид, че сме сравниелно бедна страна и мегдана за спекулации с бедност е необятен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ъх100

    18 Окт 2019 15:07ч.

    "Ще ми се да вярвам, че в основата на новия Закон за закрила на детето наистина лежи идеята за защита на неговия най-добър интерес, на базата на някои добри чуждестранни (не непременно норвежки!) практики в тази област. " Обикновена кражба на деца стои. Обикновена. Ако не сте преживели социалния фапизъм на тези НПО ( аняма как, всичко е скрито) сте обикновен лъжец.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЪХ-000 до Не защитавай психолози престъпници и господарите им. на 18.10.2019 в 15:06

    18 Окт 2019 15:36ч.

    Никого не защитавам. Очевидно не си разбрал онова, което исках да кажа. А то беше, че по темата, дискутирана в статията липсва истински, експертен дебат по същество. Дебат, който може да отсее позитивното и полезното от непрактичното и непригодното. Дебат, който не отрича нещата на общо основание, защото идват от някакви държави или среди, които някой си там не харесва или позициите им не пасват на идеологическата му ориентация. Какво се получава: инициаторите на промените в ЗЗД говорят с недомлъвки или не казват нищо конкретно и по-подробно, само общи декларативни лафове, които могат да се интерпретират всякак. Това от своя страна подхранва какви ли не ексцентрични версии и теории за някакви задкулисни игри и сметки, отиващи отвъд границите на въображението. Истинският, експертен дебат се засенчва от някакви силно политизирани тези, или такива, които навяват усещане за прикрита политическа конюнктура. Това не е дебат по същество. Но, явно е безсмислено да продължавам да се опитвам да изразявам някаква различна гледна точка - понеже е различна от твоята, то аз със сигурност съм на страната на "вносителите" на закона.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 123

    18 Окт 2019 16:00ч.

    Още един хибрид. Пак рубладжии...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ОВЦА-СТРЪВНИЦА случайно минаваща:

    18 Окт 2019 19:31ч.

    (1). КатИлина не е същия като катАлина, милата. Шест 6 страници многословни излияния -почти дисертации- няма как да ги преодолее читателят, освн ... диагонално. Един ОБЕКТИВЕН сякаш надвива. В този сайт Овца Стръвница надниква единствено заради тия двама близнаци без вратовръзки (пък вишисти!?!) познати ми като Глави, и то не само членоразделни (други ги има =мракобесни религиозни схоласти в средновековна Догма= които изобилно глаголят, благоелейно ала възмутително), а и ДОБРОСЪВЕСТНИ. Вслушвайте се в ГЕНЧЕВистите!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Норвегия е толкова корумпирана

    18 Окт 2019 20:27ч.

    че измъчените от корупция, студ и високи данъци норвежци често си казват, ех, защо не сме като българите, па да си имаме един норвежки Бойко Борисов, да се почувстваме и ние като бели хора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мария Д.

    18 Окт 2019 20:56ч.

    Ако бяхте прочели т. 6 под линията, нямаше да сте толкова язвителен. От нея разбрах, че за дете в изолация, тоест отделено от родителите си, на ден се дават по 1800 евро. Е колкото и да е висок стандартът там за 1800 евро, предполагам, могат да си осигурят две дузини деца. Не виждам нищо по-страшно от лигитимната корупция и особено, когато се отнася до деца и бъдещето им. Кой ви гарантира, че вашето дете няма да бъде отнето, за да може някой да увеличи доходите си?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Овца стръвница

    18 Окт 2019 21:50ч.

    Данче, земи се крОтни мила, че нещо си се напрегнала.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желязко Желев

    21 Окт 2019 3:03ч.

    Винаги солидарен. Няма какво да ми вземат.Дори деца.Но това което са сътворили е престъпление.Престъпление в закон/и.По тези новите норми трябва да изземат децата на комшиите.Е няма да могат защото вече са големи.Но ги отгледаха в огромни лишения.В най тежкото време 1990-2018г. Две семества с общо 8 деца.Едното семейство-вдовица с 4 деца.Безработна.Другото с 4 също,безработни също,бащата със слабост към алкохола. Деца порасли в лишения,работещи всички към днешна дата.Забележете български деца работещи в България.С едно изключение.Не бих се наел да споря защо са в България,но факт. Раслите в достатък я напуснаха България.Не забелязвам и раслите в достатък да помагат на родителите си.А въпросните деца с българските си заплати намират и време и пари да помага на родителите си. Не се наемам да твърдя защо е сътворено това престъпление ЗЗД и производни норми и актове.Може и безхаберие и нехайство.Мако ли закони преписаха?Ми може да са преписвали норвежките просто с идея да усвоят едни пари.Но отговорни има.Та ПРОТЕСТИ да дупка.Да се дава власт на чиновничество и НПОшки да се разпореждат с деца и семейства е безумие. Щях да съм на всеки един протест срещу върховното безумие ЗЗД и производни,но няма как.Кураж .Ако трябва бъдете по цигани от циганите ,но защитете децата и техните родители. П.п. Поздрави на всички цигани.Показахте ни как се прави. Не е нужно да си учил за да взимаш правилните решения. И да .Протестите трябва да са политически.Щото политици точно конкретни политици са гласували конкретни закони и попоравки.Пълен списък на гласуваните закончета и подзакончета + пълен списък на гласувалите ЗА.И да си ходят со кротце со благо.............!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Без/Със коментар

    23 Окт 2019 14:09ч.

    |Желязко Желев| "Раслите в достатък я напуснаха България.Не забелязвам и раслите в достатък да помагат на родителите си.А въпросните деца с българските си заплати намират и време и пари да помага на родителите си." Норвежката чума се вкарва чрез фондация Анимус. Перфектна маскировка с борбата с насилието върху жени. 1 милион лева за влизане в училищата "за борба с насилето" и плакат - дете, ти имаш право на свои разговори и кореспонденция (с други възрастни), без да знаят други (считай и родителите). Чумата е тук от 20 години нелегално, не идва сега. Сега се легализира. Дано се намери някои чиновник с мозък да извади това раково образование.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петър П

    23 Окт 2019 16:33ч.

    Вън НПОтата от България! Вън! Ако не си тръгнете сами, ще ви помогнем. Народът не ви иска. Тръгвайте си!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • АННА

    31 Окт 2019 9:29ч.

    ДОСТОЙНИ СИНОВЕ ! !!! АРХ. ХР. ГЕНЧЕВ,В СТАТИЯ ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ 20 ГОДИНИ , С ГОЛЯМИ БУКВИ БЕШЕ НАПИСАЛ..."БЪЛГАРИЯ ЩЕ БЪДЕ МЪРТВА ЗОНА" - !!! ОТ МНОГО ДЪРЖАВИ НПО-ТА СА ЛЮБЕЗНО ПОКАНЕНИ ДА СЕ РАЗФОРМИРОВАТ ...Т.Е ДА ПРЕСТАНАТ ДА ПОЛУЧАВАТ ПАРИ ОТ ВЕЛИКИЯ ....С О Р О С !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи