Сега, ден след като излизаш с позиция в подкрепа на "Прайд 2019", аз виждам, че балансът отдавна е загубен. Сам разбираш, че позицията ти във ФБ макар и умишлено да избягва термините "подкрепям" или "подкрепям исканията", се разбира и има стойността именно на подкрепа за каузата на LGBT общността изразяваща се в въвеждане на еднополови бракове в България и полова самоопределеност. Христо, бракът е съюз между един мъж и една жена, а половете са само два. Не знам дали има нужда да казвам това именно на теб. Казваш, че не трябва да позволяваме да ни разделят, но явно, че темата, която ни разделя е приоритетна за много от хората в "Да, България" и "Демократична България", включително в Изпълнителния и в Националния съвет. Позицията ти, макар и да е чрез твоя личен профил, де факто е позиция на Да, България." Това пише в свое обръщение към Христо Иванов Любомир Авджийски, доскорошен член на ръководството на "Да, България".

 

 

 

 

Христо, Hristo Ivanov

 

Май дойде време да си кажем неща, които дълго отлагахме. А сега трябва да ги кажем публично.

 

Когато създавахме Да, България, ние се съгласихме, че ще оставим различията, докато се борим с организираните сили на злото в тая страна - корупция, мафия, зависимости от Русия и т.н. и т.н. Казахме си многократно, че няма да даваме приоритет на теми, които ни разделят. Не само ние двамата, но и много други си повярвахме, че това е възможно.

 

В името на това аз и други членове /тогава/ на Националния съвет на Да, България приехме коалицията с ДЕОС, макар да не споделяхме крайно либералните им цели и приоритети. Единственото, което поисках тогава от теб е да не се използва Да, България, за теми, по които не сме единни - еднополови бракове и "полови (р)еволюции". Приех коалицията с ДЕОС не като морален компромис, защото смятах, че повечето от хората там са почтени и можем да бъдем рамо до рамо в борба с корупцията, оставяйки различията. И от моя страна нищо не се е променило.

 

В името на общата цел не се възпротивих, когато Да, България излезе с позиция в подкрепа на Истанбулската конвенция, макар темата да разделяше обществото по същите признаци. Личното ми мнение е, че домашното насилие не се бори с конвенции, дори не и само с промени в Наказателния кодекс /да, той има нужда от промени/, но с работещи съдебни институции и общество, което е осъзнато и променено духовно и морално. Редица уважавани от нас юристи се втурнаха да обясняват, че т. 53 от Обяснителния доклад, не била това, което е.

 

Но и двамата знаем, че Gender Identity е половата идентичност, която ти сам можеш да избереш независимо от физическия пол по рождение. Тази възможност Конвенцията гарантираше с т. 53 и др. Смятам, че LGBT активистите/казвам този термин с пълно уважение и без презрение/ бяха поставили своеобразна политическа "клопка" - ако подкрепиш Конвенцията, то подкрепяш и въвеждане на възможността за избор на полова идентичност-Gender Identity/не само чрез самия текст на Доклада, но чрез всички последващи промени, които ще бъдат неминуеми/. А ако кажеш, че си против Конвенцията, то ти се поставяш в ролята на някой, който е "за" домашното насилие. Имаш ли избор.

 

Когато през миналото лято ВМРО, ГЕРБ, БСП и ДПС се опитаха да прокарат тоталитарни промени в Закона за вероизповеданията, които бяха тежък удар върху свободата на словото, свободата на събранията, свободата на убеждения, свобода на придвижване, право на труд и т.н. от Да, България и Демократична България не излязохте с позиция, въпреки неколкократните ми подкани. Този момент беше ключов, за да покажем, че се борим за справедливост и срещу тоталитаризма, без да даваме приоритет на етикетите либерали, консерватори, десни и леви. Изпуснахме го.

 

Сега, ден след като излизаш с позиция в подкрепа на "Прайд 2019", аз виждам, че балансът отдавна е загубен. Сам разбираш, че позицията ти във ФБ макар и умишлено да избягва термините "подкрепям" или "подкрепям исканията", се разбира и има стойността именно на подкрепа за каузата на LGBT общността изразяваща се в въвеждане на еднополови бракове в България и полова самоопределеност.

 

Христо, бракът е съюз между един мъж и една жена, а половете са само два. Не знам дали има нужда да казвам това именно на теб.

 

Казваш, че не трябва да позволяваме да ни разделят, но явно, че темата, която ни разделя е приоритетна за много от хората в Да, България/и Демократична България/, включително в Изпълнителния и в Националния съвет.
Позицията ти, макар и да е чрез твоя личен профил, де факто е позиция на Да, България. Не ми се иска да влизам в конкретика защо.

 

И последно - когато излязох от Изпълнителния съвет, а след това и от Националния съвет на Да, България, не го направих публично. Сега обаче публично прекратявам членството си в партията. Знаеш, че правя това с болка, но и без омраза или презрение, макар да съзнавам необратимостта на този акт. Просто в обществените отношения позициите и жестовете имат важно значение. Знаеш, че в продължение на 3 години, дадох достатъчно индикации преди да стигна до сегашното решение.

 

Вярвам, че приятелството ми с теб и общността на Демократична България ще остане и ще се борим отново на една нива по основната кауза, но не и като съработници в една и съща партийна организация.

 

И последно - не бих дал подкрепата си в бъдещи избори за Демократична България, освен ако изрично и ясно не се върне онзи баланс между либерално и консервативно, за който се съгласихме, преди Учредяването.

 

"По отношение на семейните ценности аз съм консерва, по отношение на личните свободи аз съм либертарианец, по отношение на културата аз съм левичар, а по отношение на морала съм екстремист."

 

 

Текстът е публикуван във Фейсбук

Заглавието е на "Гласове"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Още от категорията

Силата на прошката

Силата на прошката

Нашите предци казват, че началото на мъдростта е в разбирането на думи...

27 коментар/a

Христо на 10.06.2019 в 11:39
Е, да де, но парите не миришат!
Ммм, даа... на 10.06.2019 в 11:49
В случая на Ицето крушата не пада по-далеч от дървото!
Гулем сладур! на 10.06.2019 в 12:08
А кой даде парите за учредяването и съществуването на партията ви? Или още не знаеш?
Капитан Кук на 10.06.2019 в 14:00
Леле, леле! Какви бури, какви тайфуни, какви бурни страсти клокочат в маргиналния напръстник (няма обем за чаша вода)!
Helleborus на 10.06.2019 в 14:36
Смислено и аргументирано.
CMEXXX на 10.06.2019 в 14:54
Аман от от объркани хора, с претенции да управляват общество и държава! А бе, вземе седнете и си изяснете сами за себе си какво искате, какво можете и какво ще правите, пък тогава си предявявайте претенциите пред хората!!!
Мария Д. на 10.06.2019 в 16:17
Много, много компромиси прави Хр. Иванов и някакси по друг начин разбирам целите му, почти противоположно на демонстрираните.
Не на стратегията за детето. на 10.06.2019 в 16:32
Каква конвенция? В Англия няма конвенция, но се "омъжват" мъже и си се борят с насилието и без нея. Значи тая конвенция не е за това. В Норвегия крадат деца от 30 години и се борят с насилието от още толкова. Т.е. нищо не се е променило и там, пак не е ясно, защо им е? Какво само се набутва отново този противоконституционен документ? Какво протестираът с паради. Подгответе проектозакон и го прокарайте както си му е реда. Не изпозлвайте думата брак. Кръстете го дръгоче, защото брак в български е обща дума за религиозен и нерелигиозен брак. Затова трябва друга дума. Действайте и стига сте митингували. В момента се прави опит за вкарване на норвежкото законодателство тип Берневернет. Това е истинска кауза, на фона на която всичко друго няма значение. Текат ежеседмично протести.
fdsaa на 10.06.2019 в 16:48
Трябват ти пари ? Опитай късмета си тук !Нон стоп печалби ! нови игри и забележителни джакпоти .Нужен е минимален депозит от 10 евро!Забавление за пичове ! https://bit.ly/2vGdh7g
Георги Стоянов на 10.06.2019 в 17:19
Поздравления за Христо Иванов за принципната и гражданска позиция отстояваща вековните традиционни семейни български ценности и смелостта да я отстоява публично!!! А защо така наречената партия "Да България" подкрепя всякакви чужди идеологии може лесно да се отговори само, като се види кои са им презокеанските спонсори.
Сарказъм на 10.06.2019 в 18:38
Основи още едно "дясно" движение и всичко ще е наред. И успех на изборите, разбира се.
Rumpo the Kid на 10.06.2019 в 18:48
Няма как и ... докрая и душата в Рая.
чичо Косьо на 10.06.2019 в 21:04
Хората от ДЕОС били почтени, не се възпротивил на подкрепата на Истанбулската конвенция, ама сега с подкрепата на "прайда" се бил загубил баланса между консервативно и либерално (в една и съща формация?)! Господи, откъде се вземат подобни сбърканяци? И кой ще се бори сега със "зависимостите от Русия"? Ужас ...
Денев на 10.06.2019 в 21:10
Много време му е трябвало на Авджийски да стопли очевАдното за дабългаристите и това христото. Значи в главното на тях мяза.
Helleborus на 10.06.2019 в 21:41
Много хора гласуват в дясно, като преглъщат джендърните теми, защото е ясно, че джендърите трябва да имат права, няма да започнем да ги замеряме с камъни, нали така. И когато така се поставят нещата, човек си казва, добре, нека имат права, нека всеки живее както иска. Само че на втори прочит се вижда как джендърите вече отнемат правата на другите хора, посредством тази уж дясна политика. И на този конкретно етап, е редно да кажеш не. Защото всички имаме права и демократичните партии не могат да бъдат употребявани да отнемат правата на другите групи от хора, за да прокарват само джендърните идеологии. Така че аз разбирам за какво става дума, при мен нещата стоят сходно. Някои хора не заслужават да си на тяхна страна, защото от преследвани много бързо се превръщат в преследвачи и минават мярката. Докато ти се оплакват колко са нещастни и жертви и ги виждаш как се превръщат в безмилостни хищници (каквито са си били и преди това).

Напиши коментар