Още от Светът според Музата
Антипутиновската „Хага" взе "Икар" за най-добър спектакъл
- 28 Март 2024
- 2132
- 29
Потен и с изпъкнали мускули, Макрон си пусна снимка от боксов сеанс
- 20 Март 2024
- 4657
- 35
Как Орнела Мути направи реклама на Русия на Путин
- 11 Март 2024
- 8207
- 11
Чехкиня е "Мис Свят 2024"
- 10 Март 2024
- 2879
- 4
Коментари
-
Култура и Държава са несъвместими неща
10 Юли 2012 20:41ч.
много ценен човек на българската култура,...но с вреден соц-предразсъдък:"Културата трябва да се финансира от Държавата".....Култура ,която се финанасира от държвата всъщност НЕ е "културна".....Винаги и всякога по света е имало хора и благотворителни групи,които са давали средства за това,което се нарича "Култура".Т.е ,не Държавата(парите от данъци) ,а парите на отделни хора,
ОтговориНапиши коментар
-
-
ясминка-комунето
11 Юли 2012 18:37ч.
Много умни коментари!И каква точно култура ще спонсорира човек произвеждащ примерно салами?Отговора на въпроса може да се види ежедневно по Пайнер tv.Ето ти нещо за четене. http://publicistika.blogspot.com/
ОтговориНапиши коментар
-
хм
11 Юли 2012 21:04ч.
Всички знаят,че и в най-смотаните според нас държави,където няма комунизъм,парите за култура и образование са много повече от даваните у нас.Естествено,че така трябва да бъде.Но в днешно време не са нужни културни хора,а ПОТРЕБИТЕЛИ-пълни тъпънари с промити мозъци,които стриктно следят дали имат най-новия прах за пране,паста за зъби и самобръсначка!
ОтговориНапиши коментар
-
ясминка
11 Юли 2012 22:47ч.
Точно това е последствието от лозунга(наложен направо по социалистически,затова използвам тази думичка):"всичко в името на Пазара!".От общество,което издига търговията в култ,не може да се очаква много.
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
11 Юли 2012 23:26ч.
всички бъркате Държавата с Меценатството.Култура има само там където няма държава-гледайте и ще се уверите как времето ще покаже точно това!.....Културата не е нещо откъснато от живота на хората,което \"трябва силово да се набива в душите и умовете им - и това да е Държавна Политика за \"окултуряване \" на простия народ.Такава беше(и още е )псевдокултурата на отминаващото време.
ОтговориНапиши коментар
-
ясминка
12 Юли 2012 0:42ч.
Прав си,че културата е псевдо а народа прост.Не само у нас е така.Басирам се,че пазара няма да промени нещата в положителна посока.Не си прав,че държавата няма работа в тези процеси.Относно меценатството.....Ако имаш пет минути,прочети тази престаряла статия,към която съм дал линк по-горе.Не мисля,че всичко в нея е някаква всепомитаща истина,но отговаря на някои въпроси от съвремието ни,повтарям,съвремието ни.Тази твоя култура без държава я гледам двадесет години,вече не гледам а направо зяпам!
ОтговориНапиши коментар
-
хм
12 Юли 2012 2:51ч.
"държавна политика за окултуряване на простия народ"имаше,има и сега в някои държави,чиито управници не носят прякора Тиквата.За да си меценат ,ти трябва култура,а за да ти влезе тя в живота,трябва държава.
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
12 Юли 2012 4:55ч.
щом държавата осигурява културността - социализма трябваще да е най културното общество на света....И не забравяйте ,като българи,че културата на Българското Възраждане се ражда без никаква подкрепа от държава,а напротив.Но това е КУЛТУРА,даже и повече.....,а не псевдокултурата на последните десетилетия,която ние наричаме "култура", поради незнание на истинската такава.
ОтговориНапиши коментар
-
ясминка
12 Юли 2012 8:18ч.
Страхувам се,че за социализма не си далече от истината...И мен ме боли от такава истина,но скок в образованието има.Огромен!Културата на Възраждането е породена не от липсата на държава а по-скоро от желанието за създаването на такава.И то различна от нехаещата,защото нехаеща са си имали.А за последните десетилетия,думата псевдо май наистина е подходяща.Все пак и ние двамата сме от тях и би трябвало най-добре да виждаме,че отдръпвайки се от културата,самата държава става псевдо.
ОтговориНапиши коментар
-
хм
12 Юли 2012 19:18ч.
Културата не е ходене на театър,концерт,изложба и бродиране на различни теми,като псевдо ли е или не нещо си.За жалост хората нямат култура на общуване,езикова култура,култура на поведението,а в последните години усещането за повсеместна чалга е много силно.Както и да го погледнем,държавата трябва да се намеси например в училището,където вече няма пионерски песни,но пък и няма нищо.Държавата не го прави,трябват й чалгаджии,не интелигенция.
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
12 Юли 2012 21:59ч.
ХМ,държавата да не е някакъв добър и всичко можещ великан ,който където се намеси -става само Добро.....някаква трансцедентна институция-почти Господ Бог,който трябва само да се "намеси"-и край,всичо автоматично става идеално!.... По-скоро е обратното -"където пипне,трева не никне"!
ОтговориНапиши коментар
-
хм
13 Юли 2012 0:49ч.
Хубаво си поприказвахме,но боя се,че сте напълно прав.
ОтговориНапиши коментар
-
-
Авдотья
13 Юли 2012 18:53ч.
Чета тук и се питам толкова ли е трудно да се разбере,че управляващите,държавниците,властимащите навсякъде по света не искат никаква култура,камо ли Култура!На културния човек може да му дойде нещо в главата и да не може да бъде манипулиран.Държавата не само трябва да се намесва,тя трябва да взима крути мерки-вместо реалити шоута за малоумници,да пускат по телевизиите класически концерти.Е,невъзможно е ,даже звучи смешно...
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
13 Юли 2012 19:26ч.
Авдотья,как "Властимащите не искат Култура"(правилно),И едновременно с това "Държавата да взема крути мерки",.Нали Държавата=Властимащите??.....Да вземат "крути"мерки срещу самите себе си??
ОтговориНапиши коментар
-
ясминка
13 Юли 2012 22:04ч.
Интересно е наистина,как за 10-20 години се променя възприятието,кое е комично и кое трагично.Същото важи за възможно/невъзможно.И ако може да внеса малка поправка-"Държавата=Властимащите",не е съвсем точно.Просто на вторите така им се иска.
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
14 Юли 2012 0:05ч.
Тук е заблуждението ,което позволява да се манипулират хората,като са убеждавани ,че Държава не е = Бласримащите......Пак имаме работа с феномена:Държавата=Съвършенство в Доброто,Справедливоетта,Хуманнпстта,Безкористието,Служението на Ближния и т.н. и т.н.
ОтговориНапиши коментар
-
авдотья
14 Юли 2012 1:10ч.
Била съм на втората международна асамблея "Знаме на мира.Усещането,че навсякъде те обгражда красота,е незабравимо.Ето нещо от държавата,макар и в лицето на Л.Живкова и това няма нищо общо със социализма.Мисля си,че би било прекалено идеално да властва културата,хората не сме достигнали това ниво на съзнание.Ето,тук разговарят едва трима!
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
14 Юли 2012 6:21ч.
Аз бях големичък по време на "Асамблеите",но отвсякъде ме обграждаше чувството за фалш и изкуственост.Така имам пред очите си какво не е Култура!....(искрено моля Авдотья за извинение!)
ОтговориНапиши коментар
-
ясминка
14 Юли 2012 11:57ч.
Култура,не знам какво имаш пред очите си,но си обграден от първобитност.И без асамблеи и фалш.
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
15 Юли 2012 0:43ч.
И първобитната култура е все пак истинска Култура,..... благодарение и на това, че НЕ е финансирана от Държава!!
ОтговориНапиши коментар
-
ясминка
16 Юли 2012 1:12ч.
Имаш право да мислиш както си искаш.И си прав за първобитната култура,изцяло!Не я подценявам, просто аз това работя(колкото и нескромно да звучи)и понякога тази първобитност ми идва в повече.За съжаление,култура по-различна от първосигналната не е възможна без участие от страна на държавата.Казвам за съжаление,заради възможността,която този факт предпоставя-държавата да представя пропагандата за култура.Което тя с готовност прави в повечето случаи.\r\nЖелая ти здраве!
ОтговориНапиши коментар
-
ПИАНИСТ
16 Юли 2012 2:12ч.
ДАЛИ ПЪК ВОДЕНИЧАРОВ НЯМА ПРЕДВИД ИЗКУСТВОТО КАТО ЧАСТ ОТ КУЛТУРАТА?ИНАЧЕ КУЛТУРА Е МНОГО ОБШИРНО ПОНЯТИЕ,А КОЙТО Е ЧЕЛ ПОНЕ КЕНЕТ КЛАРК,ЗНАЕ ДОБРЕ ТОВА.КАТО МУЗИКАНТ И ПРЕПОДАВАТЕЛ В БЪЛГАРИЯ,ЩЕ КАЖА,ЧЕ ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА НА НАШАТА ДЪРЖАНА Е ДА ВЛАСТВА БЕЗДУХОВНОСТТА И ПРОСТАЩИНАТА.ПРИЧИНИТЕ ВИЕ ГИ КАЗАХТЕ.
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
16 Юли 2012 18:06ч.
ясминка,благодаря за доброжелателството!Но не споделям формулата\"култура, различна от първосигналната ,не е възможна без държавата(макар и за съжаление)\"...Нима Културата на нашето Възраждане е \"първосигнална\"...Повечето примери от световната култура също са с никакви или относително малки заслуги от страна на политическото управление.Всъшност Държавата винаги върви СЛЕД Културата,и мъдрите управници са разбирали колко е важно за тях да толерират развитието й......Още по-малко пък пропаганда(реклама)за \"култура\'-истинската Култура не се нуждае от реклама,ако има реклама-няма Култура(има бизнес,даже далавера-в случая-най сладката далавера-зад гърба на Държавата)
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
16 Юли 2012 18:17ч.
Има един американски филм за Микеланджело (мисля-от 70-те)в който Папа Юлий II,като вижда почти завършения плафон на Сикстинската капела,казва:"Ех,синко,един ден,след векове ,когато хората се възхищават от твоето дело,дали ще се сещат и за мен".Микеланджело му отговаря:"Свети отче ,всичко това можа да стане само благодарение на Вас".Папата откликва:"Да ,така е синко,така е -но ти си Микеланджело,а аз съм само един прост папа!"
ОтговориНапиши коментар
-
ясминка
17 Юли 2012 2:05ч.
"Единствената култура, която може да се самоиздържа, е комерсиалната култура. Култура, която има търсения, не може да привлече много публика. Защото нещата са нови, непознати, те стават известни след 20–30 г. Но в момента, в който се появяват, не могат да привлекат много публика".Чудих се как да го формулирам,но той си го е казал перфектно!
ОтговориНапиши коментар
-
хм
17 Юли 2012 3:09ч.
Микеланджело здравата се е пазарил с папата ,за да направи капелата и онзи му платил много пари и му осигурил всичко необходимо.А българите като били покръстени,взели да създават култура,та стигнали до Златен век.
ОтговориНапиши коментар
-
Култура vs.Държава
17 Юли 2012 6:28ч.
Въпроса не е "може ли да се издържа Културата" или не може!Въпроса е "трябва ли й на Културата Държава или не й трябва"....естествено -отговора е:"Не й трябва".......Но пък на държавата й трябва култура!!...но е желателно тя да е послушна .сервилна и удобна-и за такава държавата плаща,но това си е сурогатна култура.Такава е и нашата култура (като цяло)през последните 6 десетилетия
ОтговориНапиши коментар
Напиши коментар
Ние и нашите партньори използваме технологии като “Бисквитки” за персонализиране на съдържанието и рекламите, които виждате, както и за да анализираме трафика на сайта. Изберете “Приемам”, за да приемете използването на тези технологии. За повече информация, моля запознайте се с обновените “Политика за поверителност” и “Политика за бисквитки” на Гласове.ком ЕООД