Истинската реалност е западнофобията

Истинската реалност е западнофобията
“Определен процент мюсюлмани, приютени от Запада, мразят Запада. Това е факт. Те бяха приети тук, но се бунтуват срещу приемащата ги култура. Това са неща, които се случват, и то не за първи път в историята. Става дума не просто за отвращение, в противен случай нашите терористи можеха да отидат да живеят в страни, в които управлението е мюсюлманско, а жените са забулени. Става дума за омраза, за желание да бъде премахната една култура: за идеология - този ислям иска света”.

 

 

Според френския философ Шантал Делсол, напразно се търсят икономическите или психиатричните причини за тероризма. Идеологическата матрица на джихадистите е омразата към западната цивилизация. Проблемът е, че самите ние вече не се харесваме.

 

Тероризмът, който ни поразява, ни се явява като неидентифициран обект. Ние сме способни да въведем извънредно положение, да имаме добри тайни служби, които без съмнение предотвратяват много други атаки. Но сме неспособни да посочим причините. 

В началото, на 11 септември, започнахме да твърдим, че икономически причини тласкат тези млади момчета към масово убийство и самоубийство. Марксисткият отпечатък е определящ в западните общества в началото на века: все още се смята, че престъплението произтича единствено от безработицата и лошото социално положение. После осъзнахме, че това не е точно така, тъй като виновните бяха напълно интегрирани и образовани. Днес едно ново, не по-малко смехотворно обяснение, обикаля в медиите: терористите били психично болни. Създаваме “клетки за дерадикализация”, колкото абсурдни, толкова и безполезни, сякаш можем да се борим срещу вярванията с оръжията на бюрократичния разум. Второто обяснение е също толкова лишено от смисъл, колкото и първото. Защото истинската причина е пред очите ни, докато ние отказваме да я видим, като откраднатото писмо.

Отричането на реалността е такова, че тези дни виждаме испанците да демонстрират срещу тероризма с викове “не” на ислямофобията”, сякаш очевидната причина за всичко това не е западнофобията. Независимо дали го вярваме или не, слепотата на бившите комунисти към престъпленията на Ленин/Сталин бе надмината от слепотата на нашите съвременници пред масовите убийства, с които на практика сме свикнали…

 

За западнофобия не се говори. И вероятно е подозрително да се говори, 

 

защото това е начин да се постави под въпрос едно разклонение на исляма. Въпреки това атентатите, които разтърсват градовете ни на все по-кратки интервали, са плод именно на западнофобията. Става дума за дълбоко отричане на нашата култура, такава каквато се разгръща в обществата ни, в Европа и Америка взети заедно. Американецът Джон Ъпдайк добре описа това в романа си “Терорист”, младият Ахмад Мълой, който вече не понася спектакъла на всекидневния американски живот: постоянното потребление и страстта по ненужните неща; момичетата, злоупотребяващи с голотата и прекалената разпуснатост, в която вече нищо не е забранено; вулгарността, тривиализацията на всичко, отхвърлянето на всякаква духовност. 

В действителност това, което се отхвърля тук, е атеизмът, всеобщата секуларизация, равенството на половете, материализмът, върховенството на удоволствието. Терористите най-напред са хора, които не понасят равните права на жените, секуларизма, края на патриархалния мачизъм.

Определен процент мюсюлмани, приютени от Запада, мразят Запада. Това е факт. Те бяха приети тук, но се бунтуват срещу приемащата ги култура. Това са неща, които се случват, и то не за първи път в историята. Става дума не просто за отвращение, в противен случай нашите терористи можеха да отидат да живеят в страни, в които управлението е мюсюлманско, а жените са забулени. Става дума за омраза, за желание да бъде премахната една култура: за идеология - 

 

този ислям иска света.

 

Много западни хора наивно вярват, че след ада и комунизма идеологиите са били премахнати. Всъщност ние сме изправени пред една нова “война срещу Запада”, наследничка на онази, за която говореше унгарецът Аурел Колнай, говорейки за нацизма. 

На западните хора им е изключително трудно да приемат, че хората, спонсорирани от исляма 

(дори и очевидно нито един ислям да не е целия ислям), са посочили Запада като враг, до степен да извършат там масови кланета. Понеже мюсюлманите, както старите потиснати малцинства, винаги имат право: такъв е нашият начин на мислене. Инкриминирането на икономическите или психиатричните причини за атентатите, всеки път е начин да се прехвърли вината за тях косвено върху нас.

Тази слепота има интересни причини и немалки последици. Ние сме напълно способни да обясним защо ние, западните хора, трябва да бъдем западнофоби: цялата култура на деконструкцията ни го повтаря до втръсване от половин век насам. Ние сме способни да обясним защо западната култура, отговорна за религиозните и световните войни, е омразна. Но ние сме неспособни да разберем и обясним защо един млад мюсюлманин днес, приютен и образован на Запад, ще намрази секуларизма и еманципацията на жените: ние все още не сме приели тази реалност, толкова ни е непоносима тя, защото обезценява едно малцинство, което сме потискали, т.е.  една група от герои. 

 

Отдавна загубихме навика да защитаваме нашата култура, да пледираме за нея.

 

Смятаме, че е вишистко да възхваляваме западната култура, това е всичко. Така че оставаме вкаменени и безсилни, неспособни да разберем дори преди да отговорим. Би трябвало да потвърдим собствените си корени, на които от 50 г. насам се подиграваме. Дори не знаем къде са. Задачата е плашеща за нас. Тя изисква от нас пълен обрат. 

 

Би било добре да спрем да хленчим за т.нар. ислямофобия, 

 

която съществува само в нечистата съвест, в този случай лош съветник. Истинската реалност, която се брои с броя на мъртвите, и това е доста реално, е западнофобията (която би било по-добре да наричаме западномразство, ако думата не беше много неблагозвучна): омразата към Запада. Вероятно заради желанието си да деконструираме самите себе си, сме дали оръжия на онези, които вече не са ни харесвали много - когато човек се разкайва постоянно, накрая изглежда като несретник. Но злото е сторено. Трябва да се опитаме да разберем, когато успеем да произнесем тази дума, 

 

защо гъмжи от западнофоби, 

 

обзети от носталгия по едно религиозно, патриархално и мачистко общество. Няма да е достатъчно да ги преследваме физически, защото това е битка на вярванията - вярванията не могат да бъдат хвърлени в затвора. Къде са нашите вярвания? Бихме могли да ги хванем в потока, където неразумно ги захвърлихме.

 

Създател на Института “Хана Аренд”, Шантал Делсол е философ и историк на идеите. Текстът й бе публикуван на 6 септември т.г. - бел. пр.

 

Превод от френски: Галя Дачкова

 

 

Коментари

  • Александър

    16 Sep 2017 18:19ч.

    Пълни глупости! Даже не дочетох статията. Всичко си има причинно - следствени връзки. Това е закон на вселената. Всяко действие има равно по големина и обратно на движение противодействие. Държавите в които се случват тези атентати в продължение на стотици години са тероризирали целия свят. Като се започне още от кръстоносните походи и се завърши с войната в Сирия. Веднага някой ще каже, че те се борят за ценности и демокрация. Ама услужливо си затварят очите за техните съюзници като Саудитска Арабия. Даже се откриха доказателства, че финансирането на атентатите от 9.11 е от саудитци, но ги крият. Бруталната реалност е, че докато не престанат с опитите за колонизиране на света, няма да има мир и винаги ще има ответни действия. А цялата тази пропаганда за идеологии е прах в очите на масите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • диалог

    16 Sep 2017 19:46ч.

    МИЗ-ЕУРОПИЯ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • диалог

    16 Sep 2017 19:47ч.

    Александър, изгониш ли Христос, влиза мохамед.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • passer-by

    16 Sep 2017 22:35ч.

    "евро-атлантикът" Хънтингтън : „Европа свършва там, където започват ислямът и православието...”

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър

    17 Sep 2017 8:35ч.

    до диалог Няма значение каква религия изповядваш. Коментарът ти е тип емо. Това е все едно да си заровиш главата в пясъка и да чакаш опасността да отмине. Пишеш се диалог а това което правиш е обратното. Като имаш някаква теза трябва да я подкрепиш с думи. В крайна сметка Бог е само един. А религиите са създадени от хора за хора и по своята същност те представляват прозрение за правилен живот. Няма нито една религия която да изповядва омраза. Както и хората не се раждат лоши! Има секти които промиват мозъци като твоя, но и това си има своята причинно следствена връзка. Не съм психолог, нито гадател но предполагам в твоя случай е проблеми в семейството, слабо образование и твърде много гледане на мейнстрийм медиите... Също така бих добавил, че съм от смесен край и никога съм си нямал проблеми с помаците, но не мога да кажа същото за християните, които са ми се пишели братя!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър

    17 Sep 2017 8:44ч.

    А също така обвинявате мюсюлманите, че ви мразели, а вие какво правите? Това не е ли омраза? Пишете се християни, но Иисус Христос казва: "Като ти ударят шамар по едната буза, обърни и другата". Никой от коментиращите не си е направил труда да вникне в написаното от мен. И това което правите е много по - лошо от това което правят терористите. И не че ги оправдавам. Просто те знаят за какво го правят, макар вие да не можете да разберете, но вие не знаете защо ги мразите и защо затваряте кръга на омразата...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър

    17 Sep 2017 8:51ч.

    И може би точно това имат в предвид шведите с кампанията прегръдка за терорист. Че трябва да се сложи край на този порочен кръг на омраза и като по - интелигентни и извисени са готови първи да се откажат от нея. А за тези които отново няма да се съгласят ще им отговоря, че другия вариант е война докато не остане само една религия, но тогава какви християни са тези хора които си пожелават подобно нещо...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    17 Sep 2017 10:11ч.

    Някога подарили Белгийско Конго на белгийския крал. За трийсетина години там избили около 10 милиона, рязали са ръце за кражба, дори на малки деца. В Алжир французите избиха милион и половина. После пуснаха от гузна съвест жителите на бившите си колонии в метрополиите, добре дошли, ние вече не сме колониални империи, всички хора са равни. Само че не са. Заселиха се в своите гета, със своята религия, ценности и цвят на кожата. И започнаха да трупат омраза, поколение след поколение. Нищо ново, и Мария Антоанета не е подозирала, че народът я мрази.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    17 Sep 2017 10:42ч.

    Понякога омразата трае с векове. Така е с думата кръстоносец в Близкия изток. И в България е така. Знаете, в Кърджалийско не можете един хляб да си купите на български език. Е, не е вярно. Но който е имал работа с тези хора, знае, че среща една бариера, която първо трябва да преодолее. Същата бариера, но в себе си, усещаш стъпвайки за пръв път в Турция. За да видиш в отсрещния човека като теб, се изисква някакво усилие. Омразата е първична, генетично заложена. При социализма имаше две политики към турците, когато ги интегрираха, имаха театри, фолклорни ансамбли, преса, радиопредавания, някакви предимства в образованието, е, по руски образец им бяха добавили по едно -ов към имената и след това, когато се опитаха да ги унижат. Формално бяха вече българи, в списъците на службите си ги водеха турци, накрая ги пуснаха да си ходят, а който не искаше, го побутнаха. И по телевизията Михнева им задаваше издевателски въпроса - на екскурзия ли сте тръгнали. Ония клепаха и се чудеха какво да кажат, зер може да ги върнат обратно с натоварените им с покъщнина Москвичи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър

    17 Sep 2017 12:53ч.

    До observer Аз живея в Лондон в квартал с предимнно мюсюлманско население. Все едно не си в европейска столица. И до нас точно има един малък супер маркет, който се казва Мека. От него си пазарувам зеленчуци и продавачите - араби разбира се, в началото се държаха супер студено с мен и даже не ми отговаряха на поздравите. Един ден реших да си купя шкембе от тях, на което те много се зачудиха и даже ме питаха дали мога да си го сготвя. Тогава им обясних, че съм българин и че в нашата страна много обичаме шкембето и може би тогава те видяха в мен човек, не много по - различен от тях и преодоляхме точно тази бариера за която говориш и почнаха да се държат човешки с мен и да ме поздравяват.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    17 Sep 2017 14:39ч.

    Абсолютна глупост. Вярно че Европа е отстъпила от своите изконни ценности но това не означава че някой може да дойде тук и да устройва кланета заради това. Нека си спомним че борбата с исляма е една от тези ценности. Иначе за какво са били кръстоносните походи? Нима фанатизираните рицари не са клали всички наред в името на християнският бог? Към тези "ценности" ли трябва да се върнем? Истината е че разни дървени философи на запад под влиянието на финикийските знаци редят глупост след глупост в угода на заинтересованите от сблъсък между ислям и християнство. Истината е че няма разлика между традиционен и радикален ислям. Традиционният ислям е бил в разцвета си когато неизвестен хронист е написал: "И настана време в което живите завиждаха на мъртвите". Толкова човеколюбив е традиционният ислям. За разлика от християнството при исляма не се забелязва някаква естествена еволюция на религиозните възгледи. Ислямът просто беше притихнал пред мощта на запада и изчакваше сгоден момент за отровната си захапка. Спомнете си че че точно ислямският "папа", аятолах Хомейни издаде смъртна присъда на писателят Сулман Рушди. Всеки мюсюлманин който срещне този човек е длъжен да го убие и това няма да се счита за престъпление. Нещо повече, гарантира му се место в мюсюлманският рай! Т.е. за мюсюлманите както и преди 600 години и днес убийството в името на исляма е богоугодно дело. Времето за захапката дойде, либералите в Европа допуснаха заселването на милиони мюсюлмани на територията и. Закъснялата реакция на цивилизованият свят само ще доведе до война на два фронта. Вътрешен и външен. Всъщност тя вече се води. Само масовата депортация може да реши проблемът сравнително безболезнено. Както се казва, всяка жаба да си знае гьола. Другото е от лукаваго.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • диалог

    17 Sep 2017 15:19ч.

    От Велер, публ. в Гласове: "Вече в редица европейски градове, като се включи и милионният Бирмингам, учениците мюсюлмани са повече от учениците, принадлежащи към коренното бяло население. Още 10–15 години и ислямското мнозинство ще създаде зони на шариата. И тогава ще настъпи разплатата! Ще ви дадат да се разберете за гей парадите, обиждащи религиозните им чувства! Ще се радвате, ако сутрин се събуждате живи! Те ще ви обяснят това-онова за феминизма, за чайлдфрия и шортите по улиците! Пола до земята, омъжена – мълчиш, докато мъжът не те попита нещо! Ще ви обрежат до един! Ще ви покажат що е то свободен секс, бърз и безопасен! Изборът ще бъде или да ги пребиете с камъни, или да се продадете! За Аллах няма малцинства и мнозинства – всички живеят по неговите завети или въобще не живеят! А засега – ще живеем във вашите домове и ще ядем вашия хляб: работете за нас, неверници. Те пътуват из Европа, а след себе си оставят потънали в мръсотия площади и разбити влакове, в които са ги возили безплатно. "

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • диалог

    17 Sep 2017 15:29ч.

    ПАК ВЕЛЕР : "Днешният разпад на морала е идеен разпад на цивилизацията, след който бързо и невъзвратимо следва реален разпад, политико-икономически (това също е било навсякъде и във всички епохи). А когато Европа принуждава самата себе си, принуждава своите народи да се самоподменят с мигранти – като прощава на чуждите натрапници простащината, агресивността и наглостта, не смеейки да засегне болното им самолюбие, предпочитайки да пази техните интереси, а не интересите на собствените си граждани, тя унищожава самата себе си. Самите мигранти по принцип, и в частност мюсюлманските мигранти, изобщо не са виновни за разрушаването на културата, морала, семейството. Нито имат вина за поощряването на социалните паразити или за поставянето на знак за равенство между перверзиите и нормалното, за абсолютизирането на личното благополучие и удоволствие и като общ резултат от всичко товa – за физическото измиране на европейците. Ако някой твърдо е решил да се самоубие, с нищо не можеш да му помогнеш. "

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Европеец

    17 Sep 2017 17:10ч.

    Аз живея в България, Европа. В голям европейски град. С културни традиции. Но ... Но циганизацията на населението - бяло или цветно е факт. Опростачването е взело невиждани размери. Неспособността на съвременния българин да запази достойнството си като цивилизован, с европейска култура човек, се засилва с всяка година. Залезът на европейската цивилизация ще бъде дълъг, но за сметка на това отегчителен, досаден и тягостен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Муйо

    17 Sep 2017 18:43ч.

    "Няма предмет, който да не може да послужи за фамилия на юдеина". В случая имаме юдейка, фамилията е "Слънцето". Посланието е едно и също - враг на християнина е мюсюлманина, враг на мюсюлманина е християнина. Па кой ги насъсква един срещу друг, па че чичото на Мохамед бил равин на Мека, па че Мохамед избягал от арабско-еврейската Мека в чисто еврейската Медина... Колко е прекрасно, че такива като observer могат да лъжат адептите на марксисткия атеизъм! Само че написаното от Йоан Златоуст остава и рано или късно пак ще се чете. Либофта на роднините на observer към безопашатите говеда е онагледена при клането на Ески Загра и клането в Одринска Тракия, например.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    17 Sep 2017 20:39ч.

    Обикновен фашизъм. Михаил Ром, евреин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вашите имена /задължително/

    17 Sep 2017 20:54ч.

    observer-а отново мастур@ира в коментарите на гласове

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Сашо

    17 Sep 2017 20:59ч.

    абе александър ти, като си купуваш шкембе в Лондон, целуваш ли по бузата твойте братя от квартала

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Mainata ot Brooklyn

    18 Sep 2017 4:04ч.

    This is why we need Trump, like him or not. he is the tool, the bore, the spearhead that can change all this...Afterwords we will start worrying about his legal shenanigans, but first things first!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гери

    18 Sep 2017 13:51ч.

    Тероризмът е продукт на водещите страни в света и по-конкретно щатите и Западна Европа. Ако се проследи като явление след ВСВ, то как ли не беше етикиран: ляв, ултраляв, десен, ултрадесен, накрая ултра лявото и ултрадясното се сляха в едно. После соц. лагерът беше упрекнат в държавен тероризъм. А след залеза ва социализма, избуя ислямският фундаментализъм, чиято най-крайна форма е ислямският тероризъм. Това че щатите с подкрепата и съучаститето на ЕС започнаха "износ" на демокрация в общества, които нямаха нужда от нея, поради вековни и все още живи традиции доведе до масов хаос в целия ислямски свят. Отслабвайки и направо разрушавайки тези режими, разграждайки държавността в тях беше начин да се доберат да природните им ресурси и да си поддържатпечалбите на ВПК.Разделението като политика в световен мощаб се налага във всички сфери и нива, което неминуемо води до разграждане на обществата и социалните системи.И това което пише Шантал Делсол е наливане на вода в мелницата на разделението.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Калоян

    18 Sep 2017 14:22ч.

    Тука има двама палячовци, както навсякъде - наблюдателчето и сашко, вторият е платен, а първият глупак, дето като е поживял в кирлив лондонски квартал, си е помислил, че е получил академично образование. Платеният се опитва да се прави на надраснал балканската българска ограниченост. Не сме му на нивото, т.е., априори мнението на опонетите му е погрешно. Умен и красив! А, всъщност безродник, харесал се в европейско либерално огледало, твърдящо че съществува човек изобщо и всичко останало е умствено ограничена измишльотина на комунисти, националисти, фундаметалисти и пр. сволач. Ама не, либерастията е измислена от едни чичковци да мотат останалите, докато им празнят джобовете, както и западната демокрацията впрочем... За справка да погледнат доклада пред президента Никсън на натоварения от него сътрудник да проучи Холивуд и подема на порнографията там. ..."Лудите не може никой да усмири", е казал Поета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    18 Sep 2017 14:27ч.

    Гери, така е, но за тероризма не съм съвсем съгласен, просто не започва от вчера. Има тероризъм на руските нихилисти, като започват от Царя Освободител, та до разни министри и генерали, на борещите се за национално освобождение на Балканите, цяла световна война започва от едно убийство на ерцхерцог, на разни анархисти, включително Червените бригади и Баадер-Майнхоф, че и неуспешните опити за убийство на Хитлер могат да се причислят към тероризма. След войната в Алжир имаше и френски тероризъм, християнски. Нашите седесари например обичат да припомнят взривяването на Света Неделя. Имаше още чеченски тероризъм, тамилски, индонезийски, ирландски, баски и какви ли още не. Общо взето тероризмът се развива в условията на криза. Тероризмът е оръжието на слабите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гери

    18 Sep 2017 14:48ч.

    observer, вероятно не си обърнал внимание, че говоря за тероризма след ВСВ /Втората световна война/. Този тероризъм, произтичащ от национално-освободителните движения и класовият тероризъм са отделна тема с други исторически и социални корени. А убийството на ерцхерцога, какво друго е, освен използването му като инструмент на атавистична държавна политика. За съжаление в момента тероризмът е ритане по кокълчетата между борещите се страни за световно господство. И ако имаше студена война, тероризмът също е война. Тя се води с партизански средства: подривни действия, съботажи, лъжливи новини и пропаганда- смазваща всяка дума и мисъл, различна от основната линия, изправяща всяка гънка на мозъка, приспиваща и упойваща за истинските проблеми и събуждаща страховете и низките страсти на хората, водеща до деградация на личността, а от там и на обществото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анджък

    18 Sep 2017 15:22ч.

    Западноевропейците съзнателно или не живеят с и в парадигмата на марксизма.Марксизмът винаги е бил вулгарен икономизъм проповядващ,че промяната на икономическото битие автоматично превръща дивака и варварина в интернационален хуманист.Западните европейци наивно вярват,че създавайки материално благополучие на мюсюлманите,автоматично ги превръщат в секуларизирани и мултикултурализирани същества.Ако бяха изучавали българския,а и съветския опит в цивилизоването на исляма,щяха да разберат,че това да правят мултикултурно,гражданско общество с исляма е химера,кауза пердута.Но на тях европейците, либерастките и марксистките ценности вече са им влезли в генетичния код и нямат друга опция,освен да се надупят на исляма.Източна Европа се оказа много по-малко прогнила от марксизма и много по-християнска и консервативна от т.нар.Запад,а и така трябва да бъде - анджък и либерастията,и марксизмът се пръкнаха в Германия, Франция и Англия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гери

    18 Sep 2017 16:30ч.

    И преди и след Маркс всички войни и революции са израз на вулгарен икономизъм, защото целта винаги е една и съща преразпределяне на благата между държавите и между членовете на обществото. Западните демокрации изградиха консуматорските общества именно за да предотвратяват катаклизмите в техните общества. Но цената на тяхното благополучие се плаща от страните и народите, генериращи миграция, чиито ресурси и днес най-брутално се експлоатират от международните монополии, подкрепяни от западните правителства. Защо точно в Ирак и Либия трябваше да паднат режимите, а в Саудитска арабия и емиратите -не? Сигурно онези другите са по-малко деспотични и обществата им са много по-свободни? Напротив те са много по-безправни, но са добре нахранени, като обществата на техните западни съюзници. А политиката не приемане на бежанци е стратегията на противопоставяне и отклоняване на вниманието от едно паразитно управление, държащо под контрол чрез разделение, страх и насаждане на омраза.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    18 Sep 2017 16:49ч.

    Гери, поне на мен ми се струва, че след разпадането на СССР им трябваше нов враг и така се насочиха към арабския свят. В началото бяха диктаторите с химическо оръжие, а след 9/11 и първите терористи, потърсени кой знае защо не в Саудитска Арабия, а в Афганистан. Имаше един период, когато военният бюджет застрашително намаля, а с него и държавният дълг. Че и стандартът на обикновените хора се повиши. Дойде Буш и нещата се оправиха, военният бюджет се удвои.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гери

    18 Sep 2017 21:00ч.

    Посочването на врага е изпитана тактика, която всяка власт прилага. Спомням си по времето на соца, когато се търсеше врагът с партиен билет. Това е най-мракобесния период, когато съпрузи, деца и родители, приятели пишеха доноси един срещу друг. Сега е същото и без социализъм , без Сталин и Живков, просто това е елемент от политиката " Разделяй и владей!"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Муйо

    18 Sep 2017 22:21ч.

    Събрали се observer и Гери, да лъжат в тандем. "Че и стандартът на обикновените хора се повиши." - от разпадането на СССР насетне "средната класа" в САЩ неотклонно намалява. "Спомням си по времето на соца, когато се търсеше врагът с партиен билет." - ако през 1948 година си била на 18 годинки (за да имаш някакви политически спомени), сега би трябвало да си на 87.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Елена

    18 Sep 2017 22:29ч.

    Не съм съгласна, ние да сме част от западноевропейската колониална вина. Докато западноевропейските държави са ограбвали и избивали местното население в своите колонии, България е била де факто колония на Османската империя - нас са ни ограбвали и избивали. Не съм съгласна също, че приетите мигранти могат и изобщо имат право да искат от нас да променим начина си на живот и да станем като тях. Приемайки толкова много от тях, позволихме да пренесат тяхната реалност в нашия свят - атентати - по точно масови убийства, изнасилвания, незачитане на правата на жените... Засега имаме късмета, да не сме "атрактивна" и желана страна за тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    19 Sep 2017 8:13ч.

    Муйо, стига си подлайвал отстрани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да напълно вярно

    19 Sep 2017 12:47ч.

    Напълно истинно гледище. Време е да се защитим. По-точно отдавна беше време да се защитим. Сега май е късно. Да му мислят децата ни. Ние се показахме без мозък. А това е за цял живот.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Муйо

    19 Sep 2017 16:20ч.

    observer, стига си лъгал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър

    22 Sep 2017 0:06ч.

    Много ми е кеф хейтъри, неможещи да се изразяват, да ме хранят. :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър

    22 Sep 2017 0:08ч.

    А тука сега нова мода. Хора, без абсолютно никакви познания, без да дават абсолютно никакви факти, обвиняват в лъжа и манипулация...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър

    22 Sep 2017 0:18ч.

    Извинявам се за спама, но пропуснах да отбележа нещо много важно. Научете, че Карл Маркс е бил икономист, а не политик. И не той създава комунизма. Комунизмът е създаден от съвсем други хора, но не му е тук мястото да задълбочаваме. Маркс създава икономическа теория. Един вид утопия, която се нарича марксизъм. Ако има заинтересувани хора по темата, препоръчвам лекциите на професор Ричард Улф(Richard D Wolff). Той разяснява теорията на марксизма, а също така уборва капиталистическата система. Има негови предавания в ютюб.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи