Плевнелиев: Русия незаконно окупира Крим. Радев да каже съгласен ли е с това

Плевнелиев: Русия незаконно окупира Крим. Радев да каже съгласен ли е с това
Президентът Росен Плевнелиев избра библиотеката в президенството на "Дондуков" 2 за прощалното си интервю, дадено за Нова телевизия.

Снимка: Нова телевизия

 

"Политиката на Путин нарушава международното право"

"Политиката на Русия ни връща в 19-ти век, политиката на Путин нарушава международното право. Не искам България да бъде върната във времето на Берлинския конгрес, този срамен акт на световната политика, с който Русия и Австрия си разделиха свери на влияние", анализира Плевнелиев.

 

"Не съм ястреб, а политик и гражданин с позиция" 

 

"Не съм ястреб, а политик и гражданин с позиция. Не искам България да бъде върната във времето на Берлинския конгрес. Едни велики сили се събраха и се разбраха за сфери на влияние тогава. Аз не искам това да се случи отново, България много ще страда от това. Ако Доналд Тръмп тръгне на сепаративна сделка за сфери на влияние, това ще бъде пагубно за България", категоричен е Плевнелиев, който търпи сериозни критики заради тази си позиция.

Заедно с други бивши и настоящи европейски държавници той изпрати писмо до администрацията на Доналд Тръмп, в което го призова да не се сдобрява с Русия.


"Какво се случи тогава? Събраха се едни велики сили и се събраха за периферията - за сферата на влияние. Тогава Русия и Австро-Унгария се разбраха за сферите на разделяне на Балканите. Аз не искам това да се случи отново. Приветствам избора на Тръмп и заявявам, че ако той тръгне на сепаративна сделка с Русия, за разпределяне на сферите на влияние, това ще бъде пагубно за България", заяви Плевнелиев.

 

"България ще страда много, ако Русия и САЩ са в добри отношения" 

 

”България ще страда много, ако Русия и САЩ са в добри отношения и се разберат за сфери на влияние”. Това подчерта Плевнелиев в последното си интервю като държавен глава.


"Има държави, които вярват във върховенството на закона, сред които са и България и държавите от Европейския съюз. Има и други, които разчитат на силата, сред които е Русия. Части от Украйна бяха окупирани и анексирани. Това може да се случи и в други държави и ние не трябва да го допускаме", допълни Плевнелиев.

 

"Гордея се, че съм първият български президент, който системно заявява, че не одобрява политиката на Русия"

 

"Аз обичам Русия, чета книги, чета Достоевски, Толстой, слушам Чайковски. Не одобрявам политиката на Русия и се гордея, че съм първият български президент, който системно го заявява", заяви Плевнелиев.

"Румен Радев ще трябва да излезе и да каже дали е съгласен с решението на европейския съд в Хага, че има незаконна окупация на Крим", заяви Плевнелиев.

По думите му той не е получавал информация от службите, че номинацията на Радев е съгласувана в Кремъл. Според него обаче Радев трябва да разчисти съмненията, като това ще се случи благодарение на действията му.

 

"Радев трябва да има позиция и ценности в тези трудни времена"

 

Искрено пожелавам успех на президента Радев. Ако е убеден в своята пронатовска нагласа, много скоро, по неговите действия, това ще си проличи. Трябва да има позиция и ценности в тези трудни времена", каза Плевнелиев.

Плевнелиев коментира и идеята Огнян Герджиков да бъде служебен премиер, назначен от Румен Радев. По неговите думи той е добър специалист и доказан професионалист.

 

"Маргарита Попова е част от статуквото" 

 

В последната си тв изява президентът Плевнелиев категорично се разграничи от вицепрезидента си Маргарита Попова, обвинявайки я че е прокарала разделителни линии в президентството. За първи път Плевнелиев разкритикува остро действията на Попова.

Президентът заяви, че ако Радев му бе предложил кабинет за одобрение, а в него присъстваше Маргарита Попова, това щяло да бъде много трудно за него и щял да води разговори с генерала. Плевнелиев определи Попова като част от статуквото и според него трябвало съдебната реформа да бъде в ръцете на нови, по-амбициозни хора.

Плевнелиев призна, че през последната година почти не се е виждал с вицепрезидента си.

 

"Да бъдеш обединител на нацията на означава да си харесван от всички"

 

"Да бъдеш обединител на нацията на означава да си харесван от всички. Не означава да си мълчиш при такива назначения, като това на Делян Пеевски", заяви Плевнелиев. Той даде за пример и назначението на Венета Марковска в Конституционния съд, който той блокира.

Плевнелиев коментира и Христо Иванов. "Назначаването му за служебен министър-председател от мен бе опит да се стигне до смела съдебна реформа", коментира Плевнелиев. Според него прокуратурата трябва да покаже не само действия, но и резултати. "Това не се случва, за разлика от Румъния. Там направиха смела реформа в правосъдието и страната е с по-добри икономически показатели от България", допълни президентът.

 

"Гордея се с отношенията си с министър-председателя Бойко Борисов"

 

Според Плевнелиев не е имало разминаване между него и премиерът Бойко Борисов, като доказателство за това е назначението на Екатерина Захариева за министър на правосъдието в кабинета на Борисов. "Аз наистина се гордея с отношенията си с министър-председателя. Имали сме своите различия, но това само ни обогатява.  Аз съм много краен, той е по прагматичен от мен, но доказателство за това е, че Екатерина Захариева, началникът на моя кабинет бе припозната от Бойко Борисов и тя направи много за България.

 

"Аз съм един държавен глава, който отказа властта"

 

"Аз съм един държавен глава, който отказа властта - отказах служено правителство, втори мандат. Не мога да разбера политици, хванали се на всяка цена. Не мога да разбера президента Първанов, аз съм много различен човек, не мога да го разбера, да слезеш от президентската институция, да правиш партия, за да превземеш трета партия", разкри Плевнелиев.

 

"Ще бъда ментор, преподавател, писател, активен гражданин"

 

Какво ще правя? Получавам офис, той ще бъде в "София Тех Парк", една среда, която за мен беше символ на бъдещето. Няма да гледам назад към политическите партии и парламента. Няма да се връщам в партия, няма да създавам партия. Какво ме чака - гледам напред и нагоре. За мен да бъдеш президент на България не е единственият начин да бъдеш полезен. Ще бъда ментор, преподавател, писател, активен гражданин, ще следя за европейското и демократично развитие на България.

 

Коментари

  • 1234

    12 Яну 2017 9:16ч.

    Много е прост и ниско образован.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Слуз

    12 Яну 2017 9:22ч.

    С прикрита биография този остави след себе си слуз ! Никой няма да го запомни, както навярно не го помнят и жените с които е спал. БЕЗЛИЧЕН. ГНУСЕН. СЛУГА. ЗАБРАВЕН ! Аре бегай да си гледаш 396-те декара в м-та "Акра" (Черноморец) Дано ти приседнат !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мунчо

    12 Яну 2017 9:29ч.

    Чао , глупако ! От началото до края на своя безсмислен мандат , тоя индивид ( гнус ме е да му напиша името ) беше и си остана НАЦИОНАЛЕН ПРЕДАТЕЛ . ЧАО , КИРЯК СТЕФЧОВ .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тодор Тодоров - Варна

    12 Яну 2017 9:39ч.

    Малък човек! Съдбата му дава знаци, но няма капацитет да ги разчете. Притеснявам се, че ако един ден прогледне и се види в огледалото на хорските очи - ще посегне на живота си!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Cicero

    12 Яну 2017 9:50ч.

    Толкова се мъчи горкият - лъска обувките , целува краката на соросоиди, на натовци, на разни евробюроктрати, а накрая пак ще му се изплъзнат постовете в НАТО и ЕК и ще си остане едно забравено недоразумение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • JJJ

    12 Яну 2017 10:01ч.

    Чете!? Ако четеше, щеше да личи! Русия окупирала Крим?! Ха сега да видим от кого е отнет Крим и от кого е окупиран. "Окупирали" го от самите себе си! Крим има и е имал преди всичко военно стратегическо значение преди СССР , по времето на СССР, до ден днешен. Там е концентриран преди съветския, днес руския черноморски флот. Който владее Крим, фактически владее целия регион на Черно море. По времето на СССР нямаше ясно обособени граници между отделните съветски републики, пазарът беше общ, валутата им също. Преди формирането на СССР Крим е принадлежал на Русия; Украйна и голяма част от Полша също. Крим е придаден за административно управление към територията на Украйна по приумица на украинеца Хрушчов, като по онова време едва ли някой изобщо е мислил, че СССР ще се разпадне на отделни държави. Територията на Украйна е населена с руснаци, украинци, литовци, поляци и други "карашик" народи. Татарите са предимно в Татарстан със столица Казан. Татарите са мюсюлмани, поради което не обичат твърде руснаците. Показват своята неприязън към тях, дори когато са в емиграция, далеч от Русия. Знам го със 100% сигурност. Където и както и да са винаги са готови да гласуват срещу Християните, дори да е в ущърб на техните жизнени интереси. По тази причина Сталин разумно ги е разселвал по необятната територия на СССР.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Terminator

    12 Яну 2017 10:03ч.

    Прокуратурата задължително следва да се самосезира за нанасяне на трайни вреди на Българската външна политика и продаването на националните интереси на България! Не да му търсят място за офис а трябва да му търсят място да го въдворят в лечебно заведение, тъй като действията му са опасни за цялата държава пък и за него самия!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • анонимен

    12 Яну 2017 10:04ч.

    кипьр и косово с какво са по различни от крим крим от векове е руски

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сенклер бей

    12 Яну 2017 10:08ч.

    Русия де факто освободи Крим, иначе там сега щеше да е Шести американски флот. Г-н прецедент, знаем, че Ви боли, че Русия ни освободи, знаем и че сте приятел на сирийските ислямисти (верен на правешката линия на партията), но защо, по дяволите, си позволявае да наставлявате и даже заплашвате и Америка в лицето на бъдещия й президент?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    12 Яну 2017 11:45ч.

    Тъжно е когато такива посредствени личности определят съдбата на цял един народ! Плевнелиев е никой в собственото си семейство, никой в държавата на която е президент, в чужбина виждат в него шут и лакей. Дълбоко посредствен но с доказана склонност към злоупотреби и национални предателство, Плевнелиев ще остане в българската политическа история като ярък пример какъв не трябва да е един държавник и национално отговорен политик.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • BGidiot

    12 Яну 2017 14:48ч.

    Да си комплексар е смешно , но и опасно. Да беше взел поне малко уроци по актьорско майсторство, но уви само с бащенски модулации на гласа не е убедителен. А са му платили да ни убеди в неща , които и той не вярва. Сега ще стои на разположение като бат Петьо и ще се живее безметежно. Честито г-н Президент

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    12 Яну 2017 15:35ч.

    Естествено, че освободи Крим. Добрите освобождават, лошите окупират. Азбучна истина. Навремето имаше и такава киноепопея на Ю. Озеров - Освобождение. Така също лошите имат шпиони, а добрите разузнавачи. Още Илф и Петров описват този морален казус, коментирайки морала на хотентотите - лошо е когато някой ти отмъкне жената, добро, когато ти вземеш жената на другия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Малийййй

    12 Яну 2017 19:14ч.

    Анкета Каква е вашата оценка за мандата на Росен Плевнелиев? Гласували: 2109 Отличен /6/ 9.29% - (196) Много добър /5/ 7.63% - (161) Добър /4/ 4.6% - (97) Среден /3/ 11.57% - (244) Слаб /2/ 66.9% - (1411)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ;-)

    12 Яну 2017 19:40ч.

    А съгласни ли сте с Хрусчов???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • румен стоянов

    12 Яну 2017 19:41ч.

    Лъжльо Офшорналиев Сирийски-химоръжиев, Поразен съм от историческата ви слепота и правна неграмотност… Крокодилските сълзи, които леете за Крим са… АнтиАтлантически… Да се разберем най-накрая... - Крим си е кримски, а "Кримската федеративна република", с два последователни референдума първо излезе от състава на "Украинската федерация" и после влезе в състава на "Руската федерация"... - А иначе и до днес си остана "Кримска автономна република"... И ТОВА Е В ПЪЛНО СЪОТВЕТСТВИЕ С АТЛАНТИЧЕСКИТЕ ЦЕННОСТИ…! Атлантическа харта подписана от американския президент Франклин Делано Рузвелт и британския министър-председател Уинстън Чърчил. 14 август 1941 г. 1. САЩ и Великобритания не се стремят към териториални или други завоевания. (…”Бре – ти да видиш”… Разораха с авиобомби и окрадоха де що има нещо ценно по света…) 2. Те няма да се съгласят с никакви териториални изменения, които не са в съгласие със свободно изразеното желание на заинтересованите народи. (…”Стига бе”… Само, че не признават Два референдума в Кримската Автономна Република…) 3. Те уважават правото на всички народи да си избират формата на управление, при която искат да живеят; те се стремят към възстановяване на суверенните права и самоуправлението на тези народи, които са били лишени от това право по насилствен начин. (…”Не може да бъде”… Тогава защо помагат на Киевската фашистка хунта, дошла на власт с преврат, и започнала Гражданска война с ПРОТИВНИЦИТЕ НА ПРЕВРАТА в украинските Донецка и Луганска области…?) Евро-Атлантически ценности ли…? - ДА НЕ БИ ДА ИМА НЯКАКВИ НОВИ АТЛАНТИЧЕСКИ ЦЕННОСТИ…??? А иначе, за политическата погребална плоча на Лъжльо Офшорналиев Сирийски-химоръжиев, съм подготвил епитаф…: “Гол се роди, гол си умря!” .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Офшор Разложки

    13 Яну 2017 9:06ч.

    В предизборна кампания за президент ли сме?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Комсомолецът

    13 Яну 2017 11:21ч.

    "Ето, Аз съм против тебе, казва Господ на Силите; Ще издигна полите ти върху лицето ти, И ще покажа на народите голотата ти, И на царствата срама ти (Наум, 3:5)"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • mi6osp

    13 Яну 2017 11:36ч.

    Интересно ще е мнението на това, което имаме за президент, след като Тръмп признае Крим като част от Русия...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Просто от любопитство?!

    13 Яну 2017 16:01ч.

    На този колко са му платили, за да говори така?! Аз предполагам малко, защото нивото му на говорене няма нищо общо с ранга му на представяне! Малко човече, малко пари! Жалко, че се превърна в пародия на цял един народ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жител

    14 Яну 2017 13:27ч.

    това нищожество, изобщо не знае какво говори. с нетърпение се очаква 22 януари, а също и 27 януари. никога повече мутрите на власт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Муйо

    14 Яну 2017 17:32ч.

    "вярват във върховенството на закона" и "решението на европейския съд в Хага, че има незаконна окупация на Крим" - когато съд се произнесе по казус вън от неговите компетенции, това се нарича травестия с правото. Не случайно Маргарита Попова не си е говорила с тоя вдъхновен комсомолски секретар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Муйо

    14 Яну 2017 17:37ч.

    observer, ако US Army Corps of Engineers беше ремонтирал болницата и училището за децата на моряците от ЧФ в Севастопол, това по хотентотски ли щеше да е?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи