Приемането на нестероидните противовъзпалителни средства може да причини тежки форми на Covid-19 при млади и здрави хора, предупреждава "Фигаро", позовавайки се на френските здравни власти.

 

Този слух първо се разпространи сред лекарите, а след това и в социалните мрежи. След това френските здравни власти, включително министърът на здравеопазването и директорът на националната здравна служба, отправиха предупреждение. „Приемането на противовъзпалителни лекарства (ибупрофен, кортизон ...) може да бъде фактор за влошаване на инфекцията, съобщи здравният министър Оливие Веран в туит в събота, 14 март, призовавайки да се приема парацетамол в случай на треска.

„Съобщава се за сериозни нежелани последици, свързани с употребата на нестероидни противовъзпалителни средства (НСПВС) при пациенти с COVID-19, възможни или потвърдени случаи“, съобщи и Жером Саломон, директор на френската Национална здравна служба в Linkedin. В случай на температура или болка при заразяване с COVID-19 или друго респираторно вирусно заболяване той препоръчва парацетамол, без да се превишава дозата от 60 mg/kg/ден и 3 g на ден" и напомня: „Избягвайте всякакво самолечение“.

Засега тази информация се основава само на наблюдения над пациенти, приети за интензивно лечение. Лекарите съобщават, че "големи дози нестероидни противовъзпалителни средства", особено при млади хора, причиняват тежки форми на заболяването. 

Възпалението е нормална реакция на организма към инфекция и предупредителен знак. Следователно чрез намаляване на реакцията на имунната система приемането на противовъзпалително средство може не само да попречи на реакцията на организма към навлизането на патоген, но преди всичко да маскира признаците и по този начин да забави диагнозата и лечението. Същият процес се наблюдава при кортизона, а пациентите на терапия с кортикостероиди са с по-висок риск от инфекции.

Това едва ли е изненада за лекарите: здравните власти във Франция вече предупредиха за широко използваните при самолечение нестероидни противовъзпалителни средства (аспирин, ибупрофен, кетопрофен, диклофенак и др.). Миналия април Френската агенция по лекарствата (ANSM) публикува проучване за две от най-използваните лекарства (ибупрофен и кетопрофен), чиито изводи "предполагат влошаваща роля на тези НСПВС в случай на инфекция". От всички докладвани от 2000 г. досега подобни случаи, близо 400 сериозни инфекциозни усложнения са установени при деца или възрастни, „често млади“ и без рискови фактори: тежки инфекции на кожата и меките тъкани, сепсис, плевро-плумонарни, неврологични или УНГ инфекции. "Тези инфекциозни усложнения са наблюдавани след много кратки продължителности на лечението", отбелязват авторите. 

 

Източник: Le Figaro

Превод от френски: Галя Дачкова

 

 

 

Още от категорията

Дневник на чумата

Дневник на чумата

"Трябва да спасяваме в малките промеждутъци, в паузите. Когато дяво...

2 коментар/a

Новината за ибупрофена, която обиколи света, се оказа фалшива! на 15.03.2020 в 18:57
За всяко лекарсто, дори за тези без рецепта и хранителните добавки, винаги се консултирайте с квалифициран лекар! Във фалшивата новина се казва (с женски глас, а не този на здравния френски министър), че кортизонът е НЕстероидно противовъзпалително средство. Не е вярно! Кортизонът е СТЕРОИДНО вещество! Кортизонът (17-хидрокси-11-дехидрокортикостерон) с химическа формула C21H28O5 е кристален кортикостероиден хормон, изолиран от надбъбречната жлеза. Намалява локалните възпаления и се използва при лечение на ревматични, астматични и алергични състояния. https://www.mediapool.bg/falshiva-novina-za-ibuprofena-obikoli-sveta-news304626.html#comments
До коментар 1- тук не се казва това на 15.03.2020 в 22:59
В съобщението, което четем тук, никъде не се казва, че кортизонът е НЕстероидно противовъзпалително средство. Казва се, че противовъзпалителните средства ( и стероидните и нестероидните) забавят реакцията на имунната с-ма, с което утежняват диагнозата и лечението. "СЪЩИЯТ процес се наблюдава при кортизона..." - както при нестероидните.

Напиши коментар