Гешев има качества за главен прокурор в мутренска среда

Гешев има качества за главен прокурор в мутренска среда
Иван Гешев има характер, решимост и арогантност - все полезни качества за главен прокурор в мутренска среда. Направи и доста успешни акции, които не могат да бъдат подценявани, въпреки медийната пушилка, която се вдигна окола тях. Делото КТБ е най-слабото място на Гешев. Това е българската среда - комиксова. Зрителите искат да видят, че добрите се борят с лошите. Не мисля, че изборът на Иван Гешев за главен прокурор е лош. Поне не преди да видя какво ще направи в първите си 100 дни. Най-важно според мен е посещението, което той, Сотир Цацаров и шефовете на всички служби за сигурност направиха в САЩ. Тази среща мина почти инкогнито, но според мен тя ще промени доста сериозно картината на българското задкулисие.

 

 

Президентът Румен Радев не подписа указа за новия главен прокурор Иван Гешев. Висшият съдебен съвет по всяка вероятност ще гласува повторно избора на Гешев и тогава президентът ще трябва да го подпише. Засега изглежда, че Радев играе в синхрон с Цацаров и Гешев, защото симулира несъгласие с тях, но прави всичко възможно Гешев да бъде избран по изрядна процедура, без самият президент да получи имиджови щети.

 

Ходът му да не подпише указа изглежда чисто пиарски.

 

С него той се разграничава от управляващата върхушка, която номинира Гешев, и демонстрира независимост от властта. От друга страна, той улесни избора, като се произнесе в срок и засега не сезира Конституционния съд за процедурата по избор на нов главен прокурор, което щеше да е реална щета.

 

Сега, по закон, ако ВСС гласува отново Гешев, Радев (без имиджови щети) ще трябва да го одобри, след като се е направил на герой - и вълкът сит, и агнето цяло. Българска история. Мисля, че това е и по мярата на българския манталитет.

 

Радев не е революционер и не можем да очакваме да прави радикални жестове.

 

Например, да предизвика конституционна криза, като не подписва указа за Гешев още няколко месеца и държавата остане без главен прокурор, или сезира Конституционния съд, с което протака избора с дълги процедури. Това би било истински удар по статуквото. Сегашните действия на президента приличат на уговорка между него и статуквото. Аз няма да ви преча, но и вие ще ми позволите да влизам в ролята на дисидент. Затова и Гешев, и Цацаров му благодариха, че е спазил Конституцията.

 

Не упреквам Румен Радев за тези действия. Напротив, мисля, че той се решава да влиза в политическа игра, от която досега се пазеше. Щеше да е за упрек, ако срещу избора на Иван Гешев се беше вдигнала цялата страна и имаше автентични и мащабни протести. Хората на Иво Прокопиев и няколко грантаджии не стигат, за да се представят техните бутафории за гражданско движение срещу несправедливостта. Ако Радев тръгне да им играе по свирката и започне война с Цацаров, Борисов и ВСС, ще получи ответен удар. По всяка вероятност процедура по импийчмънт, която на всичкото отгоре ще има основания.

 

Иван Гешев е избран напълно легитимно, с най-прозрачната процедура за главен прокурор

 

в най-новата история на България и има подкрепата на прокурорската гилдия и изпълнителната власт. Това е огромна легитимност. Само революционен жест, направен от дълбок усет за истинност и правота, може да я събори. Засега ситуацията не изглежда такава. Напротив, местните избори показаха, че мнозинството от българите одобряват статуквото. Именно от техния вот това статукво черпи сила. Това е демокрацията. И при нас тя е реална. Купените гласове и фалшификациите не влияят радикално на резултата и не променят картината, независимо дали ни харесва или не. Тя е такава, каквато я виждаме.

 

Гешев получи одобрението на Америка и Англия, а най-големият му враг, в лицето на шефа на Касационния съд Лозан Панов, дори не намери за необходимо да му зададе дори един истински неудобен въпрос по време на изслушването. Би било наивно от страна на Румен Радев да тръгне на битка с държавата без хора зад гърба си. А и без истински мотив.

 

Най-голямата слабост на Иван Гешев е делото "КТБ"

 

- поръчка, изпълнена напълно некомпетентно и бездарно, но комплицирана от политическа и икономическа гледна точка. Пладнешки грабеж, но между бивши близки партньори с политически мотиви. Трудно е да виним прокурора, че не се е изпънал като Матросов на амразурата да търси справедливост в спор между мафиоти.

 

От друга страна, Гешев има характер, решимост и арогантност - все полезни качества за главен прокурор в мутренска среда. Направи и доста успешни акции, които не могат да бъдат подценявани, въпреки медийната пушилка, която се вдигна окола тях. Това е българската среда - комиксова. Зрителите искат да видят, че добрите се борят с лошите и т.н. Не мисля, че изборът на Иван Гешев за главен прокурор е лош. Поне не преди да видя какво ще направи в първите си 100 дни. Най-важно според мен е посещението, което той, Сотир Цацаров и шефовете на всички служби за сигурност направиха в САЩ. Тази среща мина почти инкогнито, но според мен тя

 

ще промени доста сериозно картината на българското задкулисие.

 

Във всеки случай Румен Радев постъпи балансирано и разумно. Даде знак, че не е от глутницата, но и че не смята да се прави на генерал без армия, угаждайки на прищявката на шепа фиксирани грантаджии. Впрочем изборът на главен прокурор е важен единствено за олигархията. Той не засяга живота на обикновените хора, нито влияе върху общото състояние на правораздаването в България, което е на прилично за Европа ниво. Колкото до корупцията, тя преди всичко е въпрос на национален манталитет. И на високите етажи на властта е точно такава, каквито е и в низините на народа. Илюзия е, че с избора на този или онзи главен прокурор, президент или премиер това ще се промени. Промяната идва първо от нас самите, после от политиците, съдиите, прокурорите, журналистите, бизнесмените и т.н.

 

Коментарът е публикуван във в. "Галерия"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Мишо Константинов

    14 Ное 2019 8:55ч.

    Този път съм съгласен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чакай да драсна и аз нещичко!

    14 Ное 2019 9:26ч.

    Тъпо, тъпо, промяната не идва от нулите, които нямат никакъв лост за въздействие. Ако властта е корумпирана и масата е корумпирана и си харесва властта, промяна няма да има никогаш. А че Радев е човек на властта, но с друг наратив - добрутро! Кой в България търгува с оръжие? Честни търговци или мафиоти? Моинистър-председателя - генерал, и президента и той - генерал. Че то направо хунта, бе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Името ми е Червен

    14 Ное 2019 9:32ч.

    Нищо ново в политиката на САЩ. Повтаря се изпитаната тактика: "Ние ще продължаваме да го бутаме в правилната посока, но никога не трябва да забравяме с кого си имаме работа".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Обикновен гражданин от низините

    14 Ное 2019 9:47ч.

    Г-н Дачков, звучите като примирен пастор. Сякаш сте писал коментара си с единствената цел да успокоите страстите на обикновените хорица, недокоснати от тъмната сянка на великанската фигура на главния прокурор. И толкова добре сте се справил, че коментарът Ви е надскочил границата на успокояващото действие и е навлязъл в зоната на сънотворното. Направо звучи като заупокойно слово :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Денев

    14 Ное 2019 10:10ч.

    Така е, верни изводи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    14 Ное 2019 10:39ч.

    "Промяната идва първо от нас самите, после от политиците, съдиите, прокурорите, журналистите, бизнесмените и т.н." Е те точно това не е вярно! За да настъпят промени в общественото съзнание обществото трябва да се ръководи от нови правила. Правилата са резултат от успешната или пък неуспешната дейност на ръководните лидери. Когато лидерите създават хаос, обществото подивява. Не го ли наблюдаваме това вече 30 години? Пример за промяна в общественото съзнание е управлението на Хитлер. Без да се идеологизира темата, Хитлер успява да мобилизира общественото съзнание в градивна насока която само за няколко години успява да разреши икономическите проблеми на Германия. Как е било използвано всичко това е друг въпрос. С лидер като Борисов хаосът създаден от него може само да се засилва и да достигне до степен на пълна неуправляемост. Нещо което вече се наблюдава. Управлението на държавата вече не е в ръцете на Борисов а в ръцете на олигархията. Неговото значение вече доведено до нивото на най-обикновен фигурант. При това некадърен фигурант.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Православен консерватор

    14 Ное 2019 10:50ч.

    Аз пък мисля, че посещението в САЩ ще доведе само до нови псевдошпионски циркове и още повече ще укрепи позициите на задкулисието, което за пореден път ще промени "геополитическата си ориентация"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Какво

    14 Ное 2019 11:06ч.

    Волгин е за Гешев. Волгин е към еврейското лоби. Еврейското лоби подкрепя Гешев. Англия подкрепя Гешев. Кое лоби е против Гешев?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • банан

    14 Ное 2019 11:09ч.

    Радев президента не трябва да усуква, а да каже: Законът е вреден, прокурорско статукво да слага гл. прокурор, е все едно аз да назнача следващият президент и то от мойте най-подчинени и доверени. Статукво да се самоназначава, най-голямо зло. Освен това, Гешев е презрян от обществото, народът не му вярва, счита го за корумпиран и нагъл – безочлив. Българите се гнусят от Гешев. Тогава как да го назнача. Знам, че властовото статукво е назначило Цацаров. А сега Цацаров е ложил довереният си човек Гешев. Ака назначите Гешев, аз си подавам оставката и призовавам 2-милиона гласували за мен да излязат на метеж.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гладио и кондор

    14 Ное 2019 11:22ч.

    Промяната идва от революцията. Революционната обстановка е когато има непримирими противоречия, от които следва не решима криза с обичайните методи. Когато Маркс казва, че от капитализмът ще се роди революция, точно това, а не, че капитализма като какавида ражда социализмът. (маркс е знаел и казал, че ще променят и омекотяват капиталистическите противоречия доколкото е възможно, за да се задържи същият елит, ленин доразвива това и стига до заключениета, че последната фаза на капитализмът - ще е империализмът - глобализмът)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • djimi

    14 Ное 2019 12:21ч.

    Гешев е напипал пулса на визията за успех. В днешни времена се успява само ако имаш подобна визия. Здължително гола глава,задължително рехава 3-4 дневна брада, смръщен поглед /гледаме лошо/ и не на последно място наднормено тегло и шкембе.Огледайте по високите етажи хората и ще видите подобна визия. Визия нямаща нищо общо с хората на Запад след Белград. Сигурно най-малко мъжки гребени се продават в България,Сърбия и Русия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    14 Ное 2019 12:40ч.

    Глупости. "Впрочем изборът на главен прокурор е важен единствено за олигархията. " - ако беше така, изобщо нямаше да се интересуваме кой ще е следващият Гл. прокурор. Истината е че под него стоят една плеяда мафиотски помощници, а праворъздаването, част от което, за съжаление, е и Прокуратурата, както по Сталинско време, е на плачевно равнище. А е така и защото Съдебната власт няма никакъв авторитет. Най-вече, защото се доминира от поръчкови прокурори !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CMEXXX

    14 Ное 2019 12:52ч.

    А кое по-точно му е прозрачното ? Това, че е била спазена процедурата по избора ли му ?1? Че то оставаше и процедурата да не бъде спазена! Прозрачно ли беше посочен за гл. прокурор ? Не е ! Имаше ли друга кандидатура? НЕ. С какви доводи и мотиви бе посочен тоя? С измислени! Има ли по-достойни, честни и неудобно на политиците прокурори? Има. ама никой от политиците не ги иска! Толкоз! Оттам насетне е ясно как и срещу кого ще действа и бездейства тоя!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Роникс

    14 Ное 2019 13:25ч.

    От статията следва изводът, че г-н Дачков одобрява зрелищното представление-арест на кмет Иванчева и че той смята този вид арест за напълно и безукорно вписващ се в юридическата агенда на Европейски съюз.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Денев

    14 Ное 2019 13:38ч.

    Дачков не одобрява или не, само доказва убедително, че тук и сега Гешев е подходящият. Докато разни банани и прочие соросоидни баламурници рипат да говорят от името на обществото, което всъщност плюе на тях като на платени от шорош агенти за влияние. Я си пъхнете по един банан!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    14 Ное 2019 13:59ч.

    "И понеже бизнесът, който се ръководи от назначени кадри на задкулисието, не може да произведе и спечели нужните на елита милиони и милиарди, се прибягва отново до постсъветския модел – източване на бюджетните средства чрез обществени поръчки и други способи. Така се раждат олигарсите, които ако слушкат, прокуратурата ги пази, а ако не се отчитат според очакването, същата прокуратура ги арестува по линия на „борба с корупцията“." , Огнян Стефанов. https://frognews.bg/novini/izborat-geshev-zavrashtane-minaloto.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кушия с една уфсъ

    14 Ное 2019 14:02ч.

    дайте да му дадем 100 дни, Гешеффф може и да не е това, кое е:-) Че той и без да има недосегаемата власт на главен прокурор показа какво мисли и как действа-няма нужда от разделение на властите, има вече оформено мнение кои са "лошите", дела, в които изпълнява поръчкова роля да наказва жестоко тези, които крадат, но не са от ОПГ(Иванчева), и благосклонно да си затваря очите за тези от ОПГ(Дебелеевски в КТБ случая). А след получаване на имунитета на главен прокурор-ехеееее, какъв ли пърформънс ли ще покаже в новия бардак???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Денев е прав!

    14 Ное 2019 14:23ч.

    Проектът „Цанков камък“ стартира през 2004 г. Това е същата година, в която с указ на президента Георги Първанов Бойко Борисов е удостоен със званието генерал-лейтенант. За никого обаче не е тайна, че генералските пагони му ги издейства Ахмед Доган! Това са фактите – такива, каквито са! Борисов, ако е искал да бори нередностите в проекта „Цанков камък“, е имал не само възможност, но е бил и длъжен да го прави в качеството си на главен секретар на МВР, какъвто е чак до 19 юли 2005 г. Язовирната стена „Цанков камък“ е завършена напълно в началото на 2010 г. По същото време Борисов вече е премиер на България, избран за такъв на 27 юли 2009 г. И е имал предостатъчно време да реагира по някакъв видим начин срещу същите неправди, за които днес пита нас защо не сме протестирали. Разликата между нас и него обаче е съществена – той е бил властта, а не ние. И той си е затварял очите за „Цанков камък“. Историята на проекта „Белене“ е още по-срамна. Рестартирането на този проект беше обявено през 2002 г. от тогавашния премиер Симеон Сакскобургготски. Същото това правителство на НДСВ назначи за главен секретар на МВР Бойко Борисов. Някой да си спомня в онези години Борисов да е казал и една дума срещу проекта „Белене“ ? Не дума, буква да беше измучал накриво?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    14 Ное 2019 14:55ч.

    Текста е всъщност позиция. Моята пък е, че да твърдиш, че е огромна легитимност подкрепата от изпълнителна власт и прокуратура в среда, която сам определяш като мутренска е нон сенс. Още по-абсурдно е мнението, че КТБ дейността на "едикойси" била разбираема, защото се били трепали мафиоти и да не отнесе шамарите в тълпата. Реални хора загубиха реални пари, а всичкото данъкоплатец (тия дето плащат заплатите и на прокурори) ще плати всички щети чрез таксите на банките и спонсорството на държавата за фонда. Въобще, позицията е куха и е по-скоро орнаментика и оригиналничене. Съгласен съм само с това, че грантаджиите, активно поемайки на революционна борба всъщност попречиха на истинска съпротива срещу формализма и бюрократизма, който се определя като "прозрачна процедура".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дачковист

    14 Ное 2019 16:12ч.

    Бойко Борисов има качества за премиер в мутренска среда. Впрочем, това се отнася и за Корнела...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МАРТИН ГЕОРГИЕВ

    14 Ное 2019 16:28ч.

    Словашкият президент забави указа за главен прокурор две години Натискът върху Румен Радев ще се увеличава с всеки изминал ден до подписването, казва директорът на Института за правни инициативи https://www.segabg.com/category-observer/slovashkiyat-prezident-zabavi-ukaza-za-glaven-prokuror-dve-godini

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Г-н Дачков, сякаш всичко това сте го

    14 Ное 2019 16:30ч.

    писали под насочен към главата Ви пистолет! Ха, дано да не гръмне! Амбиция, арогантност и посредственост са най- лошата възможна комбинация! Не се ли наситихте на простащина, та ги одобрявате? Но никога не забравяйте, че Бог не е в силата, Бог е в истината!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sveti

    14 Ное 2019 16:34ч.

    Абсолютно не съм съгласна с изводите в статията на Явор Дачков. Разочарована съм от него. Конформист. Жалко, че още един журналист отпадна за мен от групата на малко останалите свестни журналисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Помпео

    14 Ное 2019 16:35ч.

    Sin на 14.11.2019 в 12:40, защо плешиш глупости за "сталиновото време" без да си информиран?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лаврентий Павлович Берия

    14 Ное 2019 17:43ч.

    Товаришч Помпео, щом сте информиран и на вас Ви е ясно как е при Сталиновото време, моля обяснете ни...ние ще си водим записки...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мнение

    14 Ное 2019 17:56ч.

    Господин Дачков, когато сте прав, сте прав! По мое убеждение, това, което сте писали, след време ще влезе в учебниците по най-новата ни история. Приемам много от коментарите, но възмутените не са хванали нишката на изключително манипулативната Ви мисъл, пред която искрено се прекланям. Просто ми е любопитно, когато човек толкова дълго се бори с една система, струва ли си да се предава накрая или напук на системата, продължава да пише истината такава, каквато е, а не я приема в един момент за даденост, с която няма оправия! Искрени поздрави за написаното от Вас!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ramstein

    14 Ное 2019 19:23ч.

    Дачков пък шикалкави в синхрон с всички, които са на власт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • черната уфсъ в очакване на стопанин-веган

    14 Ное 2019 19:29ч.

    не е ли интересно: Г-н Дачков по принцип в газетата си публикува информация, която е главно изтъкване слабостите на западния свят, и като допълнение информация, с която славослови РФ...и изведнъж поставя всичките си надежди на това на Цацаров и Гешеффф да са им обяснили нещата във Вашингтон, та можело и да не е толкова зле в бъдещето...а защо не (например) да следваме светлия пример на "правораздаването" на изток в РФ - нали Цацаров беше на посещение при гл. прокурор на РФ-Чайка, и сигурно там не са си говорили само за времето (дали е било подходящо за бомбардиране в Сирия)? Дали е станало вече ясно , че следвайки богатия брацки "савецки" опит включително в прокуратурата, можем единствено да отчетем, че и новия гл. прокурор се вписва добре в нашата мутренска територия, която някак странно прилича на една територия на североизток, само дето нямаме нефт...мисля, че още не е, щом само Прокопиев някакви грантаджии(от лошите, които получават долари) крякат срещу Гешеффф, рубладжиите си мълчат, а уфсете рупат ли рупат...Констатираме, че и Лозан Панов си мълчал, а когато той се опълчваше преди това колко беше подкрепен??? С какво беше подкрепен-с мъдрувания дали е виновен заради жена си, която преди него правило не змнам какво си...Ние отново сме си получили това, което заслужаваме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ивайло

    14 Ное 2019 21:14ч.

    Гешев е готин... В сравнение с Панов и останалите соросоиди в съдебната власт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И Дачков се пре/отдаде, проповядва ни "нов" морал

    14 Ное 2019 21:17ч.

    И Дачков се включи в хора пеещ ни песента , шлагерът български: "Тука е така,няма надежда. Яжте и пийте,другото не зависи от вас" И не, г-н Дачков, не са виновни обикновените хора! Не ни вменявайте вина, само за да се чувствате по-добре, че сте се предал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До,, мнение" 17'56

    14 Ное 2019 21:43ч.

    Ненавиждам хора с манипулативни мисли! Те или са страхливци, или наподобяват Българоубиеца днес!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И Дачков ...

    14 Ное 2019 22:15ч.

    Видът на Плевнелиев ме накара да изпитам притеснение дали ако припадне, М.Попова ще му даде първа помощ. На два-три пъти той отваряше уста, а от нея не излизаше звук. Харесах го. "Роден" е за Президент! С номинацията на М.Попова за вицепрезидент, ГЕРБ се опитаха да вкарат някакъв мъжкарски елемент в президентската двойка. Опитът се оказа неуспешен.Няма сила, която да опази тоя левак - ПОСТАВЕНИЯТ Плевнелиев от собствената му инфантилност и автентична тъпота...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мъж джендърофоб

    14 Ное 2019 23:02ч.

    Жалко за манипулативното падение на Явор Дачков! Не от обикновения човек зависи положението, а от тия, които го властват, вкл. от журналистите. Жалко, имах надежда Дачков да е смел, а не паж на статуквото! Радев е от статуквото, гербер!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аванти Дилетанти!

    15 Ное 2019 0:37ч.

    Мисля си, че г-н Дачков е изучавал добре др. Езоп и новоговора. И това е полезно за здраавето. Още повече, защото самото население не е държавообразуващо и от там и управлението му по мярка. Тогава, по-правилното описание е - разбойнически стан. В този смисъл, за какво да е цялата врява? Още повече, че указанията на наддържавното управление не пристигат от територията тук, а от зад океана. Впрочем, какво стана с онзиденшното съвещание с посланик Мустафа при президента Радев? И дали днешната тържествуваща демонстрация на "изборност" с предизвестеното прегласуване, не бе наложена именно по тази линия? Защото един "избран избраник" когото не харесват във Вашингтон въобще не го канят за оглед, прислушване и както е явно - да бъде ръкоположен там преди изборът му. Още повече, че школата на Вишински в прокуратурата е действаща, в противовес на внушенията, че този "избор" уж била от Москва. Което си е дезинформация отвсякъде. Ще бъде подкрепена с нови гонения ала-малинов...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мнение

    15 Ное 2019 1:04ч.

    Дачков е умен, само глупакът не се страхува! Липсваше ни Летописец на новото време! Е, с тази статия той даде сериозна заявка да ни разкаже тънко, деликатно и много вещо как и защо сме в този батак вече 30 години!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Общо взето е прав

    15 Ное 2019 13:16ч.

    Като изключим дребните му заяждания с Прокопиев (несъгласните с Гешев не са само от неговия кръг) , прав си е Дачков. В настоящата България, кой друг може да е главен прокурор - Франтишек, шеф на спецпрокуратурата, някой напорист съдия от н-тия районен съд като Цацаров или човека на Боко във предния ВСС? Проблемът въобще не е в Гешев, нито пък в процедурата - ами имало един кандидат, ми при тези правила е така, а във властта и безотговорността на главния. И всъщност именно в това е заслугата на грантаджиите и хората на Агнешката Главичка - че поставиха въпроса на дневен ред преди няколко години, и все още го поддържат във фокуса на общественото внимание. Преди 15-20 години, все още повечето вярвахме, че е достатъчно да дойде добрия - спокойния Филчев, академичния Велчев и ще се оправим. А проблемът в системен. Но, на същият този кръжец хора не им прави чест, че отново изместват фокъса върху личността на Гешев. Не са си научили урока с Пеевски и ДАНС. Бутнаха Пеевски и стана още по-зле.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • размисли без страсти

    15 Ное 2019 19:51ч.

    Преекспонирана беше темата за избор на нов главен прокурор и то целенасочено преекспонирана за политическа употреба. Няма как темата на една политическа агитка (регистрирана или не) да е пряко антиГЕРБ или антиДПС, защото хем ни сърби за придобиване на власт, хем може да ни заболи от съществуващата власт, хем да не си затваряме пътя за бъдеща безпринципна колаборация с тях. Затова се измисля демон, когото хем нападаме като физическо лице, хем твърдим, че е креатура на друго физическо лице, но без да нападаме всесилната партия на която то е аватар. Жалко, неадекватно и мръснишки протече симулацията на активност. Гешев е такъв какъвто е. Прокуратурата е такава, каквато е. Каквато беше и при Цацаров и при Велчев и при Филчев и при Татарчев. Структура, натоварена от Конституцията да осъществява репресия спрямо лошите от името на държавата. Ама щял да я използва превратно. Вероятно ще го направи. Все едно тези преди него не са го правили и все едно тези които го критикуват не искат да са на негово място. Една конструктивна мисъл за адекватни професионални промени от опонентите му не чух. То от кой ли и да ги чуя? Дебатът трябваше да е професионален, ама кой да го проведе, като свестен професионалист не може да се вклини в истерията, а и малко се гнуси от тези редици. "Генерал" Наско, адвокат Радан, адвокат Велислав и юнак Христо. Хора с нулев професионален авторитет. Процедурата е спазена и по нея "копче" не могат да кажат. Колко обвинителни акта написал! Чунким Татарчев, Филчев, Велчев и Цацаров са писали обвинителни актове! Апокалипсис ще настане само щото бил от ВИПОНД. Истеричните им глупости само капсулираха прокурорите и те го преглътнаха посредствения милиционер и го защитиха на принципа "на тези истерици, такова цапнато в устата перде им трябва". Та прав е Дачков. Такава обективна действителност, такова субективно чудо може да роди. Ама не ни каресва. Ами той не си е и за харесване, но дайте да видим, може пък да се еманципира и да свърши някаква работа. Времето ще покаже.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • уфсъ с много ушна кал в ушите

    15 Ное 2019 22:32ч.

    "То от кой ли и да ги чуя? Дебатът трябваше да е професионален, ама кой да го проведе, като свестен професионалист не може да се вклини в истерията..." Проблемът е там, че дори непрофесионалистите чуха, видяха и разбраха колко непрофесионален прокурор е Гешеффф...в нормална държава за такова поведение щяха да го изритат от прокуратурата, оказва се, че в БГ това не е пречка да стане Главен прокурор на територията...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Допълнение

    16 Ное 2019 9:58ч.

    Прочее, православният консерватор и собственик на този сайт също има всички качества за телевизионен водещ в лява среда, ако БСП може да се смяга за лява, разбиа се...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    16 Ное 2019 10:56ч.

    По въпроса откъде идва промяната, вярно е, че за нея се изисква лидерство, само че това лидерство не е политическо лидерство. От много време се опитвам да обясня, че политиците са слугите на народа, а народът се учи от будителите си, които са част от него и те рядко са в политиката. Това е елита на гражданското общество, то може да включва обикновени хора, хора с по-престижни професии, бизнесмени, но преди всичко това са хората на духа, които имат вземане даване с духовния свят на истината и светлината. Под хората на духа нямам предвид актьорчета и певачки, които обичат да се показват в сутрешните блокове на медиите. Хората сме различни по вертикалата, човешката душа е птица, тя може да лети нависоко. Някои може би са по-нелетящи птици, а някои стигат горе, където виждат над посредствената уравновиловка и битовизми. Няма никаква закономерност, че тези хора са или ще стават политици. Но тях ги има и обществото трябва да ги разпознава, когато се откроят, а не просто да чакат слугата им политикът да се прояви като гений и будител на нацията. Политиците са в повечето случаи управници, които управляват по някакви зададени стандарти, те може да са добри или лоши управници, но не са господари на обществото. Да, народът няма как да се прояви самият той като господар под формата на тълпа, но народът е време да спре да търси лидерите си само в политиката и да ги чака да правят партии. Повечето имена, които знаем с добро от историята ни и които почитаме, никога не са били политици, нито са искали да бъдат. И все пак те са носили факела на просвещението, народът ни се е идентифицирал с тях, а дори и политиците са ги следвали и почитали. Не знаем в чия глава какво ще бъде налято от Провидението и кого то ще си избере, за да показва правия път. Знаем само това - точно българският народ никога не е бил лишен от такива хора и никога няма да бъде. Колкото до президента, лично аз не виждам смисъл от бутафорни ходове. Той или е трябвало да каже, че според него личността на Гешев не е подходяща или да намери юридически несъответствия в процедурите. Не е направил нито едното, нито другото, защото процедурите не са нарушени, нито някакъв закон. Президентът си е намерил някакви основания, които всъщност не са основания, когато си институция и действително ходът е само една показност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • размисли без страсти

    16 Ное 2019 13:42ч.

    @ Уважаем/а "уфсъ с много ушна кал в ушите", не само в Европа, а и в света е все същото. До дадена властова позиция се добират не най-умните, подготвените, почтените и пр. Имаме късмет, ако те са поне втори и трети и разполагат с достатъчно лостове да движат нещата уж от името, а често и пряко волята на първите, които са не са най-свестните, но са от най-пробивните и достатъчно тефлонови. Също така имаме късмет, ако поне не са подлеци и страхливци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Избирането

    16 Ное 2019 16:36ч.

    на Гешев за главен прокурор е кошия с един кон. Право да предлагат имаше прокурорската колегия и министърът на правосъдието. Прокурорската колегия е вертикална йерархична структура, която зависи от главния и заместник главния прокурор. Главния прокурор Цацаров се заменя, като трябва да се замени със следващ. Но ако някой прокурор предложи друг човек освен Гешев, то той знае, че краката вече му се клатят, защото следващ след Цацаров е заместник главния прокурор Гешев. Винаги може да се намери начин, предложилия евентуално друг човек освен Гешев прокурор, да бъде махнат от поста му. И затова всички прокурори единодушно предложиха Гешев. Министърът на правосъдието явно не разбра това положение и се въздържа да предложи и друг кандидат. Затова Гешев бе избран за главен прокурор, президента не се съгласи с този избор, както е правото му по Конституция и Гешев беше препотвърден за главен прокурор. Това е истината за избора на главен прокурор.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • размисли без страсти

    17 Ное 2019 13:37ч.

    Темата се поизчерпа, та затова си позволявам да обобщя. С тези лични качества и поведение, при 2-3 добре проведени акции, а не като пошлото театро пред Спортната палата, човекът като нищо ще е утрешен любимец на нацията. ;)))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи