Пак за Лили Иванова, или какво бих правил, ако имах чук в ръката

Пак за Лили Иванова, или какво бих правил, ако имах чук в ръката
Лили Иванова е обречена на успех. Каквото и да направи, както и да пее, тя е нужна на определена част от населението. За много българи тя е политическо и естетическо представителство. Освен това е живата връзка с миналото им - доказателство, че са били живи и продължават да живеят в този все по-объркан свят. Да се спори за нейните музикални достойнства е безсмислено - тя не е музикален феномен. Тя е Лили Иванова - едно от малкото неща от миналото, което е валидно и днес и което ще остане утре. Мисля, че така я възприемат нейните почитатели и с това си обяснявам неистовия й успех.
<p>&nbsp;</p> <p>Във фейсбук беше пълно с възторжени отзиви за концерта в зала "Арена Армеец", както и много клипове от събитието и то с добро качество. Всичко, което се изписа след концерта, беше в еуфоричен тон - имах чувството, че става дума за друго събитие. Лили Иванова трябва да бъде поздравена за енергията, дисциплината и амбицията си, но пеенето й е абсолютен кошмар, който буквално убива мозъчни клетки на всеки, дарен със способността да чува и чувства музиката. Тя не пее, а вика. На всичкото отгоре произнася крайно маниерно текстовете на песните си, което придава известен комизъм на положението, а към това трябва да добавим и пълното музикално безстилие, включващо в себе си всичко - от социалистическа естрада до рок.</p> <p>Никой не може да каже какъв е стилът на Лили Иванова, но е сигурно, че кичът е запазената й марка. От облеклото до подбора на репертоар. Тоноизвличането при нея идва от напъването на вратните жили, а в гласа й няма нито дълбочина, нито обертонове, нито мекота, нито цвят, да не говорим за красота.</p> <p><strong>Глас равненка - но за сметка на това силен.</strong></p> <p>Вече съм писал, че от малък имам нещо като травма от този глас. Нещо от бездарието на социализма и досега ме лъха от него. Писал съм и за подмяната, която първата дама на българската естрада извърши с истинската, включително и на ономастично ниво - Леа Иванова, а не Лили Иванова е голямата прима на българската естрада, която обаче не получи признание и</p> <p><strong>след време ще бъде забравена.&nbsp;</strong></p> <p>В нейния глас имаше всичко, каквото трябва да има в този жанр - мелодия и история,&nbsp; носталгия и дрезгавост, светлина и артистичност, непукизъм на градската бохема и чувство за ирония, усет към абсурдността на времето - всичко онова, което амбициозната медицинска сестра от Кубрат не е. Тя го кара едно към едно и вие с пълна тяга баналните си песни. Наистина трябва да си скаран с музиката тотално, за да харесаш това нещо.</p> <p>Казвам го със съжаление, защото виждам, че Лили Иванова е най-успешният български поп продукт и</p> <p><strong>може би за дълги години ще остане номер едно,</strong></p> <p>което е показателно за нивото на масовата кулутра у нас.</p> <p>Това, което ме впечатли от нейния концерт обаче, бяха музикантите, които свириха с нея. Бе подбрала най-доброто, което също трябва да й се признае. Зад Лили Иванова в зала &bdquo;Арена Армеец" имаше джаз-музиканти на световно ниво, които трябваше да свирят "Черната овца" на група &bdquo;Ахат&rdquo; и "Ай Камино, Каминандо" на знам си кой, защото това е положението. Живко Петров на клавишните, Веселин Веселинов-Еко на бас, Мишо Йосифов на тромпет, Стоян Янкулов на ударни са само някои от имената, които непременно трябва да бъдат казани, защото ги носят много големи музиканти и защото шансът да ги чуете в истинската им светлина в някой клуб е много малка, но определено си струва.</p> <p>Много, много повече от безвкусицата в "Арена Армеец".</p>

Коментари

  • лилчо

    30 Ное 2012 1:14ч.

    Лили пее за народа, а не за музикални ........!Българина не пее под сурдинка, а е викач с вулгарен глас!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стоян Йорданов

    30 Ное 2012 2:37ч.

    Спрете нещастници !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Почитател на хубавата музика

    30 Ное 2012 4:40ч.

    На Лили Иванова - поклон доземи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пей сърце...

    30 Ное 2012 5:23ч.

    Благодарю на автора за смелостта му да изкаже едно много по различно мнение от общоприетото...\r\nНе може и дума да става и да се прави някакво сравнение между Лилий Иванова и Леа Иванова...едната беше и актриса плюс джаз певица...всичко беше леко натурално артистично,естественно...даже Камелия Тодорова не може да се състезава с нея...Лили има силен глас и страшна амбиция, бих казала патолтгична..но не е артистична нито пластична,нито ритмична...тя си просто наш продукт...има хората които я обожават ...други изобщо не искат и да чуят за нея...аз и харесвам текстовете...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Theo

    30 Ное 2012 5:28ч.

    Всяка дума в отзива на Дачков е самата истина. Къде може кичозната бездарница Лили Иванова да се сравни с Леа Иванова. Последната притежаваше всичко, което у пейзанката Лили очевидно липсва.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ники

    30 Ное 2012 5:36ч.

    Яворе, да ти пикая на музикалното образование :)От къде ги измисли тия глупости. Само двама глупаци се усъмниха в успеха на Лили - ти и Кеворк..... А ние 17 000 глупаци бяхме във възторг ама какво разбираме ние пред тия музикални колоси

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • g

    30 Ное 2012 6:05ч.

    Г-н Дачков ,половината от изказът Ви е не на място , а да оставим че не Ви е и ясен !Не знаете значението на куп изрази !Двете певици имат съвсем различен стил на пеене ,на поведение, на артистичност !А и Вие едва ли познавате толкова добре репертоара и пеенето на Леа ,освен от плочи, дискове и др.А, и тя не е пяла толкова много в България !Сравнението Ви е неуместно ,показно и глупаво !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • койчо

    30 Ное 2012 6:34ч.

    жалка картинка е подскачащото бабе с неприятен глас

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Boby

    30 Ное 2012 6:36ч.

    Дачков...Лилие е легенда.Уважавам те като журналист,но като човек,който се изказва по всички въпроси си нула .Коментирай си политиката и остави народа да преценява.Те са истината.Не такива плювачи ,като теб-Яворе_КУРлезич.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До тъпите лилифенове

    30 Ное 2012 13:52ч.

    Ама разбира се, че ще сте във възторг, що да не сте! НАли такива като вас гледат с телешки възторг и Бойко Тиквонравов, нали такива като вас го избраха и пак ще го изберат. ЧЕстно, след като разбрах, че Лили Иванова е продала концерта си на фул, бях убедена, че догодина Слънце Му пак ще спечели изборите. Какво е общото? Ами манталитета - и кака ви Лили и Бибитко са един дол дренки, простовати, елементарни, с големи претенции, с гигантски амбиции, и с един и същи репертоар - аз колко много работя, пък колко много ми пречат, завиждат ми,злобеят, но аз ще остана, а те ще бъдат забравени. А, да не забравя - и на двамата за неуспехите все друг им е виновен, а успехите са си изцяло техни. Сякаш Лили е писала сама големите си хитове, а БОйко е строил лично магистралите и детските градини и лично е изкарал всичките тия пари, които все раздава от първо лице единствено число. Та през юли догодина най-вероятно ще имаме първият случай в новата ни история на политическа сила, повторила успеха си на избори. Дори няма да им трябват фалшификации - достатъчно е само всички кухи лейки да се изсипят пред урните. А те са много - щом Лилиту е идол на тази нация...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На баба ти хурката!

    30 Ное 2012 16:26ч.

    Г-н Дачков,не бяхте ли богослов по образование?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зуна

    30 Ное 2012 17:00ч.

    Всеки има право да си каже мнението, независимо какво образование има. Лично аз не припадам по Лили, но я ценя като явление, задържало се десетилетия на сцената, за добро или зло. Такова е нивото, както посочва авторът. Не споделям обаче мнението му за Леа. Смятам, че не надрасна нивото на ресторант \\\"Гамбринус\\\", на бар \\\"Астория\\\", изявите в цирка и второстепенните турнета в чужбина, по кораби и т.н. Няма лошо да си изкарваш хляба тъй както умееш, но чак пък актриса, чак пък голяма певица, чак пък толкова... Ако ще сравнявате Лили с някого, изберете друг БГ-певец, горе-долу прибилжаващ се до нейното поколение и още жив. Ние лесно правим легенди от мъртвите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жанина Гечовска

    30 Ное 2012 18:26ч.

    Браво! Най-после истината за една измислена легенда, феномен и всички останали глупости, остатъци на соц. кича, безвкусицата и липса на музикална култура.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • никман

    30 Ное 2012 19:10ч.

    За всички лай-кучки и песове,които освен да критикуват и да намират кусури,друго не могат и не знаят!Особено ме подразни коментара и сравнението за Лили и Бойко - те двамата ще останат в новата ни история с това,че са оставили нещо след себе си,колкото и да ги плюят разни недорасли гаменчета и псевдо-журналисти като Дачков,на когото му залязва Журналистическия PR,и търси евтина сензация,белким го забележат!Като не харесвате Лили и Бойко,гласувайте за рязаните карабини(белким ви опънат),или за червените прошляци,които изпиха кръвчицата на България!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гюрга Пинджурова

    30 Ное 2012 19:16ч.

    По-възрастна съм от Явор Дачков,сиреч - връстница съм на соцвремената, но още оттогава ме владеят същите чувства и същата непоносимост към \"силовото\" пеене на Лили Иванова! Винаги съм я приемала като олицетворение на лошия вкус... Липсата на интелигентност,пошлото и повърхностно сценично поведение, отсъствието на вглъбеност и артистичност се виждат с просто око!.. Нейната дисциплина, силата й да оцелява във времето, умението да се огражда с най-добрите музиканти са все качества, достойни за уважение...но за музикално събитие или явление, според мене, не става и дума...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гюрга Пинджурова

    30 Ное 2012 19:17ч.

    По-възрастна съм от Явор Дачков,сиреч - връстница съм на соцвремената, но още оттогава ме владеят същите чувства и същата непоносимост към \\\"силовото\\\" пеене на Лили Иванова! Винаги съм я приемала като олицетворение на лошия вкус... Липсата на интелигентност,пошлото и повърхностно сценично поведение, отсъствието на вглъбеност и артистичност се виждат с просто око!.. Нейната дисциплина, силата й да оцелява във времето, умението да се огражда с най-добрите музиканти са все качества, достойни за уважение...но за музикално събитие или явление, според мене, не става и дума...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Никман

    30 Ное 2012 19:43ч.

    Вярно, Боко ще остави нещо след себе си - умряла икономика, ограбено здравеопазване, образование достойно за нивото на племето хуху-муху, култура на ниво телевизия Планета, изобщо съсипия и простотия навсякъде. И на тоя фон - 5км магистрала и няколко отсечки на метрото, започнато още преди 20 и кусур години (даже "Контрол" го възпяха през 90-та). А най-вече ще остави държава, стремително превръщаща се в дунавски вилает (за малоумниците, дето все още не са схванали - гербаджийското правителство е най-туркофилското правителство от началото на прехода). А кака ви Лила ще остави песни, написани от Тончо Русев, Заберски, Митко ЩЕрев и т. н. без които щеше да си остане проста ресторантска певачка, имитаторка на Рита Павоне. Всъщност тя и сега е проста. Та тъй - дивите селяни нека си куфеят на тъповатата Лили и да си мислят, че тя е най-великата българка, както и да целуват гъза на Боко тиквата, той ще им подари по един фес или ще им тури по едно фередже.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Камелия

    30 Ное 2012 19:43ч.

    Да!Точно Леа Иванова е голямата дама на българската естрада.Останалото е безкраен кич и е отражение на ниските стандарти на голяма част от българското население.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аурелиано Пертиле

    30 Ное 2012 21:40ч.

    Ники (от по-горе), ама ти си наистина еманация на самокритичността... Само дето не знам дали останалите 16 999 глупака са те упълномощили да говориш от тяхно име, ама наистина сте глупаци, но пък си го признавате. Рита Павоне има съвестта да си слезе от сцената и който разбира си я помни. И то с добро... Всеки стил и начин на пеене с времето си, ама тая нашата... Наистина патологично амициозна, че и злобна към ония, които не я харесват. Дали Цецко няма да им уреди един дует с Веско Маринов?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    01 Дек 2012 3:10ч.

    падам си по класиката и джаза. от леката музика слушам с удоволствие предимно дажабарската и на петлите. като ученик в германска гимназия се запознах и с естрадата на дойчовците. лилито органически не я понасям и ако съм се заслушвал какво пее, е порди мои си причини. стигал съм до бой с неините фенове, за което сега дълбоко съжалявам, че съм могъл да бъда толкова прост да споря и да се ядосвам за това певческо недоразумение. на няколко пъти да си изхвърля вефа, когато я пускаха, но апартамента ми беше на виско и за да не утрепя накоя свястна кратуна долу, се овладявах. селд като пристигнах в германия започнах да събирам и всякаква тяхна музика, дори рап (който ми беше противен), за да се запозная с германския интелект. доказано е че народите с висок музикален вкус са движили, движат и ще развиват човешката цивилизация. възпримането на музиката изсква култивиран интелект: не случайно шедьоврите например на архиектурата и музиката са се пръкнали в италия и германия, както и производството на ферари и ауди с четирте сплетени кръгчета. германия беше тест за соц певачите. карел гот е в грмания легенда. лилито пребивава мимолетно на германска сцена, но днес в германия никой не я помни. за мое учудване един мой пациент, алкохолен болен, си спомня от бг гастролите само бисер киров. това че масата бг народ се възхищаваше и възхищава на лили таковата, го намирам за съвсем в реда на нещата. иначе нямам обяснения с актуалния бг стандарт. аналогът на ли в германия е нейната колежка андреа берг. пуснете си берг, за да ви светне защо германците са фърст на този свят и защо вечно ще им дишаме газовете от автомобилните им ауспухи (на бг народът му дрънчат гърнетата, това е жестоката истина)имам хартиеният гласове със статята на ЯД за бг естрадата. сегашната е фантастичен тест за бг интелектуалното ниво, за което сърдечно поздравявам газетата гласове.бг говедата не се усетиха как клъвнаха. че бдещето е на управник като бате бойко, с тоя скрининг днес, няма никакво съмнение. че да си културен, умен и възпитан на бг терен е не само дискомфортно, но вече и опасно, също е факт. един простак се познава, когато го настъпите по мазола. с големи благодарност на гласове

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • читател

    01 Дек 2012 10:48ч.

    Признавам,че наивноста ми е неизлечима. Струваше ми се абсолютно невъзможно тази кичозна, проста, креслива, лишена от всякаква артистичност и мярка жена да напълни малка зала, камо ли онзи стадион. Жалко за нация, която е дотам лишена не само от музикални, но и от естетически критерии. Вярно, че половин век нещастният българин беше заливан с нещото наречено българска естрадна музика. Само че днес, когато всеки има достъп до истинска музика, стига да я разпознава, някой да слуша Лили Иванова, че да пълни и стадиони ми идва в повече.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • читателка

    01 Дек 2012 15:12ч.

    Злобен коментар от едно жалко подобие на журналист.Яворе, гледай си жълтото вестниче и не забравяй, че ти също си продукт на социалистическата култура.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Линчо

    01 Дек 2012 17:47ч.

    Гледам снимката - страшен концерт, няма що...Много добър и смел коментар на Явор Дачков. Не знам дали ви направи впечатление, но PR-ът на Лили добре се е постарал по медиите да се пишат платени статии с хвалебствия за концерта. Относно приходите от концерта - Баба Лили ще прибере парите (писаха, че лапва около 750 хил.) и нищо няма да даде на оркестъра и екипа. Предварително спонсори са платили и наем зала, и на екипа от музиканти. Тя е толкова алчна скъперница, че дори лев няма да отдели за благотворителност. А концертът - пълна боза. Нищо особено - недобър репертоар, скучна публика, без всякаква емоция, а дъртата Лила с късата пола, чете текстове (не съм виждал певец да си чете текстовете на песните), и ближе мед от буркана. "Страхотно шоу" Не се чудете лилифеновете, че хората са разочаровани от този концерт и имат смелостта да си го кажат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • вики

    01 Дек 2012 18:18ч.

    Моето подозрение е, че залата в голям процент е била препълнена от хора с покани. Мисля също, че сумата е била предварително отпусната и еуфорията около този концерт беше чиста бутафория. Извинявам се за чуждиците. От гласа на Лилето, за съжаление са останали жалки останки, пълен провал, нещастен опит да възкръсне от пепелта. Отдавна трябваше да последва примера на Тина Търнър и да се оттегли с чест, макар че не става въпрос за елементарно сравнение на гласовите им качества. Алчността е много трагикомична , особено на стари години. C'est la vie!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • авдотья

    02 Дек 2012 20:24ч.

    Един от малкото коментари на г-н Дачков,с които съм напълно съгласна.Ама напълно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Полковник Лили Иванова!

    02 Дек 2012 20:53ч.

    Полковник Лили Иванова е направена от Национално Движение Симеон Втори! Искаме си Царя! Долу Костов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viceroy

    03 Дек 2012 0:08ч.

    Лили Иванова наистина умее да бъде неприятна.Тя е убедена в своята геналност и неповторимост,както и влюбена в себе си,бурканчето си с мед и странностите си.Това не я прави нито звезда,както я наричат,нито голям човек.Дисциплината и волята не са важни,важна е Любовта.Явно тя не я е намерила още,нищо че цял живот пее за нея.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Victory

    03 Дек 2012 1:36ч.

    Бабето е крайно време да се разкара и да спре да досажда!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • VERONIKA

    03 Дек 2012 3:41ч.

    VSICHKI SIGURNO HARESVATE SLAVI ILI \\\"SLSVITO\\\' KAKTO GO NARICHATE. GLEDITE SI GO NO NE PIPAYTE LILI.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дънкан Мк Лауд

    03 Дек 2012 17:38ч.

    Яворчо, гръмни се или се върни при Кулезич!! Никой не те кара да слушаш Лили. Слушай "Радка пиратка" и "На теслата дръШката"!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Metuf

    03 Дек 2012 21:26ч.

    Всеки артист и певец има специфични постижения ..... Лилил Иванова е отличен изпълнител ,който трябва да знае кога да спре......Не е нормално да пишете глупости за пеенето й ,защото нямаме такава изпълнителка.\r\nВсъщност \"Пак за Лили Иванова, или какво бих правил, ако имах чук в ръката\"- ами какво ,бих ударил Дачков по главата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ванко

    03 Дек 2012 21:32ч.

    Сългасен съм с г-н Дачков. Лили Иванова никога не ми е харесвала като артист. Лъха на бездарен социалистически реализъм. Това е.\r\n\r\nВъобще БГ страда от патология, не просто Лили Иванова. Нямаше иначе тя да се нарича звезда у нас. Както не е звезда и в някое от нормалните общества по света. Не я бива и не я знаят отвъд Драгоман.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валентин Николов

    03 Дек 2012 22:37ч.

    Интересно, г-н Дачков ни връща в миналото, за да ни вмени, че само Лея Иванова е била певица и след нея няма нищо. Значи през последните 100 години в България не е имало музика, според него. За съжаление, човек може да се състезава само с живите - ЛИЛИ ИВАНОВА се състезава ДНЕС с тези, които са на сцената, а не с тези, които отдавна ги няма. ТЯ не само се състезава, но винаги печели ПЪРВОТО МЯСТО. Да погледнем на нещата от по-друг ъгъл. Задавал ли си е въпрос г-н Дачков, колко пари са постъпили в България от участията и концертите на ЛИЛИ ИВАНОВА в чужбина през отминалите години. Това са милиони, за които на накои хора не им е удобно да говорят. От тях ЛИЛИ ИВАНОВА е получила една малка част - другите са влезли в държавата ни и са използвани за благосъстоянието на България и българския народ. Само този факт е достатъчен за да се поклоним пред ЛИЛИ ИВАНОВА. Много ли са българите като нея, които са работили и са внесли милиони левове и валута в държавата ни? - аз мисля, че са единици. Щом света признава таланта на ЛИЛИ ИВАНОВА - смешно е тук някой да се опитва да омаловажава значимостта на нейното творчество. На Явор не му харесва гласът и - ами защо не каже нещо за музиката на песните и, за текстовете и, за изпълненията и - никой няма нейното ясно произнасяне на всяка фраза, нейното точно пеене на сцената, на живо. Това е истината, Яворе, ЛИЛИ ИВАНОВА е име,което е влязло в историята от много години. ТЯ продължава да радва почитателите си и реално пее за тях, а не за теб и тебеподобни. Щом има толкова почитатели, че да препълни зала АРЕНА АРМЕЕЦ, значи трябва да се замислиш и да си свериш часовника, нещо при теб не е наред в критериите за оценка. ТЯ най-малко се нуждае от твоята оценка след оценката, която получи на 22.11.2012 г. в зала АРЕНА АРМЕЕЦ - СВЕТОВНА ЗВЕЗДА!!! ВЕЧНОСТ!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до валентин николов

    03 Дек 2012 22:49ч.

    Твоята Лили Иванова е просто един креслив символ на простащината. Една проста, алчна, глуповата женица, продукт и храненица на соца, с който взаимно си паснаха и се използваха. Само че сега времената за щастие са други. Ако простаците и соцпоклонниците в България се събират в една зала Червеноармеец, това всъщност е добър знак за България. Ти ако искаш си се кланяй на изкуфялата смешна Лили, никой не ти пречи, но стига сте занимавали хората с тези смешни и претенциозни соцови нищожества.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сиси Боата

    04 Дек 2012 1:55ч.

    Аз може да съм много несъгласна с много работи, които е писал Дачков, но не мога да отрека, че за много работи тук е прав (макар, че чак бездарна не бих нарекла Лили). Лили Иванова, има много мощен глас, вярно, но тя и корабната сирена е мощна... Няма вкус на пеене и поведение, няма изисканост и красота на фразата - една сила на гласа и една гола емоция, това е. Но явно това се харесва на нашенеца, що пък не. Всеки народ си има право на идоли и всеки народ си заслужава идолите. А нелепицата, че човек, който не харесва Лили Иванова слуша чалга и Слави Трифонов е инфантилна и показва плиткоумието на лилифеновете. Точно пък Явор Дачков, който е ценител на класиката и който ЕДИНСТВЕН показа кой точно е Юлиян Константинов, цитирайки неговото участие в Реквиема на ВЕрси, дирижиран от Абадо през 2001, емблематично изпълнение между другото, докато масата кухи бамбуци питаха "к`ъв е тоА, че се прави на много важен, кой го знае", да е чалгар! Абе явно феновете на Лили знаят само нея и чалгата. И не е изненадващо - същият този г-н Николов по-горе беше написал веднъж, че най-великите ни оперни певци са много по-долу от Лили, защото не можели да напълнят зала 1 на НДК (сега вече са още по-долу, щото едва ли ще напълнят Арена Армеец - логично за МУтрочалгаристан). Какво има повече да се коментира! Слушайте си Лили, давайте си парите за нея, кланяйте й се доземи, ако искате зографисайте си я на икона и й се молете като на светица (щото и тъй са я наричали), но моля, не вменявайте задължение на всички българи да я обожават. Все пак в тази територийка все още има останали хора с култура и вкус над средностатистическия. МАкар че са на изчезване.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сиси Боата

    04 Дек 2012 1:56ч.

    Аз може да съм много несъгласна с много работи, които е писал Дачков, но не мога да отрека, че за много работи тук е прав (макар, че чак бездарна не бих нарекла Лили). Лили Иванова, има много мощен глас, вярно, но тя и корабната сирена е мощна... Няма вкус на пеене и поведение, няма изисканост и красота на фразата - една сила на гласа и една гола емоция, това е. Но явно това се харесва на нашенеца, що пък не. Всеки народ си има право на идоли и всеки народ си заслужава идолите. А нелепицата, че човек, който не харесва Лили Иванова слуша чалга и Слави Трифонов е инфантилна и показва плиткоумието на лилифеновете. Точно пък Явор Дачков, който е ценител на класиката и който ЕДИНСТВЕН показа кой точно е Юлиян Константинов, цитирайки неговото участие в Реквиема на ВЕрси, дирижиран от Абадо през 2001, емблематично изпълнение между другото, докато масата кухи бамбуци питаха \"к`ъв е тоА, че се прави на много важен, кой го знае\", да е чалгар! Абе явно феновете на Лили знаят само нея и чалгата. И не е изненадващо - същият този г-н Николов по-горе беше написал веднъж, че най-великите ни оперни певци са много по-долу от Лили, защото не можели да напълнят зала 1 на НДК (сега вече са още по-долу, щото едва ли ще напълнят Арена Армеец - логично за МУтрочалгаристан). Какво има повече да се коментира! Слушайте си Лили, давайте си парите за нея, кланяйте й се доземи, ако искате зографисайте си я на икона и й се молете като на светица (щото и тъй са я наричали), но моля, не вменявайте задължение на всички българи да я обожават. Все пак в тази територийка все още има останали хора с култура и вкус над средностатистическия. МАкар че са на изчезване.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сиси Боата

    04 Дек 2012 1:57ч.

    Ако може, изтрийте единия от двата ми еднакви коментара.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Валентин (друго мнение)

    04 Дек 2012 2:12ч.

    Валентине, за много неща си прав, но за други не си! Лили Иванова е символ на българската популярна песен, но звезда беше само в България. Да, беше звезда и то преди 15-20 години. Не съм съгласен, че е световна звезда. Може би не знаеш понятието "световна звезда" и го употребяваш не където трябва. За Лили работиха най-добрите композитори, поети, аранжори, музиканти... Какво е тя? Един артист -изпълнител на естрадни песни. БЛАГОДАРЕНИЕ на хората, които й правеха песните тя е Лили Иванова. Трябва да се сети или някой да я подсети, че е време да се оттегли с достойнство. 50 години на сцената са достатъчно години. Кому е нужно повече да се доказва и какво цели с тези си концерти? Май целта е една - пари, пари и пак пари. Не може да се отрече, че алчна, злобна дребна женица. Вече не е за сцена. Та тя дори не знае текстовете на песните си, които изпълнява... Става и смешна, и жалка в очите на хората. Не знам дали сте прочели едно друго интервю на Ахинора Куманова (Нора Нова)и там тя казва: "Лили трябва да се държи като гранддама, а не да се чекне на сцената!"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ванко

    04 Дек 2012 5:42ч.

    Много ми е смешно, когато някой като мен не харесва Лили Иванова и я смята за бездарна, как нейните муджахидими веднага го нарочват за любител на чалгата и Слави Трифонов. Ако за муджахидините на Лили съществуват само две музикални течения - Лили Иванова и чалга, това говори достатъчно за скромните им познания в областта на изкуството. Точно така. Само хора със скромни познания могат да харесват прабабата на българската соц естрада. Ако можем да я сравним например с една друга баба на музиката - Тина Търнар, нашата мяза на ... абе мани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Nekanen gost

    04 Дек 2012 20:26ч.

    Още в седемдесетте години Лили Иванова ни беше крайно неприятна, като изказване на Людмила Живкова излъчвано по радиото. Ние слушахме друга музика, създавана на други места, където нямахме право да отидем, а ако все пак отивахме, не можехме да се върнем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Козма Прудков

    04 Дек 2012 23:36ч.

    Обущари, до обувката!, както казал скулпторът на обущаря, който намерил някакъв пропуск в оформянето на сандалите на извайваната от него фигура, след като започнал да му \"дава акъл\" за други детайли по скулптурата. В текста на богослова и коментарите по него личи, с извинение, много голяма пропаст между желанието за изява от една страна и компетентността, възпитанието и природната даденост от друга. Както едно време е казал Козма Прутков \"Никой не може да обхване необятното\"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • RR

    05 Дек 2012 21:53ч.

    do Nekanen gost +1:)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Баго

    06 Дек 2012 1:50ч.

    На 51 години съм .Завършил съм Естр.отдел на БДК-Не съм лаик в материята и съм напълно съгласен с тезите на Дачков.А за апологетите на звездата ще цитирам покойната ми баба;Едно куче,като се научи да яде лайна-те цял живот са му сладки!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Баго

    06 Дек 2012 1:51ч.

    На 51 години съм .Завършил съм Естр.отдел на БДК-Не съм лаик в материята и съм напълно съгласен с тезите на Дачков.А за апологетите на звездата ще цитирам покойната ми баба;Едно куче,като се научи да яде лайна-те цял живот са му сладки!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хммм до "ПруДков"

    08 Дек 2012 16:36ч.

    Г-не, когато цитирате нещо правете го точно. Това е норма! Първо: не е ПруДков, а е Прутков. И второ - не е: \"Обущари, до обувката\", а е: \"Сапожнику сапоги\". Репин го е извикал да му посочи най-правилния силует на ботушите, а не на сандалите. И не ги е извайвал, а ги е рисувал. Капичи? А, за \"Нельзя объять необатное\", което пак неправилно си цитирал - друг път! За богослова, пък - съвсем си оплел конците...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жарко даркович

    08 Дек 2012 22:48ч.

    да, много трудно е да се спре, когато това е все още прилично. както пише в едно от своите лирични стихотворения Радой Ралин "неуловимо като чувството за мярка". не съм бил на концерта на лили иванова и никога не бих отишъл на подобен концерт. лили иванова никога не е била интересна за мен. може би бе интересна, когато на тотално контролирания български "музикален" фон тя имитираше рита павоне. разбира се самата павоне бе добра по своему за времето си, понеже тя бе оригиналът, а лилето беше подражателка. моите вкусове са доста по-различни и ако говорим за артисти в напреднала възраст, които се появяват на сцена, разбира се всичко зависи от качествата на артиста. спомнете си концерта на Ей Си Ди Си на стадион Васил Левски и как пееше певецът им и как, само как свмиреше и какво шоу поднесе соло китаристът им. но нека кажем и за други големи артисти. ако сте гледали концертите на живо на Крийм, 2005 г., Роял Албърт Хол - има компилация от изпълнения по интернет, а и на ДиВиДи. Какво изпълнение, от трима изключителни музиканти, на солидна възраст, един от тях възстановен слез почти смъртоносно боледуване, 2 години преди това. хора с тежки междуличностни конфликти помежду си в миналото. каква музика, какви импровизации! само те тримата с техните две китари, една устна хармоника и сет от ударни инструменти и разбира се 2 микрофона. това са световни звезди, защото ние ги наричаме така, а те самите се възприемат като МУЗИКАНТИ. музиката им, макар и да изпълняваха свои станали класически композиции и кавъри, бе по-различна, а в известна степен и по-добра от тази на Крийм от края на 60те години на 20 век. наскоро имаше концерт на живо на вечните Ролинг Стоунс, по повод 50 години на сцената. отново прекрасни, макар и не така както, когато бяха млади и както сме свикнали да ги чуваме от плочите и дисковете. големите си остават големи, защото са истински. лили иванова в продължение на толкова много години беше един от многото опитвани български заместители на музиката и артистите, които не ни бе позволено нито да слушаме, нито да гледаме. и тя си остава това - заместител. и тя и "музиката", която представя. не бих писал нещо лошо за нея. дето се казва - човек каквото си направи сам на себе си , друг не може да му го направи. на времето сравняваха нейните успехи с тези на емил димитров. напълно несравними са. пуснете си ако имате някоя стара песен на емил димитров - ако си дал, песен за майката, а после песента на лили иванова. тя пее една и съща песен непрекъснато вече толкова години. ако обичате музиката разликата не може да ви убегне. но тук спорът не е за музиката. тук спорът е дали обичаме истинското, или се задоволяваме и възхищаваме дори, на имитацията, фалша, кича, ако щете. г-н явор дачков точно за това говори - дори и с най-добрите хора, с най-големи амбиции, с много труд, пак можеш да създадеш слаб продукт. като си нямаш нужните качества!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Розина

    09 Дек 2012 1:40ч.

    Преклонението на голяма част от населението към Лили Иванова говори за две неща - липса на елементарна музикална култура и непреодолима склонност към бутане в стадото. Никога не съм понасяла тази личност и като начин на пеене, и като сценично поведение (вие с пискливия си глас,неритмична, не може две стъпки да направи на сцената, само мята жилестите си ръце отпред като луда). Веднъж-два пъти съм виждала по телевиизята Леа Иванова в края на живота й, но ми е достатъчно да преценя какъв артист и човек е и че въобще не може да става сравнение между нея (също и Лиана Антонова, Снежка Добрева и др.) и социалистическия Франкенщайн. Като бяхме студенти преди години, една приятелка казваше: \"Боже, боже, ще си умрем с Тодор Живков и Лили Иванова!\" Права е била. И двамата са живи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    09 Дек 2012 4:43ч.

    А бе хора, на какво и завиждате, че толкова я оплюхте? На парите, или на славата? Или и на двете? Харесвам Лили, харесвам повечето български певци от преди, но не харесвам нито ББ, нито партията му!И харесването на Лили не може да се отъждестви с това на \\\"великия\\\" пожарникар... Всеки има право на мнение.\\\"Въпрос на вкус...\\\". И престанете да налагате своето мнение на другите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вуте

    09 Дек 2012 20:25ч.

    Г-н Дачков, гласът на Лили Иванова беше далеч по-добър от тоя на Леа Иванова - и като диапазон, и като колоратура. Па че ви аресва джаз (синкопирани кадиши) - ми убу, секи с вкусовете си. Ако Лили е пяла кич, то тогава кич са пели и тези, които тя имитираше - Едит Пиаф и Мирей Матийо. Ентелегентно, та даже снобско. А Лили сега е на 74 - какъв глас очаквате да има?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    10 Дек 2012 2:21ч.

    вуте замирисахте ми на канела има една nena (германка) нейната песен 99 вздушни мехура (може и балони по шопски)беше преди години номер 1 в сащ прави впечатление набива се в ушите че където са пяли и пеят канцонети шансончета и немски шлагери там правят любимите ви коли втора употреба на които ауспухите пърдят в дебелите ви чутури с тоя слухов език за провлачените шалварени синкопи на лиляна лошо шопско бъдеще ви се пише (леонард коен някъде на годините на пекотаковицата пее по германия и пушек се вдига, същото е например с паоло конти и други световни кичозни музикални шмекери да му еба майката)когато съм си в бг ако трябва да се подписвам го правя на latinza да му еба майкта

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вуте

    11 Дек 2012 3:15ч.

    Шалом, хамалин!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ТН

    11 Дек 2012 7:08ч.

    Яворе злобен и завистлив си приятелю. До днес те уважавах за смелостта да имаш различна позиция, ама какво да кажа - голяма простотия си сътворил. Ти и Лили сте несравними величини. Когато станеш на нейната възраст, едва ли много хора ще си спомнят кой беше, а както провилно отбелязваш - нейната зала е пълна. А дали просто не те дразнят българите, а не обичаната от тях певица. Тя пее маниерно, а ти не пишеш ли маниерно. И не е ли това почерка на твореца, (или всички трябва да пеем и пишем еднакво). Май съм те надценявал. Известна ли ти е, че разликата между интелектуалеца е празния дървен философ не е голяма. Днес за мен ти премина от първата във втората група...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лито

    25 Дек 2012 20:11ч.

    Просташки вкус,просташки народ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Маги

    03 Яну 2013 20:04ч.

    Милото Маги, с простодушието си показва какво е мисленето на Лили-феновете - елементарно, та чак плоско. Никой не е казал, че щом харесваш Лилето, харесваш и ББ и обратно. ГОвори се за определен манталитет, начин на поведение, това са хора, на които всички са им виновни за неудачите, обаче успехите са единствено и само техни, никой с нищо не е допринесъл за тях. Сиреч манталитета на тъпоъгълниците. Такива са и Лиляна, и Бойко, и феновете на единия и на другия - простовати хорица.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хинова

    25 Фев 2013 20:58ч.

    Всички вие, които злобеете срещу успеха на Лили Иванова, запитайте се дали на нейните години (разбира се ако ги доживеете) ще имате същата енергия и желание за живот. Чест прави на певицата, че при тази икономическа система сама се издържа и продължава да твори. Що се отнася до критиките на нейните певчески умения - поднасянето на една песен е комплекс от фактори: цялостно (личностно) излъчване, синхрон с музикалния акомпанимент, ясна дикция, завършеност на фразите, визия и други. Ако не ви харесва - не гледайте, не слушайте, но и не натрапвайте мнението си, а на-малко я етикетирайте като продукт на соц-а. Дори по времето на мразения от вас \"соц\" тя не се побираше в стандартни рамки. Г-н Яворе Курлезич (както добре Ви назова някой) спрете да изливате словесна диария, защото от Вашите изказвания досега нищо не съм запомнила, но фрази от нейни песни мога да запея ВЕДНАГА, макар да нямам перфектни вокални данни. А-пропо - мисля, че с Вас сме на една и съща възраст (или приблизително)!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Хинова

    12 Апр 2013 16:13ч.

    Ей ги пак клишетата - като станете на нейните години какви ще бъдете. Ми надявам се да бъда нормален възрастен човек с обичта на децата си, а не да плюя върху миналото си и тия, които са ми помагали. Защото твоето любимо бабе точно това прави - наплю всички, които имат заслугата тя да бъде днес Лили Иванова, а не някоя ресторантска певачка, забравена още на десетата година от кариерата си. И особено много се надявам да имам акъл в главата си, а не да изперкам като нея (пеенето на \"Аве МАрия\" с поличка до оная работа и изявата по къси гащи в Кремъл са признак на тотално оглупяване, откъдето и да го погледнеш). И понеже лилифеновете знаете само чалгията и любимката си, чукнете в Гугъл Rosita Fornez и вижте една наистина гранд-дама и то не на 74, а на цели 90 години! И после пак елате тук и пишете колко велика, неповторима и единствена е вашата Лили.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Никола

    29 Дек 2014 20:33ч.

    Не съм фен на Лили Иванова.На да кажеш \\\&quot;Не си падам!\\\&quot; е едно, а да си смучеш от пръстите смехотворни аргументи за да завреш в дън земя онзи, чиято музика просто не харесваш - нещо съвсем друго. Жалко, че г-н Дачков отново се е упражнявал в дисциплината \&quot;неспортна злоба\&quot;...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи