Иво Христов: За 30 години преход се превърнахме от комунистическа в антикомунистическа диктатура

Иво Христов: За 30 години преход се превърнахме от комунистическа в антикомунистическа диктатура
Нямаме свобода на словото, имаме бутафорен изборен процес, почти пълен контрол над медиите, зависимост на бизнеса от държавата. Всичко това се извършва под знамето на антикомунизма. Разпределението на постовете в ЕС бе сделка между Франция и Германия, прикрита като междупартийно споразумение.

 

"Това, на което станахме свидетели през последните дни, е една сделка между Франция и Германия, прикрита като междупартийно споразумение между Европейската народна партия, доминирана от германците, и групата на либералите, доминирана от френски евродепутати от групата на г-н Макрон. Това събуди брожения в парламента, свидетел съм на рязко негативната реакция на Групата на социалистите и демократите, към която принадлежа - в нея настроенията бяха въобще да се отхвърли сделката. Дали тя ще бъде утвърдена след две седмици в Страсбург, все още е под въпрос."

 

Това заяви Иво Христов, член на Делегацията на българските социалисти в ЕП, в предаването "Неделя 150" по Българското национално радио.

 

По думите му кандидатурата на Урсула фон дер Лайен за председател на ЕК е неубедителна дори в средите на ЕНП. Христов припомни, че редица политици, в т.ч. и български, изказаха своите резерви към нея.

 

"Тя не е политик с ярко европейско минало, а по-скоро с неубедително минало в националната политика, така че сделката може и да не се случи. Но самият факт, че говорим за сделка, вече е проблем. В Европа има социални кризи, налице са и миграционни проблеми по южния фланг на континента. Хората очакват решения, а са свидетели на това как се разпределят постове", смята евродепутатът.

 

"ЕС е наднационално образувание, което претендира за демократичност. Но по структура то не съответства на класическата демокрация. Имаме законодателен орган - парламента; той обаче е лишен от законодателна инициатива. Имаме изпълнителен орган - комисията, но имаме и един орган, който стои встрани - това е Европейският съвет, който обединява лидерите на държавите членки и в който често се вземат основните решения, както в случая с ключовите постове в ЕС. Този орган дефакто казва на парламента, че е излишен, като му спусна една договорена сделка за утвърждаване и погази принципа на водещите кандидати, който целеше да създаде някакво подобие на демократичност в избора на ключовите фигури в ЕС", каза Иво Христов.

 

Според евродепутата реформа на институциите на ЕС е необходима и основна крачка в тази посока е парламентът да се сдобие със законодателна инициатива.

 

"Трудно е да се надмогнат националните егоизми - затова Съветът, където говорят националните лидери и защитават националните интереси, засега надделява над всички останали институции. Нещо повече - дори се получава така, че решения се вземат в много по-тесен формат. Френско-германският тандем на практика диктува политиката на Съюза", коментира Христов.

 

На въпрос на водещия, свързан със създалото се дипломатическо напрежение между България и Сърбия, Христов отговори: "Думите на сръбския външен министър Ивица Дачич са в резултат на едно нескопосано изказване на нашия премиер. Това всъщност показва в каква степен амбициите на г-н Борисов да бъде говорител, омиротворител и европеизатор на Западните Балкани са илюзорни. Няколко месеца след прословутото европредседателство, когато проглушихме ушите на цяла Европа и най-вече - на българската публика - с приоритета "Западни Балкани", там се очертава провал. Впрочем самият Борисов, за да бъде завършена карикатурата, заяви, че се отказва от поста върховен представител по външна политика на ЕС, тъй като е възможно да отнесем негативите от отказа на Европа да приобщи Западните Балкани. В международните отношения е толкова важно какво казваш, колкото и какво премълчаваш. Коментарът на Бойко Борисов бе напълно излишен и той породи криза. България трябва да постави своите ясни условия, но и това не се случва."

 

"Ролята на българските евродепутати не е да прикриваме тези проблеми, а да работим за решаването им", заяви Христов в отговор на въпрос дали е правилно БСП да сигнализира редица европейски институции по въпроса за партийните субсидии.

 

"Нормално е да бъдат сигнализирани, тъй като сме част от едно общо семейство. Цяла Европа се занимава с проблемите в полската демокрация, с Унгария. Но Европа, доминирана от ЕНП, категорично неглижира проблемите на българската демокрация и се прави, че не ги забелязва", каза Христов.

 

"Ще поставим на дневен ред в Европейския парламент всички въпроси, свързани със свободата на словото и състоянието на демокрацията в България. Въпросът с партийните субсидии е точно такъв. В страна с изключителна ниска гражданска активност, каквато е България, това, което не успяваме да правим дори с финансиране, ще угасне съвсем, ако няма финансиране. Българските партии трудно могат да разчитат на гражданска активност, при положение че българите не са излизали на улицата от години."

 

Според него намаляването на партийните субсидии хвърля партиите в ръцете на бизнеса. "Всички партии имат и ще имат дарения. Въпросът е какъв е мотивът на тези бизнесмени да подкрепят една или друга партия. И сега има изцяло бизнес партии, като тази на г-н Марешки. Често българският бизнес търси политическа легитимация, за да обезпечи съществуването си, тъй като върху него се оказва много силен натиск", добави той.

 

"Ако я нямаше Европа през тези 30 години, може би у нас нищо нямаше да се случи. Ние и сега завършваме една парабола - за 30 години преход от комунистическа диктатура се превърнахме в антикомунистическа диктатура. Нямаме свобода на словото, имаме бутафорен изборен процес, почти пълен контрол над медиите, зависимост на бизнеса от държавата. Всичко това се извършва под знамето на антикомунизма. Бившият телохранител на Тодор Живков - Бойко Борисов - припомня при случай атентата в "Света Неделя", дядо си... Всичко останало е същото. Както се казва в един роман на Джузепе Томазо ди Лампедуза: "Всичко трябва да се промени, за да остане точно същото." Това се случи в годините на българския преход."

 

Според Христов изкуствено се правят внушения, че има нещо нередно и скандално в това позициите на българския президент по дадени въпроси да съвпадат с тези на една или друга партия; още повече - с позициите на партията, която го е излъчила. "Никой не питаше г-н Плевнелиев защо винаги приглася на г-н Борисов, това изглеждаше съвсем естествено. А сега се внушава, че има нещо скандално, когато президентът не е съгласен с правителството. Според Христов понятието "равна отдалеченост" (от партиите) е политологическа интерпретация. "Нима трябва президентът да бъде равно отдалечен от фашизоидни и от демократични формации?", попита той. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Мисля, че пак сме си комунистическа диктатура.

    07 Юли 2019 14:14ч.

    Достатъчно е да се погледнат ГЕРБ и Борисов. По-младото поколение не помни, но по-старите, които се нагледахме на социализъм виждаме съвсем ясно паралелите. Но днешния комунизъм е много по-хард, както казват младите. Да не говорим, че `тогава` поне социалната страна на живота беше много по-застъпена. А това, че днешните гербери начело с началника си се пишат антикомунисти и демократи е въздух под налягане. Намерили народ, който се лъже лесно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    07 Юли 2019 14:37ч.

    Напълно подкрепям предния коментар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    07 Юли 2019 14:39ч.

    Антикомунизмът си умре с многохилядните митинги на СДС. Отдавна. Това сега е реалният живот. Но не е демокрация. За демокрация трябва гражданско съзнание, което е като английската морава от приказката, трябва триста години да я косиш и поливаш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христов, чдетене му е майката

    07 Юли 2019 16:09ч.

    Наскоро „Ню Йорк Таймс“ – един от най-авторитетните световни вестници, чиито издания (печатно и електронно) имат милиони читатели всеки ден, публикува нов „Комунистически манифест“, озаглавен „Светът е хаос. Нуждаем се от напълно автоматизиран луксозен комунизъм“ (1). Става дума за виждане как ще изглежда светът и накъде ще върви той от сега нататък. Това виждане е провъзгласено 170 години след предходния манифест – период, в който настъпи невиждан скок на технологиите и науката. Текстът, публикуван в „Ню Йорк Таймс“, е откъс от по-голямата работа на Арон Бастани „Автоматизиран луксозен комунизъм: Манифест“ (2). Васил Проданов* Според новия манифест това, че светът днес е в криза, вече се е превърнало в клише, но както се казва още в първия Манифест от 1848 г., именно кризата на определен етап от развитието на капитализма трябва да доведе света до ново общество. Кризата днес има много проявления – намаляващ икономически растеж, ниска производителност, падащо заплащане на труда на големи групи от хора, екологична криза, колапс на либералната демокрация. Това е свят, в който има стотици милиони бедни, а неравенството расте по-ускорено от всякога преди това в историята. Но най-потискащото в сегашната криза, пише „Ню Йорк Таймс“, е липсата на колективно въображение за това, че светът може да бъде радикално променен и да се създаде нещо съвсем ново. Това ново става възможно благодарение на намаляващите разходи за информацията и напредъка в технологиите. В момента те вече създават основите на колективно бъдеще на свобода и луксозен живот за всички. Маркс смята, че комунизмът ще стане възможен на много високо равнище от развитието на това, което той нарича производителни сили, свързани преди всичко със средствата за производство. На първо място тук са технологиите, които могат да произвеждат огромно количество продукти, достатъчни да удовлетворят всички потребности на всички хора. Затова и светът в публикацията на „Ню Йорк Таймс“ е видян именно през призмата на очакванията от тези технологии. Те вече навлизат в стадий, който може да доведе не просто до удовлетворяване на потребностите на всички хора, но и до най-луксозен живот за всички – живот, характерен преди това само за висшите класи в обществото. ...В необичаен свят живеем. Нищо не е това, което е. У нас бившата комунистическа партия се отказа от идеята за комунизма, прие неолиберализирана версия на социалдемокрацията и не знам дали лидерите ѝ, дори с пистолет на слепоочието, биха се осмелили да кажат, че са за комунизъм. В същото време в най-богатата страна в света, в която капитализмът е развит в най-висока степен, най-авторитетният вестник публикува част от нов Комунистически манифест на ХХI век. А миналата година по случай 200-годишнината от рождението на Маркс, чието име лидерите на нашите системни леви партии също не посмяват да споменат, същият „Ню Йорк Таймс“ публикува статия под заглавие „Честит рожден ден, Карл Маркс. Ти беше прав“. За какво е прав Маркс, според „Ню Йорк Таймс“? Според статията във вестника – за това, за което българските политици мълчат, а именно че „капитализмът е движен от дълбоко разделяща класова борба, в която управляващото класово малцинство присвоява принадения труд на класовото мнозинство от работническата класа като печалба“.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Swann

    07 Юли 2019 16:27ч.

    Хилядократно по-добре от съветския ботуш, по-добре да сме зависими от сделка на Германия и Франция отколкото територия в която правовоя ред дори неприкрито е снет от шайка червени слабоумници

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боже!

    07 Юли 2019 18:12ч.

    Като тръгнат да хленчат за истинска демокрация! Те това е то демокрация! Какво идеализирате Запада или Америка. И там корупция, и там мой човек, само че узаконено и местното население, дето никога не е помирисвало дори някакво равенство , е свикнало с мисълта, че те това си е животът. Едни в гетата, други в къщите си обградени с огради и под денонощно наблюдение! Свиквайте! Това е демокрация! Идеален вариант, по учебник! За комунизма, дето никога не го е имало, само в сънищата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хе, хе! Мечтайте си за времето на съветския ботуш!

    07 Юли 2019 18:14ч.

    Сега му е времето на американския задник, хем тежи, хем вони!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • stein

    07 Юли 2019 18:48ч.

    Откога БКП2=ГЕРБ са антикомунисти??

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тачо

    07 Юли 2019 19:08ч.

    Swann, ГОВЕДО, а вечер поглеждаш ли под леглото дали няма там някой съветски ботуш...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Помнещ

    07 Юли 2019 20:53ч.

    Какво очакваш от маскираните като демократи наследници на комунистите ?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рмм

    07 Юли 2019 22:29ч.

    Ебати лъжеца. Ако имаше сега антикомунистическа диктатура тоя за тия ппиказки щеше да е в белене, както правеха комунистите ако им кажеш, че строя е скапан.вместо тва той се шляе из брюксел зема куп мангизи за нищо и ръси глупости.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • vessi

    07 Юли 2019 22:51ч.

    За каква антикомунистическа диктатура говорите.Та вие ,комунистите вече 30 години въртите България както ви е удобно и манипулирате с празни обещания и красиви приказки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гларус

    07 Юли 2019 23:08ч.

    Тоз на какви хапчета е? От комунистическа диктатура станахме по- комунистическа диктатура. Някой от бившите да е в затвора? Дори и последния селски партиен секретар е на добра служба в ДПС

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • passer-by

    08 Юли 2019 11:55ч.

    Комитетът по демокрация, човешки права и хуманитарни въпроси на Парламентарната асамблея на ОССЕ отхвърли резолюцията на Русия, която предложи да осъди нео-нацизма и да призове държавите да се противопоставят на възхваляването на нацисткото движение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ИМПЕРИАЛИЗМЪТ ЛИ

    08 Юли 2019 13:43ч.

    Дясно мислещите са против образованието на чуждите деца с тяхните пари. Виктор Юго: "Този, който отваря училище, затваря затвор" ... Наркоманията и алкохолизмът са същите като безработицата и самотата, и изолираността, и пасивността - липсата на надежда. И на тях безработните, самотните им трябва лечение, внимания, помощ и комуни. Бедността дори е същото, и има нужда от лечение. Дясното проповядва индивидуализмът. Но да си помогнеш сам, е същото като Мюнхаузен който се дърпа за косата. Ако някой не си е помогнал, значи не може да си помогне. Било лесно да си в багажникът на колата, а кой те поставя в багажникът на колата?-не е ли този който е роден със златна лъжичка на задната седалка на ролс-ройс..Средната класа е резултат от лявата борба. Преди 30-40 години в Индия и Мексико, са си мислили как и при тях скоро ще се появи средна класа, но тя си остава пак и днес почти нула, от 0,15% е статала 0,05%. Дори намаля, а в Китай расте. В България и Източна Европа от 30% през 1990та сега е 3%, в Чехия и Полша от 60% е станала 40%. Средна класа е общество и домакинства въоръжени с всички достижения на съвремието, модерни дрехи, фитнес, модерна кола от магазинът, дом с всички модерни уреди и удобства, без недостатък - без излишък, почивки и екскурзии, пътувания и ресторанти, хубава храна и разнообразна - избор. Кога Индия и Мексико ще имат сериал като Синьо лято, никога. 40% от българите имат надежда да почиват на курорт. Но само 12% са почивали миналата година. Следователно 60% нямат надежда за почивка, 28% имат гола надежда, и само 12% ходят на почивка.медии: "7 % или 511 000 души. От седемте процента българи със спестявания пък едва 13 на сто имат депозити над 5 000 лв. или това са приблизително 66 000 души. Преобладаващата част – 46% от хората със спестявания имат спестени суми до 1000 лева, тоест това е 3,22% от населението." "90% от населението обеднява или поне спестяванията му не растат и около 10% или по-малко имат растящи спестявания. 75-76% от депозитите са с размер под 1000 лв. . В най-ниската категория, до 1000 лв, средната сума е около 114 лева, в следващата, сума недостатъчна за покриване на месечните разходи за ток, телефон, вода и централно отопление в големите градове. За такава ситуация свидетелстват и нароилите се напоследък небанкови кредитни институции" В България има най-много собственици на жилища. Едно жилище е собственост на баба, дядо, татко, мама, чичо, и аз. Но е писано по документи на дядо. Медиите също така промиват ? мозъците на българите, че в България има най-много собственици на жилища, а малко живеят под наем. Колкото повече жилища и жилищна площ има на глава, толкова повече ще се отдава и под наем. През 2012 г. 17,2% от населението на ЕС-28 е живял в пренаселени жилища - най-високите нива пренаселеност са регистрирани в Румъния (51.6%), Унгария (47,2%), Полша (46,3%), България (44.5%) и Хърватия (44,1%). По жилищна площ на глава, Германия води пред България три пъти 55 кв.м срещу 18 кв.м... От 1984г. до 1992г., са построени 480 000 жилища от държавата, от тогава мина 3-пъти повече време.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за сведение

    08 Юли 2019 13:45ч.

    Кирил Ананиев наследява Владко Горанов, при смяната на ГЕРБ със служебното правителство, след служебното Горанов сменя Ананиев. Финансовото министерство. Те са племеник и чичо. Ананиев 1980те началник отдел на Главно управление „Държавни разходи“. Тоест работи с Живков.Заместник министър на финансите в правителствата на Иван Костов, Симеон Сакскобургготски, Сергей Станишев и Бойко Борисов. 2017та министър на финансите при Герджиков. Специализира в областта на финансирането на социално-културните разходи в УНСС, както и в областта на реформата в здравеопазването в Чикаго, САЩ. 1980те, Живков праща Гечев, Кристалина и финансовият на Виденов, да учат антикомунизъм и пиночетска икономика - неолиберализъм, при Сорос в САЩ и Англия. Сидеров:Анжел Вагенщайн имаше на балконът на луксозният си апартамент, подготвени плакати за демократичните митинги. Живков: Сега предстои фирмите да се изпълнят със съдържание. Какво може да бъде това съдържание? Само онова ... което се намира в западните фирми ... – нас напълно ни удовлетворява ... Предстои цялото здравеопазване да мине на акционерен принцип ... Ако не го задоволява лекаря или менюто в болницата – ще си доплати. ... Акционерната фирма ще обхване като ракови образования цялото общество. Хитлер: "Правителството няма да защитава интереса на германският народа, чрез икономика, организирана от държавата, а ще подкрепя частното предприемаество" Сидеров казва, че няма нищо безплатно? Гръм от небето ли ще удари, този който каже държавно здравеопазване, като в Англия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ПАРИ ПАРИ

    08 Юли 2019 13:47ч.

    Терминът неолиберализъм се ражда на среща в Париж през 1938 г. Сред делегатите са двама души, които по-късно ще станат определящи за идеологията, Лудвиг фон Мизес и Фридрих Хайек. И двамата изгнаници от Австрия, те разглеждат социалдемокрацията, онагледена от Новия курс на Франклин Рузвелт и постепенно развиващата се социална държава във Великобритания, като проява на колективизъм, който обитава същия спектър като нацизма и комунизма. В „Пътят към робството“, публикувана през 1944 г., Хайек твърди, че правителственото планиране, смазвайки индивидуализма, неминуемо ще доведе до тоталитарен контрол. Ето зощо план "Маршал" за Източна Европа нямаше, той се определя като комунизъм и фашзъм, от господстващата идеология над 40 години вече - неолиберализмът.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Андрей Кънчев

    08 Юли 2019 13:49ч.

    В умът на десните и егоистите, дясното е политика егоизъм, тоест защита на неравенството. За тях марксизмът е равенство, защита на равенството. Културният марксизъм е следователно - куптурно равенство. А какво е равенството, ако не либерализъм - тоест и демокрация, политики оспорващи неравенството. Забраниха равенството в икономическата сфера, ред е и на демокрацията и свободата за всички.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нео-фашизъм е

    08 Юли 2019 13:51ч.

    Представете си, ако хората в Съветския съюз никога не бяха чували за комунизъм. Идеологията, която доминира нашия живот, за повечето от нас няма име. Споменете я в разговор и ще ви отговорят със свиване на рамене. Дори ако слушателите ви са чували термина преди, те ще имат затруднения да го дефинират. Неолиберализъм: знаете ли какво е? Неговата анонимност е едновременно симптом и причина за мощта му. Той играе основна роля в забележително разнообразни кризи: финансовият крах през 2007-2008 г.; изнасянето в офшорки на богатството и властта, процес към който Панамските документи ни дават само бегъл поглед; бавният колапс на общественото здравеопазване и образование; увеличаващата се отново детска бедност; епидемията от самота; колапсът на екосистемите и възходът на Доналд Тръмп. Но ние отговаряме на тези кризи сякаш всяка от тях е изолиран случай. Изглежда не разбираме, че всички те са катализирани или изострени от една и съща последователна философия; философия, която има – или имаше – име. Каква по-голяма сила може да има от това да действаш без име? Неолиберализмът е проникнал до такава степен в живота ни, че рядко го разпознаваме като идеология. Изглежда приемаме твърдението, че тази утопична, очакваща пришествие вяра описва някаква неутрална сила; някакъв вид биологически закон, като теорията на еволюцията на Дарвин. Но тази философия се поражда като съзнателен опит да се премоделира човешкия живот и да измести позицията на властта. Неравенството е превърнато в добродетел. Пазарът гарантира, че всеки получава това, което заслужава. Неолиберализмът вижда конкуренцията като дефиниращата характеристика на човешките взаимоотношения. Той редефинира гражданите като консуматори, чийто демократичен избор се упражнява най-добре чрез купуване и продаване, процес, който възнаграждава качеството и наказва неефективността. Според него „пазарът“ предоставя ползи, които никога не биха били постигнати чрез планиране. Опитите да се ограничи конкуренцията се разглеждат като заплаха за свободата. Данъците и регулациите трябва да бъдат минимизирани, обществените услуги трябва да бъдат приватизирани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нео-фашизъм е

    08 Юли 2019 13:54ч.

    Сидеров:Анжел Вагенщайн имаше на балконът на луксозният си апартамент, подготвени плакати за демократичните митинги. Живков: Сега предстои фирмите да се изпълнят със съдържание. Какво може да бъде това съдържание? Само онова ... което се намира в западните фирми ... – нас напълно ни удовлетворява ... Предстои цялото здравеопазване да мине на акционерен принцип ... Ако не го задоволява лекаря или менюто в болницата – ще си доплати. ... Акционерната фирма ще обхване като ракови образования цялото общество. Хитлер: "Правителството няма да защитава интереса на германският народа, чрез икономика, организирана от държавата, а ще подкрепя частното предприемаество" Сидеров казва, че няма нищо безплатно?Решетников, Путин, и Сидеров, искат русофилите да са десни. хахаха.. Че има ли десен който да обича бедняци. ДЕСНИ КОИТО ДА ОБИЧАТ ВТОРИЯТ, ТРЕТИЯТ,.. ДЕСНИТЕ ОБИЧАТ САМО ПЪРВИТЕ! Консерваторите са русофоби номер едно, фашисти. Атака обичат хитлер и русия. Но консерваторите в ЕС мразят РУСИЯ. Сорос и БСП, създадоха ДПС, СДС, АТАКА, ГЕРБ. Румен Воденичаров акушира и на СДС и на Атака. Вестникът на Хитлер се казвал "Щурм"="Атака". Капитализмът е плутокрация с имитация на демокрация, а фашизмът е сваляне на маските. Хитлер: "Правителството няма да защитава интереса на германският народ, чрез икономика, организирана от държавата, а ще подкрепя частното предприемачество" http://www.dokumentalni.com/?p=3139

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НЕ СЕ ЛЪЖЕТЕ

    08 Юли 2019 13:55ч.

    Капитализмът има три показателя, колко е нова капиталическата класа, колко е склонна господстващата световна капиталистическа върхушка да позволи националните олигархии - мафии - да отидат във финансовият капитал, и трето - колко средна класа има в страната. Тези три показателя определя в кой век е капитализмът в дадена държава. Така всяка бедна държава ще и трябват 100-150 години, но понеже историята никога не се повтаря по същият начин, и след толкова години нищо няма да е сигурно. Първо защото индустриализацията и енергията са други, второ защото първите са първи, и те правят монопол. То и капитализмът е път към монопол. Какво е капитализъм? Това е когато машините и глобалната търговия, прави масово производство от една фирма, която иземва пазарът на занаятчиите и семейните фирми и ферми. Това е път към монопол. Капитализмът е път към монопол. Демокрацията е път към социализъм. И не е задължително качеството да е високо, а цената ниска. Търговията определя. Какво е познал Адам Смит и какво Маркс и Ленин? Ленин описва империализма като „висш и последен стадий на капитализма“. През XXI век вместо империализъм, се появява едно ново понятие глобализъм. Признаци на империализма появяване на монополи; обединение на производствения и банковия капитал във финансов капитал; завършило е териториалното разделение на света, което поражда войни за неговото преразпределение; възникване на олигархии; монополистични съюзи си поделят света.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • стефан цанефф

    08 Юли 2019 13:59ч.

    Консерватизма намира за виновни личностите, либерализмът и прогресивизмът смятат системата за виновна. ... Така е и за стетуквото, системата е добра хората са виновни за провалът. Ако отменят системата, то в минало време системата е виновна. Бащите от БКП са невинни, системата била виновна. Костов е виновен, системата не е. Студената война е спечелена от Червената олигархия - днес капиталистическа върхушка. https://www.facebook.com/notes/ivan-kostov/никаква-отсрочка-вработническо-дело-30111989г/10150371976389538/ http://otzvuk.com/Knigi/New%20books/Revolutsia%20mente.htm https://chitanka.info/text/2795-bylgarija-ili-mafijatay Западът не сме искали да ги унищожаваме, това е тяхна лъжа. Източна Европа беше буфер срещу западно нападение срещу СССР. Сега пак сме буфер срещу Русия обаче. Само територията свързана пряко с началниците се държи с доволно население, пак буфер, но за лична сигурност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бананова република

    08 Юли 2019 14:12ч.

    Нинова е най-доброто за БСП. Станишев беше най-доброто за БСП, и даде максимумът, най-голямото постижение за БСП. Нинова вече даде максимумът, най-голямото постижение за БСП. КОЛКОТО ТОЛКОВА. Да му мисли ниската класа, БСП взеха нужното им. Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората. Моторът на колата БСП толкова вдига, и те повече не искат, удрят спирачки. Дясното разчита на лидери, защото вярва в системата - че е най-добрата. БКП=ГЕРБ=ДПС=БСП вярва в лидерството, няма да сменява системата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иво Христов 2

    08 Юли 2019 23:43ч.

    Е, вЕрно ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ивчо,

    09 Юли 2019 0:23ч.

    положи усилие да не назоваваш, а да даваш условия да разберат. Второ, припознай си "нискта гражданска активност". Ако си решил да ставаш политик ти е задължително и обикаляй Родината!!! Парле ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ХСНЛ

    09 Юли 2019 13:39ч.

    Християнски-Социален-Неолиберализъм! Премахване на правителството и партиите, и премахване на икономическата политика, като такива. Само данък ДДС 20%, 70% от него за социални помощи, 30% за полиция и армия. Общините също да се издържат от ДДС, което да е колкото искат жителите, за колкото време желаят. Армията да е длъжна да строи комуни за безработните и бездомните, като армията взима 10% от продукцията за себе си. Ако обществото реши, и пътища да прави армията и полицията с 5% от средствата си и с 5% от времето на служещите в армията и полицията. Армията и полицията да са едно и също, но разделени на 10 части, да няма преврат и диктатура, с демократично управление, служещите правят референдум за всичко. Медицината която е безплатна към всяка община, с издръжка акцизи и ддс-община, да е елементарна, без излищни високи технологии, но етична и безкрайно достъпна и демократична. Акцизите да са само за болници, комуни за зависими, екология и ВЕИ-безплатни. Образованието да е до 7 клас, просто и демократично, четмо, писмо, смятане, география и литература, филми, музика и музициране, пеене, играене, физкултура, готвене, строителство, техника, музеи, екскурзии, езици и лагери, на ниво Питагор. Никакви пенсии и пенсиониране от държавата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Приятел

    09 Юли 2019 13:52ч.

    От комунистическите глупости на платени думбалумбаджии и нагаждачи не очаквам да науча нищо, проблемът е че и те не научават нищо! Какъв човек ткрябва да си, с каква логика, диалектика и разбиране за света можеш да ръсиш такива безумия? Не тръгвай за Брюксел, спри се за известно време на 4-ти километър и ако се пооправиш тогава Брюксел. Това че вече си бил там, не значи че пак трябва да бъдеш, този амбициозен човек защо не го пратим да завежда офчите въпроси в посолството ни в Таджикистан?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бдете Хора!

    09 Юли 2019 14:01ч.

    "Нямаме свобода на словото, имаме бутафорен изборен процес, почти пълен контрол над медиите, зависимост на бизнеса от държавата. Всичко това се извършва под знамето на антикомунизма." Нямаме свобода на словото - но не и за теб, ти сега ще можеш и международно да се избълваш! Изборен процес - че кой твори прекрасните изборни закони? Нали такива като тебе - комунистически чеда, Мая май например... Пълен контрол над медиите - ами да, чие издание е момчето-чудо? Да не би на демокрацията? Зависимост на бизнеса от държавата - как хитро го извъртя, то всъщност е зависимост на държавата от комунистическата олигархия. И всичко под знамето на комунизма трябва да е нали, а не на антикомунизма, то си е ясно!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тоалетна на двора

    10 Юли 2019 14:33ч.

    Всичко е ясно - преди ставаш комунист, защото имаше гювеч от тая работа! Сега се плаща за антикомунизъм ... Бай Ганьо не може да е друг! Кой са комунисти или деца на комунисти?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Такива като този Иво Христов

    11 Юли 2019 23:35ч.

    трябва да мълчат, за да изглеждат умни. Отнася се и за другия Иво, рожбата на българосъветската дружба. Обадят ли се и всички илюзии рухват!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи