За дебилните пърформънси на солидарност. И за някои други детайли

За дебилните пърформънси на солидарност. И за някои други детайли
Ужасяващо е това да се опитваш да трансформираш гнева на хората от смъртта, терора, лъжата и сбърканите политики в дебилни пърформънси на солидарност. Париж вече веднъж преживя смъртта като пърформънс…Je suis Charlie.

Някакво пост-трагично-забавление с цветя и плакати, снимки и шествия, свещи и изкуство… Днес отново това се повтаря, точно както „правилника” за цветни революции (снимки на протестърка, целуваща полицай, пиана, балони и свирки). Извадиха дори пиано в Париж да посвирят за убитите.

 

 

Унищожаването на нормалната менталност на гражданите ми изглежда най-голямото престъпление от серията стратегии на хибридната война. Неприятно е да виждаш завличането на човешките емоции на хората в капана на целенасочената употреба за решаване на геополитически цели.

 

Гневът на гражданите, който би трябвало да отключи революция, да помете идиотската политическа класа и да поиска нови хора на върха с нови концепции за политика, е отклоняван умело в сълзлива дружелюбност

 

„Сложи си френското знаме! Да поплачем заедно! Да се борим толерантно с тероризма, който съсипва универсалните ни човешки ценности!” „Няма да унищожите демокрацията ни!” И така нататък, всякакви инфантилности от този сорт.

 

Какво гениално и перфидно отклоняване от истината! Никой на никого не търси отговорност. Просто свирим на пианото и носим цветя. А войната за разграждане на нашите мисли, за разграждане на нашата свобода, за разграждане на нашата национална сигурност – продължава. Това не е видима война. Видимата война е само етюд на невидимата кражба на нашите права да бъдем човеци, да знаем истината, да определяме политиката и начина, по който да живеем. Европа е на смъртния си одър – раздърпана, хаотична, намачкана, обедняваща, подготвяна за грабеж, за източване на капиталите, за смяна на същността й.

 

Европейският континент ще се превърне в гето. Така никога няма да има Евразия, ще има просто Азия, а там стратегиите са други.

 

Това е истинското нещастие. Винаги е имало смърт, терор, убийства. Но истинското нещастие е да не разбираш защо се случва терорът и да продължаваш да го търсиш. Да го дърпаш за опашката.

 

Колективният Запад среща собствената си лъжа. И реагира на лъжата пак с лъжа. Покрива ужаса с пърформънси. Западът посреща атентатите в други части на света с една чувствителна невежливост. Руснаци, турци, сирийци, иракчани, африканци, украинци, нека мрат! Тези смърти нямат значение. Но виж, европейската смърт на хора е нещо съвсем друго.

 

Следва да поплачем, да сложим знамена и да поръсим всичко с фалшиви клишета. Въпреки високомерното разделение, Европа не може да се съхрани. Лъжата я унищожава отвътре. Това се нарича управление на менталната реалност. Да смяташ действителността за друго нещо. Да определяш истината с нейната противоположност.

 

За да бъде изграден глобализираният хаос бе работено много. Така най-накрая дори Париж (вечният интелектуален бунтар) стигна до своя патетичен президент глупак, който е комично отражение на вътрешната несъстоятелност на нашия свят.

 

Толерантност, демокрация, „ще се разправим безпощадно” и прочее. Тотална безпомощност. Оланд е изображение, съвкупен образ на проблема на Европа. И този проблем е много, много тежък. Защото става дума за криво (фалшиво) възприятие на действителността.  

 

Интересен е коментарът на Полша по повод атентатите в Париж. Министърът по европейските въпроси Конрад Шимански казва: „Атентатите още веднъж потвърждават решението ни да затворим границите за бежанците. Тежките последствия от атентатите засягат пряко единството в Европа. Тези атентати в Париж са епизод от война. Те са една нова криза, която се наслагва върху съществуващата вече криза.”

 

Атентатите са част от европейската криза, а тя самата е интегрална част от генералната криза на Запада. Логично следва въпросът: „А каква е генералната криза на Запада?”

 

Сегашната световна финансова система приближава „предела” на своите възможности. Ненапразно Путин в съболезнователната си телеграма до Оланд подчерта, че не само изпълнителите, но ипоръчителите трябва да понесат заслужено наказание.

 

САЩ усещат, че глобалният им захват върху света се изплъзва, и опитвайки се да отложат загубата на влияние, умело използват цивилизационните противоречия, за да насаждат конфликти и хаотизация на обособени пространства от света.

 

Хаотизацията на отделни страни и цели региони води до това, че от там се изнасят (изтичат) парите. Този факт не бива да се подценява и да се смята за лекомислена теза. Финансовият ресурс напуска размирните региони и търси убежище в безопасни тихи заливи на сигурността. Доскоро за такива се считаха офшорките, места като Кипър и Вирджинските острови, но днес тяхната слава е вече в миналото.

 

Американските специални служби направиха всичко, за да свалят сигурността на банковата тайна от тези легендарни места. Това се случи и с Швейцария, където, знаете, вече няма банкова тайна, ако американците пожелаят издирването на някаква личност.

 

Всички тези зони на капитала отдавна не гарантират анонимността и безопасността на своите клиенти. Ето защо всички парични средства, търсещи убежище от зоните на хаос, войни, терор и пр., не без паника се отправят към САЩ. Това се вижда дори от котировките на промишления индекс Дау Джоунс. През последните няколко години парите, идващи от зоните на хаоса, потънаха в акциите на американската борса. И въпреки стагнацията на американската икономика, борсовите показатели за стойността на ценните книжа бият всички рекорди.

 

Интересно е това как много терористи напоследък взимат най-първо своите паспорти и отиват да правят атентати като „удобно” поставят на видно място своите легитимни документи, току до убитите, че да може полицията по-лесно да разбере какво се случва и кой е виновен. В последните години „кукловодите” на подобни сюжети много подценяват останалата част от човечеството или по-скоро наглостта им е толкова наедряла, че не им пука от съшиването с бели конци.

 

Убедена съм, че е второто. Абсолютната власт ражда разгулния разврат на деспота, който всичко си позволява. Немалко империи са загинали от това. Деградация и морална разруха, идващи от самата същност на абсолютизма. Терорът е неизменна част от имперската поддръжка в етапа на разпада.

 

Палмира и Ракка са две ключови точки, през които минава най-късият икономически изгоден път на стратегически желаните тръбопроводи от Катар и Саудитска Арабия към Турция, а от там към Европа. Турция е заинтересована да бъде енергиен хъб на Европа, затова тя също преследва свалянето на Башар Асад. Зад проекта за доставянето на катарски и саудитски енергийни ресурси в Европа стои стратегията на САЩ и Великобритания, която цели пълното изтласкване на руския доставчик от европейските пазари. Президентът Асад се противопостави на този проект и подписа споразумение за транспортирането на газ по трасето Иран-Ирак-Сирия, което би трябвало да излезе до средиземноморското крайбрежие (но не турското) с потенциал за захранване на Европа.

 

Това категорично отключи гражданската война в Сирия. Въпреки касапницата в момента в региона, САЩ планират чрез сухопътна акция да овладеят стратегическите точки Палмира и Ракка. Затова те вече са склонни Асад временно да остане президент, докато се измисли друго решение.

 

Тъй като териториите са разкъсани и има възможност за обособяване на автономни райони, които могат да бъдат контролирани. В коалицията на САЩ влизат около 65 страни (всякакви, включително страни-джуджета). От тях 12 изпратиха самолети, които да бомбардират „Ислямска държава” заедно с американците.

 

Но всички тези държави отказват да участват в сухопътна операция. Проблемът е, че никакви територии не могат да бъдат овладяни без сухопътна операция. Войната е безсмислена, ако не можеш да прибереш ресурсите, за които си водил битките. Едно клане в Париж е добър аргумент за включване на Франция в сухопътна операция под мотото „Да бием терористите!” Моментът за това участие е насилен във времето, тъй като Русия се включи във войната в Сирия. Не би следвало да се допуска Русия да получи всичко след края на войната, затова е особено важно американската коалиция да придобие конкретни територии сега! Установяване на присъствие, което по-късно е невъзможно да бъде променяно (спомнете си Германия).

 

Коментарът е публикуван в страницата на a-specto.bg

 

 

Още от На фокус

Коментари

  • Mihail Ivanov

    16 Ное 2015 7:44ч.

    Браво !!! Добра статия и добре структурирани аргументи. Лека им пръст на жертвите ,но наистина остават много съмнения около този атентат. Още повече,че два дни преди това се появи информация,че ще се повишат мерките за сигурност около мача Франция- Германия........ заради бомбени заплахи. Не знам, не разбирам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кака ти

    16 Ное 2015 8:38ч.

    Авторката даже е мека, аз тая имитация на състрадание я наричам малоумна. Боясисаха във френското знаме, а после се отбелязаха в кръчмата. Страдалци та дрънка, на кухо дрънка!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво!

    16 Ное 2015 9:48ч.

    Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хум

    16 Ное 2015 10:13ч.

    Да бойкотираме медиите им! Пърформънсът с "тероризма" върви с пълна сила. Истинските терористи са в Тел Авив и подчинените им режими във Фашингтон и Лондон. Няма какво да им слушаме глупостите за фалшива солидарност на тия нагли педерасти!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    16 Ное 2015 10:13ч.

    И аз съм абсолютно съгласен с Калина Андролова. Особено нашите елекронни медии преиграха. На мен лично, цялата тази кампания и показност на съболезнование и съчувствие ми изглеждаше отвратително лицемерна, достигаща на моменти до циничност. Не си спомням да съм наблюдавал такава демонстрация на скръб и печал за жертвите от атентата в Сарафово и особено за загиналия български гражданин или за двестадвадесет и четирите невинни жертви на атентата срещу самолета над Синайският полуостров.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поморийски

    16 Ное 2015 10:27ч.

    Отличен анализ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    16 Ное 2015 11:06ч.

    Съгласна."Европа е на смъртния си одър – раздърпана, хаотична, намачкана, обедняваща, подготвяна за грабеж, за източване на капиталите, за смяна на същността й." - поради глупост и алчност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • л.ѝорданова

    16 Ное 2015 11:44ч.

    поздравления за позицията! дано достигне до повече хора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • chedomir

    16 Ное 2015 11:59ч.

    Чудесен анализ.И дано безхаберните ни управници вместо да хълцат пред френското посолство започнат да мислят със собствените си глави.И да не разчитат на началници като Меркел и Оланд,които видяхме до къде я докараха.Да се вгледат поне веднъж в действията на чехи,словаци,унгарци и поляци.Както винаги достойни и с мисъл и грижа за интересите на народите си.И ние сме както винаги-в ролята на най-верен пореден сателит.Без капка достойнство,мисъл за собствени интереси и даже без инстинкт за самосъхранение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антон

    16 Ное 2015 12:11ч.

    Интересно, че всички одобравят анализа, но никой не коментира следния важен абзац в края: "Проблемът е, че никакви територии не могат да бъдат овладяни без сухопътна операция. Войната е безсмислена, ако не можеш да прибереш ресурсите, за които си водил битките.... Не би следвало да се допуска Русия да получи всичко след края на войната, затова е особено важно американската коалиция да придобие конкретни територии сега! " Явно авторката смята, че основно става въпрос за борба за териториите и ресурсите на арабския свят, а не толкова за принципни права и борба за демокрация. С тази позиция на авторката, която е написана като обобщение в края на анализа (и която според мен е позиция и на управляващите кръгове в държавите, завладяващи територии) аз твърдо не съм съгласен. Според мен докато има борба за завладяване на арабски територии и за установяване на правила и начин на живот, различни от исконните за тях, те няма да спрат терористичните атаки. Това те смятат за правилния отговор.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери 2

    16 Ное 2015 12:18ч.

    Поздравления за Калина Андролова ! Освен другите качества, видни в анализа й, са нужни и смелост и характер, за да развенчаеш сълзливия пейзаж, обхванал Европа и България. Жалкото е, че много хора са така отчайващо зомбирани, че никога няма да достигнат до истината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • китайски шланг

    16 Ное 2015 12:20ч.

    Написаното с черни букви накрая не е персонална позиция на авторката - тя просто прави аналогия между възможния американски начин на действие в Сирия тия дни и онова, което американците направиха през ВСВ - намесиха се едва накрая на войната, когато всичко беше предрешено в полза на СССР, който де факто изнесе войната на гърба си и даде най-много жертви в борбата срещу хитлерофашизма. Тоя път обаче се съмнявам Русия да остави каквато и да е инициатива в американски ръце. Защото доста по-добре световната общественост е наясно, че САЩ не се борят с ИДИЛ, след като са нейни създатели и подстрекатели. Така беше впрочем и с Хитлер навремето...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антон

    16 Ное 2015 12:37ч.

    Съгласен съм с част от коментара на "Китайски шланг" (интересен псевдоним). Не съм съгласен, че написаното с черни букви накрая не е позиция на паавторката, а аналогия. Ако не беше нейна позиция тя би го посочила изрично. От целия й материал е видно, че е достатъчно интелигентна и знае как да изразява своята позиция. Просто според мен (докато не видя изрично написана нейна друга позиция) написаното в края с черни букви е позиция на авторката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кривата краставица

    16 Ное 2015 13:24ч.

    Безмерна експлоатация на чувствата до степен закърняване на разума. Точно така, браво Калина! Този метод се използва постоянно. Всеки ден ни обясняват кого да харесваме, от кого да се възмущаваме, на кого да съчувстваме, без да ни дават материал за размисъл, достатъчен за изграждане на собствена позиция. Не всички се поддаваме на това управление на емоциите, но това ще бъде коригирано с "гражданското" образование, чиято крайна цел е масовата демонстрация на правилни чувства по зададен сигнал. Пърформънсите не ви ли напомнят задължителните манифестации от близкото минало?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фотий

    16 Ное 2015 14:04ч.

    Не са дебилни, само са инфантилни. Това е естествена реакция на претърпялата потрес от смъртта общност. По същия начин след погребение следва поминална трапеза, която трябва да обедини общността след загубата. Е, в случая малко са дирижирани, ама то и погребението си има организатори, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • АДМИРАЦИИ

    16 Ное 2015 15:43ч.

    ПРЕКРАСЕН,СМИСЛЕН КОМЕНТАР СЪС СЕРИОЗНИ ИЗВОДИ,С КОИТО СА ПОЧТИ ИЗЦАЛО СЪГЛАСНИ ВСИЧКИ ПИСАЛИ ДО ТУК,КАТО ИЗКЛЮЧИМ ПОСЛЕДНИЯ ИДИОТ,КОЙТО НЕ ЗНАМ ЗАЩО СЕ ПОЯВЯВА РЕГУЛЯРНО И ВИНАГИ ПО НАЙ-ПРОСТАШКИЯ НАЧИН. МНОГО БИХ СЕ РАДВАЛ АКО НЯКОЙ ОТ СЪВЕТНИЦИТЕ НА Т.НАР.ПРЕЗИДЕНТ ПРОЧЕТЕ АНАЛИЗА И ПОСЛЕДВАЛИТЕ ГО КОМЕНТАРИ,ЗАЩОТО ПОСЛЕДНИТЕ МУ /ИМ/ НАПЪНИ СА ПРОСТО УЖАСЯВАЩИ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • доп.АДМИРАЦИИ

    16 Ное 2015 15:48ч.

    Този който нарекох по-горе "идиот" са го махнали,за което благодаря!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Георги

    16 Ное 2015 15:51ч.

    Много ми е интересно как авторката би изразила съпричастността си с жертвите на атентатите. Да се поднасят цветя, да се осветяват сгради с цвета на френското знаме било "дебилни пърформънси на солидарност". Какво всъщност предлага тя? "Гневът на гражданите, който би трябвало да отключи революция, да помете идиотската политическа класа и да поиска нови хора на върха с нови концепции за политика, е отклоняван умело в сълзлива дружелюбност." С други думи Европа да изпадне в хаос И какво трябва да направят "новите хора на върха с нови концепции за политика" по въпроса с ИД? Да спрат веднага бомбардировките и да кажат на ИД: Hие не сме против вас, не ни изпращайте атентатори? Ами че на терористите това им е целта! Няма да спра да повтарям, че проблемът с ислямският фундаментализъм възникна след инвазията на СССР в Афганистан през 1980г. Какво трябваше да направят САЩ? Да ръкопляскат на руснаците, които коварно убиха премиерът на приятелска страна? По каноните на студената война САЩ подкрепиха враговете на СССР. За пръв път в най новата история армията на една, условно християнска държава, окупира една чисто ислямска страна. Скоро ислямистите се сетиха, че не само руснаците, но и американците са "мръсни неверници". И се започна! Теорията за финансовите ресурси е много интересна! Преди тези които са се страхували, че американците ще им конфискуват парите (наркотрафиканти, корупционери, търговци на оръжие) ги криели в швейцарски банки. А сега ще ги крият в...... САЩ!? Много, много интересно, да не кажа нещо повече! "Президентът Асад се противопостави на този проект и подписа споразумение за транспортирането на газ по трасето Иран-Ирак-Сирия, което би трябвало да излезе до средиземноморското крайбрежие (но не турското) с потенциал за захранване на Европа." Някой може ли да даде по-подробна информация кога и къде е подписано това споразумение? По логиката на авторката би трябвало да е подписано преди 2011г. Тогава действаха санкцийте срещу Иран и САЩ нямаше да позволи изграждането на газопровода през Ирак. И като стигне газопроводът до сирийското крайбрежие, после накъде? "Но всички тези държави отказват да участват в сухопътна операция. Проблемът е, че никакви територии не могат да бъдат овладяни без сухопътна операция. Войната е безсмислена, ако не можеш да прибереш ресурсите, за които си водил битките." Глупости! Американците БЯХА в Ирак и го напуснаха, БЯХА в Афганистан и също го напуснаха! На този сайт беше публикувана статия на Г. Мирски за глупостите на САЩ в Ирак. Напълно съм съгласен с него. Но с тезите на Андролова не мога да се съглася!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    16 Ное 2015 16:25ч.

    Чудесен анализ, който точно обхваща ситуацията. Зад цялата бъркотия в ЕМЕА прозират алчността и безочието, а всеобщата медийна експлоатация е повече от противна. Кога обаче ще се събудят хората и дали изобщо ще могат да се откъснат от екранната си активност остава неясно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • постмодернист

    16 Ное 2015 16:51ч.

    До Георги: Изобщо не са ти ясни нещата около съветското пребиваване в Афганистан. Съветският опит от култивацията на страни и народи с ислямско вероизповедание няма равен на себе си - кой си ти да обвиняваш Съветите?! Руснаците донесоха модернизация на Средна Азия, каквато англоамериканците по манталитетни особености никога и на никого не могат да донесат. САЩ просто водят политика на нелоялна конкуренция в международните отношения - те винаги и безпринципно са срещу Русия, дори когато е очевадно права в намеренията и действията си. Не си съгласен с тезите на Калина Андролова, защото си нпо-шник, зеленясал си от доларите на американците по тая линия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Георги до постмодернист

    16 Ное 2015 17:46ч.

    Какво не ми е ясно около съветското "пребиваване"? Ти това го наричаш "пребиваване"? Да убиеш премиера на страна, с която имаш договор за приятелство и де факто да я окупираш, това ли наричаш пребиваване? Ти имаш ли си представа в какво са се превърнали тези "страни и народи с ислямско вероизповедание", "култивирани" от СССР? Превърнали са се в средновековни диктатури със султани, които ще предават властта на децата и внуците си! Имаш ли представа в какво се е превърнала Чечения под властта на путинския сатрап Кадиров? Превърнала се е в държава в държавата в която не важат законите на РФ и на практика там живеят по законите на Шериата! "Руснаците донесоха модернизация на Средна Азия, каквато англоамериканците по манталитетни особености никога и на никого не могат да донесат." Да бе, aнглоамериканците не са донесли нищо нито в Япония, нито в Индия, нито в Южна Корея! "САЩ просто водят политика на нелоялна конкуренция в международните отношения - те винаги и безпринципно са срещу Русия, дори когато е очевадно права в намеренията и действията си." Политиката на САЩ и на огромната част от цивилизования свят относно Русия се промени след руската агресия срещу Украйна! Преди това Путлер беше добре дошел навсякъде! Даже най-близките му съюзници, Лукашенко и Назарбаев, не признаха анексиятя на Крим, от където започна всичко! Ти как си обясняваш този факт? И те ли са "безпринципно срещу Русия"? Аз обясних защо не съм съгласен с Андролова. Ти освен общи приказки и мухлясалите глупости за доларите не можеш да измислиш нищо!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Смислов

    16 Ное 2015 18:13ч.

    Носене на вода от девет кладенеца. Това е тази статия. Можело и кратичко: Американците са виновни за всичко, те винаги са срещу руснаците, и са алчни. Иначе твърде много противоречия в написаното.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • chedomir

    16 Ное 2015 19:36ч.

    до Георги Предполагам,че сте чели Бжежински и не би трябвало да пребивавате в заблуда относно генезиса на събитията в Афганистан.Прочутият политолог и съветник проглуши света с хвалбите си как американците по негов съвет и идея са накиснали Съветите в афганското блато,създавайки талибаните и Осама бин Ладен.Колкото до Япония и Южна Корея,не бива да се забравя,че първата преди да разцъфне икономически беше подложена на варварски ядрен геноцид,пък Корея преживя тежка война и разделение на страната.Че са демократични,демократични са,ама са си де факто все още окупирани с тез огромни бази и войски на територията си.Както и Германия между впрочем.Демократично несуверенни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • въпросче

    16 Ное 2015 20:13ч.

    Онези, които се интересуват от истината, а не от лъжите на едно долнопробно лакейче, нека да помислят върху следните факти. След ИЗБОРИ в Афганистан, новоизбраният ръководител (не си спомням дали беше премиер или президент) обявява, че страната му ще тръгне по пътя на социализма и иска помощ от тогавашния СССР, включително и войници за охрана. Първоначално руснаците отказват, но впоследствие се съгласяват да изпратят войници мюсюлмани при условие, че те ще бъдат облечени с афганистански униформи. Появяват се сериозни съмнения, че заместникът на въпросния ръководител е агент на ЦРУ и без много да му мисли ръководителят прави опит да го ликвидира. Не успява, но на свой ред заместникът успява да ликвидира ръководителя и заема НЕГОВОТО място. Именно този човек е ликвидиран от руснаците при нахлуването им в Афганистан. По признанието на агента на ЦРУ, който от Пакистан ръководи действията в Афганистан, те скалъпват всевъзможни лъжи за да възбудят верска омраза срещу руснаците. Така на практика се създава Ал Кайда и въобще ислямския фундаментализъм. В последното предаване на Деконструкция Велислава Дърева заяви, че разпалването на ислямския фундаментализъм е започнало още преди нахлуването на руснаците в Афганистан и че един от основните радетели за тази простотия е бил Збигнев Бжежински. В едно интервю Путин мимоходом казва, че колкото повече се запознават с детайлите, толкова повече се убеждават, че нахлуването не е било съвсем безпричинно. И накрая, при нахлуването на руснаците започват да се строят училища и жилища, а при нахлуването на американците се увеличават площите, засети с мак. Очевидно още след обявяването на курса към социализъм САЩ активизират своята агентура и започват да разпалват ислямския фундаментализъм, което води до разкриване на техния основен агент и последвалите патаклъми.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васик

    16 Ное 2015 20:14ч.

    Искам само да посоча на авторката, че дебилизмът е най-леката форма на олигофренизма и в интерес на истината човек с дебилизъм може успешно да се адаптира в обществото и да стане директор, депутат, министър, премиер или президент. Значи пърформансът с бял роял (!) или пърформансът с целуване на полицай (български, украински, френски) може би е по-скоро имбецилизъм или идиотизъм, но не дебилизъм. Човек с идиотизъм може ли да стане премиер или президент? Сигурно не може, защото се предполага, че повечето избиратели са без идиотизъм, тогава защо ще изберат идиот за президент? Но това е друга тема.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Георги

    16 Ное 2015 22:34ч.

    До chedomir. Значи американците по съвета на Бжежински са "накиснали съветите в афганското блато"? А съветите пак ли по съвета на Бжежински убиха Хафизула Амин и окупираха Афганистан? Аз писах, че тогава царуваха законите на студената война и САЩ поддържаше враговете на СССР и съответно СССР – тези на САЩ. Така че по въпроса с генезиса малко по–внимателно и не започвайте от там, където ви е изгодно! Защо споменавате войните в Япония и Корея, не ми е много ясно! Пък и между двете войни има голяма разлика! Япония воюва със САЩ и беше победена. Войната я започна Япония с нападението над Пърл Харбър. Докато в Корейската война САЩ, Южна Корея и още 15 страни под егидата на ООН воюваха срещу войски на Северна Корея, Китай и СССР. "Че са демократични,демократични са,ама са си де факто все още окупирани с тез огромни бази и войски на територията си." Щом една страна е демократична, не може да е окупирана нито де факто, нито де юре! Направете се справка какво е значението на думата "окупация". За поредните глупости на "въпросче" какво да кажа? За кой ли път този индивид става смешен с изключителното си невежество. Никакви ИЗБОРИ не е имало в Афганистан! Имаше революция, която свали Мохамед Дауд. Останалите измишльотини кой кого е искал да ликвидира оставям без коментар. В интернет има достатъчно информация за събитията. Както много пъти преди и сега "въпросче" най–нахално лъже за интервюто на Велислава Дърева в "последното предаване на Деконструкция". Дърева не е казала нито дума за Афганистан! Предаването е от 29.09.2015.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мая

    17 Ное 2015 0:14ч.

    Ще ви открехна една тайна. Колкото и да ви е яд в комплексираната ви балканска задръстеност - да, европейската смърт е по-важна. Да, Париж е по-важен от Бейрут, и от Синай, и от Истанбул. И не защото животът на един французин е по-ценен от живота на един турчин - всеки човешки живот е еднакво ценен. Но тук става дума не само за човешки животи, а за съвременен еталон за свобода и начин на живот. Затова европейската смърт означава смърт на най-доброто, което е постигнало човечеството. Аман от мераклии да ни дърпат назад в комуно-православно-азиатското блато, прикрити зад претенции за обективност и дълбокоумност!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Елина Нинова

    17 Ное 2015 1:16ч.

    Има и разумни разсъждения в текста, но с цинична арогантност да се гавриш с естестевените прояви на човешка солидарност в този момент е меко казано нелепо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    17 Ное 2015 1:41ч.

    "Някакво пост-трагично-забавление с цветя и плакати, снимки и шествия, свещи и изкуство…" А как е в РФ? А ми и там беше пост-трагично-забавление с цветя и плакати, снимки, свещи и изкуство-отваряте линка, кликвате на някоя от снимките отдолу, след което разгледайте всички снимки от галерията http://news.yahoo.com/first-10-bodies-egypt-plane-crash-identified-090430021.html# От елементарно възпитание(if any) авторката можеше да измрънка някоя дума на съжаление за загиналите и ранените, и пак да ни обясни своето разбиране за това "как са нещата"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Манол

    17 Ное 2015 7:14ч.

    Като гледам всички са си решили всички проблеми и им останало само да обяснят на заблудените си сънародници колко, за кого и как точно да си изразяват чувствата. По-пряко казано- да им дават наклон на онази работа. Аз не карам никого да си слага ни знамена, ни плакати или каквото и да е. Защо тази журналистка и феновете и го правят? Какво ги боли и сърби толкова от чуждото решение ? Я, да ви питам аз като разберете за смъртта на някой от другия край на улицата толкова ли плачете и скърбите колкото за този от вашата къща? И ако не , значи сте лицемери, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • въпросче

    17 Ное 2015 9:14ч.

    Няма съмнение, че по-скоро жабата ще спре да кряка отколкото лакейчето да вряка. Гошко отново се стреми да размие същността с маловажни неща. Съществено е следното: 1 - Законният ръководител на Афганистан обявил ли е курс към социализъм? Да или не? 2 - Опитал ли се е да ликвидира своя заместник и защо се е опитал? 3 - Заместникът ликвидира ли ЗАКОННИЯТ ръководител на Афганистан? Да или не? Ако този преврат Гошко го нарича революция, то си е негов проблем. 4 - Вярно ли е, че американската пропаганда започва да разпалва верска омраза още преди преврата и последващото нахлуване на руски войски в Афганистан? Да или не? За съжаление отдавна съм изтрил връзката към филмчето, чиято информация припомням в предишния си коментар, но интервюто с Велислава Дърева може да се прослуша тук: http://bnr.bg/horizont/post/100626117/boan-chukov-teroristichnite-atentati-v-parij-baha-ochakvani Всеки сам може да си отговори на посочените въпроси и да свърже отговорите в едно цяло за да види кой лъже и кой казва истината. Безочливото и дори цинично извъртане на казаното е запазен патент на лакейчето Гошко. В предишния си коментар той почти свърза Андролова с наркотрафикантите с които САЩ усилено се борели (то затова след като влязоха в Афганистан маковите полета и производството на наркотици се увеличиха многократно!). Но погледнете статията между следните две почернени изречения: "Хаотизацията на отделни страни и цели региони води до това, че от там се изнасят (изтичат) парите... Ето защо всички парични средства, търсещи убежище от зоните на хаос, войни, терор и пр., не без паника се отправят към САЩ". Къде тук става въпрос за наркотрафикантите за които говори Гошко? Нима сме толкова тъпи и не можем да проумеем, че авторката излага един от похватите на САЩ за налагане на своето господство? По същия начин Гошко коментира и казаното от авторката за искания тръбопровод от Катар и Саудитска Арабия, през Сирия, към Турция. Пределно ясно е, че САЩ и техните сателити възбудиха гражданската война в Сирия именно поради несъгласието на Асад с това искане, но Гошко се наслушва като гърмян заек и пита кога Асад е подписал споразумение за тръбопровод от Иран през Ирак към Сирия. И така, лакейчетата са ясни - на тях им плащат за да бълват всевъзможна помия, но питам, що за принципи имат онези, които плащат за бълването на подобна помия? Или както признава журналистът Майкъл Бом, САЩ нямат принципи, те правят онова, което могат да си позволят, т.е. ако утре решат, че ще им е изгодно да ни изуят долните гащи и да ни ударят по сто тояги на голо, те ще го направят, защото чрез нашите лакеи ще могат да си го позволят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво!

    17 Ное 2015 14:23ч.

    Много вярно и много дразнещо за някои.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Георги

    17 Ное 2015 19:44ч.

    "Въпросче" по стар навик се опитва да измести темата на спора като задава тъпи въпроси от рода на: "Слънцето изгрява ли от Изток? Да или не? Две и две четири ли са? Да или не?" Да, Тараки се е опитал да убие Амин и не е успял. Има обаче различни мнения по въпроса. Да, Амин е убил Тараки. И какво от това! Типична борба за власт в изостанала азиатска държава, нямаща нищо общо (борбата) със СССР или САЩ. А по въпроса кой е обявил, че Афганистан ще строи социализъм, какво ще кажете за това: "Амин впервые в истории Демократической Республики Афганистан открыто заявил, что в стране строится социалистическое общество." https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BC%D0%B8%D0%BD,_%D0%A5%D0%B0%D1%84%D0%B8%D0%B7%D1%83%D0%BB%D0%BB%D0%B0 Ако следваме формалната логика, руснаците би трябвало да са на страната на Амин защото първо него са се опитали да убият. А по въпроса за "певрата" "въпросче" просто не разбира за какво говоря. Като пиша "революция" имам предвид революцията от 27.04.1978г. когато е свален и убит президентът Дауд. За Афганистан. Извинявам се на "въпросче" за написаното от мен, че е излъгал Аз съм виновен, че не забелязах интервюто на Дърева защото публикацията беше със снимка на Б. Чуков. Но да видим какво казва Дърева. Тя казва следното: "И той (Бжежински) разказва как през 1979 ЦPУ вече създава Ал Кайда на територията на Афганистан много преди да започне съветската инвазия." Отминавам без коментар думите за Ал Кайда, въпреки, че навсякъде за година на създаването и се сочи 1988г. Дърева иска да внуши на слушателите, че САЩ са СЪЗДАЛИ муджахидините преди съветското нахлуване. Едва ли не в Афганистан всичко вървяло по мед и масло и ако не били американците. нямало да стане нищо. "Не проведя необходимой разъяснительной работы, НДПА объявила врагом номер один исламистскую экстремистскую организацию «Братья мусульмане». Без разоблачения антиправительственной деятельности отдельных мулл, режим стал проводить в отношении их жёсткие репрессивные мероприятия. При этом многие служители культа расстреливались на глазах верующих. .....Действия армейских подразделений против сельской оппозиции, применение артиллерии и авиации для подавления её вооружённых выступлений повлекли за собой жертвы среди мирного населения, разрушение кишлаков и ирригационных систем, уничтожение урожая на полях. Это привело к тому, что мятежное движение постепенно стало расширяться. Под влиянием мулл и землевладельцев стихийное сопротивление сельских жителей приобрело организованный характер и приняло исламскую окраску. ......Начиная с 1979 года, внутриполитическая обстановка в Афганистане стала резко ухудшаться. Вооружённые антиправительственные формирования уже действовали во многих провинция страны.....В марте 1979 года деревня Керала стала афганским Орадур-сюр-Глан: 1700 взрослых и детей, всё мужское население посёлка, было согнано на площадь и расстреляно в упор; мёртвые и раненые с помощью бульдозера были погребены вперемешку в трёх общих могилах. До смерти перепуганные женщины ещё долго видели, как колыхалась, вздымаясь холмиками, земля — это погребённые заживо пытались выбраться на­ружу." Kато четете това как мислите, имало ли е нужда американците да СЪЗДАВАТ съпротивата срещу прокремълското правителство? Още през 1978г в Афганистан започва гражданска война. САЩ просто са използвали ситуацията по законите на Студената война. Те само са подкрепяли съпротивата, не са я създавали! Създало я е правителството! Всичките цитати са от руската Уикипедия и се отнасят за събития преди юли 1979г. Защо е важно това? Ето защо: "Истината, която до днес се пазеше в тайна, е друга: всъщност президентът Картър подписа първата директива за оказване на тайна подкрепа за противниците на просъветския режим в Кабул още на 3 юли 1979." ( Бжежински пред “Нувел Обсерватьор”)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи