Легитимацията на учиндолската мажоритарност - атентат срещу разума

Легитимацията на учиндолската мажоритарност - атентат срещу разума
Слави Трифонов започна да упражнява открит рекет над политиците. Уплаши някои от тях дотам, че ги привика по кръгли маси от подарения му от същите тези политици ефир. Властта на телевизора е по-силна от законодателната, изпълнителната и съдебната. Особено когато е упражнявана от примитив.

 

За съжаление повечето от политическите партии се подчиняват. Рейтингът на Слави Трифонов ги плаши. Преди няколко дни той унизи почти всички парламентарно представени партии, като им назначи среща в НДК, за да обсъждат референдума, но той не се яви, а им прати сценариста Тошко.

 

Не че има някаква интелектуална разлика между двамата, може Тошко и да е малко по-умен, но това беше открита демонстрация на неуважение и арогантно поведение, което не трябва да бъде толерирано. Само ДПС се държаха достойно, не се вързаха на учиндолския рекет и не отидоха да обсъждат с Тошко избирателната система на България.

 

Това, че три милиона са гласували в референдума на Слави Трифонов не означава, че той получава власт или че самите те я притежават. Впрочем броят на гласувалите не стигна, за да стане референдумът задължителен, но партиите от страх и тънки сметки се уплашиха и решиха да го приемат, въпреки че законът не ги задължава. Ако бях на тяхно място, щях да спазя закона и да отрежа мераците на Трифонов да оправя изборното законодателство.

 

Не само защото от формална гледна точка гласовете не стигат, а най-вече защото въпросите и идеята за този референдум са малоумни. Те няма да решат никакви въпроси на българското общество. Напротив, вече започнаха да отвличат вниманието с ненужни препирни и дискусии за и против мажоритарната система. Между другото системата, предложена от Тошко и Слави Трифонов, е тяхна измислица, не е приложима за никакво изборно законодателство и е формена глупост.

 

Безумие е да се обръща внимание на тези хора, да се пилеят време и енергия. Това, че са гласували три милиона и петстотин хиляди души, не означава, че истината е на тяхна страна, нито че не са гласували една огромна глупост. По-голямата част от българите не са, но тук дори и бройката не е толкова важна. Важното е, че за пореден път неграмотността и арогантността вземат превес над разума и нормалността. И то по толкова сложен и експертен въпрос, какъвто е въпросът с изборното законодателство. Слави Трифонов е професионален шоумен. Организира шоуто си перфектно, но това не го прави експерт по изборно законодателство. Нито професионален политик. Щом иска да участва в политиката, да бъде така добър да направи партия и да се яви на състезание като всички останали.

 

Впрочем със своето шоу той има принос за днешното състояние на демокрацията в България и деградацията на публичния живот у нас. Нелепо е шутът на мутрите, който има праймтайм в най-гледаната телевизия от 16 години, днес да ни бъде пробутван като алтернатива на статуквото и да му се позволява да взема отношение към законодателството на България.

 

Слави Трифонов е съществена част от статуквото, политическата мафия и всичко, срещу което сценаристите му се борят. Нелепо е точно тези хора да искат да минават за алтернатива. Впрочем, ако Бойко Борисов не им беше ударил сериозно рамо, никой нямаше да им гласува на референдума, а и нямаше да им продължат договора в телевизията. Борисов и управляващите от ГЕРБ трябваше да насрочат референдума за юни или юли, а не да го обвързват с президентските избори.

 

Тогава Трифонов и компания нямаше да съберат и 100 000 гласоподаватели, а досега всички щяха да бъдат забравили за тях. Борисов, когото уж плюят, им помогна, а те му връщат жеста с натиска за мажоритарен избор. Всички знаят, че от него ще спечелят само ГЕРБ, БСП и ДПС, т.е. статуквото не само ще се възпроизведе, но и ще се бетонира. Да не говорим, че проблемът на българите не е изборното законодателство, нито представителността на демокрацията.

 

Мисля, че за последните 25 г. повече от половината от българския народ се изреди да управлява през парламента, Министерския съвет, държавната администрация и местната власт. Куцо и сакато мина през властта и направи каквото може, щото България да се превърне в най-бедната и неуредена държава в ЕС. Всички ние трябва да си сменим манталитета, а не избирателната система. Манталитетът, който е готов да върви срещу всички правила и да намери цаката и на най-съвършения модел.

 

Простотията, която унищожава всеки малък опит да се мисли и работи нормално. Между другото „Шоуто на Слави” е еталон за простотия и ще повярвам, че в България наистина нещо започва да се променя, когато го свалят от ефир, а не когато му оставят да решава изборното ни законодателство. Последното е катастрофа, а преживяхме достатъчно досега, че да си позволим да преживеем и тази. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Ива

    01 Дек 2016 19:30ч.

    Я да видим какво казва г.Дачков. Значи ББ трябвало да наруши закона и да премести датата за референдума ( за да гласуват малко хора) ?! Значи Марешки може да инициира референдум с почти същите въпроси, а Слави не?! Значи референдумът на Плевнелиев е легитимен (гласували ЗА електронното гласуване 1 800 000), а този на Слави не е валиден (гласували 2 500 000 ЗА) ?! Това си е двоен стандарт или не ? От цялата статия, освен че мразите Слави нищо друго не разбрах. А между другото аз гласувах с НЕ. А, и един пример, гласувалите за BREXIT са 36%, но там за разлика от България никой не си и помисли да отрече резултата въпреки че не беше задължителен. Просто исках да дам пример за достойни политици, каквито у нас няма отдавна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аргирис

    01 Дек 2016 21:18ч.

    Ние не отричаме, че Я. Дачков пише добре. Твърдим само, че компромиса, който е сторил със съвестта си е открито нехигиеничен и морално укорим чисто човешки. В случая считаме, че отразил събитията изключително добре и редно да го похвалим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ponti

    01 Дек 2016 21:35ч.

    не ви ли стана ясно, че на хората им втръсна от „баланс” и „стабилност”?! хората все повече искат революция, и все повече са готови да върнат няколко крачки назад от „евроатлантическите” простотии - дори с цената на известно количество кръв, само и само да променят статуквото!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ponti

    01 Дек 2016 21:49ч.

    Цялата т.н. „политическа класа” трябва да мине през Народен съд и съответно екзекутирана! За 27г успяха да разграбят и унищожат всичко, постигнато с усилията на поколения!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СЕМ трябва най-после да реши

    01 Дек 2016 22:08ч.

    Дали е уместно в развлекателно шоу всяка вечер да се прави партийна пропаганда и лансиране на популистки тези на несъществуваща все още партия. Редно ли е се ползва ефира за личните нужди на една самозабравила се група хора с претенции, без познания в правната материя, която така щедро предлагат за продан. Който иска да прави шоу, да си го прави - скечове, мечове, 7/8, 3/4ти и прочее, чалга до дупка. Но щом става дума за политика, да си направи партия, да спечели избори, да си вкара депутати в Парламента, да управлява даже ако има мнозинство и да предложи исканите от тази управляваща партия промени в законодателството, в т.ч. и в Изборния кодекс. Другото са празни приказки: "така бил искал народа", ала бала. Ако питат народа: "Искате ли на всички да санираме сградите и да направим безплатно газови инсталации", какво мислите, че ще отговори народа? Тези които питате няма да седнат да правят сметки дали това е възможно и как ще стане. Същото е и с тоя абсурден референдум. Той може да покаже само едно: "Не сме доволни и искаме промяна. Как ще го направите си е ваша работа, нас ни интересува резултата - да живеем по-добре". Нищо повече. С такъв референдум и нов Хитлер може да дойде на власт, ако въпросът е: "България над всичко! Ще се бием ли срещу мигрантите, които Ердоган ще пусне?". Сценаристите да се пишат скечовете и толкоз. В това качество, нищо друго не им е позволено. Като искат друго да правят партия, да станат депутати и да заповядат пак със същите въпроси. Пък тогава ще видим, ако са мнозинство имат шанс. Това е демокрацията. Слободията е едно друго нещо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • станчо

    01 Дек 2016 22:22ч.

    До провеждането на референдума уважавах Слави, защото се съобрази изцяло с всички глупости в закона за референдумите. Но в същия закон е записано, че ако броя на гласувалите е повече от 20% от всички гласоподаватели, но по-малък от броя на гласувалите на последните парламентарни избори, въпросите от референдума се решават от народното събрание. Т.е. решава се по същия начин както референдума за Белене и няма значение, че не са стигнали 12 000 броя гласували. Сега Слави не иска да изпълнява закона. НС трябва да се произнесе и в зависимост от резултата, на следващите избори "Суверена" да реши, кой как е изпълнил решението от референдума, а не да се изтерясва сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Смях

    01 Дек 2016 23:07ч.

    Не мога да повярвам колко удивително точна статия. Уважение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Амира

    02 Дек 2016 0:10ч.

    Ясно и точно казано, поздравления г-н Дачков!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дора

    02 Дек 2016 1:16ч.

    Ще гласувам за тази партия, която е за чисти мажоритарни избори. Която и да е.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • фют

    02 Дек 2016 4:13ч.

    Поредните крайности в коментарите. Дачков просто си е казал мнението и не държи другите да го харесват. Затова е Дачков и остава един от малцината журналисти днес, които имат достойнство. За феновете на Слави остава неприятната истина, че без аутокю, Слави е един балон в политиката. А аутокюто са точно сценаристите му Тошко и Филип. Те пък нямат пари. Затова Слави няма да направи партия. Така че, по-спокойно я карайте.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Re: 3М

    02 Дек 2016 5:24ч.

    Учиндолският мажоритарист 5 пари не дава, че ти живееш със 165 лева. Той си има 165 милиона и се чуди какво да прави с тях. Аз му препоръчвам да си седне кротко на задника, да му порасне коса, да му дойде акъла, да си купи чорапи (най-после), да спре това нелепо шоу в което омесва в един безумен тюрлюгювеч чалгата, политиката, тъпите скечове и плоските, дебелашки вицове с клозетен хумор и сексуален подтекст. Най-накрая да иде да се лекува, ще му е от полза. Не ми се слуша как пелтечи и фъфли пред аутокюто, защото не вижда написаното с огромни букви пред него. Всяко нещо има край и не бива да се стига до гротеска. Между фенове и партийни членове разликата е голяма. Не му стиска да прави партия защото напразно ще профука милионите си за едното нищо и ще свърши като Бареков. Всяка вечер да се гавриш и подиграваш с всичко и всички някакси е доста по-лесно и безотговорно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • http://www.dailypress.bg/wp-content/uploads/2016/06/26-7.jpg

    02 Дек 2016 5:31ч.

    Това прави Слави Трифонов всеки ден. Не ви ли омръзна да го гледате и слушате?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Името ми е Червен

    02 Дек 2016 8:00ч.

    Докато се държим инфантилно и чакаме поредният милионер или кандидат за милионер да ни спасява с магическа пръчка, си заслужаваме хала. За глупостта няма хапчета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Роза

    02 Дек 2016 8:35ч.

    Браво,Дачков!Судоволствие чета статиите Ви,както и сайта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • JJJ

    02 Дек 2016 8:44ч.

    Че въпросите и темите на референдума иницииран от Трифонов са малоумни е кристално ясно, дори за най- ниско интелигентните. Трифонов разсмива нацията с тъпотиите си повече от 20 години! А това е повече от достатъчно за да бъде избран за управляващ. Българите винаги са избирали управниците си не да ги управляват (българинът по рождение е анархист и мрази всяка управия), а да ги разсмиват. Все пак нямаше да гласуват толкова много, ако нетърпимостта към несправедливото разпределение на народните пари и богатство не бяха толкова големи. Трифонов ги призоваваше да гласуват КАТО СУВЕРЕН! И повечето харесаха тези вносна думичка, почувстваха се важни като народ- СУВЕРЕН и си дадоха гласа. Слави Трифонов не е нищо повече от шоумен, чалгаджия, макар че за оркестъра му се дават високи оценки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГЕРБ=ГРОБ

    02 Дек 2016 8:54ч.

    Съгласен съм с всичко от написаното от г-н Дачков. Искам само да отбележа следното: Политическите партии ще употребят и захвърлят накрая учиндолското недоразумение. Той не човекът-институция, освен на чалгата, мутрите и простотията. Самият факт че политиците отхвърлиха точката от референдума за партийната субсидия,, а приеха точката за мажоритарния вот която ги облагодетелства най-много, за мен означава едно: учиндолския селяндур е човек на сегашното статукво.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    02 Дек 2016 9:36ч.

    От самото начало се чудех как е възможно да не поканят компетентни отговорни лица да им напишат истински въпроси. Въпросите наистина (първият и вторият) са откровено тъпи. Аз лично гласувах с не, не, да, много хора са гласували с три пъти не и т.н. Едва ли обаче някой е броил. Защо са толкова глупави въпросите - отговорът е един, отвличане на вниманието от небивалата мизерия вследствие на това управление.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сценаристите на Слави трябва да отговорят на един въпрос:

    02 Дек 2016 10:30ч.

    Искат ли да върнат отново (вероятно за малко) на бял кон ББ и защо го искат? И тогава да продължат да се тръшкат, но и ние вече ще знаем защо го правят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    02 Дек 2016 10:36ч.

    Аз не гласувах на референдума. Имах смътното чувство, че ни будалкат за собствени интереси, защото не исках той да има задължаващ характер. Въпросите не бяха издържани, обратно, заблуждаващи. Въобще не са се постарали да се консултират с хора, които са компетентни по тях и да направят нещо стойностно. Слави не е за политик, той е популист.Има и твърде високо мнение за себе си като вещ по всички въпроси, но е вещ само в областта си. Партията, ако я направи, ще бъде също такава, популистка. Ще се подкрепи отначало от негови привърженици- млади и неориентирани в живота, а после ще стане както при Герб. Даже имам усещането, че инициативата за този референдум има някаква връзка с Герб. Достойна статия!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • антоанета

    02 Дек 2016 12:39ч.

    Господин Дачков, Много верен анализ. Благодаря Ви!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • антоанета

    02 Дек 2016 12:51ч.

    И още нещо. Защо на "Шоуто на Слави" присъстват ученици? Добре ли да бъдат в чалга предаване и по това време? Защо СЕМ и МОН не се намесва?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • безпристрастен

    02 Дек 2016 14:36ч.

    Голяма част от журналисти имат вина политическото пространство да се опростачи. Те не критикуват отявлено нарушаване на закони и правила от ББ (последният случай-според ББ, Радев трябвало да присъства на консултативния съвет при Плевналиев, нищо че не е положил клетва, нищо че си има правила за това).Ако бяхме нормална държава още при случая с Мишо Бирата Борисов да е линчуван. Но журналистите мълчат, институциите си затварят очите. Защото всеки иска да се облажи на държавната трапеза, знаейки че няма да бъде съден. А че Слави използва липсата на гражданско образование на голяма част от българите е за поздравление, защото показа колко лесно може да се манипулират хората. За мен България няма полезен ход от 2001 г. когато с поредната манипулация беше избран прословутият Кобург. От тогава българите избират некадърници, за да се стигне мутра от борческите групировки и мутра от шоу бизнеса да задават дневния ред на обществото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    02 Дек 2016 14:49ч.

    Нямам думи. Моето мнение съвпада с Дачковото ! "Простотията, която унищожава всеки малък опит да се мисли и работи нормално. Между другото „Шоуто на Слави” е еталон за простотия и ще повярвам, че в България наистина нещо започва да се променя, когато го свалят от ефир, а не когато му оставят да решава изборното ни законодателство. ".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Георгиева

    02 Дек 2016 18:26ч.

    Поздравления г-н Дачков! И аз отдавна си мисля защо СЕМ мълчи и защо се позволява в едно развлекателно шоу да се правят политически послания?? Защо има СЕМ изобщо, какво върши ???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лозан Георгиев

    02 Дек 2016 19:43ч.

    СЕМ съществува, за да окаже натиск да се спре "Деконструкция". Изказването на различно от политкоректното мнение във въпросното предаване е липса на обективност, докато агресивното заливане на аудиторията с некомпетнтни мнения от шоумените без никой да им опонира е напълно коректно и приемливо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Kubis

    03 Дек 2016 10:09ч.

    Много точно Дачков, уцелил си десятката. Че, Трифонов е доста ограничен е ясно, но въпреки всичко не вярвам, че е толкова тъп както се представя последно време. Референдума в тоя вид с тези въпроси е поръчков и със сигурност в поръчката му са замесени хора от мафията. Нали за мислещ човек е ясно, че така се отваря пътя за завземане от мафията на цялата политическа власт, не че сега не участва, но искат цялата – как беше ”Вся власт . . . .”! А болшинството от хората гласуваха без да знаят за какво, просто с потока. . . .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Илиев

    03 Дек 2016 17:21ч.

    Трифонов трябва да бъде съден за основна роля в чалгизирането на младите. Комплексарчето беше и фронтмен срещу Жан Виденов, честният политик, когото животните изядоха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Баба Кулезич

    03 Дек 2016 17:31ч.

    Яворе, а как да се оттървем иначе от обединените идиоти, псевдореформаторите, ковачките и разни безобразни без цензура, които обединени могат само да вредят! За момента наистина е по-добре да е мажоритарен, поне няма да има рекетьорски политически акции! Чуваш ли дедо, иделно нема! А това че е пропорционална, не спря примерно групата на Ковачки да се вкара благодарение на ракетата без цензура, заредена с горивото на Златев, платено от КТБ, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    04 Дек 2016 14:08ч.

    Не съм очаквал, че Явор Дачков пулично ще призовава за сваляне от ефир на тв-предаване, пък било то и на Слави Трифонов. Всъщност не мога да повярвам, че този призив е негов. Иначе за референдума и за поставените с него въпроси е прав по същество, но така или иначе тези въпроси са поставени на дискусия(тук не съм съгласен с въпросния Тошко, че не подлежат на коментар, а следва да бъдат инкорпорирани безусловно в законодателството ни) и трябва подробно да се анализират.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • taxidriver

    05 Дек 2016 6:19ч.

    Уважаеми г-н Дачков, надценили сте Трифонов. Причината поради, която е отсъствувал от срещата не е, за да унизи поканените а 'щото У НДК-то, АУТОКЮ- НЕМА! Точно заради това е пратил КАПАЦИТЕТИНО Тошко. Не забравяйте, че Слави непрекъснато се самоопределя, като - цитирам го дословно и дозвуково ПРУФИСЮНАЛИСТ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пантелей Пътник

    09 Дек 2016 0:32ч.

    Не че нещо, ама е добре да помним малко по-дълго... Например това: Годината е 2011-а. На власт са Боко Тиквуня, Цецо Крадецо и Ко. Мястото е София и, по-точно, бул. "Цариградско шосе". В редакцията на един вестник избухва бомба. Изключително независимата и неподкупна журналистическа гилдия (конкретно - телевизиите) през пет минути задъхано предоставят думата на Цецо Енепето и Винету, но не дават и пет минути време на журналистите от вестника. Причината? - Ами Цъко и Боко недолюбват Кристина, Явор и Ко. В един момент бай Явор се появява в... "Шоуто на Слави". Благодари му за възможността, сипе тежки думи срещу ОПГ ГЕРБ и накрая казва, че това, видиш ли, била единствената независима телевизионна трибуна... Ти да видиш!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Борил Децов

    13 Дек 2016 21:33ч.

    Единственото достойно поведение бе не на ДПС, които се скриха, подобно нещо направи и РБ, но г-н Дачков не го споменава, а това на Радан Кънев. Радан Кънев не се уплаши от рейтинга на кукувците, нито им клекна както направиха другите партии, даже и Цецо се беше напикал. И си им го каза гледайки ги в очите. И можеше да се усети неудобството на другите от смелостта и превъзходството на Радан. Ама на някой не му изнася да го признае.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи