По-прости ли са швейцарците и австрийците да имат над 100 пъти повече ски писти от нас?

По-прости ли са швейцарците и австрийците да имат над 100 пъти повече ски писти от нас?
След като българските екоактивисти проспаха презастрояването и бетонирането на българското море, нека те и държавата да се размислят дали трябва да пречат да се правят добре премислени курорти на подходящите места, които може да се ползват и през зимата, и през лятото. При това на много места това може да бъде съчетано и с използването на минерални води, което създава отлични условия за комбиниране със спа туризъм. Такъв е случаят с Добринище например.

Иван Тодоров, снимка: БГНЕС

 

Много е просто - хотелите трябва да съответстват на възможностите на съоръженията.

 

Погледнете как и Австрия, и Швейцария имат над 100 пъти повече писти, съответно 23 и 32 пъти повече ски лифтове и влекове. Тези цифри, съотнесени към 100 хил. души от населението, пак са десетки пъти повече, а пистите в Австрия са над 100 пъти повече. Като видим, че българските планини заемат повече площ, отколкото планините в Швейцария, трябва да си зададем въпроса дали в тези държави живеят прости хора, или при нас нещо не е наред. Че там не живеят прости хора, е видимо. Швейцария е многократно обявявана за най-добрата страна за живеене в света. Столицата на Австрия е многократно обявявана за най-добрия град за живеене в света. Да не говорим за стандарта на живот в тези две държави.

 

Е, може би тогава тези две държави имат проблем с природозащитниците? Човек ще си каже, че в Швейцария и Австрия екоактивистите са тотално корумпирани или ги няма, или не милеят за родните си страни – да допуснат навсякъде, където може, да се изгради зимен курорт. И в края на миналата година в Швейцария се откри едно голямо разширение на голям ски курорт. Ами то ако българските екоактивисти действаха там, централните улици на Виена или Цюрих щяха нонстоп да бъдат запушени от хиляди протестиращи, загрижени за “недопустимото” посегателство върху природата. Да, ама не. Просто тамошните природозащитници не си изкарват хляба от чужди пари, целящи да се спре развитието на зимния туризъм. Не се занимават и с изнудване. И мислят за държавите си – където спортът дарява радост и здраве и където милиарди се вливат от туризъм. А за учудване – природата се оценява като много красива, защото има условия хората да ѝ се радват. В България природата също е много красива, но хората нямат достъп до зимни спортове и не може да се оцени красотата. (Погледнете цифрите на графиката - сравнението между Австрия, Швейцария и България говори само.)

 

Над 80% от пистите в Швейцария и Австрия са до 2300 м надморска височина. Факт е, че в Швейцария и Австрия има и писти, които са на по-голяма височина от българските. Ето защо никой не казва, че пистите ни трябва да са колкото в Австрия или Швейцария. Но може да имаме достатъчно, за да не оставят парите си повечето българи в чужбина. Площта от България над 1500 м н. в. е 5439 кв. км, или 5,439 млн. дка. 1,165 млн. дка са с височина над 2000 м. Голяма част от тази територия е подходяща за изграждане на ски писти.

 

На ски пистите също има растителност, която при височина над 2000 м е подобна на околната. При положение че всеки съвременен ски курорт използва съоръжения за изкуствен сняг, продължителността на сезона спокойно може да е поне 3-4 месеца.

 

Когато пишем, че в България има 20 ски курорта, това не е точно така. В България има 3 реално действащи ски курорта по нормалните стандарти – Банско, Боровец и Пампорово. Има и една добре оборудвана действаща писта на Витоша. Другите места за ски в България са малки писти с по едно влекче или седалков лифт - в Австрия и Швейцария не ги броят за ски курорти. Така че, ако говорим за истинското съотношение – в Австрия има 144 пъти повече ски курорти, отколкото у нас.

 

Винаги съм се възхищавал от безочието на една част от българските екоактивисти. Ние сме на първо място по замърсеност с фини прахови частици в ЕС. Това причинява огромни поражения върху здравето на хората. Но не бих казал, че екоактивистите се занимават сериозно с този жизненоважен за човешкото здраве проблем. Защо здравето на хората е по-маловажно от правото на свободно придвижване на лалугерите, мишките и другите твари? Защото никой не им плаща да се интересуват от него, защото няма как да се занимават с изнудване, т.е. не могат да печелят пари. Друго е да поизнудиш някой реален инвеститор, разполагащ с пари. Не казвам, че в България всички екоактивисти се занимават с изнудване. Но, за съжаление, истинските и убедени природозащитници, които не ламтят за пари, не са много.

 

Интересно е, че страни като Швейцария подкрепят активно българските екоактивисти. Възниква интересният въпрос – Швейцария има 110 пъти(!) по-голяма дължина на ски пистите, отколкото България, но подкрепя тези, които са против развитието на зимния туризъм у нас.

 

Дали няма известен конфликт на интереси?

 

Швейцарците са доказали, че са умни хора и защитават интересите на гражданите си. Както би трябвало да прави всяка държава, вкл. България.

 

Швейцария не е част от европейското икономическо пространство (подписва, но не го ратифицира), но е подписала Меморандум за разбирателство с ЕС през 2006 г., с който Швейцария поема задължения към ЕС да направи “вноска за разширяването на ЕС”. Конкретният проект, който се финансира с тази вноска, е “Подкрепа на гражданското общество” и основно – подкрепа на НПО. Като резултат от това през 2010 г. е подписано рамково споразумение между Швейцария и България, с което за България са предвидени 76 млн. шв. франка, а за “Фонд за реформи, свързани с участието на гражданското общество” са заделени 8 млн. швейцарски франка. Така Швейцария поема задължения към ЕС да предостави 1,302 млрд. шв. франка на България, Хърватия, Кипър, Чехия, Естония, Унгария, Литва, Малта, Полша, Румъния, Словакия и Словения - т.нар. вноска за разширяването на ЕС от страна на Швейцария. Конкретният проект, който се финансира с тази вноска, е “Подкрепа на гражданското общество” и в частност – подкрепа на НПО. За България са отредени 3 млн. шв. франка за периода 2012-2017г.

 

Нека не бъркаме желанието да се направят много повече ски курорти с презастрояването. Навсякъде по света се изграждат преимуществено ресторанти или чайни с тоалетни за скиорите с добри пречиствателни инсталации. Иначе просто планината ще бъде опикана. И още нещо. Съвсем очевидно е да се направи вторият лифт в Банско, за да се премахне унизително висене с часове за качване на лифт. Но ако не бъдат разширени ски пистите и лифтове и влекове в самата планина, същите опашки ще се пренесат на лифтовете на самите писти. Опашки има и сега. Казано с други думи, проблемът няма да се разреши само с втори лифт.

 

Друг е въпросът, че държавата трябва този път да се намеси и да предотврати ново презастрояване на Банско, защото тогава и новопостроените съоръжения ще отеснеят. Хотелите следва да съответстват на възможностите на съоръженията – много е просто. Австрия разрешава на много места да се изграждат курорти и във високите части на планината (над 2000 м) – напр. Горен Зьолден. Италия също – напр. Червиня. И така е в много държави и на много места. Но да приемем, че в България няма да отиваме към такива решения.

 

Нека има регулация, за да не може едни същи структури да управляват примерно повече от два курорта, за да нямат монополно положение. Но това е съвсем друг въпрос. И в момента трите ни основни ски курорта имат различни собственици. В Австрия и Швейцария не се интересуват от такива проблеми, понеже са част от един европейски общ пазар на ски туризма. Докато ние правим всичко възможно да не сме конкурентоспособни.

 

След като българските екоактивисти проспаха презастрояването и бетонирането на българското море, нека те и държавата да се размислят дали трябва да пречат да се правят добре премислени курорти на подходящите места, които може да се ползват и през зимата, и през лятото. При това на много места това може да бъде съчетано и с използването на минерални води, което създава отлични условия за комбиниране със спа туризъм. Такъв е случаят с Добринище например.

 

Изграждането на ски курорти въобще не е в противоречие с изграждането на спа курорти там, където има минерални води. Просто трябва да се помисли за изграждане на луксозни хотели, включително от вили със собствени басейнчета и джакузита. Нека да прекратим практиката България да се третира като място основно за алкохолен и секстуризъм покрай другото. Тук е и мястото на държавата да се намеси още по-активно.

 

Като са толкова принципни екоактивистите, нека като първа мярка да спрат да карат ски и борд – нали точно карането създава нуждата от курорти. Освен ако не са милионери и не ги качват с вертолети по необработени писти. И докато българските любители на зимните спортове си губят времето и мръзнат по опашките за лифтове, а скиорите се бутат едни други по претъпканите писти, по-заможните българи оставят парите си в ски курортите основно на Австрия и Швейцария и другите подобни държави. И как страната ни ще просперира при подобна ситуация?

 

 

 

Източник: "24 часа"

 

 

 

 

 

 

 

Още от Култура и общество

Коментари

  • не ни сравнявайте с Швейцария

    20 Фев 2018 8:13ч.

    Тук всичко се прави заради един Цеко Минев. Банката му е закъсала отвсякъде, а и кредитите на Делян Пеевски от КТБ са прехвърлени в тая банка и всичко е тотално продънено и неспасяемо, но опитите продължават. До кога ще ни баламосвате? Когато фалира тая банка и руснаците утрепят Пеевски, защото не може да им върне парите от "рестото" за Южен поток, всякакви мераци за строителство в Банско ще спихнат. Пишман хотелиерите тогава ще си продават хотелите два за лев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДИАЛОГ

    20 Фев 2018 8:18ч.

    Господинът професор по ски ли е или по корупция? . . . . . .skiresort.info/ski-resorts/alps/sorted/mountain-altitude/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    20 Фев 2018 8:36ч.

    И това е професор, забележете! Няма да пиша научни трудове по статията, за да споря с него, набързо ще отбележа няколко неща само. По-топлия климат, по-малкото валежи у нас, фактът, че огромната част от българските планини не стават изобщо за ски, това и един професор би трябвало да го разбере, сравнявайки Алпите с нашите Родопи, Стара планина и Средна гора. И остават миниатюрните и доста ниски в сравнение със същите Алпи Витоша, Рила и Пирин, в голямата си част с неподходящ релеф, защото и това има значение. И нещо друго има, което истинските професори в другите страни знаят, че се тръгва от пистите, колко може да бъдат, колко можеш да си позволиш, колко съоръжения им се полагат и едва тогава колко хотелски легла трябва да бъдат разрешени. А не обратното като у нас, първа да е строителната спекула. И Черноморието не е оправдание, а срамен пример.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    20 Фев 2018 8:36ч.

    Е, в Швейцария не съм бил но съм посещавал Австрия. Никъде там няма курорт който да не е съобразен с местната инфраструктура. Мечтата на хотелиерите в Банско е да увеличат с 40 000 места легловата база! Какво като ще има втори лифт, тия 40 000 в кабинките на лифта ли ще спят? Пистите може и да поемат такъв капацитет но село Банско нищо не може да предложи на 50-60 000 скиори. Този който си мисли че тези хора ще се задоволят с престой в хотела нищо не разбира от туризъм. Целта е да се построят евтини и некачествени сгради и да се завърти въртележката с апортните вноски. Веднъж ще се спечели от надутите цени на строителните работи, втори път ще се дръпне едно ДДС за милиони. А от лифтове и туризъм ко доде! Та господинът от снимката и другите като него ако наистина искат развитие на туризмът в България да предлагат смислени проекти и идеи а не едно мислехме друго стана!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нещо интересно

    20 Фев 2018 8:44ч.

    И професорът по административно право Иван Тодоров е бил акционер в офшорно дружество, регистрирано на Сейшелите, макар и само за 1 ден. Това показа продължаващото проучване на “24 часа” в Panama Papers. “Да, така е. Нямам какво да крия, плащам редовно данъци, а и регистрацията на офшорно дружество въобще не е нито престъпление, нито даже нарушение”, каза Тодоров пред “24 часа”. Той се е водил акционер в Medical Investment Group. След това и прехвърлил акциите си на американска компания със същото име, регистрирана в американския щат Делауеър. Medical Investment Group е регистрирана на Сейшелите през ноември 2015 г. Акциите наполовина делят Тодоров и бизнесмен от Тел Авив. “Съдружникът ми има лични причини да не оповестява името си и аз се съобразявам с това”, каза Тодоров. В деня, в който получава акциите, той ги прехвърля на съдружника си. Тодоров, който е професор д-р по административно право и развива активна преподавателска, научна, адвокатска и консултантска дейност, никога не е крил контактите си с офшорни зони. С правителствено решение от юни м. г. той стана почетен консул на Антигуа и Барбуда.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • По-прости ли са швейцарците и австрийците да имат над 100 пъти повече ски писти от нас?

    20 Фев 2018 8:56ч.

    Не, просто планините им са значително по-високи от нашите и сезонът им е два пъти по-дълъг от нашия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • докога профанното ще е първично, а професорското - вторично?

    20 Фев 2018 9:02ч.

    Г-н професор, имаше един друг професор като Вас, казваше се Иван Стайков от ВИФ, та той през 1986 г. като главен инициатор построи един паметник на безсмислието - т.нар. лифт на Църна могила над Бъндеришка поляна, за да бъде експлоатиран от националния отбор по ски-алпийски дисциплини т.нар. "глетчер" (с размери 60/80 м през лятото) в циркуса Бански суходол. Да оставим настрана това, че такъв мини-ледник наистина трябва да се пази от държавата и от ЮНЕСКО като зеницата на окото, защото е единственият по рода си в света на тези географски ширини (и то на фона на глобалното затопляне). Но да вземем друго - без съответната екологична оценка и оценка на безопасността, този лифт бе построен така, че след 4 години експерти да установят, че е опасно да се използва, поради това че 7 месеца от годината районът е силно лавиноопасен, а през лятото съществува опасност случайни и неподготвени туристи, издигнати без усилия чрез съоръжението, и изкушени от еделвайсите, които растат високо по мраморите, да увеличат неимоверно травматизма и даже смъртните случаи в планината. Ето това правят понякога професорите с високия си професионализъм и далновидност - вземат едни хубави пари от профаните и осигуряват с витиевати думи лобито на онези, които нито разбират от екология, нито им пука за България, защото капиталът няма нито националност, нито милост към автентичното природно и културно наследство, особено в клановата действителност на полуфеодална и проколониална България. Професоре, отечеството ни не става за капитализъм, защото е благословено Отгоре за друга, по-възвишена мисия. В противен случай капитализмът ни всякога ще възпроизвежда мутризъм, а курортното строителство, ако не се ограничава - безсмислени паметници на профанизиращия мутробарок.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • синоптик

    20 Фев 2018 9:06ч.

    Магарето видяло че подковават коня и то вдигнало крака.Пак Някой гледа да ни изпързаля,бързат защото идва пролетта макар че "българска пролет" синоптиците в парламента и власта искат вечно да е зима за да говорят повече за метерологичното време отколкото за политическото и битово безвремие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ехо

    20 Фев 2018 11:02ч.

    Засилих се да пиша, но не е нужно. Необходимото е вече написано! Ама професорът и такива като него не спират да облизват задните части на властта и крадците!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Илия

    20 Фев 2018 12:00ч.

    Много ми е интересна позицията, че ако някой каже и се обоснове, че няма нищо лошо в писти, лифтове, курорти, е по дифолт купен, платен, лиже, не разбира, обслужва и т.н. Малко а? За височината на курортите - дрън дрън... А тук има идея зоната на Витоша да е вдигне, и да това би увеличило сезона, факт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ......

    20 Фев 2018 12:06ч.

    vprofesorat e prav. vie komentatorite ste ot zelenite.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Смешен плач

    20 Фев 2018 12:18ч.

    Без да съм против втори лифт във вече презастроеното градче Банско, ще отбележа, че смешният професор ни взима за "лош матрял". Хем подхожда подло, хем тъпо - типично по герберски. Ясно е, че без втори лифт не може да мине, защото вече Банско е презастроено, но искат ли тиквениците да разрушат цялата планина? - Кажете го направо! Обикновеният българин какво печели от увеличаване на пистите и влековете 20 пъти? - Един гол... Впрочем, сините талибани, ГЕРБ, избягалите атакисти от пленарна зала, та чак на Варадеро, на 12.03.2013 г., и НФСБ в Бургас, защо спряха строежа на нефтопровода Бургас-Александруполис? Нали за да не замърсят Бургаския залив (100% манипулация в услуга на Турция и САЩ) с нефт:)?! А сега част от кретените се напъват да секат горите, защото някъде, някакви държави (но при други природни, икономически и правови обстоятелства/дадености) нещо били направили!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Д-р Хорст Весел

    20 Фев 2018 12:51ч.

    Значи , ако проблемите на България са ски-пистите и колко са на брой и къде са и защо са- България е много зле. Не, че е нещо ново. Но това е изместване на фокуса. Населението на България се подменя, народът се подменя. Това е Проблемът, ама кой да разбира ??? Ама нищо - всеки за себе си. Нали това е модерния англо-саксонски девиз !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лъчо

    20 Фев 2018 13:15ч.

    цитат: "Над 80% от пистите в Швейцария и Австрия са до 2300 м надморска височина. Факт е, че в Швейцария и Австрия има и писти, които са на по-голяма височина от българските. Ето защо никой не казва, че пистите ни трябва да са колкото в Австрия или Швейцария. Но може да имаме достатъчно, за да не оставят парите си повечето българи в чужбина. Площта от България над 1500 м н. в. е 5439 кв. км, или 5,439 млн. дка. 1,165 млн. дка са с височина над 2000 м. Голяма част от тази територия е подходяща за изграждане на ски писти." Малка справка от Уйкипедия: "Алпите се делят на пет климатични зони, всяка с различен вид на околната среда. Климатът, растенията и животинския свят се различават в различните части или зони на планината. 1. Зоната, която е над 3 000 m, се нарича „зона на ледниковия сняг“ (фирн). Тази област, която е с най-студения климат, постоянно е покрита със сбит сняг. 2. Алпийската тундра се намира на височина между 2 000 и 3 000 m. Тази зона е по-топла, отколкото зоната на фирна. Тук могат да се срещнат диви цветя и треви. 3. Непосредствено под нея е субалпийската зона – от 1 500 до 2 000 m височина. Тук, с покачването на температурата бавно нагоре, започват да се срещат елхови и смърчови гори." Т.е. професорът ни казва, че 80% от алпийските курорти са под 2300 метра. Същественото обаче е колко са под 2000. А евентуално и колко са под 1800. Тука щяло да бъде същото като в Алпите? Чудесно - дали там е било нужно да се сече гора, за да се строят писти? Щото ако строиш писта над линията на гората, не е нужно да сечеш гора - такава просто няма.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • д-р Иван Игов

    20 Фев 2018 13:40ч.

    Срам ме е, че живея в държава в която професори по право дават съвети и оценки на въпроси касаещи защитените територии, туризма, ски спорта. Не може ли професорът да се изкаже дали решението на МС от 28.12.2017 е законно, дали нарушава Закона за защитените територии, дали установените от прокуратурата нарушения на Юлен АД са законни и други въпроси свързани с правото? Направените изводи са напълно грешни защото, няколко примера: Добър анализ на темата от асистент по екология от БАН за условията за ски в нашите планини: https://offnews.bg/analizi/malko-geografia-ili-zashto-ne-mozhem-da-imame-12-000-km-pisti-70875.html Анализ на д-р от БАН за вредите от ски спорта които има са получени в национален парк Пирин. Има цитирани заглавия за разрушенията от спорта именно за Алпите : https://www.dnevnik.bg/zelen/2018/02/03/3121850_za_vliianieto_na_ski_turizma_vurhu_bioraznoobrazieto_v/ Анализ на на д-р от БАН за вредите от ски спорта с библиография накрая на статията международни проучвания по въпроса: http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Efektat-na-ski-turizma-varhu-okolnata-sreda-Kakvo-kazva-naukata_100885.html Интервю с проф. д-р Румен Драганов директор на Института за анализи и оценки в туризма за казуса Банско: https://www.tvevropa.com/2018/01/kazusat-vtori-lift-v-bansko-i-razvitieto-na-zimniya-turizam-u-nas/ Хора четете и мислете!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А швейцарците знаят ли кой е собственикът на лифтовете им?

    20 Фев 2018 13:58ч.

    А може би е държавата? Ако у нас държавата сама инвестира в лифтове, аз против нямам. Но тук става въпрос за далавера, затова съм против.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Йордан

    20 Фев 2018 14:25ч.

    Простите сме ние и е ясно на всички, че само закопаваме родината си

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бика

    20 Фев 2018 14:54ч.

    Много ясно, че швейцарците не са по-прости от нас. Швейцарците знаят кое работи, за да вървиш напред и най-важното не се саботират сами. Ние това правим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Осведомен

    20 Фев 2018 15:48ч.

    Айде моля, господинът от Панамските досиета да не ни замерва с поръчкови лобистки статии! Били сме в Алпите и знаем как е! На Австрия две трети от площта са планини, там друго не може да се прави, освен лифтове. Пък и има достатъчно много места за писти, така че и да осерат половината си планини (което естествено става), пак има достатъчно природа. Ние нямаме толкова много планински местности, пък и нашите планини са със съвсем различен профил, няма къде от ноември до май да се карат ски. Виждаме вече с глобалното затопляне и презастрояване с лифтове какво става в Алпите - глетчерите се топят, природата се руши. Преди десет години глетчерът на Цугщпитце беше достатъчно голям, за да могат да се карат ски там и през юни, сега нищо не е останало. Наскоро в Болстерланг падна кална лавина и срути един от стълбовете на кабинковия лифт, добре, че се случи през нощта, та не пострадаха хора! За това трябва да се мисли да не се случи у нас, а не да пълним гушите на самодоволни банкери и разни адвокатстващи юпита, който са си надвили на масрафа и се чудят с какво още да се забавляват. Сложете си по една перка отзад и се пускайте по жиците на тролея за по-готино!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христов

    20 Фев 2018 17:16ч.

    Според "зелените" на Прокопиев - да, по-прости са! И са по-богати, защото плащат на жената на Тома Белев у нас!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eisblock

    20 Фев 2018 17:44ч.

    Много неприятна, нахално, сугестиращо надъхана статия._____1.) Основното което пропуска драгия гусин Професор е, че ПОДДРЪЖКАТА и обгрижването на планините ДРУГАДЕ е много, много нива - и контролирано от държавата - над хищническото използване от разни лица на природните дадености в тези координати. Т.е. общонародната собственост - т.е. СОБСТВЕНОСТ НА СУВЕРЕНА, се дава на някакви неясни фигури и то без те да имат каквито и да са задължения и контрол над тях, заради, към и спрямо последствията от частната им самообогатителна дейност!!!____2) Пропуска се удобно, особено в казуса Банско, че множество наши другарета и тавагищи си построиха хотелите там, а "лошите" хора твърдят, че така са изпрани мнооооого парета. Успяха и се успокоиха тези, но сега пък се подсетиха, че им трябват още парици и начин да ги стрижат става докарана потентна публика. А не както е в последните години, тези постройки да стоят или съвсем празни и затворени или да са полупълни, за да не напиша полупразни._____3.) Дрогарят Цеко Минев реши, че на Витоша ще се сложи кръст и там ски делото ще крета, понеже май нещо не го огря в апетита (може и да се лъжа за какво точно бе шунтиран скиобект Витоша - бивш НАЦИОНАЛЕН ПАРК, годен да поеме още десетки хиляди скиори). Но сега така ще е много удобно целият поток скиори да бъде пренасочен към Банско, където са Хотелите на определени видни и харизматични Големци - кое знаково име няма там Хотел? И по случайност, заради презастрояване като бе отбелязано вече, тези стоят празни..._____4.) Разбира се властта избрана от Суверена, е винаги петима да е в услуга на цекоминевци и на самата себе си. Така тя се втурна, бързо-бързо, да вземе смели решения... Които обаче раздразниха рахитичното гражданско общество и природозащитници в прибавка, които решиха да протестират. Уви, точно по време на чутовното събитие - претцедателството над ЕС-то..._____5.) И така в услуга се впрегнаха всякакви водоносци храбри, кръгове и кръгчета, от белотни - та чак до престъпни, партийни и хора от Слугата на Суверена - правителството, та да докажат белким на "простият" плебс, колко е глупав, как бананите на западняците ги има и имало винаги единствено и само заради пистите и курортите С други думи, за местното щастие на плебейте, задоволството на миневци е първа и основна държавна грижа... _____6) Поредната ала джендерастка простотия се демонстрира с разпространяваните твърдения, как на циглявото еко движение тъдява, лошите притежатели и държавите им дори (едва ли не), плащали много на еовистите, та те да съботирали чрез протестите си интергалактическото развитие на ски-курортите в покрайнината на субтропическия земен климат?!_____7.) И сега, над сите вратлета тъдява виси дамоклиев меч - липсата на втори лифти и още писти и изсечени гори, щото без окепазяване по баш "майсторски" на планините български, едни патриоти дали душите си на народа, ще останат без възможност да извършват още повече геройски благодеяния за и над Плебса - докаран от същите до състоянието на ОБЕКТ и онези "80%"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мартин

    20 Фев 2018 17:45ч.

    В европейските страни има стратегии за развитие на туризма и всеки живеещ там знае, че е добре за БВП да има добре развит отрасъл като туризъм, но нашите "зелени" са по-католици и от Папата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валери

    20 Фев 2018 18:58ч.

    Зелената завист и злоба и тази на техните покровители нямат край, затова няма да имаме лифтове, пътища и други проекти ще бъдат спъвани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДИАЛОГ

    20 Фев 2018 20:05ч.

    ДО СИНОПТИК : ... Без да съм зелен, ще кажа: " Магарето също се подковава." За разлика от жабата....... Но по-интересното е – нас за какво ни вземат?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гюнтер

    20 Фев 2018 20:16ч.

    Ми не, ама си нямат еко-рекетьори сигурно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДИАЛОГ

    20 Фев 2018 20:16ч.

    Прочетено другаде: . " Никой не даде поне един пример "от Алпите", където да има две кабинки с успоредни трасета, едно до друго."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мария Коларова

    21 Фев 2018 0:14ч.

    "Просто тамошните природозащитници не си изкарват хляба от чужди пари, целящи да се спре развитието на зимния туризъм." Ето това е разликата господине между България и белите държави, там развиват културен туризъм, а тук развиваме лични интереси. Аз лично не съм природозащитник, но съм против безобразния български туризъм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    21 Фев 2018 2:35ч.

    госин професорът какво се прави на улав-каква площ били планините в Швейцария и каква площ (с 50% повече) в БГ- ми щом е въпрос само дали една площ се брои за планина , да оди да строи лифтове и да застроява Странджа планина.Да, ама не става за ски, а далаверата е в Пирин...докато го осерат и него като черноморието.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Важното е

    21 Фев 2018 5:16ч.

    това да мине, а после закона за устройство на територийте лесно се променя. От 1989 година до сега над 100 пъти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шопски Ройтер

    21 Фев 2018 14:11ч.

    И колко дървета са отсечени за техните писти, а колко трябва да отсечем за нашите?! Защото доколкото съм виждал на живо и знам (поне в Швейцария е така) мятат тор (естествен от крави) по голия камънак, белким поне стрък трева поникне.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Димитър Василев

    21 Фев 2018 16:43ч.

    Няма какво повече да се коментира, само ми е странно защо Гласове публикуват подобни писания като това на "професора" ? Може би само бих добавил, че ако в Австрия през 60-те и 70-те години на миналия век, когато се изграждаха тези лифтове, беше в сила сегашното европейско еко законодателство, поне една трета от тези лифтове нямаше да бъдат построени. И сега австрийците си признават, че най-малките и ниско разположени курорти са нерентабилни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • MP75

    21 Фев 2018 18:12ч.

    и галош, щом много знаеш що не се сетиш ,че в Австрия и Швейцария народа като тропне веднъж наглите слуги на цЕко повече не се показват,та камоли да финтират отвсякъде.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    21 Фев 2018 20:18ч.

    Адвокат да коментира география, екология и урбанизъм. Безценно. Остава да ни обясни и че го е направил без пари.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • MrBean

    21 Фев 2018 21:28ч.

    Странно от нета останах с впечатление че този проф. Е участвал все в сделки от които Грух е намазал яко. И ако се чудим защо правосъдната ни система е такава-моля вижте го хубаво.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вася Н. Илиева

    22 Фев 2018 22:23ч.

    +всичко вярно казано и с известно обобщение: 1. Сравнението с Австрия и Швеицария е невярно, защото повечето писти там са на по-голяма височина на места без гори или без да се прави сеч на гори, както е случая в Пирин; не сме прости именно защото изхождаме от нашия случай с Пирин и гората. 2. Екоактивисти какво 'са проспали': ако 'са проспали' бетонирането край морето, то значи, че не могат да са будни при всички еко-нарушения, че има нужда от тях и че сега не спят, т.е. на място са. 3. Умението на лицето да мисли правилно е проблемно. Следователно, има проблем с верен и устойчив закон и правилник за Пирин. Еко-защитници понякога грешат. но в случая - не. Проблемът е в държавата - няма вярна устойчива политика. Но пък има Министри и по туризъм, и по ок.среда. ( Министът на туризъм е ненужна фигура, достатучен е спортен министър със зам-мин. по туризъм. Сега има административна несъстоятелност и паразитна администрация, примерът е в това отношение.)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Корумпираната глава

    22 Фев 2018 22:36ч.

    има този. И професорите станаха джендъри - на нищо не приличат такива като този. Добре го дават 'гласове', да видим какви ги има и из професорите. Така де, не само онези с петицията за защита на Ист. конвенция. Разнообразие има и от джендъри и корумпирани тиквеници. Къде е изкласил за професор този? В Нов бг 'университет', в библотекарската сорбона или нещо подобно?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Купен лобист

    22 Фев 2018 22:43ч.

    е човекът. КОЙ го купи и КОЙ го направи професор ако ще е и по пироните. Какви екземпляри нашенски, какви слуги на мръсните пари имаме на всякъде, не само в народното събрание. Давайте ги на показ. Мерси.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 699

    23 Фев 2018 11:42ч.

    логиката на екоталибаните е желязна - щом в България няма условия за ски като в Алпите или за плаж като на Карибите, дайте да не развиваме туризъм....Значи в градски условия, може да ми изтипосат блок с абсолютно непозната за геометрията форма на 300 м2 полянка и никой не протестира, но за Банско всички са на амбразурата

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • MrBean

    23 Фев 2018 15:58ч.

    До 6996, не зная за екоталибаните,но виждам Грухталибаните. Скоро тия дето протестират по свирката на Цеко,ще гладуват. Продадохте си имотите,проиграхте парите в казинат,сега дерете туристите,но идва глобалното затопляне . А що се отнася до черноморието,то вече е мъртво ( огдавна капиталите изтичат в офшорки) и местните наемат чужденци да бачкат. Същото ще стане и с банскалии и разлочани. Няма еко меко ,има мафиотска държава

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • профанКонстантин

    24 Фев 2018 19:59ч.

    Да, много са прости швейцарците понеже ратифицираха Истанбулската конвенция.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи