Светът се демонизира, а ние се разсейваме

Светът се демонизира, а ние се разсейваме
Без да споменавам имена, предлагам всички, които представят ислямското нашествие за бежанска вълна и християнска дилема, да направят следното: да създадат християнско семейство, което означава брак пред Бога, извършено тайнство от православен свещеник и литургичен живот в Църквата, да се обвържат с един мъж или една жена завинаги, без да изневеряват, ако отгледат деца, да не ги превръщат в свой умален модел и да са способни да имат повече от един приятел, когото да обичат истински и без резерви и който не е куче или котка. Здрави хора, които нямат провален личен живот или от егоистичната си парадигма говорят за отворено обвързване и прочие глупости.

 

Тези хора, които поради егоистичния си нагон обичат хората абстрактно, но са неспособни да понасят майка си и имат комплекси от баща си, забравят приятелите си, когато се издигнат, и обичат всички вицове за тъщата си; хора, влюбени в работата, кариерата, както и мнението на другите, които имат по-голяма власт, не могат да издумат дума за съпричастие и християнско милосърдие.

За Бога, те мразят Христос и се потрисат само от вида на черно расо - бягат като бесове от истината, а имат наглостта да ни питат защо не сме християни, когато проявяваме здравомислие. Вадят цитати от християнската Библия, за да ни изобличават, тези новоизпечени професионални софисти, които са вкарали и Сократ в гроба. Не цитират обаче думите на Христос: "Който не е с Мен, е против Мен", - това е тяхното изобличение. Те са движени от същите бесове, които потопяват забравилата Христос Европа под ново и по-трайно владичество на исляма, езичеството и безразличието към Бога, коята е най-ужасната загуба за човека.

Либералите нямат Бог, нямат история, нямат собствена биография. Достоевски е нарекъл романа си, който в най-голяма степен ги изобличава, "Бесове". Защитата им за правата на педерасти, лесбиийки и транссексуални е скритата им бесовска битка срещу идентичността, самоопределението и отговорността. Те са превърнати в игра, която трансформира личността в превъплъщение - разпад на  образа на много лица. Превръща лицето в маска, зад която няма една персона, а легион от нейните страсти, всяка от които с конкретно име и собствена физиономия. Йеронимус Бош.  Всичко е игра, в която обаче могат да участват само явилите се на кастинг. Доктор Енчев е местното провинциално име на този демоничен нагон. Всичко е социална игра, а хората са изкорубена, деперсонализирана и обладана от случайни мисли и емоции стихия.

Това не е бълнуване. По "Уолт Дисни ченъл" показват на децата само филми за вампири. Те усвояват този духовен свят от малки, защото трябва да живеят в него, когато пораснат и нещо повече - да бъдат такива. Това не са забавления, а твърде промислено провеждана доктрина. Светът се демонизира с часове и ние всички гледаме това и се разсейваме, правейки си тънки сметки, че демонизацията не ни е засегнала и имаме още време да изкараме приятно в Дисниленд. Най-голямата заблуда на либералите, копие на заблудата на комунистите, е, че светът, който ги заобикаля е прекрасен, густото никога няма да свърши и рая е тук и сега.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Още от Култура и общество

Коментари

  • адът съществува

    30 Sep 2015 4:34ч.

    Ние даже живеем в него, но наистина се правим на разсеяни. Той е около нас, някои даже го носят вътре в себе си, но плещят глупости за някакви евроатлантически ценности, които са по-висши от всичко на света и в името на които може да се разрушат Ирак, Либия, Сирия, Тунис и Египет, да се избият стотици хиляди цивилни, да се разрушат съдбите на милиони и да се прогонят от родните им места. И всичко това, само защото не ни харесвали Садам Хюсеин, Моамар Кадафи и Башар Асад. Били видите ли недемократични. За това първия съвсем демократично го обесиха, втория още по демократично го изкормиха на улицата. Не ми се мисли какъв демократичен акт го очаква Башар Асад.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Явор Дачков

    30 Sep 2015 4:39ч.

    Прощавайте, но и Кадафи и Садам заслужаваха много по-ужасна смърт от тази, която получиха. Въпросът за политическата глупост на Щатите да ги махнат от власт не извинява техните престъпления като диктатори. Правете разлика

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боян

    30 Sep 2015 5:00ч.

    Страхотен текст. Chapo!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Краси

    30 Sep 2015 5:06ч.

    Добре де след като Садам и Кадафи са диктатори и си получили заслуженото според вас какво да кажем за другите военнопрестъпници от фамилията Буш, Клинтън, Обама, които безнаказано избиха и продължават да избиват хиляди и милиони невинни човешки същества, тях кой ще ги съди? Международен военен трибунал или те защитават човешките ценности затова няма да бъдат съдени. Обама за да му се подмажат и натегнат го направиха нобелов лауреат за мир. Е и мисли ли някой, че ще има някаква справедливост в края на краищата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не, Дачков,

    30 Sep 2015 5:07ч.

    просто ти не познаваш добре историята на нравите. Ако я познаваше, щеше да знаеш, че "благословената Византия" е страдала от също толкова много суеверия и магически увлечения (да оставим настрана фарисейщината, която е далеч по-изтънчен грях) също както и днешната бутафорна "благословена Русь". И във всяка епоха е имало такива като теб "говорители на собствената си добротетел". Я се погледни в огледалото драги! И не забравяй, че поради разврата и суеверията никой не е отменил "лъжата" и "кражбата" (а какво друго е невърнатият дълг).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • адът съществува

    30 Sep 2015 5:11ч.

    Прав си Яворе. Аз високо ценя твоето мнение за нещата, които ни се случват. Нещо повече, считам че си между тези 10 значими личности в България, чието мнение не само трябва да се чуе, но и да се зачита. Това, което всъщност исках да кажа е, че светът плати изключително висока цена за това безумие, което стана и то не може да бъде оправдано с необходимостта от отстраняването на няколко близкоизточни диктатора. Твърде елементарно е да се счита, че ако бъдат ликвидирани физически, това автоматично ще оправи световните проблеми и ще донесе демокрацията в Близкия изток. Всъщност, истината е, че се води война за глобално преразпределение на ресурсите на планетата - енергийни, демографски, териториални, финансови, икономически, продоволствени, военно-стратегически и докато не се постигне елементарен консенсус за техния баланс, мир няма да има. Аз не съм така кръвожаден, но ако считаш, че тези диктатори са заслужили много по-ужасна смърт се питам какво заслужават нашенските аналози.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dddddd

    30 Sep 2015 5:22ч.

    Това с "диктаторите" Кадафи и Садам развали цялстната правдива картинка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МиА

    30 Sep 2015 8:30ч.

    Браво.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • разсеяни сме и не ни се мисли

    30 Sep 2015 12:46ч.

    Създаването на перфектното християнско семейство е добра идея, но не може да бъде универсален лек за днешните ни проблеми. Изправени сме пред изключително предизвикателство, хамлетовския проблем за бъдещето на тази цивилизация. Азия и Америка решават съдбата на Африка за сметка и на гърба на Европа. Бежанският проблем е само началото, катастрофата тепърва предстои. Европа днес е американски протекторат и седи като парализирана и безучастна, без обща позиция за собствената си съдба. Американците напират да я превърнат по силата на търговското споразумение, което ни налагат да подпишем в пазар за своите ГМО стоки, а Русия в пазар за своите енергоносители. И Китай отдавна не стои настрана. ЕС е почти пред разпад. Идеята е да бъде ударена максимално Германия като икономическия стълб на Европа. След това е вече лесно, разделяй и владей. Но си прав, че ние сме си разсеяни и сме лесна плячка за всякакви демони. Седим си на топло в казана с катрана и чакаме да се зададат избори за нови дяволи за да им подадем сами кибрита, за да не угасва огъня.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хайдегер

    30 Sep 2015 15:44ч.

    Има глобална диктатура и малки местни диктаторчета. Парадоксът е, че глобалната диктатура преследва малките уж диктаторчета, при условие, че те са единствените ,които се опъват на мутренската им мафия. Излишно е да казвам, че измеренията на глобалната диктатура не са типично политически - и го казвам, понеже повечето се хващат несъзнателно за противопоставката "комунизъм - демокрация". Демокрацията се оказа едно рафинирано прикритие за най-мрачната диктатура - тази на парите и на банкстерите. Днес господства Мамонът, най-страшната диктатура е незабелязваната игра на сатаната с потребностите. Либерализмът в тоя смисъл е най-ужасяваща технократска античовечност, защото в случая диктатура, а даже и империализъм, за него е слаба дума.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Димитър Божанов

    30 Sep 2015 15:50ч.

    Най-смилсената статия, която съм чел напоследък. Браво, Дачков! Просто се изкефих искрено! Сто процента подкрепям казаното.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • женшен

    30 Sep 2015 15:53ч.

    Ето това изречение от текста на Явор казва всичко от името на Христа, дебатът по-нататък е излишен: "Най-голямата заблуда на либералите, копие на заблудата на комунистите, е, че светът, който ги заобикаля е прекрасен, густото никога няма да свърши и рая е тук и сега." Бих го сравнил с казаното в едно интервю от д-р Михайлов: "Кризата при човека е по дефиниция. (...) Човекът е проблем – проблем без човешко решение".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ех, корен, корен,

    30 Sep 2015 17:27ч.

    Ти си поредната жертва на пенсионера с киселата физиономия и тоя тук руски слуга, който за разлика от дон Октавио не му се получават кахърните фасони, защото самият той живее доста нашироко - като в "гейропа". Да бяха тук "новите леви" чокундурчета щяха да му обяснят, че нищо не е закономерно, всичко е инженерия, която трябва да се срине заедно с всяка държавност. Докато "либерастите" щяха да го поучат, че светът има много проблеми, които се нуждаят от решаване. А св. Ефрем Сирин щеше да му обясни, защо се моли дори и за бесовете (вместо да се упражнява в екзегетика като автора и да определя кой е свой и кой е чужд). Но св. Ефрем е от Сирия, може би е от онези, които не бива да "пускаме".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dddddd

    30 Sep 2015 17:35ч.

    Комунизмът и либерализмът произтичат от един и същи източник - създал лозунга "Свобода, равенство и братство". Не може да стане хем да сте с либерализма, хем да сте против единоначалието, против кесара! Няма как да пълниш сайта със спомени на абсолютно пропаднали или празни хора и музиката на дегенерата Елтън Джон и да призоваваш към християнските ценности и здравото семейство. Ако не стигаш овреме до извода, че истинската църковност е неразлъчна от идеята за кладата и Инквизцията, то ти си просто една объркана глава, която се мята от едно към друго. В предаването Гласове преди години верен подмазвач на кретените Филип Димитров и едно сиво човече Куртев - главен секретар на СДС, а днес против сатанизма на сащ. Сатанизмът на сащ и тогава си беше същият и политиката им си е била все същата от 250 години. Та, Дачков, време ти е да си решиш с кого си - с Елтън Джон и либералима ли, с православния сталинизъм ли, или със светата Инквизиция на католиците, или си със сатанистите! Иначе си по-смешен и от Калин Янакиев с "атлантическото православие".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • подобни писания

    30 Sep 2015 18:01ч.

    компрометират християнството, защото го превръщат в политическа и социална програма, каквито той не е и всеки път когато хората са се опитвали да го направят такова, са се раждали чудовища.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • фют

    30 Sep 2015 18:28ч.

    евроатлантическите ценности не са християнските ценности, дори Папата го разбра.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dddddd

    30 Sep 2015 18:44ч.

    Да, напълно е вярно , че е несъвместимо интервю с Мариус и днешната статия. Що се отнася до тъпанара с претенция, не виждам защо изобщо си губиш времето с мене! Аз съм написал нещо на Дачков и за него, надявам се да ме разбере!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • фют

    30 Sep 2015 18:49ч.

    моля, моля, узаконяването на гейбраковете, което стана в САЩ и което с бързи крачки /като евродиректива/ идва към България, както и последващото узаконяване на правото на гейдвойките да осиновяват и деца, няма нищо общо с твореца Мариус и с християнската търпимост към различния.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дарина

    30 Sep 2015 18:57ч.

    Много ми е интереснов нета когато коментарите са с измислен ник.Това означава , че пишещия е слаб и малодушен да защити позиция. Тази статия случайно попадна на стената ми. И наистина питам - това Дачков ли го е писал? Защото за мен - тази статия е много навременна и браво. Наистина ли Дачков е писал статията?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dddddd

    30 Sep 2015 18:59ч.

    Християнска търпимост към различния ли? Къде в "Новия завет" си го видял това нещо?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Моника

    30 Sep 2015 19:18ч.

    Браво,г–н Дачков!Добавете само,че тази доктрина беше разработена и пусната в употреба още в далечната 1947 г.от агентът на американските специални служби,по–късно,наречени ЦРУ и, станал негов директор Алън Фостър Дълес.Материалите по тази доктрина се намират в конгресната библиотека във Вашингтон.Не е конспиративен брътвеж.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до ddd

    30 Sep 2015 20:15ч.

    Ами навсякъде бе, човек. Вземи си преговори текста: експлицитно Гал. 3:28: "всички, които в Христа се кръстихте, в Христа се облякохте. Няма вече иудеин, ни елин; няма роб, ни свободник; няма мъжки пол, ни женски; защото всички вие едно сте в Христа Иисуса." Имплицитно в притчата за добрия самарянин (който е неверник, но е ближен, защото е милостив), за самарянката от която иска вода Иисус Христос и въобще примерите са безброй. За търпимост не става дума, защото става дума за любов: да прощаваш 70 пъти по 7 (т. е. безкрай), да обръщаш другата страна когато те ударят - а ако някъде не те приемат - да си тръгнеш и да изтупаш прахта от обувките си. Ако има агресия и насилие в християнската история, то е от онези, които искат да превърнат християнството в държавна идеология или закон (за закона пише, че е проклятие).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до фют

    30 Sep 2015 20:20ч.

    Очевидно ти не си разбрал папата. Или си лъжливо червено дяволче.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • екзистенциалист

    30 Sep 2015 20:42ч.

    До всички "критици" на християнството: трябва да се изходи от едно съвсем различно положение: че християнството е война с княза на този свят, преди да бъде компромис или консенсус с когото и да е. Целта на Христос не е живуркането в името на заетостта и натрупването на "този свят", нито добруването сред злобата на деня, а "живот вечен" в Любовта към Бога, която дава благодатта. Някои ще оправдаят компромисността с приказките за съборност под купола на Църквата. Съборността (себерността, сибирността) е Единството в Троичността на ипостасите на Живия Бог, който всякога е Жива Личност, а не количествен сбор от демо-индивиди. "Паси агънцата ми" (Годината на Агнето) е завет с астрологичен привкус на екзистенциалното богоосъзнаване, а не буквализация на водене на паство както се водят стадо овце. Князът на тоя свят е осъден, заедно с демо ефектите и криворазбраната му любов към "земния рай".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dddddd

    30 Sep 2015 21:40ч.

    За търпимост не става дума, защото става дума за любов: да прощаваш 70 пъти по 7 (т. е. безкрай), да обръщаш другата страна когато те ударят ... Да, за любов става въпрос, не за търпимост-толерантност. И не към съвсем умишлените поклонници на Дявола, преди да се разкаят искрено, а не да упорстват в своя грях. Така бива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dddddd

    30 Sep 2015 21:42ч.

    До всички "критици" на християнството: трябва да се изходи от едно съвсем различно положение: че християнството е война с княза на този свят, преди да бъде компромис или консенсус с когото и да е. Целта на Христос не е живуркането в името на заетостта и натрупването на "този свят", нито добруването сред злобата на деня, а "живот вечен" в Любовта към Бога, която дава благодатта. ТАКА ДЕ, КЪДЕ Я ТУКА ТОЛЕРАНТНОСТТА?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    30 Sep 2015 22:00ч.

    Тези хора, които поради егоистичния си нагон обичат хората абстрактно, но са неспособни да понасят майка си и имат комплекси от баща си (на когото викат пичкатилелянъ) мояъ правопис е какъвто го чувам (запетайките напомпения член точките i главни букви Паисия Лъвски Ицо Ботев съ в музея при дедо ми Вазовъ etc) след социализъмъ съ учи мамъ за дъ не работиш моето розово кредо е за шлифера ме фанете ( в bg интелегентностъ е мазохизъм ми каза учитиля ми по германски)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ввв

    30 Sep 2015 22:24ч.

    Хаха, да моят бог е по добър твоя бог, при Явор Дачков... Аз съм атеист, въпреки че не обичам каквито и да е определения за нещо което го няма... и съм за стриктна забрана за практикуване на ВСЯКАКВИ РЕЛИГИИ !!! А исляма съвсем официално си е ТЕРОРИСТИЧНА религия защото в Корана пише недвустмислено да се режат ръцете и краката на неверниците (известните сура 5:33): "The recompense of those who fight Allah and His messenger, and seek to make corruption in the land, is that they be killed or crucified or that their hands and feet be cut off from alternate sides or that they be banished from the land; that is their disgrace in this world and in the Hereafter they will have a great torment." (Qur'an 5:33) Има още една сура, където пише неверниците да се убиват на място !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до поста 10:27

    30 Sep 2015 23:16ч.

    Цитирам: "А св. Ефрем Сирин щеше да му обясни, защо се моли дори и за бесовете (вместо да се упражнява в екзегетика като автора и да определя кой е свой и кой е чужд). Но св. Ефрем е от Сирия, може би е от онези, които не бива да "пускаме". " Явно при този дописник имаме неяснота какво е то туй да се молиш за нещо, и тая неяснота произхожда от вглеждане само в символиката на езика, не и в непосредствената му етимологична знаковост. Да молиш значи за моиш, прецеждането на бесовщината през моята божия отдаденост превръща демоните в ангели. На това му се казва точно "обхода в Бога", което няма как да противоречи на думите на Христа "Който не е с Мене, той е против Мене, и който не събира с мене, той разпилява". Сиреч, демони, моя/мойа се за вас, и силом ще ви направя мои светли съюзници (а не тъмни врагове), молейки се. Защото Царството Божие се взема със сила, достъпът до благодатта е само воински.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фагот

    30 Sep 2015 23:36ч.

    Към заблудите на либералите и комунистите следва да се добавят и заблудите на религиозните фундаменталисти (от всички религии).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Верно ли

    30 Sep 2015 23:46ч.

    Калин Янакиев е изковал термина "атлантическо православие"?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • той е християн-болшевик

    01 Окт 2015 0:31ч.

    Верно. Калин иначе е умно момче, бива си го в тълкуванията на Писанието както никой друг, ала не е съумял да се опази от фарисейския квас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДЕМОНИЧНО ЗНАЧИ ЕГОИСТИЧНО

    01 Окт 2015 6:43ч.

    Демон е този който вярва в своята си истина. Вярващият християнин вярва в своята представа за християнството. Атеистът не вярва в собствената си представа за християнството и религиите. Мюсюлманинът не вярва в християнството - представата си за него. Християнско е да обичаш всички, демонично е да не обичаш всички. Ясно е какво е християнското учение, да постъпваш така както искаш да постъпват с теб, и да не постъпваш така както искаш да не постъпват с теб. А злото което се случва не от някой друг ат самите нас - ЗАЩОТО КОЙТО УБИВА, ЩЕ БЪДЕ УБИТ, КОЙТО В ПЛЕН ЗАВЕЖДА, В ПЛЕН ЩЕ БЪДЕ ЗАВЕДЕН, КАКТО ОТСЪЖДАШ ТАКА ЩЕ ТИ ОТСЪДЯТ.. КАКВОТО ПОСЕЕШ И ОТГЛЕДАШ ТОВА ЩЕ ИМАШ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Petko

    01 Окт 2015 8:15ч.

    Bravo Dachkov,dobre napisano.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Атеист

    01 Окт 2015 14:54ч.

    Атеистът вярва в равнопоставеността на всички религии като културни феномени.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • минаващ

    06 Окт 2015 7:00ч.

    Какъвто е вътрешният ни мир, тъй виждаме и света около нас. Когато мислите ти са свети, всичко около теб става свето, казва старецът Тадей Витовнишки. Страдания ще имаме, войните, бежанците, жестокостта не са нови под слънцето. Новото е узаконяването на греха, като норма. Вид цивилизационна проверка. И като че ли, християнинът е хванат в капан, да търси Царството Божие или да живее удобно, да е пацифист или да ликува при новината за "свещена война" срещу исляма. Бог да ни помага в избора. Светът не е нито рая нито ада, това в което живеем и сме създали, е светът без Него. Без покаянието, смирението, любовта. Самодоволната апатия към Христос е по- страшна и от най- дивият ислям.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Демис Русос

    30 Sep 2016 23:37ч.

    Всички виждаме и знаем какво се случва, само че не сме в състояние да променим абсолютно нищо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГАЛИНА ЛАЗАРОВА ДУНЕВА

    01 Окт 2016 1:01ч.

    ........ОКОЛО ИСТИНАТА , НО НЕ НАПЪЛНО ......УВИ !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГАЛИНА ЛАЗАРОВА ДУНЕВА

    01 Окт 2016 1:02ч.

    ........ОКОЛО ИСТИНАТА , НО НЕ НАПЪЛНО ......УВИ !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър попов

    01 Окт 2016 10:17ч.

    Абсолютно Слаба статия Защо смесвате понятията ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • fru

    01 Окт 2016 21:35ч.

    САМО в Савецкия Саюз сички се ебат правилно!!! :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи