Силно летливо синьо

Силно летливо синьо
„Лъкатуш-лъкатуш... и гуш” – с тази сериозна и изчерпателна сентенция една приятелка обясняваше живота с всичките му криволици, отвеждащи в крайна сметка към празнотата на смъртта и неизбежното гушване на букета. Това непретенциозно обобщение доста добре приляга на десните партньори на властта от Синята коалиция, които през изминалата почти година от последните парламентарни избори насам застинаха в позата разкрачен стоеж, опитвайки се да ни убедят, че нито участват в управлението, нито са негова опозиция.
Придобивайки все повече свойствата на силно летлива политическа субстанция, СДС и ДСБ ту се дистанцираха от правителството на ГЕРБ, което създавало &bdquo;впечатление за хаос, паника и липса на водачество и визия&rdquo;, ту се отвращаваха от опозицията, разчленена на &bdquo;две армии без лидери и без водачи&rdquo;. И докато критикуваха останалите партийни армии, че си нямат водачи, всезнаещите сини лидери се оказаха съвсем без армии. Според последните социологически проучвания електоралното им влияние се е стопило до критичния минимум от 4,3%. Въпреки натрапчивата миризма на букетчето обаче Иван Костов и Мартин Димитров продължават да криволичат в нищото, разграничавайки се както от дискредитираните партии на прехода, така и от автентичните популисти на новото време в лицето на Бойко Борисов и Волен Сидеров, и да наддават за минималистичната вероятност да се върнат на бял кон в управлението. <br /><br />Твърде предсказуеми са целите и на лъкатушната позиция на СДС и ДСБ по отношение на предстоящата актуализация на бюджета. Най-напред Мартин Димитров посъветва ГЕРБ да свалят розовите очила и заяви категорично, че няма да подкрепи актуализацията на бюджет, който може да застраши финансовата стабилност на страната, а от ДСБ изразиха притеснението си от предстоящата актуализация и за сетен път лансираха внушението, че управлението на Борисов много напомня това на Жан Виденов. <br /><br />И докато в края на миналата година Костов обясняваше, че бюджетът е балансиран и реалистичен и ДСБ ще го подкрепи, тъй като цели да подготви страната за приемане в еврозоната, сега пророкува, че през септември икономиката ще заспи и няма да се събуди повече. <br /><br />Въпреки сложните пируети обаче е излишно да се питаме дали в крайна сметка сините ще подкрепят актуализацията на Бюджет 2010 или не. Философията на лъкатуша ще ги принуди в деня на гласуването да вдигнат чинно ръка, макар и с леко размахан пръст. Така ще продължат играта на надбягване с ГЕРБ, в която новите десни се опитват да докажат, че могат да управляват сами, а старите упорстват, че няма как хората на Борисов да минат без тях и просто се нуждаят от още мъничко време, за да поумнеят и да си дадат сметка за това. <br /><br />И докато ГЕРБ поумнява, сините ту приласкават, ту заклеймяват нежния си противник. Всъщност това, че Костов и Димитров ще подкрепят предстоящата актуализация, беше ясно от самото начало и стана още по-ясно след срещата на съпредседателите на Синята коалиция при премиера Бойко Борисов. Признавайки радостта си от проведения &bdquo;конструктивен разговор&rdquo;, председателката на парламентарната комисия по бюджет и финанси Менда Стоянова призна, че ГЕРБ са &bdquo;получили уверение от Синята коалиция, че ще подкрепят актуализацията на бюджета&rdquo;. <br /><br />Така лъкатушният профил на най-автентичната от всички възможни десници избледнява в непосилната лекота на небитието. А би могло да е различно, ако сините бяха отстоявали идентичността си и не бяха се отрекли от позицията, че членът на БКП и някогашен охранител на Тодор Живков не би могъл да представлява десницата в България. Ако СДС и ДСБ не се бяха поддали на лицемерието, на мястото на недъгавата и все още неучредена комунистическа издънка на Първанов, сега страната можеше да има ясна и отчетлива алтернатива.

Коментари

  • бай Мангау

    11 Юни 2010 17:58ч.

    е много е добро това...радост за очите ми. трябва да се казват истините за най-автентичната от всички десници. и ми е трудно да разбера онези, които яростно нападаха Борисов, докато беше кмет и го наричаха с какви ли не имена, а сега смирено и кротко приемат всички завои и огъвания на Командирския гръб. безгръбначието не е характерно за тези смелчаци, които основаха ДСБ през 2004!!! или не съм прав???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ацетон

    11 Юни 2010 18:09ч.

    Да, чудесен анализ. Беше ясно, че носителите на златното ключе се интересуват единствено от собствения си гечинмек, както казва З. Стоянов. Слава Богу не гласувах за тях,защото реших, че са мошеници. Както и излезе. Надявам се, че все някога, ще се зароди нещо ново истинско и дясно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    11 Юни 2010 18:53ч.

    Не мога да проумея изходната точка на авторката - от позициите на коя партийна доктрина или идея подхожда тук. Защо коментираш нещо, без да имаш собствена позиция по проблема ? И къде е важното, голямото, а кое - по-дребното, по-неважното за България ? Лъкатушенето ! Да, има го, но къде то е определящо ? Дали при управляващата партия или при другите ? И кое е по-определящото ? Колко пъти от Герб смениха позициите си по бюджета ? Това липсва тук в статията. Колко пъти смениха от Герб позицията си по ДДС ? И това липсва в статията. &quot;Всъщност това, че Костов и Димитров ще подкрепят предстоящата актуализация, беше ясно от самото начало ...&quot;. Лъжа ! Тук, в този сайт без лъжи не може, това е ясно. Поне един автор да имаше, който не спекулира, не маже, работи с аргументи, т.е. не поставя каруцата пред коня. Разбира се, Костов е диригентът на ... този сайт. Тук за него са поне 90% от публикуваните коментари. Които изобилстват с равносметки за адски падналите проценти на ДСБ и СК, за лошия Костов персонално, даже нахални подмятания за икономическите коментари на Костов, без всякаква подготовка. Нещо като чалга-журналистика. Впрочем, чалга - не съзряхте ли от сайта нещо трагично в чалга концерта вчера пред Ал. Невски ? В държането на целия т.нар. Синод по въпроса ? ( Който също е дал разрешение за него !!! Освен кметицата, която чак след концерта, който сама е разрешила, откри нещо нередно, едва ли не ... ). Не съзряхте ли нещо лошо в излизащите непрекъснато далавери и кражби по Черноморието на Омбудсмани, народни представители, министри, кметове, върховни съдии и пр. ? Не ви ли жегна нещо като чухте как Ген. Симеон Симеонов е подписвал престъпни договори &quot;под натиск&quot; ? Не ви ли прави впечатление, че Гоце няма мнение по този въпрос ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • статията е за Синята коалиция, не за ГЕРБ

    11 Юни 2010 19:01ч.

    Целта на подобни коментари е да постява проблеми,а не да дава решения. Решенията ги дават политиците преди и след избори. Да се мисли журналистиката само от гледна точка на някаква партийна доктрина е крайно ограничено мислене и подсказва, защо журналистиката в БГ има проблеми. Оцветената журналистика направи куп поразии през годините на прехода. Ако Sin иска доктринални стати да чете вестник &quot;Седем&quot;. Там всичко е ясно: консрватизъм, ДСБ, дълги кариери, парашутисти, паркетни лъвчета. Жърналистиката разкрива нередности, несъответствия, непоследователности, а не се закотвя в една или друга политическа доктрина. Някой хора живеят във времената на &quot;Работническо дело&quot;. Там имаше доктрини, оттам се прокрадваха партийните намерения. Събудете се, не сме вече в онези времена.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • още нещо

    11 Юни 2010 19:08ч.

    Важното за България се задава от политиците, а когато те абдикират от отговорността си, ролята се поема от други. Какво задава Синята коалиция - желание да се включи на всяка цена в управлението, чрез излъчването на министри. Добре, нека го направи, но първо да спечели доверието на избирателите. С 15 депутати не можеш да претендираш да участваш в управлението, освен ако не е крайно наложително от ситуацията и без теб няма как да се състави правителство. И, Sin, ако си ДСБ-ар и милееш за културата, прочети интервюто с Христо Ангеличин в Дневник. Ангеличин е зам.-кмет по образование и култура, излъчен от ДСБ. Дали той случайно не е знаел за този концерт през Храм-паметника и защо го е допуснал, ако е знаел.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    11 Юни 2010 19:22ч.

    Точно така е. Даже не за СК, а статията е за лъкатушенето на последната. Проблем, невероятно важен и всеобхватен. И многопластов, разбира се ! Имам чувството, че авторите в сайта не са с капаци, а с бинокли. Фокусирани точно в една точка. Знаете коя, при това според самите тях, с бързо затихващи функции. Не коментирам дали имат собствено мнение и дали имат право да го изказват. На мен лично те ми изглеждат като седмокласници, на които са поставили тема &quot;Пропадането на Космоса и Костов, в светлината на ...&quot; ( няма значение точно какво ). На другия ден - пак на същия изпит ( поправителен ?!?!? ): &quot;Костов, Костов ....&quot;. Биков, Киряков, тази авторка тук, още колко ли имат ? И все на тази тема. Цял клас ! Чалгари или гладници ? А доколко са истински, или мислещи ? Морал и съвест тук нямат място, това е ясно. Величините на тези категории в този сайт са точно равни на онези при шефа им, който е в дрънголника - мафиот от голям ранг Ал. Петров, бивш Асан Едикой си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • остави хората поне живи, когато дойде време за възмездие

    11 Юни 2010 19:41ч.

    Sin, моралът на Костов, твоят кумир види се, едва ли се различава от този на всеки средностатистически български политик. Имаш право да го защитаваш, но дай право на тези, които не го харесват да го изразяват по какъвто си искат начин. Раздразнението ти може само да навреди на психическото ти равновесие. Направи си сайт, коментирай си великите постижения на Костов, венцехвали го, коментирай го както искаш. А ако това което пише тук не ти харесва, просто не го чети. Изглежда вече напълно налудничаво желанието ти да браниш Командира и да громиш неадекватността на тезите, мотивите и морала на хулителите на Костов. Разбрахме всичките ти позиции и упреци към авторите тук. Ето, ще ти предложа алтернатива: почни да пишеш апологетика за Костов във вестник &quot;Седем&quot;. Там едва ли ще намериш подобни статии. Там всичко е прекрасно синьо. Тук пишат хора, които са видели нелицеприятната страна на Костов, за която ти може и да не знаеш. Не разбирам защо беше подкрепен Борисов миналата година. Ако е заради опасността да не бъде СК &quot;залепена&quot; за БСП и ДПС, не е проява на последователност, а на прагматизъм и тънки сметки. Ако е коректив, то ще е добре да бъде последователна в действията си и в намеренията си, както и в приказките, а не да лъкатуши, както правилно е забелязала авторката. И един въпрос? Познаваш ли лично някой от тези автори, срещу които яростно се бориш тук? Или щом пишат срещу Костов, това е достатъчн мотив да ги мразиш???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    11 Юни 2010 21:27ч.

    Не схващате, изглежда. Аз дори не защитавам Костов. Той и няма нужда. Тук се пише по задание, не ви ли е ясно. А заклинания, като &quot;Като не ти харесва, не го чети&quot; или &quot;Всеки да пише, каквото иска&quot; не са никак релевантни. Това е медия, т.е. обществен, публичен глас. Това влияе ( и затова се прави, разбира се ). Влияе на обществото ( доколко силно е друг въпрос ), а значи авторите носят отговорност. Морална, преди всичко. А когато си позволяват да изпълняват задания(конкретни), ще им се налага и да търпят такива като мен. Какво нередно има в това ? Защото тук няма никаква лична позиция, никаква позиция на медията или на някава група. Тук има задача: оцапай този, похвали онзи, днес мълчи, утре реви и т.н. Това е минало всякави граници - доста аналогично, впрочем, с вчерашния чалгаджийски концерт точно пред Ал. Невски. Е, не може да се игнорира чалга, която ти бутат насила, не мога и аз да мълча, когато виждам такова &quot;журналистическо&quot; угаждане пред мутрите, в случая Ал. Петров, от което ми се повръща. Возим се в такситата на мутрата Ал. Петров, гледаме телевизии на Ал. Петров ( или Кръстева, което е все едно ), четем вестници, почти изключително мутрагенски ( Седем е седмичник и с малък тираж ). Обобщаващи оценки за състоянието на обществото слушаме от т.нар. Главни редактори на медии - Бор, Гочева, Найденов. Това е перверзия, знаете ли. Обаче всеобхватна, непропускаща. Тя надниква от всеки ъгъл, от всеки телевизор, от всяко радио. И понеже ми е съвсем лесно и възможно, показвам, че не ми е все тая. Само сравнете докъде са стигнали - т.нар. Синод разрешава концерт на най-противните чалгари точно пред Храм-паметника Ал.Невски, но яростно се изказва срещу Мадона, която изобщо не го засяга, между другото. Съответно, млади автори тук изобщо нямат право, очевидно, да задават теми. На тях те са им зададени преди да са постъпили на работа още. Понеже все пак не могат да купят или забранят целия Интернет, те ще се опитат да го отровят, според мен. Един Дачков присъства вече. ВсекиДен, Афера и какво ли не щете. Цинизъм, простотия, непукизъм - това разпръскват те. Малко пространствено се получи, днес нещо не ми иде отръки, съжалявам ... Приятен ден ! (PS: Те ще го изтрият за секунди, така че сигурно е излишно, но нейсе. )

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • писец

    11 Юни 2010 22:06ч.

    тая пък откъде се пръкна ? ама дачков ги събира все едни.... пък и кой ли ще се върже с тоя шарлатанин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Si

    11 Юни 2010 23:43ч.

    Поредното школско поръчково съчинение на тема &quot;Злият злодей Костов е многто, много лош зъл злодей&quot;.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • #########################

    12 Юни 2010 1:10ч.

    #не е проява на последователност, а на прагматизъм и тънки сметки# и ще ми кажете, че ред-колегията на Гласове задгърбва ПРАГМАТИЗМА? че що дирихте тогава в ДСБ?! Всички сте членове на ДСБ, но от &quot;наивните&quot;, дето не знаели и видели, обаче прогледнали, покрай Николай Михайлов, и станали зрящи и най-вече гласовити... МАкар че знаехте и виждахте, но тогава друга беше натегачката... пардон, бизнесът сами се правите за смях, включително и с високомерно неподписаните коментари под тази статия - и това не ви е за първи път, да коментирате, невидими като Господ. щом не ви интересува мнението на читателите, защо отговаряте?! Ама и вие се лашкате... до &quot;гуш&quot; П.С&gt; пред &quot;защо&quot; не се пише запетая.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СД

    12 Юни 2010 4:24ч.

    Синята коалиция не участва в управлението. Това, че понякога подкрепя ГЕРБ не ги прави управляващи.Напротив, доста често отправят критики и несъгласие с решенията на управляващите. Единствените които подкрепят ГЕРБ са АТАКА, така, че не се опитвайте да прикачвате сините към управлението на страната.Да припомня, че една година след идването на власт на И.Костов, България беше реформирана и започна възходящо развитие. Сега не се вижда нищо подобно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хан Крум

    13 Юни 2010 3:09ч.

    Мистика и магия, невероятна пасивност на хората, пълна липса на &quot;се случва&quot;, новата модерна думичка, пусната в оборот. Не се случва, което се случва, в което се случва, където се случва, за да се случи. Велислава и Калинчето описват пасивността на медиите като задкулисна договорка, случваща се между помпиера и медийните босове, та дори казионните послушковци от националните медии давали повече свобода. Но дали това се случва? Случва се друго и то се е случило доста отдавна, случва се зазидването с итонг-ипонг-питонг-кингконг-бойконг-бетонг на последните фуги от ДС-пирамидата. Виждаме как се случва все по-случващо се завръщането на командно-административния феодализъм, начело с неоправешки клоун, а инак разпределението на заграбеното не се случва при вас, уважаеми недругарки и недругари. Ей това се случва.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dfghjk,l.;/&#039;

    14 Юни 2010 1:34ч.

    къде са парцаланковците калин янакиев, цочо бояджиев, ангел грънчаров и др. костовашки отпадъци да обосноват моралната страна на въпроса - Защо дъртака Иван Костов ближе задните части на бат Бойко?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Si

    14 Юни 2010 3:26ч.

    18.34 е тъпанар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • алберт велики

    14 Юни 2010 5:01ч.

    Разбира се, който нарича нещата около дъртака костов с истинските им имена е тъпанар. умници са само костовашките отрепки с двата процента...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Атес

    16 Юни 2010 20:20ч.

    Още ли съществува този вестник! Явно не могат да унищожат Костов и това ги вбесява! Само не съм наясно кой плаща издаването му-при нас той остава,макар и 1 бр. За да няма съмнение-В.Търново Колкото повеч храчат срещу него,толкова повече потвърждават силата му! Дерзайте,както би казал спонсорът ви!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маша Одесса

    21 Юли 2010 4:55ч.

    Димитринка,привет! Наконец-то я тебя нашла! Напиши мне на e-mail:[email protected]

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • алберт велики, един царски боклук

    26 Sep 2010 4:59ч.

    една тръба да ми направиш?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи