Още от Коментари
Коментари
-
СОЦИАЛИЗЪМ В ДЕЙСТВИЕ(Т.Живков)
05 Фев 2014 16:54ч.
Това е Концепцията на В.Хаджийски и всички като него-Икономика Обърната с Краката Нагоре и с Главата Надолу!.... Мотора на всеки стопански просперитет-Индивидуалната Инициатива ,Риск и Отговорност е поставен на заден план(като кон-зад каруцата),а няпред е сложена Държавно Планирана \"Стратегия\"!!....Като се игнорира съзнателно простата истина,че Държавата НЯМА ПАРИ,освен взетите от нейните Граждани!.......Докато НЕ даде Горчивия си Плод тази фалшива Идея ,няма да се излекуваме от илюзорната й привлекателност!!......Но тя дава голяма Власт и Влияние на тези,т.н.Политици,които я експлоатират в свой личен интерес!
ОтговориНапиши коментар
-
Йордан Великов
05 Фев 2014 18:39ч.
Благодаря Ви, че сте положили този труд да изложите логично аргументи срещу тезата отричаща необходимостта от реиндустриализация на България. Мисля си, че поддържниците на тази теза определено си заслужават да консумират палмово масло под формата на \\\"млечни продукти\\\", скорбяла под формата на \\\"лютеница\\\", ГМО-соя под формата на \\\"колбаси\\\", да носят трето качество дрехи, да перат с трето качество препарати и да си сменят на всеки две седмици енергийните крушки произведени в Китай. Ако може нека да ни оставят възможността ние останалите да имаме избор измежду техните стоки и произведените тук, а?
ОтговориНапиши коментар
-
до В.Хаджийски от негов критик(добронамерен)
05 Фев 2014 18:43ч.
анти-Американизмът е нещо много по-назадничаво и вредно за България,отколкото позитивното(не-сервилно)отношение към САЩ,....макар и от Кейнсиански позиции!......Така че ако сте по-лаконичен в изложенията си-наверно ще имаме удоволствието да ви четем повече!.......(повече от Петрински)
ОтговориНапиши коментар
-
ААА
05 Фев 2014 20:28ч.
Първо, благодаря на автора за статията - беше удоволствие да я чета. Самата статия ме заинтригува за потърся \"творбата\" на Хърсев във в.Сега (преди не я бях чел). След като я прочетох, някак си само, подсъзнанието ми извика една мисъл на John Kenneth Galbraith: \"Economics is extremely useful as a form of employment for economists.\" Що ли се сетих за тази мисъл след Хърсев ...:)???
ОтговориНапиши коментар
-
to AAA
05 Фев 2014 22:31ч.
Цитата на Гълбрайт се отнася за НЕГО САМИЯ най-вече!!....Вместо да четеш Гълбрайт,чети Фридман......Например:Анатомия на Голямата депресия-да видиш как Държавата е създала Депресията в 1929 ,....както и сегашната икономическа криза в 2008!............НО човек трябва да е наистина Икономист-НЕ ПОЛИТИК,за да види нещата в истинския им вид!
ОтговориНапиши коментар
-
-
име
06 Фев 2014 0:22ч.
Браво на Дачков, че дава трибуна на талантливия писател. Нито САШ, нито в.Сега са достойни за неговото златно перо... А Хърсев нека си скубе косата.
ОтговориНапиши коментар
-
ААА
06 Фев 2014 3:01ч.
Така! Някой се е опитал да ме репликира. Да чета Милтън Фридмън - и защо само него. Кой и кога реши, че монитаристичната школа е правилната и единствената? Какво им е на неомонетаристите, кейнсианците, а? Или не разбираш какво питам? Държавата създала великата депресия и кризата през 2008 - на този майтап дори не ми се отговаря. Всъщност за кризата от 2008г. г-н Хаджийски е загатнал къде е част от проблема - липсата на регулации (в по широк смисъл - на държава) която да раздели инвестиционните от търговските банки (Закона Глас-Стийгъл). И нещо последно, не се учи от ютуб, а прочети и помисли какво представляват Базел 1,2 и 3. И ако бяха факт преди 10-15г., щеше ли да се стигне до изчезването на Братята Лейман?
ОтговориНапиши коментар
-
към ААА
06 Фев 2014 4:00ч.
ти си НЕ само за репликиране ,но и за принципно Оспорване!....Не щеш да четеш Фридман-защото не ти отърва!!!Логиката му е желязна!Фактологията -също!...А твоите Соц-предубеждения не струват и пет пари!!.........Ама -нейсе ,да си жив и здрав!
ОтговориНапиши коментар
-
Shine
06 Фев 2014 6:15ч.
Докато ние си чешем езиците за или против реиндустриализацията, по света тя вече е в ход. След Канада, Русия и Япония, скоро и други държави ще си забършат метафоричните хемороиди с Протокола от Киото, а ние отново ще се озовем в ролята на доставчик на евтини суровини. Дори няма да успеем да изтъргуваме квотата си...
ОтговориНапиши коментар
-
ААА
06 Фев 2014 18:32ч.
С хора които използват заучени \"евтини\" фрази е невъзможно да се води някаква дискусия. Аз имам соц-убеждения - интересно, та дори не съм членувал и в ДКМС (какво да правиш ЕГН - късмет:)), ама това е дежурен лаф на калинките - като нямат аргументи - опонента им е комунист. Кретенска логика - друг коментар нямам. Ама и сигурно и Бернанке е социалист, или Драги - да си чувал нещо за QE, LTRO (защото те хич не са намеса на пазара), регулациите \"Базел\" - пак питам? Или и Абе е комунист с неговата Абеномика. Предубежденията ми не стрували и пет пари - сигурно и действията на ФЕД, ЕЦБ, ЯЦБ или АЦБ също не струват пет пари. За разлика от Вас господине аз съм чел не само Фридман. Милтън Фридман е просто един представител на ЕДНА ОТ ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ШКОЛИ – НИЩО ПОВЕЧЕ! Както Кейнс или Мъри Ротбард са представители на други икономически школи. Можеш да харесваш една или друга школа но да твърдиш, че дадена икономическа школа е абсолютна и единствено права е просто нелепо! А сега ви оставям да продължите самообучението си в ютуб! Успех!
ОтговориНапиши коментар
-
Веселина Цветкова
06 Фев 2014 19:44ч.
Едва ли някой ще прочете моя коментар, и все пак: Обама прави т.н. реиндустриализация давайки държавни гаранции на частни банки, които да отпускат преференциални кредити на индустриални фирми (с допълнителни данъчни облегчения за създаване на работни места). Приоритет се дава на високите технологии. У нас, комунистите (където принадлежи и Иван Костов) раздадоха разпадащи се социалистически заводи на свои хора, които веднага ги използваха като залог за получаване на кредити от банки учредени от ДС (като Първа Частна), в които хората си държат спестяванията. Сега е време тези лоши кредити да бъдат национализирани. Държавата ще изкупи тези руини (като Химко Враца) на висока цена под претекст реиндустриализация и създаване на работни места. Така червените дяволи четат европейското евангелие.....
ОтговориНапиши коментар
-
към ААА-от самообучаващия се
07 Фев 2014 0:27ч.
Соц-предубеждения-защото Кейнсианската концепция е в Пълен синхрон с Марксизма (без екзпоприацията и диктатурата) и изхожда от същите Измислени Предпоставки, като него!.И в нея Държавата е Главния фактор в икономиката(уж).Това обаче НЕ Съответства на Реалността!....Независимо че за момента е преобладаващия подход....но забележи-По Политически Съображения!!При левите,начело с Обама,Политиката се мъчи да решава Икономиката,а реално-Политиката е Функция на Икономиката!!!Колко още ще се задържи този соц-модел-времето ще отсъди,но скоро той ще се сгромоляса като колос на глинени крака!
ОтговориНапиши коментар
-
ААА
07 Фев 2014 15:15ч.
Кейнсианската теория била в пълен синхрон с марксизма - интересно твърдение, не го бях чувал. Очевидно, че и от Нобеловия комитет не са го чували. Ако бяха, автора му със сигурност взима Нобелова награда. А дали модела който предлага \"левия\" Обама (хм, Обама-социалист?!?!?!)и кога ще се сгромоляса неговия \"соц-модел\" (станаха май много клишетата, ама нейсе) - времето ще покаже. Всъщност не знам дали ще се сгромоляса, но със сигурност политиката за ненамеса и сляпата вяра в пазара на Грийнспан се сгромоляса. И то на няколко пъти - първо \"Черния понеделник\" - \'87, след това дот ком бума - \'90-те, до чершката на тортата - ипотечната криза - 2008г. И тука се сещам за Джоузеф Стиглиц който точно по повод действията на ФЕД и Грийнспан в периода 2000-2006г., през Септември 2008г. нарече селф-регулацията на пазара - оксиморон. Умните хора не настъпват една и съща мотика повече от един път. Дали някой ще използва клишета и ще нарича действията на ЕЦБ за създаване на орган за банков надзор в Еврозоната социализъм, или налагането на банките регулациите \"Базел 1,2,3\" - социализъм или законодателните промени за разделяне на инвестиционното от търговското банкиране - социализъм - негова воля (и излагането си е негово, показващо, че и идея си няма за какво иде реч). Реалния икономически живот е нещо доста по сложно за да бъде \"затворен\" само в една теория (пък била тя и на Фридмън) или в клишета \"ляво-дясно\".
ОтговориНапиши коментар
-
към ААА
07 Фев 2014 18:37ч.
уважаеми събрате,Икономическите теории не са като Абстрактнното изкуство.Ако една теория НЕ съответства на реалността-тя само вреди!......Нобеловите награди обаче не се дават по този критерий,така че лауреатите в Икономиката са често с несъвместими възгледи.......Грийнспан,например, не е достатъчно последователен в Принципа на Икономическата свобода-иначе щеше да забележи появата на ДЪРЖАВНО-ГАРАНТИРАНИТЕ Фани Мей и Фреди Мак,които стимулираха неплатежоспособни хора да вземат кредити за жилища-което пък ,след време, предизвика Икономическата Криза от 2008 та досега.....
ОтговориНапиши коментар
-
ААА
07 Фев 2014 23:30ч.
Е, не - сега пък Грийнспан \"проспал\" появата на Фреди Мак и Фани Мей - това вече е абсурд. Първо Фани Мей е основана през 1938г. от Президента Ф.Рузвелт (След Голямата Депресия - защо ли точно тогава и какви са правилата и регулациите преди Депресията, кои са причините за Депресията? - тема за размисъл). През 1970г. се основава по инициатива на Конгреса Фреди Мак. Алън Грийнспан е назначен от Президента Рейгън начело на ФЕД 1987г. - хайде малко по-сериозно с датите и последователността на събитията (Ха, да познаем кой е икономическия съветник на Президента Рейгън - Милтън Фридман - браво, пет точки за правилния отговор!). Второ къде се коренят проблемите с Фреди Мак и Фани Мей - и двете компании съставят основната част от вторичния ипотечен пазар. „Вторичен” значи, че те не отпускат пряко заеми на купувачите на жилища, а откупуват заема от банките които го правят. Тези заеми Фани Мей и Фреди Мак пакетират по различни показатели и обем и ги продават на други инвеститори. По същество идеята за Фреди Мак и Фани Мей не е лоша. Калпаво е изпълнението на проекта или липсата на регулации и контрол върху дейността им. Идеята е добра защото освобождава на банките ресурс който те да отделят за по-голямо ипотечно кредитиране. Изпълнението е калпаво защото няма контрол върху качеството на \"изкупуваните\" ипотеки, т.е. купува се всичко което предложат банките. До какво доведе това - частните банки започват да поемат необосновани рискове, при успех да прибират печалбата, а при неуспех да стоварят загубата на държавата, т.е. върху данъкоплатците. Или с други думи - проблема е в липсата на регулации върху банковата дейност и върху дейността на двете компании Фреди и Фани (липсата на държава). Та вината на Грийнспан не е, че е проспал появата на Фреди и Фани (когато те са се появили той е нямал нищо общо с ФЕД), а че, не е въвел нужните регулации в тази дейност (каквато отговорност има стоейки начело на ФЕД. За да не бъда реплекиран, че ФЕД е частна институция веднага дефинирам - да това е така, но в САЩ тя изпълнява функциите на Централна Банка и в тази си функция е провалът на ФЕД). Или иначе казано Грийнспан остави всичко на саморегулиращия се пазар. Но за нещо съм напълно съгласен, цитирам \"Ако една теория НЕ съответства на реалността-тя само вреди!\" - абсолютизирането и превръщането в догма на \"саморегулиращия се пазар\" го доказа - Черния понеделник \'87, краха на дот ком бума \'90-те, спукването на ипотечния балон 2008. Впрочем и късния Фридман в едно свое интервю (малко преди смъртта си, мисля, че интервюто бе 2005г. но не съм много сигурен) го прозря, като заяви (цитирам по памет), \"свободния пазар без правова рамка (правила и регулации) не може да съществува и се изражда в нещо грозно.\" Впрочем - кой Фридман да чета - ранния Фрдиман, който е кейнсиански поддръжник на Ню дийла и защитава правителствените интервенции в икономиката - до края на 50-те на 20 век), Фридман след 60-те на 20 век - предлагащ алтернативната макроикономическа политика известна като монетаризъм, или късния Фридман със свободния пазар с \"правила и регулации\"?
ОтговориНапиши коментар
-
към ААА
08 Фев 2014 0:06ч.
Напротив самата идея е лоша(за Фани и Фреди),защото зад тях стои държавата......Контрола е голяма заблуда-той е невъзможен от един момент нататък ,когато има пари за вземане.Ще се намери начин да се вземат,особено когато са лесни и не са твои....корупционно разбира се .При регулираната икономика е по-евтино да се предразположи някой висш чиновник да работи в наша полза,отколкото да се бориш с Конкуренцията на Свободния Пазар.Тук е трагедията и на България..........Но-нека всеки си остане при своите убеждения- нали имаме това право!....Пък и аз съм само един самообучаващ се ,все пак!
ОтговориНапиши коментар
-
към ААА
08 Фев 2014 1:14ч.
забравих-прочети от Фридман FREE TO CHOOSE(1978) или виж филмчето в ютуб(ако не си го правил,разбира се)
ОтговориНапиши коментар
-
ААА
08 Фев 2014 18:57ч.
Май с теб накрая ще стигнем до една нормална дискусия. Съгласен съм, че всеки си има своите убеждения и те трябва да се уважават. Не искам да променям твои - изказвам какви са моите и в никакъв случай не искам да ги натрапвам и да звуча като истина от последна инстанция. Сега ще се опитам да ти обясня какво ме смущава във Фридман. Аз съм за свободната инициатива но при ясни правила и контрол (регулации). Безконтролния пазар е крайност, а всяка крайност накрая се изражда в нещо уродливо. По същия начин тотална държава в икономиката е същият урод. Вадя си хляба с борсова търговия и не търгувам на БФБ. Поразрови се и виж в момента какви разследвания текат за манипулации на LIBOR и EURIBOR какви санкции са налагат - в момента. Потърси и за разследванията на трейдъри на валута работещи за големите банки - разследвания които се водят сега. Тогава може би ще разбереш защо съм за регулациите и контрола. Точно слабата регулация и контрол е причината за дереджето на много банки и в Европа и САЩ. Защото тези безобразия са правени с години наред. Просто икономическата система като система е доста инертна и действия от преди години сега се виждат и усеща резултата им. В тази връзка болшинството проблеми на САЩ са заложени още от управлението на Президента Рейгън (справка - кога започва масовото изнасяне на производства от САЩ). Сега конкретно за Фридман и Free to choose (както разбираш чел съм я) - без да навлизам дълбоко в теорията (то и в един пост е невъзможно), но главното, какво твърди Фридман - инфлацията е винаги и навсякъде монетарно явление (т.е. явление с монетарен характер и произход). Според Фридман централните банки трябва да прокарват политика, стремяща се да запази предлагането и търсенето на парите в равновесие, измерено с растежа на производителността и търсенето. Какво твърди неговия опонент Стиглиц - че връзката между инфлацията и растежа на паричното предлагане е слаба, когато инфлацията е ниска. Не мога да влизам в ролята на арбитър между двамата, но данните от САЩ подкрепят Стиглиц - сравни данните за инфлация, паричното предлагане, безработица, GDP, нива на Дау. С това, че лепна на Обама определението \\\"социалист\\\" - наистина ме изнерви. Добрата икономическа политика не е лява или дясна - лично мое мнение. Тя е просто правилна (печеливша) и грешна (губеща). Всичко останало са клишета от едно време от което за радост имам само бегли спомени. Според мен Обама се справя добре. Съдя от икономическите данни и бягам от клишетата \\\"социализъм - свободен пазар\\\". А това което той направи, тепърва ще дава резултат - по-горе писах - икономиката е инертна система - трябва време да се види резултата. Знаеш ли, че от февруари, миналата година САЩ са вече нетен износител на петролни продукти. От средата на \\\'60 на миналия век до миналия февруари те бяха нетен вносител. Ще направя една прогноза - запомни този факт и виж кога икономически гурута тип Хърсев ще го забележат и ще започнат да говорят за \\\"революции\\\". А г-н Хаджийски правилно е дефинирал, че в момента в САЩ стават фундаментални промени. Дори и Меркел го забеляза (сравни как говори за остеритета сега и преди 2 години). Промени предстоят и в Европа. Както казва Ръсел Аккоф има 3 вида организации: първите правят така, че да се случват това което желая, вторите следят какво правят първите и се стремят да ги копират и да спечелят от това, третите - те са вечно изненадани от това което се случва. Дано този път България е във втората група а не в третата. И надеждите ми не са свързани с наши политици-тикви (всички ги слагам там - ГЕРБ, БСП, ДПС, Реаниматори и т.н.). Ако помогне - ще помогне членството ни в ЕС. Нищо друго.
ОтговориНапиши коментар
-
Гуньо Простия
08 Фев 2014 20:50ч.
\"Чичо Фичо\", както още е известен Г-н Хаджийски, е обяснил всичко до състоянието \"храна от детска кухня\" за бебетата, проблемът е в четящите, за които, както личи от някои коментари, проумяването стига до края на носа им! А то няма как да се очаква и друго, когато съвсем безкритично, на базата на критериите от рода \"нашата свиня е най-по-по\", са приемали бълнуванията на професионални, добре заплатени, лъжци за \"правилната роля на пязара\" и за \"значението на инициативността на личността в пазарни условия\". Но! Но за всичко това, от преди 2 660 години, има едно фундаментално обяснение, което никак не е загубило актуалността и до ден днешен, а вероятно и в бъдеще, и то е следното : \"Пазарът, това е нарочно назначено място, където да се крадат и лъжат един друг!\" То е изказано от един от древните мъдреци, по признанието на тогавашните елини, Анахарсис, живял на север от Дунав. Когато човек чуе думи аа възхваляване на \"пазара\", примерно от \"героя\" на повествованието, \"наратива\", както се изкава от съвремените \"\"мадам Злати\" от \"Криворазбраната цивилизация, Хърсев и ако му дойде веднага в ума и казаното от Анахарсис, всяка мисъл за някаква полза за него от този \"пазар\" , par exellance, е път за участието му в играта \"тука има, тука няма\", а там гарантираната печалба е за този с \"топките\". В такива случаи е хубаво да си дава сметка, че \"не е загуба това, което не влязло в ръцете му\"! Направете сметка, колко много добре заплатени професионални ментраджии от рода на т.н. \"Институт\" за пазарна икономика, \"Индъстри уоч\" и други от този род подобни \"Институти\", в тясно сътрудничество с медиите на \"прогресивната общественост\" - щедро финансирани от тарторите на лъжците, денонощно лъжат,за да бъдете окрадени, както вече става почти четвърт век!!!
ОтговориНапиши коментар
-
Гуньо Простия
08 Фев 2014 22:51ч.
\"Чичо Фичо\", както още е известен Г-н Хаджийски, е обяснил всичко до състоянието \"храна от детска кухня\" за бебетата, проблемът е в четящите, за които, както личи от някои коментари, проумяването стига до края на носа им! А то няма как да се очаква и друго, когато съвсем безкритично, на базата на критериите от рода \"нашата свиня е най-по-по\", са приемали бълнуванията на професионални, добре заплатени, лъжци за \"правилната роля на пязара\" и за \"значението на инициативността на личността в пазарни условия\". Но! Но за всичко това, от преди 2 660 години, има едно фундаментално обяснение, което никак не е загубило актуалността и до ден днешен, а вероятно и в бъдеще, и то е следното : \"Пазарът, това е нарочно назначено място, където да се крадат и лъжат един друг!\" То е изказано от един от древните мъдреци, по признанието на тогавашните елини, Анахарсис, живял на север от Дунав. Когато човек чуе думи аа възхваляване на \"пазара\", примерно от \"героя\" на повествованието, \"наратива\", както се изкава от съвремените \"\"мадам Злати\" от \"Криворазбраната цивилизация, Хърсев и ако му дойде веднага в ума и казаното от Анахарсис, всяка мисъл за някаква полза за него от този \"пазар\" , par exellance, е път за участието му в играта \"тука има, тука няма\", а там гарантираната печалба е за този с \"топките\". В такива случаи е хубаво да си дава сметка, че \"не е загуба това, което не влязло в ръцете му\"! Направете сметка, колко много добре заплатени професионални ментраджии от рода на т.н. \"Институт\" за пазарна икономика, \"Индъстри уоч\" и други от този род подобни \"Институти\", в тясно сътрудничество с медиите на \"прогресивната общественост\" - щедро финансирани от тарторите на лъжците, денонощно лъжат,за да бъдете окрадени, както вече става почти четвърт век!!!
ОтговориНапиши коментар
-
към ААА
08 Фев 2014 22:56ч.
В \"Свободата на избор\"Фридман говори за много по-важни неща от инфлацията (която е продукт на правителствата-чрез печатане на пари).Принципа на Свободата е фундамента на Американското общество(все още) и причина за това САЩ да са това, което са!...Икономическата активност е работа единствено на Индивидите и Доброволните им сдружения-Държавата там няма работа -всяка намеса Вреди и Деформира процеса,който е спонтанен и се движи от предприемчивостта и енергията на отделния човек.Естествено,това предполага Свободен(напълно)Пазар......Грешките за които ти говориш са НЕ от Слаба Регулация(сякаш може да има силна регулация,освен задушаване на Икономиката)...а заради Наличие на Регулация изобщо,т.е липса на Икономическа Свобода........Разбира се,съвременните Социални Държави не са уредени така-и толкова по-лошо за тях!От гледна точка на кухнята-ти може и да си доста прав,но от гледна точка на Принципа-НЕ си(според мен).................впрочем ,американските критици на Обама го наричат (обосновано)Марксист....не само Социалист.
ОтговориНапиши коментар
-
moloh
15 Фев 2014 22:55ч.
http://www.vesti.bg/novini/dojche-bank-shte-plati-14-mlrd-evro-za-razreshavane-na-sydeben-spor-v-sasht-6001317 Тук се споменава за Фани Мей и Фреди Мак и някои банки,които трябва да си платят,заради наличието на регулации... :-))
ОтговориНапиши коментар
-
moloh
16 Фев 2014 3:19ч.
http://www.vesti.bg/novini/dojche-bank-shte-plati-14-mlrd-evro-za-razreshavane-na-sydeben-spor-v-sasht-6001317 Тук се споменава за Фани Мей и Фреди Мак и някои банки,които трябва да си платят,заради наличието на регулации... :-))
ОтговориНапиши коментар
Напиши коментар
Ние и нашите партньори използваме технологии като “Бисквитки” за персонализиране на съдържанието и рекламите, които виждате, както и за да анализираме трафика на сайта. Изберете “Приемам”, за да приемете използването на тези технологии. За повече информация, моля запознайте се с обновените “Политика за поверителност” и “Политика за бисквитки” на Гласове.ком ЕООД