Нели Куцкова: Агресията към съда е срам за МВР

Нели Куцкова: Агресията към съда е срам за МВР
Има ли “октопод” в съда, г-жо Куцкова, както допуска министър Цветан Цветанов?Надявам се, че министър Цветанов е много по-добре информиран от мен за всякакви мекотели. Би било страшно за държавата, ако един обикновен граждански съдия знае за срастването на властта с престъпността повече от министъра на МВР.Е, има и някаква житейска логика - след като “къщичката” на МВР се е напълнила с октоподчета, защо да е изключено пипалата им да са обхванали и съдебната система?Разбира се, никога не сме отричали, че съдебната система е засегната от всички проблеми на държавата и че в морето от корупция трудно може да остане чист остров.
Може да прозвучи много грозно, но бих се радвала да видя някои мои колеги на подсъдимата скамейка. Само че работа именно на МВР е да разкрива престъпления - включително и в съдебната система. Ние, съдиите, не разполагаме нито със законови правомощия, нито с технически средства за разследване.<br /><br />До едно време всички управляващи се оправдаваха пред Брюксел, че не можели да се справят с корупцията в съдебната система, защото сме имали имунитет. Е, преди шест години измениха конституцията и отмениха имунитета. Сега какво им пречи? Или се събира компрометираща информация за съдии, за да бъдат държани удобно в подчинение, а не за да бъдат изхвърлени от системата.<br /><br /><strong>Хората одобряват раздвижването в МВР. Но изявленията на министър Цветанов - преди или след решенията на съда по арестите на нагли, октоподи и прочее - не изглежда да са по европейските стандарти. Това натиск над съда ли е?</strong><br /><br />Слава Богу, законът е предвидил, че който се произнася по мерките за неотклонение, той няма право после да гледа истинското дело. Точно за да не бъде съдът предубеден.<br /><br />Но вече два съдебни състава (общо 6 съдии), които гледаха мерки и после бяха обвинени от г-н министъра, че са съпричастни с поръчковите убийства или са част от октопода, публично заявиха, че желаят да бъдат разследвани и са готови да съдействат на разследващите. А да видим какво ще покажат разследванията срещу тях! Подобна агресия срещу съдии, които не се харесват на министъра, си е чисто предупреждение към следващите, които не се съобразят с него.<br /><br />От мое име заявявам, че изявленията на министър Цветанов са истински натиск и манипулиране на общественото мнение.<br /><br /><strong>Нали знаете, че може да отговаряте за думите си?</strong><br /><br />Хайде, нека да ми заведе дело за обида или клевета. Но ще искам процесът да е публичен и всички журналисти да присъстват! За подобен натиск от друго облечено във власт лице (прокурора Славчо Кържев) България беше осъдена в Страсбург за нарушение на Европейската конвенция за правата на човека, която задължава държавите да осигурят на всеки подсъдим, какъвто и да е той, независим и безпристрастен съд.<br /><br />Разбирам, че измъчените от престъпността български граждани се радват, когато МВР действа твърдо и енергично. И аз се радвам, защото и моето семейство е потърпевшо. Но още повече бих се радвала, ако по делата се представят малко повече доказателства и има за какво да осъдиш арестуваните.<br /><br />Доказването на обвинението е работа на прокуратурата. Но министър Цветанов не чака нито прокуратурата, нито съдът да си свършат работа. Той обявява кой е виновен, разказва доказателствата, че и размер на присъди определя. И утре, когато отново ни осъдят в Страсбург, ще плащат пак тези хора, които днес му се възхищават.<br /><br /><strong>Вие неведнъж сте показвали добро отношение към добрите професионалисти в МВР. Защо никога от МВР не чуваме, че съдът е прав, защото не са си изпипали работата?</strong><br /><br />- Не мисля, че съм компетентна да правя психологически профили на МВР шефове, макар че някои характерови особености се набиват на очи и за неспециалиста. Не само аз, а и изобщо ние, съдиите, се отнасяме с голямо уважение към професионалистите в МВР и с разбиране за трудностите и опасностите в тяхната работа. Да не говорим, че не са редки браковете между съдийки и полицаи. За някои от моите колежки проблемите на МВР са дори семеен проблем.<br /><br />Но един съдия няма право да решава дела според симпатиите и антипатиите си, а според това, което е в кориците на делото.<br /><br />Аз обаче съм оптимистка, може пък да доживеем и духом силни ръководители на МВР.<br /><br /><strong>Навремето вашият ВСС безуспешно поиска оставката на бившия главен прокурор Никола Филчев заради обвиненията на Едвин Сугарев, че е замесен в безобразия. А днес ВСС наказва само за разговори с Красимир Георгиев - защото нещата изглеждат лоши. Виждате ли някаква разлика?<br /></strong><br />Това означава, че изискванията към морала на хората в съдебната система са се повишили. Нещо, което ме връща към мрачния период от времето на Филчев. Тогава малко повече от половината ВСС събра кураж да поиска оставката на най-зловещия човек в държавата, на когото се подмазваха и някои днешни герои. Това решение имаше само морална стойност, но беше много показателно.<br /><br />Няма да спра да повтарям, че когато г-н Сугарев публично оповести множество данни за деянията на Филчев и за неговата обвързаност с известния вече днес Алексей Петров (2002&ndash;2003 г.), когато беше убит и прокурорът Николай Колев, както министър Цветанов, така и премиерът Борисов бяха на висши постове в МВР. Тогава да сте чули нещо от тях срещу Филчев или Алексей Петров? Може би споменатите господа, които днес така мъжки громят съда, са били по-малко осведомени от мен?!<br /><br /><strong>Бившият вътрешен министър Георги Петканов призна, че вдовицата на покойния Колев му е разказала, че Филчев е земесен в убийството на мъжа й, а той й отговорил: "Дайте доказателства!</strong>".<br /><br />Само от филми човек се научава, че когато има престъпление, полицията под ръководството на прокуратурата е длъжна да провери всички версии. Но като имате предвид кой беше главен прокурор по това време, ясно е защо доказателствата са се искали от вдовицата на убития.<br /><br />Направо ме е срам, че съм била студентка на Петканов и съм го харесвала като преподавател.<br /><br />Навремето, когато Алексей Петров заведе дела срещу Сугарев за това, че го е оклеветил, съдът го оправда на всички инстанции. И това не бяха един и двама съдии и върху не един от тях беше упражняван натиск.<br /><br />Но те не се поддадоха, а сега не се правят на герои. Тези съдии, които сега г-н вицепремиерът заклейми като част от октопода! Тогава цялото МВР стоеше мирно пред Филчев.<br /><br /><strong>Премиерът Бойко Борисов след срещата си с ВСС заяви, че забранява на министрите си да се конфронтират със съдебната система. Дали пък думата му не влияе на някои от тях?</strong><br /><br />Когато г-н Борисов заяви пред ВСС, че става гарант за взаимното уважение между институциите, Съюзът на съдиите беше подготвил остър отговор срещу поредните обвинения на министър Цветанов. Но реши да спази &ldquo;пакта за ненападение&rdquo; и не го публикува.<br /><br />Още на другия ден обаче министърът се нахвърли върху съда още по-ожесточено. И оттогава се чудя дали г-н Борисов не е в състояние да накара г-н Цветанов да зачете мъжката дума на своя премиер, или е бил неискрен. И сега ни разиграват &ldquo;доброто ченге и лошото ченге&rdquo;.<br /><br />При всяка смяна на властта новите започват да търсят грешките на предходните, а дори ги обвиняват и в престъпления. И така трябва да бъде, това е гаранция за честно управление. Но никога не е изключена злоупотребата с власт и желанието за отмъщение. И тежко на силните днес, които сега имат интерес съдът да съди не според закона и доказателствата, а както му наредят от МВР. Защото силните днес може утре да са слаби.<br /><br />Спомням си как, докато беше на власт, бившият министър на вътрешните работи Михаил Миков няколко пъти каза, че съдът бил &ldquo;прекалено независим&rdquo;. Много ми се иска да го чуя днес какво мисли, когато все повече негови съпартийци са обвиняеми за сериозни престъпления. И ако получат осъдителни присъди, дали няма да каже, че съдът изпълнява поръчки на управляващите. Абе каквото и да стане, със сигурност съдът ще е виновен.<br /><br /><em><strong>С НЕЛИ КУЦКОВА, говорител на Съюза на съдиите, разговаря Лилия Христовска</strong></em><br /><br /><em>Интервюто е публикувано в днешния брой на в. Труд</em><br /><br />

Коментари

  • Ралица

    25 Фев 2010 18:00ч.

    Браво, Нели

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • вълкова

    25 Фев 2010 20:17ч.

    абсолютно съм съгласна и поздравявам г-жа Куцкова!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гошо

    25 Фев 2010 22:03ч.

    Нели,не става само с приказки,трябват и осъдени !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куцкова

    26 Фев 2010 3:33ч.

    Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кабакчиев

    26 Фев 2010 5:05ч.

    Вижте блога на Дошков. Дошков е университетски преподавател - специалист по генеративен синтаксис. А едновременно с това е и ... ЮРИСТ! И то блестящ юрист (мое мнение) http://petdoshkov.blog.bg/ И както е блестящ юрист, три пъти вече е уволняван от университета. Два пъти съдът го връща на работа. Но очевидно и третия път е уволнен незаконно. Какво е това? Това не е държава! Това е кочина! Но този път някои очевидно никак не си дават сметка какво правят. Вижте случая, няма да съжалявате. Ще разберете още за кочината, в която живеем. И за това, че има хора, които не желаят да живеят в кочина. Впрочем за последното разгледайте и моя блог: http://kkabakciev.blogspot.com/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кабакчиев

    26 Фев 2010 5:17ч.

    След като пуснах предното съобщение, се сетих, че в блога ми има едно място, където отправям критика към г-жа Куцкова. Може би сами ще го видите. Същевременно не бих искал сега да повтарям тази критика, защото преди месец се получи така, че г-жа Куцкова предстои да гледа мое дело. И аз изрично се съгласих тя да го гледа. Бях изрично попитан дали съм съгласен от председедателя на състава. Въпросът ми беше зададен във връзка с това, че вече съм поискал отводи на около 20 съдии от САС - и ги получих. Аз най-официално казах на г-жа Куцкова по време на заседанието по делото, че имам претенции към решение, в което и тя е участвала, но въпреки това съм съгласен да гледа предстоящото ми дело. Правя го като компромис от моя страна - във връзка и с обстоятелството, че тя е някакво лице на демокрацията и правовата държава. Впрочем така става интересно. Ще се види от делото ми какъв съдия е г-жа Куцкова. Ще завърша с това, че същото дело срещу същия ответник (Институт за български език при БАН) за предишни периоди отдавна е спечелено от мен. А през периода, за който г-жа Куцкова ще гледа делото, промяна няма.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Социалист

    26 Фев 2010 5:30ч.

    Искрено се прекланям пред честността и куража на г-жа Куцкова.Надявам се да не се смути от моята ориентация, която, уверявам я, не ми пречи да гледам без предубеждения на хората и фактите, включително и към проблемите и провалите на лявото.Още веднаж, моите поздравления.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нищо подобно,

    26 Фев 2010 16:55ч.

    не само МВР в частност министър Цветанов е критичен относно корумпираността на съдебната система.А също и ЕС отправял маса пъти критики в редица документи, статии на сериозни западни издания, специалисти и т.н. ЧЕСТ прави на министър Цветанов, че в ПРАВ ТЕКСТ назова заболяването, което е обхванало ЦЯЛАТА СЪДЕБНА СИСТЕМА без изключение и без тотални кардинални кадрови реформи тя няма да бъде излекувана. Категорично като ЕКСПЕРТ го заявявам това!Могат да посочат много ДОКАЗАТЕЛСТВА на сериозни критични оценки от редица авторитетни западни светила, но е напълно излишно, защото този факт е известен дори на софийските улични кучета, какво остава за обикновеният интелигентен гражданин сблъскал се се неведнъж с безумията на съда. Достатъчно е да се провери ИМОТНОТО СЪСТОЯНИЕ на всеки съдия или прокурор и следовател и види картината, която ще блесне с цялата си мерзост. Но това умишлено се прикрива от обществото. Така е, защото ще се окаже, че не само апелативният прокурор НИКОЛАЙ ГАНЧЕВ има хотел, а и други такива,дори собственици на SPA-вилни комплекси по морето и планината. И тогава възниква въпроса, а как всичко това е постигнато с една прокурорска, следователска или съдийска заплат,а колкото и да е висока тя. Средна - чисто в джоб 3000 лева в системата. Това Нели Куцкова и ВСС са много добре запознати и няма как да обяснят на обществото това забогатяване станало в годините на прехода постигнати по пътя на КОРУПЦИЯТА,прегазване на морални ценности и остъпление от принципите на ТЕМИДА. Достатъчно е да се направи справка как в нарушение на законодателството и всякакви норми бе построен ПАЛАТА/почивната станция/ на ВАС цъфнала в излишен лукс,чийто сметка е платил бълг.данъкоплатец.Това не пречи шефа на ВАС вместо да си посипе главата с пепел да ходи от студио в студио и дрънка глупости, сякаш хората незнаят какви са ги дробили в годините на прехода. Не друг, а съдията Ушев от ВАС и неговата съпруга пресата достатъчно писа за техните далавери,казуса с парцелите поморето. Да бе само той но не е. На 90% нещата там седят на тази плоскост.Направете имотна СПРАВКА на всички, кой какво има и КАК го е придобил в годините на прехода и нещата ще лъснат като тиган на месечина.Затова именно за да си прикриват далаверите, СЪДЕБНАТА СИСТЕМА представлява ОКТОПОД изграден на ШУРОБАДЖАНАШКИ ПРИНЦИП! Пример в това отношение бе наскоро проведеният КОНКУРС в СРС в който участва дъщерите и синовете на съдии от ВСС включая дъщерята и на съдията Пенчев.Но понеже се вдигна шум та Пенчев от кумива срама оттегли щерката в последният момент.Ще я оправи няма що, ако не я вече оправил... Обществото трябва дазнае, че случаен- ВЪНШЕН ОТ НАРОДА НЕ СЕ ДОПУСКАТ В СЪДЕБНАТА СИСТЕМА. ТЯ Е ЗАТВОРЕНА ОБРЪЧОВА СИСТЕМА с царяща шуробаджанащина и приятелско -братовчедски кръгове. Дори ап.прокурор НИКОЛАЙ ГАНЧЕВ, като член на ВСС също се възползва от шуробаджанашкия принцип. И той уреди доведената си 34 г. дъщеря за съдия в СГС. Какво има да се опрвадва Нели Куцкова.ТОТАЛНА КОРУМПИРАНОСТ и на 100% министър Цветан Цветанов е абсолютно прав. Даже е много дипломатичен в изказванията. На негово място ДИРЕКТНО 1:1 ще назова КОРУМПИРАНИТЕ съдии, следователи и прокурор, потънали в лукс и благоденстви, което е срамно на фона на всеобщата народна мизерия. А Народа плаща целият масраф включая и този на самозабравилите се съдии, следователи и прурори. 007!. София,26.02.2010г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Илюстрация на корумпираната съд.система-1

    26 Фев 2010 17:08ч.

    Шеф- съдия върти далавери, щипва помещение и си прави чалга-клуб Дата: 03-09-2009 http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=6918&amp;Itemid=31 =================================== Маджаров си &quot;щипнал&quot; едно помещение от военните и го е преустроил на чалга-клуб. Според източници на &quot;Правен свят&quot; купонът там се вихрел всеки четвъртък.Заради далаверите председателят на СРС Красимир Влахов е уволнил в сряда главният счетоводител на съда Иванка Генева и домакина на съда. Други осем души са наказани с последно предупреждение преди уволнение.Сериозни финансови нарушения са открити в Софийския районен съд (СРС), научи &quot;Правен свят&quot;. Извършени са злоупотреби за десетки хиляди левове. В схемата са замесени десетина души от администрацията на съда и заместник-председателят на съда и шеф на Брачната колегия Николай Маджаров.Далаверите са извършени през времето, през което Маджаров беше и.д. председател на съда. Става дума за периода от октомври 2007 г. до декември 2008 г., когато Висшият съдебен съвет (ВСС) избра Красимир Влахов за шеф на съда. Преди около два месеца Влахов разпоредил вътрешна проверка в съда. Само двама души работели по нея. Целта била да се запази в тайна ревизията, тъй като още в началото започнали да лъсват злоупотреби, а Влахов не искал замесените лица да узнаят за това и да се опитат да прикрият следите си.Оказало се, че по времето на Маджаров масово са се изписвали най-различни консумативи, издавали са се фалшиви фактури, а самите консумативи липсвали. Освен това доста вещи от СРС били бракувани, но не е ясно къде са отишли след това. Практиката е следната. Когато някои предмети трябва да се бракуват съответният административен ръководител издава заповед за сформиране на комисия по бракуването. Тя описва каквото е необходимо и предава протокола си на началника. С друга своя заповед той казва кои вещи къде да отидат. Има два варианта – или да бъдат дарени или да се обяви търг за тях.Проверяващите открили заповеди на Маджаров за дарение на вещите, но всъщност нищо такова не е станало, а предметите просто се изпарили.По време на проверката, Красимир Влахов получил и сигнал от магистрати и служители, че Николай Маджаров си е &quot;откраднал&quot; стая от ГУСВ и си е направил там чалга-клуб. Както е известно Брачната колегия се намира на бул. &quot;Цар Борис ІІІ&quot;, в сградата на бившето ГУСВ. Но магистратите там ползват само едно крило. Останалото все още е на ГУСВ. Та, Маджаров си &quot;щипнал&quot; едно помещение от военните и го е преустроил на чалга-клуб. Според източници на &quot;Правен свят&quot; купонът там се вихрел всеки четвъртък.Заради далаверите председателят на СРС Красимир Влахов е уволнил в сряда главният счетоводител на съда Иванка Генева и домакина на съда. Други осем души са наказани с последно предупреждение преди уволнение.Според източници на &quot;Правен свят&quot; след като получили заповедите си за уволнение двамата служители днес не се явили на работа. Но в тях останал ключът от склада с материалите. Имало идея те да бъдат издирени с полиция и да им се вземе ключа. Но председателят на СРС казал, че няма нужда от полиция, за да не правят циркове. По-добре било да изчакат уволнените служители сами да върнат ключа. Събраните в хода на проверката материали за цялата група ще бъдат предадени следващата седмица на Софийската районна прокуратура.Според нашите източници има достатъчно данни да се образува досъдебно производство за изготвяне на документ с невярно съдържание като първоначално ще бъде срещу неизвестен извършител. А служителите пък могат да бъдат подведени под отговорност за кражба.&quot;Правен свят&quot; научи още, че шефът на СРС ще внесе искане във ВСС за дисциплинарното уволнение на Маджаров. Ако това стане и прокуратурата открие доказателства срещу него, то делото ще бъде пратено на Софийската градска прокуратура, от чиято компетенция са делата срещу магистрати.Николай Маджаров не бе открит за коментар. Той бе временно командирован в Софийския градски съд, но наскоро Влахов му прекрати командировката и го върна на работа в Брачната колегия.От Софийския районен съд заявиха пред &quot;Правен свят&quot;, че на този етап няма да дават информация за случая. Председателят на съда Красимир Влахов заяви, че ще коментира случая следващата седмица. Сп. „Правен свят” ============================ P.S. Това ли е ТЕМИДА?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Илюстрация на корумпираната съд.система-2

    26 Фев 2010 17:14ч.

    Ало, Висшия съдебен съвет, отвори си широко затворените очи! Дата: 27-08-2009 http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=6821&amp;Itemid=1 Съпругът на съдията Мария Джанкова Симеон Кирилов Богданов е собственик на „ЕЛЕКТРИК” ЕООД и притежава магазин в гр. Бургас. За 2008 г. реализираната печалба на дружеството му е 134333 лв. Но въпреки това съдията Джанкова не счита за нужно да декларира тези цифри в годишната си декларация по Закона за публичност на имуществото на лица , заемащи висши държавни длъжностиВ редакцията на afera.bg се получи писмо от Айтос, което визира остри въпроси по повод готвената за шефски съдийсти пост Мария Богданова. Публикуваме го дословно на вниманието на Висшия съдебен съвет: „Ние сме група граждани от гр. Айтос, вярващи че законите в страната ни в важат за всички . Европейската комисия няколкократно посочи, че ще следи кадровите назначения на Висшия съдебен съвет за председатели на съдилищата , което ни дава надежда, че ще обърнете внимание на сигнала ни за съдия Мария Джанкова Богданова готвена за подобен пост . След като прочетете това което следва много ви молим да се поставите на нашите места. 1. Съдия Джанкова е закриляна от БСП и ДПС, което я прави зависима при вземане на решения. Години наред тя е закриляна от тези партии. Назначиха я с протекциите на бившата председателка на окръжния съд Ангелина Коруджиева по молба на леля й Бистра Джанкова, която е адвокат . С една дума по стара червена партийна линия . Тя се чувства свободна да прави каквото и както поиска не винаги, съобразявайки се дори със сроковете, в които трябва да излязат решенията й. Ясно ни е, че дори и да наредите проверка тя ще бъде извършена едностранчиво. Знаем, че съдия Джанкова е толерирана и пазена от сега действащия председател на съда Любомира Рафаилова, агент на бившата Държавна сигурност с псевдоним Китен . Много хора сме препатили от нея включително и от публичните процеси по възродителния процес. Хубав спомен ни остана от това време и сега мисълта, че нейно протеже ще я замести е ужасяваща . 2. Също толкова неприятно е за нас , че в Районен съд Айтос един съдия си позволява да има любими адвокати. Лесно е да проверите кои са те, виждайки колко спечелени дела имат и как печелят успешна кариера заради личните си контакти . Това е главно Златина Билянова (на която съдия Джанкова е кума) и Дияна Вълчева . Ако си наемем други адвокати неуспеха ни е гарантиран . Ако единия от адвокатите на другата страна против нас е Билянова , Вълчева или други любими на Джанкова, тя веднага започва да ни натиска чрез служители на съда да сключваме споразумение . Ако не искаме става лошо и така е от години . Така ще бъде и ако не обърнете внимание . 3. Известно ни е че съпругът на съдията Мария Джанкова Симеон Кирилов Богданов е собственик на „ЕЛЕКТРИК” ЕООД и притежава магазин в гр. Бургас. Същият редовно публикува в Търговския регистър годишния финансов отчет на дружеството си , който може да бъде видян на сайта www.brra.bg. За 2008 г. реализираната печалба на дружеството му е 134333 лв. Но въпреки това съдията Джанкова не счита за нужно да декларира тези цифри в годишната си декларация по Закона за публичност на имуществото на лица , заемащи висши държавни длъжности . От около 6 години тя подава само обявление за липса на промяна в първоначално декларираните обстоятелства . Това тя прави независимо че би трябвало да е наясно, че гражданите в Република България носят наказателна отговорност при представяне на неверни данни. 4. Закупеният миналата година джип Хонда отново не е деклариран - нито като купен от семейството нито като купен от дружеството на съпругът й. 5. Преди повече от 2 години съдия Джанкова се премести да живее от панелен блок в построена къща на кръстовището от улиците „Братя Миладинови” и „Иван Рилски” в град Айтос . В града е известен факт, че къщата няма Акт 16 но също така и че това е една от най-големите и луксозни построени сгради . Тя също не е декларирана . А дворното място, в което е построена е купено за 30 000 евро . От къде са тези пари ? Как са спечелени и защо не са декларирани ? Или къщата е на името на друг човек-позната схема на прехода от годините след 1990 г. 6. Преди седмици в града ни беше намерена марихуана в саксии, за което писаха из вестници . Един ден по-късно полицаите намериха марихуана и в двор собственост от много време на брата на съдията Джанкова Борко Джанков.Ние мислим, че едва ли е случайно, че точно ден след като намериха марихуана в дом в Айтос полицаите намериха и в Борко . Преди няколко години в автомобил каран от Борко полицаите намериха човек пренасящ марихуана в сак. Разбира се защото става въпрос за Борко полицаите го направиха свидетел, а другият го осъдиха.Сега сигурно пак ще се измъкне.Е,можем ли да имаме доверие в правосъдната система при това положение и човек като Джанкова да ни управлява ? Няма да се спираме на това каква е като човек, но не може една местна мафийка да управлява всичко и върти на пръста си целия град необезпокоявани от никого. Докога ? Смятаме, че това е непочтен начин да се прикрива действителното финансово състояние на съдия Мария Джанкова и семейството й и ви молим да вземете мерки.Не искаме такива хора да ни съдят . Смятаме че всички тези неща правят съдията Джанкова особено уязвима за поста, но и я карат да се чувствува привилегирована след като никой не и е направил забележка до сега . Ясно ни е, че в Айтос нищо няма да се промени ако уважаеми дами и господа не обърнете внимание . Това я кара да се чувства привилегирована. Имаме достатъчно опит от миналото за да знаем отлично, че привилегията не е за минали, а за бъдещи дела – каквото й се каже това ще прави . Част от това горчиво минало е Любомира Рафаилова а нейно творение и протеже е съдията Мария Джанкова”.afera.bg ================================== P.S. Или може би ТЕМИДА е това? .............................. 1.БЕЗ ТОТАЛНИ КАДРОВИ ЧИСТКИ НА КОРУМПИРАНИ В СЪДЕБНАТА СИСТЕМА ТЯ НЯМА КАК ДА БЪДЕ ИЗЛЕКУВАНА. 2.МИНИСТЪР ЦВЕТАНОВ ПРАВИЛНО Е ВИДЯЛ ПРОБЛЕМА И БЕЗ НЕГОВОТО РЕШАВАНЕ всичко останало остава на заден план. 007!. София,26.02.2010г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СПРАВКА! - за пояснение.

    26 Фев 2010 19:36ч.

    &quot;Чл. 1. Разбойник се счита онзи, който по навик или занаят сам или с други лица извършва грабеж, насилие или убийство с цел за ограбване&quot;. .................................... &quot;Закон за изтребление на разбойниците от 1922 г. (Утвърден с указ N: 721 от 07.12.1922 г. и обнародван в &quot;Държавен вестник &quot;, брой 205 от 12 декември 1922 година) ================================= ЗАКОН ЗА ИЗТРЕБЛЕНИЕ НА РАЗБОЙНИЧЕСТВОТО – 1887 приет от У-то обикновено Народно събрание в XXVII му заседание от 1 декемврий 1887 год. 007!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Адвокат

    26 Фев 2010 20:09ч.

    &quot;Налице е разноговорене. Аз говоря като професионалист, в съда друг език няма&quot; ни реди г-н Лазар Груев. Само, че съдиите в България не се научиха да СЛУШАТ, какво им се говори. Генезисът на проблема е в РАЗНОСЛУШАНЕТО. Българските магистрати са слушащи само себе си Нарциси, злоупотребяващи с имунитета, който им е даден от обществото за едно (да им се обезпечи свободата да бъдат безпристрастни, да решават според съвестта си и да не се поддават на натиск), а те го използват систематично и по правило за съвсем друго (да бъдат недосегаеми в корупционните си практики). Пояснявам: не всички, но преобладаващата част! Четвърт век съм адвокат, една част в България, друга част - в друга европейска дължава с многовековни демократични традиции във функционирането на съдебната система. Ситуацията в съдебно-правосъдното блато в България е ужасяваща: пълна деморализация, пълна липса на отговорност, безконтролност, връзкарство, липса на прозрачност, безпринципност, нечуваемост на бългаското общество. Човешкият материал - българският магистрат е с оцапано лице, коруптивните практики са правило, тарикатите са отгоре - в управлението, изключенията са малко и са отхвърлени вътре в системата. Изказванията на Нели Куцкова и Лазар Груев са бутафорни на фона на ширещата се организирана престъпност и корупция в България. Познавам ги и двамата. Прекрасни юристи, но досега не са показали нещо много важно. Не са показали, че са в час с изискванията на времето и европейските стандарти на правораздаване. И не само на думи, а на практика. Изказването им е едностранчиво и показва единствено, че съдебно-правосъдната система наистина не е готова и не е в състояние в този си вид да носи своя кръст, изпълнявайки достойно задачите, които стоят на дневен ред. В окаяното състояние, в което е България в настоящия момент, преборването с организираната престъпност и корупцията е не само ЗАДАЧА НОМЕР ЕДНО, а НАЦИОНАЛНА КАУЗА! НАЦИОНАЛНА КАУЗА! Питам, като ги е заболяло толкова от нечии изказвания, къде бяха те да ги заболи по времето на Красьо-гейт? Българинът очаква от българския съдия да бъде преди всичко достоен човек, вътрешно свободен и независим, безпристрастен и подчинен единствено на закона, на който обществото в цялост, а не отделни групи, може да се има безпрекословно доверие, както и непрекъснато усъвършенстващ се професионалист. На този образ-очакване в настоящия момент отговарят единици. Известно е, че всичко започва от &quot;зачеването на назначението&quot; и продължава нататък. Съдийски постове се търгуват и се купуват. Ето, това се опитвате да защитите пред обществото, вие, говорящите началници. НАЦИОНАЛНАТА КАУЗА изисква друго слушане и друго говорене. Не се дръжте все едно съдиите сте от другата страна на барикадата, а не заедно с органите на реда от изпълнителната власт. Няма демократична държава по света, в която по въпросите на престъпността полиция и съд да не работят ЗАЕДНО, СЪВМЕСТНО, НЕРАЗДЕЛНО. Когато обаче всички нива и етажи на всички власти са проядени от корупция, положението е безнадеждно. Ето, именно такова е то в България вече 2 десетилетия посткомунизам. В България демокрация няма. Тепърва в борбата с организираната престъпност и корупцията демокрацията може да се зароди. Затова, уважаеми български магистрати, вемете да наведете глави и да заработите ... ЗАЕДНО с полицията, а не против тях. И стига сте вдигали пушилка, когато ви се казват истини. ОТВОРЕТЕ СИ УШИТЕ И СЛУШАЙТЕ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Копипейст

    26 Фев 2010 21:12ч.

    &quot;Разноговоренето и слушането&quot; Автор - адвокат &quot;Налице е разноговорене. Аз говоря като професионалист, в съда друг език няма&quot; ни реди г-н Лазар Груев. Само, че съдиите в България не се научиха да СЛУШАТ, какво им се говори. Генезисът на проблема е в РАЗНОСЛУШАНЕТО. Българските магистрати са слушащи само себе си Нарциси, злоупотребяващи с имунитета, който им е даден от обществото за едно (да им се обезпечи свободата да бъдат безпристрастни, да решават според съвестта си и да не се поддават на натиск), а те го използват систематично и по правило за съвсем друго (да бъдат недосегаеми в корупционните си практики). Пояснявам: не всички, но преобладаващата част! Четвърт век съм адвокат, една част в България, друга част - в друга европейска дължава с многовековни демократични традиции във функционирането на съдебната система. Ситуацията в съдебно-правосъдното блато в България е ужасяваща: пълна деморализация, пълна липса на отговорност, безконтролност, връзкарство, липса на прозрачност, безпринципност, нечуваемост на бългаското общество. Човешкият материал - българският магистрат е с оцапано лице, коруптивните практики са правило, тарикатите са отгоре - в управлението, изключенията са малко и са отхвърлени вътре в системата. Изказванията на Нели Куцкова и Лазар Груев са бутафорни на фона на ширещата се организирана престъпност и корупция в България. Познавам ги и двамата. Прекрасни юристи, но досега не са показали нещо много важно. Не са показали, че са в час с изискванията на времето и европейските стандарти на правораздаване. И не само на думи, а на практика. Изказването им е едностранчиво и показва единствено, че съдебно-правосъдната система наистина не е готова и не е в състояние в този си вид да носи своя кръст, изпълнявайки достойно задачите, които стоят на дневен ред. В окаяното състояние, в което е България в настоящия момент, преборването с организираната престъпност и корупцията е не само ЗАДАЧА НОМЕР ЕДНО, а НАЦИОНАЛНА КАУЗА! НАЦИОНАЛНА КАУЗА! Питам, като ги е заболяло толкова от нечии изказвания, къде бяха те да ги заболи по времето на Красьо-гейт? Българинът очаква от българския съдия да бъде преди всичко достоен човек, вътрешно свободен и независим, безпристрастен и подчинен единствено на закона, на който обществото в цялост, а не отделни групи, може да се има безпрекословно доверие, както и непрекъснато усъвършенстващ се професионалист. На този образ-очакване в настоящия момент отговарят единици. Известно е, че всичко започва от &quot;зачеването на назначението&quot; и продължава нататък. Съдийски постове се търгуват и се купуват. Ето това се опитвате да защитите пред обществото, вие, говорящите началници. НАЦИОНАЛНАТА КАУЗА изисква друго слушане и друго говорене. Не се дръжте все едно съдиите сте от другата страна на барикадата, а не заедно с органите на реда от изпълнителната власт. Няма демократична държава по света, в която по въпросите на престъпността полиция и съд да не работят ЗАЕДНО, СЪВМЕСТНО, НЕРАЗДЕЛНО. Когато обаче всички нива и етажи на всички власти са проядени от корупция, положението е безнадеждно. Ето, именно такова е то в България вече 2 десетилетия посткомунизъм. В България демокрация няма. Тепърва в борбата с организираната престъпност и корупцията демокрацията може да се зароди. Затова, уважаеми български магистрати, вземете да наведете глави и да заработите ... ЗАЕДНО с полицията, а не против тях. И стига сте вдигали пушилка, когато ви се казват истини. ОТВОРЕТЕ СИ УШИТЕ И СЛУШАЙТЕ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пресен пример

    26 Фев 2010 21:26ч.

    Максим Ставински уби и осакати няколко души - УСЛОВНА присъда Делото от днес за убийството на студентката в варна трябваще да бъде ДОЖИВОТЕН ЗАТВОР БЕЗ ПРАВО НА ЗАМЯНА С ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СТРОГ РЕЖИМ _ какво стана дават му само доживотен затвор и може и да го пуснат с малко късмет един ден пак да убива

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Правосъдието на рушвета

    27 Фев 2010 5:54ч.

    http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=7320&amp;Itemid=1 ======================================= Системата на посредниците. Това е начинът да се сдобиеш с власт или държавно място, което ти носи нерегламентирани приходи. Всички го знаят, никой не го казва. Със същата тази система на посредниците Темида е като улична проститутка - вързала си е гащите, но гледа кой колко слага в тавичките на везната. За Темида тази система вече си има име - &quot;Черния Красьо от Плевен&quot;.В съдебната система на места е също като в митниците: плащаш си, за да те назначат на определен пост. После чакащ постът да ти се изплати. Две неща различават митниците от съдилищата - съдът има по-голям авторитет, запазен като достолепие и охранявано като обществена тайна. Второто е системата на посредниците - те са бушоните, които трябва да изгорят.Все пак става дума за съдии, не за прости митничари.Искаш да си областен прокурор или пък съдия някъде? Трябва да бъдеш назначен. Как да стане? Трудно. Има хора, говори с тях. Конфликт на интереси е да говориш директно с хората, които те избират на длъжността. Трябва посредник. Рядко, но понякога посредникът се оказва лайно. Това е цитат от детския филм &quot;Синьо лято&quot;, спомнете си. Посредникът трябва да е умен, тактичен, дискретен. Някой път не е, случва се.Прилагането на посредник е принцип, който работи в цялата съдебна система - идва при тебе човек от името на друг човек. Скоро имаше такъв случай с кмета на Велико Търново. Той знае за проблемите ти със съда. Казва ти колко струва. Не е сигурно, но не е и скъпо. Плащаш на даден посредник, делото се решава в твоя полза. Понякога, разбира се, не е толкова лесно. Посредниците живеят от това делата да се точат дълги години - през тях в едната посока от съда към престъпниците тече информация за процедурите по делото (от прокурори и съдии), в другата посока текат пари, услуги и дори понякога почерпки. За целта по такива важни дела се създават цели бригади посредници.Едни обработват свидетели, други отказват жертвите, трети директно общуват със съдията, четвърти се срещат често с прокурора. Подкупите са големи, има за всички. Важното е да има и бушон - посредникът знае, че може да изгори. Съдията или прокурорът познават посредника - в това няма нищо лошо. Работата е чиста откъм законодателна отговорност. Но ако се вгледате в имотите на съдии и прокурори, ще разберете колко е мръсна. Вгледайте се и в чистите им лица - те няма какво да крият. Потърсете посредника за мръсната работа - в малките градове ги знаят по имена. Когато закъсаш със закона, ти трябват два телефонни номера - на добър адвокат и на посредника на еди-кой си съдия. Или неговата бригада. Понякога и прокурор ще ти свърши работа. Защо, мислите си, държавните обвинители толкова често правят грешки, а понякога се държат и като адвокати?! Да му мислят кокошкарите - те нито имат пари за посредници, нито могат да разиграят връзките си. За тях затворът е сигурен.Единственият проблем на посредниците е да не попаднат в обектива на медиите. Дела, които са интересни за журналистите, стават &quot;горещи&quot;. Осветените проблеми и ясният развой на делото не помагат на посредниците и техните клиенти. Затова и се пазят строги тайни. Охраняват се дела и информация по тях, все едно, че са от значение за националната сигурност, макар изобщо да не са. Няма смисъл да ровиш в някакви папки - докато получиш разрешение да четеш, делото ще свърши.Има една особена нежност в съдебната система. Под предлог, че е независима, никой не смее да я разследва. Реално това е един от струпеите на прехода - правосъдната мафия, недосегаемата. Нищо няма да мръдне и крачка напред в тази страна, ако тази държавна мафия не бъде разбита. Във Висшия съдебен съвет хората на Красьо от Плевен няма да подадат оставки. Нито един съдия не е уличен нито в получаване на подкуп, нито в незаконно придобито имущество от комисията &quot;Кушлев&quot; примерно. Недосегаемите са добре организирани. Властта е тяхна. От Брюксел казват - съдебната ви система е корумпирана. Тук - тишина. Колко да е корумпирана - колкото това един управител на дискотека да събира подкупите за висши съдебни назначения. Не е доказано. Всички сте чисти като сълзи. Добре дошли в държавата на сълзите. Ако имате проблеми със съда - имам един телефон на един човек. Той ще ви свърши работа. Мартин Карбовски В. „Стандарт”

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ето ги, и от тях народа чака &quot;справедливост&quot;?:

    27 Фев 2010 5:57ч.

    Гроздан Илиев – ВКС Милен Славов – ОС Варна Ружа Глеманова – АП Варна Велкова – ОП Видин Теодора Стоянова – РС Свищов Иванчев – не е ясно от СОС или САС Емил Дечев Георги Колев – СГС Красимир Влахов – СРС Венета Марковска – ВАС Марио Бобатинов – ВКС Галина Томова – ВКП Христо Ангелов – ВКП /към момента замл-министър/ Георги Ушев – СРС /към момента СГС/ Светлин Михайлов – СГС Георги Чамбов – АС Пловдив Иван Димов – ВСС Иван Колев – ВСС Стойко Стоев – ВСС Пламен Стоилов - ВСС Тихомир Петков – ОС Търговище Антоанета Монева – ОС Ловеч Дора Чинева – АС Бургас Ангел Ангелов – ОП Бургас Желявска – СГС Аня Димова – АП Търново Емил Христов – АП Бургас Пламен Найденов – РС Несебър Даниел Минов – ОС Търново /временен/ Маргарита Новакова – РС Разград Илияна Цветкова – РС Ботевград Петър Мидов – Хасково Румен Лазаров – Плевен Димитър Захариев – Плевен Тодор Тодоров – Шумен Генко Драгиев – София Ангел Панкьов – Пазарджик Петър Василев – Стара Загора Йордан Иванов – Бургас Андрея Атанасов Милчо Ванев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • BRAVO !!!

    27 Фев 2010 11:36ч.

    Na Kuzkova! I na v. TRUD - da se ne nadiava6....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • BRAVO!!!!!!!!!!

    27 Фев 2010 11:39ч.

    I na Kuzkova! I na v, TRUD - da se nenadiava6!...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всички в СПИСЪКА- 22:57 ч.

    27 Фев 2010 16:33ч.

    да бъдат ДИСЦИПЛИНАРНО УВОЛНЕНИ пожизнено без право на упражняване на правна професия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • лае си ЛайКучкова и отвлича вниманието

    02 Март 2010 0:49ч.

    Като толкова много се бори, нека да каже не беше ли член на два Висши съдебни съвета същата тая кучкова? Не беше ли заместник министър на Правосъдието същата тая? Че даже и кандидат вицепрезидент на Петър Стоянов беше и на избори участва? И какво направи за подобряване на работата на съда? Едни големи и празни приказки! За да отвлича вниманието на хората от истинските проблеми! А големия проблем са точно такива жадни за власт и слава празнодумци като тая същата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи