Исторически икони се сриват с помощта на киното

Исторически икони се сриват с помощта на киното
Може ли Левски да псува на майка или не? Дори да се избият помежду си авторите на филма и всички, които са втрещени от новия му екранен образ, няма начин да попитаме Апостола. Филмовите превъплъщения на исторически личности успешно не само развенчават техните достижения, но ги превръщат в малки, жалки, слаби, безпомощни и всичко това под мотото: „истински“ или "автентични".
<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/48375_NCqXCJPjj2Gq1kNURhSJnsz2OOATZA.jpg" style="height:600px; width:450px" /><br /> <em>Ако ключовата искреност на филмовия Левски е попържнята, какво пречи кичът да продължи с калъф за резервна гума за кола редом със среден пръст?</em></p> <p>Големият късмет на новите автори е в това, че нито един от тези велики за времето си хора не могат лично да покажат какво мислят за творческите си &bdquo;доработки&ldquo;: колко глави на режисьори и сценаристи биха се търкаляли безмилостно след последния надпис на поредната премиера!</p> <p>Е, възможно ли е Жана д&rsquo;Арк, която е била яка, здрава селянка да изглежда като манекенка на кон? Вдъхновението на Люк Бесон Мила Йовович срещна безмилостната критика на специалистите в ролята на Орлеанската дева.&nbsp;</p> <p>В малоумна и сенилна бабичка ли се превръща желязната лейди Маргарет Тачър в последните години от живота си и нима основното в кариерата й е тиха истерия и опит да вкара плътен тембър в ужасно пискливия си&nbsp; глас? &quot;Желязната лейди&quot; бе атакуван и от критиците, и от семейството на знаковия английски политик.&nbsp;</p> <p>Истински ли е крал Артур, или филмът за него е лигав преразказ на една недоказана легенда?</p> <p><em>Бил ли е Моцарт разюздан и превзет фукльо,</em></p> <p>който е шокирал двора и краля с непристойно поведение и в моменти на пиянство е създал най-запомнящата се класическа музика в света?</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/48375_5MdwJQfy9zBP0D9Nx15pLsSkvG95A8.jpg" style="height:448px; width:600px" /></p> <p>Кралица Елизабет І е била сексуално объркана истеричка, редовно забравяща етикета за облекло на своето време, влюбена в погрешния човек, или е първата английска кралица, обърнала народа си от постоянни войни и религиозен хаос към образование и утвърждаване устоите на своята държава?</p> <p>Мерилин Монро е проститутка, изкушила президент, объркана и наивна девойка, надяваща се на щастие с президент, или бизнес дама, объркала нивата на бизнес? Зависи кой филм сте гледали.</p> <p>Лейди Даяна е жертва на безчувствен двор, който я докарва почти до самоубийство, или хитра прелюбодейка, чийто втори син всъщност не е на официално признатия му баща?</p> <p>Всички тези хора са интерпретирани в киното и за техните превъплъщения е последвала различна по сила обществена вълна от реакции &ndash; емоционална, на компетентност от професионалисти, на съвременници, от очевидци, дори от преки роднини.</p> <p>Различното между всички изброени филмови персонажи и екранното им изиграване и филмовия Левски е, че</p> <p><em>нито един тях не е с ореол, не е символ,</em></p> <p>не е икона и не е носител на всичко, което един народ не е успял да постигне. Дори лейди Даяна не е от такъв калибър по отношение на емоционалната обвързаност на британците с нея.</p> <p>Ясно е, че цял етап от българската история е силно митологизиран и в тази връзка и много документи са с допълнено и накъдрено съдържание. Ясно е също, че Васил Левски е бил човек от плът и кръв, но като такъв той е оставил писани от него страници, които доказват неговата посветеност на отечеството. Все още вярваме, че това наистина са оригинални документи.</p> <p>Възниква въпросът: кому е нужен филм за Апостола, в който той да бъде демитологизиран и представен като слаб и колебаещ се човек? Дори да е търсена тази страна на Левски, какъв е смисълът от такава творба? Българите не се нуждаят от &bdquo;приземяване&ldquo; на иконата. През годините все повече красиви легенди се сриват: Ботев е бил застрелян в тила от своите, които били ужасени, че са отишли на сигурна смърт; Бенковски е предаден от своите след пълния разгром на трагичното Априлско въстание; Капитан Петко Войвода е предаден от своите и накрая оставен да си отиде в бедност и забвение. Историята ни на предателства и отричане съвсем не спира дотук.<br /> И за да е ясно колко е сърдит Апостола на предателското си племе, той гръмко псува на майка.</p> <p>Ако е вярно обаче, че повествованието във филма на режисьора &nbsp;Максим Генчев се основава на написаното от Захарий Стоянов и от Вазов, а автентичността на разказа във филма се поддържа от много турска реч, то е невъзможно Левски да изпсува като днешен юнак. Не става дума за емоция или за изпускане на нерви, а за лексика, за езикови форми и норми на онова време.</p> <p>Особеност на</p> <p><em>някогашните предводители на революционното движение</em></p> <p>е именно приповдигнатият им тон на говорене &ndash; те са били образовани, четящи, пишещи и ругатните им са поддържали усещането им за значимост, не са ги принизявали. Самите възклицания са били повече под формата на клетва, отколкото на псувня.</p> <p>Ето произволно избран цитат от &bdquo;Записките&ldquo; на Захарий Стоянов, който звучи така: &bdquo;При всичките заточения обаче и строги преследвания от страна на правителството революционний комитет, наместо да скъса своите действия, от ден на ден по-енергично захващаше да работи, повече последователи придобиваше между честната интелигенция и по-гордо и презрително гледаше на строгите преследвания. Комитетът дотолкова се наблягаше на народа, щото няколко пъти е искал да повдигне знамето за въстание&ldquo;.</p> <p>И сто пъти човек да прочете &quot;Записките&quot;, в тях няма да намери и отсенка на псувня дори когато Захарий Стоянов изразява своето презрение към предателите. Речта му е мека, топла, архаична. &nbsp;<br /> Въпросът обаче е не само в плоското търсене на ефект чрез една псувня, вкарана в устата на исторически доказано достоен мъж, а в потребността той да бъде направен съвременен простак на всяка цена.</p> <p>Българските исторически филми през годините (кино и телевизионни) са общо 94, като сред тях са и цяла плеяда партизански. Сред творбите, които хората с лекота разпознават, е напълно бутафорния &bdquo;681 &ndash; величието на хана&ldquo; за Хан Аспарух. За времето си обаче той беше адекватен и колкото и надути да бяха някои сцени и театрално напудрени диалозите (и танците), поне беше ясно, че се следва някаква легенда. Сред запомнящите се произведения остават &bdquo;Боянският майстор&ldquo;, &bdquo;Записки по българските въстания&ldquo;. Телевизионният сериал &bdquo;Капитан Петко войвода&ldquo; остава единствената родна филмова творба, създала реалистични образи, която отразява цял исторически период с неговата героичност и пълно дегероизиране.</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/48375_GFVTbEKrdT0PI1sSOZTTpFmh0SYaXy.jpg" style="height:449px; width:600px" /><br /> <em>Оригинална снимка на Капитан Петко войвода.&nbsp;</em></p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/48375_BUn2lX2a2ZKXMb3zbPZ9RSXPcuTQVw.jpg" style="height:360px; width:480px" /><br /> <em>Актьорът Васил Михайлов и до днес е приеман от хората като Капитан Петко и негово превъплъщение допринася за вечното оживяване на една значима историческа личност.&nbsp;</em></p> <p>По същата тема любим остава и &bdquo;Козият рог&ldquo;. Факт е, че неговият втори вариант също срещна много сериозен отпор и в крайна сметка изпадна в забвение. &bdquo;Мера според мера&ldquo; е сред знаковите произведения. Трите варианта на &bdquo;Под игото&ldquo; &ndash; от 1952, 1976 и 1990 г., остават неприпознати с някаква дълбока ценност. Най-запомнящ се е изпитът на Рада Госпожина, и то в първия вариант. Мунчо, така силен в книгата, никога не се разкрива като образ, а топчето и във филма е така бутафорно, както и в книгата.&nbsp;</p> <p><em>Историческите филми са капан,</em></p> <p>много по-голям от коя да е книга, посветена на даден период и личност.</p> <p>&bdquo;Лорънс Арабски&ldquo; в магнетичното изпълнение на Питър О&rsquo;Тул прави героя безсмъртен именно в резултат на феноменалната му игра. Филмът е от 1962 г. и до днес никой не дръзва да го направи отново, защото е осъден на науспех. Самият Томас Едуард Лорънс е много противоречива фигура и нищо не пречи в нов вариант на филмова творба някой да го покаже като гей, който се влюбва дълбоко в арабин и после двамата заедно яздят камила към залеза. Може ли? Може. Но няма смисъл.</p> <p>Във филма &bdquo;Ганди&ldquo; в главната роля е актьорът Бен Кингсли. Досущ като Питър О&rsquo;Тул Кингсли прави толкова силна роля, че и критиците признават, че ако са съществували някакви пробойни в сценария, то актьорската игра е покрила всичко.</p> <p>И двете творби печелят Оскари на първо място заради изключителната игра на главните герои. Явно обаче за такова превъплъщение е нужна истинска история, развитие на образа, а не плоско предизвикателство, натъпкано в кухи фрази, разтеглено в много часове.</p> <p>Когато нова филмова творба, базирана на пореден прочит за исторически призната личност, е самоцелна и обслужва единствено егото на своя автор, който да докаже, че може да влезе в конфликт с всички, тя вече е ненужна. След като отмине гневната реакция на хората, онези, които са били ядосани, просто ще изличат спомена. А другите ще си спомнят, че е имало голям скандал, но какво от това.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • Филмов критик

    22 Фев 2015 15:30ч.

    Сихтир! Посегнаха на апостола! Стига смешен плач. Митовете са, за да се демитологизират. Левски е човек в крайна сметка, а не икона. Трябва поне една част от хората да започнат да гледат реалистично на историята, а не през идеологически клишета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • angel

    22 Фев 2015 16:32ч.

    Народът е митологизирал Левски !Той е го е превърнал в икона ! И няма лошо в това като се има предвид какво е направил за нашия народ. Просто никой повече не трябва да се хваща да пише за него или да прави филм. Всичко ще е провал ! Оставете Левски на мира,нека живее само в сърцата ни !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Леваневски

    22 Фев 2015 16:41ч.

    Затова в юдаизма и исляма е абсолютно табу да се изобразява сакралното. В христианството пък има строг канон на иконопиство. Левски е икона и всеки култур-трегер( по скоро всеки редови декадент) ще си строши главата там.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Mihail Ivanov

    22 Фев 2015 17:31ч.

    Четейки статията за себе си затвърдих мнението, че трябва да се спрат опитите на кинолюбителите да се упражняват върху личностите от нашата история. Ако някой смята, че те са били по-различни от това, което съвременниците им са описали, нека да приведат писмени доказателства за това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    22 Фев 2015 18:05ч.

    Че Левски е икона в съзнанието ни е факт, дори се появи идеята да бъде канонизиран за светец. Но интерпретацията му в съвременното ни кино страда не от сблъсъка в натурализма на киното с идеализацията на образа му, а в прозаичната липса на талант. Образът, от който започва иконичното изобразяване в световната култура - Иисус, получава изключителни интерпретации в киното, дори в Майстора и Маргарита иначе безспорно вярващият християнин Булгаков, представяйки демитологизирания образ на Иешуа Ха-Ноцри, не засяга духовната същност на саможертвата му. Изобразяването на натоварени със символно значение исторически персонажи никога не е било лесна задача. За някои тази задача е постижима, за другите по-добре да не се захващат изобщо. Пари могат да се печелят по различни начини все пак.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ТОЙ е

    22 Фев 2015 18:05ч.

    Вие сте прости и Аз съм прост!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Държавата дава пари за кино...............Левски е добър повод да дръпнем тези парички!!

    22 Фев 2015 18:23ч.

    какъв талант ,какви пет лева?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ние сме силно Отчуждени от Ценностите,които са в Основата на Българската Идентичност!!

    22 Фев 2015 18:33ч.

    затова НЕ можем да направим достоен филм - защото НЕ ЧУВСТВАМЕ Собствените си Национални Достойнства,проявени в историческите Личности!!......всъщност ние сме \&quot;Убедени\&quot; че Достойнства Нямаме!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • shikelgruber

    22 Фев 2015 18:35ч.

    Има ли логика всички гадни хора да се казват Максим?Като студент през 80г. имах неприятна среща с капитан Максим Радев от ДС,който отговаряше за студентите и идваше с пистолет в учебен отдел.Сега и тоя перверзен режисьор се казва Максим.Усещането е същото,но по-хубавото е че този изтрещял кинаджия няма пистолет ,вероятно.Тук в Австрия велик ден е на 5 април и тогава ще си дойда в БГ.Ако,ти кинаджийски отпадък,Максиме,прочетеш това ела на смарачаване на разходка на стената на Панчаревското езеро ,за да ти кажа какво е мнението ми за филма ти.Апропо ,това което ще усетиш на тази среща ще е същото което изпитвахме студентите,когато твоя адаш идваше в Университета.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    22 Фев 2015 19:08ч.

    Не се лъжете, филмът е спонсориран проект на соросоидите, за пренаписване на българската история, в дух на либерастия и толерастия, анти патриотизъм, мултикултурализъм и космополитизъм, на \&quot;сдобряване\&quot; с Турция - защото Турция е определен за регионален лидер на Балканите, от САЩ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • добре е известно че Левски НЕ е бил враг на Турците,а-на Османската Тирания

    22 Фев 2015 19:26ч.

    да се вижда Турция като Враг ,а Русия -като Приятел(почти-Господар)-това е част от българската геополитическа Трагедия,.......настъпила след времето на Стамболов,.....когато България тръгва СРЕЩУ собствените си Интереси-съюзява се с Враговете си ,а Враждува с Приятелите си!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДЪБРАШ КЛЕНОВ

    22 Фев 2015 19:42ч.

    ВИНАГИ МЕ Е ПОГНУСЯВАЛО НЕГРАМОТНОТО ОТНОШЕНИЕ НА ДРАСКАЧИТЕ НИ СПРЯМО ИЗХОДНИЯ МАТЕРИАЛ. ДА НЕ ОТИВАМЕ ДАЛЕЧ, МИГОВ ПОГЛЕД В БРЪЩОЛЕВЕНИЦИТЕ НА НИКОЛАЙ ХАЙТОВ ПОКАЗВА, ЧЕ И ЛЕГЕНДИ СЕ СЪЗДАВАТ ТРУДНО, А НЕ ДА СЕ ПРЕДОВЕРЯВАТ НА ХВАТКАТА–СЛАМКА В ЗАДНИКА НА ЖАБА И НАДУВАЙ. КИНАДЖИИТЕ ЯВНО СА ОТ ПОМОЩНО УЧИЛИЩЕ \&quot;ЕВСЕЙ СКОРОХОДЦЕВ\&quot; И ПРЕДСТАВИТЕ ИМ ЗА ИСТОРИЯТА ГВАКВАТ ДО ДИВОТИИТЕ НА АДМИРАЛ БЕЗУМЦЕВ. С ПРИПОМНЯНЕТО МИ СЪМ ПОВЕЧЕ ОТ УБЕДЕН, ЧЕ ТЕЗИ КИЛИЙЦИ НИКОГА НЯМА ДА РАЗГЪРНАТ МАТЕРИАЛИТЕ ПО СЛЕДСТВИЕТО НА ЛЕВСКИ. СЪД НЕ Е ИМАЛО, А СЛЕДСТВЕНА КОМИСИЯ ПОД ПРЕДСЕТАТЕЛСТВОТО НА МАЗХАР ПАША С ЕДИНСТВЕНАТА ЦЕЛ НЕЩАТА ДА СЕ ПРЕПОКРИЯТ ПРЕД СВЕТА КАТО ИНЦИДЕНТНО КРИМИНАЛНО ДЕЯНИЕ, ЗА ДА НЕ СЕ ДРАЗНЯТ ЗАПАДНИТЕ ПРАВИТЕЛСТВА. ДЪЛБОКО СЪМ УБЕДЕН, ЧЕ РЕЖИСЬОРЪТ Е ОКОНЧИЛ КУРСОВЕТЕ СИ ЗА САМОДЕЕЦ С РУШВЕТИ, ЕДВА ЛИ ЗНАЕ ПЕТЕР ВАЙС И НЕГОВОТО \&quot;СЛЕДСТВИЕТО\&quot;, ПИЕСА, КОЯТО ТИПОЛОГИЧЕСКИ Е СХОДНА СЪС СИТУАЦИЯТА В СОФИЯ ТОГАВА. В СЛУЧАЯ С ВАСИЛ ИВАНОВ КУНЧЕВ И ОНЕЗИ КАСКАДЬОРИ ОТ АРАБАКОНАШКИЯ ПРОХОД, ПОДВЕДЕНИ ОТ ДИМИТЪР КОСОВАЦ, ВОДЕЩИТЕ СЛЕДСВИЕТО СА ИЗПРАВЕНИ ПРЕД СТРАННИЯ ПАРАДОКС ДА СЕ ОТНАСЯТ С УВАЖЕНИЕ КЪМ РАЗСЛЕДВАНИЯ ОТ ТЯХ, ДАЖЕ ЕДИН ОТ ТУРЦИТЕ С НЯМ УПРЕК СЕ ОБРЪЩА КЪМ ВАСИЛ ИВАНОВ КУНЧЕВ:\&quot;С ТАЯ ЛИ ПАПЛАЧ СИ СЕ СЪБРАЛ?\&quot;. ПУБЛИЧНО ЗАЯВЯВАМ, ЧЕ ДОРИ СПОМЕНАВАНЕТО НА ТАКИВА \&quot;КИНАДЖИИ\&quot; МИ ДЕЙСТВА ВСЕ ЕДНО СЪМ СЕ НАГЪЛТАЛ НЕВОЛЕВО С МОРСКА ВОДА. НЯМАМ НИКАКВА ВРЪЗКА С ТЯХ И НЕ СМЕ ОТ ЕДНА ОБЩНОСТ, А ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ТЯХНОТО ВЪТРЕШНО ЗАКРИТО СЕМСЕЛЕ, НЕКА СИ ПООБЩУВАТ С БЛИЗКИТЕ ИМ ТЕЛЯЦИ И НАПРАВЯТ ВТОРИ ФЕВРУАРИ ВСЕКИДЕНЕВЕН ПРАЗНИК ЗА ТЯХ СИ. БАКТЪН ОТ ПЛАЗМОДИИ!!!П.П. ВАСИЛ ИВАНОВ КУНЧЕВ НЕ Е ОБИЧАЛ ДА СЕ ОБРЪЩАТ КЪМ НЕГО С ПРОЗВИЩЕТО МУ ОТ ЛЕГИЯТА В БЕЛГРАД. КАТО ДЯКОН Е ИГНАТИЙ, ПО ПАСПОРТ ЗНАЕТЕ, ЗА АПОСТОЛА СЪЩО. ТАКА ЧЕ ТРЯБВА И В ТОВА ДА СЕ ВНИМАВА.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    22 Фев 2015 20:03ч.

    Не се лъжете, филмът е спонсориран проект на соросоидите, за пренаписване на българската история, в дух на либерастия и толерастия, анти патриотизъм, мултикултурализъм и космополитизъм, на \&quot;сдобряване\&quot; с Турция - защото Турция е определен за регионален лидер на Балканите, от САЩ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза ,ти понеже се възприемаш като Придатък към Русия-не можеш да си Представиш -

    22 Фев 2015 21:01ч.

    България иначе ,освен като Нечий Придатък....в случая-на САЩ!..........Състояние на Независимост за теб НЕ Съществува явно!!........но ТОЧНО ТАКАВА е Позицията на Левски-НЕЗАВИСИМОСТ!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ха кажете де,

    22 Фев 2015 21:32ч.

    какво да каже пък някой, който нито мрази Русия, нито Америка, на които не им е и мястото под тази статия, не вярва, че в историята всичко се случва по някакви пъклени задкулисни планове, предимно юдейски, а има пред себе си просто поредния бездарен български филм?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин (оригиналътъ)

    22 Фев 2015 23:06ч.

    напъвам се да гледам сички bg филмчетъ (i този съм задължен да го изгледъм):майкъ плаче:не дъ псуваш по майкъ ами и по Бог и Господ.(впрочем какво ставъ с прочутият реж. на Т34 евгенi миjолоф)МФ се самоуби с амадеус (голям шум се вдигнъ тогаз по ейбрахъмъ):впрочем:байдъуей му викат bg iнтелектуалдискурсусите:верно ли ще да е че ВЛ е говорел за Република i още едно тангенто въпросче (?):Апостол,Дякон:който ни освободи той ще ни зароби (не ли е това идиотска мисъл в главата на една Иконъ)имъм още въпроси (????)но нейсi.(i сиктир на bg селяндурщинътъ)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кривата краставица

    22 Фев 2015 23:07ч.

    Подкрепям мненията на Спиноза и angel. Само ще добавя, че напоследък доста пари се наливат в изопачаването на нашата история. Например глупостите в учебника по \&quot;Човек и общество\&quot; за трети клас( твърде вероятно не е единстсвен), сайтът \&quot;Уча се\&quot;, предаването на bTV \&quot;Глобусът\&quot;, псевдонаучното изследване върху Батак, и кой знае още колко много, които не съм забелязала. А, забравих масово разпространяваното твърдение, че не е имало турско робство...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кривата краставица

    22 Фев 2015 23:18ч.

    Ако някой се е почувствал зле след този филм, препоръчвам му да прочете книгата на Мерсия Макдермот \\\&quot;Апостолът на свободата\\\&quot;.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • georgieff/vienna

    22 Фев 2015 23:31ч.

    damned fools read what Mercia told me onece: \&quot;...of course,as a woman * was interested to find out a single story/adventure of him with any woman...-but * found no-thing! that made me conclude that this man had decicated all his life to his native land and the ist freedom!\&quot; that *s true and simple (=information \&quot;vis-a-vis\&quot;-believe me! Levski is not...\&quot;Boyko\&quot;,\&quot;Kostoff\&quot;...,nor any other criminal! remember that!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    22 Фев 2015 23:39ч.

    Макдермот преподаваше в пловдивската Английска, а Макгахан писал за Батак, както българин не е писал, но съм чел критики, че не бил описал героичната съпротива на батачани, а ги предствил като жертви, а и повечето българи знаят твърдо, че турци са клали там, а четейки Записките виждаме как Хвърковатата чета прави един митинг в Белово, подпалва няколко български села и когато трябва да помогне на бунтовниците на Еледжик и в Панагюрище стратегически избягва. Ние историята си не можем да очистим от лъжи и самозаблуди, та честен филм да направим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Режисьор на Дублажа

    23 Фев 2015 2:37ч.

    \&quot;Кой\&quot; е Левски ? Мутра отпреди 150 години

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Непримир-олф Непримир-итлер

    23 Фев 2015 17:53ч.

    Вулгаризирането на обществените ни ценности, превръщането на титаните на нашата история в кино-образи на малки и жалки хорица, оскверняването на езиковите норми, предумишлената неграмотност, наложена в медиите (а и в ОБРАЗОВАНИЕТО), чалга-изопачаването на народното творчество, както и още стотици други дреболии, на които в ежедневието си пропускаме да обърнем внимание - всичко това са добре обмислени точки на един добре обоснован деструктивен план, който има за цел унищожаването ни като раса. И ако на подобна деструкция е подложен например и образът на един Моцарт, това би трябвало да ни подсети, че на унищожение подлежи не само расата на българите, но и редица други европеидни раси, чието единствено престъпление е, че са били нявга надарени от Бога по НАЧИН, ЗАСЕНЧВАЩ ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ НЕПЪЛНОЦЕННИ ТВАРИ, появили се на света Дявол знае откъде.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • фф

    23 Фев 2015 17:56ч.

    Исторически филми се правят много трудно.Много харесвам КАПИТАН ПЕТКО ВОЙВОДА,страхотен филм беше преди години,и сега като го гледам е супер.Но не с всяка историческа личност се получава.Или е въпрос на режьор и сценарии?И западни исторически филми не всички ги харесвам и не от всеки може да се разбере за какво става въпрос.Чета книга за Хенри VIII,научавам цялата история за него,гледам филм за Хенри VIII и ако не съм чела книгата не бих разбрала нищо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гост

    24 Фев 2015 1:25ч.

    Новият филм за Левски е поредният опит за демитологизация и омаскаряване на единствения останал светъл образ в нашата история. След като Ботев беше квалифициран като първият \&quot;терорист\&quot; в Европа, отвлякъл кораб със заложници, остана само Левски. Това е твърда тенденция на неолибералите, които искат да заличат всичко българско, език, православие, история, ценности и морал и да направят дешните младежи базродници, граждани на света със промити мозъци, които да не изпитват никакви национални чувства у нас и в чужбина. Това е глобализъм в действие и за целта Левски трябва да бъде отсвирен!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Максим Генчев

    24 Фев 2015 2:18ч.

    Творецът обеща, че ще направи още исторически филми със съвременен прочит за български знаменитости от епохата на Възраждането. В момента Генчев работи върху проект, който представя терористичната дейност на Христо Ботев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Максим Генчев

    24 Фев 2015 2:22ч.

    Левски си е бил хайдутин, разбойник, обирджия. Рекетирал е чорбаджиите и собствениците на малък и среден бизнес, тоест отговаря на всичко, което бе характерно за мутрите през 90-те години. После става успешен бизнесмен, който управлява събраните по криминален начин средства, както и ивент мениджър, който организира различни антидържавни прояви. Ако кариерният му път не беше прекъснат фатално на бесилото, той вероятно щеше да отреже опашката си и от традиционна мутра да се превърне в добре облечен бизнесмен. Затова аз разглеждам псуването и разбойничеството като изконни патриотични актове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • човека успял да си издейства Пари и направил каквото можал...............Важното е -

    24 Фев 2015 2:49ч.

    -КОЙ ще възприеме Сериозно Неговите експерименти с Левски!!Защото понякога Злото ,чрез контраста, засилва Доброто!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Господ ще накаже Максим Генчев за гнусните приказки

    24 Фев 2015 3:33ч.

    Вземи прочети нещо нещастнико, преди да пишеш!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васик

    24 Фев 2015 4:57ч.

    Предполагам, че повечето не сме гледали още филма или въобще няма да го гледаме, но все пак по неволя сме свидетели на логореята на Генчев, която се развихри след премиерата, макар че Генчев зае позата на мъченик дълго преди премиерата. Подозирам, че Генчев е очаквал с по-голямо нетърпение точно тази полемика след премиерата, а не самата премиера. От интервютата на Генчев разбирам, че той въобще не е наясно дали е направил исторически или художествен филм, на него му се иска да е направил и двете. Но както казва колегата хамалин, нито Генчев е Форман, нито е намерил Мъри Ейбрахам. Порочното в този филм е, че използва името на Левски за петминутна слава. Дори да не е целял това, точно това се получи. Не знам каква е ползата от цитираните тъй наречени исторически филми - в паметта ми са останали главно флегматичният Велизарий, голата Аня Пенчева и славяни, които се крият в тръстиките. Също и Апостол Карамитев как се въртеше на колелото, но май беше Коста Цонев. Най-добре да не учим историята от киното.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    24 Фев 2015 6:53ч.

    Освен младата Аня гола и замотания Велизарий си спомням как завиждаше клетият византиец на българското величие. Ние, казва, строим с тухли, а вие с КАМЪК! Когато Андрей Тарковски завършил филма си Андрей Рубльов, художественият съвет го изгледал и го спрял. Някак французите разбрали, че такъв филм на някакъв неизвестен руснак има и пратили покана да участва в Кан. Руснаците официално отрекли такъв филм да съществува изобщо, на което французите пък отговорили, като заплашили със санкции, повече съветски филм в Кан да не пуснат. Разтревожили се тогава в Москва и изведнъж се оказало някак, че филмът изскочил от някъде. Сроковете ги изпуснали, та журито във Франция трябвало да измисли специална награда за него. Шест филма по-късно Тарковски умира в парижка болница от рак. Властите в Москва не разрешават на жена му да отиде при него. Когато дойде демокрацията у нас и ние изгледахме един такъв спрян филм, казваше се Привързаният балон, за едни селяни и един балон. Имаше и магарета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • JJJ

    24 Фев 2015 18:34ч.

    Съвремениците на Левски Ботев, Вазов, Захари Стоянов са ни оставили прекрасни описания и харктеристики на Васил Левски. Няма нужда някакви съвременни идиоти и полуидиоти да експериментират на тема \&quot;обективна истина\&quot; от дистанцията на 140 години. Днес никой не иска да направи нещо за родината, ако не подуши келепир и далавера: чрез държавата, за сметка на народа и накрая далеч на запад или на юг, чак до нос \&quot;Добра Надежда\&quot;.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Avramov

    24 Фев 2015 19:41ч.

    Не е най-лошото, че филмът за Левски е толкова пошъл. Лошото е, че за 25 години от новата (демократична) история на България няма нито един по-добър. И всъщност въобще няма. И всъщност няма не само за Левски, а за почти никя значима историческа наша личност. Лошото е, че на никой това не му прави впечатление. На никой не му липсва. Сега се възмущават/ме, ама вечер си пускаме Комиците, Столичани в повече, под прикритие и музикалните формати и си ни е добре

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    25 Фев 2015 1:12ч.

    Очевидно всички сме съгласни, че Левски е икона и за българите с много по-голяма тежест и стойност от това на коя да е друга историческа личност. Тогава въпросът е: кому е нужен филм за Левски в който за пореден път да ни покажат, че е обесен?! Левски като дете не ни интересува; Левски като атлет също е идеализиран. И какво да ни покаже един филм за него? Клетвата, която знаем или някой да ни обяснява три часа, че Левски бил човек (а ние толкова години сме мислели, че е киборг!). Аз лично много бих искала да видя филм, който внася яснота по непозната за повечето хора тема - например ролята на Иларион Макариополски за учредяването на Независима българска екзархия през 1870 година. Този акт ни освобождава от гнета на гръцката православна църква и пресича гърчеенето. Това се случва три години преди обесването на Левски. Но кой може да направи вълнуващ филм за Макариополски? (между другото, от неговия род произлиза банковата фамилия Бурови). Явно и за нашите исторически филми трябва да помолим чужди автори, които не плямпат, а познават изкуството как да пресъздават вълнуващо историята.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васик

    25 Фев 2015 6:26ч.

    За съжаление темата не се изчерпва персонално с Генчев, защото неговият филм може да е авторски, но все пак е създаден в контекста на същото общество, което смята \&quot;Мисия Лондон\&quot; за огромен успех и направи Алек Попов член-кореспондент, което само по себе си е байганьовско. Според мен трябва да разглеждаме филма на Генчев като симптом, иначе аз отхвърлям теориите на конспирацията, свързани с този филм. Значи нещата не опират само до грандоманията на Генчев, а в известен смисъл обществото е получило такъв Левски, какъвто заслужава. Може би сте забравили, но обществото ни уж на майтап припозна Левски в Октай Енимехмедов. Аз обаче се съмнявам, че тези, които в интернет сравняваха Октай с Левски, са се шегували, защото и горната снимка на резервната гума въобще не е сложена на майтап. Дори да наречем такива аналогии профански, те пак казват много за моралната деградация на обществото ни. Но този процес не е започнал с Генчев и няма да свърши с нещо. Ако си спомняте във филма \&quot;Граница\&quot; историческата истина се проявяваше под формата на подивелите граничари, които социализмът беше превърнал чак в зоофили. Разбира се, аз съм съгласен и с възражението, че махалото логично е отишло в другата посока, след като отмина епохата на филмите за Тодор Живков. Може би Генчев има още да ни изненадва.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кривата краставица

    26 Фев 2015 4:34ч.

    Конспирация наистина няма, в смисъл че нещата са вече доста явни. Пари има само за антибългарски филми т.е. такива, които принизяват нашите герои или хиперболизират байганювщината. Тези \&quot;творби\&quot; получават предварително реклама, а впоследствие необходимия добре организиран шум в средствата за масова идиотизация, и за капак - купища награди. Въобще около тях се създава една виртуална реалност, нещо като задължителните манифестации преди десети, абе уж го има, ама не е истинско.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кривата краставица

    26 Фев 2015 4:42ч.

    Пропуснах: ...а някои съдят за обществото само по манифестациите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи