Българската православна църква за Националната стратегия за детето 2019 - 2030 г.

Българската православна църква за Националната стратегия за детето 2019 - 2030 г.
В НСД`2019-2030 г. трябва да бъдат преосмислени принципите за ранно сексуално обучение в и извън училищата. Програмите, свързани със „здравословен начин на живот, сексуално поведение и здраве” на децата в предучилищната група и училище, не бива да се връчват в ръцете на държавни служители, на неправителствени организации (често про-LGBT ориентирани НПО) и на „педагози” със съмнителни убеждения без да е поискано изричното съгласие на родителите. Защото в световен план все повече нараства процентът програми, които включват поощряване на сексуалната разкрепостеност, алтернативните сексуални ориентации, експериментирането в сферата на интимния живот, промяната на пола и абортите. Тенденцията за развращаване на детското съзнание трябва да бъде преодоляна чрез оздравяване на възпитателните методи и образователните съдържания, както в семейството, така и в училището. Това се казва в становището на Светия Синод на Българската православна църква относно Националната стратегия за детето 2019-2030 г., публикувано в сайта на Българската патриаршия, което публикуваме изцяло.

 

 

 

„Ако се не обърнете и не станете като деца, няма да влезете в царството небесно.”

(Мат. 18:3-4)

 

Св. Синод на Българската Православна Църква-Българска Патриаршия (БПЦ-БП) призовава за цялостна редакция на Националната стратегия за детето 2019-2030 г. (НСД`2019-2030 г.). Светата ни Църква, като грижовна майка, се отнася с особено внимание към българските деца и желае да съдейства за тяхното по-добро настояще и бъдеще. Св. Синод счита, че приоритетите в конструирането и прилагането на всяка бъдеща стратегия в тази сфера трябва да се отнасят до:

 

> опазване живота, здравето и добрите условия за развитие на детето;

 

> съхраняване на невинността на детското съзнание и повишаване на моралния капацитет и добродетелността на подрастващите;

 

> поощряване на ученолюбието и трудолюбието у децата;

 

> всяческо подпомагане на семейството като най-присъща среда и авторитетен институт за отглеждане и възпитание на детето.

 

Доколкото целта на НСД`2019-2030 г. „е създаване на визионерски документ” относно държавните политики, свързани с българските деца, „който да задава посоките на развитие през следващите дванадесет години” (с. 4, НСД`2019-2030 г.), Св. Синод на БПЦ-БП счита за свой дълг да отправи своя апел към Министерския съвет на Република България за нейното преразглеждане, коригиране и допълване в следните аспекти:

 

I. Съобразяване с актуалните проблеми на българското дете и българското общество, оставащи все още неразрешени, въпреки прилагането на Националната стратегия за детето 2008-2018 г.

 

II. Защитеност на детето и неговия живот от момента на зачатието му.

 

III. Преодоляване на изострящия се проблем с детското насилие; с непрекъснатото увеличаване на наркотичната и други зависимости сред децата (срв. с 9-10, НСД`2019-2030 г.)

 

IV. Грижа за правилното и цялостно възпитание на детската личност. Осигуряване на качествено и многостранно образование.

 

V. Защитеност на традиционните ценности и устои на българското семейство.

 

VI. Защитеност на родителите и техните родителски права.

 

VII. Съобразяване с нагласите и потребностите на българското общество и елиминиране на неприложими в българските условия чужди практики и политики по отношение на детето и семейството.

 

ПО АСПЕКТ I - Съобразяване с актуалните проблеми на българското дете и българското общество, оставащи все още неразрешени, въпреки прилагането на Националната стратегия за детето 2008-2018 г.

 

Препоръчваме да се обърне внимание на факта, че в предходната Национална стратегия за детето 2008-2018 г.

 

„Оперативните цели са формулирани секторно, като адресират:

 

• намаляване на детската бедност и създаване на условия за социално включване на децата;

 

• осигуряване на равен достъп до качествена предучилищна подготовка и училищно образование на всички деца;

 

• подобряване на здравето на децата;

 

• насърчаване на участието на децата при формиране и изпълнение на политики, свързани с техните права и отговорности.” (с. 6, НСД`2019-2030 г.)

 

Но тези оперативни цели и координацията по тяхното постигане не са намерили задоволителна реализация (с. 7, НСД`2019-2030 г.). Нещо повече, в горните цели, както и в целите на НСД`2019-2030 г. липсват приоритетни цели и задачи, свързани с подобряване на духовно-нравственото състояние на българското дете, което без съмнение е важен фактор в „подобряването на качеството на живота на детето” (с. 7, НСД`2019-2030 г.). Този съществен пропуск трябва да бъде отстранен в новата стратегия, която не следва да се ръководи едностранчиво от принципа за борба с „риска от бедност, като основен измерител за подобряването на качеството” на детския живот в България.

 

ПО АСПЕКТ II - Защитеност на детето и неговия живот от момента на зачатието му

 

Св. Синод приветства положителното послание, заложено в НСД`2019-2030 г. за „право на живот, оцеляване и развите” на детето (с. 11), но счита, че е подходящо в този документ да бъдат допълнени текстове, които да поощрят инициатива за реформа в българското законодателство с оглед на това да бъде защитен от държавата животът на детето още от момента на неговото зачатие. Това се налага и от факта, че в с. 13 на новата проекто-стратегия се твърди, че жизненият цикъл „следва етапите на детското развитие от началото на бременността до навършването на 18- годишна възраст на детето и позволява да бъдат идентифицирани рисковете и заплахите за детското развитие, спрямо които би трябвало да бъде мобилизирана необходимата публична подкрепа и ресурси.”

 

Следователно, ако по задоволителен за всички страни начин бъде преодоляно противоречието в българското законодателство и в НСД`2019-2030 г. по отношение на узаконеността на аборта и правото на живот на детето във всичките му жизнени цикли, обществото ни и в частност българските деца ще получат нов шанс за пълноценно съществуване и благословен напредък, а обществото ни – възможност за преодоляване на демографската криза. В този смисъл НСД`2019-2030 г. трябва да включи в своите рамки жизненият етап на детския живот от зачеването до 0 г. (срв. с. 13, НСД`2019-2030 г.)

 

Св. Синод на БПЦ-БП категорично отстоява опазването на най-великия Божий дар – човешкия живот, здравето и целостта на личността, като се противопоставя на всичко: което руши божествения ред в света; което води до духовна и телесна смърт; което обезобразява човешката природа; което заличава българската нация. Никаква причина, освен най-тежки и необратими заболявания на майката като остро изразена олигофрения, придружена с инвалидност и фатална недостатъчност на органните функции (непозволяващи пълноценното износване на дете), или напр. малформативни отклонения при самия плод като аненцефалията (заченато дете без глава), които правят по-нататъшния му живот и развитие невъзможни, не може да оправдае разрешеното от държавата и планирано унищожаване на детски живот в утробата на майката с голям риск за нейния живот и третирането на убитите деца като „болничен отпадък”.

 

Това се признава и от Всеобщата декларация за правата на човека (ВДПЧ), Международния пакт за граждански и политически права (МПГПП) и много други международни документи. „Правото на живот е присъщо на човешката личност” (МПГПП, ч. ІІІ, чл. 6, т.1). „Всеки има право на живот, свобода и лична сигурност” (ВДПЧ, чл.3). „Никой не трябва да бъде подлаган на изтезания или на жестоко, нечовешко или унизително третиране” (ВДПЧ, чл.5). „Никой не може да бъде подлаган на мъчение или на жестоко, безчовечно или унизително третиране или наказание.” (из МПГПП, ч. ІІІ, чл.7). „Никой не трябва де бъде подлаган на произволна намеса в личния му живот” (из ВДПЧ, чл.12).

 

Св. Православна Църква подпомага, пази, благославя и освещава човешкия живот. Така също и държавата е призвана непоколебимо да го защитава във всеки негов етап от самото му зачатие.

 

ПО АСПЕКТ III - Преодоляване на изострящия се проблем с детското насилие; с непрекъснатото увеличаване на наркотичната и други зависимости сред децата (срв. с 9-10, НСД`2019-2030 г.)

 

Този проблем все още не намира качествено и трайно решение от страна на държавата, поради което Св. Синод повтаря своя дългогодишен призив за отделяне на специално внимание и държавни средства за всеобщо духовно-нравствено възпитание и образование на децата и учениците в България, което изисква и законодателни промени в сферата на образованието. Убедени сме, че възпитаването и образоването на подрастващите поколения у нас ще бъде плодотворно, ако е в духа на традиционните общочовешки ценности и ако зачита високите идеали на християнската нравственост и духовност.

 

По-успешно е да се работи по превенция на детското насилие чрез преподаване на християнските добродетели кротост, милосърдие, любов към ближните, отколкото по преодоляването на разрушителните последствия от вече извършеното насилие. По-правилно е да се говори на децата и учениците, че алкохолът, никотинът и наркотиците категорично трябва да се избягват, а не, че могат да се ползват „умерено” или че има „леки” наркотици като марихуаната, които в малки дози „не вредят”.

 

ПО АСПЕКТ IV - Грижа за правилното и цялостно възпитание на детската личност. Осигуряване на качествено и многостранно образование

 

Проекто-стратегията следва изрично да включи към измеренията на ранното детско развитие (с. 69, НСД`2019-2030 г.) духовно-нравственото развитие, без което всички останали измерения на детското израстване не биха могли да бъдат пълноценно разгърнати.

 

Във връзка с АСПЕКТ III Св. Синод на БПЦ-БП настойчиво препоръчва българската държава да възприеме като приоритет в своята образователна политика духовно-нравственото ограмотяване и възпитание на децата и учениците в България. Това възпитание трябва да е съобразено с традиционните ценности на българското общество и с исконното право на родителите да възпитават децата си, бидейки най-непосредствен и незаменим авторитет в живота на детето. Качеството на детския живот твърде много зависи от възможността детето да получи устойчива ценностна система и жизнеутвърждаващ светоглед.

 

Така например, считаме, че е по-правилно подрастващите поколения да бъдат възпитавани относно ценността на истинската любов, а не за сексуалността, изведена вън от контекста на любовта. Така също на младежите и девойките следва да се преподава, че най-добрата контрацепция е въздържанието в интимния живот, съответно на възрастта и семейния им статус, а не сексуалната всепозволеност при употребяване на контрацептивни средства преди и извън брака. По-хуманно и съответстващо на божествения закон е да се говори на децата и младежта за ценността на живота, брака и детерождението, отколкото да им се внушава, че забременяването е лесно отстранимо, че абортът е суверенно право на майката или че двама или повече души могат да живеят без брак и да съжителстват на семейни начала, включително и ако са от един и същи пол.

 

В НСД`2019-2030 г. трябва да бъдат преосмислени принципите за ранно сексуално обучение в и извън училищата (с. 25 / Очаквани резултати, т. 2). Програмите, свързани със „здравословен начин на живот, сексуално поведение и здраве” на децата в предучилищната група и училище, не бива да се връчват в ръцете на държавни служители, на неправителствени организации (често про-LGBT ориентирани НПО) и на „педагози” със съмнителни убеждения без да е поискано изричното съгласие на родителите. Защото в световен план все повече нараства процентът програми, които включват поощряване на сексуалната разкрепостеност, алтернативните сексуални ориентации, експериментирането в сферата на интимния живот, промяната на пола и абортите. Тенденцията за развращаване на детското съзнание трябва да бъде преодоляна чрез оздравяване на възпитателните методи и образователните съдържания, както в семейството, така и в училището.

 

Качественото и многостранно образование за всички деца трябва да включва задълбоченото познаване на св. Православие като традиционно вероизповедание, исторически, националноформиращ и културоопределящ фактор в развитието на България.

 

Затова настояваме в НСД`2019-2030 г. да бъде заложена стратегическата цел предметът Религия да бъде включен в Раздел А на учебния план – ЗУЧ (в задължителните учебни часове), а не да е само част от ИУЧ (избираемите учебни часове) и ФУЧ (факултативните учебни часове). Чрез религиозното образование в детските градини и училищата се образоват не само умовете, но и сърцата на най-малките членове на нашето общество. Това ще рече, че заниманията по Религия (в частност: Християнство-Православие) откриват на децата святата тайна за това, че човекът е създаден по Божий образ, и че да се образоват, означава те да се развиват не само интелектуално, но и да се усъвършенстват във вяра, надежда, любов, добротворство и благочестие. Това е и трябва да бъде най-висшата цел на всяко образование, на всяка образованост – образът на човека да се уподоби на Първообраза на своя Създател.

 

„Величието и същината на човека ... лежи в божествената красота на неговата човечност и във величието на неговия богоподобен и безсмъртен дух” (Архим. Борис, по-късно Неврокопски митрополит. „Кризата в нашето училище”, 1928 г.).

 

Областите на въздействие и стратегическите цели в НСД`2019-2030 г., част от които е качественото образование за всички деца (с. 22), не биха могли да бъдат пълноценно обгрижени и реализирани без превръщането на религиозното образование в задължително за всички деца (с възможност за вътрешен избор между няколко направления в зависимост от възгледите и вероизповеданието на семейството и детето). НСД`2019-2030 г. е призвана до подпомогне българските деца да се възпитават, образоват и израстват в „любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, вяра, кротост, въздържание” (Послание на св. ап. Павел до галатяни, 5:22-23) като изиска от българската държава необходимите в тази насока законодателни промени.

 

По същата причина в таблицата на с. 65 от НСД`2019-2030 г. светата Българска Православно Църква-Българска Патриаршия, предполагаемо с други духовни институции (съобразно вероизповеданието на детето и родителите му), следва да бъде включена като доказан положителен фактор и градивен участник в „целевите, заинтересовани и засегнати групи и институции в процеса на развитие на живота на детето”.

 

ПО АСПЕКТ V - Защитеност на традиционните ценности и устои на българското семейство

 

Воден от разбирането си за семейството като малка домашна църква (вж. Послание на св. ап. Павел до римляни, 16:4), имаща съответната йерархичност и вековно утвърдени в светото Православие отношения, права и задължения на родителите и децата, Св. Синод на БПЦ-БП настоява за това НСД`2019-2030 г. да защитава, а не да подлага на преоценка традиционния ред и устоите на българското семейство.

 

„Вие, децата, бъдете послушни на родителите си, в името на Господа, защото това е справедливо. "Почитай баща си и майка си" (това е първа заповед с обещание), "за да ти бъде добре, и да живееш дълго на земята". И вие, бащите, не дразнете децата си, а ги възпитавайте в учение и наставление Господне.” (Послание на св. ап. Павел до ефесяни, 6:1-4) Този християнски подход векове наред е давал отлични плодове, които са предотвратявали разрастването на бездуховността, непослушанието, социалната деградация, разврата, насилието и разрушителните зависимости сред младите поколения.

 

ПО АСПЕКТ VI - Защитеност на родителите и техните родителски права

 

Водещият принцип „Всички права за всички деца” създава дисбаланс в НСД`2019-2030 г., защото абсолютизира правата на детето, сякаш то може да бъде разглеждано като пълноценен субект извън своето семейство и извън йерархичните отношения с родителите му. Колкото са защитени правата на детето, толкова трябва да бъдат защитени и правата на неговите родители. Родителският авторитет не следва да бъде занижаван в НСД`2019-2030 г. чрез изкуствени и крайни ограничения по отношение на възпитателните методи, които могат да бъдат използвани в отглеждането на децата. Родителите не бива да бъдат лишавани от правото им да осигуряват и да избират вида детско възпитание и образование според своите морални, религиозни и педагогически убеждения (залегнало в ЕХПЧ, ЕКПЧ, ВДПЧ и МППГП).

 

Св. Синод счита, че наред с това трябва да се избегне стратегическо толериране и непропорционално завишаване правата на държавата в сферата на възпитанието и отглеждането на детето. „Никой не трябва де бъде подлаган на произволна намеса в личния му живот” (ВДПЧ, чл.12). НСД`2019-2030 г. следва да избегне заложеното в настоящия й проекто-вариант изземване на родителски права в полза на държавни чиновници и социални институции извън семейството. Стратегията би била приемлива и полезна за българското общество, ако изцяло съобрази конституционните права на родителите, които не бива да бъдат лесно замествани с алтернативната грижа на социалните служители. Тъй като НСД`2019-2030 г. съдържа твърде много общи и недефинирани в закона термини, тя залага риск за фатални грешки в преценката на държавата, за сериозни злоупотреби и за пагубни решения спрямо детския живот и развитие.

 

Търсенето на средства за борба със случаи на физическо и психическо насилие от страна на възрастни / родители над деца не бива да води до генерално стесняване на родителските правомощия у нас. Повечето български родители са добри родители и не е справедливо те да бъдат ограничавани и заплашвани заради вината на малък процент други родители, които проявяват ниска загриженост или дори агресия спрямо децата си поради слаб родителски капацитет. Проекто-стратегията трябва да отчете, че закрилата над родителските права е в интерес и на самото дете. При възникването на някакъв проблем, свързан с детето, тези, които са го родили, отглеждат го и го възпитават, в никакъв случай не бива да бъдат вкарвани в ролята на „първи обвиняеми” и „презумпционно виновни”. Още по-малко би трябвало стратегията да допуска отделянето на детето от родителите му при недостатъчни, нееднозначни и противоречиви данни за тормоз в семейството спрямо детето (срв. с. 37, НСД`2019-2030 г.). Стратегията трябва да доуточни забранените форми на насилие (с. 37, т. 1, т. 2), за да не бъде злоупотребявано с ролята на „жертва”, вкл. и от самите деца, в случаите, когато родителите използват допустими вербални или физически средства за корекция на детското поведение. Текстове като:

 

„Мерки, насочени към всички възрастови групи

 

1. Въвеждане на забрана за телесното наказание над деца и ефективна работеща система за наблюдение и изпълнение на тази забрана

2. Въвеждане на работеща система за превенция на домашното насилие, докладване и предприемане на незабавни мерки за закрила при всички случаи на домашно насилие над деца”

създават условия за спекулации, тотално непослушание на детето спрямо родителите му и безконтролно развитие на детската личност с възможност за лесното му отделяне от семейната среда, вкл. и с активното участие на държавни чиновници.

 

Също така НСД`2019-2030 г. трябва да избегне узаконяването на насилствената институционализация на децата (между 0-3 г. възраст в детските ясли и между 3-7 г. възраст в детските градини и училищата) без никаква възможност за алтернативно решение на техните родители. В тази крехка възраст най-първото право и най-ключовият интерес на детето е да прекарва колкото се може повече време със своите родители, от което зависи цялостното му психофизическо развитие. Този интерес трябва да бъде защитен съобразно желанията и възможностите и на родителите.

 

ПО АСПЕКТ VII – Съобразяване с нагласите и потребностите на българското общество и елиминиране на неприложими в българските условия чужди практики и политики по отношение на детето и семейството

 

Св. Синод не одобрява механичното възприемане и прилагане на чуждестранни практики и политики в сферата на детското развитие и семейния институт, нито поощрява тяхното макар и временно експериментиране върху българските деца и българските семейства. Все по-либералните методи на „възпитание” и „образовнание”, които странят от здравите и консервативни ценности на християнството, носят на обществата, в които се прилагат, ценностен разпад, развращаване на децата и младежта, изкуствена преориентация по отношение на пола, значително намаляване на техните физически и морални сили, дух на протест, отчаяние, безнадеждност и суицидност.

 

Отхвърлянето от българското общество на Истанбулската конвенция е достатъчно знаков пример за това, че всяка национална стратегия трябва да се съобразява с нагласите на българския народ. Народът ни засвидетелства пред управляващите, че не одобрява формите на семейното, образователното и социалното експериментиране и инженерство, особено тези, внасяни отвън. Така също българското семейство не би приело стратегия, с която се нарушават вековните му традиции, религиозно-нравствените му устои и чувствителната сфера, сързана с отглеждането, възпитанието и образованието на българските деца. При несъобразяване с тези фактори одобряването на НСД`2019-2030 г. би се превърнало в инструмент за противопоставяне на държавата и семейството. А това не е в интерес нито на детето, нито на семейната общност, нито на здравината на българската държава. Чистотата на детските души, правата на родителите и защитата на традиционното семейство имат пряко отношение към националната сигурност, държавния просперитет и вечното спасение в Бога.

 

Източник: bg-patriarshia.bg

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Ех...

    09 Фев 2019 17:11ч.

    Ако можеха и по други теми да вземат отношение, че то вече няма кой друг да възпира опасните действия на т.н. политици!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • българино

    09 Фев 2019 17:26ч.

    Защо изобщо трябва да има Национална стратегия за детето? Закон за защита на децата от малтретиране, да, да и да -- но национална стратегия? като че ли става дума за собственост, или за природни ресурси,,,, Това е втората и по-опасна Истанбулска „конвенция“ .....БЪЛГАРИНО, ще дадеш ли да ти изпедерасят децата?..........Има ли Бащи в тая страна, да защитят децата си? Или както на еничарите ще ги дадем без съпротива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • българино

    09 Фев 2019 17:30ч.

    БЪЛГАРИНО, събуди се - ще ти вземат децата, за закуска на змея, акакто в приказките....Змея искал напериоди да му се дава най-хубавото момиче от селото, та да ги остави другите на мира.. И хората давали децата си на змея....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Хм

    09 Фев 2019 17:32ч.

    Същото може да се каже и за ЛГБТИК и джендър активистите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • защо

    09 Фев 2019 17:33ч.

    Защо хапеш ръката дето защитава децата ти? Ппоне в този момент оставете настрана омразата си към църквата - има по-важен враг сега. Има време да хулите след като се справим с този голям враг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой от “православните” тук

    09 Фев 2019 17:43ч.

    дали има деца? Съмнявам се. Иначе щеше да знае, че ОТГОВОРНОСТТА е на найката и бащата, не на далите обет за безбрачие монаси. Ясно ли е или трябват още обяснения?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до ХМ

    09 Фев 2019 17:43ч.

    Що не излезеш на протест срещу тази не-човешка стратегия, ами дъвчиш църквата? Добре е казано, сега имаме голям враг и ако сме всеки срещу всеки, ще ни изядат с парцалите. Всеки срещу всеки е българска черта - много късогледо пред лицето на един силен враг.............А-ха, затова ли в българските приказки хората са давали децата си на змея - че те ако съюзят, ще го победят, но трябва да се бият един с друг ---- а децата --- ехх, деца мого ....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Някой от “православните” тук

    09 Фев 2019 17:47ч.

    А къде са Майките и Бащите да се съпротивят ясно и непоколебимо? Къде сте, български Майки и Бащи? - Къде е гласа ви - дайте да се чуе гласа ви в протести и писма до министрите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • към Някой от “православните” тук 09.02.2019 в 17:43

    09 Фев 2019 17:58ч.

    Вземете ОТГОВОРНОСТТА на найката и бащата в ръцете си, излезте и кажете на света, че отговорноста е ваша. Направете нещо вместо само да се оплаквате, че някой иска да ви отнеме отговорността. Ако видиш да ти бият детето на улицата, какво ще направиш. Това със стратегията е същото, морален бой до живот, разруха на детския живот, оттам и на целия живот на човека. Това е повече от малтретиране, повече от физически бой. А ние седим и се караме кой какво да прави или да не прави.......губим време и енергия в междуособни войни докато външния враг напредва.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Съгласен напълно с Коментарий

    09 Фев 2019 18:40ч.

    Пари,пари играят тук. Нищо друго и пак пари, и то много. Затова да сдадат всички привилегии и раса и да си ходят при поръчителите там да им служат. Нямат право да се месят в светските дела, особено като са толкова прогнили синодалците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    09 Фев 2019 18:41ч.

    Всъщност БПЦ не се е сетила за най-важното, че човек трудно може да промени чужда услуга, но може да създава алтернативна. Ако те защитават децата и семействата, те би трябвало да разбират, че след като нямат власт да променят нещо, което не се прави от тях, от семействата и от свободното общество, а се налага от чиновници, то тези семейства, църква и свободно общество, би трябвало да предложат алтернативни услуги. Проблемът е в самата идея за монопол на образование, правено от чиновниците, а ти цял живот да се молиш и врънкаш тези чиновници. Винаги ли ще се унижаваме да УМОЛЯВАМЕ някакви си там политици, зависими от НПО да пожалят децата, че те техни ли са, защо са ни ги взели тези деца? Ние нямаме ли права като родители да създаваме и други образователни продукти и да не ползваме всички само тази услуга? Нали БПЦ са много зависими от РПЦ, ами в Русия държавното образование не е задължително, руснаците са първи по брой в Европа на ученици ангажирани във форми на домашно обучение! Като не можеш да промениш ума на образователното министерство, просто ще ползваш друг продукт, това е. БПЦ издава книги, какво им пречи да издават и учебници и образователни книги за деца? Ами напечатай един буквар и Читанка с по-поучителни текстове. Иначе са прави за написаното, обаче ще трябва да прочета и стратегията, малко ми идва длъжка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пастирът на стадото овце не е нито овца , нито овен

    09 Фев 2019 18:45ч.

    А е пастир, овчар, така че за какво тук някой се пени, че пастирът на народа в тежки моменти е именно църквата. Точно християнската църква пази българищината. Така е било и така ще бъде.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    09 Фев 2019 18:56ч.

    сатаната се вихри, защото станахте безверници, забравихте Бога, искате всичко да ви е позволено, харесвате разврата на новия глобалистки, либерален прогресистки век, познавам глупаци, които се хвалят че били либертарианци, верват че науката и технологиите ще ги направят щастливи, а ще получите само разочарование и сълзи. Сатаната обещава земното царство, но дава само счупени глави!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    09 Фев 2019 19:02ч.

    До Коментарий на 09.02.2019 в 18:18 Няма универсална истина, истината е субективна. Затова ти може да вярваш в светската държава. Но и това е субективно. Защото светската държава е основана на теорията, че хората ще се занимават само с онова, което може да докаже науката, всичко видимо и материално, така че забраниха религията в училище, само че доведоха светските държавни религии. Защото атеизмът също е вид вяра, а не наука, никой не може да докаже, че подреден свят може да се самозароди, че човекът може да произлезе от друг вид, че искрата на живота е тленна, че хората могат да се самоусъвършенстват и да изобретят език. Никой Маугли до сега не е проговорил, дори обучаван да говори. Но на базата на теорията, че Бог не съществува, понеже не се вижда, се родиха новите религии, които твърдят, че каквито и да било експерименти с мисленето, телата ни и човешката организация да направим, ние няма да бъдем санкционирани от съдбата. И започнаха да налагат нечовешки и неморални практики над всички. А къде са правата на вярващите, които имат страх от Бога? Така че това вече не е наука, а нова религия на пълния произвол, която дори забранява на учените да работят свободно. Знаем как се взеха наградите на откривателя на ДНК, защото научно показа разликите между ДНК на расите, а това не отговаряше на теориите на новите секти. Т.е. насилственото отстраняване на християнската религия, доведе до бум на атеистични религии, а не на развитието на науката, която никога не си е противоречала с християнската визия за света. Затова вече не можем да говорим, че едното е неутрално, неутрално няма, всичко има последствия, всеки мироглед води до определени съдби. Затова би трябвало да се позволи свободната конкуренция на идеи, нека има и християнско образование, нека има и джендърно, само всяко семейство да има своята свобода. Никой не е универсално прав и никой не може да понесе отговорността за съдбите и последствията, които настъпват в живота на другия, за да му диктува как да мисли и вярва. Затова най-доброто е всеки както знае, както вярва, това е формулирано във Всеобщата Декларация за правата на човека. Свободно сдружаване на хора с всякакви идеи, права да ги разпространяват, включително чрез образование. Пилците се броят на есен, т.е. ще видим накрая кой какво е посял и пожънал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментарий

    09 Фев 2019 19:18ч.

    Helleborus, моралът е продукт на общественото развитие. Уважавам както вярващите, така и атеистите. Не искам да налагам свои гледни точки. Но нека сме наясно, моралът не ни е спуснат от Бог. Виж Стария завет, какви морално норми проповядва, виж Новия, има ли развитие? Има ли развитие за всичките две хиляди години християнство? Има ли морални норми там, където живеят мюсулмани, юдеи, будисти, шинтоисти? Аморални ли са невярващите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    09 Фев 2019 19:32ч.

    Истината е субективна - така учи дяволът, може да го вярва само човек с повреден мозък, не го вярва психопатът, но го проповядва защото си е продал душата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И атеистът е вярващ

    09 Фев 2019 20:01ч.

    Атеистът вярва, че няма Господ, че всичко е явно единствено и само в негови ръце. Доста непосилно, според мен, но пак си е вяра.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза на 09.02.2019 в 19:32

    09 Фев 2019 20:13ч.

    Истината е субективна, но се отнася за обекти. Обективна истина няма, защото търсещите и изказващите истината са субекти. Църквата днес повече няма монопол върху истината, това обаче не ни пречи да се вслушваме в преданието и поученията й.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой от “православните” тук на 09.02.2019 в 17:43

    09 Фев 2019 20:17ч.

    Добре са ви го казали: не искай от пастиря онова, което се отнася до овцете! Бог е отредил на едни да раждат през утробите си, а на други - през главите си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    09 Фев 2019 20:45ч.

    Някой, някога беше казал: И за най-голямото престъпление, може да се намери философско оправдание! Не съм против философията, казвам само, че повечето философи са си продали душите - едни за пари, други за слава... Че някой е философ, не значи че е добър човек.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза на 09.02.2019 в 20:45, хубав ник сте си избрали

    09 Фев 2019 21:41ч.

    Спиноза е бил хем разумен философ, хем добър човек. (: Има ги всякакви... и сред философите де...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов кошмар

    09 Фев 2019 21:48ч.

    Едам се отръвахме от ИК и вече ново безумие се задава на хоризонта. И проблемът не е в това, дали ще шамаросаш или не. Истинският проблем е в изграждането на система от чиновници-доносници, които ще навлязат безнаказано и противно на всички конвенции за човешките права в личното пространство на семействата на базата на субективни предположения за психическо насилие (липсва определение за това в стратегията...) и ще имат правото да отнемат деца като злополучната Барневернет в Норвегия, срещу която вече има протести по целия свят. Никъде в документа не се предвиждат санкции за злоупотреби от страна на чиновниците!? Това не е ли скандално? Това е нова форма на тоталитарно управление чрез подничение на семействата поради страх от отнемане на децата възоснова на измислени обвинения и предварителна презумция за виновност, което пък противоречи на Конститутцията. Кой ще плаща на тези чиновници? Ние!!! Ние ще им плащаме, което означава автоматично по-високи данъци! И освен това бедността се възприема за порок и се предвиждат пари за приемни семейства на бедни деца, отнети от бедните семейства. Пита се в този казус, защо парите не се дадат на бедните семейства, за да им се помогне? А е направено детайлно обяснение на това, как ще им се отнемат децата? Това е поредният дяволски документ, който има за цел да ни направи на маймуни, да ни отнеме родителските права, да ни вкара в нова тоталитарна система и накрая да ни отнеме децата, за да може те, като собственост на държавата (?) и отдалечени от семействата да бъдат паткосани напълно и така да са чудесни подчинени на един нов диктаторски режим, само че този път още по-глобален от предишния... Ако не реагираме навреме и твърдо на това ново еничарско безумие, значи не заслужаваме да бъдем свободни!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вместо

    09 Фев 2019 22:00ч.

    да се караме, кой бил имал право или не да казва истината в публичното пронстранство, нека всички се обединим срещу истинския враг и забравим за злободневните крамоли, ако искаме да оцелеем. Спомнете си, как паднахме под Турско робство - поради разединение! Нека не повтаряме пак същата грешка! Църква или не, вярващ или не - всеки, който е против приемането на този дяволски документ в сегашната му форма е защитник на правилна кауза! И мен лично не ме интересува, към коя група принадлежи, щом допринася истината да излезе наяве и се противопоставя на безумието. Бог никога не е делил хората на вярващи или не. Неговият Син Исус Христос умря за греховете на всички и остави свободния избор на човека да реши, дали да го следва или не и сам да реши, дали иска предоставеното му спасение. Всеки получи подаръка, но никой не беше насилен да го приеме. Ето това е истинска любов. Докато тази злополучна стратегия е поредният насилствен документ, който по насилствен начин ще гони достигането на заложените проценти обхват на успеваемост! Представяте ли си? Те имат предвидени проценти успеваемост, без да има финансов план и обосновка на очакваните резултати? Това не е и скандално? Все едно Исус да беше казал, че целта му е до 1020 г., напр., 51% от хората да бъдат християни??? Никъде в Евангелията не е написано подобно безумие. Защото безумието ходи само по хората и като резултат генерираме насилствени безумия - религиозни, атеистични, тоталитарни, комунистически, нацистки и какво ли още не... Крайно време е да престанем да се караме, откъде се е чула истината, а да се взрем в нея и да я осмислим!!! И да предприемем адекватни мерки за реакция, преди да са ни сварили бавно...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • прав е Вместо

    09 Фев 2019 23:06ч.

    прав е Вместо - пак го обърнахме към себе си и всеки да доказва своята истина. А Децата? няма ги в нашата философска дискусия. А те на нас чакат. За тях става дума тука, не за това има ли Бог или няма...........За децата ни става дума - не за науката, не за морала като категория, не за Стария и Новия завет... Въпроса е дали да изоставим децата си на на тази стратегия, ии да се борим за тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • прав е

    09 Фев 2019 23:14ч.

    Въпроса е дали да изоставим децата си на на тази стратегия, или да се борим за тях... Стига сме се пъчили всеки със своята тема и своя болен въпрос. Децта ни са в опасност... Стига сме се показвали колко добре ги разбираме световните истини.... Нека да защитим децата си първо. Всеки който е против това покушение върху децата ни, да направи нещо на дело. Майките на Деца с увреждания имаха смелостта да защитят своите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петиция онлайн против

    09 Фев 2019 23:16ч.

    Няма ли някой млад родител да пусне една Петиция онлайн против тази стратегия? Казвам млад понеже те са постоянно на компютрите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щерю Щерев

    10 Фев 2019 0:20ч.

    Поздравявам БПЦ за заетата позиция , но все ми се струва , че трудно може да се поправи нещо което е сатанинско по своя произход !! ТО ТРЯБВА ДА СЕ ОТХВЪРЛИ ИЗЦЯЛО !! Струва ми се , че БПЦ беше много права като не допусна приемането на Истанбулската Конвенция натрапвана от неолиберали като Станишев и прочие глобалисти загнездили се в над 200 джендър организации фианасирани от СОРОС !! В момента вече се борим с нещо далеч по страшно и сатанинско което се казва : Национална стратегия за детето 2019-2030 г. !!! Именно тук се залага невъзможността на родителя да възпитава и контролира децата си в нашите вековни християнски ценности !! В Всички страни които са я приели вече родителя примерно не може да направи нищо ако детето му което дори няма навършени 16г, внезапно реши да си смени пола и държавата ще поеме ангажимента да финансира изцяло операцията по смяна на пола . Така е вече в страните които са приели тази сатанинска стратегия за децата като Норвегия , Испания и т.н. Ако родителя реши да се намеси веднага идват социалните , полиция и т.н. и го обвиняват в оказване на социално психологически тормоз върху детето . Последствията , изгонване от работа , отнемане на родителски права и т.н. Тоест капанът е щракнал и родителя е в капан без нишо да не може да направи . В тези страни ако не ви е известно на входа на всяко училище има надпис с един телефон на който учениците могат да звънят и да се оплакват от родителите си 24 часа . Естествено телефона е вързан с Полиция и Социалните служби . Тоест , реалността е горчива и твърде различна от начина по който беше заблудено българското общество, че видите ли става дума за борба срещу домашното насилие . НИЩО ПОДОБНО !!! Затова какво ще стане ако в България се приеме тази САТАНИНСКА Стратегия за детето копирам един линк който дава много добра яснота какви ще са последствията !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus до Коментарий на 09.02.2019 в 19:18

    10 Фев 2019 0:26ч.

    Моралът не е измислен, Коментарий. Защото хората не измислят морал, оставени без външен критерий и закон, те обикновено подивяват и губят своята цивилизованост. Може да чакаш едни племена да измислят морал и по-висока култура, само че там в повечето случаи има невежество, в което те затъват като в тресавище. Недоразвити племена, ходещи полуголи, могат с векове и хилядолетия да живеят като скотове, ако не бъдат облагородени отвън. Културата слиза от по-висш, към по-низш, но тя не може да се създаде от човека. Защото естествените нагони в човека са скотски, те са за задоволяване на инстинкти, егоистични, примитивни. Ако има някакви правила, те ще са по-скоро жестоки и нехуманни. Тази природа в човека не се променя без принуда и мотивация, виждаме и при нас в Европа, когато хората загубиха страх от Бога, какво стана, проститутките получават награди за култура, печелят милиарди и дават акъл на всички, изобретяват се мракобесни режими, мъже се превръщат в инфантилни безволеви мекотели, децата мислят само за чифтосване и кефа си, а заблудени женища им забраняват да си знаят пола и им обясняват в учебниците как да си доставят еротични наслади, правото се изкривява, узаконява се престъпността, произвеждаме за ближния боклуци и еднодневки. Нищо от това, което сме имали като славна култура не е измислено от нас, следите на културния разцвет могат да бъдат проследени като трошиците на Хензел и Гретел и те са свързани с едно познание, което изобщо не е човешко и с едни родове, които са го пренасяли от уста на уста. Днес то се презира точно защото си мислим, че ние измисляме културата и не ценим високия стандарт, който ни е предаден от началото. По-силни са законите на разрухата и подивяването, всяко нещо оставено на себе си, се руши като стара къща, която след време не личи къде е била.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    10 Фев 2019 1:00ч.

    До Спиноза на 09.02.2019 в 19:32, Истината е субективна, защото тя е поглед на любов. Фактите какво са, например виждаме едно мърляво дете, единият казва, ела да те измия, другият казва, ти си мърляв, бягай от тук. Може да не го кажем, а само да си го помислим, но „фактите“ за нас са различни. Творецът е субект и Неговият поглед ни дава живот, само видяното през Неговите очи е истината за нас, защото ни въздига. Виждайки се по-друг начин и виждайки света по друг начин, ние не можем да оцелеем. Змията не беше съвсем неправа в онова, което каза, обаче тя го гледаше през своята ненавист и злоба и затова виждаше и говореше лъжи. Злият човек много говори за факти, но той не познава Истината, защото няма място в себе си за нея. Чистите по сърце могат да видят Бог, не защото е невидим, а защото е непознаваем за човек, който няма сходна любов, която да му бъде отправна точка в размишленията. Затова не, че няма Истина, която е по-ценна от всичко и си струва да се познава и не, че субективният поглед на всеки е добър, но не съществува начин, по който да прогледнем еднакво и по тази причина на всеки е дадено правото да решава сам. Това имах предвид.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    10 Фев 2019 8:06ч.

    RE : Коментарий на 09.02.2019 в 19:18 Добър набор от думи, притив народностите и националностите. Като за МОЛ подреден. -: )) Изобщо не ми звучи глобалистки, като от екипът на форнтмена с унгарски произход, българската секция . Та не е лошо пак да прочетете пак Старий завет и тезите около "пътешествието на Еклисиаста" или цар Соломон, като автор на тази книга . - : ))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    10 Фев 2019 8:19ч.

    Според мен, най-важното е поне 60 процента от българите останали на родната си територия, да се обединят, за да се случи най-после избор на лидер и правителство, които има дълбока убеденост за национална отговорност, не подчинена на сервилност, причинена от предишни слабости и в частно групова полза. Целящи да се освободи територията от нас. Интересни са тезите, споделени между думите и изреченията, в можещото да се прочете и тук в сайта интервю с Видински митрополит Даниил. То доста добре разкрива невидимите неща за днешният ни Синод. Ако не са ни болни и разделени и "старците", няма да сме разделени и ние. Това пак заради слабостите им от миналто или прекомерното Его на някои, направило ги случайно "Достойни". А никой няма против атеистите. Ние несме от другия клон на хриситиянството , създал и за това Инквизицията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зъл философ@Helleborus

    10 Фев 2019 9:11ч.

    Направо хващай машината на времето, или друг подобен вълшебен уред, и се пренеси в желаната от теб епоха, в която човеците са се подчинявали в съвършена хармония на Божественото слово и ред. Хайде сега да видим как ще изфилософстваш две-три страници, в които ще доказваш надълго и нашироко, че не е нужно да се пренасяш, защото Царството Божие като трансцентна категория е извънвремево, бла-бла...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бойкий

    10 Фев 2019 9:22ч.

    От поне 6 месеца по телевизиите гледам реклами, финансирани от някакви европейски фондации за защита на детето или нещо от сорта, които ни натрапват концептуално някакви права на малолетните да могат да отидат самостоятелно в полицията или офисите на въпросните фондации и да се оплакват от своите родители, че са "неправомерно домашно насилвани". Оставяме настрана въпросите: как детето изобщо може само да прецени кога са нарушени правата му и кога имаме неправомерно домашно насилие. Не забелязвате ли опасността определени чиновници и неправителствени фактори да станат прекалено заинтересовани да подкокоросват децата ни да подават такива оплаквания, даже и за най-невинния шамар или дърпане на ухо, които родителят използва, за да накаже определено провинение с оглед на целите на възпитанието на детето си? И колко по-опасно става всичко това при навлизането в пубертета, когато децата стават изключително своенравни и реактивни не само според особеностите на тая възраст и промени в биологичния статус, но и заради предимно емоционалното (недо)възприемане на концепцията за права и свободи, която много обещава, но и залага големи капани в личните и обществени обноски поради неадекватна проагресивна преценка или изгубване на мярата?! Обществото трябва да направи всичко възможно подобни реклами да бъдат спрени, а духът на въпросната Стратегия да бъде подложен на обоснована критика поне в четири аспекта: 1) Нравствено-етичен (включително и с намесата на богословско-религиозната традиция); 2) Психологически; 3) Социологически; 4) Юридически.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зъл философ@Helleborus

    10 Фев 2019 9:29ч.

    Направо хващай машината на времето, или друг подобен вълшебен уред, и се пренеси в желаната от теб епоха, в която човеците са се подчинявали в съвършена хармония на Божественото слово и ред. Хайде сега да видим как ще изфилософстваш две-три страници, в които ще доказваш надълго и нашироко, че не е нужно да се пренасяш, защото Царството Божие като трансцентна категория е извънвремево, бла-бла...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Щерю

    10 Фев 2019 9:29ч.

    "Именно тук се залага невъзможността на родителя да възпитава и контролира децата си в нашите вековни християнски ценности !!" Абе, Щерю, колко български родители в днешно време възпитават децата си в тези ценности по свое собствено усмотрение, защото вярват в тях? Колцина са онези, които изповядват вярата си в строга догматична рамка, придържайки се към църковните канони? Хората масово не познават в детайли заплетената църковна догматика, и не са настроени да я следват. Така че, въпросният възглед за възпитаването на детето във "вековни християнски ценности" се отнася до вероятно неголям процент от населението, чиито социален живот по някакъв начин гравитира около църковни или богословски среди. Хайде сега да помислим, защо пък тия хора трябва да налагат на другите възгледа си за възпитание на деца? Аз не възпитавам детето си в ценности от типично християнско-догматична гледна точка. КОЙ на този свят може да ми наложи да го възпитавам в духа на последната?!? Това е също толкова тоталитарно-авторитарна логика, както либерално нео-марксистката. Въпрос на перспектива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Щерю на 10.02.2019 в 09:29

    10 Фев 2019 9:40ч.

    ".....КОЙ на този свят може да ми наложи да го възпитавам в духа на последната?..." Съдбата драги, която ни подсеща, после ни възпитава . - : )) Всеки има много случки около себе си с познати хора, но не се замисля за предназначението им, докато не стане невъзвратимо . Да си жив и здрав ,в $свободноста на индивидулнаста$ си ! -: ))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    10 Фев 2019 9:43ч.

    Има едно нещо, което фундаментално не се разбира, що се отнася до възпитанието на децата. Едно дете няма никога да кривне по лош път, ако има до себе си родители, които да му дават сигурност и любов. Когато едно дете се роди, то не знае нищо за Христос, за Св. Синод и мъдрите старци, които го населяват и спускат "отгоре" директиви какво му е нужно, за да оцелее и стане човек. Единственото, което има значение, е родителите да са до него, да му дават любов и сигурност. Което на свой ред идва да покаже, че добре отледани и възпитани деца може да има както в семейства, в които канонично изповядваната религия е приоритетна ценност, така и в семейства, в които се вярва, но не по канонично-догматичен начин, така и в семейства, в които не се вярва във някаква висша надфизична сила. Познавам много семейства, които не отдават голямо значение на вярата в Бог и пак имат добри и свестни деца, които се развиха добре и станаха добри хора. Така че - хайде малко по-леко с "некои съображения"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Криво разбраната цивилизация"

    10 Фев 2019 9:52ч.

    "Млад бизнесмен съди родителите си, че не го питали искал ли е да се роди" . Та дотам ще докарате нещата , драги ми" свободни българи" ?! http://plovdivmedia.com/137439.html........................................................... Но защо на прочетем / дори и пак - : )) / написаното от българинът , Добри Войников "„Криворазбраната цивилизация“ ? А, склонни към логорея и не само, постващи ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До До Щерю на 10.02.2019 в 09:29

    10 Фев 2019 9:54ч.

    Това е типичната тактика за насаждане на страх у обикновените хорица: който не вярва канонично, не ходи на църква всяка неделя и не се изповядва при дядо поп ще му се случи нещо много-много лошо. Да, съгласен съм, че Съдбата, както си я антропомофно си я представил, понякога ни поставя на изпитание и ни налага да се променим по един или друг начин, за да се справим, но я се разкарай с твоите евтини опити да манипулираш!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Политологче

    10 Фев 2019 9:56ч.

    Зад тия акции на Синода стои политически дневен ред. Убеден съм!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щерю Щерев

    10 Фев 2019 9:58ч.

    Отговор към преждеговорившия който по разбираеми причини дори и не си е сложил името . Значи така , факта , че българският родител иска и трябва да има право той да си възпитава детето въпреки , че наистина не познава в детайли църковния канон било..ни повече ни по малко .."тоталитарно-авторитарна логика, както либерално нео-марксисткатa"..??? Ей ..вие добрели сте с главата ..?? Живея в чужбина където ежеднвно наблюдавам резулататите на джендър възпитанието въплатено в подобни благозвучни стратегии за детето . Резултатите са ужасяващи !! Като искате прилагайте вашите разбирания в къщи , но не се опитавйте да го превръщате в държавна политика !! Явно България е пълна с Кирияк Стефчовци като вас !!!Ето и истинските цели на сатанинската Национална стратегия за детето, по добре трудно мога опиша какво ще стане ако тя се приеме в България https://www.family.bg/…/zagrizheni-ili-bezhaberni…/… В продължение на векове българските родители са възпитавали децата и то не лошо ..не ни е нужно хомосексуалисти и лесбийки да ни поучават как следвало да си възпитаваме децата !!! Точно такъв е съставът на хората написали тая идиотска стратегия неуважаеми !! Нещо повече , идиотските им глупотевини създадени от тях същите се мъчат да бъдат вградени и вменени като позиция на държавата за да може по пътя на принуда и репресии да бъде притиснат родителя да не може да се намесва в възпитанието на децата си под угрозата на строги наказания ? Тоест държавата на практика изземва родителските функции и отсранява родителя от възпитателния процес на собствените му деца !! Това е неолиберален комунизъм уважаеми !! И не будалкайте хората , както не можахте да ги заблудите и с ужким безобидната Истанбулска Конвенция !!! Сега издигате знаемето на някаква измислена борба с домашното насилие за да можете да пробутате нова доза джендърска отрова !! ОТНОВО НЯМА ДА ВИ МИНЕ НОМЕРА !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До До Щерю на 10.02.2019 в 09:29 на 10.02.2019 в 09:54

    10 Фев 2019 10:12ч.

    Талибан или смърф, все "син" , а ? Което означава свободен ? Което означава уверен в това , че той е Бог, за себе си и своите неща. Я ходи скачай пак със знака на победата , драги" епикуреец" ? Всеки си избира пътят, от посочените му поне няколко възможни. Но , видно и с житейският опит сте още на Ви !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Щерю от До Щерю

    10 Фев 2019 10:21ч.

    Така като Ви чета повествованието, специфичната упротреба на препинателни знаци в него и силно емоционалния му заряд, оставам с впечатлението, че май Вие не сте добре с главата. Извинявайте, ако съм ви притеснил и извадил от зоната Ви на психо-емоционален комфорт. За протокола само: не съм поддръжник на нео-либерализма, както и на спусканите "отгоре" стратегии и конвенции. Други неща имах предвид, но явно комуникацията с Вас е затруднена. Още веднъж- извинявайте за безпокойството!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамелеон (от черно до бяло, такт-увайки тактически)

    10 Фев 2019 10:23ч.

    Още в момента, в който признаха официално брак между хора от един и същи пол, сложиха кръст на брака като институция. Ако това не бъде спряно, до едно поколение бракът ще е някаква екстравагантност, а до две поколения - напълно ще изчезне просто защото ще започне да закърнява експлоатацията на половото чувство. По същата логика и при тоя казус: в момента, в който признаем на децата "правото" и "свободата" да се противопоставят на родителските методи за възпитание поради "несъобразно домашно насилие", изчезва необходимостта както от семейно отглеждане и възпитание на децата, така и (до няколко поколения) изобщо от раждане и отглеждане на деца.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Намерени в интерпретацията

    10 Фев 2019 10:33ч.

    Насилието над деца, маскирано под благовидния термин "физическо наказание" е висша християнска добродетел. Св. Синод казва на своите миряни: бийте децата си, за да ви слушат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Щерю от До Щерю на 10.02.2019 в 10:21

    10 Фев 2019 10:36ч.

    Доста толерантен е бил Щерю Щерев , с припознаването Ви с "четниците" последователи на дело подобно на " Киряк Стефчов". Та имайте си едно наум за безпокойството си ? Арабите имат една поговорка звучаща в този дух : " Господ гледа". Нищо, че сте атеист.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Намерени в интерпретацията на 10.02.2019 в 10:33

    10 Фев 2019 10:40ч.

    Извинете, от написаното, не ми стана ясно, кои са детеродните органи и кои за отделителните органи, в новият " човек"на бъдещето ? Или за оптимизиране на разходите и подобряване на конкурентността , ще са идентични и съвместими ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Четейки т.н. Национална стратегия се прокрадва мисъл, че...

    10 Фев 2019 10:42ч.

    ...това което имаме като автори са или силно алтернативно умни или се опитват да будалкат и бламират Борисов в триизборната му година! Приемането на това, което имаме като стратегия ще омерзи и отблъсне безпартийните, които биха гласували за ГЕРБ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Намерени в интерпретацията до 10.02.2019 в 10:40

    10 Фев 2019 10:51ч.

    Питайте за това последователите на новите социални експерименти с пола. Не подкрепям последните по никакъв начин и мисля, че писах за съвсем друго нещо. Сега, ако вие по някакъв начин смесвате двете теми и намирате някаква връзка между тях, това си ваш проблем. Аз съм наясно какво имах предвид, за вас не знам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Намерени в интерпретацията на 10.02.2019 в 10:33 на 10.02.2019 в 10:40

    10 Фев 2019 11:17ч.

    Има и продуктивни начини да използваме органите си, не само ре-продуктивни, както ограничено си го представяте вие. Това, на свой ред, не означава отрицание с последващо унищожение на репродуктивните функции, както пък си го представят някои джендърасти, а тяхното надрастване, така както например дъщеря ви след десетата си година ще изостави куклите, с които си играе, за да се превърне до 14-та самата тя в кукла за ухажване...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • без имена

    10 Фев 2019 11:35ч.

    Вместо да философствате прочетете "Манифест на комунистическата партия" на другаря К.Маркс. Там е разковничето.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ======а 10.02.2019 в 11:17

    10 Фев 2019 12:07ч.

    Впечатлен съм от компилацията, с думи на поетаса от остров Лесбос, превъртяни през лабиринта на Минотавъра, достигащи до синдрома на цар Едип. Не е ли по-добре да се обърнем само към съзателя на флора и фауна и после на онова двукракото еднополово с израстък, взели му излишното ребро , за да се пръкне другото еднополово с отвор, тоест охлюва ? -: )) Или е нещо преживяно , лично , или мечтано ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не е ли по-добре да.... на 10.02.2019 в 12:07

    10 Фев 2019 12:13ч.

    Не е!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не е!

    10 Фев 2019 12:17ч.

    Не "чеши" сърбежа на необичайните места ? Забравих, няма Бог ! Няма страх от 10-те му Заповеди ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • заповед ли е... или само правило

    10 Фев 2019 12:31ч.

    (....) препинателните знаци да се поставят непосредствено след думата, без интервал? Айде да ги научите тия правила, пък чак тогава да ни запознавате с учудванията и несъгласията си...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Християнка

    10 Фев 2019 14:36ч.

    Радвам се, че имаме такива начетени и осведомени йерарси в нашата Църква! И на време бият камбаната, пък който чул -чул! За 30 години демокрация, отчита обществото , че децата са станали арогантни, агресивни, неморални! А искаше ли Св. Синод да въведе вероучение? Родителите бяха против и политиците! Ето ви резултата! Сега идва още по-страшно ! Виждам, че пак критикуват Църквата! Ще берете плодовете си !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Найлюдател

    10 Фев 2019 16:05ч.

    За 30 години демокрация, тази т.нар. "църква", какво реално направи, за да крепи моралните устои на нацията (за което така ревностно претендира)? Какви реални инициативи разви, какви дейности в подкрепа на главните социални въпроси на народа си отстоява и защити? Как допринесе за това хората да се чувстват сигурни в настоящето си и уверени и спокойни за бъдещето си? Сега вдигат вой и олелия до небесата, ама то с "партийни" тези си и декрети от топлите синодални канцеларии не става работата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петър Николов

    10 Фев 2019 17:27ч.

    В някакъв смисъл, възгледите и практиките на църквата в сферата на детското възпитание са също толкова догматично ритуализирани, колкото са и тези на разните му там джендър-мендър течения и идеологии. Същото, нетърпящо различия и нюанси натрапване на идеи "от последна инстанция", същата арогантна претенция за вездесъща правота, която грубо отрича обективно установени научни факти и принципи в сферата на детското психично развитие. Нищо ново под слънцето - борба за кокал и социално влияние!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Време е

    10 Фев 2019 17:56ч.

    средновековните отци и братя да си обръснат брадите и да сменят роклите с мъжки дрехи. И да престана да ни натрапват лицемерието си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съгласен с Време е

    10 Фев 2019 18:51ч.

    Да, време е за това. И е време да разберем, че децата не са наша собственост, та са отделни индивиди, които ние и обществото само можем да подпомагаме и да се опитваме да подпомагане за избора и в избора им. Те не са наша собственост нашите деца. Те са отделни от нас, разберете, стига с тези права да ги биеш и наставляваш. Аман вече!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    10 Фев 2019 19:28ч.

    Децата не са наша собственост, но са наша отговорност, включително по закон. А който носи отговорност за нещо, дори в работата да е, няма логика да е ограничен в действията си. Няма логика някой да взема най-важните решения, без да те пита и ти да си отговорен за резултата от тях. А това се получава с децата, МОН прави каквото си иска с живота и образованието им, докато всъщност родителят носи отговорността и моралната и законовата. А и последствията в личен план носи, защото ако детето остане функционално неграмотно и без трудови навици, то увисва на грижите на родителите си завинаги. На министъра изобщо не му дреме ако е детето е двойкаджия, помните как Кунева укриваше броя двойки и как измислиха точковата система, за да ги прикриват. Родителят е единственият истински мотивиран детето му да се впише, да получи много знания и умения и да стане самостоятелно и пригодно за различни дейности. Затова е хем незаконно, по международните закони, хем неморално той да бъде лишаван от избор и права. В крайна сметка спорим за един държавен диктат, който освен у нас го има само в една друга държава, която се води демократична. Както написах по-горе, дори Русия не е толкова репресивна. Никой не иска да обучава чужди деца на религия, искаме само родителските си права. Но дори и православните ако влязат в час, няма да принуждават учениците да спазват десетте Божи заповеди... Те ще обяснят християнството като една от съществуващите култури, която трябва да се познава, особено щом се преподава и теорията на Дарвин. Т.е. и двете гледни точки за баланс. Дори това е единственият начин децата да разберат развитието на Европа, все пак тази култура е при нас от хилядолетия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Съгласен с Хелеборус от последния пост на тази страница

    11 Фев 2019 0:33ч.

    Съгласен съм с Хелеборус от последния пост на тази страница. Няма да повтарям. Само да добавя - от 5 страници коментари вече разбрахме какво трябва да направи държавата, как трябва да си изберем нови лидери и правителство, какво трябва да направи или да не прави църквата и училището за НАШИТЕ деца. Тоест, как всеки друг трябва, разбирате ли, трябва да се погрижи за нашите деца....................................Но не се разбра дали тези коментатори-философи и социолози искат да направят нещо на дел - на дело - не на думи. И РОДИТЕЛИТЕ дали могат или искат да направят нещо? - освен разбира се пасивно да чакаме на споменатите институции, поне да има кого да ругаем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пасивността на българина

    11 Фев 2019 1:04ч.

    Пасивността на българина е толкова основна черта, че например протестите на майките на деца с увреждания предизвикаха смут и ги нарекоха с обидни имена. Пасивно чакаме някой да се погрижи, някой е длъжен, някой не си гледа работата, да гласуваме за другите - докато децата ни чакат в чакалнята за нашето внимание. Пасивност до мозъка на костите.......Колко често сме чували: преклонена глава сабя я не сече.... Според еволюционната теория, по-лесно преживяваш колкото си по-адаптиран. Не се ли адаптираш, трудно е да преживееш. Значи какво - тези българи които не са се адаптирали в дългото робство, загинаха - не един и двама, а от поколение на поколение.... Другите, чиято преклонена глава не беше отсечена (предполага се), останаха и дадоха поколение, което е научено за Преклонената глава ... Ами еволюция, какво да правиш, клати глава домораслия философ, живеят които се нагодят, адаптираните -------------Така ли останахме само най-пасивните робски душици, за които всеки протест е или неприличен, или безсмислен, или опасен за здравето, или платен от чужди интереси. А протест в защита на нашите деца е заплаха.......... А то преклонената глава по-лесно се сече, по-удобно е и сама се е нагодила да я отсечеш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • един такъв набеден от вас философ

    11 Фев 2019 7:51ч.

    Бедата ви (а всъщност това е духовна бедност!) на всички вас е, че живеете в модус на разлика между думи и дела и упорито си вярвате, че делата трябва да следват думите. Древните хора, или поне техните жреци, не са живеели така жалко раздвоени. Там самото изговаряне на думи е произвеждало възнамерената реалност. А вие, както всичко друго, умеете само да използвате думите, за да клюкарствате и политиканствате, не за да творите добро. Живеете в свят на отражения, отблясъци, в свят на сенки. Проактивното не означава обезателно дела, които следват думите - това е все още пасивизъм и пациентщина. Проактивното означава да превръщаш тук-и-сега Словото в Свят. Но това е трудно и сложно, не е лесно и просто.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Разумно и приемливо

    11 Фев 2019 8:35ч.

    Внимателно и професионално мнение, достойно за уважение. Компромисите спрямо него ще са малко, в сравнение с чудовищната стратегия, въплащаваща личните амбиции на срастнати с чужди държави изкуствени конструкти НПО. Т

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    11 Фев 2019 9:10ч.

    Българите не са точно пасивни. Имам предвид като същност, макар позицията им да изглежда такава. Те са способни на последование. Защото от хилядолетия по нашите земи е имало добра култура и добри водачи на този народ, имало е винаги просветители. Не е било проблем за обикновения българин да бъде верен на царя или на други видни патриарси и водачи, като цяло той рядко е бил воден към провал. Когато това се е случвало, то е било все поради чужди влияния. Това уважение към управника липсва в някои други народи, които понеже са били винаги угнетявани и мачкани от своите робовладелци и разбойници, непрестанно са вдигали революции и винаги са се чувствали онеправдани. Може би с пълно право. Така че всичко зависи коя е главата и ума, които следваме, а не, че следваме нещо. Сега е по-трудно на хората, защото ние сами трябва да произведем наново елит и водачи, почтени като онези, които сме имали, защото държавата вече не тачи древната ни култура, а една зловредна идеология и потиска възможностите за създаване на силно гражданско общество и истинско самоуправление. У хората действа инерцията от комунизма да вярват на държавата и да разчитат на нея, промяната трябва да стане в посока да сменим ума, след който вървим, не просто да се бунтуваме и да вдигаме революции. Чака ли ни нещо добро, ако водачът на революцията е трол, поставено лице на скрити задкулисия, от трън, та на глог? Да изчезнат и малкото права, които все пак имаме днес. Длъжни сме да издирим извън политиката онези, които се открояват като можещи и достойни хора, които ще дойдат в духа на Левски и Ботев и ще говорят разумно и за доброто на хората. Бог никога не е забравял този народ и не го е оставял без водачи, имаме вътрешни скрити сили в себе си, може би трябва някакво време да се случат нещата. Така искаше и Левски навремето, напълно споделям този подход.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    11 Фев 2019 10:00ч.

    Признавам си, че едва сега изчетох със запетайките позицията, наистина е много добре написана и разбираема и е точно в целта на проблемите. Стана ми приятно, че в БПЦ са формирали такава позиция, все пак е още един глас, при това достатъчно силен, за да има обществена дискусия. Много ключов цитат "Родителите не бива да бъдат лишавани от правото им да осигуряват и да избират вида детско възпитание и образование според своите морални, религиозни и педагогически убеждения (залегнало в ЕХПЧ, ЕКПЧ, ВДПЧ и МППГП)." Да, наистина международните документи защитават семейството, затова често се случва държавите да осъдят родители за неподчинение, а родителите да спечелят делото, ако не в самата държава, то в международните съдилища. И все пак още по-искрена ще бъде позицията на църквата, ако самата тя се ангажира с някакъв образователен продукт. Исторически точно тя е била в основата на масовото образование.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Цензура от "Гласове"

    11 Фев 2019 13:25ч.

    Пишеш за ЛИЧНИЯ пример на родителите и възрастните, за зачеркната история в музея на Р.Манастир, за заплатите на поповете от Правителството, за нарушаването на Православните канони от Костантинополските самозванци, за които БПЦ не може да изрази позиция, а създава "комисия". Цензурата не е добро деяние.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пасивността на българина

    11 Фев 2019 14:55ч.

    Не става дума за бунтове и революции. Само и единствено за активна защита на своето - на децата. Активна -- на дело -- не само на думи. НЕ само цуни-гуни, ох на мама сладкото - или ех, на тати умното синче... Активна защита, както майките на деца с увреждания. Тяхното не беше бунт, нито революция. Сигурно имаме вътрешни скрити сили в себе си - трябва да ги намерим, да викаме Неволята на помощ - кой има нашите интереси по-присърце от нас самите.....Левски дойде почти в края на робството, значи не всички са били смачкани от страх или загинали. Обаче какво стана с Левски - докато стражарите са го прекарвали през горите, една чета българи са могли да го освободят. Ето значи, намирали се личности, които е много труд се опитвали да повдигнат хората до Себеуважението изразено в думите "свобода или смърт"...... Това са водачи които са излезли от свободолюбието на народа, не поставени от династията. Български царе често са водили народа към провал, не искам да дадавам примери, че ще тръгне друга болна тема..... Преклонената глава не е уважение към управника, а просто страх за живота - оправдан страх. Но когато НЕ нашия живот е в опасност, а децата ни са в опасност, тогава какво - пак ли „уважение“ ?? Или да чакаме да изберем друг управник - -а дотогава какво ще стане с децата, те растат всеки ден и попиват влияния, които могат да им съсипят живота. Борбата за нашите деца е сега, всеки ден, не когато дойде добър управник.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сара

    11 Фев 2019 15:05ч.

    Браво на БПЦ- ясно,задълбочено и добре аргументирано становище- само , че българските политици май- вече не знаят какво е това морал!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • най-после

    11 Фев 2019 15:09ч.

    Дано най-после прочетем какво пише в позицията на БПЦ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сара

    11 Фев 2019 15:26ч.

    А относно 10-те Божии заповеди - ако се прилагаха, щяха да донесат само просперитет на човечеството!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    11 Фев 2019 15:49ч.

    До 11.02.2019 в 14:55 За съжаление майките на деца с увреждания не са добър пример за гражданско общество, защото предложиха закон, който отвсякъде е като да е написан от Барневарн или Отворено Общество или някое НПО. Макар да не мога да го докажа, според мен е имало предварително сили, които са искали точно този закон да бъде приет, понеже лишава от права и лична свобода болните хора, а овластява държавата да взема решенията за тях. Задкулисието е искало да си измие ръцете с някакви наивни майки, които са заквасени още от комунизма с идеологията за държавата вампир... майка де. Тези жени отнеха сумите за живот на болните деца, каквито има по цял свят, от каквито те имат най-вече нужда, с едно презрително отношение, че били пари за хладилника. Те поискаха правителството да налива парите пак в държавата, т.е. пак в себе си, вместо да ги даде в ръцете на болния. Тази ежедневна издръжка, която се презря, в демократичните страни върви от раждането до смъртта на болния, първо се нарича помощи, после плащания за личната независимост и накрая пенсия, тя е в размер на над 1000 лв. наши пари на месец. Другите услуги са си отделно. БПЦ тогава не успяха да схванат проблема или не посмяха да се изправят срещу кресливите майки, то кой ли би могъл. Така че нямаме гражданско общество, което да мисли и да не го водят за носа и в този смисъл хората са наистина пасивни. Но тук според мен не е нужен протест, моля, политици, грижете се по-добре за нашите деца. Тук е нужно осъзнаването на това, че ти сам трябва да го правиш. Затова дадох примера с Левски, той не си е въобразявал, че ще може да промени интересите на външните сили спрямо нашия народ, дори те да ни освободят, затова е потърсил събуждането на самия народ. Така и ние няма как да вярваме, че зад държавните грижи няма да стоят някакви лобита, че кой да стои, ако не сме ние, все ще е някой. Проблемът е, че ние самите не искаме да се понапрегнем и да си гледаме дечицата. Аз например никъде не протестирам, защото не мога да взема един стол и да седна един човек на площада, но никой не може да ми попречи да си правя нужното за моите деца. Държавата не ми е попречила кой знае колко, за което благодаря!!! Но ако повече хора си гледат добре децата, държавата още по-малко ще може да им пречи. Ако искаме държавата да свърши нашата родителска работа и да организира добра грижа, това никога няма да стане, особено ако е монополист, а доколкото разбирам, хората точно това се мъчат да правят. Не толкова са нужни протести, колкото всеки да седне и да види какво може да направи с други родители, учители, издателства, родителят да застане начело на всичко това, а не чиновника.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сара на 11.02.2019 в 15:05

    11 Фев 2019 20:29ч.

    По-горе , един изявен учен от "БАН" от Института по фило.. и лите.... и ... - : )), твърди , че са правила, в което няма лошо. Стига в денят на Бог да влезе при съселяните си в църквата и види отношението им към делата му . Но не влиза, заради правилата . Свободолюбив или гнуслив ? И има странно усещане за акцент свързан с интелект, почиващ на правопис !? Вероятно е свободен във времето , но други не са и го правят изразяване на мнение пътувайки, не във вече умишлено фалирания железопътен транспорт, прекрасните трамваи и екологичити автобуси, правейки ни чисти и във въздуха, освен в душата. Пушкин, добре го е написал онова стихотворение за врабчето и орела.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не е работа

    12 Фев 2019 9:54ч.

    Не е работа на безбрачните монаси да поучават, как родителите да възпитават децата си, дали да ги бият, дали да гидават в детска градина. Днес, когато майките работят, а деца се раждат малко, детските градини са необходимост и за отглеждането и за социализацията на малките. Не е работа на монасите да се произнасят и по семейното планиране. Нямат особеното право да го правят, не са и носители на някаква универсална истина и морал, ако и да претендират за това. Няма сведения Бог да ги е овластил да диктуват правилата си на обществото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И без Бог не всичко е позволено

    12 Фев 2019 11:14ч.

    ...При мен адът е да бъдеш наблюдаван, да знаеш всичко, което си извършил, да не можеш да скриеш нищо... В случая нe става въпрос за съвестта, а че вършиш нещо, което не е безнаказано. На няколко места в "Братя Карамазови" фигурира съждението, че щом няма Бог, значи всичко е позволено. Според театралната хипотеза, която предлагаме на зрителите, и без Бог не всичко е позволено, защото следва възмездие. И то е формулирано с кратката и ясна дума срам. Безкрайният срам не е малко наказание... Лошото е, че българинът държи все по-малко на това да се нарича българин. И то е заради усещането, че не е там, където би трябвало да бъде. Едно време теоретизирах, че срамът е това, което ще ни спаси. Оказа се, че не съм прав. Най-бедни сме, най-болни и въпреки това не ни е толкова срам, щом продължаваме така. " - Константин Илиев И продължаваме така, защото сме израснали в среда на невежество, безхаберие, пропагандата, манипулациите, произвол, зависими институции, кланово- мутренско разпределение на ресурсите, закони на "недосегаемите", дефицит на справедливост и върховенство на закона. Мнозина от нас сме станали апатични. След толкова дълго експериментиране над нас, заради овчедушното ни търпение, "добре" сме си научили урока и сме придобили навика на заучената социална безпомощност. Други избягаха и продължават да бягат. Без значение дали през терминал 1 и 2 или като "щрауси с глави в пясъка". Най-вече децата ни, защото така са "възпитани". Моите още са тук и с някои от приятелите си да противодействат, но до кога ли? И остана да се надяваме да се обединим около малцината "бунтовници", съвременни будители. Децата ще намерят пътя, ако не ги изоставяме в ръцете на зависимите и корумпирани институции, не им подрязваме крилата и ги възпитаме свободни (~~ отговорни). Нека да не ги подценяваме!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за ___ """"Не е работа на безбрачните монаси да поучават, как родителите да възпитават децата си, дали да ги бият, дали да гидават в детска градина"""

    12 Фев 2019 16:08ч.

    А на кого е работа? На държавата, дето "социализира" децата като ги прави джендъри? Смотан трол!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ала_Бала

    12 Фев 2019 18:09ч.

    Основната грижа за отглеждането и възпитанието на детето е на семейството от жена - майка и баща - мъж. Тези двамата имат различни функции в тази дейност определени от природата и историческото развитие. Държавата може да има спомагателна функция. Джендърдката идеология е човеконенавистна и цели объркване и подтискане на всякаква съпротива на обществото срещу властниците. Подържам мнението на Православната църква.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не е работа на 12.02.2019 в 09:54

    12 Фев 2019 18:23ч.

    Те имат трезвата преценка, не семейните. Те имат достъп до мъдростта, не живеещите светски, за удоволствие, демек - живеещите както дойде. Не може овцата да учи овчаря къде и как да си пасе стадото, това го повтаряме тук или по сходни теми за трети път. Философът Николай Бердяев: "Раждащият пол не е творчески, творческият пол не е раждащ".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    12 Фев 2019 18:24ч.

    И ние не твърдим, че детската градина не е нужна. Твърдим само, че държавата няма общо с това. Във Франция, например, всяка майка може да остави детето си където и да било, важното е ТЯ да има доверие в мястото. Майки, които искат децата им да са под око, ги гледат във фирмите си. Държавата ги е подпомогнала, като е задължила всеки работодател, който има над определен брой работници, да осигури помещение за игра, за да може майката да остави детето си там и да има контакт с него. Други майки искат да си направят кооператив, затова една от тях гледа децата на останалите. Поделят си разходите и си ги гледат в дома на някоя от тях, разходите им не са по-различни от онова, което биха давали за нормалната прехрана на децата си. Ако имаш къща с двор, може в рамките на седмица да отвориш детска градина, за само няколко дечица, може и само за 5-6 деца. И в почти домашни условия да ги занимаваш. Разликата е в това, че държавата няма претенция, за нея е важно МАЙКАТА да е спокойна за детето си, да вярва на хората, било роднини, баби, който и да е, а държавата върви след реалния живот, СЛЕД родителя и просто урегулира всички негови инициативи. Минава, проверява условията, но не пречи. Тази демократична регулация не поставя родителя в рамки, тя само подпомага неговите решения. В България чиновникът е НАМЕСТО родителя, има пълен монопол, за това става дума. И никой не ви кара да слушате свещениците, но аналогично и никой не би трябвало да ни кара да слушаме чиновниците! Защото те всички са хора, просто с различна мъдрост, не сме длъжни да слушаме както едните, така и другите! В началото на демокрацията имаше частни градини, не в смисъл на скъпи, просто лични инициативи, например някой апартамент в блока на първия етаж, с част от градината, нает от няколко майки, обзаведен прекрасно, някои такива се появиха и в интериорни списания, красота. Но държавата ги преследваше, преследва ги и до днес, затова въпросът не е дали свещениците имат право, а дали чиновниците имат право... защото по доста правни документи те нямат! Думата образование по света не се използва да назове държавен диктат, а да назове всички конкурентни свободни инициативи. Защо тесногръдите родители пречат на свободните родители, като поддържат така вресливо този неправомерен диктат, нима ако ние сме свободни, някой ще ги спре тях да си ползват министерските услуги, като им вярват толкова? Или просто са влюбени в уравновиловката?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • “Смотан трол”

    12 Фев 2019 18:24ч.

    Нямам никакво намерение да получавам съвети от педерасти, как да възпитавам децата си. Ти обаче със сигурност нямаш. Иначе щеше да си налягаш парцалите под тази статия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до горния пост

    12 Фев 2019 20:46ч.

    Иронията е, че "педераст" означава буквално порастване на дете, но вие само инструментализирате, вие никога не буквализирате...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus на 12.02.2019 в 18:24

    12 Фев 2019 20:55ч.

    "Думата образование по света не се използва да назове държавен диктат, а да назове всички конкурентни свободни инициативи." - Оставете за какво се използва, вижте откъде произхожда, схванете автентичния смисъл на етимологичния първообраз - задържане, поддържане, удържане на образ, Bildung на немски, и респективно - според Хегел - наложително изискване за контрол на държавата и публичното състояние над възглупавите и обикновено силно конюнктурно-безотговорни волности (в обучението и възпитанието на здрав мироглед и правилен метод) спрямо подрастващите и техните уж пораснали родители, явяващи се на свой ред типичните представители на частното гражданско състояние, демек - на гражданското общество. Отбелязвайки всичко това, не оспорвам частното, само казвам в най-общ щрих какво е мислел по въпроса Хегел и някак загатвам, че и аз съм склонен да приема тезите и аргументите му, но не бих се обосновавал в подробности точно тук и точно сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • цялата работа е, че чиновникът...

    12 Фев 2019 21:03ч.

    ... през 19. век по времето на Хегел, в необединена все още Германия, е бил униформено лице, и на държавна служба са били избирани нравствено най-достойните, най-обществено харизматичните и университетски най-изявилите се личности. Затова и Хегел специално изтъква: гражданското общество има три съсловия: 1) земеделци/дворяни; 2) занаятчии/предприемачи; 3) чиновници - най-прогресивното и отговорно съсловие измежду трите, което означава, че то нравствено е дотолкова безупречно, че никога не би допуснало в себе си да се мотивира от конюнктура и печалба. Малко се говори обаче за това, че при развит капитализъм, неговият бюрократизъм става опасен както всичко друго, което поначало е опасно да бъде подлагано на обичайните за зрялата модерност процедури по десакрализация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не може частно лице да издейства публичен интерес, защото не е пригодено в редица отношения да осигурява широкия консенсус, свързан с управлението

    12 Фев 2019 21:14ч.

    Не е въпросът само в образованието, а и в неговото управление, за осигуряване планомерната му роля за поддържане на здрава обществена спойка. Това не става спонтанно или само чрез харизма на участниците, това културата си го осигурява чрез публичен контрол и поддържане на властова йерархия. Хубаво нещо е самоуправлението, ама навярно на самоуправляващи се индивиди (по-точната дума е вече - инидвидуации!) няма да им се налага изобщо да раждат и да отглеждат деца - прекалено енергоемки биха били за самото самоуправление всичките тия занимания. То и затова се каза тука малко по-горе: не питай родителите как да се възпитават и обучават децата, допитвай се до мъдреците, които не си губят времето да остават безцелно в семейния кръг... и именно затова виждат най-ясно и обозримо какво трябва да бъде семейството и как следва да бъде регулирано то.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сара

    13 Фев 2019 9:35ч.

    Подкрепям изцяло Българската православна църква. Жалко, че политиците нямат достойнството да отхвърлят тези порочни идеи, а работят за съсипване на българското семейство и традиции.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    13 Фев 2019 11:04ч.

    Ти придаваш на държавата качества, каквито тя не притежава. Вероятно това е разбираемото желание да усещаме подкрепа от някой, който е изцяло добронамерен и много по-интелигентен. Аз разбирам човешката самота на същества в свят без бог, но струва ли си да се подпирате на илюзии? Държавата не е субект, още по-малко пък по-умен или безкористен от болшинството хора. Тя е инструмент и винаги към този инструмент са се стремили най-непочтените, властолюбието не е добродетел. На кого ще поверим най-ценното, което имаме и което пък е поверено на нас, като са ни вложени и способности да се грижим? На някоя секта, която задкулисно стои зад институцията държава? Която днес ще е фашистка, утре комунистическа или джендърна? Къде ви се привиждат тези безкористни свръх личности, които ще заемат мястото на майките и бащите? Пак казвам, тук имаме човешки разум, срещу човешки разум, единият е родител, другият не го знаем какъв е, а дори можем да подозираме, че преследва и свои необявени цели. Това, че този задкулисен ум ще си направи труда да изпише тонове бумаги, за да изглежда професионално подготвен, не променя факта, че няма професионална подготовка за това да обичаш и да търсиш доброто на детето. Защото тези неща са вложени свише и те са вложени у родителя. Само той, поради своята привързаност и обич може да бъде бариера спрямо злонамерени действия, само той ще види проблема къде е, той ще защити своите бъдещи поколения. Аз не отричам правата на държавата да контролира, отричам възможностите й да твори добро, защото то е резултат на определена мотивация на любов. Държавата контролира всички бизнеси, но тя не ги създава. Тя минава, за да види дали е топло, дали е хигиенично, дали е пожаробезопасно и толкова. Но обществото създава и твори, защото винаги творчеството е мотивирано лично. Обикновено твориш, за да разрешиш някой свой личен проблем, да помогнеш на някой твой близък или група от хора, да се погрижиш за дома си, така човек създава нещо добро, после се оказва, че това добро за него, то е добро и за други, понеже е създадено с грижа. Така са създавани и всички чудесни школи по света, знаят се техните основатели, техния път на просветители и благодетели. Може някои да не са добри, но всяка си има име и това име е оценено от обществото, което ползва този продукт. Вие сте използвали продукта на МОН, но не сте използвали продукт, създаден от родители за децата им и не може да направите разлика. Обърнете се към историята, дори към по-нецивилизовани СЪВРЕМЕННИ общества, в които се е запазила инерцията от древната мъдрост. Прогресът там винаги се върти около определени фамилии и групи от съмишленици, никога около държавата. Отразено е и в литературата, дори в циганските филми. Личността е носител на прогреса, някой опърничав мъж или жена, които не се примиряват с посредствеността и повеждат битка, няма закономерност тази личност да е чиновник, а държавата се намесва само за да подкрепи тези усилия, това е нейната роля. В която и да било сфера на живота, ако държавата ограничи тези движения, тя ще смаже прогреса и ще наложи някакъв посредствен, безплоден и тираничен модел.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus на 13.02.2019 в 11:04

    15 Фев 2019 9:51ч.

    Човек трябва да си остава трезв реалист, макар и в полето на почти невъзможните символизми, свързани с религия и митология. Това се нарича парадоксално съвместяване. Едно такова съвместяване, разбира се, не може да бъде никакво фалшиво спокойствие. То изисква постоянна напрегнатост - да не залиташ дотам, че да занимаваш не само себе си, но и читателската аудитория със своите понякога утопични халюцинации, приемайки ги насериозно. Казвам го с добро чувство, защото въпреки всичко имам надежда за Вас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    17 Фев 2019 13:15ч.

    15.02.2019 в 09:51 Хората ли занимавам? Тези хора се занимават с мен и с такива като мен, а не ние с тях. Защото като не могат да свършат нещо сами, макар да са длъжни да могат да бъдат родители и без държавна помощ, като не си вярват и ги мързи да създадат нещо, те прехвърлят родителските си правомощия на чиновници, ама не само своите, а на всички родители. Понеже не могат да изтърпят мисълта, че са набутали децата си в най-лошата среда, те не искат да съществува и по-добра среда, която да им боде очите. Защото децата им ще ги попитат, защо ти не направиш за мен това? В Канада например е така, така питат децата, които са записани в масовите училища. Защо ме пращаш там, защо и аз не уча у дома, по тези хубави системи, каквито има много и са законни и се рекламират? Ние не пречим на никой да ползва държавни услуги, но болшинството пречи, чрез силата на своята численост, ето това е злобата на болшевика, на едно по-загрижено и трудолюбиво малцинство да направи повече за своите деца. Не ние сме заслепените, но нахалството и страховете на множествата ги заслепяват, защото искат да внушат неизбежността на онова, което правят, за да се оправдаят пред съвестта си... Искат да внушат неизбежността на масовото образование и на това, че децата в тоалетните ги изнасилват, че ги малтретират, че има вербална агресия, че учебниците са предимно плява, че в час всъщност няма нормален учебен процес... „Я не сакам на мен да е арно. Я сакам на Вуте да му е неарно“. Някои хора не сме такива и „сакаме“ на децата ни да е арно и заради това сме ги родили, за да имат щастливо детство и плодотворен живот и сме готови да се посветим на това. И го правим, то не е утопия, но все пак не ние се занимаваме с другите, а те с нас! Като ни оставят на мира, няма да им се набиваме на очи! Християните се обаждат там, където им са отнети правата и волята, иначе те не се натрапват. Натрапват се всички останали, които искат да променят света по вегански, по джендърски, по комунистически, ние не променяме света, ние променяме само себе си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи