БСП в пленум на "истината"

БСП в пленум на "истината"
В неделя БСП ще проведе „пленум на истината”. Така бе анонсирана предстоящата партийна сбирка, на която, пак по информация от медиите, се очаква да бъдат зададени редица въпроси като: „Кой назначи правителството на Орешарски?“, „Кой посочи Михаил Миков за шеф на парламента?”, „Кой спря „Южен поток?“, „Кой доведе „Уестингхауз?“ и т.н.
<p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/53070_hsu8nGSNddcUlJUz622bU32sZWodJk.jpg" /></p> <p>&nbsp;</p> <p><span style="color:#424242">В поредица от свои интервюта бившият председател на софийската организация и министър в две управления на левицата Румен Овчаров заяви, че </span>БСП трябва ясно и категорично да се отрече от модела &bdquo;Станишев&ldquo; за превръщане на партията в маша за изпълнението на корпоративни интереси. Според вестник &bdquo;Преса&rdquo; за пленума на истината в неделя той е подготвил списък с пет задачи, които може да измъкнат столетницата от тежката криза, в която се намира &ndash; в ситуацията на системни скандали. Според Овчаров зачеркването на принципите, с които бившият председател на левицата Сергей Станишев е управлявал партията, е най-важната стъпка за оздравяването на БСП.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>На политически език това се нарича заявка за лидерство. Очевидно е, че Румен Овчаров се е решил да се върне, ако не на бял, то поне на сив кон в БСП, от която бе маргинализиран по времето на Станишев. Казвам сив кон, защото бившият шеф на софийската организация на партията е достатъчно интелигентен, за да не тръгне директно да взема властта в БСП. Той ще го направи чрез подставени лица и свои хора, които до изборите ще твърдят, че са лоялни на лидера Михаил Миков и мислят само доброто на партията, по време на изборите няма да си мръднат пръста, а след изборите ще са първите, които ще му поискат оставката заради катастрофалното представяне на БСП, която може и да не вземе нито един по значим град.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Този филм съм го гледал няколко пъти отблизо &ndash; в СДС и ДСБ, а поведението на някои хора в левицата днес поразително ми напомня за разцеплението на десницата, в което активно участвах, и то с най-добри намерения. Освен изкуство на възможното, политиката е и това, което се случва в реалния живот, а не в идеалната ни представа за него. Ето защо, опитът, преживяното, е най-добрият учител в политиката. И особено негативният опит, който обикновено преобладава. Като чуя, че на партийно събрание ще се говори за истини, а не за политики, веднага ми става ясно, че работата отива на зле. Особено когато намерението е да се търси истината за миналото: &bdquo;Успешно ли бе нашето управление или не?&rdquo;, &bdquo;Кой назначи Кой?, &bdquo;Защо не пуснахме &bdquo;Белене&rdquo;?&rdquo;, &bdquo;Лява партия ли е БСП?&rdquo;, &bdquo;Защо издигнахте този другар, а не онзи?&rdquo; и т.н.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Не особено дълбоки въпроси, чиито отговори са очевидни, поне за мен, но които събуждат страсти и разделят хората на лагери. При това не по отношение на бъдещето, а на миналото, което вече не е политика, а история. Подобни партийни събрания са загуба на време и уязвяват самата тъкан на всяка една партия, защото разделят, а не обединяват. Разбира се, че истината няма да се чуе. Ще се чуе истината на Овчаров и неговите хора срещу истината на Станишевото лоби, която пък няма нищо общо с истината на хората около председателя Миков. Тези, които не са били уредени на позиции в управлението на Орешарски, ще нападат онези, които са участвали в него, последните пък ще се защитават и ще припомнят предателствата на Първанов и Петков. Може и до Жан Виденов да се върнат. Напълно безсмислено упражнение и сигурен признак на упадък.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Не съм съгласен с онези, които смятат, че това е началото на естествения край на БСП по подобие на онзи, който сполетя традиционната десница. Не само защото от 2009 г. слушам как левицата умира, а тя все още си е втора политическа сила след ГЕРБ, а и защото БСП все още е класическа партия, съставена от съмишленици, което не й позволява да се разпадне дори след големи катастрофи или идеологически обрати. БСП все още има голямо ядро от хора, които са силно мотивирани да членуват в нея и при това мнозинството от тях не го прави по кариеристични причини, както е в останалите партии. БСП все още е партия и на идеята, колкото и неясна да е тя, което обяснява защо левицата не се разпадна след Виденовото управление, членството на България в НАТО и ЕС, популистките изкушения на Волен Сидеров и Бойко Борисов.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Мисля, че БСП никога не е била в по-чиста позиция, отколкото е сега, и има всички шансове да се състезава за поредното си връщане във властта, защото е единствена опозиция. Ето защо, веднага след избора на Михаил Миков за председател на партията тя бе атакувана както през медиите, така и през вътрешни лобита за влияние отвън. Абсолютно изкуствено бе раздухан несъществуващ конфликт между сегашния и предишния председател, хора от първите редици на партията бяха опаковани в &bdquo;кръга&rdquo; около Станишев срещу &bdquo;кръга около Миков&rdquo;, а всички опити на ръководството да говори по значими национални политически въпроси бяха заглушавани от вътрешни скандали: предлаган ли е подкуп на Миков, ще бъде ли изгонен Кадиев от парламентарната група, кой се опитва да запуши устата на Мая Манолова и т.н., за да кулминира всичко в така наречения пленум на истината, на който всички да се хванат за гушите и столетницата най-накрая да започне да се цепи.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Според мен никак не е случайно, че Румен Овчаров се появи точно в момента, в който Михаил Миков заговори твърдо и артикулирано срещу поредното повишение на цената на тока. Енергийното лоби, което някои наричат директно мафия, чийто най-ярък политически представител се явява Румен Овчаров, бе донякъде неутрализирано от БСП по времето на Сергей Станишев. Самият Овчаров бе уволнен като министър на енергетиката в управлението на тройната коалиция, а в началото на мандата на Пламен Орешарски прокуратурата много активно подхвана енергийния бос Богомил Манчев, изключително близък на Овчаров. По-наивните биха помислили, че с днешните си изявления срещу Станишев Румен Овчаров се опитва да му отмъсти. Аз не мисля така.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Струва ми се, че Овчаров е доста по-издигнат от битовото и емоционално възприемане на политиката, с което в лично качество ми е симпатичен. &bdquo;Той има политическите и менталните възможности да бъде един от най-добрите играчи&ldquo; &ndash; казва в секретната си грама за него американският посланик Джон Байърли. Той обаче говори и за &bdquo;тъмната страна&rdquo; на бившия министър, както и че е свързан с огромна корупция. &bdquo;Енергийният министър Румен Овчаров е свързан с корупционни схеми и руски енергийни интереси, но не е директна заплаха за американските компании&rdquo; &ndash; добавя американският посланик в характеристиката си, писана през 2007 г. Тази страна на Овчаров определено не ми е симпатична и смело мога да кажа, че той е един от главните политически виновници цените на тока да са непосилни за повечето българи и безобразно високи за останалите.</p> <p>Виждал съм договорите с американските тецове &bdquo;Марица&rdquo; и знам, че Иван Костов, Румен Овчаров, Милко Ковачев (както и мнозина останали) са от един отбор по отношение на държавната помощ, оказвана на тези тецове, както и на липсата на елементарен политически характер, що се отнася до българския интерес. Всички те предават националния ни интерес, предполагам срещу пари и власт. Американците ни продават ток, чиято цена е около шест пъти по-висока от тази, произвеждана от собствената ни атомна централа, която обаче държавата продава навън. Неслучайно Байърли казва, че Овчаров не пречи на американските интереси, ако и да играе за руснаците.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Няма да се спирам на огромните далавери с &bdquo;Белене&rdquo;, безкрайните ремонти и поддръжки на АЕЦ &bdquo;Козлодуй&rdquo; и т.н., защото не това е темата на този коментар. Искам да кажа, че Румен Овчаров е най-яркият представител на корпоративните интереси в БСП, той е и естествен лидер, поради което фокусирам вниманието си върху него. Освен това играе виртуозно, настройвайки Миков срещу Станишев и отклонявайки вниманието на днешния лидер на БСП от истинската опасност, която го грози и която идва именно от кръга около Румен Овчаров. Разбира се, по върховете на БСП има и други представители на частния бизнес интерес, които се правят, че играят за партията, но няма нито един с толкова голямо влияние и възможности като бившия лидер на софийската организация.</p> <p>&nbsp;</p> <p>За разлика от Георги Първанов и Румен Петков той е далеч по-интелигентен и завзема внимателно позиции вътре в собствената си партия, а не я напуска, за да я атакува отвън. А в момента БСП е атакувана отвсякъде не защото е умряла, както говорят социолозите, а защото не е докрай опитомена от ГЕРБ. И друг път съм писал, че огромната заслуга на Станишев е, че устоя на изкушението Борисов и не продаде партията си за лична изгода, каквато бе визията на Георги Първанов например. Напротив &ndash; бившият лидер на БСП успя дотам да я реформира, че сам да застане начело на ПЕС и да бъде преизбран след доста сериозна битка с кандидата на испанците и французите. Това нямаше да стане, ако БСП бе маргинална, камо ли комунистическа партия и ако Сергей Станишев не израсна като лидер, а не остана само галеник на съдбата.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Тук е голямото противоречие на Румен Овчаров, когото цитирах в началото и който призовава БСП да се отрече от най-големия си успех, който е имала като партия в последните 25 години. Преизбирането на Сергей за лидер на ПЕС може само да помогне на собствената му партия и хората в нея трябва да са доста късогледи, за да не видят възможностите пред себе си, а не да спорят за миналото. От друга страна, и Борисов, и Доган имат интерес от слаба и потънала в собствените си проблеми левица, защото обстоятелствата в момента са благоприятни именно за силна и отчетлива лява реторика &ndash; от цената на тока, катастрофата в здравеопазването и образованието до войната срещу Русия. Всички тези частни и групови интереси, а не истината са проблемът на БСП и колкото по-бързо се осъзнае това от нейните лидери, толкова по-добре ще бъде за самите тях. Най-силното оръжие срещу интригите е да не влизаш в схемите на онези, които ги кроят. &bdquo;Пленум на истината&rdquo; може да звучи добре само в ушите на политически наивници или на онези, които имат интерес да се каже само онази част от истината, която ще тласне партията в определена посока и ще настрои едни хора срещу други.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Вярно е, че Станишев носи най-голямата отговорност за избора на Пеевски за шеф на ДАНС и това нанесе огромна щета на управлението и на самата БСП. Това наистина беше проява на изумителна глупост, както казва един добър анализатор и близък приятел. Но също така е вярно, че правителството на Пламен Орешарски бе по-добро от първото и второто правителство на Бойко Борисов, а коалицията с ДПС бе единствената приемлива възможност към онзи момент. Тя пресече вълната ГЕРБ и успя да свие перките на Борисов, който се беше наканил да вземе пълно мнозинство в парламента. Кабинетът &bdquo;Орешарски&rdquo; бе по мярата на българските възможности. Без патологията и пълната деформация, която ГЕРБ и Бойко Борисов причиняват на държавата.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Всичко беше що-годе приемливо до момента, в който ДПС не реши да се обърне към ГЕРБ, най-вече заради външни, геополитически причини, свързани с агресията на Щатите в Украйна и опитите на администрацията на Обама да елиминира политически Путин. Това повлече &bdquo;Южен поток&rdquo; и разбърка доста ситуацията, за което БСП не носи особена вина. Напротив, в много важен исторически момент левицата спаси България от много по-лош сценарий. Имам предвид така наречената банкова ваканция, предлагана от ДПС, ГЕРБ и президента Плевнелиев след началото на скандалите около КТБ и ПИБ точно преди една година. Ако тогава Сергей Станишев не бе лидер на БСП, Михаил Миков председател на Народното събрание, а левицата не се бе противопоставила рязко на това безумие, България щеше да бъде хвърлена в тежка криза, подобна на онази от 1996&ndash;7 година. Не вярвам онези, които се канят да говорят истината на предстоящия пленум, да си спомнят точно тази част от нея. Време е БСП да погледне в бъдещето и да намери мястото си в него, а не да потъва в екзистенциални въпроси, които дори не са й по силите. БСП не е умряла, но някой упорито се опитва да я самоубие. Партията има големи вини в миналото, които явно ще трябва да изкупва днес, защото остана единствената демократична политическа сила в тази окупирана от мутри територия, която все повече прилича на бананова република.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • Радев

    26 Юни 2015 22:56ч.

    В настоящата си кондиция БСП трудно може да мисли за нещо повече от запазване на второто място пред дишащото във врата й ДПС, което ако реши, може без проблем да извади дори по-голям брой избиратели. На изборите през май 2013 г. за първи път в живота си /имам право да гласувам от 1995 г. и не съм пропускал да упражня вота си на всички избори от тогава/ гласувах за тази партия с ясното съзнание, че ако дойде на власт, това може да стане само в коалиция с крайно неприятното ДПС. Въпреки това го направих само и само да не се върне на власт най-противното за мен същество в българската политика - Бойко Борисов. Със сигурност на едни бъдещи избори пак ще го направя, но само и единствено поради горепосочената причина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    26 Юни 2015 23:23ч.

    Тежко е, когато БСП(БКП) се срутва. Ще пишем, какво да се прави - средствата и финансовите потоци задължават. Иначе същият Дачков поне три пъти досега публикува статията на И.Костов от есента на 1989г., насочена към преосмисляне на политиките, преди всичко икономическите, водени тогава в България. Тогава имаше само БКП и нищо друго. Как да пресъздадем тогава тази загриженост на Дачковците за комунистите в България днес ? И дали тази загриженост не е плод изцяло на материални влияния, тъй да ги наречем ? Свенливоост, смиреност, лоялност - това са качества, които изцяло липсват при комуноидните подлоги. Към самите себе си дори. Защото парите са техният Господ. И няма мърдане назад. Защото тези пари са мафиотски пари - от рекет, от проституция, от наркотици, крадени държавни такива. Иначе кой го интересува дали е Миков, Овчаров, Станишев, Първанов - до един Путин/КГБ пешки. Тъпи, но верни на Путин предатели към България. Не е лесно да ги вземеш под закрила - моментално става ясно, че си лайно. Но след като вземаш хляба си от ръцете им, ще ги целуваш. Съдба.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГМ

    26 Юни 2015 23:27ч.

    Браво Дачков! Много точен и изчерпателен анализ за състоянието на БСП! Да се надяваме,че разумът ще надделее и няма да допуснат Румен Овчаров да диктува дневния ред на партията! Да, Овчаров е интелигентен,но за повечето хора той не е представител на лявата идея!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Форма и съдържание

    27 Юни 2015 0:26ч.

    Цитат: \&quot;Партията има големи вини в миналото, които явно ще трябва да изкупва днес, защото остана единствената демократична политическа сила в тази окупирана от мутри територия, която все повече прилича на бананова република.\&quot; Макар и с десни убеждения, подкрепям тази теза отдавна, не съм вярвала, че един ден ще го кажа, но е така, не бива да си затваряме очите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • алексей петров

    27 Юни 2015 1:11ч.

    добре яворе, БСП има само един силен коз /играч/ срещу организираната престъпна група ДПС -ГЕРБ. ...,и това е.... РУМЕН ОВЧАРОВ, който не беше уволнен от Станишев, а ДПС поставиха условие да продължат да крадат Булгартабак и Овчаров който беше за продажба през борсата, а не на Пеевски и КТБ им каза - Чао..,Станишев сам нареди с турците правителство, заедно с КТБ и обрече партията на поредния кинжал в гръб,защото на тях не може да се разчита - резаци и доносници

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аз

    27 Юни 2015 1:43ч.

    Е на това му се казва хамелион. Колкото и да превъзнася БСП като демократична партия,никой нпма да повярва,че мъртвец ще възкръсне.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дачков падна на дъното!

    27 Юни 2015 3:22ч.

    Тоя безплоден толуп се вдъхнови най-сетне и написа за .... Пленума на БСП! Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поморийски

    27 Юни 2015 4:40ч.

    слаб анализ с елементи на поръчковост

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Jean Claude

    27 Юни 2015 5:42ч.

    Гади му се от клишарите,делящи хората на \&quot;комунисти\&quot; и \&quot;гуеми дИмУкрати\&quot;. На подобни им пожелавам лека нощ и приятно мразене. Подкрепям социал-либералната политика и нямам нищо против умерената дясна политика. Когато една нация има стабилна и справедлива социална система, развиваща се в демократични условия с либерализиран пазар, то тогава населението й е продуктивно и има желание, сили и вяра както за индивидуален, така и за колективен успех. Талантът е стимулиран, защото има почва да се развива и да печели. Някои успяват, други не, но системата не те изхвърля в канализацията. В тези страни, кухите етикети и омраза на база \&quot;мръсен комунист\&quot; и \&quot;долен капиталист\&quot; не съществуват.Обшествата отдавна са излезнали от идеологическия примитивизъм. Само, че в нашата територия този примитивизъм е материята,от която се хранят личните интереси. Той структурира поведението на \&quot;политиците\&quot;, които нямат нужда от успяващ народ, а от разединен такъв с отвлечено внимание, спуснат в атавистични импулси .По практично е, защото никой не ти чете, нито ти следи дали предизборната ти програма, реално е апликирана в реалноста.На никой не му и пука за това, защото народът смята , че да живееш като скот е нормално, а \&quot;успехът\&quot; е резервиран за крадците, мутрите, политиците и циците. Самозадоволява се с моментни парвенюшки изблици, но нищо в дългосрочен план.Тук, няма дясно и ляво. Малцина са тези, които зная реалната същност на едното и на другото. Хайек и Кейнс, Пикети, Фридман Тирол..Не бе, не са артисти, марка спегети, кетчуп или австрийски футболен отбор. Тук има само едни удобни етикети, базирани на конюктурна омраза. Като заклеймиш някой за комунист, прави ли те това автоматично демократ, либерал, капиталист, по-интелигентен,красив, по-успеваем....Трънки....Та анализът на Дачков е добър. Не защото се превъзбуждам от социалистическта партия, която поетично осира почти всичко, до което се докосне, а имено защото е олд-скул. Някак си наивна, съответно все още идеалистична. Говоря за голяма част от електоратът и за микроскопична част от функционерите. Но идеологията й е по-скоро ясна.Сегашнта слънце центричната управляваща сбирщина е балонен параван за цоцане с \&quot;десен\&quot; етикет, претоплен за наивници. Кой цецка, цоко и боко ли..Аре моля ви се...Десни...ха ха. Та, докато тази интелектуална свинщина се води на власт, щом соцовете са единствената реална алтернатива, трябва да се направи всичко възможно боколандия да изчезне.Това ще е първата стъпка, за да започне дългият път към завръщането на България. Тогава ще дойде времето на истинските десни и леви.Уж....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Jean Claude

    27 Юни 2015 5:48ч.

    Гади му се от клишарите,делящи хората на \&quot;комунисти\&quot; и \&quot;гуеми дИмУкрати\&quot;. На подобни им пожелавам лека нощ и приятно мразене. Подкрепям социал-либералната политика и нямам нищо против умерената дясна политика. Когато една нация има стабилна и справедлива социална система, развиваща се в демократични условия с либерализиран пазар, то тогава населението й е продуктивно и има желание, сили и вяра както за индивидуален, така и за колективен успех. Талантът е стимулиран, защото има почва да се развива и да печели. Някои успяват, други не, но системата не те изхвърля в канализацията. В тези страни, кухите етикети и омраза на база \&quot;мръсен комунист\&quot; и \&quot;долен капиталист\&quot; не съществуват.Обшествата отдавна са излезнали от идеологическия примитивизъм. Само, че в нашата територия този примитивизъм е материята,от която се хранят личните интереси. Той структурира поведението на \&quot;политиците\&quot;, които нямат нужда от успяващ народ, а от разединен такъв с отвлечено внимание, спуснат в атавистични импулси .По практично е, защото никой не ти чете, нито ти следи дали предизборната ти програма, реално е апликирана в реалноста.На никой не му и пука за това, защото народът смята , че да живееш като скот е нормално, а \&quot;успехът\&quot; е резервиран за крадците, мутрите, политиците и циците. Самозадоволява се с моментни парвенюшки изблици, но нищо в дългосрочен план.Тук, няма дясно и ляво. Малцина са тези, които зная реалната същност на едното и на другото. Хайек и Кейнс, Пикети, Фридман Тирол..Не бе, не са артисти, марка спегети, кетчуп или австрийски футболен отбор. Тук има само едни удобни етикети, базирани на конюктурна омраза. Като заклеймиш някой за комунист, прави ли те това автоматично демократ, либерал, капиталист, по-интелигентен,красив, по-успеваем....Трънки....Та анализът на Дачков е добър. Не защото се превъзбуждам от социалистическта партия, която поетично осира почти всичко, до което се докосне, а имено защото е олд-скул. Някак си наивна, съответно все още идеалистична. Говоря за голяма част от електоратът и за микроскопична част от функционерите. Но идеологията й е по-скоро ясна.Сегашнта слънце центричната управляваща сбирщина е балонен параван за цоцане с \&quot;десен\&quot; етикет, претоплен за наивници. Кой цецка, цоко и боко ли..Аре моля ви се...Десни...ха ха. Та, докато тази интелектуална свинщина се води на власт, щом соцовете са единствената реална алтернатива, трябва да се направи всичко възможно боколандия да изчезне.Това ще е първата стъпка, за да започне дългият път към завръщането на България. Тогава ще дойде времето на истинските десни и леви.Уж....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чугун

    27 Юни 2015 6:42ч.

    Хайек и Кейнс не вървят хич заедно, хеле пък Пикети и Фридман. Нито БСП в сегашния си вид и класическата социалдемокрация. ПО мое скромно мнение, провалът на социализма беше преди всичко идеен провал, липса на истинска лява теория и разбиране на света. Вместо това имаше нагласяне на някакви схоластични постулати към деиствителността. Оттам , в този идеен вакуум, избуя номенклатурата, която просто и тъпо, но много ефикасно, приватизира всичко, продаде го, изнесе парите и и закри ненужната вече държава. Това е обща картина, у нас светим с нейната отразена светлина, където се намеси и геополитиката и приобшаването ни към ЕС и НАТО. В тези условия БСП официално декларира преминаване от комунистическа към социалдемократическа идеология, от която си няма хал хабер и която няма и почва у нас.БСП води някаква пародия на политика, по дълбоката същност на която е, че тя ( БСП) е търговска фирма по преработка на левия вот за целите на САШ и Европа, в този порядък. За \&quot;вкарването\&quot; на левия вот в руслото на колониалната политика на новите сахиби, за което и Първанов, и Станишев си получават платата. Мисля че в крайна сметка целта е БСП да се сведе до 4-5% и се превърне в много \&quot;европейска\&quot; партия с предсатвителни парламентарни функции, до тогава и мнозинството от членовете й ще са си отишли по естествени причини. Ето защо, нито на този, ниото на който и да е пленум няма да видим реален анализ, реален план ( според какви цели?), реален идеологически пробив или намиране на лява идентичност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Беларус МТЗ-2

    27 Юни 2015 7:45ч.

    Дачков, имаш няколко попадения. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\&quot;Като чуя, че на партийно събрание ще се говори за истини, а не за политики, веднага ми става ясно, че работата отива на зле.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\&quot; Досега съм видял само една политика която тази партия провежда последователно и това е циганизирането на България. Ако ти си видял някакви други политики, би било интересно да ги споделиш, в някоя от следващите си статии например. Това е важно, защото смисъл от една партия има само когато прави политика. Да спреш Бойко Борисов може да е временна цел, но не и политическа стратегия. И още нещо интересно. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\&quot;Тя пресече вълната ГЕРБ и успя да свие перките на Борисов, който се беше наканил да вземе пълно мнозинство в парламента.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\&quot; Това е индиректно признание за Костинбродската манипулация, което трудно ми се връзва с идеята за \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\&quot;единствената демократична политическа сила\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\&quot;. По скоро това е знак, че тази партия никога няма да се откаже от прийомите на своето богато, мракобесно минало!!!...Поздрав - https://www.youtube.com/watch?v=0Hlc3v_xiKY

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Links2 - 3 - 4

    27 Юни 2015 16:40ч.

    Откакто Явор се включи в кръга ,захранван от Моника Станишева, прави всичко възможно да защити линията Станишев.няма да се спирам на елементарните лъжи и манипулации в статията, но ще дам един пример за необходимостта от такъв пленум - Представете си ,че колата ви е със спукана гума, от двигателя и пуши, отделно фаровете не работят, но все още се движи.какво ще предпочете - да продължите със счупената кола, пък докъдето издържи или ще спрете и я оправите?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • писачо-драскачо

    27 Юни 2015 18:16ч.

    Поръчковите статии смърдят отдалече. Гнили аргументи, малоумни изводи, но важното е да се оправдае и продължи финансирането, защото друг мотив за написването на статията не виждам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ММ

    27 Юни 2015 19:04ч.

    До прочитането на тази статия допусках,че лицето Дачков работеше и работи за идването на Бойко Борисов на власт от глупост.Сега е ясно,че е част от мръсния сценарий,в който журналистите имат съшествена роля,за създаване на опозиция с антикомунистически облик.Каквото е и ГЕРБ.Това обяснява постоянното му втълпяване,че Бойко Борисов е десен,антикомунист,мутра и пр.А той печели избори както си иска.Защото българите предпочитат мутрата пред комуниста,разбирай БСП.Разбира се,че отново са излъгани.Бойко,Сергей,Михаил и т.н са произлезли от едно и също място и работят за една и съща кауза,неимоверното обогатяване на шепата олигарси,произлезли от висшия ешалон на бившата БКП,за сметка на милионите българи живеещи в бедност.Независимо дали са сини или червени...Затова в своите \&quot;анализи\&quot;,лицето Дачков никъде не акцентира върху комунистическото минало на Борисов.А и след като прочетох по-горе,че БСП е единствената демократична сила в България и че Украйна е окупирана от САЩ ,коментара по-нататък е излишен...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • читател

    27 Юни 2015 19:44ч.

    Тази сутрин Овчаров гостуваше на Диана Найденова по Нова тв. Няма никаква логика тя да го кани точно сега, ако това не е платена реклама. Дачков е уцелил в десятката

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • от бегъл поглед се вижда, че

    27 Юни 2015 21:35ч.

    за пореден път дачков показа лицето си - смръдлив анус. не можеш да се бориш срещу природата. какъвто се е родил и какъвто са го възпитали - такъв си е. анус.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • дачо яворов

    28 Юни 2015 0:46ч.

    Абе, тоя охранен шопар на синмкаат, наистина ли е Явор Дачков? Наистина ли е този, който, като пръв седесар и после отявлен костовист, громеше безмилостно комунистическата парлтия и неизброимите й, фатални за народа ни престъпления? Наистина ли този охранен шопар на снимката е Явор Дачков? Защото, ако е той, задължително трябва да бяга веднага на 4-ти километър или в Карлуково! Този хубавец не е нормален, меко казано, той е опасно луд! Само един опасно луд човек може да нарече престъпната и кървава комунистическа партия \&quot;демократична\&quot;! Или опасно луд, или продажен и подкупен мерзавец, който винаги си е бил такъв, но се е прикривал! И се е присламчвал там, където плащат по-добре! този нагъл простак, Дачков, който дължи пари на половин София, е измамник и измекяр! Достатъчно лази в краката на Алексей Петров и му лижеше задника, сега явно е сменил политическата посока и се е насочил към комунистите! Не е прост, знае, че парите са у тях! В тяхната партия са всички банкери, олигарси, милионери и прочее пресъпници! И ти да ивдиш, искал да спасява комунистическата партия! Ти да видиш, отдаденост към комунистическата идея и саможертва! Ами, да ходи да ги спасява! Впрочем, Яворчо, мерзавецо хамелеонски, я се кандидатирай ти за председател на комунистическата партия! Като нищо може и да я спасиш! А, колкото до резила, ти и без това отдавна си оттекъл в клоаката на догановския клозет!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • За каквото плаща Моника (Станишева) на това ще играе Дачков

    28 Юни 2015 4:14ч.

    Затова е тръгнал \&quot;да спасява\&quot; Партията-кърмилница. Защото на Станишката му падат акциите. Иначе на него вече отдавна не му пука какво ще помислят нормалните хора - сам го е определил \&quot;В България колокото по-голям идиот си, толкова по-добре живееш\&quot; И започна да живее по идиотски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до др. Jean Claude, поредният клеймител на \&quot;пещерния антикомунизъм\&quot;

    28 Юни 2015 4:27ч.

    Онези страни, в които \&quot;кухите етикети и омраза на база \\\&quot;мръсен комунист\\\&quot; и \\\&quot;долен капиталист\\\&quot; не съществуват.\&quot; не са имали 50 години болшевишки експеримент, оставил зад себе си пустош - икономическа и морална, оставил ДЕСЕТКИ МИЛИОНИ ЖЕРТВИ. Но затова пък повечето от тях са пострадали (макар и закратко) от нацизма. И макар \&quot;отдавна са излезнали от идеологическия примитивизъм.\&quot; ако някой крипто розовушко като горния им каже че страдат от \&quot;пещерен анти-нацизъм\&quot; - ще го изядат с парцалите. Но сигурно на др. Jean Claude я дядо му, я баща му са били \&quot;комуняги\&quot; - и той сега е подплатил с идеология гузното си политическо наследство (бидейки неспособен да се отдели от него). Също като Дачков, впрочем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • .

    28 Юни 2015 5:46ч.

    В предаването на Диана Найденова по НТВ между ушите ми мина признанието на Овчаров, че някои нередни неща е извършил от наивност. Той да си изкара всички подписани от него договори и да обясни към всеки какви комисионни е получил и наивност ли ги е прибрал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Jean Claude

    28 Юни 2015 5:49ч.

    Ха Ха, Господине, Госпожо, знаете ли, че е невероятно забавно да четеш някой, чиято злоба и явна липса на аргументи избива в предвидим, клиширан, предъвкван псевдо профайлинг. Ха ха....Пожелавам Ви да сте жив(а) и здрав(а) и бързо да спечелите битката ви с липсата на съвремие и аналитичност. Приятен път.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Jean Claude,

    28 Юни 2015 7:38ч.

    Горе коментиращ се е опитал да ти предаде нещо,от което не си разбрал много.Аз ще ти го кажа по-просто:..Глупав си като тухла...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Petronius

    28 Юни 2015 20:22ч.

    БСП е бита карта, каквото и да се опитва да прави.Интелигентните хора на България отдавна са прозрели антинародната й същност, така че \&quot;пленумът на истината\&quot; е нищо друго, освен поредната борба за власт и пари - шоу от рода - много светкавици, малко дъжд!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    29 Юни 2015 1:04ч.

    Сравнително добър коментар на Дачков. Прав е, че сега е точния момент една претендираща за лява партия като БСП да заеме мястото си на най-голямата и яростна опозиционна сила, която ще се нагърби да свали от власт управляващите. Това обаче едва ли ще стане и БСП едва ли ще се отърси от вътрешните си противоборства и безвремието и апатията които са я обхванали. Преди всичко БСП има да решава едно основно почти непреодолимо противоречие, свързано в известна степен и с лявата идеология и то е, че много от кадрите и са по-скоро с манталитета, начина на мислене и стандарта на живот на десни \&quot;хищници\&quot;, а не на лявомислещи хора. Добре е да не се обръща внимание на истеричните напъни на тролчетата под чертата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • gogo

    29 Юни 2015 4:36ч.

    Знае се, че Явор Дачков не е първи фен на БСП и на лявото като цяло. Прави му чест, обаче, задълбочения анализ и оценката по достойнство както за Станишев, така и за неговия антипод, Овчаров. И двамата са умни, но докато Станишев е на по-високо ниво като идеолог и политически ръководител, то у Овчаров повече работи технократското и, нека си го кажем, далаверата!Никой в България няма право да подценява постигнатото от Станишев! Та той стана безспорен лидер на ПЕС във време, когато бе най-черната овца у нас и за свои, и за чужди!За миг само си представете какви панаири и тържества ще настанат, ако да речем хипотетично Борисов е избран за лидер на Народната европейска партия!Разбира се, това посмъртно не може да се случи, защото, както би казал Димитри Иванов, тях ги делят вагони непрочетени книги - от Борисов, разбира се.Още един факт в коментара на Дачков му прави чест - БСП е единствената партия с идеология, всичко друго в нашата политика са мутренско-далаверажийски обединения или, както вече бившият член на централното ръководства на БСП, Антон Кутев каза - другите политически формации не са партии, а проекти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Евлампия

    29 Юни 2015 8:14ч.

    Отличен анализ, Дачков!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Краси Миланова

    29 Юни 2015 16:07ч.

    Както бях споделила преди време, благодаря ти, Дачков, за точния анализ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ерос

    29 Юни 2015 19:36ч.

    Много добър анализ. Изключвам разбира се консататцията \&quot;Агресия на щатите в Украйна\&quot; която ми идва в повече, но всичко останало си е точно така. Поздравления!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Смислов

    29 Юни 2015 23:07ч.

    В окупираната от мутри територия, приличаща на бананова република, каква ли е журналистиката?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво, др. Дачков

    30 Юни 2015 6:16ч.

    Най-хубавия анализ.Най-страхотния анализ.Най-верния анализ.Отличен анализ! Най-превъзходния анализ...Благодарим Ви другарю Дачков!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • социалист

    30 Юни 2015 21:06ч.

    Няма значение кой пише, какво пише. Дачков е улучил доста от проблемите на БСП. Аз отдавна считам, че на БСП не и се разрешава да провежда каквато и да е политика, различна от дясната. Всеки опит за самостоятелна политика вади БСП от властта. БСП много лесно може да се върне във власта ако разработи определени политики и ги предложи на обществото, а тя може, просветените кадри са в тази партия. Просто трябва да се предложи на обществото политика за справяне с циганския въпрос, защото всички страдат от него, политика по отношение на здравеопазването, политика по отношение някои структурноопределящи отрасли като селско стапанство, туризъм, електропроизводство, електропренос и т.н. Тези политики трябва да се предложат на обществото и да се подложат на обсъждане. В тях трябва да се каже какви законови проблеми има за тяхното fсъществяване, да се изготвят законопроекти, срокове и финансов ресурс и т.н. Сегашните предизборни програми са \&quot;ала бала\&quot;. Когато се готвиш за избори година преди това трябва да говориш за тези политики. Тогава няма да съществиват личностни проблеми. Няма значение кой ще изпълнява политиката- дали ще се казва Овчаров или Стойнев и т.н. Някой да е информиран, каква ще е здравната реформа която ще прави Москов? Всичко се прави на парче, няма дългосрочна политика, няма заложени критерии за оценка на въздействие върху обществото и т.н.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • водач на МПС

    01 Юли 2015 1:37ч.

    Ми не е така. Аз не знам кой му ги втълпява на Явор Дачков тези съждения. Тук иде реч за събития от друг характер и от друго естество. Какви са те ли? Тайнството се състои в бъдещи събития. Като например. Русия предвижда инвестиции в размер на трилиони. Не милиарди, а трилиони. Веднъж 600 милиарда, втори път за 400 милиарда , още веднъж за 300 милиарда, предстои инвестиция за 500 милиарда... И така нататък. Както и да ги смятаме, сметката доближава до към 3 трилиона. Не рубли, а американски долари. Кой в днешно време би могъл да извади и да инвестира такава сериозна сума ? Кой ? Освен това не бива да забравяме и действията на страни като Америка или държавите от Е С. Америка ако изостане, Барак Обама свършва точно като J F K. Евросъюзът като феодална система колко дълго смятате, че ще продължи да бъде като строй ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи