Тома Биков: Не съм казвал, че държавата ще финансира само позитивни филми. Това е фалшива новина

Тома Биков: Не съм казвал, че държавата ще финансира само позитивни филми. Това е фалшива новина
Твърдя, че публикацията на в. „Сега” е не просто извадена от контекста информация, но и класическа фалшива новина, с фалшиво заглавие и фалшиви цитати, която подведе редица коментатори и анализатори да изградят анализите си на погрешна основа. Доказателство за това е стенограмата от заседанието на Комисията за култура и медии, която ще цитирам по-долу, пише депутатът от ГЕРБ Тома Биков във Фейсбук.

 

Снимка: Фейсбук

 

Ето пълният текст на позицията му:

 

На 29 октомври 2018 година, в. „Сега” публикува статия озаглавена „Държавата ще финансира само позитивни филми”. Статията е посветена на последното заседание на Комисията по културата и медиите. В статията написана от журналиста Светослав Спасов, която е посветена на мен, под формата на цитати са публикувани „мои” думи, които никога не съм изричал. Тя започва със следния абзац: „Държавата трябва добре да помисли дали има полза от това да финансира разнообразни филми и сериали, или нейният интерес е да дава пари само за положителни и имиджови продукции. Останалите трябвало да се правят преимуществено с частни средства. Това каза депутатът от ГЕРБ Тома Биков в комисията по култура и медии при гласуването на първо четене на промените в Закона за филмовата индустрия”. 

 


Твърдя, че публикацията на в. „Сега” е не просто извадена от контекста информация, но и класическа фалшива новина, с фалшиво заглавие и фалшиви цитати, която подведе редица коментатори и анализатори да изградят анализите си на погрешна основа. Доказателство за това е стенограмата от заседанието на Комисията за култура и медии, която ще цитирам по-долу. Моето изказване беше направено в контекста на предложение на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори. Предложението накратко беше следното – държавата да участва във финансирането на филмови продукции на частните телевизии. Моето изказване беше в отговор на това предложение и след него от АБРО се съгласиха с казаното от мен. Не съм правил нито предложение за промени в закона, нито пък съм предлагал нов закон, както писаха някои медии, подведени от фалшивата новина произведена от в. „Сега”. Просто направих изказване по време на дискусия в комисията, което е част от работата ми като народен представител. 

 


С изненада прочетох невярната информация на в. „Сега”, който до вчера смятах за сериозна медия и достоверен източник на информация. Нещо повече, редица коментатори на в. „Сега” често осъждат произвеждането на фалшиви новини и декларират, че се борят срещу тях. Истината е, че най-лошите фалшиви новини са тези, които се произвеждат от официални медии, какъвто е случаят с публикацията на в. „Сега” от 29 октомври. Защото информацията в такива медии се приема безрезервно от читателите, което е и голяма отговорност за работещите в тях. Очевидно част от журналистите на вестника не са на нивото на тази отговорност. Впрочем, докато вследствие на тази публикация бях наричан Гьобелс, Ердоган и Ким Чен Ун, бях потърсен за коментар единствено и само от „Дарик”, за което благодаря. Не държа да получа извинение, защото съм наясно, че политиците сме виновни до доказване на противното, а понякога оставаме виновни дори и след това. По-долу цитирам изказването си пред Комисията за култура и медии и прикачвам публикацията на в. „Сега”. Можете да направите сравнение и да прецените, дали в публикувания материал на вестника има и една вярна дума. Държа да подчертая, че не се отказвам от нито една дума казана пред членовете на Комисията по култура и медии в парламента.

 

Стенограма от заседанието на Комисията за култура и медии, проведено на 25 октомври 2018 година.

 

Господин Председател, уважаеми колеги, аз подкрепям това, което и господин Рашидов каза. Бих го допълнил по-скоро концептуално.

 


Аз съм съгласен, защото сериалите са факт, те се гледат и според мен се гледат много повече, отколкото филмите, произведени от Националния филмов център и след като има такъв факт, на него трябва да се обърне внимание.

 


Разбира се, държавата трябва да постави своите условия и то не само процедурно, не само откъм финанси и пазарни условия, а защо й е на държавата да инвестира в сериали. Първо трябва да отговорим на това и тук говоря от гледна точка на държавата. Само за да стимулира някаква по-масова култура или да постига други цели? Има такива примери в наши съседи.

 


Например, така наречените турски сериали, които играят ролята на мека сила в региона и това е много сериозен политически въпрос и перфектно изпълнена политическа стратегия през сериали. Аз съм абсолютно сигурен, че България има полза от такъв тип своя политическа стратегия, включително и през разпространяване на тези сериали извън страната, но въпросът е какъв образ на страната гоним, защото „Под прикритие“, който е един много хубав сериал за гледане, ако беше произведен от частна медия бих го приветствал, но произведен от обществената телевизия с държавни пари и рекламиращ страната като дестинация за наркотици, проституция и алкохол, ми се струва малко не добра инвестиция от страната на държавата. Иначе филмът е хубав – и актьорски, и режисьорски, и сниман добре, всичко е хубаво, но държавата няма полза от такава инвестиция.
Може да се правят такива сериали с частни пари. Когато се правят с държавни пари, държавата трябва да има цел и аз съм съгласен да участваме, ако щете, и в дискусии, и в дебат за това каква да бъде целта на тази инвестиция и след като имаме цел би могло да се направи инвестицията и оттам нататък вече да се проследи до колко целта се изпълнява и до колко ефективно тази инвестиция се връща, защото тя ще се връща под други форми – през туризъм, през бизнес среда, през влияние в други държали или изграждане на добър образ и така нататък.

 

 

Коментари

  • Чезаре Ламброзо

    30 Окт 2018 16:24ч.

    Стенограмата не показва нещо по-различно от публикацията в "Сега".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    30 Окт 2018 17:29ч.

    Не го ли е казал? Наистина? И тоя не беше ли преди някакъв седесар? Понеже не го знам, а и не искам. Кой правеше само позитивни филми едно време, бяха го нарекли “социалистически реализъм”, за да се различава от критическия такъв, понеже беше възхвалителен. На възхвала го докарваха, с реализма малко дефицит имаше, хроничен. И на тоя му се е харесало значи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • това момче

    31 Окт 2018 6:53ч.

    е изключително аморално ......защо изобщо говорим за него.../пък какво остава - С него!!/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хамелеон

    31 Окт 2018 17:15ч.

    ВЪЗХОДА НА ЦВИНОКИО............................. Тома Биков обсъждал с Ленин филм за Цецо Цветанов, а ние... https://frognews.bg/novini/toma-bikov-obsajdal-lenin-film-tsetso-tsvetanov-nie.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мая

    31 Окт 2018 18:59ч.

    Всъщност е казал точно онова, за което съобщава в. "Сега". Ама че безочие! Не знам дали е бил сеседесар Т. Биков, но много добре си спомням, че преди години беше от придворните на Кунева.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник "Сега"

    31 Окт 2018 21:35ч.

    е за интелигентни читатели, а не за такива като Биков.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Към Тома Биков

    31 Окт 2018 22:54ч.

    Пич, даваш ли си сметка какво бъдеще те очаква, когато падне Борисов?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ПЕЗЕВЕНК

    01 Ное 2018 10:12ч.

    Тея управляващи ПЕЗЕВЕНЦИ никога не са казвали това, което са казали!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • горанов, горанов

    02 Ное 2018 10:24ч.

    този наглец надминава всички от обкръжението му по мерзост и слугинаж

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Венцеслав Атанасов

    02 Ное 2018 12:47ч.

    Ако се напише сценарий отразяващ поведението на г-н Биков,ще се получи сполучлив порно сериал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи