Нинова: Това, че имаме различия с ПЕС не ни прави антиевропейци

Нинова: Това, че имаме различия с ПЕС не ни прави антиевропейци
"Приемам упрека ви, че сме различни от ПЕС. Това прави ли ни антиевропейци? Добре, с кого да се съобразим? С българския народ, с българския национален интерес, с решение на конгреса на БСП или с интереса на всички партии в ПЕС? Второ, тук партията решихме ли, че сме против Истанбулската конвенция? Извадила съм всички гласувания и изказвания на Сергей и на ПЕС по този въпрос. Не са лицеприятни. И аргументът, че тази тема е затворена, защото има решение на КС, не е верен, защото след решението на КС накараха българските деца да попълват дали са момче, момиче или нещо друго. И след решението на КС се говори за родител 1 и родител 2. Трето, Пактът за миграция. Според ПЕС, извадила съм си цитати, те приветстват пакта и казват, че не е проблем за България и Европа. Ние, БСП, имаме ли позиция по този въпрос, какви са настроенията в България? Нашите хора там кого ще представляват и кой ще ги избира? Мнението и достойнството и националния интерес на българина или общите намерения на ПЕС ще отстояват те? Това прави ли ни антиевропейци? Колко други социалистически и социалдемократически партии в Европа заеха същата позиция?" Това казва в заключителната си реч пред пленума на БСП лидерът на партията Корнелия Нинова, която публикува целия текст в профила си във Фейсбук.

 

 

Питате как може БСП да има председател на Партията на европейските социалисти и да не го уважава. Как може той да не е водач на листата или в листата. Другари, напомням ви, че Сергей получи нашата номинация, нашето признание и сила, за да бъде отново президент на ПЕС, т.е. ние сме изразили уважението си към него, смятайки, че той трябва да има още един мандат начело на ПЕС.

 

Но това по никакъв начин не обвързва постовете президент на европейско ни семейство и евродепутат от определена държава. Ето как се случва в Европа. Джоузеф Дол – председател на Европейската народна партия, не е евродепутат и казва през 2014 г., че прекратява мандата си като председател на групата на ЕНП в европейския парламент, за да може да отдаде цялото си време като председател на ЕНП, да даде силите си за стабилизиране на семейството на ЕНП и не е евродепутат.

 

И когато ни обвиняват от ГЕРБ, както някои предричат, че президентът на ПЕС не е водач на листата, имаме отговор – кога ГЕРБ или друга партия от ЕНП ще издигне Джоузеф Дол като евродепутат, след като той коректно и интелигентно казва, че се оттегля, за да работи за политическото семейство на ЕНП и не иска да съчетава двата поста.

 

Сигурно знаете, че сме имали президенти на ПЕС, които не са евродепутати, например Пол Расмусен или Робин Кук. АЛДЕ – другото политическо семейство в Европа днес – също председателят Бален заявява ,че няма да се кандидатира за евродепутат,защото иска да се съсредоточи върху работата си като председател на цялото политическо семейство.

 

Забележете какво казва: „поглеждайки предизвикателствата, пред които е изправен ЕС и предстои да се изправи новият европейски парламент, смятам, че е време Европа да се промени и реновира. Мога и извън ЕП и ще работя за сближаване на европейските сили за следващите избори, ще бъда отдаден на европейските либерали, без да съм евродепутат“.

 

Така постъпиха лидерите на другите европейски семейства. Т.е. аргументът президент на ПЕС и задължително и евродепутат не е задължителен. Освен това, колеги, кое е по-добре – да имаме един българин на два поста едновременно или да имаме двама българи на два поста в Европа. Аз мисля, че второто, да разширим присъствието си и да имаме повече представители на БСП На високи европеиски постове. Прав е другарят Пирински, че ходя на срещи на Вишеградската четворка, които вече станахме шестица, след като освен БСП последния път се присъедини и Хърватия, очакваме и още.

 

Уверявам ви, че там позициите по много европейски въпроси не са еднакви. По някои от тях те са на общо мнение с БСП, по други – имаме различия. Аз ви предлагам да освободим другаря Станишев от неудобството да съчетава мнението на всички партии в ПЕС и да изразява мнението на БСП, които понякога са различни и ще продължават да бъдат различни. И не само БСП – ПЕС, така е със Словакия – ПЕС, Чехия – ПЕС по различни въпроси.

 

Смятам, че той ще се чувства много по-спокоен, като изразява общите позиции на нашето семейство, а не е притискан от нас, една партия, да изразява само позицията на БСП. Пак ще цитирам другаря Пирински, който казва – изпращаме хора, които изразяват България, българския интерес и БСП, а невинаги Сергей може да го направи спокойно, защото постът му на президент на ПЕС изисква друго. Изисква компромиси, съгласие и въобще много по-сложна задача.

 

Следващият аргумент, който се чу – гражданска квота. Другари, извадих стенограмата от 13 май 2009 г., заседание на Националния съвет. Другарю Дъбов, Вие говорите и заедно със Сергей много упорито убеждавате членовете на бюрото, и на Националния съвет колко е важно да ни води гражданска квота, а не партийна в лицето на Ивайло Калфин.Изтъквате същите аргументи, които ние сега изтъкнахме – да разширим ветрилото. А сега сте точно на обратното мнение. В рамките на 17 страници е стенограмата на Националния съвет и вие имате много силни аргументи, които подкрепям днес.

 

Казвате, че трябва да търсим обединение, не разделение. Разбира се, винаги ще бъдем по-силни, ако сме обединени и няма вътрешно напрежение. Въпросът е върху какво се обединяваме. Има едно предложение да се обединим, като си раздадем постове. Малко ми прилича на това, което критикувах в парламента. Управляващото мнозинство е силно и обединено, защото си плаща на ДПС с 8 милиона, на патриотите всеки ден с постове, а сега и на Марешки.

 

Това, което критикуваме там, искате да направим тук ли? Да се обединим просто като си раздадем постове на всички, които търсят лична изява, а не това, върху което ви предлагам да се обединим, а то е политики и се казва „Визия за Европа“. Това е нещото, което може да ни обедини. Многократно чух от Сергей тази седмица, отварям скобата – не приемам никакви аргументи, че ръководството е правило кампания, лично съм забранявала на всеки, до когото съм успявала да стигна, да не излиза и да говори каквото и да е по медиите и ако ми кажете едно такова изказване, което е създало лош ореол на Сергей, излезте и го кажете. Няма да намерите нито едно, въпреки че имаше много желаещи.

 

Казвате, че много са ни близки платформите с Манифеста на ПЕС и много удобно се изпускат различията. Другари, ние тук решихме ли да паднат санкциите срещу Русия? Вие тук обвинявахте ли ни, че не отстояваме достатъчно тези позиции в парламента? Какво мисли българският народ по този въпрос и искате ли да ви кажа колко пъти ПЕС гласува за удължаване и утежняване на санкциите срещу Русия? Как да се обединим?

 

Приемам упрека ви, че сме различни от ПЕС. Това прави ли ни антиевропейци? Добре, с кого да се съобразим? С българския народ, с българския национален интерес, с решение на конгреса на БСП или с интереса на всички партии в ПЕС? 

 

Второ, тук партията решихме ли, че сме против Истанбулската конвенция? Извадила съм всички гласувания и изказвания на Сергей и на ПЕС по този въпрос. Не са лицеприятни. И аргументът, че тази тема е затворена, защото има решение на КС, не е верен, защото след решението на КС накараха българските деца да попълват дали са момче, момиче или нещо друго. И след решението на КС се говори за родител 1 и родител 2.

 


Трето, Пактът за миграция. Според ПЕС, извадила съм си цитати, те приветстват пакта и казват, че не е проблем за България и Европа. Ние, БСП, имаме ли позиция по този въпрос, какви са настроенията в България? Нашите хора там кого ще представляват и кой ще ги избира? Мнението и достойнството и националния интерес на българина или общите намерения на ПЕС ще отстояват те?

 

Това прави ли ни антиевропейци? Колко други социалистически и социалдемократически партии в Европа заеха същата позиция? Защо трябва да се поддадем на внушенията на ГЕРБ, че когато не искаме двойни стандарти в храните, когато искаме достойнство, че когато не искаме децата ни да са трети пол, значи сме антиевропейци? Ама кой определя кое е европейското? Кой казва, че джендър идеологията и миграцията по екологични проблеми е европейско? И ние, видите ли, ще се примиряваме с това и няма да им обясняваме колко са сбъркали и колко те са антиевропейците, защитавайки тази теза.

 

Мога да продължа и с други теми. Например оценката за ГЕРБ и за европредседателството. Ние дадохме ли оценка за европредседателството? Дадохме я. Не беше ласкава. Казахме, че това е един ПР, който те употребиха за лични цели и това не доведе до никакви резултати за българския народ. Да, но Станишев смята, че европредседателството не е провал и че представянето е по-добро, отколкото сме очаквали.

 

Е, добре. Кажете ми другари, ще се съобразим с това, което решите, но как това, което ни обединява – националния интерес, конгресните ни решения, решенията на Националния съвет, могат да се представляват там от хора, които ги отричат?

 

Нали си представяте, че кампанията ще мине само в това – вие тук говорите едно, а там правите друго, нали точно това ни се случва в последните години. Ние постоянно се оправдаваме защо тук сме против санкциите срещу Русия, а там сме за. Защо тук сме против мигранти, а там сме за. Защо тук сме против джендър идеологията, а там сме за.

 

Е, това ли искате да правим два месеца, при положение, че сме на ръба в смисъл да победим, и тези два месеца трябва да направим силна кампания, със силни кандидати, на които хората да вярват, че са изразители на тези политики, а не просто да наместваме места за този или онзи, за да не излезем разединени оттук, ама как ще излезем, зависи от нас.

 

Не можем ли да кажем – да, имаше кандидатури, да спорихме 4 часа и да, демократично с тайно гласуване избрахме единия и вървим зад него? Каква е драмата тука? Трима водачи да изберем, ГЕРБ ще ни нападат по всякакви поводи, нали това ни е ясно? Важно е да застанем принципно зад политики и да кажем – ето това са лицата, които ще отстояват тези политики. Когато имаш разминаване между политики и лица, тогава загубата ни е сигурна. И Сергей, бил си председател на партията, не можеш да предлагаш противоуставно решение на Националния съвет. Другарю Пирински, предлагам гласуването да стане по устав, в който пише, че „Националният съвет определя водача на листата, подрежда и утвърждава листата за членове на ЕП“.

 

Някъде да виждате да пише, че определя водача и втория? Има много достойни издигнати хора, които могат да се състезават за второто място. Нека всички да се явят на това състезание и пак Националният съвет с тайно гласуване ще ги подреди. Защо ще има едни по-привилегировани от други, след като всички сме равни и претендираме за равни права, на какво основание ще редим двама? Решението е ваше кого ще изберете.

 

След моя отвод имаме две кандидатури – на Сергей и Елена, предлагам да следваме устава и волята на партията чрез вашето гласуване, ще реши какво да правим. Имаме шанс да победим, от нас зависи дали ще го постигнем или ще го проиграем в битка на лични интереси. Аз ви призовавам да гледаме голямото – победа на европейските избори, предсрочни парламентарни тук и управление на държавата, каквото сме записали във „Визия за България“.

 

Заглавието е на "Гласове"

 

 

 

Коментари

  • Старите

    18 Март 2019 8:35ч.

    добре уредили се политически кариеристи като Станишев, Пирински, Найденов и др. ще потопят тази партия. Но едва ли някой ще плаче за нея.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Трафик

    18 Март 2019 8:55ч.

    Браво на Нинова. Удря джендърите по всички направления. Тука няма партии. Положението е стигнало до там, че да се спасяваме като нация и като семейни традиции срещу разни еврогейски ценности.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако НИНОВА...

    18 Март 2019 9:19ч.

    поддържа курса, по който е тръгнала - много скоро ще бъде Премиер на България! Харесва ми и ще гласувам за нея!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И тая сигурно има трески за делане.

    18 Март 2019 9:54ч.

    И тя скача според тоягата, но за разлика от предишните лидери поне има мъжко поведение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ерос

    18 Март 2019 9:54ч.

    Глас за Корнелия Нинова!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вера

    18 Март 2019 10:09ч.

    Харесвам Нинова, евала, излезе мъжко момиче, а всичките влечуги около Станишко, начело с Миков пиандето и червени барон Гергов да мълчат! Ама да мълчат и да не говорят глупости защото всичките ТЕ и за чеп за зеле не стават .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иван Митев

    18 Март 2019 11:10ч.

    Устойчивият успех на партиите е със съществена зависимост от централна банка (ЦБ). Сложността на стопанските процеси не позволява на ЦБ да работи без съпътстващи щети. Сега БСП и ПЕС са с еднаква съществена грешка. БСП и ПЕС пренебрегват истината, че наличието на неограничавани щети от ЦБ подсигурява възникването на стопански дисбаланси и катастрофална криза. При запазването на държавната грешка партиите са със съдба на жертви и подсигуряван провал. Устойчивият успех на съответна партия е възможен само с политика за обществено предпазване спрямо щетите от ЦБ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Още се чудя,

    18 Март 2019 11:13ч.

    като се има предвид как Гергов си получи 43-те милиона от Борисов, като се има предвид поведението му и приказките му, с кой акъл Станишев се курдиса в Пловдив да си прави пиар. Нямаше ли кой да му обясни, че по-голям анти-пиар просто не можеше да се измисли. Може и в Пловдив да го одобряват Гергов, но нека прочете малко какво пишат хората за него по другите сайтове. Той е противен на всички точно колкото е противен и Пеевски. Особено след сделката му с Борисов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нинова си върви комплект с троловете, а троловете си личите

    18 Март 2019 11:17ч.

    Нинова не е антиевропеец, иначе нямаше да вложи всичката си злоба в тези евроизбори. Нинова е враг на лявото. Целта и е да унищожи БСП отвътре. Изборите вече ги е изгубила, ако трябва човек да избира между ГЕРБ и БСП, единствената разлика ще е, че Баце се усмихва и дава, а Нинова пръска злоба, щом си отвори устата. Троловете няма да и помогнат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • връщане назад няма

    18 Март 2019 11:25ч.

    Нинова,с теб сме докрай!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Животинска ферма

    18 Март 2019 11:36ч.

    Прасетата заживяли в къщата на господаря, почнали да ходят на два крака, облекли мъжки сака и накрая се сближили с другите господари от съседните ферми. Само овцете не разбрали. Два крака лошо, четири крака добре.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да изясним нещо!

    18 Март 2019 11:36ч.

    Абе що не се влеете станишевците в герб се чудя! Там ще сте си на правилното място! Унищожавала БСП Нинова! Вдигна столетницата от гробищата! Краката трябва да и целуват на Нинова за това! Като гледам как са наскачали станишевските тролове и как хвърлят кал върху жената на която трябва да са благодарни, аз лично си втвърдявам позицията, и призовавам Нинова да изхвърли станишевците от листите! В противен случай няма да получат моя глас! Преди реакцията на станишевците бях решил при всички случаи да гласувам за БСП но при това положение ще гласувам за БСП само ако изхвърли станишевците! Вярвам че и много други потенциални избиратели на БСП мислят като мен! Успех на Нинова! Уникална жена!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Миков не е съвсем прав

    18 Март 2019 11:44ч.

    "Има пълзяща болшевизация в БСП - който не е с нас, е против нас". Така бившият председател на БСП, а сега - член на широкото ръководство на партията (националния съвет) Михаил Миков коментира пред Нова телевизия резултатите от вчерашния пленум, който издигна депутата Елена Йончева за водач на листата на социалистите на евроизборите в конкуренцията на сегашния председател на Партията на европейските социалисти Сергей Станишев. "Политическото отсъства всичко е лично", обобщи Миков. Миков обаче не е съвсем прав. Точният термин не е болшевизация, а фашизиране. Разликата е малка, но от значение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • шишков

    18 Март 2019 11:54ч.

    измиване на ръце от нац.предателство няма - пол.отговорност на бсп за "прехода" и вредните решения на нейните избранници остава

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Станишев е враг с партиен билет

    18 Март 2019 12:04ч.

    Нинова, както си излязла от парламента, направо поемай курс на въоръжена борба. Като я спечелиш, първата ти работа да е да ги насъбереш такива врагове като Станишев и в лагер, без церемонене.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Самият факт,

    18 Март 2019 12:22ч.

    че по всички герберски медии се лее помия от `съратниците по партия` на Нинова е показателно. Същите медии, където Нинова не можеше да припари, но Борисов, Цветанов и щайката на Герб си разтягат локуми непрекъснато. Борисов, разбира се може и да си ги прибере всичките, начело със Станишев, но така като са в БСП е по-лесно да работят за провала на БСП и Нинова. Затова цялата тролска паплач е организирана. А самият Станишев, по който Борисов плюеше и му се подиграваше години наред изведнъж става колега и му се отвориха всички врати, за да може да си говори колкото си иска и да се прави на жертва на `лошата` Нинова.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    18 Март 2019 13:12ч.

    Нинова е изключително убедителна. За нормалните хора. За дървените глави от времето на ортодоксалният комунизъм само брадвата е аргумент. Борисов който произлиза от същите тези среди също само от бой се плаши. За друго просто се иска да имаш акъл. В дървена чутура акъл няма. Каквито и да са ми резервите спрямо БСП, ГЕРБ друга алтернатива няма. От лидера на БСП зависи как би управлявала тази партия ако спечели изборите. Нинова отърсва партията си от дървеняците Гергов, Станишев, Първанов, Румен шадравана и др. п. индивиди. Загубата на влияние и изолирането им от политическият живот прави тези хора още по-зли и по-продажни. За съжаление ОП влизайки в съглашателство с ГЕРБ просто паднаха в селският нужник. ДПС не подлежат на коментар. ВОЛЯ е като въздушно хвърчило реещо се зад задникът на Борисов. Та според налягането.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Манго

    18 Март 2019 13:39ч.

    Солови играчи днес политиката не търпи, както и национални такива! Отборът на Корнелия Нинова е по- за предпочитане, ако все още искаме да запазим българското си лице пред света. Единственият и разумен ход на този момент!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Паралели

    18 Март 2019 15:24ч.

    Вчерашния пленум по удивителен начин напомня на подобните на ВКП(б). Другарят Джугашвили се разправя с Лев Троцки и враговете в Партията, конкурентите му от Ленинската гвардия. Има и разлики, разбира се. Днес физическа разправа няма да има. Но пък грузинецът е бил безсребърник, а нашата не е от тях. А одобрението на тълпата е същото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Паралели част 2

    18 Март 2019 15:44ч.

    Сталин също постига успехи, налагайки желязна дисциплина и ред, непостижими при Ленин, където всеки от разстреляните по-късно умници спори, развива теории и никога не е на едно мнение с другите. Сталин предпочита да разчиства съратниците си с революционно минало, заменяйки ги с някакви от дъното, които ще са му лично предани. Назначава и издига до върховете бившия меншевик Вишински, опитал се да арестува самия Ленин. Външнополитически Сталин води борба с либералните европейски социалдемократи, намирайки общ език с Хитлер. Дружбата им продължава до 22 юни 1941. И съвсем закономерно, когато планира да се оттърве и от последните си приближени, Хрушчов, Маленков, Молотов, Берия, те му виждат сметката. Паралелите са налице, в софтвариант.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • какво е

    18 Март 2019 17:17ч.

    Чудя се на акъла на всички които подкрепят Нинова.Какво е тя? Бойко Борисов в рокля.Успешно унищожава БСП.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Костов

    18 Март 2019 18:56ч.

    Нинова използва аргументи от набора на Орбан и, независимо какво приказва, по същество следва една антиевропейска политика.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен, по-спокойно,

    18 Март 2019 20:02ч.

    В паралелите никъде не съм твърдял, че става въпрос за битка между доброто и злото, напротив, опитах се да подскажа, че в основата стои единствено циничната борба за власт. Трябва да си или без разум, или без морал, за да не се отвратиш. Сигурно не си схванал, съжалявам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    18 Март 2019 20:38ч.

    Отговорен, по-спокойно, на 18.03.2019 в 20:02 : Прав си, съжалявам. Ако има и минимален шанс за безсребрие съм склонен да го подкрепя и даже да се съглася с използвания инструмент. Склонен съм да го приема за "добро". Искрен съм като казах, че съжалявам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Възхитен

    19 Март 2019 11:10ч.

    Най ми хареса паралела между Нинова и Сталин. Изглежда тази партия не се е развила особено през последните 60-70 години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Adolf

    19 Март 2019 11:33ч.

    Герберастката агентура - вън от БСП!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Има и по-равни, г-жо, др. Нинова!

    19 Март 2019 12:43ч.

    Тъй рече Нинова: "Защо ще има едни по-привилегировани от други, след като всички сме равни и претендираме за равни права,..." Станишев по рождение е "по-равен"! И Вие не го забравяйте никога. Засега добре, но докато се занимавате с "по-равните" по произход или по слагачество на "най-равните" на деня, г-н Цв.Цв. ведно с ГЕРБ, ДПС и ОП успя в Народното събрание да промени Закона за концесиите така, че концесионерът да може законно и безнаказано да окраде държавата. Да, Сталин не успя да се справи с "по-равните" по рождение и те се справиха с него. Внимавайте, г-жо, др, Нинова! Работите в терариум! Предпочитам да Ви сравняват със Сталин, отколкото с гейове в ПЕС, Симитли, европарламента и ЕК. А още по-лошо би било да Ви сравняват с "по-равните" по рождение... Впрочем, приберете си детето от САЩ!:)... Какво дири там? Още ли е българин? Как да Ви вярвам, госпожо, другарко? Как семейството и националното, българското, ще оцелеят в САЩ и в глобалната интернационална гей кочина?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нино Корнелиев

    19 Март 2019 13:31ч.

    А това, че уж имате различия с герберастката сган, прави ли ви нещо различно от ненужна плява?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи