Станишев: Гласът на разума е заглушен. Борбата срещу насилието над жени е единствената цел на Истанбулската конвенция

Станишев: Гласът на разума е заглушен. Борбата срещу насилието над жени е единствената цел на Истанбулската конвенция
„Искам да подчертая, че страни, много по-консервативни в културен и социален аспект, са ратифицирали конвенцията. Затова искам да призова политическите сили да успокояват дебата, а не да го истеризират, защото това е тяхна отговорност. Цялата дискусия отиде в посока, в която наистина я няма. Представата, че ЕС иска да наложи нещо, което ще разруши българските семейства, е невярна. Никой не мисли да прави подобно нещо. Страни, в които има изрична конституционна забрана за еднополови бракове, са ратифицирали конвенцията – Грузия, Босна и Херцеговина, Полша и др. България изглежда като някакво странно явление на европейския фон. Изкривеният дебат за Истанбулската конвенция затвори устата на жертвите". Това заяви президентът на ПЕС Сергей Станишев пред журналисти по време на посещение в Рехабилитационния център за пострадали от домашно насилие жени и деца на Фондация „П.У.Л.С“ в Перник.

 

„Целта на моето посещение в центъра на Фондация „Пулс“ не е да влизам в аргументация по текстовете на Истанбулската конвенция, а хората да чуят истината. В последните седмици се води културна война, а първата жертва на войната е истината. Струпват се от двете страни на барикадата разнопосочни и крайни мнения, но не се чува гласът на хората, които са пряко засегнати, както и на хората, които работят с жертвите на насилие.  Гласът на разума и човещината беше засенчен, а вместо това се лее хейтърство и омраза. Дебатът излезе извън контрол – правителството даде началото, националистическите движения и популистките гласове подеха една изкривена и фалшива дискусия, а институциите на най-високо ниво им пригласят.“, сподели лидерът на ПЕС.

 

В срещата участваха Екатерина Велева, председател на Фондация „Пулс“ и клиничен психолог, адв. Марияна Евтимова и Юлия Андонова. Посещението беше организирано в контекста на разразилия се публичен дебат в България относно Конвенцията на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие.

 

 „Бих искал да благодаря на г-жа Велева и на целия екип за усилията и за поканата, за възможността да поговоря с жените в центъра и да чуя какво са преживели. Самите те са изключително благодарни за усилията и грижите, които получават. Само тук, в този център за последните 5 години над 2 000 жени са потърсили закрила. В страната има само 20 подобни центъра, от които 12 са само за деца, а 8 са за жени с деца. В София, град с може би над 2 млн. души население, има само един такъв център. Това, на фона на стряскащата статистика, че всяка четвърта жена в България е била жертва на насилие, е крайно недостатъчно. На територията на цяла България има само един център за изнасилени жени.

 

Министерството на правосъдието  трябва да осигурява 500 000 лв. финансиране годишно за такива центрове, но данните сочат, че само 200 000 лв. стигат по предназначение – това затруднява функционирането на малкото съществуващи центрове. Очакваната нова програма за борба с насилието за тази година, която трябва да осигури финансиране, все още не е приета.“, посочи Станишев.

 

„Лансираната теза, че ще приемем блестящо законодателство, което ще замести Конвенцията, е несъстоятелна.“, смята още Станишев. „Смисълът да приемем конвенция на Съвета на Европа е с акт от подобен ранг да намерим общи решения на проблеми, които съществуват в държавите, за да има един стандарт навсякъде. Чрез ратификацията страната ще поеме дългосрочен ангажимент и борбата и мерките срещу насилието срещу жените няма да зависят от политическата конюнктура или от волята на уравляващите. Ще се изградят центрове и ще се работи по превенцията на всички нива. Ще се разшири обхватът на хората, третирани като жертви на насилие.“.

 

По отношение на предложения от БСП референдум, Станишев припомни този за АЕЦ Белене, като посочи, че тогава кампания за насаждане на страх в обществото е отказала много хора да гласуват. Той изрази опасения, че резултатът от подобен референдум сега също би бил изкривен, заради кампанията, основана на страховете на българите. С парите за референдума могат да бъдат финансирани 20 кризисни центъра за жени и деца жертви на насилие. Нека си изберем за какво ще дадем парите на данъкоплатците.“

 

Специалистите, присъствали на срещата, бяха единодушни, че съществуващата законова рамка и практики в страната не успяват да осигурят нито адекватна превенция, нито закрила на жертвите, нито ефективно наказание за насилниците. В същото време те са категорични, че в дебата са се изговорили редица неверни и преувеличени твърдения, които са наплашили обществото, а Конвенцията представлява най-модерният и всеобхватен инструмент на международно равнище за превенция и борба с насилието над жени. Станишев заяви готовност да посети и други центрове.

 

„Озадачени сме от позицията на президента Румен Радев срещу ратификацията на Конвенцията, заяви Екатерина Велева, председател на фондация "Пулс".

 

Помолен да коментира позицията на Радев, Станишев отново беше категоричен: „Не съм съгласен с Радев. Аз съм убеден, че Истанбулската конвенция е полезен и цялостен инструмент за усилия от държавата. Изразявам съжаление за неговата позицията. Тревожен е аргументът му, че „само ще ни съдят за това“. Нима се отказваме от вече извоювани права? Конвенциите са да защитят гражданите от произвол, ако държавата не си върши работата. Дискусията се изкриви и се превърна в културна война до такава степен, че разумът започна да отстъпва. Само за последния месец 4 жени намериха смъртта си. Безумният дебат в обществото надигна вълна от насилие и демотивира хората, работещи в подобни центрове да продължат да го правят, често на доброволен принцип. Истината е, че държавата е абдикирала от този проблем и само ратификацията на конвенцията може да принуди институциите да спрат да си затварят очите.“, коментира лидерът на евросоциалистите.

 

„През последните седмици се води нещо като културна война, но не се чува гласът на хората, които са пряко засегнати, и на хората, работещи с тях не заради облага, а от човещина. Моето притеснение е, че гласът на разума и на човещината беше заглушен. Отговорността на политическите институции излезе от контрол от самото начало, когато партии от патриотичния блок говориха безумни неща и дадоха старт на една тотално изкривена и фалшива дискусия. Проблемът е, че и другите политически сили в България загубиха рационалното и се впуснаха в политически популизъм", каза още той.

 

Не водим кампания срещу никого от нашето политическо семейство, водим разговори, заяви лидерът на ПЕС в отговор на въпрос за сблъсъка му с ръководството на БСП по повод на конвенцията.

 

„Бях изненадан от позицията на БСП и съм го споделил с ръководството на партията. Политиката за защита на жените е приоритет на социалистите в продължение на десетилетия, защото левицата винаги е била в тяхна защита и винаги сме разчупвали стереотипни представи. Начините за потискане и дискриминация на жената съществуват и до ден-днешен и затова ние поставяме това като приоритетна и БСП е част от нея. Иска ми се нашата левица  да се вслуша в гласовете на партиите от нашето европейско семейство, въпреки, че има много различия по различни въпроси“, продължи Сергей Станишев. Той уточни, че Истанбулската конвенция е документ, подписан от 47 страни членки на Европа и ратифициран от по-голямата част от тях.

 

„Идеята е да има общ законодателен стандарт и да се създадат политики и инструменти той да бъде прилаган от всички страни, членове на Съвета на Европа, независимо дали това е приоритет на едно правителство или не“, добави още той.

 

 Ето и отговорите на Сергей Станишев по време на импровизираната пресконференция след срещата в центъра на фондация "Пулс", обобщени от dnevnik.bg

 

- Позицията на БСП срещу ратификацията на Истанбулската конвенция застрашава ли членството й в Партията на европейските социалисти (ПЕС)?

 

- Аз честно казано бях изненадан от позицията на БСП и съм споделил своите аргументи пред ръководството и Националния съвет на БСП. Това не е въпрос между мен, Сергей Станишев като президент на ПЕС, и ръководството на БСП. Това е въпрос, който поставят всички останали 33 партии в нашето семейство. Политиката на социалистите за защита на жените е приоритет – не от вчера, не от януари, не от декември, а в продължение на десетилетия. Левицата винаги е работила за защита на правата на жените – политически, икономически, социални. БСП е част от тази политика. Реакцията ми, която е емоционална може би повече от необходимото, е спонтанна и естествена. Иска ми се БСП да се вслуша в гласовете на партиите от нашето семейство.

 

Първото нещо, което правим, е да търсим диалог. Аз разбирам притесненията и в обществото, и в БСП. Най-малкото, което следва като развитие, е подкопаване на доверието в БСП; отношението, към моята партия, за съжаление. И тук го казвам с голяма болка, защото БСП от 1989 г. положи огромни усилия да докаже пред европейската социалистическа левица, че може да бъде достоен член по убеждение, по ценности. Не заради конюнктура, защото това ни трябва за международна легитимация или за да бъдем успешни, а защото там принадлежим. И сега в ПЕС не разбират защо БСП прави така.

 

 

- В поведението на БСП има ли опит да се сближи с "Обединените патриоти" за в бъдеще, като се отдаличи от ДПС?

 

- Аз самият съм изразявал позиция, че БСП трябва да се отдалечи политически от ДПС, като се има предвид опита при последното управление с тях, който бе по-скоро негативен. Не смятам, че това трябва да е полето, в което това да се свърши. За мен е притеснително, когато в аргументацията си нашата партия повтаря и се плъзга по тези, наложени от българските националисти, за които темата "Права на човека" никога не е била важна. Нали знаете, че един от аргументите бе, че ирански травестити ще идват тук като бежанци, който – ако не се лъжа, бе артикулиран публично от вицепремиера. Където става дума за бежанци в конвенцията, става дума за жени. На мен ми разказаха две конкретни истории: едната е за жена от африкански произход, която е пострадала от генетално обрязване, но няма документи и регистрация и не получава защита. Другата - за жена от Афганистан с две деца, срещу която има заплаха за убийство на базата чест, но не може да получи защита, защото няма регистрация като бежанец.

 

- Нужен ли е референдум за ратификацията на Истанбулската конвенция?

 

- Референдумът е красива идея. Аз съм минал с убеждение през това с един благороден референдум – за бъдещето на АЕЦ "Белене". Видях тогава кампанията на насаждане на страх в продължение на няколко месеца - резултатът не обърна общественото мнение (60 бяха "за" изграждането й и 40 - "против"), но отказа адски много хора да гласуват. Създаде им страх с фалшиви за мен тези. Опасявам се, че в тази среда, при толкова изкривен дебат за Истанбулската конвенция, и резултатът ще бъде изкривен.

 

- БСП все пак инициира законодателни промени за борба с насилието над жени.

 

- Аз се радвам, че БСП инициира такива законодателни промени. Но има по-силен инструмент. Тезата, че ще направим такива великолепни промени, та няма да има нужда от конвенцията, не отговаря на истината. Защо са необходими конвенции на Съвета на Европа? Обръщам внимание – не са на ЕС. Защото стремежа на цивилизования свят е, когато имаме такъв мащабен обществен проблем, какъвто е насилието над жени, да има достатъчно мощни общи инструменти, които да задължават всяка държава да има трайна политика за преодоляване на проблема. Защото в действащото законодателство има огромни пролуки. С конвенцията се въвеждат конкретни ангажименти за кризисни центрове у нас, разширява се кръгът на защитените жени, криминализират се редица действия срещу тях. В момента е дело на самата жена да се защити от насилие – това не е дело на държавата. На жената и на неправителствените организации. Точно това иска да проемни конвенцията. Целта е да няма конюнктурност. Едно правителство да дойде и да каже, че е важен проблем, но следващото, например на патриотите – да каже, че това не е страшно. Мен ме притеснява, че по време на дискусията в България се отприщи толкова омраза, че обществото ни в момента дава знак, който е обратен на необходимия, и към жертвите, и към насилниците.

 

- Как ще коментирате позицията на президента Румен Радев, че Истанбулската конвенция не трябва да се ратифицира?

 

- Не съм съгласен, не споделям тази позиция. Аз съм убеден, че тази конвенция е полезен цялостен инструмент за много по-ефективни действия от страна на държавата за борбата с насилието срещу жените и за защита на жените от него. За мен това е очевидно. Защо е такава позицията на президента няма да коментирам. Изразявам съжаление за това. Аргументът, че само ще ни съдят заради конвенцията, за мен не е убедителен, напротив – бих казал, че е тревожен. Конвенциите на Съвета на Европа са, за да защитават правата на гражданите от произволи в държавите. Ако държавата не си върши работата, да има към кого да се обърнат, като се изчерпят националните процедури. За мен тази дискусия се истеризира и се превърна в културна война. За мен се проби рационалното, гласът на разума. Има една фраза по повод на Кримската война - "Първата жертва на войната е истината". Войната, слава Богу е словесна, но се поражда толкова голяма омраза, че се създава един много опасен фон в обществото. Затова призовах политическите сили и институциите да се държат по начин, който да рационализира това нещо. Много неистини се наговориха, породиха се много страхове.

 

- Как гледате на позициите на вероизповеданията срещу Истанбулската конвенция?

 

- Аз уважавам всяко вероизповедание, всяко едно от тях има право на мнение. Уважавам и Българската православна църква, аз самият съм православен християнин, но българската държава е отделена от църквата. И ако се следваха традиционни разбирания, жените и до ден днешен може би нямаше да могат да гласуват и още редица други неща. Обществото се променя и стандартът кое е традиционно и нормално по отношение на ролята на мъжете и жените също се променя. Кой може да го отрече? Преди 100 години е било скандално жена да носи панталон, защото това е предизвикателство към традиционното разбиране на ролята на жената в обществото.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Коментари

  • Дръндорков

    02 Фев 2018 18:39ч.

    Изчезни!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • защо е тази дискриминация?

    02 Фев 2018 18:48ч.

    Специална конвенция за защита на жените от насилие? А мъжете кучета ги яли.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    02 Фев 2018 18:57ч.

    Време е котката, за изяде вече голям плъх. Добре правят братята от обетованата земя, признавайки за сънародник, този роден от майка от племето им. Умните се учат от чуждите грешки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христо

    02 Фев 2018 19:19ч.

    втори мандат ПЕС а? нещастник..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да се маха

    02 Фев 2018 19:34ч.

    Не мога да го гледам този... Не мога да реша обаче кой е по противен. Той или Плевнелиев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Изи

    02 Фев 2018 21:46ч.

    Продажник. Не се съобразява с народа . Явно по-важното за него е да угодничи на ПЕС и сие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Като ще е гарга, да е рошава

    02 Фев 2018 22:19ч.

    Време е БСП да изключи джендъра Станишев от редиците си и след това да изключи евро ПЕС-овете от социалиЗъма. Венсеремос!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • passer-by

    02 Фев 2018 23:06ч.

    ЗА ПРИМЕР: Турция подписа и ратифицира Истанбулската конвенция... И какво от това ?! Турското министерство на исляма /Дианет/ излезе с тълкувателно становище на мюфтиите /и което е задължително за правоверните мюсюлмани/, че момиче с навършени 9 години може да бъде съпруга...А турският Дианет /с изричното съгласие на българската държава/ ръководи и наставлява мюсюлманите у нас какво поведение да следват...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • България е изпреварила запада отдавна със закони за равенството на мъжа и жената

    02 Фев 2018 23:30ч.

    Къде се бута Станишев, кого заблуждава? Отрепка!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И още нещо!

    02 Фев 2018 23:33ч.

    Кризисните центрове няма да доведат до нищо добро! Помнете ми думата! А омраза няма, има страх, че ще обезличите децата на България! И за каква цивилизация ни говори господинът? Тая, дето не си знае колониите, или тая, която ни води към ада!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Без имена

    02 Фев 2018 23:40ч.

    Дали Станишев е довтасал да ни убеждава от името на ПЕС-МЪЖЕ ? Нинова трябва да му шибне два шамара, че да го освести и да му покаже, че у нас жените са повече мъже от някои мъже.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чугун

    03 Фев 2018 0:39ч.

    Пес на капитала. Пес на извращенците. Пес на световното зло.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жалка картинка

    03 Фев 2018 0:46ч.

    Станишев получи масирана подкрепа от пет-шест нещастни женички. Браво. От години тихо, подло и лицемерно тласкаше левите идеи към разпад, но червените все го защитаваха. Ха сега да го видим? п.п. На нашата улица,на която живеят нормални български семейства,не съм чул нито видял малтретирана жена,На съседните също. Е, един комшия споменаваше интимните части на лелята на жена си,но мисля, че той по-скоро е фен на Стоичков.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • няма да отстъпим

    03 Фев 2018 3:37ч.

    БСП не може да застане на ничия друга страна, освен на страната на своя народ. Така постъпи и Българската православна църква. Бог е с нас!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тези са като сиамски близнаци:

    03 Фев 2018 8:18ч.

    Росен Станишев и Сергей Плевнелиев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пую

    03 Фев 2018 8:49ч.

    псът ,бе Пес!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сат чит ананада

    03 Фев 2018 9:01ч.

    Г-н Станишев, интелектуалецо, квази-знанието и полу-разбирането са много по-опасни и разрушителни от незнанието. Оставете хората да си бъдат хора, и се осведомете, че онези, които са наистина знаещи, не смеят да се намесват, даже и да ги затрупаш със злато. Крив е правият уж път, който сте избрали. Не се превръщайте в един от глутницата слепи водачи, претендиращи да ни водят, защото няма къде другаде да ни вкарате, освен в ямата, в която неизменно влизате и вие. Живейте си живота и четете книги на източни мъдреци, за да се успокоите и нещата да продължат да се развиват "по закон божий". Не ги изнасилвайте повече!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гуда

    03 Фев 2018 9:03ч.

    Да не забравяме, че е 'продукт' на парванов, но както винаги до сега, все от нефелните! Освен другите бели даде безплатно бази на американците и само това му стига да бъде анатемосван и след като се яви пред Св. Петър!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мнение

    03 Фев 2018 9:08ч.

    Не ми е ясно защо грижата е само срещу домашното насилие? Предлагам да се приеме една обща конвенция за насилието ВЪОБЩЕ. Насилието в детската градина от по-силните не е домашно. Насилието над бабите в запустелите села НЕ Е домашно. Насилието на по-тъпия, но по-силен гражданин над обикновения човек на улицата НЕ Е домашно. Значи такива насилия допустими ли са?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Референдумът е красива идея. ... Опасявам се, че в тази среда, при толкова изкривен дебат за Истанбулската конвенция, и резултатът ще бъде изкривен."

    03 Фев 2018 9:29ч.

    Дали швейцарските му домакини са запознати с тези негови расъждения за референдумите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дръндорков

    03 Фев 2018 9:46ч.

    Ей, поработете малко върху правописа...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Какъвто бащата,

    03 Фев 2018 10:09ч.

    такова е и синчето мамино,

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ;-(

    03 Фев 2018 11:06ч.

    Чавка мозъка ти е испил бе, за какъв разум хортуваш джендър най-мръсен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин

    03 Фев 2018 13:00ч.

    Станишев, никога не съм очаквал, че бивш лидер на партия, която уважавам , може да стигне до такова предателство на собствения си народ ,само заради собственото си благополучие. Г-жо НИНОВА натоварете ги на политическата катафалка ,този изверг и неговите съмишленици и очистете веднъж за винаги БСП от ренегати и изменници. Направите ли го винаги ще бъда с Вас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ташаклийски, хиндо

    03 Фев 2018 15:31ч.

    цитат - Целта на моето посещение в центъра на Фондация „Пулс“ не е да влизам в аргументация по текстовете на Истанбулската конвенция, а хората да чуят истината. - край на цитата. Тъпо изказване на Станишев. И цялата му агитация в полза на конвенцията е неудачна и неразбираема. Страната ни има достатъчно закони предотвратяващи дискриминацията на полов принцип и защитаващи жената, такава конвенция с наднационален мониторингов орган е вредна, но Станишев не ще да го заяви пуБлично. Защо?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Йордан Бояджиев

    03 Фев 2018 16:06ч.

    серГЕЙ!!!! ДЖЕНДЪР!!!!!!! ПРОДАЖЕН!!!!!! А СЕГА ТРИЙТЕ ВАШТА МАМА СЛАГАЧЕСКА ДЖЕНДЪЕРСКА!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Запознат

    03 Фев 2018 18:44ч.

    Сергей Димитриевич като не ходи в войник (мъжка роля) а си стоя у дома (женска роля т.е. джендър) - трансджендър ли е?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жива да не бях

    03 Фев 2018 18:48ч.

    Бойко и Цецо /?/ Росен Плевнелиев /лузър/ Прокопиев /лузър/ Сергей Станишев /лузър/ Соломон и Гергана Паси /?/ всички в една линия - какви красавци само

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васил Здравков

    03 Фев 2018 20:34ч.

    Станишев е професионален лъжец. Няма какво повече да кажа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Муйо

    03 Фев 2018 21:33ч.

    Браво, др. Станишев! Хуцпа от най-висока проба! Точно така е! С едно уточнение - жените не се определят според биологичните полови признаци, а според "социално конструираните роли, поведения, дейности и атрибути, които дадено общество смята за допустими за жените и мъжете". Пише го в член 3 на любимата ти конвенция, др. Станишев. Нали си го чел? Та загрижеността ти е за насилието срещу Кончита Вурст и подобните същества, а не срещу жените.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Муйо

    04 Фев 2018 9:27ч.

    Чак сега забелязах "аз самият съм православен християнин". Браво, др. Станишев! Дето има един лаф - или си обуй гащите, или си свали кръстчето...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • санди

    04 Фев 2018 12:59ч.

    Станишев лъже както обикновенно. Някой да каже на този неосведомен продажник, че се излага и омазва още пповече с подобни популистки изказвания. Хората прочетоха ИК и знаят, че не се отнася само за насилието над жените.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    04 Фев 2018 13:48ч.

    А относно законите за насилието - те ще се допълнят относно насилието срещу децата и останалите граждани у нас, заплашени от насилие, както и с нужните за това допълнителни членове. Точно затова, че в конвенцията забулено, за да не разберем истината, се вмъкват новите разбирания за джендъра и защитата му - социалния пол, като това ще става за сметка на биологичния, а и допълнително с много пари именно от бюджета за хората на GREVIO, наднационалния! надзирател, неизбиран от никого, а назначаван от продажните НПО-та, финансирани ОТВЪН! ,членовете на който ще ни задължават да премахнем биологичната си същност и ще ни наказват, глобяват, затварят и т.н. и ще бъдат ненаказуеми според нашите закони! И затова ще им и плащаме! Това не е ли именно ЗАГУБА НА СУВЕРЕНИТЕТ? Всички, които защитават тази конвенция, избягват да коментират това, или отричат, че въобще конвенцията не се отнасяла затова! Но ние не сме нито неграмотни, нито глупаци! Можем да четем и да разсъждаваме, така че моля, др. Станишев, да не се опитва да ни агитира, защото резултатът е точно обратен, а освен това и НИ СТАВА ЯСНО, КАКЪВ СОЦИАЛИСТ Е И ЧИИ ИНТЕРЕСИ ЗАЩИТАВА?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ивайло

    04 Фев 2018 15:18ч.

    Гласът на "лъжата" е заглушен, от справедливото негодувание на огромната част от народа по повод Истанбулската конвенция...Лъжата на която СерГей, и подобни на него продажници и (или) глупаци служат упорито.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Йордан Бояджиев

    05 Фев 2018 13:41ч.

    джендърче-съединителче(за незапознати с устройството на автомобила - съединтелят е долен ляв педал)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Искам да подчертая, че

    05 Фев 2018 22:15ч.

    Целта на моето посещение в центъра на Фондация „Пулс“ … е … хората да чуят истината. А защо не си дадеш тлъстата заплата за да помогнеш… Ние я знаем истината, но вие продажниците на България се опитвате да ни заблудите – не става!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • GORO

    06 Фев 2018 10:32ч.

    100 ПЪТИ ДА СЕ БЕШЕ ЯВИЛ НА ИЗБОРИ СРЕЩУ БОЙКО 100 ПЪТИ ЩЕШЕ ДА ГИ ЗАГУБИ "ДЖЕНДЪР" ОСВЕН ЛИЧЕН ИНТЕРЕС НЯМА ДРУГО

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вася Н. Илиева

    06 Фев 2018 14:22ч.

    Наистина - кои са в, един отбор! От Соломон Паси ( 'маината му на Православието') през Росен Плевнелиев, доказан предател, Захариева – негово подобие по акъл, измяна и ниво на владеене на езици, Цачева - активистка в 'майчинството' на нацията и добър лъжец без свян от поругаване на паметта на дядо й, важно е фаида да излезе от него, естествено неуспяла, Радан Кънев, Бойко Борисов, Сергей Станишев. Какво многообразие от капацитети и родолюбци, врагове и лакеи по между си по разному, но обединени от мъст към България! Та и 'православни' се броят, та и викат, че са такива, зер - на дело не са, та да покрият липсите с лозунги и за вяра! Аферим! Гьонсурат!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ехе хе хеееее

    07 Фев 2018 11:31ч.

    Обявихте се срещу най-разумния български социалист. Коне с капаци. Просто жалки. Както винаги.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    07 Фев 2018 23:17ч.

    Този ли е най-разумния български социалист? Това първеню мисли, че българите са глупаци, които лесно ще измами и ще си осигури поредния мандат в Брюксел-да ама не! Само си свали маската и вече няма Българин, който да има някакви илюзии по отношение на него! С упоритата си работа срещу България този си спечели място сред най-мразените български политици редом до Плевела!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    08 Фев 2018 18:08ч.

    Напротив, чува се гласът точно на засегнатите от конвенцията. Ако тя не ме засягаше, нямаше и да я коментирам. Тя ми забранява да имам убеждения, които не допускат съществуването на джендър, като състояние на раздвоение между личността и тялото или пък да считам, че насилието не се лекува чрез намеса на държавата в личните "роли" на хората. Идеологическото насилие е не по-малко тежко от физическото, а загубата на суверенитет касае цялата държава. Затова президентът изтъкна и тази причина, като държавен глава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тоя смешко ли!? Кое му е истинско на този?

    08 Фев 2018 23:42ч.

    Потта по челото? (С ударение на о-то.)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи