Георг Тупарев: Банкерската алчност роди гръцката криза

Георг Тупарев: Банкерската алчност роди гръцката криза
Историята на днешната криза в Гърция започва от средата на деветдесетте години на миналия век. Големите американски банки имат голям принос за нея, но "Голдман сакс" носят основната вина. Германия наказа Гърция, за да даде урок. Това поведение е плод по-скоро на немския манталитет отколкото на рационално и прагматично мислене. Това казва в интервю за "Гласове" Георг Тупарев, който емигрира в Германия през осемдесетте. Завършил е биология, физика и математика, учи и при Карл Попър. Има софтуеърен бизнес, който развива в Холандия и България. Работил е с Apple и няколко големи банки в САЩ и Европа. До скоро Тупарев бе съпредседател на "Зелените".
<p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/54019_BBFXY2JHvO5XcwMzG66k2hk2yiU4KT.jpg" style="height:710px; width:524px" /></p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Първо да уточним от каква позиция ще говорите за гръцката криза?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- Ще започна с няколко уговорки. Първата ми уговорка е, че знам какво е настроението в България &ndash; всякакви псевдосини и други са луднали да си изливат комплексарщината върху Гърция. Мене много мъчно биха ме изкарали, че съм лявомислещ човек &ndash; и фамилно, и като бизнес собственик аз не съм ляв човек. Второто нещо, защото ще говоря срещу Германия &ndash; е, че аз съм немски възпитаник. Когато сънувам, сънувам още на немски, това е една от културите, които ca ми най-близки по душа. Аз не съм антигерманец, но това, което в момента прави немското правителство, е безобразно. Това са ми двете уговорки.&nbsp;</p> <p>А от каква позиция ще говоря &ndash; около 1995 и 2000 г. работех в една от големите американски консултантски фирми и съм ръководил два проекта. Единият е със&nbsp; S &amp; P, другият е във Fannie Mea, където задачата ми беше да направя банковия софтуер, който финансово да закопае малките южноевропейски държави.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Това не звучи ли доста конспиративно?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- Това не го пишеше в заданието, също така много от моите колеги не разбираха за какво става дума, тъй като банковият софтуер беше замислен да прави непроследяеми различни финансови пакети. Целта беше да не се разбира колко голям е рискът в един такъв финансов пакет, колко процента е истинската рискова компонента на тези финансови книжа.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Вие твърдите, че корените на днешната криза трябва да се търсят тогава, в средата на 90-те години. Защо?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- Историята е следната: в Америка още от края на президентството на Рейгън цените на жилищата започнаха стабилно и значително да нарастват. И тъй като този тренд вече траеше над едно десетилетие, банките започнаха да дават по-големи жилищни кредити от това, което хората можеха да си позволят. Идеята беше, че те, като достигнат пенсионна възраст, дори да не е изплатен целият кредит, този апартамент ще се продаде, хората ще си вземат едно по-малко жилище за старините си, тъй като децата вече са излезли от къщи и т.н., и по този начин всички ще са доволни. През 1996 г. за пръв път се усети, че този тренд не може да се развива безкрайно, а банките са започнали да дават 30-годишни кредити, които не могат никога да се върнат, и взеха да измислят разни механизми това нещо да се покрие. Мисля, че през 1996 г. се направи промяна в американското законодателство, която разреши на инвестиционните банки да търгуват с ипотечни кредити под формата на ценни книжа. И това, което се случи, е, че за да се намали рискът на тези ценни книжа, започнаха да ги сменят с акции, пенсионни фондове и т.н. За съжаление и това не беше достатъчно да свали достатъчно риска на ценните книжа. И тъй като най-стабилното, най-безрисковото нещо са държавните облигации, тогава започнаха, макар че нямаше още евробанкнота, да се пласират и еврооблигации под формата на ценни книжа. И най-ценното беше, че еврооблигациите са едни за всички &ndash; на тях не пише дали са от Гърция, от Португалия или от Германия, то е просто еврооблигация. Тогава това беше най-безрисковият пакет и затова банките тръгнаха на лов за еврооблигации. Да се ходи при германците нямаше смисъл, защото те не емитираха такива облигации по това време, а започнаха да ходят в малките южноевропейски държави като Гърция, като Португалия, като Италия. И големите инвестиционни банки, главно от Америка &ndash; &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;, &bdquo;Лемън Брадърс&ldquo;, &quot;Фърст Нешънъл &ldquo; и т.н., прилагаха следния трик: намират бананова европейска република като Гърция, където ще има след няколко години избори и правителството, защото си върши лошо работата, няма да бъде избрано.</p> <p>Отиват при това правителство и му казват следното нещо: ще ви дадем заем за, примерно, 15 млрд. Този заем започваш да го връщаш след N години. Тези N години са така пресметнат период, че да се падне след изборите &ndash; тоест има един гратисен период, в който могат да се раздават милиарди. Но трябва за част от тези 15 милиарда, примерно за 5 милиарда, да купиш от тези рискови финансови пакети, които после можеш да използваш като гаранция, за да вземаш други заеми и т.н. Защото беше вече непроследимо как всъщност са ги направили тези финансови пакети &ndash; да речем, някакъв микс пакет от &bdquo;Лемън Брадърс&ldquo; или &bdquo;Голдман Сакс&ldquo; се предлага и на пенсионни фондове и т.н. Тоест човек, ако не е изключително компетентен в тази игра, със сигурност и хора, които са в правителството и не играят в тази част от системата, нямаха представа какъв риск се крие в тези книжа.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Вие сте работили по този софтуер?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- Да, аз съм работил точно по този софтуер. Това е, за което напоследък много се говори &ndash; компютърна размяна на ценни книжа с много голяма скорост, които преминават от един собственик в друг, в трети и т.н. за секунди. Примерно &bdquo;Голдман Сакс&ldquo; купува от &bdquo;Лемън Брадърс&ldquo; един пакет, разчупва го, пакетира го отново и го продава обратно на &bdquo;Лемън&ldquo;. По този начин, първо, се заличават следи, много трудно може да се проследи колко рисково е то, тъй като това са банкови институции на по 100&ndash;200 години, имат изграден авторитет. Хората, когато купуват от такава институция, казват &ndash; щом е издадено от &bdquo;Лемън&rdquo;, значи това са добри ценни книжа. Хем беше мъчно да се провери какво се купува, хем когато си под натиск и ти казват, че това трябва да го направиш, уверяват те, че може да се даде в европейска банка като гаранция за нов заем, това звучеше много приемливо. Истината е, че голяма част, може би повече от 30%, във всеки случай значителна част от тези пари на гръцкия дълг никога не са стигали до Гърция. Повечето от тях останаха в европейски банки, срещу които след това се издаваха европейски заеми от германски и френски банки. Когато &bdquo;Лемън Брадърс&ldquo; фалира, тези банки останаха само с хартия. Сега те се опитват да си върнат това, което са дали на гърците. Много от тези пакети бяха предлагани на гърци и португалци и много от тях купиха такива пакети. Между другото Ирландия &ndash; не като държава, а като банки &ndash; също купи такива пакети и затова банковата й система беше пред колапс. Това е основата на тези задължения.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Казвате европейски банки, които са частни в голяма степен, и тук има спор защо силни държави като Германия и Франция искат да подпомогнат частните си банки, което всъщност прилича на държавна помощ към тези банки?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- По принцип много малко се говори, че колапсът на &bdquo;Лемън Брадърс&ldquo; беше нагласен. Всички други банки в Америка бяха спасени, например във Fannie Mea бяха налети огромни пари. А за да се спаси &bdquo;Лемън Брадърс&ldquo;, бяха необходими много по-малко пари. Защо тя беше оставена да колабира? Много просто &ndash; бяха се наговорили много от токсичните книжа да се струпат там и да се остави банката да фалира и по този начин да се свърши с цялата тази история. Печеливша от тази история беше главно &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;, която беше оторизирана да направи няколко операции в Европа. Първо, това беше одитът на Гърция като държава и приемането й в еврозоната. Защото в &bdquo;Голдман Сакс&ldquo; много добре знаеха, че Гърция не е състоятелна в това отношение. Те имаха огромен интерес Гърция да влезе в еврото, за да може историята да се размие и да се прехвърли отговорност. Първата капитална грешка на Европейската централна банка беше, че нямаха втори одитор, който да провери влизането на Гърция в еврото.</p> <p>От мои лични наблюдения &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;е подобна на масонска ложа, няма нищо общо с просто лоялна банкова система. Хората, които работят там, искаха да се отърват от тези токсични ценни книжа, които са продадени на Гърция по някакъв начин. Тоест гърците да ги използват като банкови гаранции в германски и френски банки. Тук искам да отворя една скоба &ndash; когато разбрах какво става, аз напуснах тази система, казах си, че не искам да се занимавам с подобни неща. Случката беше в една от големите американски банки &ndash; на мен ми предложиха да бъда ръководител на техния IT отдел и ми предложиха някаква астрономическа заплата. И когато поразпитах, а те имат в банката много добри хора, които са там много години, тогава ми казаха за какво става въпрос. За мен това беше шоково отваряне на очите, защото разбрах, че тази схема, която не би трябвало да е легална, тя просто е институционализирана&nbsp; в Америка и с това нещо не исках да се занимавам. Така че избягах от цялото това нещо и започнах собствен бизнес. Да продължа. Някъде около 2006 г. дойдоха падежите на гърците и те започнаха да взимат заеми срещу тези ценни книжа, които бяха почнали да се обезценяват. Аз самият очаквах, че сривът на пазара ще дойде през 2003 г., а не през 2008 г., както се случи. С гореописаните схеми успяха все пак да задържат пазара още 6 години. Това е, общо взето, историята на цялата тази криза.</p> <p>Другият фактор на кризата, който вече си е чисто европейски, е, че правомощията на Европейската централна банка са много ограничени. Те могат да налагат цената на еврото и различни параметри около търговията и печатането на евро и т.н., но не могат да определят фискални политики, свързани със съответните държави. Те не могат да кажат &ndash; примерно, Гърция трябва да си увеличи с еди-колко си данъците, Португалия трябва това и това да направи и т.н. Това те не могат да го направят. Което абсолютно осакатява възможностите на финансистите в еврозоната. При първите сигнали, че нещо не е наред в световния пазар, французите предложиха Централната банка и евентуално и Брюксел донякъде да могат да диктуват фискални политики. Това беше отхвърлено от Германия, беше отхвърлено от Полша и други държави категорично. Колкото и да е странно, Франция, която всички критикуват като социалистическа държава, беше един от инициаторите на идеята фискалната политика на Европейската банка да се засили. Холандия, която в това отношение е ултракапиталистическа държава, също искаше това нещо да се случи. Но германците решиха, че това ще им ограничи независимостта. Сега те осъзнаха грешката си и в момента търсят изкупителна жертва в лицето на Гърция, за да замажат собствената си грешка.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- А не сте ли съгласен с тезата, че гърците в голяма степен са се разпуснали с тези заеми, не са реформирали икономиката си, имат прекалено високи пенсии за Европейския съюз, раздута администрация. С една дума, изяждат тези пари, които нямат намерение да връщат?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- Това е част от историята и гърците не го отричат. Те влязоха в еврото с един завишен процент на това, което Гърция може да допринесе към валутата. Те в момента мисля, че образуват към 3% от еврото, и ако &bdquo;Голдман Сакс&ldquo; не беше дала тези надути резултати, те въобще нямаше да влязат в еврото, което беше по-възможното, или поне щяха да влязат с по-малък процент. Реално те би трябвало да бъдат около процент-процент и половина. Ако някой предлага на някого нещо на тепсия, всеки ще приеме, всеки нормален човек, аз също бих приел. Защо не, след като смятат, че съм по-ценен, отколкото съм. Да, те не си реформираха държавата и това е проблем. Но този проблем допринася за сравнително малка част от задлъжнялостта на Гърция.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Много водещи икономисти смятат, че политиката на остеритет, на строги икономии, през последните години всъщност е забила Гърция още по-надолу. Съгласен ли сте?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- В това отношение нека си спомним как излезе Америка от голямата криза. Те не излязоха с остеритет, те излязоха с харчене. И това се повтаря навсякъде и не е нещо ново в икономиката. Ако си спомним Германия след Втората световна война &ndash; тя също не излезе със стягане, а с много голямо харчене и опрощаване на дългове, като например плана &bdquo;Маршал&ldquo;, който никой не споменава и всеки си прави оглушки. Почти всяка държава е минавала през такива кризи. Много малко са тези, които са изплували без такива драми. Това не значи, че Гърция не трябва да се реформира &ndash; има сектори, които са направо безумни &ndash; военният сектор, Църквата &ndash; техните попове летят с държавни хеликоптери и т.н. Такива практики трябва да спрат.</p> <p>Вярно е, че трябва да си реформират пенсионната система и както във всички северни държави да се вдигне пенсионната възраст. Но това, което става с данъците, с ДДС-то, единствения им печеливш сектор в момента се опитват да го убият по този начин, което е абсолютно нередно. Също така данъците и островната им политика &ndash; това не е държавна дотация. Един портокал да се занесе там, той трябва да мине през кораби, товарене, разтоварване и т.н. Затова да живееш на остров е свързано с определени допълнителни разходи и неудобства, като това къде семействата ще си пратят децата на училище и всякакви други неща. И за да има някаква инициатива и да не пустеят тези острови, а да останат курортни центрове, дори и през зимата да има хора, трябва друга данъчна политика. Това, което гръцкото правителство трябва да направи, е да си повиши събираемостта от данъците, но това е балкански проблем. Според мен в България не е по-добре от Гърция в това отношение.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- В едно интервю Варуфакис казва, че те не са били против тези неща, че част от тези пари изобщо не са достигали до Гърция и т.н.</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- От тези 360 млрд. евро поне половината никога не са стигали до Гърция, а може би и доста повече. Да не забравяме, че част от тези пари доста помогнаха на гръцката икономика. Те не са стояли под възглавницата, а влязоха под някаква форма в туризма и във всякакви други малки производства. Те са въртели тези пари, но проблемът е, че държавата не е печелила от данъци.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Защо Германия зае такава твърда позиция според вас?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- В чисто личностно отношение германците осъзнаха, че са направили грешки, специално Шойбле. И за да не си признаят, те просто търсеха изкупителна жертва. Второто е, че в немския манталитет дълбоко е вкоренено даването на пример за нещо. И ако четете братя Грим, там винаги има поука &ndash; ето това е лошият пример и с вас ще се случи така, ако правите това. Третият фактор е това, което на английски се нарича cover my ass, тоест да покриеш собствените си грешки. Защото, като си помислите &ndash; и Шойбле, и Меркел, и кой ли не още &ndash; това са директно или индиректно деца на &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Защо Меркел да е дете на &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;?</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- Това е тема за друг дълъг разговор.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Наскоро преведохме една интересна статия от френски за &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;. Те се държат наистина като секта, а не като истинска банка, защото имат много агентура, тоест техни служители като Марио Монти и Марио Драги оглавяват правителства и институции, а след това влияят в тяхна полза.&nbsp;</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- Това е тяхна политика, която изпитах на собствен гръб, докато бях в американска консултантска фирма. Аз работех с тима, от който излезе Timothy Geithner и впоследствие беше министър на финансите в правителството на Обама. Това наистина е секта. Когато човек стане партньор в &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;, който преминава през brainwashing, на когото му се казва, че след като ти си &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;, винаги си оставаш &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;, дори след това, като излезеш и като оглавиш някаква дъщерна фирма или някаква партньорска фирма или консултант някъде, ти не работиш за новата фирма, ти продължаваш да работиш за &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;. Преди години, мисля, че имаше в &bdquo;Гардиан&ldquo; статия, че над 130 висши чиновници от Европейската банка в различни държави бяха споменати като чеда на &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;, и Меркел беше спомената също. Там се питаха: те за кого работят &ndash; за нацията, за Европа или за &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Като казваме &bdquo;Голдман Сакс&ldquo;, не трябва да поставяме знак на равенство със САЩ. Доколкото виждам, те се опитват да смекчат европейската позиция, включително МВФ с един доклад, в който се казва, че голяма част от дълговете на Гърция трябва да бъдат опростени.&nbsp;</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>- И да, и не. Вярно е, че в момента официалната американска политика е по-скоро в подкрепа на Гърция, отколкото против. Това се дължи на три фактора. В момента в Америка има много силно гръцко лоби, а да не забравяме, че влизаме в изборна година за Америка. Тоест гръцкото лоби трябва да бъде спечелено, за да може да се спечели президентството. Другото е, че много от техните независими икономисти започнаха много шумно да говорят и да подкрепят Гърция, бяха викани по телевизии, така че не можеха да бъдат игнорирани. Нека си дадем сметка коя е най-голямата &bdquo;несъстоятелна&rdquo; държава в момента &ndash; това е Америка. Рано или късно, но по-скоро рано, тя няма да може да си връща дълговете навреме. И според мен в следващите десетилетия, независимо кой е президент, ние ще видим последователна политика за свиване на финансовите балони, тоест за всичките пари, които са печатани, които нямат обезпечение, да се опрощават и финансовата система да започне да се връща към нормализиране.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • Нещо Неразбрал

    24 Юли 2015 18:02ч.

    Георг, за да не бъда груб, ще ти кажа: Гледай си софтуера, това с финансите, Евро облигациите, и пакетирането не си го разбрал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • i toq e za kalukovo

    24 Юли 2015 18:19ч.

    a be,udaren v glavata.kvo_iskash.A Vie,#Neshto nerazbral# da ne bi da go chetahte toq ot krai do krai,da si gubite vreme za mneniq-glupsti?Samo da me prosti Dachkov,makar che vaprosite mu gi izcheth,ama otgovorite na nemskiq vazpitanik beha dosta neadekvatni.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Разбиращ

    24 Юли 2015 19:19ч.

    Краев казва неща, които мнозина просто не смеят. Много реалистична и смела позиция. Поздравления!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петър Волгин

    24 Юли 2015 20:26ч.

    Господинът е очаквал през 2003г. да стане финансовата криза? Кога го е предвидил? Финансовата криза - сривът на ликвидността на банките стана август месец 2001г., но го замазаха на 11 септември, като след това отключиха ликвидността предоставяна от ФЕД, с което през следващите 7 години се получи световен кредитен бум, и отлагане за 7 години на кризата. Дачков задава въпроса мързеливи ли са гърците, харчат ли повече за държава: Гърция има 8% администрация, като процент от работната сила, което е 400 000 служители. Германия има 10,5% администрация, като процент от работната сила, което е 4 410 000 служители. Тоест на 18,3 германци се пада 1 служител администрация, а на 27,5 гърци се пада един служител администрация. Българската администрация е 1,9% от популацията, а на Естония е 1,9% от популацията през 2010, германците 5,46% от популацията, гърците 3,63% от популацията е администрация. http://www.larskarlsson.com/assets/Gov.jpg https://docs.google.com/viewer?url=http://www.dgaep.gov.pt/upload/RI_estudos%20Presid%C3%AAncias/Public_Employment_EUMS.pdf?time=0 Работещ в Гърция прави 50 000 евро БВП, а работещ в Германия прави 67 000 евро БВП, работещ във Франция прави 80 000 евро БВП.. ТОГАВА КАКВИ ДА СА ПЕНСИИТЕ ИМ, КАТО НАШИТЕ ЛИ, КЪДЕТО ТУК РАБОТЕЩ ПРАВИ 14 000 ЕВРО БВП. По реално измерим БВП - работещ в Гърция прави 35 000 долара, а работещ в Германия прави 43 000 долара. Статистиката показва че гръцката държава харчи средно 16% за държава, а немската държава средно 20% от БВП е за държава. Защо не се споменава, че повечето германци работят на половин ден, и че дългосрочната им безработица е най-голяма. 1979г. Гърция има добро БВП и преди европейският съюз и преди да задлъжнее. https://www.google.bg/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&amp;met_y=ny_gnp_mktp_pp_cd&amp;idim=country:BGR&amp;dl=bg&amp;hl=bg&amp;q=%D0%B1%D0%BD%D0%BF#!ctype=l&amp;strail=false&amp;bcs=d&amp;nselm=h&amp;met_y=ny_gdp_pcap_pp_cd&amp;scale_y=lin&amp;ind_y=false&amp;rdim=region&amp;idim=country:BGR:GRC:DEU:CHL&amp;ifdim=region&amp;hl=bg&amp;dl=bg&amp;ind=false http://bg.theglobaleconomy.com/Greece/Nonperforming_loans/ - тук необслужвани кредити към банките. \&quot;Парите от заемите на международните кредитори изобщо не достигнаха до гръцкия народ, изтъкна гръцкият премиер Алексис Ципрас пред Европарламента. Тези средства бяха давани на Гърция, за да бъдат спасени чуждите банки в нашата страна\&quot;, каза той, цитиран от БГНЕС. Изказването на Ципрас възмути шефа на Европейската народна партия Манфред Вебер. \&quot;Господин Ципрас, вас ви аплодират европейските екстремисти. Вие сте заобиколени от неправилни приятели\&quot;, каза Вебер по адрес на Ципрас. Той добави: \&quot;Вие сте лъжец\&quot;. Гърция: Над 131,55 милиарда долара са необслужваните кредити през 2006г. а държавният дълг е бил 335 милиарда долара. И през 2009г., дългът държавният става 440 милиарда долара, а необслужваните кредити само 22 милиарда. Над 146,69 милиарда долара са необслужваните кредити през 2007г. а държавният дълг е бил 382 милиарда долара. И през 2008г., дългът държавният става 415 милиарда долара, а необслужваните кредити само 15 милиарда. 298 милиарда долара е дългът държавен през 2005г., а необслужваните кредити към банките са само 10 милиарда долара. Като виденовата криза е било в Гърция през 2006-2007г., но ликвидността за банките (по американси модел, монетаризъм на Фридман)е наша валута лев. Гърция ЗА ЛИКВИДНОСТ Е еврото, което те взимат като дълг, за да спасят банките, А ВИДЕНОВИЯТ ЛЕВ прави инфлация защото на банките им трябва и чужда валута, и продават левовете, пък валутата дефицит, Виденов не взима валутен заем. И когато гръцкото правителство вижда че постъпленията в бюджета са малки, те намалят данъците по НЕОЛИБЕРАЛЕН МОДЕЛ ВИДЯЛИ БЪЛГАРИТЕ. Но постъпленията намаляли, а не се увеличили. Така положението още повече се е влошило.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДААаа

    24 Юли 2015 20:31ч.

    EU е създаден за да спре влиянието на Източна Европа над Западна Европа, и да спре стоките им. ЕО беше и стръв за Източно Европейски мечтатели.. Вече знаем, че хипарството, рок вълната, бунтът на студентите, тогава, е организирано от ЦРУ. Целта е отклоняване на младежта от лявата борба, срещу сексуален либерализъм и наркотици. Тогава се подготвяше почвата за неолиберализмът, и постиндустриализмът. Индустрията направи пенсиите, за да привлече ръботна ръка от село. Индустрията искаше да има млади работници, и пенсионираше по-рано. Индустрията направи и работниците да са собственици на предприятието си. И всяка следващата стъпка от еволюцията на индустрията, водеше към социализъм, дори със сигурност към комунизмът. ... ЕТО ЗАЩО РАЗКЛАТИХА ВАЛУТИТЕ И ЦЕНАТА НА ПЕТРОЛЪТ ПРЕЗ 1970ТЕ, И ТАЧЪР ПОЧНА ДА ПРОПОВЯДВА ДЕ ИНДУСТРИАЛИЗАЦИЯ. .... А соц. елитът разбра, че ще бъде изритан от столът си - че това е функцията на марксизмът - да руши елитът. И соц. елитът реши да унищожи марксизмът, като въведе нови конституции, и се появи живковизмът и брежневизмът. Първо уплашени от чешките марксисти и китайските хунвейб̀ини, а после привлечени от неолиберализмът и монетаризмът на Фридман, и обнадеждени от ЕГОИСТИЧНАТА ФИЛОСОФИЯ на Айн Ранд, те - соц елитът реши да приватизира всичко, за да се запази. Собственикът е кадърен по-добър управленец, заради егоизмът, твърди Айн Ранд.. == == Австралийската собственичка на огромна минна империя Джина Райхарт заяви, че сънародниците й трябва да се примирят с орязването на заплатите си, тъй като „африканските работници ще се радват да припечелят и само два долара на ден”. Тя също така инструктира бедните да спрат да завиждат на богатите и да положат повече усилия, защото са \&quot;мързеливи работници, които прекалено много пият и се забавляват\&quot;. Нейният призив \&quot;излезте от кръчмата и вървете да правите милиарди\&quot;. Може сънародниците й, да я пратят в Африка да развива тези страни там. Защото ако бяха слушали такива приказки и се примирявали с глупостта на капиталистическата върхушка, тогава Австралия щеше да е с африкански бит култура и пътища.. Та се сетих, не е ли изнесена борбата срещу работниците извън границите на развитите държави, и това което прави Пентагонът, е капиталистическо насилие срещу работническата класа. А си представете, как в Австралия и САЩ ще купят айфон, къща, кока кола и биг-мак, с два долара заплащане. При такава дефлация, как милиардерите ще изплатят дълговете си. То и обикновените граждани и държави, как ще изплатят дългът си. И кой ще остане милиардер?? това са числа, 200 или 2, заплатата определя потреблението - следователно и печалбата и цените. Но Австралия е повече от Африка, като образованост, изобщо като развитие - включително индустриално и икономически. ТОГАВА КОЙ Е ПРАВ??? НЕ И ПСИХОДЯСНОТО. 684 евро е минималната заплата в Гърция, при БВП на работещ грък от 50 000 евро. 425 евро е минималната заплата в Турция, при БВП на работещ от 24 000 евро. 390 евро е минималната заплата в Естония, при БВП на работещ от 31 390 евро. 250 долара е минималната заплата в Китай, при БВП на работещ от 13 000 долара. 360 лева е минималната заплата в България, при БВП на работещ от 28 000 лева. Мартин Лутър Кинг, е искал през 1963г., минималното заплащане да е 2 долара на час. Тогава БВП на зает е било някъде към 5 000 долара, годишно. Обикновено се работи 2 000 часа годишно. Нека минималната заплата да е 40% от БВП на работещ, да е, пък да гледаме. Днес се питаме, защо богатите стават повече и по-богати, а имало криза?? ЗАЩОТО ПРАВИТЕЛСТВАТА ВЗИМАТ ЗАЕМИ, КОЙТО БЕДНИТЕ ЩЕ ПЛАЩАТ, НО ВСИЧКИ СЪЗДАДЕНИ ПАРИ - ОТИВАТ В КАПИТАЛИСТИТЕ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Банкерът Атанас Буров

    24 Юли 2015 20:39ч.

    Богатият. Той разрешава на бедния да си създаде и той една партийка като вашата, комунистическа партийка. До 1917 година тя бе само две-три хиляди души. След това набъбна, нарасна и през 1919 година, на изборите, взе над 40 мандата. Вкара цял взвод депутати в парламента. В икономиката има още един велик закон, и то страхотен закон — законът на принадената стойност. Това е суров закон. Не може без него. Маркс, вашият бог Маркс, го показа на света. И светът го разбра. Но светът се промени през 1919–1933 година. Богатите хора започнаха да дават по един комат и на работника. И го спечелиха. В Чехословакия професор Масарик и Едуард Бенеш задължиха богатите да дават помощи на работниците. В икономиката има още един велик закон, и то страхотен закон — законът на принадената стойност. Това е суров закон. Не може без него. Маркс, вашият бог Маркс, го показа на света. И светът го разбра. Но светът се промени през 1919–1933 година. Богатите хора започнаха да дават по един комат и на работника. И го спечелиха. В Чехословакия професор Масарик и Едуард Бенеш задължиха богатите да дават помощи на работниците. Да делят от залъка си и за тях. Същото стана в Англия и Франция. Да делят от залъка си и за тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 24 Юли 2015 20:56ч.

    Като стигна до СОФТУЕъР и спирам до там.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • BANKSTER

    24 Юли 2015 22:36ч.

    Никой вече не говори за икономика. Ние можем вече да печелим от всичко-Отиваме при Борисов и му казваме следното нещо: ще ви дадем заем за, примерно, 16 млрд. Този заем започваш да го връщаш след N години. Тези N години са така пресметнат период, че да се падне след изборите – тоест има един гратисен период, в който могат да се раздават милиарди. Но трябва за част от тези 15 милиарда, примерно за 5 милиарда, да купиш от тези рискови финансови пакети, които после можеш да използваш като гаранция, за да вземаш други заеми и т.н.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сенкко

    25 Юли 2015 0:56ч.

    Банкерската „алчност“, когато е автентична, никога не може да породи криза. Точно защото банките са „алчни“ държат изключително много на парите си. За да не ги изгубят, когато дават кредит, гледат под лупа клиента си. Да притежава част от началната сума, да има гарантирани доходи, изплащането да бъде съвместимо с доходите, да ипотекира подходящо имущество, да има платежоспособни гаранти и т.н. Иван Вазов, в кратката си автобиография, разказва как, като дете, в турско, веднъж до късно в стаята на баща му светела лампа. Накрая баща му го повикал, показал му една купчина жълтици на масата и казал: сине утре отивам в Пловдив да занеса тези пари на банкера Ив. Гешев. Станах поръчител на мой племенник за голям заем. Той не можа да го върне и ето сега отивам да занеса тези пари защото бях поръчител на този заем. Никога да не ставаш поръчител. От това баща му се разорява и започва да се въздига отново. Никакви думи за разсрочване, редуциране, опрощаване и т.н. Това е автентичната „алчност“ на банкера. Човешката природа не се променя бързо, тя пак е същата. Сегашните банки са давали огромни, съмнително обезпечени кредити точно защото автентичната им „алчност“ е била насила подтисната от големи СОЦИАЛНИ проекти, от гаранции идващи от избрани правителство с ограничен мандат демонстриращи СОЦИАЛНА политика. Сегашната криза е предизвикана от елементите на социализъм в ЕС и САЩ. Другарят Геог(и) Тупарев е типичен левичар имащ за хоби говоренето на универсални нападки срещу страните в които живее и пътува, САШ и ЕС. Това е широко разпространено в професорските среди в западните университети. Жалко, че е завършил физика и математика. Неговото мислене компрометира тези колегии. Сигурен съм, че е против шистовия газ, трансатлантическото търговско споразумение, санкциите срещу Русия. Геог(и) Тупарев не може да се откъсне от примитивния агитационен похват, характерен за левичари и тролове, използването на голямото „НО“: Аз съм антикомунист, НО БСП сега ми харесва. Аз съм гласувал за РБ, НО Радан не ми харесва. Аз съм германски възпитаник, НО ще говоря срещу Германия, АЗ не съм ляв, НО в този случай ще говоря като всички левичари. Аз не съм антигерманец, НО това, което в момента прави немското правителство, е безобразно., и т.н. Жалък опит за придаване тежест на приказките. Трябва да ги възприемаме сериозно, защото той е достигнал до тях преодолявайки своята първоначална нагласа. Защо са тези уговорки ? Сериозният анализатор разчита на силата на своите аргументи

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • либур

    25 Юли 2015 2:14ч.

    а бе всичко е много, ама много сложно, за прости хора като мене. обаче, имам един въпрос. берно ли е, значи, че гръцките машинисти получавали по 400 евро на месец върху заплатата, за да си поддържат личната хигиена и верно ли е, че гръцките автобусни шофьори получавали по 310 евро на месец върху заплатата за редовно идване на работа? а също така верно ли е, че такива рискови професии в гърция, като например фризьорките имали право да се пенсионират по рано? примерно на 50 години. и като си помислиш, че в българия няма държавни фризьорски салони, а в гърция? защото ако са частни какво и е на държавата, те нали се осигуряват извън нея? е ако тези нещица са верни, а за тях прочетох в официална публикация в официален вестник и то не от български, а от сръбски изследователи, тогава какво праим, а? а бе, че гръцката държава си беше един продължителен прекрасен, но за съжаление скъп и истински сън, това май никой не може да отрече. даже и варугъзис и ципръндакис и те не можаха да го отрекат. но сега въпросът е кой им сра на гърците в гащите? защото много мирише и никой не им дава да си купят нови гащи. е, като немат пари, приятно неприятно да си изперат гащите и друг път да се оглеждат да не би пак някой друг да ги наака, вместо тях. да, верно е гърците са невинни, но кифтетата дето ги ядоха сега не могат ги върна нали? а не са ги и платили. лошо. а колкото до това, че видите ли тези хитри банкери как измамили с пакети и пакетчета не дотам грамотните, както казва г-н тупарев, политици и техни финансови експерти? ама чкай сега г-н тупарев некой от тези политици и експерти да си е признал някога, че нещо не разбира? особено в предизборна кампания? ами помните ли, когато великият експерт, при това и министър миленчо велчев направи прочутата заменка на дълга, скоето докара на българия ползата да взема през 2014/2015 година заеми, за да изплаща нарасналият с неговата заменка дълг? е тогава икономисти и финансисти гласно и многократно предвидиха какво точно ще стане и че то е във вреда на държавата. и какво направи министърчето-юпи и цялото правителство? направиха каквото си бяха решили, някои спечелиха милиони, българите? е, сега кажете ми че пак банкерите или борсите са виновни. ами, че когато политиците решат да си правят нещо и особено когато, както в гърция умеят да подкупят всички граждани с подаяния за всеки и са подкрепяни години наред от тези граждани да вършат тези си нещица, наречени политики, щото за всеки има кяр? пак ли са банките, голдман сакс, шойбле и меркел виновни? другарююю, в този свят всеки се стреми да спечели. но за да спечели някой друг трябва да загуби. ако си с по-скромни стремежи и най-вече ако разбираш сложната истина, че нищо на този свят не е безплатно може и да не си така гневен като гърците. те си мислят още, че всички са глупави, а те са умни. за съжаление пак много ще намажат, защото не по икономически, а по тъпанарски политически сметки ще им опростят голямото лапане. а намеците за световната конспирация и сълзите по нещастните и задлъжнели САЩ ги остави за вестник Дума.мтам е мястото да споделиш десните си възгледи. да, банките са акули, но гърците не са невинни сърфисти, които са пострадали поради непознаване на морето. видяха много пари, харчеха без никаква сметка и сега им е мъчно не защото ще гладуват, а защото не могат да харчат чак толкова, колкото преди. да си свият куйрука и да се попогледнат в огледалото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Tlaloc

    25 Юли 2015 3:25ч.

    Един човек да се намери 1) да разбира и 2) да има смелостта да каже нещата. Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Tlaloc

    25 Юли 2015 3:25ч.

    Един човек да се намери 1) да разбира и 2) да има смелостта да каже нещата. Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • citizen

    25 Юли 2015 3:37ч.

    ГОЛДМАН САКС Е ЕДНОЛИЧНА СОБСТВЕНОСТ НА ФАМИЛИЯТА РОТШИЛД - НАЙ ИЗВЕСТНАТА ЕВРЕЙСКА ФАМИЛИЯ ЗАПАЛИЛА ДВЕТЕ СВЕТОВНИ ВОЙНИ. за другото разсъждавайте сами, ако можете....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Quest

    25 Юли 2015 6:27ч.

    Българите са най-големите лаладжии на земята. Господинът направо кърти миФки. Няколко пояснения. Гърция фалира не защото е била набалбъкана с токсични ценни книги, а защото не може да си плаща заемите поради корумпирани правителства, смехотворна ограничена и слаба икономика, неефективност, раздута администрация, неработещо население преживяващо в голямата си част на държавни дотации и т.н. и т.н. На тези всичките заеми да им опростят пак ще го закъсат само след няколко години. Голдман Сакс МНОГО отдавна не са партнершип - съдружие а публична фирма чиито акции се търгуват на борсата. В момента струват 207 долара. Кадрите им са навсякъде, защото поначало успяват с много мангизи да привлекат най-талантливите и умни млади хора и специалисти. За съжаление, Уол Стрийт с пари привлича световния талант - включително учени - физици, инженери и т.н. да не се занимават с реална икономика а с финансови транзакции. Неприятно но факт. Школата им е също ного добра. Така че не е странно, че кадрите им се търсят от финансови организации и правителства. германия настоява за остеритет за Гърция, защото гърците никога няма да се научат иначе на ефективност. Те са като моята жена - няма сума,която да не могат да профукат. Как ирландците и исландците могат да се стегнат и да излязат от дълговата криза а охитате не могат?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • diagnoza

    25 Юли 2015 18:07ч.

    I ne samo tova,Qest!Sedne v aeroplana do tebe edin kat toq Georg Gluparev i kvo staaa...Im from a small country in Southeastern Europe,bethween Romania and Greece i ako mu vkliuchish na mUhabeta i posle kvo_staa.Poprochetah tuk-tame.Chist prerazkaz na chul-nedochul,ili prochel-poprochel neshto.V e-vestnik go poprocetah.Ti izobshto vervash li na tva det go samohvalva?Koi go znae kade li sa mu ritnali zadnika.Shtoto takiva s predanadolsi mantalitet i soc-domashno vazpitanie ot roditeli komunqgi mnogo ne gi ponasqt.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СОРОСОИДИТЕ ПАК ЛЪЖАТ ЛИ ЛЪЖАТ ЕТО ФАКТИ

    25 Юли 2015 23:02ч.

    Един работещ в Гърция произвежда 75% от това което произвежда работещ в Германия. 1979г. един работещ в Гърция произвежда 73% от това което произвежда един работещ в Австрия - тя има по-добра икономика от Германия. https://www.google.bg/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&amp;met_y=ny_gnp_mktp_pp_cd&amp;idim=country:BGR&amp;dl=bg&amp;hl=bg&amp;q=%D0%B1%D0%BD%D0%BF#!ctype=l&amp;strail=false&amp;bcs=d&amp;nselm=h&amp;met_y=sl_gdp_pcap_em_kd&amp;scale_y=lin&amp;ind_y=false&amp;rdim=region&amp;idim=country:BGR:GRC:DEU:CHL:AUT&amp;ifdim=region&amp;hl=bg&amp;dl=bg&amp;ind=false Това което пише спонсориран вестник от Сорос и братя Коук, в Сърбия, не може да му се вярва. ЕТО ВЕСТНИК С ТОЧНА ИНФОРМАЦИЯ: http://profit.bg/news/Bulgarite,-chehite-i-gurtsite-%E2%80%93-naj-rabotlivi-v-Evropa/nid-86010.html Националната статистическа служба на Великобритания тази седмица изнесе данни за дължината на работната седмица в страната и в Европа. Данните са разделени в две категории – работна седмица на служителите на пълен работен ден и работна седмица изобщо. Великобритания се класира в челната част на служители на пълен работен ден, но отсъства в общата класация. Това се обяснява с факта, че англичаните работят предимно на половин работен ден. По-интересно е обаче коя държава е на първо място – Гърция. Тя е на първо място в общата класация и на второ в тази на служители на пълен работен ден. Средната дължина на работната седмица в Европа е 37.4 часа. Ето и списъка на 10-те държави с най-дълга работна седмица. 20. Люксембург Работна седмица (общо): 37 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 40.5 часа 19. Финландия Работна седмица (общо): 37.4 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 40.3 часа 18. Италия Работна седмица (общо): 37.6 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 40.5 часа 17. Австрия Работна седмица (общо): 37.8 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 43.7 часа 16. Франция Работна седмица (общо): 38 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 41.1 часа 15. Литва Работна седмица (общо): 38.3 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 39.7 часа Прочети повече на: http://profit.bg/news/Bulgarite,-chehite-i-gurtsite-%E2%80%93-naj-rabotlivi-v-Evropa/nid-86010.html 14. Испания Работна седмица (общо): 38.4 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 41.6 часа 13. Естония Работна седмица (общо): 38.6 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 40.8 часа 12. Малта Работна седмица (общо): 38.8 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 41.4 часа 11. Португалия Работна седмица (общо): 39.1 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 42.3 часа 10. Латвия Работна седмица (общо): 39.2 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 40.8 часа 9. Унгария Работна седмица (общо): 39.4 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 40.6 часа 8. Словения Работна седмица (общо): 39.6 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 41.8 часа 7. Кипър Работна седмица (общо): 40 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 42.1 часа 5. Румъния Работна седмица (общо): 40.5 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 41 часа 5. Словакия Работна седмица (общо): 40.5 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 41.5 часа 4. Полша Работна седмица (общо): 40.6 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 42.2 часа 3. България Работна седмица (общо) – 40.9 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден – 41.3 часа 2. Чехия Работна седмица (общо): 41.2 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 42.3 часа 1. Гърция Работна седмица (общо): 42.2 часа Работна седмица само за служители на пълен работен ден: 43.7 часа Прочети повече на: http://profit.bg/news/Bulgarite,-chehite-i-gurtsite-%E2%80%93-naj-rabotlivi-v-Evropa/nid-86010_picid-_page-2.html Тоест на 18,3 германци се пада 1 служител администрация, а на 27,5 гърци се пада един служител администрация. Българската администрация е 1,9% от популацията, а на Естония е 1,9% от популацията през 2010, германците 5,46% от популацията, гърците 3,63% от популацията е администрация. http://www.larskarlsson.com/assets/Gov.jpg https://docs.google.com/viewer?url=http://www.dgaep.gov.pt/upload/RI_estudos%20Presid%C3%AAncias/Public_Employment_EUMS.pdf?time=0

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СОРОСОИДИТЕ ПАК ЛЪЖАТ ЛИ ЛЪЖАТ ЕТО ФАКТИ

    25 Юли 2015 23:08ч.

    http://bg.theglobaleconomy.com/Greece/Nonperforming_loans/ - тук необслужвани кредити към банките. А статистиката показва че гръцката държава харчи средно 16% за държава, а немската държава средно 20% от БВП е за държава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маркс

    25 Юли 2015 23:58ч.

    И тук отново не минава без български \&quot;автентични десняци\&quot;, велики теоретик капиталисти като сенкко и либурчо. А грубата истина е, че банките искат нещо просто - от едни пари да направят по-големи пари, а това най-сладко и най-вече сигурно става ако включиш държават, особено като гарант. Тъй че въртиш, сучеш, включваш държавата. Тука няма ляво, дясно, те са в главите на теоретик-тъпанарите, които, докато бяха на власт, кокошкарсваха повече от другите. Миленчо направи прословутата операция в полза на една чужда банка, от която дойде. И това потвърждава правилото, че да им е сигурно, банкерите си уреждат правителства и всичко им е шест, а тук някакви неграмотни теоретици защитават \&quot;принципи\&quot;. Ха-ха. Г-н Тупарев е бил в кухнята на нещата, момчетата обаче знаят повече. Като македонеца дето го питали \&quot;ти видел си пампор? - Сум, ял! и пак - Ти видел си пампор? - Сум ял! Бе пампор се не яде, оно прави пуф-пуф!\&quot; Та така, и тия \&quot;су яли\&quot;...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Селма

    26 Юли 2015 1:03ч.

    Защо му се връзвате на ГОГИ ТУПАРЕВ.Дачков да проверява с кого прави интервюта.Утре ще каже че e разработил кацането на Марс.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • анонимен

    26 Юли 2015 15:50ч.

    ние това го знаем че банкерите са в основата на нещастията на човечеството от както съществуват банките е така просто гърция е поредната жертва гледайте кои ще и изкупи островите и си правете изводите

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Miti4

    26 Юли 2015 16:22ч.

    Разберете това: http://antipropaganda.eu/tajnaiko2.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Miti4

    28 Юли 2015 3:39ч.

    Разберете това: http://antipropaganda.eu/tajnaiko2.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маркс

    04 Авг 2015 18:02ч.

    И тук отново не минава без български \&quot;автентични десняци\&quot;, велики теоретик капиталисти като сенкко и либурчо. А грубата истина е, че банките искат нещо просто - от едни пари да направят по-големи пари, а това най-сладко и най-вече сигурно става ако включиш държават, особено като гарант. Тъй че въртиш, сучеш, включваш държавата. Тука няма ляво, дясно, те са в главите на теоретик-тъпанарите, които, докато бяха на власт, кокошкарсваха повече от другите. Миленчо направи прословутата операция в полза на една чужда банка, от която дойде. И това потвърждава правилото, че да им е сигурно, банкерите си уреждат правителства и всичко им е шест, а тук някакви неграмотни теоретици защитават \&quot;принципи\&quot;. Ха-ха. Г-н Тупарев е бил в кухнята на нещата, момчетата обаче знаят повече. Като македонеца дето го питали \&quot;ти видел си пампор? - Сум, ял! и пак - Ти видел си пампор? - Сум ял! Бе пампор се не яде, оно прави пуф-пуф!\&quot; Та така, и тия \&quot;су яли\&quot;...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • okowa

    06 Окт 2015 15:40ч.

    Здравейте, Това е да се информира широката общественост, че г-жа Grace Okowa, частен заем заемодателят има отвори финансова възможност за всеки, който се нуждае от никаква финансова помощ. Ние даваме заем при 2% лихва за физически лица, фирми и компании по ясен и разбираем срокове и условия. свържете се с нас днес, по електронна поща на адрес: (embassyloanfirm@ gmail. com)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • okowa

    06 Окт 2015 15:54ч.

    Здравейте, Това е да се информира широката общественост, че г-жа Grace Okowa, частен заем заемодателят има отвори финансова възможност за всеки, който се нуждае от никаква финансова помощ. Ние даваме заем при 2% лихва за физически лица, фирми и компании по ясен и разбираем срокове и условия. свържете се с нас днес, по електронна поща на адрес: (embassyloanfirm@ gmail. com)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Bradley

    22 Окт 2015 7:12ч.

    1Akwm9 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Bradley

    23 Окт 2015 9:33ч.

    aj7VTu http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи