Бившият служител на НСО Николай Марков: Ще намеря добрите пътища, за да разоблича Първанов

Бившият служител на НСО Николай Марков: Ще намеря добрите пътища, за да разоблича Първанов
За всичките си години на управление Георги Първанов реабилитира в тези две служби бившия апарат на Държавна сигурност. В НРС голяма част от хората са със специализация в КГБ. Това са хора, които в момента се пенсионират по закон, взимат пенсии и продължават да работят на ръководни длъжности, защото според Първанов са незаменими.  Задълбочаването на кризата в тези две служби стана с идването на Георги Първанов, когато бяха назначени полуграмотни хора, включително за ръководители. Това казва в интервю за glasove.com бившият служител на НСО Николай Марков и още: "Това, което наблюдавам в момента, е желание повечето неща да се потулят и да не се коментират, т.е. да се мине на едно друго стъпало на говорене за тези служби, а онова да си остане скрито, защото излезе ли наяве, много хора ще са потърпевши, включително и политически личности".
<p><strong>Какво се случва в Националната служба за охрана, откакто ви уволниха преди почти две години, променило ли се е нещо там?</strong><br /><br />Нещата в службите се променят от Народното събрание, като върховен орган в една парламентарна република.<br /><br /><strong>Намеквате за липсата на закон за НСО и НРС?</strong><br /><br />Няма друга форма за регулиране на държавни органи и институции.<br /><br /><strong>Защо тези служби бяха оставени без закон толкова дълго време? Нещо повече, наскоро разбрахме от премиера Борисов, че управляващите ще правят закон за НСО и НРС чак след като изтече мандатът на президента Първанов. Как си обяснявате това отлагане?</strong><br /><br />Това са политически преговори, които се водят зад гърба на обществото, в нарушение на чл. 105, ал. 2 от Конституцията, който задължава Министерския съвет да поеме изцяло отговорността за обществения ред и националната сигурност. Този текст е императивен и не подлежи на коментари и обсъждане. Той регламентира МС като единствен отговорник за националната сигурност и обществения ред. Конституцията не прави каквато и да е препратка към президентството. Силно съм учуден, че премиерът е готов да продължи това статукво, при което се нарушава Конституцията. Отказът на Борисов да се произнесе означава, че на политическо ниво се правят някакви преговори, че и двете страни &ndash; президентството и МС &ndash; правят компромис с върховния закон на страната. Същевременно в последния доклад на Държавния департамент на САЩ има изричен текст, който казва, че НСО и НРС работят в безконтролие, т.е. върху тези служби няма никакъв контрол. <br /><br /><strong>Как стават подборът и назначаването на хората в тези служби?</strong><br /><br />За всичките си години на управление Георги Първанов реабилитира в тези две служби бившия апарат на Държавна сигурност. В НРС голяма част от хората са със специализация в КГБ. Това са хора, които в момента се пенсионират по закон, взимат пенсии и продължават да работят на ръководни длъжности, защото според Първанов са незаменими.&nbsp; Задълбочаването на кризата в тези две служби стана с идването на Георги Първанов, когато бяха назначени полуграмотни хора, включително за ръководители. Ще ви дам пример със заместник-началника на НСО ген. Стоян Томчев, за когото от трибуната на НС бе съобщено, че е бил охрана на Маргините. Този човек е със специалност учител по физическо възпитание до четвърти клас. Същият е случаят с ген. Димитър Димитров, шефа на НСО, който освен това не отговаря на изискванията и вътрешните инструкции за лична охрана. Той не е работил като такъв, защото ръстът му е малко над 1,50 м.<br /><br /><strong>По чия воля тези хора са произведени в генерали?</strong><br /><br />Лобита и кръгове. Ген. Димитър Димитров е от лобито &bdquo;Лукойл&rdquo;, а Томчев е от страна на &bdquo;Позитано&rdquo; №20. Те обслужват интереси, а службите им предоставят огромни възможности за това. НРС и НСО разполагат с огромен капацитет и от гледна точка на информацията, и от гледна точка на оперативност. НРС работи много повече във вътрешността на страната, макар че функциите й са свързани с външното разузнаване. Когато нещо се скрива зад грифа &bdquo;национална сигурност&rdquo; и същевременно няма законодателство, много лесно&nbsp; тези служби могат да бъдат използвани за абсолютно всичко. <br /><br /><strong>Събират ли служителите в НСО противозаконно информация за охранявани лица?</strong><br /><br />Всичко е противозаконно и нерегламентирано, когато не е законно регулирано. Как може в тези служби да се събира информация в противоречие със Закона за защита на личните данни и в същото време да се говори за регламентирано събиране на информация.&nbsp; През 2007 г. Първанов лично пое ангажимента да вкара закон за тези служби. С тази цел беше събрал комисията по национална сигурност. Тогава той заяви, че се налага спешно приемане на такъв закон. Аз се ангажирах още тогава, че такъв закон няма да има, докато той е президент. В негов интерес е да използва службите за съвсем други политически цели и манипулации. Както виждате, две години по-късно все още не съществува такъв закон, макар че БСП беше управляваща партия. Наскоро ген. Димитър Димитров заяви, че при събирането на информация за охранявани лица, в която има и лични данни, &bdquo;бланките се попълват вече с писмена заповед&rdquo;. Доскоро те твърдяха, че няма такава събирана информация. Сега казват, че има бланки. Когато аз представих образец на бланката в комисията по национална сигурност към НС на Татяна Дончева и на Младен Червеняков през 2007 г., те скриха това от обществото и засекретиха цялото заседание. Сега обаче началникът на службата признава, че бланките вече се попълват с писмена заповед. Питам ви тогава &ndash; ако сега вече е с писмена заповед, как е било досега? Как, мислите, ще реагират например генералният секретар на НАТО или министър-председателят на някоя европейска страна, ако знаят, че когато дойдат в България, личната охрана от страна на България събира за тях всякакви данни за недостатъците им?<br /><br /><strong>Уточнете за какъв тип данни и информация става дума и къде отива тази информация?</strong><br /><br />Става въпрос за лични данни, например недъзи и недостатъци на съответния човек, с кого се среща, къде отива и т.н. После тази информация се предава на ръка на прекия ръководител и никой повече не знае къде отива тя, защото тя не се заверява с гриф на секретност, нито се подпечатва, просто се дава на ръка. Случвало се е служители на НСО да отказват да попълват такива данни, имаше сблъсък за това, защото в крайна сметка се оказа, че ние сме били доносници през цялото си служене в НСО.<br /><br /><strong>Какво се случи с тези, които отказаха?</strong><br /><br />Последваха наказания и след това те продължиха да пишат, като някои спестяват доста от нещата и пишат по-повърхностно. Има обаче и хора, които се страхуват и пишат неща, които наистина са в нарушение на всякакви човешки норми. <br /><br /><strong>Все още ли има голямо текучество в НСО?</strong><br /><br />Ако направите кратко журналистическо разследване, ще видите, че в момента всички бизнесмени в България, абсолютно всички, както и тези, чиито имена са свързани с организираната престъпност, са с охрана от НСО. Това са в 80% от случаите млади служители, които постъпват за една-две години и после напускат. Не забравяйте, че ген. Димитър Владимиров беше отстранен от службата заради това, че докато са били на работа, служители на НСО са охранявали хора от организираната престъпност. И не само за охранителна дейност ставаше въпрос.<br /><br /><strong>Продължава ли тази практика и след отстраняването на ген. Димитър Владимиров &ndash; говорим за служители на НСО, които едновременно с това работят и за представители на организираната престъпност?</strong><br /><br />Нека да разделим въпроса на две. Какъв е смисълът държавата да дава пари, за да обучи един служител на НСО и след това той да отиде като охранител в организираната престъпност. Научил е прийомите на държавата, държавата му е платила обучението и след това ръководството на службата му създава условие той да отиде на работа при организираната престъпност.<br />&nbsp;<br /><strong>Какво значи &bdquo;създава му условие&rdquo;? Ръководството ли осъществява тези трансфери?</strong><br /><br />Точно така. Преди две години заявих, че НСО е банка кадри на организираната престъпност.<br /><br /><strong>Това означава, че ръководителите на НСО са свързани с представители на организираната престъпност. За кого го твърдите?</strong><br /><br />За всички равнища на ръководния ешелон, който се назначава изключително от президента. От парламентарната трибуна за ген. Стоян Томчев, заместник-началник на НСО, беше казано, че е бил охрана на Маргините. Кой и къде другаде в държавата трябва да го каже, след като се заявява в НС и няма никакъв резултат?<br /><br /><strong>Говорите за организираната престъпност малко абстрактно, с изключение на Маргините не споменавате други имена. </strong><br /><br />Аз нямам някакво лично отношение към тях. Споменах ви и кръга &bdquo;Лукойл&rdquo;, както виждате. Значи не става дума само за организираната престъпност. Маджо и Маргините са по-скоро нарицателни имена в България. Аз не знам дали те са престъпници или не. За това би трябвало да се произнесе българският съд. След като са на свобода, значи не са престъпници. От гледна точка на общественото мнение обаче нещата стоят по друг начин. <br /><br /><strong>Нека се върнем към &bdquo;създаването на условия&rdquo; за служителите на НСО да работят за организираната престъпност, как става това?</strong><br /><br />Няма как един служител, който е с двугодишен трудов стаж като професионален бодигард, да си тръгне изведнъж от службата. Просто му се предлагат по-добри условия, предлагат му се възможности за други неща, въвличат го в бизнеса и т.н. Той отива от другата страна на барикадата, а държавата остава оголена, защото разполага отново с необучени хора и такива, които са в процес на обучение, докато противниците на държавата винаги разполагат с апарат, който е много по-добре подготвен. Не знам дали в момента в НСО има служители, които работят едновременно от двете страни на барикадата, но мога да ви кажа, че в НСО има служители, не един и не двама, а много, които са били свързани с организираната престъпност, били са разследвани от прокуратурата, викани са, писали са отчети за връзки с организираната престъпност. Те си стоят на много сериозни постове. Няма ревизия на тези скандали. И няма да има такава ревизия, уверявам ви. Това, което наблюдавам в момента, е желание повечето неща да се потулят и да не се коментират, т.е. да се мине на едно друго стъпало на говорене за тези служби, а онова да си остане скрито, защото излезе ли наяве, много хора ще са потърпевши, включително и политически личности.<br /><br /><strong>На какво друго стъпало на говорене ще се мине?<br /></strong><br />Ами преструктуриране. Нито една специална служба в нито една държава от НАТО или ЕС не е военизирана. Няма такива генерали, адмирали и пр. Почти цяла Европа и цял свят ни се подиграват с тия генерали. Искам да насоча акцента ви към 6 май, ще видите колко генерали ще бъдат произведени още. Тук генералският пагон е като вестник от улична будка. Указът за издаване на генералско звание се подписва единствено и само от президента на България. Не разбирам защо, след като в НАТО и ЕС няма такова чудо на чудесата, продължава практиката да се произвеждат в офицерски звания полуграмотни и неграмотни хора.<br /><br /><strong>С какъв тип несвойствени задължения биват товарени служителите на НСО?</strong><br /><br />С всички видове, включително разходка на куче и пазаруване от Женския пазар. Инструкцията за работа в НСО казва, че служителите са лична охрана и лични шофьори на автомобили. Задължението на шофьора е да следи контрола на автомобила, а на охраната функциите са съвсем други. Според вас вмества ли се в тези задължения разходка на куче, водене на деца на детски градини, носене на пазарски чанти, пазаруване и пр.? Тук трябва да подчертаем, че служителите работят с работно време, което не отговаря на нищо в държавата. Има и смъртни случаи заради това. Например шофьорът на Жорж Ганчев, който катастрофира и почина по време на предизборна кампания, е работил 40 дни без смяна. Денонощно на работа в предизборната кампания. Когато се уби, генералът застана на гроба му и каза: &bdquo;Той беше най-добрият шофьор в службата, професионалист и пр.&rdquo;. А той дори не беше шофьор, всички знаят, че беше тенекеджия. Тогава никой не понесе отговорност, никой не е виновен, разбирате ли. Това не е един случай, това е масово.<br /><br /><strong>Има и съвсем пресен случай &ndash; катастрофата с колата на министъра на отбраната Аню Ангелов. При инцидента пострада 4-годишно дете. Защо катастрофите с коли на НСО са толкова много?</strong><br /><br />Като служител на НСО съм имал седем катастрофи. Много добре познавам практиката, това са методите на бившата ДС. Започва се от манипулация на органите на реда. Нали разбирате, че зад НСО стои авторитетът на президента. Той винаги се използва от ръководството пред органи на КАТ, за да бъдат преправени протоколите и ако нещо може да се скрие, то да бъде прикрито. Ако обаче се стигне до признание, че наистина е виновен служителят на НСО, тогава се отива в другата крайност и му се прехвърля цялата вина. Никога няма виновни началници. Колите на НСО имат специален режим на движение. Той обаче по никакъв начин не включва това да минаваш на червено и да блъскаш други коли, което е практика в НСО. Тази практика е въведена от ръководството, а не от обикновения служител. Според вътрешното нормативно законодателство този режим трябва да се урежда чрез инструкция, която да бъде подписана от всички шофьори &ndash; какво включва специалният режим на движение и кога е налице ситуация за ползване на такъв режим. В случая, за който говорим, не е налице нищо такова &ndash; това е едно рутинно прибиране на министър, който дори не е застрашен по никакъв начин. Но понеже служителите и шофьорите не са инструктирани, 80% от тях не знаят какво е специален режим законодателно. Те смятат, че щом караш кола на НСО, ти вече си специален. Ако в случая се окаже, че е имало и охрана вътре, тогава шеф на автомобила за движение не е шофьорът, а офицерът по сигурността. Той отговаря за всичко, включително и за действията на шофьора.<br /><br /><strong>Включително за това дали шофьорът да мине на червено или не?</strong><br /><br />За всичко, даже и къде да спре, колко време да стои и т.н. Понеже структурата е военизирана, ако има офицер в колата, който е лична охрана, той може да каже да се намали скоростта или не и пр. Това се приема за заповед, а неизпълнението на заповед е подсъдимо. Шофьорът трябва да изпълни заповедта. Служителите на НСО, както ви казах, работят при липса на законодателство, те никъде не са прочели как стоят нещата законово, защото имат само едни общи инструкции за работа, които, може да се каже, са хипотетични текстове. В случая с колата на Аню Ангелов 80% от усилията ще бъдат насочени да се покрият нещата, ако е виновен шофьорът от НСО, и да се обезщети по някакъв начин другият водач така, че да не предявява съдебен иск. Аз апелирам към него и към други потърпевши граждани да си търсят правата в съда. Да не се поддават на натиск, който е част от работата на тези безконтролни служби. Да си търсят правата, защото тези инциденти не са единични. Това е практика, постоянно има хора, които са блъскани и изхвърляни от пътя.<br /><br /><strong>Говорите за дебелите завеси на властта, зад които стоят скрити едни малки хора, които са се обрекли на лобита, финансови интереси и далавери. Те обаче не са истинските играчи, а просто &bdquo;господин никой&rdquo;, облечен във власт. Истинските играчи са други и ние не им знаем имената. Нима българските политици са само пионки, кои са тези &bdquo;истински играчи&rdquo;?</strong><br /><br />Имам предвид лобистки икономически кръгове. Имената на тези лобистки кръгове не са известни на широката общественост. <br /><br /><strong>Назовете ги.</strong><br /><br />Не знам дали е разумно да го правя. Може би не е дошъл моментът. Готов съм да го направя в политическа среда, в която видя решимост държавата да се справи напълно с тези зависимости. Тогава бих участвал с това, което знам и на което съм бил свидетел.<br /><br /><strong>Преди малко казахте, че ако нещата излязат наяве, много хора ще са потърпевши, включително политически личности. Кого имате предвид, кои неща трябва да излязат наяве?</strong><br /><br />Имам предвид двайсет години преход. Двайсет години тези две служби работят в беззаконие. Вътре имаше много убийства, самоубийства. Някой разбра ли защо се уби шефът на архива в НРС, аз не разбрах. Мога само да предполагам, че има някаква връзка с оня момент, в който една ваша колежка зададе пред шадравана на президентството на Георги Първанов въпроса: &bdquo;Вярно ли е, че вие сте агент Гоце от ДС?&rdquo;. Той отговори: &bdquo;Вие ме убихте, не&rdquo;.<br /><br /><strong>Тоест според вас това самоубийство има връзка с агентурното минало на Георги Първанов и с неговото досие?</strong><br /><br />За много хора има информация, включително за тези, които са действащи и са на високи постове в съдебната &bdquo;независима&rdquo; система, в държавната власт и в политическите кръгове. Ракът на нашето общество са точно тези имена, които трябва да бъдат разобличени веднъж завинаги. Дадох ви пример с Георги Първанов, който каза една неистина. Знаете ли още колко хора в момента са така и са блокирали цялата държава Те са в митниците, те са в съдебна власт и във Висшия съдебен съвет, те са навсякъде. Те са зависими и не могат да управляват със свободната си воля, дори да искат, те са зависими от информация за тях, те са управляеми. Причината България да не се развива е това, че не се проведе лустрация, когато трябваше. Уверявам ви, че системата, която е работила в България преди половин век, бившата ДС, колкото и патетично да звучи, и в момента работи, само че на парче, зад определени лобистки кръгове, които икономически са блокирали държавата. Това, което знам, е, че съветниците на президента дори в Сомалия не ги разстрелват по улиците. В България има налице два такива случая за няколко години. Единият беше с Емил Кюлев, а другият срещу Манол Велев, съпруг на една бивша министърка. И ако при президента по протокол всичко се записва, както научи наскоро и господин Дянков, един от тези съветници също е бил на такава среща при Първанов, преди да бъде разстрелян. Нека да бъде извадена стенограмата, за да стане ясно какво е говорено с него. Аз поне така знам. <br /><br /><strong>Докъде стигнаха наказателното производство срещу вас и административното дело, което заведохте за отмяна на заповедта за дисциплинарно уволнение?</strong><br /><br />Разтакаваха делата две години. Използваха няколко процесуални хватки и в крайна сметка тригодишната ефективна присъда &ndash; затвор заради неправенето на лицевите опори &ndash; беше отменена заради малозначителност на деянието на върховна инстанция. Но трябва да платя 10 хил. лв. на генерал Стоян Тончев, които вече са 15 заради таксите, за това, че съм го нарекъл &bdquo;национален срам&rdquo;. Съдът прие, че това е обида. А това, че той ме е нарекъл в същия момент &bdquo;свиня&rdquo;, това не е обида. Що се отнася до административното производство, една съдийка с кок във Върховния административен съд се произнесе, без да разглежда мотивите, и реши, че правомерно съм уволнен дисциплинарно. Тоест единият съд казва невинен, а другият казва виновен. Сега въпросът ще се реши извън България. Административният съд се произнесе преди два месеца, дори ми забраниха да говоря в съда. Съдийката официално ми каза, че била гледала всички мои предавания по телевизията и нямало смисъл да си говорим. Отговорете си колко е свободен българският съд. Затова организирах във Фейсбук група, която се казва &bdquo;Петиция за създаване на закон за лустрация на съдебната система&rdquo;. Създадох я преди около 30 дни и вече има почти 1000 участници. Свързал съм се и с европейски структури&nbsp; и ще направя всичко възможно тази петиция да бъде прочетена в Европейския парламент. <br /><br /><strong>Виждам, че сте доста предпазлив, внимавате какво говорите, не употребявате имена. </strong></p> <p>В България хора, които употребяват имена, ги разстрелват публично. Вие ги знаете тези случаи, единият беше при хотел &bdquo;Плиска&rdquo;, а другият близо до &bdquo;Света Неделя&rdquo;. <br /><br /><strong>Само че вие признавате: &bdquo;Ако толкова години са ми давали да пазя държавното ръководство и съм го опазил, дали съм отишъл на война с пушка без патрони&rdquo;. Какви патрони имате?</strong><br /><br />Аз лично съм във война, да, защото моторчето на дъщеря ми, което е скутерче за 150 лв., беше взето в полза на държавата с протокол от Агенцията за държавни вземания за това, че дължа съдебни такси, тъй като съм невинен пред държавата. Това е обида за семейството ми. Куршумите и оръжията, които имам аз, са тайна работа за една война. Уверявам ви, че като войник ще си доведа войната докрай и ще използвам такива куршуми, каквито са ми необходими. Не говоря, разбира се, за истински куршуми. Не съм човек, който се саморазправя. Мисля, че ще намеря добрите пътища, за да разоблича Георги Първанов не само заради обидата, която нанесе на мен и на семейството ми. Като човек и като гражданин имам вътрешното убеждение, че той е вреден като президент на Република България. <br /><br /><strong>Как ще го разобличите, с какви средства?</strong><br /><br />Демократичните средства и механизми, които българите все още не познават и които са законово регулирани, в ЕС са доста мощни. Не патрони, те са мощни оръжия, по-силни са от ядрени бомби. Има механизми и действия, които в момента, ако ги кажа, може да бъда блокиран по някакъв начин. Но ви уверявам, че не след дълго ще чуете от съвсем други нива неща, които по един или друг начин водят до голямо преосмисляне на цялата политическа система в България. <br /><br /><strong>Разполагате с информация, която ще предоставите на европейски институции, така ли да ви разбирам?</strong><br /><br />Приемете го така. Много общо казано &ndash; да.<br /><br /><strong>Как събрахте тази информация &ndash; докато работехте в НСО и по начина, по който я съберат вашите колеги ли?<br /></strong><br />В Наказателния кодекс, дори в българския, снимка, направена на престъпление с любителски фотоапарат или по телефон, е доказателство в съда, когато става дума за престъпление. Аз смятам, че в България бяха извършени престъпления по НК от хора, които са свързани с висшата политика. Тези престъпления умишлено са избутани встрани, а трябва да бъдат в дневния ред на обществото.<br /><br /><strong>Вие имате такива снимки?</strong><br /><br />Аз не съм събирал в НСО информация, с която да компрометирам този или онзи, защото съм работил, за да съхранявам политическите им личности. Но лоялността не е едностранно понятие. Когато един човек е лоялен, какъвто съм бил аз 17 години, би трябвало да му се отговори с лоялност от страна на държавните институции. В противен случай бих бил глупак, ако не ценя семейството си, личността си и труда, който съм дал. Ще се защитя докрай, защото съм убеден, че именно сега допринасям най-много за държавата. <br /><br /><strong>Освен Първанов кого другиго имате предвид?</strong><br /><br />Първанов си позволи да ми обяви лична война, при положение че аз съм му бил лична охрана в най-тежките години от неговия живот. <br /><br /><strong>Кои бяха най-тежките години в живота му?</strong><br /><br />Връщането на мандата, когато беше лидер на БСП и когато хората бяха по улиците. Това не е достойно, човешки не е достойно. Според вас кога е бил в по-голяма опасност &ndash; когато хората бяха по улиците и го търсеха, или след като стана президент и всичко беше спокойно. Аз съм дал моя знак, че съм лоялен човек. Той допусна да бъда въвлечен в политически интриги от полуграмотни хора.<br /><br /><strong>Очаквахте ли тогава той да застане зад вас при конфликта с тези &bdquo;полуграмотни хора&rdquo;?</strong><br /><br />Очаквах, че у него има политическа зрелост след толкова години, че той е човек, който би трябвало да бъде обединяваща фигура и в обществото, и във ведомствата, които са му подчинени. <br /><br /><strong>Разочарова ви, защото взе страната на онези с &bdquo;физическото възпитание&rdquo;?</strong><br /><br />Не мисля, че трябваше да взема страна, но той го направи. Това му беше грешката. Вкараха го в политически интриги, а то нямаше такива. Иначе защо на &bdquo;Позитано&rdquo;№20 да ме наричат &bdquo;синьото камикадзе&rdquo;? Добрият президент би трябвало да може да отсява плявата от житото. Аз съм бесен заради това, че обиди семейството ми.<br /><br /><strong>Слушали сме неведнъж медийни герои да обясняват как &bdquo;утре&rdquo; или &bdquo;другата седмица&rdquo; ще покажат едни данни или ще излязат с някаква информация. Не влизате ли в техния тон?</strong><br /><br />Може би така звучи. Сам човек нищо не може да направи. Битката, която водя, тя е гражданска позиция. Не се чувствам приспан човек, буден човек съм и мислещ. Не си правя илюзии, че сам мога да направя нещо много голямо. <br /><br /><strong>Чия помощ очаквате?</strong><br /><br />Не е от България и думата не е помощ. Не чакам помощ. По-скоро добрите войници си правят стратегия и преследват цели. Реализираната стратегия става, когато се постигнат определен брой цели. По някой път те са невидими за човешкото око и за общественото мнение. <br /><br /><strong>Вашата цел каква е, да компрометирате Първанов?</strong><br /><br />Мисля, че човек с две имена сам се компрометира. Аз няма как повече да го компрометирам. По-скоро той трябва да бъде разобличен. Да, мисля, че трябва да бъде разобличен, и то с усилията на много хора, които са загрижени.</p> <p><em>Николай Марков е бивш служител и подполковник от Националната служба за охрана (НСО). Завършил е Висшето военно училище &bdquo;Васил Левски&rdquo; във Велико Търново. В НСО работи от 1993 г. до лятото на 2007, когато е уволнен, след като написва доклад до президента Първанов за безобразия в службата. След уволнението срещу Марков тръгват наказателни съдебни производства. Официалното обвинение на Военна прокуратура е, че не се е подчинил на заповедта на началника си ген. Стоян Томчев да прави лицеви опори. Днес Николай Марков организира във &bdquo;Фейсбук&rdquo; група за подкрепа на Петиция за създаване на закон за лустрация на съдебната система http://www.facebook.com/group.php?gid=96261103238&amp;ref=share#!/group.php?gid=345891404682&amp;ref=search&amp;sid=1191626461.4147621830..1.</em></p> <p><strong><em>С Николай Марков разговаря Димитрина Чернева</em></strong></p>

Коментари

  • SS

    19 Апр 2010 19:08ч.

    Поздравления падп.Марков за достойното Ви поведение. Няколко пъти съм виждал въпросните началници/генерали/ на НСО и моето мнение напълно съвпада с вашето-това наистина са ПРОФАНИ облечени във власт за да защитават позициите на олигархията. Радвам се , че най после сте разбрал , че волно или неволно сте употребен от МАФИЯТА която си има държава с президент ГОЦЕ. Подкрепям напълно виждането Ви за радикални промени в НСО, НРС и тяхната надзаконност и местоположение. Мястото им не е в президенството а в изпълнителната власт.Те трябва да се девоенизират , а НСО си е една чисто полицейска охранителна структура и мястото и е в полицията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Si

    19 Апр 2010 20:07ч.

    Току що подписах петицията срещу боклука гоце.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До SS 12:08 ч.

    19 Апр 2010 23:18ч.

    Другарко (другарю), няма нормален човек, камо ли българин, който да нарече това долно комунистическо ченге Николай Марков &quot;господин&quot;. Както нормалните хора не назовават Първанов по този начин; нито Евгения Живкова &quot;госпожа&quot; или пък Иван Костов &quot;господин&quot;. Всички тези изроди са се пръкнали и са отгледани в комунистически семейства, възпитани са в болшевишки мироглед. Свързали са се семейно с комунисти и ченгета. А на нормалните хора е известно, че както няма бивш негър, така няма и бивш комунист. Евреите са го казали: Веднъж комунист, завинаги комунист! Това само Георги Жеков може да ви го набие в главите и да избие петолъчките, сърповете и чуковете от тях. Дай Боже да го стори, защото, както гръцкият премиер Папандреу ни е надценил, когато е споменал, че след 50 години за нас ще се разказват само легенди. В доклад на ЦРУ от януари т.г. е записано, че &quot;между 2040 и 2050 година България ще престане да съществува&quot;. Благодарение на комунистите, безенесарите, ченгетата и техните подлоги като вас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    20 Апр 2010 0:32ч.

    Къде е петицията ? Мерси.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • piond

    20 Апр 2010 12:03ч.

    Uspah,g-n Markov ,v borbata vi za spravedlivost!Izklju4itelno e pohvalna trudnata kauzata s kojato ste se zaeli! Vs. dobro.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • MOROZOFF PAVLIK

    20 Апр 2010 17:35ч.

    NAI-STRASHNOTO E CHE V NIKOIA DRUGA STRANA MAFIATA NE E NA VLAST!TOVA I DETSATA GO ZNAIAT CHE GLAVATA NA OHTOPODA E PARVANOV! SHTOM I BORISOV KAZA CHE SLED PARVANOV SHTE SE PROMENIAT ZAKONITE !BG ZAGUVI 20 GODINI!20 GODINI NA VLAST E KGB-DC MAFIATA! I OSHTE 1 GODINA I POLOVINA DOKATO PARVANOV E PREZIDENT!A AKO SVALIAT BORISOV!KRAI!BOG DA VI E NA POMOSHT!AMIN

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • grazhdanin

    21 Апр 2010 7:31ч.

    Pe4alno e kogato bylgarski grazhdanina ne mozhe da se zashtiti w sobstwenata si strana, a trjabva da tyrsi pomosht w chuzhbina.Zashto tolkowa prawitelstwa ne izwyrshiha lustracja? Otgoworete si w chii ryce e wlastta. Sini, cherweni, zeleni,fesowe i maketa.... Uwazhaemi g-n podpolkownik, Wie ste bylgarski oficer, a ne komunist i agent i zatowa zashttawajte imeto si, chesttta na bliskite si pred ewropeiskite institucii. Uspeh na idejata za lustracja na sydebnata wlast, i ne samo na neja.wsichki institucii plachat za lustracja. Sled kato premieryt priznawa, che ne mozhe da nameri neochapana lichnost za da ja naznachi w prawitelstwoto. Towa e strashno!!! Kyde otiwame s takawa dyrzhawa?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ради

    25 Апр 2010 23:45ч.

    Поздравления за подполковника. Подписах петицията и Ви желая успех по трудния, но необходим път по който трябва да върви всеки един достоен и родолюбив български офицер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ССС

    26 Апр 2010 18:11ч.

    Поздравления за Подполковника !!! Нещата трябва да се назовават с истинските имена.То е ясно кой е Гоце и какво прави,вече и Борисов е ясен.Мисля че скоро пъзела ще се нареди и дано хора като Марков да не са напуснали България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браточката

    03 Май 2010 18:06ч.

    Супер.Очарован съм.Ама много!!!Важно е Гоце да усеща, че му дишаш във врата и да не забравя никога ама никога, че има възмездие.Дерзай Браточка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Силвърмен

    10 Май 2010 7:24ч.

    Г-н Марков, радвам се, че имате дръзновението за неща, които на много други не им стискат. Всичко добро Ви желая!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан

    11 Май 2010 23:08ч.

    Много хубаво интервю!Поздравлявам Ви, г-н Марков. Дано успеете, защото в тая държавао в момента има таки ва гадни комунистически останки, които не биха се спряли пред нищо само и само да запазят позорния си начин на живот. Те самите не се понасят, но държат властта.Все пак внимавайте,змията пуска най-силната си отрова когато умира.УСПЕХ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пламен Буковски

    31 Авг 2010 5:27ч.

    Гоце,Б.Димитров и всички доносници,одавна трябваше да са извън живота на &quot;демократична&quot; България.Но не -те са президент,министри,олигарси и определят всичко в изстрадалата ни татковина.Те трябваше да бъдат натирени още 1990/91-жалко. Вече нямам надежда,че нещо може да им се случи.Все пак имате подкрепата ми.ДАНО нещо се случи

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ТОДОР

    20 Фев 2011 3:20ч.

    ЗДРАВЕЙ,ЕМО! ПОЗВОЛИХ СИ ОБРЪЩЕНИЕ В ПЪРВО ЛИЦЕ ЕД.ЧИСЛО ЗАЩОТО СЕ ПОЗНАВАМЕ НЕ ОТ ЕДИН ДЕН.НЕ В ЕДНО &#039;&#039;МЕРОПРИЯТИЕ&#039;&#039; СМЕ УЧАСТВАЛИ ЗАЕДНО И МИСЛЯ,ЧЕ ГОДИНИТЕ НИ ОТДАДЕНИ НА РАБОТА В НСО ПРЕМИНАХА ПОД ЗНАКА НА ВОЙНСКАТА ДИСЦИПЛИНА ОКАЗАЛА СЕ ЧУЖДА ЗА ПОВЕЧЕТО СЛУЖИТЕЛИ ВСИЧКИ. ЗНАЯ,ЧЕ СЕ ЗАХВАНА С НЕ ЛЕКА ЗАДАЧА КОЯТО СИ ПОСТАВИ.И ОПРЕДЕЛЕНО ВЯРВАМ,ЧЕ ЩЕ ИМА РЕЗУЛТАТ,НО ТОВА ЩЕ КОСТВА МНОГО ВРЕМЕ И УСИЛИЯ ВЪПРЕКИ,ЧЕ НЕ СИ САМ.МНОГО ХОРА В ПЕРИОДА БЯХА УВОЛНЕНИ ДИСЦИПЛИНАРНО ОТ БИВШЕТО РЪКОВОДСТВО В ТОВА ЧИСЛО И АЗ.10 ГОДИНИ МИ БЯХА НУЖНИ ЗА ДА КАЖЕ РОДНАТА НИ ПРОКУРАТУРА ,ЧЕ НЯМА&#039;&#039;ПРЕТЕНЦИИ&#039;&#039;КЪМ МЕН.ИМАМ ИЗДАДЕНА ПРИСЪДА В ИМЕТО НА НАРОДА И НЕВЛЯЗЛА В СИЛА.ОСЪДЕН В ИМЕТО НА ТЕЗИ ЗАРАДИ КОИТО БЯХА БЕЗСЪННИТЕ НИ НОЩИ ОТДАДЕНИ ВЪВ ВЯРНА СЛУЖБА.ДНЕС ПРОКУРАТУРАТА Е ОСЪДЕНА ЗАРАДИ НЕДОБРОСЪВЕСТНАТА СИ РАБОТА,НО ТОВА НЕ ПРОМЕНИ ЖИВОТА МИ КЪМ ПО ДОБРО.ВИНОВНИТЕ В ЛЮБИМАТА НИ НСО ОСТАНАХА НА СЛУЖБА,ПЕНСИОНИРАХА СЕ И ДОВОЛНИ ОТ ЖИВОТА СИ ИЗЛЕЗНАХА ОТ НСО С ЧУВСТВО НА ИЗПЪЛНЕН ДЪЛГ.НИЕ СМЕ БИВШИ КОЛЕГИ НО ПРИЯТЕЛИ С КОЕТО ИСКАМ ДА КАЖА ЧЕ ЗАСТАВАМ ЗАД ТЕБ И КАУЗАТА ТИ.С УДОВОЛСТВИЕ ЩЕ ПОДАМ РЪКАТА СИ АКО ИМАШ НУЖДА ОТ НЕЯ.ОСТАВАМ ТВОЙ ПРИЯТЕЛ И ТИ ЖЕЛАЯ ЗДРАВЕ И УСПЕХ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ТОДОР

    20 Фев 2011 3:52ч.

    СКЪПИ ПРИЯТЕЛЮ,МОЛЯ ДА МЕ ИЗВИНИШ, ЧЕ В ЖЕЛАНИЕТО СИ ДА НАПИША НЯКОЙ РЕД ВМЕСТО НИКИ ТЕ ПРЕИМЕНУВАХ.НАДЯВАМ СЕ ДА МЕ ИЗВИНИШ ЗА НЕВОЛНАТА ГРЕШКА.ИСКРЕНО ТВОЙ ПРИЯТЕЛ/ТОДОР/ УСПЕХИ НИКИ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Tonia

    01 Март 2019 12:27ч.

    ТРЯБВА ДА СЕ ПРОЧЕТЕ Здравейте всички, казвам се Тоня, искам да споделя историята си с света за това как съм си върнал бившия съпруг с любовна магия, страдах сам с малката си дъщеря 9 години, съпругът ми ме напусна и последва друга жена, Търсех помощ навсякъде Никой не можеше да ми помогне, до последния месец видях рекламата на една дама от Германия, която говори за д-р Огундели, Този човек е много силен, той има властта да направи всичко, той ми донесе мъжа за мен с неговата магия, бях толкова щастлив и му казах, че ще споделя името му на света, за да могат хората да го познаят, д-р Огуделе върна съпруга ми, който ме остави за 9 години само за 24 часа, този човек е супер могъщ, Искам да ви информирам там, които имат връзка или някакъв проблем, свържете се с д-р Огундели и той ще помогне само на начина, по който ми помага. Тук са неговите данни за контакт за тези, които искат да се свържат с него за решение Email: [email protected] WhatsApp и Viber Чат: +27638836445.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи